Gathering of Tweakers

Quicksearch
Credit card kost een stuk meer volgens mij, maar dat staat wel dudielijk op de site (je hoeft niet eerst een bestelling te plaatsen om achter de verzendkosten te komen)

Mijn (zwarte) TZ5 van digital street heeft een normale Panasonic lader, en een normale batterij. Boekje en de menu's zijn in het engels en hij was al voorzien van firmware 1.13.
Zijn er ook gebruikers van de
FUJI F100 FD /
CANON iXUS 970 iS

Ben wel heel benieuwd hoe de ervaringen / prestaties zijn van deze compact camera's.

Met name de FUJI spreekt mij wel aan op papier maar hoe is ie in praktijk ?

Reg. datum: 25 december 2003

quote:
n00bs schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:18:
[...]

Dat maakt me allemaal niks uit, zolang ik maar garantie heb en firmware updates kan doen.
Handleidingen lees ik nooit en menu's heb ik liever zelfs in het Engels ;)
Mijn TZ5 (van 1dayfly) is een US versie. Dwz de oplader heeft een US stekker (zie http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMCTZ4.PDF p16), de bijgeleverde papieren handleiding is in het Engels en de taal van de camera is instelbaar in een paar talen waaronder natuurlijk Engels maar *niet* Nederlands.

Voor een eventueel beroep op garantie moet je volgens mij bij de verkoper zijn.

Even om de snelheid aan te geven, de TZ5 staat nu op mijn bureau..
Het geld heb ik gisteren gewoon overgemaakt..

En net als Chaoss "een normale Panasonic lader, en een normale batterij. Boekje en de menu's zijn in het engels en hij was al voorzien van firmware 1.13."

Nu nog even mijn Canon s50 omleggen :P Goed voorbeeld doet goed volgen zou ik zeggen...

brock

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

quote:
*discostar* schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:08:
Even om de snelheid aan te geven, de TZ5 staat nu op mijn bureau..
Het geld heb ik gisteren gewoon overgemaakt..

En net als Chaoss "een normale Panasonic lader, en een normale batterij. Boekje en de menu's zijn in het engels en hij was al voorzien van firmware 1.13."

Nu nog even mijn Canon s50 omleggen :P Goed voorbeeld doet goed volgen zou ik zeggen...
Mijn S60 is al dood >:)
Zouden er mensen nog wat geven voor dat soort onderdelen? anders is het denk ik ritueel opblazen :+

Het is weer Zomer!

<deleted>

n00bs wijzigde dit bericht 12-06-2008 12:27 (170%)

Even over die Garantie.... Ik heb contact gehad met Panasonic en het maakt niet uit waar ter wereld je de camera koopt, je hebt gewoon garantie in NL maar je moet hem zelf naar Leiden brengen omdat ze geen ophaalservice bieden voor producten die uit het buitenland komen.

Dat is dus goed nieuws!

>>>>>>
Mijn TZ5 (van 1dayfly) is een US versie. Dwz de oplader heeft een US stekker (zie http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/DMCTZ4.PDF p16), de bijgeleverde papieren handleiding is in het Engels en de taal van de camera is instelbaar in een paar talen waaronder natuurlijk Engels maar *niet* Nederlands.

Voor een eventueel beroep op garantie moet je volgens mij bij de verkoper zijn.
>>>

Het is weer Zomer!

Naja ik ga niet moeilijk doen, heb al een deal met de mediamarkt kunnen sluiten dus al mijn online bestellingen geanulleerd. Ben uiteindelijk minder geld kwijt voor een normaal Nederlands model.

Netjes hoor! Hoeveel was dat als ik vragen mag?

Het is weer Zomer!

quote:
Gianni Rombios schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:59:
Netjes hoor! Hoeveel was dat als ik vragen mag?
295 ;)

Reg. datum: 19 december 2004

quote:
Maar je hebt nog steeds geen camera, of heb ik het mis ;)

Reg. datum: 11 december 2006

Vind het wel een beetje minder van je dat je bij diverse onlinewinkels dezelfde bestelling plaatst (die je uiteindelijk waarschijnlijk toch niet koopt). Als ik tevens kijk hoe lang je nu al bezig bent met het vinden van een simpele digitale camera zou ik bijna gaan denken dat je geen leven hebt.

KacperK wijzigde dit bericht 13-06-2008 20:10 (6%)

Reg. datum: 19 december 2004

quote:
KacperK schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:09:
Vind het wel een beetje minder van je dat je bij diverse onlinewinkels dezelfde bestelling plaatst (die je uiteindelijk waarschijnlijk toch niet koopt). Als ik tevens kijk hoe lang je nu al bezig bent met het vinden van een simpele digitale camera zou ik bijna gaan denken dat je geen leven hebt.
Zolang hij geen camera heeft, leeft hij op dit forum ;)

Het is weer Zomer!

quote:
KacperK schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:09:
:/
En weer bedankt, mij betichten dat ik geen leven heb? ik ben niet de persoon die anderen beschuldigd 8)7

Overigens voor diegene die wel geinteresseerd zijn, ik heb de camera binnen... accu is nu aan het opladen en mijn 8GB Transcend kaartje zit er al in :9

Camera ziet er gewoon goed uit, mooie vormgeving... maar het echte testen moet nog op zich wachten. Mensen die samples willen van een bepaald iets: maak je lijstje en ik zal het voor jullie schieten.

