Gratis bellen met VoipBuster [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.874 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57560

Is het ook mogelijk om via een Bluetooth headset Voipbuster op mijn laptop aan de praat te krijgen?

Of op een andere wireless manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Anoniem: 57560 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:05:
Is het ook mogelijk om via een Bluetooth headset Voipbuster op mijn laptop aan de praat te krijgen?

Of op een andere wireless manier?
Via bluetooth moet kunnen, bij mij lukte het niet met een Ergenic headset, ik wil het nog een keer proberen met een ander merk headset. Ik weet van iemand anders dat het wel werkt. Wat van belang is, is dat de bluetooth adapter de headset en audio gateway services ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153435

Weet er iemand of het mogelijk is om via een bluetooth headset en een laptop die bluetooth ondersteund zo te draadloos te bellen via firefox of het voipbuster programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Anoniem: 153435 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:14:
Weet er iemand of het mogelijk is om via een bluetooth headset en een laptop die bluetooth ondersteund zo te draadloos te bellen via firefox of het voipbuster programma?
Vraag is al beantwoord....staat boven je eigen post :/
offtopic:
verder kijken dan je neus lang is mag best wel......

Ik heb het zelf ook aan de praat met een headset. De headset word gewoon als audio device gezien, en die kan je instellen in de diverse progjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153484

Hallo,

Kent iemand deze unit? Paradigit heeft em in de aanbieding, 2 voor 34,-

http://www.paradigit.nl/pdf/10010629v.html

Ik gebruik ook VoipBuster en had eerst de tiptel 115 van MyCom, die heeft een kennis van mij overgenomen en nu wilde ik em weer kopen echter kwam ik bij paradigit bovenstaande aanbieding tegen.

Iemand ervaring mee?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:28

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 153484 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:57:
Hallo,

Ik gebruik ook VoipBuster en had eerst de tiptel 115 van MyCom, die heeft een kennis van mij overgenomen en nu wilde ik em weer kopen echter kwam ik bij paradigit bovenstaande aanbieding tegen.

Iemand ervaring mee?

Groeten
Het ziet eruit als een speaker + microfoon, zal dus wel ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153513

Hallo,

Ik gebruik de E-ZI Phonebox (Waitec) om met mijn gewone dect telefoon via Skype te bellen en gebeld te worden. Dat werkt prima: ik zet in mijn telefoon een * voor het nummer dat ik via Skype wil bellen en sluit af met een #, dan weet de box dat ik niet via KPN, maar via Skype wil bellen. Hartstikke handig. Weet iemand of dit ook werkt met VoipBuster? En zo ja, hoe?

Dank & groeten,
van Merel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 07:57
Anoniem: 153513 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:55:
Hallo,

Ik gebruik de E-ZI Phonebox (Waitec) om met mijn gewone dect telefoon via Skype te bellen en gebeld te worden. Dat werkt prima: ik zet in mijn telefoon een * voor het nummer dat ik via Skype wil bellen en sluit af met een #, dan weet de box dat ik niet via KPN, maar via Skype wil bellen. Hartstikke handig. Weet iemand of dit ook werkt met VoipBuster? En zo ja, hoe?

Dank & groeten,
van Merel
Als niemand daar ervaring mee heeft, wellicht kan je dit dan uittesten en je resultaten hier posten? Voipbuster is gratis te gebruiken, dus je kan het proefondervindelijk testen. Ik ben zeer benieuwd of het werkt :) En ook of de verbinding bijvoorbeeld verbroken wordt door Voipbuster als je de hoorn op de haak gooit.

Ik heb geen interesse om via VOIP gebeld te worden op een vast nummer (10 euro Belbudget per maand KPN vind ik prima betaalbaar), maar met een vast toestel kunnen bellen via Voipbuster lijkt me aantrekkelijk.

/edit: De TipTel Cyberbox lijkt exact hetzelfde apparaat te zijn als de Waitec E-ZI Phonebox.

