![]() |
Het Spel |
Day of Defeat Source (aka DoD:S) is een online ww2 shooter van valve, makers van HL2 en Cs:S. Spelers hebben de keuze om tussen 2 teams te kiezen allies en axis. In elke team kan je kiezen voor verschillende classes. Het doel van het spel is om met je team verschillende objecten in bezit te krijgen. Het spel zal 26 september gereleased worden via steam. Je kan DoD:S spelen als je een HL2 silver of gold packadge hebt, ook is hij te spelen als je Cs:S retail hebt gekocht. Natuurlijk is ook alleen DoD:S te koop (17 dollar) |
Screenshots |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Systeem eisen |
De systeem eisen voor DoD:S zijn: Minimaal:
|
Links |
|
Over een maandje word ik achtien (dus een creditcard) en dan ga ik de game online kopen.
Lijkt me wel vet.
Dit spel lijkt me echt waanzinnig goed te worden. Ik heb het al een paar keer gespeeld onder de oude Half Life, maar ik denk dat de Source Engine veel goeds kan brengen (zoals ook al in de screenshots te zien is). DoD staat al gepreload op mijn computer en zodra hij uit is ben ik weer een tijdje zoet
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
tegenvaller is dat ze niet alle models overnieuw hebben gemaakt, zo heb je uiteindelijk nog vrij lelijke models voor bijv de befaamde sandbags.
ik denk dat het beetje overhyped word, en ik ga ook eerst kijken wat het is..
This message was sent on 100% recyclable electrons.
ze hebben alle models opnieuw gemaakt.BasieP schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:20:
tegenvaller is dat ze niet alle models overnieuw hebben gemaakt, zo heb je uiteindelijk nog vrij lelijke models voor bijv de befaamde sandbags.
Daarom is de releasedatum telkens uitgesteld
vind ze nog wel vrij mooi
http://www.steampowered.c...005/img/allies_rocket.jpg
http://www.steampowered.c....2005/img/axis_sniper.jpg
Ik heb vroeger dit spel wel gespeeld, maar snapte er eigenlijk de ballen van.
Kan iemand me uitleggen wat voor spelmodi je hebt?
een soort capture the flag.PuDy schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:30:
Ik heb vroeger dit spel wel gespeeld, maar snapte er eigenlijk de ballen van.
Je moet zorgen dat je samen met je hele team alle vlaggen pakt.
de ene vlag kan je pakken in je eentje door er doorheen te lopen maar je hebt ook vlaggen waarbij je 5 seconden met zn 2en bij moet zitten.
Op het moment dat je als team alle vlaggen in bezit hebt heb je gewonnen.
In clan mode moet je dus zorgen om vlaggen te pakken en niet dom iedereen af te knallen.
een vlag voor 1 persoon = 1 punt
2 personen = 2 punten
alle vlaggen gepakt = 50 punten.
Elke 2 minuten krijgt je team punten aan de hand van het aantal vlaggen in bezit
heb je 3 vlaggen krijg je 3 punten etc.
wie uitijndelijk de meeste punten aan het einde van de timelimit heeft heeft gewonnen.
Maar er zijn ook maps (worden niet gespeeld in clan mode) met objectives.
moet je een tank opblazen oid.
Ik heb de Half Life 2 Collectors Edition gekocht, maar ik kon nou niet echt zien of ik nou de gold of de silver edition had.. of heb ik gewoon iets heel anders? (heb DoD: S al wel gepreload...)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Daar zijn nog onduidelijkheden over.Scorperito schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:37:
Ik heb de Half Life 2 Collectors Edition gekocht, maar ik kon nou niet echt zien of ik nou de gold of de silver edition had.. of heb ik gewoon iets heel anders? (heb DoD: S al wel gepreload...)
Bij aankoop is gezecht dat hij erbij in zit.
Echter heeft vivandi de collectors editions in europa verkocht en die zeggen nu dat je DoD:S weer appart moet aanschaffen.
Daar is veel ophef over geweest dus het word maar afwachten op de 26e als je het schermpje
unlocking day of defeat source ziet of niet.
je kan t spel niet kopen zonder Creditcard zeker?
De Collector's Edition uit de winkel is hetzelfde als de online Bronze package.Scorperito schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:37:
Daar zit geen DoD:Source bij, die moet je er los bij kopen.
Kijk maar op de achterkant van de verpakking van de C.E., daar staat DoD:Source niet tussen.
Ik heb 'm met mijn CC gekocht, 21,37 dollar incl tax.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
nee hij komt ook als retail in de winkel.HyperTrophy schreef op donderdag 22 september 2005 @ 22:58:
je kan t spel niet kopen zonder Creditcard zeker?
Je kan nu ook CS:Source retail kopen in de winkel daar zit ook DoD:Source bij in.
Ik heb DOD tijden gespeeld toen het nog een mod was
Nu heb ik hem een aantal dagen geleden ge pre-orderd
ben benieuwd, volgens mij wordt dit weer een topper (hoop ik
)
Nu heb ik hem een aantal dagen geleden ge pre-orderd
het is nog steeds een modInfInIte_Dutch schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:08:
Ik heb DOD tijden gespeeld toen het nog een mod was![]()
Nu heb ik hem een aantal dagen geleden ge pre-orderdben benieuwd, volgens mij wordt dit weer een topper (hoop ik
)
Nee hoor, volgens Valve zelf zijn DoD:S en CS:S geen mod meer omdat ze retail te koop zijn.bastv schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:00:
[...]
het is nog steeds een modgebruikt nog altijd de hl2 engine
precies om 0:00 (eigenlijk de 27e dus)
Jah de 26e in america om 3 uur smiddags.. maar zit nogal een tijdverschil in.
Jah de 26e in america om 3 uur smiddags.. maar zit nogal een tijdverschil in.
Anoniem: 51925
bastv schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 09:02:
[...]
nee hij komt ook als retail in de winkel.
Je kan nu ook CS:Source retail kopen in de winkel daar zit ook DoD:Source bij in.
Anoniem: 116693
belachelijk dat ze er nu geld voor vragen... mensen kunnen bijna niet meer de oude DoD spelen als ze half life 2 hebben gekocht. En zelf zat ik niet te wachten op een conversie van DoD naar source om daar uberhaupt dan ook nog geld voor te betalen..
Anoniem: 116985
Ik heb de collectors edition vooral gekocht voor DOD:S en nu blijkt dat ik met dat koekblik DOD:S helemaal niet kan spelen...
Naja, dan ook maar dat speciale retail pack kopen

In amerika zou je hem er wel bij krijgen.Anoniem: 116985 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:01:
Ik heb de collectors edition vooral gekocht voor DOD:S en nu blijkt dat ik met dat koekblik DOD:S helemaal niet kan spelen...![]()
alleen vivandi heeft ze in europa verkocht en die willen blijkbaar hun zakken nog een beetje meer vullen.
Is er al bekend welke "normale" Nederlandse winkels DoD:Source gaan verkopen en voor hoeveel?
Het heb namelijk nog niet kunnen vinden.
Het heb namelijk nog niet kunnen vinden.
Ik dacht ook dat ie in die koekentrommel bijzat, niet dusAnoniem: 116985 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:01:
Ik heb de collectors edition vooral gekocht voor DOD:S en nu blijkt dat ik met dat koekblik DOD:S helemaal niet kan spelen...![]()

Dat dacht ik ook, koektrommel was de gold versie, en daar zou je DoD source ook bij krijgen...raarBhai schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:51:
[...]
Ik dacht ook dat ie in die koekentrommel bijzat, niet dus
Ik denk dat DoD source heelveel in het officieuze circuit gespeeld gaat worden als ik al die topics lees op allerhande forums.
Anoniem: 97470
Koektrommel was dus niet de gold versie hoor, de gold versie is veel anders...Anoniem: 116693 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:49:
[...]
Dat dacht ik ook, koektrommel was de gold versie, en daar zou je DoD source ook bij krijgen...raar
Ik denk dat DoD source heelveel in het officieuze circuit gespeeld gaat worden als ik al die topics lees op allerhande forums.
Volgens mij niet hoor. Preload is bij mij klaar, maar kan 'm niet starten.
Ik speel DoD al vele jaren en het is nog steeds het lekkerste WW2 first person shooter die ik ken. Afgezien dat de oude DoD visueel gedateerd is blijft het iets hebben wat nog niet geevenaard is.
Ik kan zeggen dat ik nu een goede DoD speler ben. Ik kom bijna altijd goed mee in de strijd en vind mijzelf meestal in de hogere regionen van het scoreboard. Maar het heeft wel veel bloed zweet en tranen gekost. Voor iemand die net begint is het best een moeilijk spel. De one-shot-kills en de snelheid van het spel zijn in het begin erg frustrerend.
Maar DoD is nu het enige spel dat ik echt regelmatig speel. Andere games ben ik snel op uitgekeken en ik blijf andere toch vergelijken met DoD.
Wat ik altijd jammer vond is dat de graphics achterbleven. NIet dat het echt nodig is, omdat het spel zelf, de sfeer het belangrijkste is.
Nu DoD:Source eraan komt hoop ik dat ze de gameplay en de algehele sfeer wel behouden hebben.
Ik sta te popelen !
Ben ik het niet mee eens. Je kan de oude DoD nog steeds gratis spelen, daar verandert niets aan. En dat ze nu een keuze maken om alleen bij de duurdere HL2 pakketten DoD:Source gratis erbij geven is imho niet belachelijk. Je kan niet voor niets op de voorste rang zitten. Er zit erg veel werk in dat spel die door veel mensen gespeeld wordt en eigenlijk ook qua gameplay/look&feel best uniek is te noemen.belachelijk dat ze er nu geld voor vragen... mensen kunnen bijna niet meer de oude DoD spelen als ze half life 2 hebben gekocht. En zelf zat ik niet te wachten op een conversie van DoD naar source om daar uberhaupt dan ook nog geld voor te betalen..
Ik speel DoD al vele jaren en het is nog steeds het lekkerste WW2 first person shooter die ik ken. Afgezien dat de oude DoD visueel gedateerd is blijft het iets hebben wat nog niet geevenaard is.
Ik kan zeggen dat ik nu een goede DoD speler ben. Ik kom bijna altijd goed mee in de strijd en vind mijzelf meestal in de hogere regionen van het scoreboard. Maar het heeft wel veel bloed zweet en tranen gekost. Voor iemand die net begint is het best een moeilijk spel. De one-shot-kills en de snelheid van het spel zijn in het begin erg frustrerend.
Maar DoD is nu het enige spel dat ik echt regelmatig speel. Andere games ben ik snel op uitgekeken en ik blijf andere toch vergelijken met DoD.
Wat ik altijd jammer vond is dat de graphics achterbleven. NIet dat het echt nodig is, omdat het spel zelf, de sfeer het belangrijkste is.
Nu DoD:Source eraan komt hoop ik dat ze de gameplay en de algehele sfeer wel behouden hebben.
Ik sta te popelen !
[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 25-09-2005 13:57 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Toen ik de filmpjes bekeek kreeg ik wel het idee dat het weer terug ging naar het 1.3beta gevoel.Xymox schreef op zondag 25 september 2005 @ 09:11:
Ik sta te popelen !
En dat was een zeer goed gevoel
Dergelijke mededelingen over "ik heb hem al, hij is uit, over 30 minuten kan ik hem spelen zijn overbodig en niet gewenst, hou daar rekening mee
Wil je het spel graag koop het dan
[ Voor 88% gewijzigd door Fuelke op 25-09-2005 14:00 ]
Zowiezo bant Valve de mensen met een illigale versie (zoals ze ook gedaan hebben met HL2). En om erover te praten mag hier, zolang je maar geen verzoekjes/illigale links post.bastv schreef op zondag 25 september 2005 @ 10:57:
Zij bedoelen in het illiegale circuit..
Maar daar gaan wij het niet over hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door Fuelke op 25-09-2005 13:59 ]
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Damn.. in de eerste post staat wel leuk dat je 'm krijgt als je CS:Source hebt (oftewel normale doosje..) maar mooi niet 
toch maar ff de startpost aanpassen voordat je meer klagers krijgt, erg jammer..
toch maar ff de startpost aanpassen voordat je meer klagers krijgt, erg jammer..
Is er mischien iemand met een CC ?, want DoD:S zal niet meteen in de winkel te krijgen zijn neem ik aan... en ik wil toch wel graag meteen spelen...
staat tog duidelijk op de valve siteYapser schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:13:
Damn.. in de eerste post staat wel leuk dat je 'm krijgt als je CS:Source hebt (oftewel normale doosje..) maar mooi niet
http://www.steampowered.c...ptember23.2005/?l=english
Day of Defeat: Source will be available as an individual purchase via Steam, as well as part of the Counter-Strike: Source retail package that will be available at stores around the same time. Half-Life 2: Silver and Gold package customers will automatically be able to play.
GEVONDEN, alleen jammer dat hij pas vanaf 25 november beschibaar is
Counter-Stike: Source retail package