Reg. datum: 11 december 2006

Toen ik zei dat ik me aan iemand hier zat te irriteren dacht je direct dat ik het over jou had. Dat geeft aan dat je zelf al van mening bent dat je als 'vervelend' ervaren kunt worden door anderen hier en dan is het natuurlijk te verwachten dat mensen dat op een gegeven moment inderdaad gaan doen en het over de persoonlijke boeg gooien. De beschuldigingen komen dus niet zomaar uit de lucht vallen. Mensen hebben nou eenmaal grenzen. Alleen de een bereikt ze eerder dan de ander.

KacperK wijzigde dit bericht 13-06-2008 21:48 (37%)

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
n00bs schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:25:
[...]
Overigens voor diegene die wel geinteresseerd zijn, ik heb de camera binnen... accu is nu aan het opladen en mijn 8GB Transcend kaartje zit er al in :9

Camera ziet er gewoon goed uit, mooie vormgeving... maar het echte testen moet nog op zich wachten. Mensen die samples willen van een bepaald iets: maak je lijstje en ik zal het voor jullie schieten.
Een foto van een blije n00bs? Gefeliciteerd met je aanwinst en happy shooting!

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Wtf zomaar zonder een waarschuwing als je dit topic aan klikt heeft n00bs een camera gekocht? d:)b

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
mig29 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:05:
Wtf zomaar zonder een waarschuwing als je dit topic aan klikt heeft n00bs een camera gekocht? d:)b
Yep, en hij heeft een nieuwe plek gevonden om zijn ongenoegens te uiten: http://gathering.tweakers...ind/poster/61660/messages
Als ik een TZx had, deed ik hem NU weg! ;)

Het is weer Zomer!

quote:
Toff schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:40:
[...]
Yep, en hij heeft een nieuwe plek gevonden om zijn ongenoegens te uiten: http://gathering.tweakers...ind/poster/61660/messages
Als ik een TZx had, deed ik hem NU weg! ;)
>:)
Verbeterpunten heten dat of zaken die anderen mij eventueel toe kunnen lichten. Zoals gezegd ben ik zeer tevreden met het toestel. En als ik dus een Tzx zou hebben wat ik dus heb, dan deed ik hem niet weg ;)

Perfectie bestaat niet, het streven naar perfectie wel

quote:
n00bs schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:26:
Naja ik ga niet moeilijk doen, heb al een deal met de mediamarkt kunnen sluiten dus al mijn online bestellingen geanulleerd. Ben uiteindelijk minder geld kwijt voor een normaal Nederlands model.
net bij de mediamarkt geweest . daar is de tz5 nu in de aanbieding voor 325 euro.
Voor minder mocht ie niet weg dus ik vind het een beetje vreemd dat jij hem voor 295 mee mag nemen.

Het is weer Zomer!

quote:
speedmetal schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:26:
[...]

net bij de mediamarkt geweest . daar is de tz5 nu in de aanbieding voor 325 euro.
Voor minder mocht ie niet weg dus ik vind het een beetje vreemd dat jij hem voor 295 mee mag nemen.
Als je naar de MM gaat, moet je altijd "bewijs" hebben van een fysieke winkel in de buurt waar hij op voorraad goedkoper is. De meeste verkopers zijn niet zo moeilijk. Ik heb gerefereerd aan fotohart in Maassluis. Daar kost de NL versie 295 Euro.

In de MM van Groningen is hij 309 euro. Er stond geen oude prijs bij maar ik vond het wel okee. Ik heb de zwarte gekocht. Ik had hiervoor twee jaar een Lumix FX8, kwa bediening en uiterlijk/afwerking lijkt die er erg veel op. Doorslaggevend vond ik de 720p filmmode van verrassende kwaliteit, anders had ik de Canon sx100 gekocht (209 bij MM Groningen). Wat ook hielp was dat zo'n kritische gast als n00bs toch dit toestel kocht... :P

Gianni Rombios wijzigde dit bericht 16-06-2008 22:38 (10%)

quote:
Gianni Rombios schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:37:
In de MM van Groningen is hij 309 euro. Er stond geen oude prijs bij maar ik vond het wel okee. Ik heb de zwarte gekocht. Ik had hiervoor twee jaar een Lumix FX8, kwa bediening en uiterlijk/afwerking lijkt die er erg veel op. Doorslaggevend vond ik de 720p filmmode van verrassende kwaliteit, anders had ik de Canon sx100 gekocht (209 bij MM Groningen). Wat ook hielp was dat zo'n kritische gast als n00bs toch dit toestel kocht... :P
720p filmmode? Zit dat erop dan? :P

edit: oeps, dacht dat jullie het over de FZ18 hadden..

Leolinedance wijzigde dit bericht 16-06-2008 22:47 (4%)

k heb net mijn Sony F828 verkocht. Prima apparaat met goede lens maar wat te groot voor mijn smaak (bleef vaak thuis liggen en de beste camera is nu eenmaal de camera die je bij je hebt...).

Een spiegelreflexcamera is voor mij geen optie (te groot, geen filmpjes, meer lenzen).

Een kleine compact camera is altijd wat teleurstellend in vergelijk met de F828.

Ik ben al een tijdje aan het speuren en kom dan bij Nikon P80 (ruis vanaf ISO 200), Sony H50 (grrrr, alleen sony memorystick) en Olympus 570 (batterijenvreter) terecht. Bij de diverse reviews komt er eigenlijk geen camera op alle fronten echt goed uit.

Wensen lijstje:
Moet filmpjes kunnen maken;
Groothoek 28 mm of kleiner;
Tele 300 mm of groter;
Goede macrostand;
Prijs: niet meer dan zo'n 500 euro.

Wat zijn jullie meningen of andere goede ideeën?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws