• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:11

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Dit topic is er voor als je niet precies weet wat voor digicam je moet kopen, en je budget zo'n 250-500 euro is. Het wordt wel op prijs gesteld dat je niet blind vragen gaat stellen, maar wel vooraf al wat research doet naar de verschillende camera's en hun mogelijkheden :)

Neem bijvoorbeeld eens een kijkje in de diverse topics over de meest uiteenlopende cameramodellen:
[rml][ pilot] FG Favourites[/rml]

Zie ook http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp om verschillende camera's met elkaar te vergelijken, en http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp om camera's te zoeken op basis van door jou ingegeven specificaties.

Vorige delen:
Welke dig. camera tussen 250 en 500 €?
Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?

Anoniem: 26457

...effe aanklampen in dit topic...

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 13:07

Shaidar

Over die NP-FE1 batterij ... 'k heb er eentje gevonden op Ebay voor 11€ ... dat risico wil ik wel nemen :p

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik heb de Olympus C-765 UltraZoom onlangs aangeschaft. Wat een GEWELDIG apparaat!
4 megapixels, 10 keer optische zoom (!!) en vreselijk veel mogelijkheden (waaronder alles automatisch en alles handmatig instellen). Ook leuk is dat je video's kunt opnemen en hier vervolgens met een druk op de knop een foto van maken met daarin iets van 12 frames van de video (de video kun je daarna weer wegknikkeren, want voor digitale video kun je toch beter een videocamera nemen)

Heeft me 269 euro gekost (Mediamarkt)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

kazz1980 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 07:51:
Ik heb de Olympus C-765 UltraZoom onlangs aangeschaft. Wat een GEWELDIG apparaat!
10 keer optische zoom (!!)
...mis je geen beeldsatbilisator ? (...voor mij een reden om dit apparaat niet aan te schaffen namelijk...).

Anoniem: 124710

Ik ben op zoek naar een compacte camera die goede foto's maakt, zonder ruis bij de wat donkere foto's.

Ik twijfel tussen:

Nikon coolpix 7900
en
Canon digital ixus 55

Wie heeft met beide ervaring en kent de nadelen en voordelen van beide camera's?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 10:21

Garyu

WW

Anoniem: 124710 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:08:
Nikon coolpix 7900
en
Canon digital ixus 55
Tsja, de Canon is net een maand uit ongeveer, de Nikon bestaat al vanaf februari dit jaar. De specs zijn redelijk hetzelfde, zie ook http://www.dpreview.com/r...00%2Ccanon_sd450&show=all. Ik heb de Canon nog niet in de winkel gezien eigenlijk. Deze is kleiner dan de Nikon (platter), en heeft 5MP t.o.v. 7MP voor de Nikon. Dat spreekt in het voordeel van de Canon. Over de kwaliteit van de foto's kan ik weinig zinnigs zeggen, daarvoor zul je bij de Canon gewoon nog moeten wachten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:11
heeft iemand nou al ervaringen met de Konica Minolta X1??
ben erg benieuwd hoe die is aangezien op internet de reviewers nogal tegenstrijdig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Anoniem: 26457 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:45:
[...]

...mis je geen beeldsatbilisator ? (...voor mij een reden om dit apparaat niet aan te schaffen namelijk...).
Nee, totaal niet!!
So wie so hou ik de camera toch meestal stil wanneer ik een foto maakt (foto's waarbij je beweegt mislukken veelal). Als ik wel beweeg tijdens het maken van een foto is het mij nog nooit overkomen dat de foto bewogen is (wel soms dat het iets langer duurt voor de foto daadwerkelijk genomen wordt doordat de camera iets langer doet over scherp stellen).
Zelfs met 10x zoom heb ik nog geen enkele bewogen foto tot dusver.

Mijns inziens is een beeldstabilisator met name interessant bij videocamera's, bij fotocamera's zie ik het nut er weinig van in. Heb het nooit gehad, en het aantal echt bewogen foto's dat ik ooit gemaakt heb is volgens mij nog op 2 handen te tellen!

Kortom: ik vind het absoluut geen reden om deze camera niet aan te schaffen. Hij voldoet aan al mijn verwachtingen en nog veel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Mijns inziens is een beeldstabilisator met name interessant bij videocamera's, bij fotocamera's zie ik het nut er weinig van in. Heb het nooit gehad, en het aantal echt bewogen foto's dat ik ooit gemaakt heb is volgens mij nog op 2 handen te tellen!
Bij weinig licht en veel zoom is het wel handig. Ik heb het es uitgeprobeerd bij optredens en kon daardoor met lange sluitertijden toch nog goede foto's maken.

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124710

Garyu schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:25:
[...]

Tsja, de Canon is net een maand uit ongeveer, de Nikon bestaat al vanaf februari dit jaar. De specs zijn redelijk hetzelfde, zie ook http://www.dpreview.com/r...00%2Ccanon_sd450&show=all. Ik heb de Canon nog niet in de winkel gezien eigenlijk. Deze is kleiner dan de Nikon (platter), en heeft 5MP t.o.v. 7MP voor de Nikon. Dat spreekt in het voordeel van de Canon. Over de kwaliteit van de foto's kan ik weinig zinnigs zeggen, daarvoor zul je bij de Canon gewoon nog moeten wachten.
Dus als de afmeting geen groot bezwaar is, heeft de nikon toch een grotere meerwaarde door het aantal pixels begrijp ik?
Is er iemand die ervaring heeft met de coolpix 7900? En dan voornamelijk in een wat donkerder omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

OmeRoon schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:36:
[...]

Bij weinig licht en veel zoom is het wel handig. Ik heb het es uitgeprobeerd bij optredens en kon daardoor met lange sluitertijden toch nog goede foto's maken.
Ja, in dat geval zou het inderdaad nuttig kunnen zijn denk ik.
Voor mij persoonlijk zou het totaal niet doorslaggevend zijn. (anders had ik deze camera ook niet gehad :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36

Standeman

Prutser 1e klasse

Sinds een tijdje wil ik ook een goede digitale camera aangezien mijn telefoon niet meer voldoet :P

Ik heb even zitten kijken en ik heb er een aantal gezien, namelijk:

veel zoom:
  • FUJI-Finepix s5500 / s5600
  • Olympus C-765
  • PANASONIC Lumix DMC-FZ5 Zwart
  • Olympus SP-500
weinig zoom:
  • Nikon coolpix 7900
  • Canon digital ixus 55
  • PENTAX Optio S55
  • Canon A610 / A620
Natuurlijk het belangrijkste.. Wat wil ik :?

Ik wil graag van fotograferen mijn hobby maken. Onderwerpen zullen voornamelijk landschappen, natuur macro's en luchten zijn. Ik zie mezelf al helemaal relaxed door de polder lopen met mijn digicam :). Uiteraard zal ik er in moeten groeien, maar waar ik weinig zin in heb is dat ik over een jaar een nieuwe camera moet gaan kopen omdat ik bijv. geen filters (UV / Polarisatie) kan gebruiken.

Verder moet de camera ook wel "point & shoot" functionaliteit hebben aangezien mijn vriendin er ook gemakkelijk foto's mee wil maken (bijv. op vakantie). Dus het is ook wel handig dat er niet alleen handmatige instellingen mogelijk zijn (geld volgens mij wel voor elke camera). Ik wil in iedergeval geen ultra compacte camera omdat ik echt iets wil vasthouden. De camera mag echter ook weer niet te groot (tja.. vriendin).. dus bijv. geen enorme lens van 10cm.

Ik vroeg ook nog het volgende af:
  • Is optische 10x zoom noodzakelijk als je objecten vanaf een afstand van 100m (zeg een keeper op een voetbalveld) wilt fotograferen? Of kan je dan ook prima af met 4x zoom?
  • Beeldstabilisatie? Scheelt het veel bij lage zoom (in combinatie met point & shoot)? Of heb je daar alleen wat aan als je vanuit de bus op 10x zoom een foto wilt nemen?
  • Zijn filters mogelijk op een standaar compact camera (Canon A610)
Mijn voorkeur gaat overigens uit naar de FUJI-Finepix s5600 (5 mp / geen stabilisator) of de Olympus SP-500 (6mp / wel stabilisator). Het lijken mij beide mooie camera's. Is dat een verstandige keuze? Of zijn er ook nog camera's die aan mijn wensen voldoen, maar niet in het lijstje staan?

edit:

de Olympus C-765 verwijderd.. De SP-500 is een stuk beter!

[ Voor 12% gewijzigd door Standeman op 28-09-2005 11:20 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89135

Weer één die een goede camera zoekt.

Wat graag zou willen:

-(Goede) Macro camera
-Sluitertijd kunnen instellen
-Serieopnamen kunnen maken
-Ongeveer 5 megapixels
-Redelijk Klein formaat + het oog wilt ook wat
-Duidelijk lcd scherm
-Accu of baterijen die (redelijk) lang mee gaan
-Webcam functie zal leuk zijn, maar is niet nodig
-Prijs ca. €325 tot max. 400 inclusief kaartje (512 of 1 gig), extra baterijen (accu) en misschien een beschermhoes.

Wat ik er mee wil gaan doen:

-Ben een beginer die leuke en mooie foto's voor mezelf wil gaan maken.
-volgend jaar ga ik voor 3 weken naar afrika, en daar zou ik ook graag de reis willen vastleggen.
en ik denk niet waar ik naar toe ga dat ze stroom hebben, dus denk ik dat ik voor baterijen moet gaan(?)

Heb al diverese websites gekeken maar word er niet heel erg veel wijs uit (zoveel keus). Heb wel een aantal camera's
gevonden die ik of erg mooi vind, of de beschrijving wel okè lijkt.Ik zou graag van anderen horen wat ze ervan vinden.
Ook als ze betere keuzes hebben hoor ik die graag!

*Nikon COOLPIX 7900 (of de Nikon Coolpix 5900)
*Pentax optio s5z
*Canon Digital IXUS 50
*Kodak EASYSHARE V550 (ziet er persoonlijk bruut uit), baterij duur is een stuk minder, heb ik ergens gelezen.
*Olympus c-55 zoom, toch wat aan de grote kant voor mij... denk ik?
*Canon A610 of de A620

Alvast bedankt!

..

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 89135 op 28-09-2005 11:39 ]

@mzzlaar:
Als je jou lijst van je bericht met nieuwe camera types wilt aanvullen , doe dit dan aub in je eerste post, en niet een gehele quote en deze dan aavullen en posten. Er ontstaat nu een soort van flinke dubbelpost. :|
Of vermeld alleen je aanvulling in een volgende post (...door de eerste lap tekst weg te halen in je quote bericht kan je de "schade" nu nog wat beperken... ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 28-09-2005 08:26 ]

Anoniem: 26457 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 08:26:
[...]

@mzzlaar:
Als je jou lijst van je bericht met nieuwe camera types wilt aanvullen , doe dit dan aub in je eerste post, en niet een gehele quote en deze dan aavullen en posten. Er ontstaat nu een soort van flinke dubbelpost. :|
Of vermeld alleen je aanvulling in een volgende post (...door de eerste lap tekst weg te halen in je quote bericht kan je de "schade" nu nog wat beperken... ;) ).
Er is idd wat fout gegaan :/ ...hopelijk zo beter.. ;)

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

*kick*

Niemand een advies over welke camera ik het beste kan kiezen?

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Standeman schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:08:
*kick*

Niemand een advies over welke camera ik het beste kan kiezen?
je bent er nog een paar vergeten:
Canon S2 IS
Panasonic FZ20
Sony DSC-H1

Heb zelf de Canon en ben er tot nu toe nog altijd erg blij mee. Goede zoom, perfecte video-opties, opzetlenzen mogelijk, filters rechtstreeks (35,5mm) of met adapter (58mm) op de cam, 5MP zie ook de test op http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/ voor vergelijkende foto's tussen de S2 IS, FZ5, DSC-H1, Kodak DX7590, minolta Z5 en de S1 IS.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

kwakke01 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:39:
[...]

je bent er nog een paar vergeten:
Canon S2 IS
Panasonic FZ20
Sony DSC-H1

Heb zelf de Canon en ben er tot nu toe nog altijd erg blij mee. Goede zoom, perfecte video-opties, opzetlenzen mogelijk, filters rechtstreeks (35,5mm) of met adapter (58mm) op de cam, 5MP zie ook de test op http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/ voor vergelijkende foto's tussen de S2 IS, FZ5, DSC-H1, Kodak DX7590, minolta Z5 en de S1 IS.
Nog vergeten mijn budget erbij te zetten. Dat is tussen de € 300 en € 400. Dus dan valt de S2IS en de FZ20 eigenlijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93650

In de pricewatch staat secure digital geheugen met verschillende snelheden. Weet iemand wat de maximale schijf snelheid van de ixus 40/50 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Even een hele algemene vraag. Als ik een camera van rond de 300 euro zoek, van de merken Nikon en Samsung, zie ik twee modellen. Beide hebben ze 7.0 megapixel. Maar welke lens zal beter zijn? Mijn gevoel zegt namelijk heel sterk dat de Nikon-lens beter is. Ik wil dus graag weten welke lenzen bij een camera van 300 euro over het algemeen beter zijn: die van Nikon of Samsung? En zou ik voor rond de 300 euro niet veel beter een Canon uit de Powershot-serie kunnen kopen?; heb ik dan niet veel mooiere foto's?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 132657 op 01-10-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is hier vrij rustig... :'(

Zou iemand mij kunnen helpen met keus te maken, of advies te geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Anoniem: 132657 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:33:
Even een hele algemene vraag. Als ik een camera van rond de 300 euro zoek, van de merken Nikon en Samsung, zie ik twee modellen. Beide hebben ze 7.0 megapixel. Maar welke lens zal beter zijn? Mijn gevoel zegt namelijk heel sterk dat de Nikon-lens beter is. Ik wil dus graag weten welke lenzen bij een camera van 300 euro over het algemeen beter zijn: die van Nikon of Samsung? En zou ik voor rond de 300 euro niet veel beter een Canon uit de Powershot-serie kunnen kopen?; heb ik dan niet veel mooiere foto's?
De Nikon lens uit de 5900 komt met regelmaat als de betere uit verschillende tests. Samsung is een prima merk maar ik zou toch echt voor een echt fotomerk gaan. Al is het maar voor het gevoel. :) Maar staar je niet blind op die megapixels, er zijn zat andere criteria. De grotere lens is wat lichtsterker en dus wat veelzijdiger (binnen/buiten). Hoe ligt de camera in de hand etc

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 89135 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:33:
Het is hier vrij rustig... :'(

Zou iemand mij kunnen helpen met keus te maken, of advies te geven :?
Ik heb de camera's voor je op een rijtje naast elkaar gezet: Klik
Alleen de olympus camera kon ik daar niet vinden dus heb ik degene gekozen die qua naam het dichtste in de buurt kwam. namelijk de c-5500

Ik heb per eis de beste camera(s) van best naar minst (in mijn ogen) erbij gezet:
-(Goede) Macro camera
A610/A620 hebben een macro van 1cm. Ixus heeft een macro van 3cm en de andere 4 of meer.

-Sluitertijd kunnen instellen
A610/A620 de rest van de camera's kan dat niet volgens dpreview.

-Serieopnamen kunnen maken
Kodak schiet in de Continuous Drive 3 beeldjes per seconde, maar heeft een max van 5.
Daarna volgt de A610 met 2.4 fps maar wat de maximum is staat er niet bij. Kan ook zijn dat die er niet is.

-Ongeveer 5 megapixels
Niet op letten. 5 megapixel, of 4 megapixel of 7 maakt allemaal niet veel uit. Alleen als je wat wilt croppen aan je foto is het handig om wat meer megapixel te hebben. Verder is het alleen nuttig voor hele afdrukken groter dan a4 formaat. Maar dan heb je eigenlijk al genoeg aan 4mp.

-Redelijk Klein formaat + het oog wilt ook wat
de Optio Sz5 is het kleinste, mooiste moet je zelf uitmaken.

-Duidelijk lcd scherm
Dat kan ik niet vinden. De kodak heeft het meeste pixels (230.000) in het lcd, dus misschien wat scherper, maar de A610/A620 hebben een draaibaar display.