Counter-Stike: Source retail package

bol.com prijs: € 29,99
(Nog niet verschenen - U kunt deze titel reserveren) Beschikbaar op 25.11.2005
CD-ROM | Engelse versie
Releasedatum: 25.11.2005
EAN: 5030930048341
Beschrijving
Counter-Strike: Source bevat de nieuwste online games van Valve.
Counter-Strike is de meest gespeelde actiegame ter wereld en bestaat uit een mix van eliminatieopdrachten en gameplay in teamverband, en de aanwezigheid van een economie. Dit alles zorgt voor een online actie-belevenis met ongelofelijke diepgang en veel realisme. In Counter-Strike: Source krijgt deze legendarische game een grondige opfrisbeurt, met grafische verbeteringen zoals modellen met meer polygonen, schaduwen en weerspiegelende wateroppervlakken, die allemaal een extra dimensie geven aan de nieuwe personages, voorwerpen en omgevingen. Counter-Strike: Source bevat naast de beroemde maps uit het originele spel ook gloednieuwe maps.
Behalve de bekroonde gameplay van Counter-Strike bevat deze titel ook Half-Life 2: Deathmatch, met supersnelle actie in levensecht gesimuleerde omgevingen, en Day of Defeat: Source, Valve's online actiethriller die zich afspeelt op het Europese slagveld tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Alle realtime gameplay en geavanceerde graphics in Counter-Strike: Source zijn mogelijk gemaakt door Source, de engine-technologie van Valve.
[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 116985 op 25-09-2005 11:38 ]
Ziet er stoer uit.FnF schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:28:
Hier even een screenshot van FnF in actie in Day of Defeat: Source, alles op max detail:
[afbeelding]
Eigen screenshot ?
Wat zijn je indrukken ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Eigen screenshotXymox schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:39:
[...]
Ziet er stoer uit.
Eigen screenshot ?
Wat zijn je indrukken ?
Hier nog even een screenshot:

Mijn eerste indruk is goed
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Spel ziet er wel verdomd fraai uit zeg.
hoe is er nu al mee te spelen dan? alles staat nog op preload...
Ik hoop dat het niet zo'n gedoe is als bij CSS (counter strike source) met de hitboxes enzo. Is dat hierbij zoals het hoort gewoon goed? Of moet je weer met rate, cl_updaterate enzo klooien?
Lijkt me een erg vette game...
Lijkt me een erg vette game...
Is er al een lijstje met features te vinden ?
Welke oude DoD concepten zijn gebleven en wat is er echt nieuw tov de oude versie ?
Als ik naar de screenshots kijk zie ik links onderaan info staan. Ik neem aan dat de horizontale streepjes balk je stamina is. De groene vertikale balk je health. Tevens je gekozen class en je munitie voorraad is te zien.
Bestaat de mini map nog ? Zijn er nog aanpassingen aan het scorebord ?
Zijn de maps die initieel worden geleverd voorzien van HDR ?
Nou nog 1 dagje wachten en dan ga ik los.
Welke oude DoD concepten zijn gebleven en wat is er echt nieuw tov de oude versie ?
Als ik naar de screenshots kijk zie ik links onderaan info staan. Ik neem aan dat de horizontale streepjes balk je stamina is. De groene vertikale balk je health. Tevens je gekozen class en je munitie voorraad is te zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Xymox op 25-09-2005 12:38 ]
Spel ziet er vet uit zeg
Zoals ik gewend ben van Source loopt het gewoon supersoepel met alle opties voluit aan. Dat HDR ziet er wel heel goed uit.
Zeker geen tegenvaller in ieder geval
Zeker geen tegenvaller in ieder geval
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
1: Ja, dat is je stamina, als je sprint wordt die minder.Xymox schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:37:
Is er al een lijstje met features te vinden ?
2: Inderdaad je health
3: Minimap, bedoel je die rechts boven aan? Heb zelf namelijk de officiele DoD nooit gespeeld, maar rechtsboven in zit iig wel een minimap
4: Alle maps die met de officiele versie komen, zijn voorzien van HDR zo goed ik kan zien
De maps zijn:
dod_anzio
dod_avalanche
dod_donner (Minister van Justitie, toeval?
dod_flash
//EDIT:
Ik zal eens kijken of ik nog meer screenshots kan posten, dit is namelijk beide keren dezelfde map
[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 25-09-2005 13:01 ]
Het aantal maps maak ik mij geen zorgen over. Volgens Valve zijn ze al druk bezig met de andere populaire maps en zodra ze klaar zijn krijg je die meteen via Steam aangeboden. Tevens is er een grote community die goede maps kunnen maken en die zullen ook wel spoedig binnendruppelen.
Zoals ik al een beetje beloofd had, hier nog even een paar, 10, screenshots:
Spawnpoint, met machinegeweer:

Beetje dekking gezocht in een gebouwtje waar de muur half van was ingestort:

Een hotel wat een beetje verwoest is door de oorlog, en klkl die het leuk vond om hele tijd Go go go! te spammen:

We hebben gewonnen met het team
Het grote rode kruis links boven aan staat niet op het gebouw, maar was een teammate die beetje erg dichtbij kwam lopen:

Leuk kerkje met een leuke achtergrond:

De wijnflessenmaker op de achtergrond en een lichtelijk door mij kapot geschoten doosje:

You've spotted a teammate! Samen met wat leuke US Army kratten:

Net uit een donker steegje gelopen, en het zonlicht slaat je compleet tegemoet:

Héhé, wat ben ik moe van al dat lopen, maar wat zie ik daar, een fiets, onbekende mogelijkheden
:

Van al dat rennen en lopen wordt je best wel koud, gelukkig had iemand te tijd genomen om een fikkie te stoken
:
Spawnpoint, met machinegeweer:

Beetje dekking gezocht in een gebouwtje waar de muur half van was ingestort:

Een hotel wat een beetje verwoest is door de oorlog, en klkl die het leuk vond om hele tijd Go go go! te spammen:

We hebben gewonnen met het team

Leuk kerkje met een leuke achtergrond:

De wijnflessenmaker op de achtergrond en een lichtelijk door mij kapot geschoten doosje:

You've spotted a teammate! Samen met wat leuke US Army kratten:

Net uit een donker steegje gelopen, en het zonlicht slaat je compleet tegemoet:

Héhé, wat ben ik moe van al dat lopen, maar wat zie ik daar, een fiets, onbekende mogelijkheden

Van al dat rennen en lopen wordt je best wel koud, gelukkig had iemand te tijd genomen om een fikkie te stoken

@FnF
Thx 4 de screenshots !!
Ziet erg echt gaaf uit. Wat de visuele kant betreft is DoD er echt super op vooruitgegaan. Wat ik zo gelezen heb is ook het geluid erg gaaf.
Nou, ben blij dat het winter wordt. Ik zal waarchijnlijk niet veel buiten spelen
Thx 4 de screenshots !!
Ziet erg echt gaaf uit. Wat de visuele kant betreft is DoD er echt super op vooruitgegaan. Wat ik zo gelezen heb is ook het geluid erg gaaf.
Nou, ben blij dat het winter wordt. Ik zal waarchijnlijk niet veel buiten spelen
npXymox schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:55:
@FnF
Thx 4 de screenshots !!
Jep, het geluid is inderdaad ook erg goed gedaan
[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 25-09-2005 14:15 ]
hotel de ville is Frans voor een gemeentehuis ipv hotel ofzoiets
Is de kar van de grenadier nog altijd zo krachtig (en lame) als vroeger?
[ Voor 38% gewijzigd door rapture op 25-09-2005 14:58 ]
Hoe meer ik het speel hoe nog beter ik het ga vinden 
Het ziet er echt super uit, geluid is goed, en wat me vooral opvalt is dat er echt superveel plekjes zijn om je te verbergen, dus voor snipers is het een paradijs
Het ziet er echt super uit, geluid is goed, en wat me vooral opvalt is dat er echt superveel plekjes zijn om je te verbergen, dus voor snipers is het een paradijs
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Het zijn toch gewoon de maps die in de "normale" versie zaten?DenniZ schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:27:
Hoe meer ik het speel hoe nog beter ik het ga vinden
Euh wat bedoel je?M@NIC schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:38:
[...]
Het zijn toch gewoon de maps die in de "normale" versie zaten?
zal dod ook als een retail te koop worden ?? of alleen bij css ?
Voorlopig alleen bij de CS:Source retail package of online.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
erger nog je kan er nu ook een grenade opzetten en die afvurenrapture schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:54:
hotel de ville is Frans voor een gemeentehuis ipv hotel ofzoiets
Ja hij komt ook al retail alleen is er geen datum bekend.dragon9114 schreef op zondag 25 september 2005 @ 16:09:
zal dod ook als een retail te koop worden ?? of alleen bij css ?
beste manier blijft via steam te kopen
Anoniem: 120141
ik heb toendertijd in d winkel half life 2 gekocht waar css bij zat en nu ook hl2 DM. Maar moet ik dan DoD kopen? Of kan krijg ik hem ook erbij?
moet je kijken als je steam opstart en dod:s hebt gepreload als je dan nog een knop pre-order now ziet zit het er niet bij in.Anoniem: 120141 schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:16:
ik heb toendertijd in d winkel half life 2 gekocht waar css bij zat en nu ook hl2 DM. Maar moet ik dan DoD kopen? Of kan krijg ik hem ook erbij?
Ik weet niet als je de bronze of de silver hebt.
bronze zit hij niet bij in
silver wel
Anoniem: 97470
Je moet hem kopen.Anoniem: 120141 schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:16:
Anoniem: 9974
De bots in DOD: source zijn nog niet af? ..jammer..
Het speelt wel leuk trouwens...alleen nog weinig maps en geen echte bots ondersteuning nog. Ik hem zekers kopen.
Het speelt wel leuk trouwens...alleen nog weinig maps en geen echte bots ondersteuning nog. Ik hem zekers kopen.
Ze zijn toch gewoon hetzelfde op de graphics na?
Geen idee, ik heb deel 1 nooit gespeeld, ik speelde RO toenM@NIC schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:50:
[...]

je kan zien dat ze hetzelfde zijn maar zijn ook veel toevoegingen en verranderingen.M@NIC schreef op zondag 25 september 2005 @ 19:50:
[...]
Maar er komen ook nieuwe maps aan
lol vroeger kon ik stoer doen dat ik de counter strike source beta kon spelen en nu is het een beetje anders om, wrijf het er maar lekker in ik kan de game pas 23 oktober spelen
Anoniem: 89518
Je kan dod:source toch ook gewoon via steam kopen voor 15 euro ofzo?PuDy schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:32:
lol vroeger kon ik stoer doen dat ik de counter strike source beta kon spelen en nu is het een beetje anders om, wrijf het er maar lekker in ik kan de game pas 23 oktober spelen
Moet je wel credit card hebben.. (of ouders die dat hebben
Als je geen vorm van Hl2 hebt, kan je dan enkel DoD:s kopen voor die hierboven vermeldde ~20E/$ of moet je nog een bronza HL2 package erbij kopen ?
nee je kan dacht ik ook alleen dod source kopenMr.SiS schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:52:
Als je geen vorm van Hl2 hebt, kan je dan enkel DoD:s kopen voor die hierboven vermeldde ~20E/$ of moet je nog een bronza HL2 package erbij kopen ?
en het is 18 euro incl taxes
[ Voor 5% gewijzigd door bastv op 25-09-2005 22:08 ]
nou net een uurtje gespeeld en de hdr is toch wel erg mooi! al ben ik van de onderstelling dat het lichteffect in half live al best mooi was.
1600*1200 alles op full AA en AF HDR = super
en dan nog niet gesproken over de gameplay!

1600*1200 alles op full AA en AF HDR = super
en dan nog niet gesproken over de gameplay!

[ Voor 62% gewijzigd door darkphoenix op 25-09-2005 23:24 ]
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Ik vind de ouwe DoD beter.... betere gameplay, veel hogere WW2 intothegame sfeer, en de graphics zijn voor mij verwaarloosbaar. De ouwe DoD maal anderhalf = DoD source qua graphics.
De wapens zijn er trouwens zo ontzettend knullig uit !!!
De wapens zijn er trouwens zo ontzettend knullig uit !!!
Ik ben inderdaad een beetje huiverig voor de gameplay. De 'oude' DoD heeft een perfecte gameplay in mijn ogen en heeft in princiepe geen overdonderende graphics nodig. Alhoewel ik moet zeggen dat DoD afgezien dat het redelijk gedateerd is toch best prima graphics heeft.
Toch zal het wel wennen worden en daar moet je denk ik even doorheen kijken. Wellicht als je DoD:Source een aantal weken gespeeld hebt en je switcht weer eens terug naar de oude DoD dat je dan toch ontdekt dat het spel verbeterd is.
Toch zal het wel wennen worden en daar moet je denk ik even doorheen kijken. Wellicht als je DoD:Source een aantal weken gespeeld hebt en je switcht weer eens terug naar de oude DoD dat je dan toch ontdekt dat het spel verbeterd is.
Het is de eerste release en gezien het verleden van DoD mag ik aannemen dat de komende tijd veel gesleuteld zal worden door Valve en zeker ook door de community. de oude DoD is in de afgelopen jaren toch redelijk goed opgepoetst.De wapens zijn er trouwens zo ontzettend knullig uit !!!
Ben het helemaal met Xymox eens .. Wat gameplay betreft was/is DoD in mijn ogen onovertroffen..
Ik speel DoD nu een jaar zeer actief.. ( Ik scheen er nog al goed in te zijn
) en was meteen verkocht.
Ik heb Source nu gespeeld en afgezien van wat wapenherkenning en mapherkenning is het imho een ander spel.. Ik bedoel .. Iron sights..
... Bah.. En dat is een van de zovele aanpassingen die mij irriteren.
Ik denk dat veel Counterstrikers het gevoel wel kennen nadat Source uitkwam..
Het is het net niet .. Misschien moet ik het wat meer tijd geven.. Time will tell.
O ja en bij de links mag deze er ook wel bij.. Toch wel de grootste DoD community site van NL..
www.dayofdefeat.nl
Ik speel DoD nu een jaar zeer actief.. ( Ik scheen er nog al goed in te zijn
Ik heb Source nu gespeeld en afgezien van wat wapenherkenning en mapherkenning is het imho een ander spel.. Ik bedoel .. Iron sights..
Ik denk dat veel Counterstrikers het gevoel wel kennen nadat Source uitkwam..
Het is het net niet .. Misschien moet ik het wat meer tijd geven.. Time will tell.
O ja en bij de links mag deze er ook wel bij.. Toch wel de grootste DoD community site van NL..
www.dayofdefeat.nl
nou, vanochtend toch maar even gepre-ordered.
hoe laat wordt de game gereleased??
kan nog steeds niet spelen, maar package is wel ge-unlcocked.
hoe laat wordt de game gereleased??
kan nog steeds niet spelen, maar package is wel ge-unlcocked.
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
3:00 Pacific Daylight Time is hier 12:00 uur 's middags, dus DoD:Source had al vrijgegeven moeten zijn.Steam Update Released
September 23, 2005, 12:06 pm · cliffe
Updates to Steam have been released. The update will be applied automatically when your Steam client is restarted. This release includes a number of very specific CPU and memory footprint optimizations brought over from the Half-Life 2: XBOX development codebase. The release also includes all of the engine groundwork to enable the Day of Defeat: Source launch that will happen Monday, September 26 at 3:00 PDT.
Echter, als ze 3:00 PM PDT bedoellen, dan heb je pech, dan is het middernacht en voor ons dus net-aan dinsdag als het vrijgegeven wordt.
Then again, een last minute vertraging zou me niets verbazen eerlijk gezegd.
[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 26-09-2005 13:26 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
nee het is wel de final het het is 3:00 PM PDT dus 0:00 hierJumpStart schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:24:
[...]
3:00 Pacific Daylight Time is hier 12:00 uur 's middags, dus DoD:Source had al vrijgegeven moeten zijn.
Echter, als ze 3:00 PM PDT bedoellen, dan heb je pech, dan is het middernacht en voor ons dus net-aan dinsdag als het vrijgegeven wordt.
Then again, een last minute vertraging zou me niets verbazen eerlijk gezegd.
dus nog ff tijd om een nieuwe pc aan te schaffen
Anoniem: 89184
Ook maar via Steam aangeschaft.
Ik had al een tijd geleden DoD gespeeld, leuke mod maar niet verslavend genoeg om dagelijks te spelen...
Hopen dat de Source versie ietsjes beter wordt.
Tot 0.00 wachten
Hopen dat de Source versie ietsjes beter wordt.
Tot 0.00 wachten
jezus die terugslag is nog steeds zo gaar
Facts don't care about your feelings
Kan jij het al spelen ofzo? Want het lijkt er op dat het pas om 0:00 gereleased gaat worden?YoshiBignose schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:17:
jezus die terugslag is nog steeds zo gaar
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Laat ik het zo zeggen, ik heb net gedownload 
via de officieële site.
of ben ik in de bonen?
dod v10.exe
Dat is wat ik net gedownload heb.
Wel jammer, want ik heb een gewone dvd gekocht van hl².
Dus ik moet hem ook bestellen
via de officieële site.
of ben ik in de bonen?
dod v10.exe

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 26-09-2005 19:02 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Is alweer een tijdje geleden dat ik lekker geDoD heb...
dod_charlie (het strand op met je donder!!!/hou ze tegen!!!) dod_avalanche (dat dorpsplein op de helling) en dod_anzio (het dorpje aan zee) waren toch wel mijn favo maps...
Al halen die het niet bij de gemene camp/sniper map dod_schwetzingen... Helaas, die verliet al eerder de map cycle.
Man man man, wat was Schwetzingen een brute aangelegenheid, als je team wist samen te werken
En het werd helemaal pure vernedering als jou team wel kon samenwerken, en de tegenstander niet (genoeg). Eerst de tegenpartij een hele ronde lang succesvol afhouden, vooral veel snipen en machinegunnen, onder het constante gezeur van "dat deze kutmap veel te zwaar is voor de aanvallende partij" "Dit is niet te doen!!" en "stelletje lamers/kut campers" (Ja, sorry hoor, dat is het doel van de map he?) vervolgens na de wissel al rushend binnen drie minuten de overkant in te nemen en te verkondigen "dat dat toch niet zo heel moeilijk was". 
Ik weet het, op deze manier (op een pub
) als clan overheersen en vernederen is gemeen en goedkoop, maar daar staat tegenover dat ik de meest intense 2 uur aan DoD gameplay ook op Schwetzingen heb meegemaakt: Een spontane friendly, gewoon op een publieke server, tegen een of andere franse clan, die ècht aan ons gewaagd was, 8 vs. 8 (waarvan 5 vs. 5 uit de beide clans, de rest willekeurige andere spelers) wat voor een constant gelijkopgaande gameplay zorge. Om vervolgens na 3 keer een 30 minute time extention met gelijke score te eindigen
Het zweet droop letterlijk van me af.
[/good ol' times]
dod_charlie (het strand op met je donder!!!/hou ze tegen!!!) dod_avalanche (dat dorpsplein op de helling) en dod_anzio (het dorpje aan zee) waren toch wel mijn favo maps...
Al halen die het niet bij de gemene camp/sniper map dod_schwetzingen... Helaas, die verliet al eerder de map cycle.
Man man man, wat was Schwetzingen een brute aangelegenheid, als je team wist samen te werken
Ik weet het, op deze manier (op een pub
[/good ol' times]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Klinkt als de originele Day of Defeat, op basis van de Half-Life engine.Outerspace schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:58:
Laat ik het zo zeggen, ik heb net gedownload
via de officieële site.
of ben ik in de bonen?
dod v10.exe
Wat vanavond vrijkomt is voor DoD wat CS:Source voor CS was. Dus: Gemaakt voor de Half-Life 2 engine, met volledig herbouwde high-poly maps (wel dezelfde lay-out/routes/strategie) en, ten opzichte van de CS -> CS:Source nog iets extra's: High Dynamic Range Lighting.
Damn kan niet wachten tot vanavond, heb 'm ook ge-preorderd van het weekend en al compleet ge-preload, staat al helemaal klaar....
Wat DoD in mijn ogen zo uniek maakt is de sfeer en de precisie van het spel. Ik wordt helemaal in de strijd gezogen om mijn uiterste best te doen goed op het scoreboard te komen en proberen samen te werken met je teamgenoten. Het is een bepaald soort realisme wat me zo aanspreekt.
Ik heb vrijwel alle andere WW2 games uitgeprobeerd. Call of Duty, MoH, Brothers in Arms, Battlefield etc etc. En allemaal hebben ze een andere sfeer die ik als arcade bestempel. Lekker sproeien met veel eyecandy. Ik hou daar niet zo van. Games zoals Unreal Tournement is even leuk, maar de kick van jezelf verbeteren en letten op andere spelers (friend or foe) is daar veel minder. Uiteraard zijn het games die qua graphics en mogelijkheden veel beter zijn dan de oude DoD en is ook best leuk om te spelen, maar al die games liggen nu te verstoffen in de kast en start ik DoD nog altijd elke dag met veel plezier op.
Een goed voorbeeld was Call of Duty. Grafisch erg mooi. Maar zodra ik 2 magazijnen leegsproei op een tegenstander en deze loopt gewoon door dan is dat mij te veel arcade actie.
One shot kills, goed mikken in een zeer korte tijd en dan het duitse helmpje op grote afstand eraf schieten en weer een vijand minder. Dat geeft mij een kick !
Verder ben ik helemaal niet agressief hoor
Ik heb vrijwel alle andere WW2 games uitgeprobeerd. Call of Duty, MoH, Brothers in Arms, Battlefield etc etc. En allemaal hebben ze een andere sfeer die ik als arcade bestempel. Lekker sproeien met veel eyecandy. Ik hou daar niet zo van. Games zoals Unreal Tournement is even leuk, maar de kick van jezelf verbeteren en letten op andere spelers (friend or foe) is daar veel minder. Uiteraard zijn het games die qua graphics en mogelijkheden veel beter zijn dan de oude DoD en is ook best leuk om te spelen, maar al die games liggen nu te verstoffen in de kast en start ik DoD nog altijd elke dag met veel plezier op.
Een goed voorbeeld was Call of Duty. Grafisch erg mooi. Maar zodra ik 2 magazijnen leegsproei op een tegenstander en deze loopt gewoon door dan is dat mij te veel arcade actie.
One shot kills, goed mikken in een zeer korte tijd en dan het duitse helmpje op grote afstand eraf schieten en weer een vijand minder. Dat geeft mij een kick !
Verder ben ik helemaal niet agressief hoor
ik zal moeten wachten op de retail version die waarschijnlijk 25 november uitkomt..
heb namelijk geen CC
heb namelijk geen CC

Ook geen ouders/vrienden/kennisen met CC die je wel willen helpen? Ongeveer €19,50 (Tot vannacht iig nog €17,50, vanwege de 10% korting) is toch iets wat je meteen moet kunnen overhandigen.Anoniem: 116985 schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:00:
ik zal moeten wachten op de retail version die waarschijnlijk 25 november uitkomt..
heb namelijk geen CC
Er staat een goede review van DoD:Source met erg veel screenshots op de duitse DoD fansite (jawohl) !
Echter alleen in het duits. Wel erg interessant om te lezen.
http://www.dayofdefeat.de/
Tevens daar een link naar de HL2 tweakguide om uiteindelijk ook DoD soepel te laten draaien om je systeempje.
Echter alleen in het duits. Wel erg interessant om te lezen.
http://www.dayofdefeat.de/
Tevens daar een link naar de HL2 tweakguide om uiteindelijk ook DoD soepel te laten draaien om je systeempje.
* JumpStart ziet het allemaal morgen wel 
Ik moet er morgen gewoon vroeg uit, en om nou voor 20 minuten even te spelen kijken of ik op een server kan komen is me ook het niet waard. Ik ga er dan liever een uur voor zitten, maar dat kan ik me maar beter niet veroorloven...
Ik moet er morgen gewoon vroeg uit, en om nou voor 20 minuten even te spelen kijken of ik op een server kan komen is me ook het niet waard. Ik ga er dan liever een uur voor zitten, maar dat kan ik me maar beter niet veroorloven...
wachte?
oh..
Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver
Ik heb de mijne ook online gekocht en gepreload, maar nu krijg ik morgen een laptop, en nnu vroeg ik mij af of ik DOD kan backuppen en mijn steam account op mijn laptop kan zetten.
Dit moet toch mogelijk zijn? Lijkt me extreem bagger als het niet zo is
BTW: Wie zet er een GoT server op om 12 uur
?
BTW: Wie zet er een GoT server op om 12 uur
(Als het goed is) kan jij een steam client op meerdere machines tegelijk zetten, incluus alle games. Alleen is het niet mogelijk om op meerdere machines tegelijk met jou account ingelogd te zijn.MaCe1337 schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:20:
Ik heb de mijne ook online gekocht en gepreload, maar nu krijg ik morgen een laptop, en nnu vroeg ik mij af of ik DOD kan backuppen en mijn steam account op mijn laptop kan zetten.
BTW: Wie zet er een GoT server op om 12 uur?
Ah, dat is mooi, dan moet ik gewoon niet vergeten steam uit te zetten als ik op mijn laptop gaJumpStart schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:23:
[...]
(Als het goed is) kan jij een steam client op meerdere machines tegelijk zetten, incluus alle games. Alleen is het niet mogelijk om op meerdere machines tegelijk met jou account ingelogd te zijn.
Ik heb hem ook ge predownload en gekocht, Ik heb de orginele DoD nooit gespeelt dus voor mij is het eerlijk gezegd allemaal nieuw en weet ook niet echt wat ik er van moet verwachten. Maar goed vond dat ik het voor die prijs niet kon laten liggen.
tis goedkoper dan een game in de winkel halen (kon hem trouwens ook wel downloaden maar das toch minder met online shooters)
Anoniem: 143719
Ik heb de HL2 Collectors Edition (Die koekjestrommel he
) en kan ik dan nu ook gratis DoD:S downen of moet ik dan ook betalen?
voordat de hel lostbarst!
heeft Nvidia nieuwe Beta drivers die mogelijke problemen fixed: Fixed compatibility problem for Half Life 2: Lost Coast and Day of Defeat: Source.
78.05
http://www.nzone.com/obje...oads_rel70betadriver.html
succes!
heeft Nvidia nieuwe Beta drivers die mogelijke problemen fixed: Fixed compatibility problem for Half Life 2: Lost Coast and Day of Defeat: Source.
78.05
succes!
Anoniem: 77587
Nee krijg je niet gratis. Die moet je betalen.Anoniem: 143719 schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:32:
Ik heb de HL2 Collectors Edition (Die koekjestrommel he) en kan ik dan nu ook gratis DoD:S downen of moet ik dan ook betalen?
Ik heb net in afwachting van dod:s ook m'n videokaart drivers maar even geupdate (ati catalyst 5.6 naar 5.9)darkphoenix schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:43:
voordat de hel lostbarst!
78.05
succes!
Nu maar hopen dat die release een beetje soepel gaat.
Jammer dat ze het steamforum plat gegooid hebben, want dat was altijd wel grappig om te volgen vlak voordat er iets uit kwam
Gezien de snelheid van de steam website zou er zo onderhand toch wel iets moeten gebeuren
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.