Wat misschien handig is om ook op te letten. Wil je een optische zoeker hebben, waar je dus met je oog door kijkt. Dat hebben sommige camera's niet. En kijk naar wat voorbeeld foto's, want specs alleen zeggen niet alles. Het gaat uiteindelijk toch om de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:59

Ale-Gu

'Eel Goe'

Met de A610 ga je geen miskoop doen. De A620 heeft 2 MP meer, maar of je dat gaat gebruiken? Ik weet niet of formaat je wat uit maakt, anders zoun ik echt voor de A610 gaan.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Is de 610 nou bijna 1,5x zo dik als de A95? 35mm tov 49mm. Lijkt me nogal een verschil of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Dat is alleen de (uitgeschoven)lens. De A610 heeft een andere lens, en 4x zoom ipv 3x. Dat heb ik ook bij mijn A520. Maar ingeschoven is ie gewoon even plat als normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik toch voor de A610 ga. Die 2 extra megapixels van de A620 heb ik (waarschijnlijk) toch niet nodig. Dat de camera op baterijen werkt vind ik ook wel zo handig als je in zuid afrika zit.

Misschien dat ik nog effe een maandje wacht met de aankoop...zodat ik ook vergelijkende foto's kan bekijken. Heb namelijk nog geen foto's gezien op het net die gemaakt zijn met de A610. En welicht dat er nog ander betere camera's uit worden gebracht.(Maar dan kan je blijven wachten, want die dingen blijven zich ontwikkelen.)

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

3 sec Google: A610 samples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die heb ik ook gezien, maar dat is van de fabrikant zelf. Die doen dat toch allemaal in een optimale omgeving met het juiste licht enz.? Liever zie ik wat foto's die door klanten gemaakt zijn.

Die op de website van canon zien er in ieder geval gelikt uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 29-04 07:26

WhiteDog

met zwarte hond

Ik ben ook op zoek naar een camera. Mijn budget is 400 €.

Ik dacht eerst te gaan voor een Nikon 8700. Deze is een prosumer, 10x zoom, heel veel opties, tiltbaar schermpje enzo... Alleen weegt dat ding 500g. Ik loop binnen 2 weken in Amerika rond en zie me nog niet de hele dag zo'n fototas rondzeulen naar het strand, disney world, ... je kan die camera simpelweg niet gewoon in je zak steken en bij je houden.

Ik zoek dus iets met:
- degelijke optische zoom (4x, 6x, ..)
- 5+ mp, ik crop al graag eens
- je moet hem in je zak of buideltasje kunnen stoppen. Dus gewoon een echthoekige camera (met een lens die intrekbaar is).
- goede kwaliteit, ik ben geen kenner maar heb een hekel aan ruis...
- een normaal "kijkgaatje", ik haat het om op zo'n lcd te moeten kijken.

ik neig momenteel naar de Nikon Coolpix L1 (http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cpl1.asp) alleen is deze nogal verdacht goedkoop als ik naar de specs kijk. Kan iemand me wat beters aanraden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132657

Captain Pervert schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:38:
[...]

De Nikon lens uit de 5900 komt met regelmaat als de betere uit verschillende tests. Samsung is een prima merk maar ik zou toch echt voor een echt fotomerk gaan.
Juist; het gevoel.. Mijn gevoel zegt ook meteen: 'nikon!!'. Maar is het algemeen bekend dat Nikon-lenzen in de regel beter zijn dan die die Samsung gebruikt? Op een Samsung die ik gezien heb, staat bijvoorbeeld 'Met Kodak-lens!! '. Dan denk ik al: 'hm, dat ze dat er op zetten, zegt al genoeg'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-12-2024
Heyy,

Ik zit al een tijdje digitale camera's te vergelijken. Wat ik vooral zoal wil:

- compact
- snelle opstarttijd en ik wil snel een foto na een andere kunnen maken.
- genoeg zoom (Ga op vakantie in afrika, daar lopen de dieren nou niet altijd voor je neus, dus wat zoom is dan toch handig)
- Zeker geen ruis!
- Megapixel zo'n 4/5 of meer.

Ik kwam zelf op de volgende camera's uit:
Sony DSC-P200
Canon PowerShot SD400
Canon PowerShot SD20
Canon PowerShot A610
(dpreview side-by-side)
Ik heb de A610 er ook maar bij gezet, alhoewel hij wel in formaat scheelt met de andere. Ook zit er misschien een tussen die voor minder dan 250 te krijgen is, maar dit leek me een beter topic, omdat er ook een 512mb kaart bij moet.

Waarvoor gebruiken:
- macro's
- landschappen
- luchten
- indoor
- overal dus eigenlijk :D

Dan nog een onduidelijkheid voor mij: HOe zit het met optische/digitale zoom? Zie ik het goed dat de P200, de a610 en den ixus 50 3x optische zoom hebben? en daarnaast een digitale zoom van respectievelijk 2x,4x,4x hebben? En dan heeft de i5 dus geen optische zoom (als dat zo is valt die gegarandeerd af, is ook al redelijk oud)
Ik denk overigens dat de P200 ook al snel af zal vallen omdat ik hier niet zo erg goeie reviews over heb gelezen, en ik heb gehoord dat de service van Sony bagger is.
Dan rest dus eigenlijk de a610 en de ixus 50. (Al wil ik de andere 2 zeker niet vergeten!) Daarvan lijkt me de ixus 50 de geschikste. Heb ik dit zo'n beetje goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
jepper schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:04:
Knip

Hoe zit het met optische/digitale zoom?
Digitale zoom is eigenlijk nutteloos. Het is softwarematig extra inzoomen. De foto word zeg uitgeknipt op het stukje waar jij de digitale zoom gebruikt en vervolgens opgeblazen naar de resolutie van het orgineel. Je foto word er dus alleen maar slechter op. En ik gebruik het persoonlij ook nooit.
Zie ik het goed dat de P200, de a610 en den ixus 50 3x optische zoom hebben? en daarnaast een digitale zoom van respectievelijk 2x,4x,4x hebben? En dan heeft de i5 dus geen optische zoom (als dat zo is valt die gegarandeerd af, is ook al redelijk oud)
Nee dat zie je niet goed. De A610 heeft 4x zoom, en de rest heeft idd 3x zoom op de i5 na, want die heeft idd geen zoom. En zou ik daarom dus ookk zeker niet kopen, want dat ga je zeker missen.
Dan rest dus eigenlijk de a610 en de ixus 50. (Al wil ik de andere 2 zeker niet vergeten!) Daarvan lijkt me de ixus 50 de geschikste. Heb ik dit zo'n beetje goed?
Mijn keuze zou ook liggen tussen deze camera's. Maak de keuze wat voor jou het meest geschikt is, want het grootste verschil tussen deze camera's zijn voor de A610: 1x meer zoom, draaibaar scherm en batterijen. De ixus is lekker klein en heeft een accu. En kijk natuurlijk naar de foto's die de camera's maken, want daar draait het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Oké dat is duidelijk! Die andere 2 vergeet ik dus wel :P!
Nu ff langs een zaak, ff allebei in m'n handen leggen en kijken welke het lekkerst ligt. Als ik voor de ixus 50 zou kiezen. Zou ik dan niet beter de ixus 40 nemen? Hetzelfde alleen geen usb2 en 1 mptje minder. Scheelt nog redelijk in prijs.
En denk(en) jij/jullie dat het veel uit zal maken, die ene zoom meer? Ik denk dat het uiteindelijk daar vanaf zal hangen. En natuurlijk van de grootte, want dat scheelt ook wel.

[ Voor 24% gewijzigd door jepper op 04-10-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
jepper schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:25:
Oké dat is duidelijk! Die andere 2 vergeet ik dus wel :P!
Nu ff langs een zaak, ff allebei in m'n handen leggen en kijken welke het lekkerst ligt. Als ik voor de ixus 50 zou kiezen. Zou ik dan niet beter de ixus 40 nemen? Hetzelfde alleen geen usb2 en 1 mptje minder. Scheelt nog redelijk in prijs.
En denk(en) jij/jullie dat het veel uit zal maken, die ene zoom meer? Ik denk dat het uiteindelijk daar vanaf zal hangen. En natuurlijk van de grootte, want dat scheelt ook wel.
Die 1mp is te verwaarlozen. Die zal je zeker niet missen. Dus dan kan je beter de ixus 40 nemen i.p.v. de ixus 50.

1x zoom meer is wel leuk, maar vergeet niet dat zoom eigelijk gewoon je voeten zijn, mits je niet verder kan lopen, dan is zoomen pas nodig. De grootte is een ander verhaal. Ik heb nu een fuji S5500, en die is behoorlijk groot, maar is daardoor ook perfect vast te houden. Dus ga gewoon naar de winkel, om te kijken en hou de camera's eens goed vast. Laat je dan niet een andere camera aansmeren, (ik heb het vaker gezien) omdat je dan niet weet hoe de kwaliteit van de foto's is die er uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Ik heb ff op internet naar de prijzen van de ixus 40 en ixus 50 gekeken.
De ixus 40 (incl verzendk.) =254,50
met SD-kaart (sandisk 512mb) = 293,45

De ixus 50 (incl verzendk.) =289
met SD-kaart (sandisk 512mb) = 337

Dat scheelt dus zonder SD-kaart 35 euro en met SD-kaart 44 euro. Is het nu de moeite waard om de ixus 50 te kopen zodat ik usb 2.0 (ik heb een 2.0 cartreader) en 5MP ipv 4MP?

Ook wil ik ff wat weten over dat geheugen. Ik heb gehoord dat er problemen zijn met de Kingston kaartjes? Volgens mij is Sandisk wel zo'n beetje het betere A-merk. Klopt dat?
Ennnn... wat is het verschil tussen de SD Ultra, de SD 'gewone' kaart en de SD Mini? Is er ook nog verschil in snelheid?

Ik ben al bijna aan het einde van m'n keuze :D:D

Edit:
1x zoom meer is wel leuk, maar vergeet niet dat zoom eigelijk gewoon je voeten zijn, mits je niet verder kan lopen, dan is zoomen pas nodig.
Is dat dan ook voldoende (3x) om bijv. dieren vanuit een safariwagen in Tanzania te fotograferen? Aangezien ik daar ook hele mooie foto's wil gaan maken.

[ Voor 21% gewijzigd door jepper op 05-10-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

SanDisk is het duurste merk, maar hoeft niet persé beter te zijn. SanDisk maakt ook de snelste kaartjes, maar de standaard kaartjes zijn één va de sloomste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
ejss schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:39:
SanDisk is het duurste merk, maar hoeft niet persé beter te zijn. SanDisk maakt ook de snelste kaartjes, maar de standaard kaartjes zijn één va de sloomste.
Wat bedoel je met de 2e zin? Maakt Scandisk dus de snelste én de sloomste kaartjes? En wat is het verschil tussen ultra, mini etc?

*lees ook ff m'n edit van m'n vorige bericht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
jepper schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:37:
Is dat dan ook voldoende (3x) om bijv. dieren vanuit een safariwagen in Tanzania te fotograferen? Aangezien ik daar ook hele mooie foto's wil gaan maken.
Als de dieren niet te ver lopen dan zal je ze wel op de foto krijgen, maar niet heel groot ofzo. Als die dieren ver weg lopen, dan zal je toch echt veel meer zoom nodig hebben om ze groot op de foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
zucht, me vriendin is bijna jarig en aan een andere camera toe. ik zie door de bomen het bos niet meer en weet alleen de volgende vereisten:

-klein/compact
-makkelijk
-goede flits (binnen en buiten)
-goede kwaliteit foto's
-goede batterij-levensduur

ik ben aan de volgende toestellen gekomen:
casio exilim ex z57
nikon coolpix s1
sony dsc-t7
panasonic dmc-fx7
konica minolta digimax x1

wie heeft er gebruikerservaringen met één van de camera's, kwaliteit van de foto's, gebruiksgemak (kan je em stabiel vasthouden, zit je vinger snel voor de lens), duur van de batterij, voor/nadelen.

[ Voor 5% gewijzigd door marco_sire op 06-10-2005 19:47 ]

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145343

Hoor erg weinig over Nikon.
Zijn er hier mensen die recent een nikon camera gekocht hebben?
En bevalt die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Laatst online: 01-05 10:11
Ik vroeg me af of dit wat is? kan ik hier wel wat redelijke foto's mee maken enzo?
http://digicamshop.nl/product/11237

Waarvoor gebruiken:
- macro's
- indoor
- landschappen
- vakantie

Wil hem een beetje voor van alles en nog wat gebruiken eigenijk! :P

En is ie ook een beetje snel zonder dat ik een hele tijd moet wachten vorodat ik de volgende foto kan maken?

//Edit: of deze: http://www.digicamshop.nl/product/16125 ?

[ Voor 70% gewijzigd door CptMorgan op 09-10-2005 14:57 ]

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127576

Hoi mensen,
ik heb hulp nodig bij t kiezen van een digitale camera...
ik heb lang moeten sparen en heel veel zitten twijvelen maar uiteindelijk heb ik anderen weggestreept. en zit ik nu te twijfelen tussen twee camera's:
de Sony Cyber-shot P73(blauwe versie) en de Canon Ixus 50.
nou weet ik dat de ene 4 mp is en de ander 5 mp,maar die megapixels kunnen me niets schelen.
waarom ik tijfel tussen deze twee is omdat veel mensen zeggen dat een cybershot goed is en anderen zeggen dat canon betere lensen hebben. nou weet ik dus niet meer wat ik moet doen.
dus als iemand me zou kunnen helpen met kiezen zou ik heel dankbaar zijn ;)

PS: ik zou deze camera voor namelijk gebruiken om (amateur) bijna profesionele portfolio's te maken van mensen(mezelf enzo) dus zelfportretten etc. (mischien dat deze info helpt 8)7 haha)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 127576 op 09-10-2005 16:34 . Reden: de PS bijgevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Anoniem: 145343 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:09:
Hoor erg weinig over Nikon.
Zijn er hier mensen die recent een nikon camera gekocht hebben?
En bevalt die goed?
Ik heb de Coolpix L1 besteld en heb m hopelijk maandag of dinsdag in mijn handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Als ik naar de specs kijk zeg ik neem de sony. Maar ik zou nog wel eerst, voor de aankoop wat foto's bekijken of de kwaliteit ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd hoe je die Nikon vindt Whitedog.
Veel plezier met je nieuwe camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Anoniem: 145343 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:23:
Ik ben benieuwd hoe je die Nikon vindt Whitedog.
Veel plezier met je nieuwe camera :)
Zeg maar doei tegen de review, volgens Nikon niet leverbaar voor november :X
En binnen een week vertrek ik op vakantie...
Dringend een ander toestel zoeken dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balen he!
:?
Grrr...
Misschien is die straks goedkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen die belangstelling hebben voor de Canon 410 moeten even bij Bol kijken daar is de zilvere uitvoering te koop voor 139 euro.
Ik vind hem zelf erg klein (heb hem in de winkel gezien) en ben nog geen reviews tegen gekomen.

http://www.nl.bol.com/is-...0000003681885&Section=SCE

Een Nikon is wel duurder maar lijkt mij een stuk beter.
Ook gezien de problemen met de CCD chip die deze week naar bovenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
aangezien de fujifilm S5600 ( 5 mp , 10 x zoom ) pas aan het einde van de maand leverbaar is zit ik er overna te denken om toch maar de Canon A620 te kopen ( 7 mp, 4x zoom) (2e keuze)

ivm vakantie 1 nov.. denken jullie dat dit een redelijke keuze is? ik zou wel een cam willen
waarmee ik mooie fototjes kan maken..

nu weet ik niet super veel van camera's... en vindt het altijd wel mooi om van die scherpte diepte
foto's te maken.. is dit met een A620 ook in te stellen ?.. op school hebben we oudere S serie en daar mee kon het ook zo mooi.. maar ik weet dus niet als het met een compact ook kan?

kan iemand mij dit duidelijk maken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138779

Ik zit ook te twijfelen. Heb een budget tot 350 / 400 euro. Ik zat zelf te denken aan een Fuji F10 en de Sony W7/W17. Iemand een idee of zelf een van deze camera's. Of zou ik voor een ader moeten gaan. Belangrijk is dat de camera gewoon goede snelle foto's maakt, zoals bv een actie foto of een mooi landschap. Zoom is niet echt belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Passie-m schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:38:
nu weet ik niet super veel van camera's... en vindt het altijd wel mooi om van die scherpte diepte
foto's te maken.. is dit met een A620 ook in te stellen ?.. op school hebben we oudere S serie en daar mee kon het ook zo mooi.. maar ik weet dus niet als het met een compact ook kan?

kan iemand mij dit duidelijk maken..?
Dat kan idd met de A620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Wellicht dat mensen voor uitgebreide reviews ook eens hier kunnen kijken? (weet niet of en hoe vaak dit al gepost is maar toch... :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121131

Om dieren vanuit een safari-wagen te fotograferen moeten ze wel redelijk dicht zitten/liggen. In Zuidafrika, met een 3x en een 5x zoom camera heb ik meestal gevloekt,omdat ik geen groot genoeg zoombereik had.
Als er olifanten in de buurt zijn, komen die niet echt dichtbij de wagen. En al zeker niet als er jongen bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Het is een A610 geworden bij mij, prima koop (alhoewel nog steeds mijn 2e keus)

Zoomt heel snel, kan echt alles instellen, flip/twist schermpje, etc...

enig minpuntje, om te swittchen tussen foto's nemen en bekijken moet je een schuifje verzetten. Had liever gezien dat dit met een knopje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast een prettige vakantie Whitedog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Mijn zusje wil een camera gaan kopen van 300 euro, maar ze weet niet welke ze moet hebben, ik ook niet, ben er al een tijd niet mee bezig geweest met de ontwikkelingen, zeker niet wat betreft haar eisen.

Nu zag ik in de Mediamarkt folder een zwarte Sony DSC-P200 staan, leek me niet verkeerd, maargoed ze wil een zwart model hebben en het was toch zilver in de winkel daar... Foutje dus, en eigenlijk toch niet zo goed, want het was een impulsieve aankoop geweest, eerst maar ff goed laten informeren.

Voordat ik verder ga zoeken wilde ik toch nog maar even hier aankloppen voor tips. Hier hebben jullie wat info over wat ze er mee wil doen etc.

Ze is een echte kroegtijger, de camera moet dus goed in slechte omstandigheden kunnen werken:

-Redelijke flitser
-Snel scherpstellen in donkere omstandigheden
-Handzaam, niet te klein, niet te groot
-Simpel te bedienen, niet dat je het na een biertje al niet meer snapt

Voor de rest wil ze m op d'r vakanties meenemen:

-Stevig, kan tegen een stootje
-Kan in een handtasje
-Geen gedoe met accu's, gewoon (oplaadbare) batterijen dus
-Mooie foto's natuurlijk (kwaliteits lens, Carl Zeiss, Fuji, etc.)

Dat was 't zo'n beetje, alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom lees ik niets over de DSC-T5 van Sony?

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksbilliger.de/images/sonyT5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Gumball schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:33:
Waarom lees ik niets over de DSC-T5 van Sony?

[afbeelding]
Tsja, misschien kun je er zelf wat over schrijven dan? Het is immers een community. Je draagt wat bij, je steekt wat op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Heb toch de Fuji S3500 besteld, krijg ik binnenkort binnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WhiteDog schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:22:
Het is een A610 geworden bij mij, prima koop (alhoewel nog steeds mijn 2e keus)

Zoomt heel snel, kan echt alles instellen, flip/twist schermpje, etc...

enig minpuntje, om te swittchen tussen foto's nemen en bekijken moet je een schuifje verzetten. Had liever gezien dat dit met een knopje was.
Ik heb de A620 nog vast gehad in de media mark hier in zwolle, ik ben ook van plan de A610 te halen(hadden ze daar niet) maar toen ik em vast pakte vond ik de "bobel" aan de (vanaf de achterkant gezien) rechter zijkant zo vreemd zitten. Went dat snel of heb je daar helemaal geen last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 22:47

Res-q

Redder in nood?

Dat went snel :)

Ik heb ook de A610, en bij de MM in Hengelo kost ie €298, kun je m zo meenemen :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Ik vroeg me trouwens af, kan elke lens op mijn camera? of alleen een bepaald soort/type enzo? dus niet dat ik elke lens ervoor er bij kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mensen, mijn schoonvader zoekt een compacte digitale camera.
Ik ben wat aan het zoeken geweest en kom uit op een Nikon 7900.
De man wil een kleine camera die toch redelijke foto's maakt ook met wat minder licht.

Is er een beter alternatief in die prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27575

Na 8000 foto's is mijn Powershot A70 aan vervanging toe... :'(

Nu heb ik al een aantal camera's geselecteerd, maar ik twijfel nog teveel. Een aantal eisen van mij zijn:

* Ik wil NIET inboeten op kwaliteit van de foto. Hoewel de A70 in donkere ruimten soms last had van ruis, viel dit op kleinere formaten zoals die op websites kwamen te staan vrijwel niet op.

* De A70 was erg traag met het maken van foto's. Opstarten hoeft niet zo snel, maar het maken van foto's moet sneller.

* Een megapixeltje of 5 is wel leuk tegenwoordig...

* Een optische zoom van minstens 3x, maar meer mag natuurlijk altijd :)

Ik heb voor mijn eisen de volgende camera's geselecteerd:
- Canon Powershot A610
- Canon Digital Ixus 55
- Pentax Optio S5z

Het voordeel van de Ixus 55 en de S5z is dat ze klein zijn, dus ook gemakkelijk mee te nemen zijn. Het nadeel vind ik die accu's, waarmee je maar een fotootje of 100 kunt maken :(.
Verder heb ik nu dus ook een Canon, altijd perfecte kwaliteit foto's mee gemaakt. Ik wil eigenlijk iets kleiner, maar toen men met de A520 uit kwam en er bekend werd dat er veel was ingeboet op kwaliteit heb ik mijn koop toch uitgesteld.
Nog een nadeel van de Pentax vind ik dat hij maar 5punts AF heeft, terwijl Canon er 9 heeft.

Nog een nadeel van deze camera's vind ik dat ze geen van allen een 3:2 formaat ondersteunen. Sony camera's hebben dat wel, maar ik wil geen Sony omdat mijn eigen ervaring daarmee is dat ze niet altijd scherp tot in de details fotograferen terwijl de Canon dat wel doet. Ongeacht hun Carl Zeiss lens (waar Sony volgens mij gewoon overal Carl Zeiss op zet om de verkoop te stimuleren), ik vind de kwaliteit van de foto's gewoon minder.

Ik twijfel zelf het meest tussen de A610 en de Ixus 55, waarbij het formaat in het (grote) voordeel is van de Ixus 55, de mogelijkheden en de werking op batterijen in het voordeel is van de A610. Het formaat van de camera is overigens niet echt een probleem. Mijn Powershot A70 is vrijwel net zo groot als de A610 en die heb ik ook altijd meegesleept, maar iets kleiners kan ik zo onderhand ook wel waarderen. De Pentax blijft een serieuze concurrent, maar Pentax trekt me eigenlijk helemaal niet zo en hij is nog duurder dan de Ixus 55 (bij digitalstreet.nl).

Kan iemand mij tips geven, of heeft iemand (of meerdere personen) gebruikerservaringen over deze camera's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Tsja, je kan bij de Ixus gewoon een extra (noname) accuutje kopen (of twee, of drie) en daarmee net zoveel foto's maken als met de A610. Ik vind dat geen argument om voor het een of het ander te kiezen eigenlijk. Voor de een moet je batterijen kopen, voor de ander een extra accu. Lood om oud ijzer ofzoiets ;).

Voor mijn gevoel lijkt mij de A610 betere foto's te maken cq. meer mogelijkheden te hebben. Dus zou ik voor de A610 gaan. Maarja, als formaat dan een probleem wordt, het is uiteindelijk je eigen afweging. Ik zou wel voor een van de Canons gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Heb het idee dat de A610 gewoon een betere camera is, betere fotokwaliteit EN meer functionaliteit. Vind ik zwaarder wegen dan het formaat.

Maar ik zou nog even wachten totdat de A610 op dpreview.com is getest, kun je ook makkelijker vergelijken. Het is ook maar net wat je belangrijk vind. Ik heb ook de keuze moeten maken, en heb besloten de A610 te kopen omdat het formaat klein genoeg is, de kwaliteit naar mijn idee beter is dan bij een Ultra Compact, batterijen ipv accu en meer mogelijkheden (experimenteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27575

Rambo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:02:
Heb het idee dat de A610 gewoon een betere camera is, betere fotokwaliteit EN meer functionaliteit. Vind ik zwaarder wegen dan het formaat.

Maar ik zou nog even wachten totdat de A610 op dpreview.com is getest, kun je ook makkelijker vergelijken. Het is ook maar net wat je belangrijk vind. Ik heb ook de keuze moeten maken, en heb besloten de A610 te kopen omdat het formaat klein genoeg is, de kwaliteit naar mijn idee beter is dan bij een Ultra Compact, batterijen ipv accu en meer mogelijkheden (experimenteren).
Dit idee heb ik dus ook, vooral omdat ik de A70 heb en de mogelijkheden echt uitgebreid zijn (ook handmatige instellingen, zij het beperkt). Nieuwe accu's kopen kan wel, maar ook 'fake' accu's kosten een euro of 30, terwijl een extra setje batterijen 10 euro kost (en daar maak ik dan 200 foto's ofzo mee per setje van 4).

Echter is het formaat van de Ixus weer enorm aantrekkelijk. Dat maakt mijn keuze zo moeilijk, hoewel ik weet dat je niet alles op grootte moet gooien.

Edit:
Toch maar voor de A610 gekozen .. met een beetje geluk woensdag alles binnen :-)
/Edit

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27575 op 17-10-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Anoniem: 26457 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:45:
[...]

Jawel, weer een die een digicam wil aanschaffen! :P

Ik wil m voornamelijk gebruiken voor het fotograferen van textures (voor 3d modellen), dus 9 van de 10 keer gaan de foto's waarschijnlijk toch eerst door PS.
Eisen waar ie aan moet voldoen:

- snel!
Zowel in opstarttijd als het wegschrijven van foto's!

- Image Stabilisator
Wil snel en dus ook scherpe foto's kunnen nemen. Is een Image Stabilisator echt aan te raden? Iemand met ervaring hiermee?

- liefst compact
Wil de camera makkelijk mee kunnen nemen.

Las net dat de Panasonic DMC-FZ5 een goede camera is met veel mogelijkheden. En ook niet zo duur.

De Konica Minolta DiMAGE X1 is een vrij kleine camera en aardig wat MP. En lijkt mij wat beperkt qua mogelijkheden (of niet?). Ook heeft ie "maar" 3x optische zoom (lijkt mij weinig..). Geen pré overigens, denk niet dat ik gauw ga gebruiken.

Kortom: Ik heb nog geen duidelijk beeld wat voor functionaliteit ik precies in een camera zoek. Heb alleen een aantal eisen (zie hierboven) waar ie aan moet voldoen. :|

[ Voor 4% gewijzigd door Scipionyx op 18-10-2005 12:11 . Reden: no zoom ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
Scipionyx schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:07:
[...]

Jawel, weer een die een digicam wil aanschaffen! :P

Ik wil m voornamelijk gebruiken voor het fotograferen van textures (voor 3d modellen), dus 9 van de 10 keer gaan de foto's waarschijnlijk toch eerst door PS.
Eisen waar ie aan moet voldoen:

- snel!
Zowel in opstarttijd als het wegschrijven van foto's!

- Image Stabilisator
Wil snel en dus ook scherpe foto's kunnen nemen. Is een Image Stabilisator echt aan te raden? Iemand met ervaring hiermee?

- liefst compact
Wil de camera makkelijk mee kunnen nemen.

Las net dat de Panasonic DMC-FZ5 een goede camera is met veel mogelijkheden. En ook niet zo duur.

De Konica Minolta DiMAGE X1 is een vrij kleine camera en aardig wat MP. En lijkt mij wat beperkt qua mogelijkheden (of niet?). Ook heeft ie "maar" 3x optische zoom (lijkt mij weinig..). Geen pré overigens, denk niet dat ik gauw ga gebruiken.

Kortom: Ik heb nog geen duidelijk beeld wat voor functionaliteit ik precies in een camera zoek. Heb alleen een aantal eisen (zie hierboven) waar ie aan moet voldoen. :|
Check zn sig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Voor mijn schoonpa ben ik nu uitgekomen op 3 camera's
De Nikon Coolpix 7900, de Canon Ixus 55 en de Sony P200.
Alle 3 erg compact en goed getest op dpreview, waarvan de sony het best getest.

Ik denk dat ik maar voor de Sony ga, wat vinden jullie van de Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
lol :+

Ben inmiddels wat verder met mijn zoektocht. De volgende camera's hebben nu mijn attentie:
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

Beide camera's hebbe 12x zoom, image stabilisator, en ruim binnen me budget :)

Iemand ervaring met 1 van deze 2 cams? (Of beide)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02-05 13:28
Scipionyx schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:05:
[...]

Ben inmiddels wat verder met mijn zoektocht. De volgende camera's hebben nu mijn attentie:

Canon Powershot S2 IS - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-03 12:35

Largo

Donderdraak

Scipionyx schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:05:
[...]

ik heb de FZ5. Ik ben geen professional, maar de O.I.S zorgt voor mooie foto's ook met 12x zoom.
Flits is ok, maar niet fantastisch. Veel opties, makkelijk te bedienen, ook de verschillende presets zijn goed.
Batterij is echt goed, honderden foto's gemaakt na 2 keer opladen (wordt dus nog beter).
Heb hem laten vallen en hij doet het nog dus robuust is het allemaal wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Largo op 19-10-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Even dit topic weer omhoog schoppen 8) Ik ben op zoek naar een ultra-compact digitale camera voor 'allround' gebruik. Simpel en snel op locatie foto's maken in goede kwaliteit. M'n budget is 300-400 euro en ik twijfel tussen de volgende modellen:

1) Casio Exilim EX-Z750

Wat me aanspreekt: veel features, design, prijs/kwaliteit verhouding

2) Kodak EasyShare V550

Wat me aanspreekt: simpel en stijlvol apparaat, makkelijk te gebruiken (volgens reviews) en behoorlijke kwaliteit foto's.

3) Panasonic Lumix DMC-FX9

Wat me aanspreekt: verbeterde versie van FX7 en FX8, goede features, in ultra-compact klasse 1 van de beste lenzen.

Ik vind het belangrijk dat ik zowel indoor als outdoor foto's kan nemen in goede kwaliteit, dat de afwerking van de camera (kwaliteit/duurzaamheid) goed en dat de accu lang genoeg meegaat. Andere belangrijke punten zitten eigenlijk (voor mij persoonlijk) al in bovenstaande camera's, zoals compact en stijlvol design en prijs.

M'n verstand zegt: haal de Panasonic, m'n gevoel zegt: haal de Casio. Wat is jullie advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26945

Ok,

Ik zit nu te twijfelen over het volgende. Op dit moment heb ik een Minolta Dimage S414 4mp + 4x optische zoom en best aardige plaatjes.

dingen die ik minder vind aan de camera zijn:
Verslind batterijen als een gek.
Alles werkt nogal langzaam vind ik, scherpstellen, aanzetten etc.

Ik zat dus verder te kijken voor een andere camera. Ik ga ervan uit dat ik de minolta nog wel voor een redelijk bedrag kan verkopen (Camera + 2 256MB CF) en dan wil ik er nog iets van 300 euro bijleggen voor een nieuwe camera.
Ik kijk voor een compactcamera omdat ik er niet vanuit ga dat ik de mogelijkheden van een spiegelreflex ga benutten. (Handmatige focus van minolta nog nooit gebruikt bijvoorbeeld). Wat ik wel doe is af en toe experimenteren met sluitertijd en diafragma.

Wat voor foto's maak ik?
Ik gebruik het toestel vooral om foto's te maken op vakantie's. Ik ga vrij regelmatig ergens naartoe, dus niet maar 1x per jaar ofzo. is wel belangrijk om mee te nemen in de beslissing.

De rest van mijn foto's zijn sportfoto's (geen snelle actie, trage sporten) en gewoon van die kiekjes die iedereen neemt (verjaardag, af en toe iets proberen met een macro).

De camera mag niet te groot zijn omdat hij ook altijd mee moet op backpackvakanties. De minolta die ik op dit moment heb is eigenlijk al een beetje bulky en vooral zwaar!.

Na veel zoeken ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de Panasonic DMC - FZ5. Dingen die mij hierin aanspreken zijn:
- relatief klein
- gigantische zoom :) (lijkt me vooral handig om foto's van wilde dieren etc. te schieten. Ik heb nu aap fotos van guatemala die alleen leuk zijn met vergrootglas)
- De OIS lijkt me gigantisch handig omdat ik nu soms al moeite heb om met 4x zoom als het wat donkerder word foto's te maken die niet bewogen zijn.

Concurenten hiervan zijn volgens mij de minolta Z5, deze vind ik echt te lelijk.

Canon S2 IS is weer een tandje duurder en ik weet niet in hoeverre je hier nu meer waar voor je geld krijgt.

Wat is jullie advies. Hou je minolta omdat je er niet daadwerkelijk op vooruit gaat. Of is de panasonic een goede keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26945 op 27-10-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Laatst online: 04-02 18:54
Heeft iemand enig idee wanneer de fuji E900 uit gaat komen hij zou namelijk al sinds oktober uit zijn, je kan hem her en der al wel bestellen, maar ben ook nog geen review tegengekomen.
Denk dat ik misschien toch niet meer ga wachten erop en toch maar voor de canon a620 ga.

Nog even naast elkaar vergelijken.
www.dpreview.com/reviews/...uji_finepixe900z&show=all

De fuji heeft 9 megapixels de canon 7.
ook heeft de fuji beter iso waardes en kun je bestanden zonder jpeg compressie opslaan
hij is verder iets kleiner,lichter en heeft maar 2 batterijen nodig in plaats van 4.
Maar aan de andere kant lees ik alleen maar lovende dingen over de canon, en moet dat nog maar afwachten of dat bij de fuji ook zo zal zijn. Het draaibare schermpje van de canon is ook wel erg handig denk ik en heeft hij ook een hele goede macro lens.

Als er nou maar eens een review verscheen van de fuji e900 dan wist ik tenminste zeker welke camera ik moest kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
das grappig terwijl ik dit berichtje schreef verscheen er net een user review van de e900. Zal dus nu wel echt uitzijn dan, nog maar even wachten op andere uitgebreidere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

Anoniem: 26945 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:34:
Ok,

Ik zit nu te twijfelen over het volgende. Op dit moment heb ik een Minolta Dimage S414 4mp + 4x optische zoom en best aardige plaatjes.

dingen die ik minder vind aan de camera zijn:
Verslind batterijen als een gek.
Alles werkt nogal langzaam vind ik, scherpstellen, aanzetten etc.

Ik zat dus verder te kijken voor een andere camera. Ik ga ervan uit dat ik de minolta nog wel voor een redelijk bedrag kan verkopen (Camera + 2 256MB CF) en dan wil ik er nog iets van 300 euro bijleggen voor een nieuwe camera.
Ik kijk voor een compactcamera omdat ik er niet vanuit ga dat ik de mogelijkheden van een spiegelreflex ga benutten. (Handmatige focus van minolta nog nooit gebruikt bijvoorbeeld). Wat ik wel doe is af en toe experimenteren met sluitertijd en diafragma.

Wat voor foto's maak ik?
Ik gebruik het toestel vooral om foto's te maken op vakantie's. Ik ga vrij regelmatig ergens naartoe, dus niet maar 1x per jaar ofzo. is wel belangrijk om mee te nemen in de beslissing.

De rest van mijn foto's zijn sportfoto's (geen snelle actie, trage sporten) en gewoon van die kiekjes die iedereen neemt (verjaardag, af en toe iets proberen met een macro).

De camera mag niet te groot zijn omdat hij ook altijd mee moet op backpackvakanties. De minolta die ik op dit moment heb is eigenlijk al een beetje bulky en vooral zwaar!.

Na veel zoeken ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de Panasonic DMC - FZ5. Dingen die mij hierin aanspreken zijn:
- relatief klein
- gigantische zoom :) (lijkt me vooral handig om foto's van wilde dieren etc. te schieten. Ik heb nu aap fotos van guatemala die alleen leuk zijn met vergrootglas)
- De OIS lijkt me gigantisch handig omdat ik nu soms al moeite heb om met 4x zoom als het wat donkerder word foto's te maken die niet bewogen zijn.

Concurenten hiervan zijn volgens mij de minolta Z5, deze vind ik echt te lelijk.

Canon S2 IS is weer een tandje duurder en ik weet niet in hoeverre je hier nu meer waar voor je geld krijgt.

Wat is jullie advies. Hou je minolta omdat je er niet daadwerkelijk op vooruit gaat. Of is de panasonic een goede keuze.
De Panasonic is zeker een goede keuze, maar kijk ook eens naar de Fuji S5600, deze heeft geen OIS, maar wel hoge ISO's die dat weer compenseert, een een stukje goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 23:57
Wie gebruikt die hogere ISO waarden echt? De DMC FZ5 gaat tot 400 en echt hoger wil je niet gaan volgens mij (ivm kwaliteit, ruis, ed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Er is nu eindelijk toch een review van de fuji E900

voor de liefhebbers:
http://www.photoxels.com/fujifilm-e900-review.html

De reviewer is wel erg te spreken over de camera!
Ik ben er dus nog steeds niet uit welke het word de a620 of de fuji e900.

Nog even een paar nachtjes over slapen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:09

lasharor

7 december 2004

srry voor de post hier boven.

ik zit nog op school en zit daar dus in het "leerlingenplatvorm" nou heeft de school 600 € beschikbaar gesteld om digitale camera's te kopen.

nou vraag ik hier dus wat een goede kamera is voor ongeveer 300€

de kamera zal worden gebruikt bij uitstapjes enz enz.

graag maile naar

: lasharor@gmail.com

Modbreak:Je hebt het juiste topic al gevonden, maar dat betekent niet dat je hier je vraag kan dumpen en vervolgens alle info naar je toegeworpen krijgt. Gebruik de info die je in dit topic kunt vinden, en trek zelf je conclusies; jij weet het beste wat je wil en nodig hebt. Ohja, vragen om te mailen is op een forum natuurlijk not-done; zo deel je nooit de gevonden info met elkaar!

[ Voor 38% gewijzigd door Korakal op 06-11-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Res-q schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:26:
Dat went snel :)

Ik heb ook de A610, en bij de MM in Hengelo kost ie €298, kun je m zo meenemen :)
Vreemd, ik heb hier in Zwolle effe nagevraagd. Hij was wel te bestellen maar komt niet in de winkel, als ik em zou bestellen zou ik meen ik 356 euro kwijt zijn. Weet je zeker dat je em voor 298 mee hebt gekregen. Dat kon niet zo zijn volgens de medewerker in Zwolle.... :/ :?

Ik denk toch dat ik de camera maar via internet ga bestellen, daar is ie stuk goedkoper dan de 356 euro die de Media Markt er voor vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

De feestdagen komen er binnenkort weer aan en ik wou mijn ouders een nieuwe digitale camera geven. Ze hebben op dit moment een Ixus V2. Deze heeft 2MP en de voornaamste reden om voor een nieuwe camera te kiezen is dat ze ook eens wat groter willen afdrukken.

Ook hebben de huidige camera's bijna allemaal een groter LCD scherm wat voor mijn ouders heel wat makkelijker is.

Eisen aan de camera zijn:
Goede autofocus
Compact
Groot LCD
7MP of meer

Nu viel mijn keus eigenlijk op de ixus 750. Heeft iemand anders nog aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 22:47

Res-q

Redder in nood?

Anoniem: 89135 schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:13:
[...]

Vreemd, ik heb hier in Zwolle effe nagevraagd. Hij was wel te bestellen maar komt niet in de winkel, als ik em zou bestellen zou ik meen ik 356 euro kwijt zijn. Weet je zeker dat je em voor 298 mee hebt gekregen. Dat kon niet zo zijn volgens de medewerker in Zwolle.... :/ :?

Ik denk toch dat ik de camera maar via internet ga bestellen, daar is ie stuk goedkoper dan de 356 euro die de Media Markt er voor vraagt.
Hmm, late reactie, maar ik heb m idd voor 298 meegekregen. Inmiddels is ie bij de diverse webwinkels al veeeel goedkoper, en ook een stuk beter verkrijgbaar. Ik kan de bon wel inscannen anders? :+

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127576

Anoniem: 127576 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:31:
Hoi mensen,
ik heb hulp nodig bij t kiezen van een digitale camera...
ik heb lang moeten sparen en heel veel zitten twijvelen maar uiteindelijk heb ik anderen weggestreept. en zit ik nu te twijfelen tussen twee camera's:
de Sony Cyber-shot P73(blauwe versie) en de Canon Ixus 50.
nou weet ik dat de ene 4 mp is en de ander 5 mp,maar die megapixels kunnen me niets schelen.
waarom ik tijfel tussen deze twee is omdat veel mensen zeggen dat een cybershot goed is en anderen zeggen dat canon betere lensen hebben. nou weet ik dus niet meer wat ik moet doen.
dus als iemand me zou kunnen helpen met kiezen zou ik heel dankbaar zijn ;)

PS: ik zou deze camera voor namelijk gebruiken om (amateur) bijna profesionele portfolio's te maken van mensen(mezelf enzo) dus zelfportretten etc. (mischien dat deze info helpt 8)7 haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Hebben jullie de nieuwste DUITSE CHIP gelezen (1-2006) staat een test in van 60 digicams.
Ik zal even de top 3 overnemen van de verschillende categorien:

style camera's
1 Sony Cybershot DSC-T5
2 Casio Exilim EX-Z750
3 Canon Digital Ixus 750

allrounders
1 Panasonic Lumix DMC-LX1
2 Fuji Finepix E550
3 Sony Cybershot DSC P200
4 Olympus 'Mu' Digital 800

Mega zoom
1 Canon Powershot S2 IS
2 Sony Cybershot DSC-H1
3 Panasonic Lumix DMC-FZ20

Er worden ook nog amateur DSLR camera's getest, maar die vallen buiten de prijs categorie van 250~500 euro .

[ Voor 4% gewijzigd door sjolmers op 27-12-2005 08:58 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Waar is de canon a610 beland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu

Ale-Gu

'Eel Goe'

M'n zus heeft ook een abonnement op het blad CHIP Foto-video.
Als ik het in een woord moet samenvatten: waardeloos
Dus staar je er zeker niet blind op.
Camera's als de A510,A610 enz. worden vaak niet eens getest, terwijl het toch de meest verkochte camera's in die categorie zijn! En wel cameraatjes als een Ricoh of HP ofzo.

Dus neem het met ee flinke korrel zout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Nu moet ik eerlijk zijn en vind ik de a6-- serie ook niet zo bijzonder sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik ben de zoveelste die op zoek is naar een degelijke digitale camera, maar geen enkel idee heeft waar naar te moeten kijken.

Mijn voorkeuren:
  • Handzaam formaat, zo rond de 10 bij 7 cm.
  • Snelle behandeling. Bij mijn vorige (erg slechte) camera, duurde het een tijdje voordat de foto werd gemaakt, en de tijd dat ik op het knopje drukte.
  • Ik zal het toestel vooral gebruiken voor natuur en omgevings foto's. Waarschijnlijk weinig close-up.
  • Video-optie is niet noodzakelijk
  • Mijn vorige camera had met alles moeite, kleuren, licht intensiteit en beweging. Ik heb weinig verstand van camera's, maar ik zou graag een toestel willen waarbij je later niet veel hoef bij te werken. Gevoeligheid voor beweging is ook een punt, maar ik weet niet hoezeer ik daar rekening mee kan houden in dit prijssegment.
  • Aantal Mega Pixels rond de 3 à 4
Ik weet niet of ik was mis. Ik heb geen verstand van merken, daarvoor ben ik hier :)

Alvast erg bedankt!

Anoniem: 157478

dan zal ik in het andere topic (onder 250 euri) je vraag plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ammun schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:27:
Ik ben de zoveelste die op zoek is naar een degelijke digitale camera, maar geen enkel idee heeft waar naar te moeten kijken.

Mijn voorkeuren:
  • Handzaam formaat, zo rond de 10 bij 7 cm.
  • Snelle behandeling. Bij mijn vorige (erg slechte) camera, duurde het een tijdje voordat de foto werd gemaakt, en de tijd dat ik op het knopje drukte.
  • Ik zal het toestel vooral gebruiken voor natuur en omgevings foto's. Waarschijnlijk weinig close-up.
  • Video-optie is niet noodzakelijk
  • Mijn vorige camera had met alles moeite, kleuren, licht intensiteit en beweging. Ik heb weinig verstand van camera's, maar ik zou graag een toestel willen waarbij je later niet veel hoef bij te werken. Gevoeligheid voor beweging is ook een punt, maar ik weet niet hoezeer ik daar rekening mee kan houden in dit prijssegment.
  • Aantal Mega Pixels rond de 3 à 4
Ik weet niet of ik was mis. Ik heb geen verstand van merken, daarvoor ben ik hier :)

Alvast erg bedankt!
voor een camera met een snelle opstarttijd raad ik je een sony DSC-W5 of W7 aan, maar die hebben geen panorama optie. Een HP camera bijvoorbeeld de R717 heeft die optie wel en is ook behooorlijk snel in het opstarten.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Anoniem: 157478 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:54:
dan zal ik in het andere topic (onder 250 euri) je vraag plaatsen.
Inderdaad, niet goed opgelet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103367

Mensen,
Ben al enige tijd aan het zoeken naar een leuke zoom camera.
eisen
- Zoom
- IS
- Foto's maken bij slechte lichtomstandigheden

Toestelen die ik aan het bekijken ben:
- Sony H1 (heeft iemand toevallig foto's gemaakt met dit toestel??)
- Canon S2
- Minolta Z6
- Panasonic Fz-20

Mijn budget is max 500.
Wie kan mij advies geven??
thnks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118174

Ik heb zelf de W7.
een gewelige camera voor buiten, maar voor binnen is ie wat minder,
ik krijg snel bewogen of wazige foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-04 19:36
Anoniem: 103367 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:35:
eisen
- Zoom
- IS
- Foto's maken bij slechte lichtomstandigheden

Toestelen die ik aan het bekijken ben:
- Sony H1 (heeft iemand toevallig foto's gemaakt met dit toestel??)
- Canon S2
- Minolta Z6
- Panasonic Fz-20
Wat betreft ruis schijnt de Canon S2 het schoonst te zijn. De lens van de Panasonic Fz-20 is weer ietsje licht sterker aan de tele kant. Iso 200 zou ik op geen van alle camera's gebruiken. Maar met de sluiter op 1/10, IS aan en het diafragma op 1/2,8 of 1/3,2 (meestal wat scherper) moeten binnen foto's ook savonds toch best aardig te doen zijn.

Ik zou zeggen vraag of je verschilende camera's even vast mag houden, lees reviews (bijvoorbeeld dpreview) en kijk ook even naar de prijs of daar nog grote verschillen in zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door martijn_tje op 13-01-2006 08:53 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Anoniem: 118174 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:04:
Ik heb zelf de W7.
een gewelige camera voor buiten, maar voor binnen is ie wat minder,
ik krijg snel bewogen of wazige foto's.
Ik heb hem ook, (W7) en binnen moet je echt handmatig gaan bijstellen, doe ik ook altijd als ik binnen fotografeer. (altijd van te voren uitproberen) Buiten doet hij het inderdaad erg goed, en hij is gruwelijk snel. :P Overigens schijnen deze camera's ook erg goed verkocht te worden, en ik vind ze zeker niet slecht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.