[ Voor 15% gewijzigd door DeadMetal op 29-08-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151222

blijft gratis bellen hiermee nog lang of is het over een tijd weer betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Hallo,

Iemand ervaring mee?

Groeten
Ik ken hem, sterker nog, ik heb hem.
Hij klinkt goed maar een beetje dof, maarja, voor 17 euro t apparaat moet je ook niet te veel ervan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zo, weer een gratis beller hier. Ik hoor alles prima door m'n headsetje, maar de ontvanger klaagt over gestotter in de verbinding. De poorten heb ik in de router opengezet, verder is er nauwelijks dataverkeer, maar als het zo stottert, is het niet bruikbaar.

Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?

edit:
Hm, maf, als ik met de laptop naar de andere kant van de kamer ga, zo ver mogelijk van m'n vaste pc vandaan, werkt het zonder mankeren. Op de vaste pc is het een gestotter, met de laptop er vlakbij ook, ver weg met de laptop geen probleem.

WIFI uitgeschakeld, stoort bij niet voipbusteren nooit, met voipbusteren gooitie de 'telefoon'- verbinding eruit.

Nou ja, het werkt, dus ik zit niet te springen om antwoord, maar merkwaardig vind ik het wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Par_Martinos op 30-08-2005 19:27 ]

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153513

DeadMetal schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:17:
[...]
Ik heb geen interesse om via VOIP gebeld te worden op een vast nummer (10 euro Belbudget per maand KPN vind ik prima betaalbaar), maar met een vast toestel kunnen bellen via Voipbuster lijkt me aantrekkelijk.
Als je via VOIP gebeld wordt, loopt dat niet via je vaste nummer, maar via je USB-lijn. Het kastje zorgt er simpelweg voor dat de USB-lijn gerout wordt naar de speaker/ microfoon van je telefoon.
/edit: De TipTel Cyberbox lijkt exact hetzelfde apparaat te zijn als de Waitec E-ZI Phonebox.
Ziet er inderdaad erg gelijkend uit, maar dat kastje kan volgens de specs echt alleen met Skype communiceren. Volgens Waitec moet het echter ook met andere VOIP-programma's kunnen:

http://www.waitec.com/waitec/filelistview/371?cat=driver
SkypeLink is the software that you need to use the E-ZI Phone or PhoneBox with Skype (www.skype.com) , while if you want to use E-ZI Phone or PhoneBox wit other VoIP software, you don't need any driver or software to use them as standard audio device (speaker and microphone).

Overigens gisteren een mailtje aan Waitec gestuurd, maar nog geen reactie gekregen, helaas.

Ik hou de posts in de gaten en hoop op een oplossing. Mocht ik die zelf toevallig vinden, dan meld ik dat natuurlijk hier.

Groeten weer,
van Merel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 14:39
Ik snap echt nog steeds niet waarom iedereen zo rotzooit met die USB shit!

Koop gewoon in 1 keer wat goeds en koop een ethernet versie zo kan je PC ook nog eens een keer uit! Want met USB moet je PC aanstaan om gebelt te worden.

Ik bel reeds al 2 jaar via voip en ethernet en heb echt veel voipkastjes onder me neus geschoven gekregen. Maar ethernetkastjes zijn toch ff wat beter (denk dan aan de linksys PAP2 met 2 lijnen voor onder de 70 euro!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 07:57
Want met USB moet je PC aanstaan om gebelt te worden.
Je hebt daar een punt. Voor mij geldt het echter niet: ik vind de 10 euro per maand voor KPN goed betaalbaar, en je hebt dan de zekerheid van altijd bereikbaar te zijn, ook als de VOIP service of je internetverbinding kuren heeft.

Voorlopig wil ik dus alleen proberen om met VOIP te kunnen bellen, niet om gebeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
DeadMetal schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:17:
[...]

Als niemand daar ervaring mee heeft, wellicht kan je dit dan uittesten en je resultaten hier posten? Voipbuster is gratis te gebruiken, dus je kan het proefondervindelijk testen. Ik ben zeer benieuwd of het werkt :) En ook of de verbinding bijvoorbeeld verbroken wordt door Voipbuster als je de hoorn op de haak gooit.

dat kon met de VTA1000.
met <telnummer># belt ie via skype. 1# t/m 50# kan je gebruiken om skype users te bellen.
met #0<telnummer># belt ie via xlite
met #1<telnummer># belt ie via firefly

gewoon lekker vanaf de bank met je dect telefoon.

helaas werken xlite en firefly (bij mij iig) niet met VB :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Webjunkie op 31-08-2005 10:44 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58702

-lama t staat er al bij-

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 58702 op 31-08-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Par_Martinos schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:53:
Zo, weer een gratis beller hier. Ik hoor alles prima door m'n headsetje, maar de ontvanger klaagt over gestotter in de verbinding. De poorten heb ik in de router opengezet, verder is er nauwelijks dataverkeer, maar als het zo stottert, is het niet bruikbaar.

Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?
Precies hetzelfde hier. Ik heb al naar Engeland/Hongarije gebeld, echt super. Ook onze nummer thuis opgebeld. Ik hoor de andere kant perfect, maar ze zeggen dat het daar stottert en soms mijn stem wegvalt. Vaag.

Iemand zei iets over een andere codec? Hoe vertel ik Voipbuster nou dat ie dat moet gebruiken?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153706

Hoi,

Ook ik heb voipbuster aan de praat gekregen. Echter nu ik wil gaan betalen via 0900, kan ik deze optie helaas niet vinden. Kan iemand mij uitleggen hoe ik via 0900 kan betalen?

Gr,

Sjors

Anoniem: 115890

Wel relax dat gratis bellen :D het is dus zeker dat

Is de voicemail ook gratis ?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 115890 op 01-09-2005 01:14 ]

• MaddoxX
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10-2023

MaddoxX

hax0r

Anoniem: 115890 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 01:08:
Wel relax dat gratis bellen :D het is dus zeker dat
Een "iemand" op tweakers hier zei ergens dat je als je met die 1 min gaat bellen steeds naar huistels (wat dus gratis is volgens de site en het programma) dat de kosten gewoon door worden gerekend naar waar je telefoon dingese hebt ;/

iemand die hier kan zeggen of dat onzin is of niet ?

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 15:28

XBL

Hoi,

Ik gebruik ook al een tijdje VoIPBuster, erg leuk, maar jammer genoeg vaak overduidelijk beta. Voor afhandeling van telefoontjes binnen mijn bedrijf, heb ik een Asterisk server opgezet. Misschien wel leuk om te delen wat ik er op dit moment allemaal mee doe (eventuele vragen beantwoord ik er ook graag over):

- IVR systeem: als iemand belt, krijgen ze verschillende opties. Bij enkele opties (in de submenu's), kunnen ze doorverbonden worden met mij of m'n collega.
- Het doorverbinden werkt, doordat ik een softphone (xlite) heb aangemeld op de Asterisk server. Dit was super makkelijk aan de praat te krijgen (makkelijker dan de hele setup van het aanmelden op budgetphone.nl, waar we een nummer hebben).

De bedoeling is dat ik dit verder ga uitbouwen (vandaag ofzo, in ieder geval heb ik bovenstaande gisteren aan de praat gekregen. Maar ik voel me er nu wel wat meer in thuis). De volgende dingen wil ik erin hebben:
- Bij doorverbinden: bij opnemen door ons, vertellen via welk menu de klant kwam (hopelijk is het mogelijk. Je kan wel eerst een geluid laten horen, bij het opnemen).
- Tijdsgebonden doorverbinden (zodat ik 's nachts niet gebeld wordt, maar dat ik dan gewoon een automatisch smsje krijg dat er gebeld is en ingesproken is op de voicemail).
- Voicemail systeem (zit volgens mij native in Asterisk) en dit ook door laten mailen.
- Doorschakelen naar mobiel (ik moet nog kijken wat hier de opties voor zijn).
- Meerdere uitgaande providers.

- Verschillende regels opstellen voor bellen:
* Indien het nummer 10 tekens is: kijken waarmee het begint.
** Begint het met 06, de nul verwijderen en er 0031 voor plakken. Tevens als uitgaande proxy belbudget.nl gebruiken (14 cent naar mobiele nummers).
** Begint het niet met 06, dan voipbuster proxy gebruiken (gratis ;)). En uiteraard ook 0031 ervoor plakken.
* Is het nummer langer, dan gewoon bellen met voipbuster (ik moet nog even kijken waarmee Belgische mobiele nummers beginnen, eventueel daar nog op controleren. Hangt er ook vanaf of voipbuster of belbudget goedkoper is (ik gok zomaar dat voipbuster voor mobiele nummers buiten Nederland, goedkoper is dan belbudget voor hetzelfde).

Of ik die regels kan instellen (zeker met dat '0 weghalen'), weet ik niet. Maar het zou in ieder geval heel gaaf zijn, zodat je lekker goedkoop belt :).

edit:
MaddoxX: Onzin. Allereerst kan je moeilijk gaan factureren via een bedrijf waar je niets mee te maken hebt. Ten tweede zijn er mensen die geen vaste telefoonaansluiting hebben, dat berekend niet zo lekker door. En als laatste: er staat gratis op de site. En gratis is gratis.

Jochem

[ Voor 7% gewijzigd door XBL op 01-09-2005 07:37 ]

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-03 15:34
Anoniem: 153706 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:59:
Hoi,

Ook ik heb voipbuster aan de praat gekregen. Echter nu ik wil gaan betalen via 0900, kan ik deze optie helaas niet vinden. Kan iemand mij uitleggen hoe ik via 0900 kan betalen?

Gr,

Sjors
Je moet je registreren en dan buy credits kiezen. Alles invullen en daar daar pay by phone kiezen.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Bezorgdheid!!!!!

Heren,

Vandaag is in een belgische krant een stuk verschenen over voipbuster. Het betreft hier een ingezonden stuk maar ik maakte me wel zorgen. Volgens de schrijver is deze bende een oplichters bende.. ze incasseren creditcard nummers en laten je een paar weken gratis bellen. Vervolgens verkopen ze je email en creditcard door.... en boem ander probleem.

Wat is jullie mening hierover.. ik heb me ook geregd namelijk via cc.

Thnx

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Anoniem: 152160

-nickx- schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:40:
Bezorgdheid!!!!!

Heren,

Vandaag is in een belgische krant een stuk verschenen over voipbuster.
Een Belgische krant. Welke krant? Bron?
Ik heb begrepen dat bel1649 er achter zit.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 14:16
Bezorgdheid!!!!!

Heren,

Vandaag is in een belgische krant een stuk verschenen over voipbuster. Het betreft hier een ingezonden stuk maar ik maakte me wel zorgen. Volgens de schrijver is deze bende een oplichters bende.. ze incasseren creditcard nummers en laten je een paar weken gratis bellen. Vervolgens verkopen ze je email en creditcard door.... en boem ander probleem.

Thnx
Ik heb nog geen dubieuze transacties ontdekt. Bovendien kan het wel zo zijn dat iemand verdachte transacties heeft zien staan, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat de creditcardgegevens verkocht zijn. Het kan ook zijn dat de beveiling van de database lek is. Kijk maar naar wat een paar maanden geleden bij CardSystems Solutions is gebeurd. Niet de kleinste onderneming en geen oplichtersbende (ze hadden alleen hun administratieve organisatie kennelijk niet op orde, of deze was door personeel buiten werking gesteld :))

[ Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 01-09-2005 20:28 ]

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb (gelukkig) via het telefoon nummer opgewaardeerd, maar ik kan met niet voorstellen dat ze zoveel moeite gaan doen voor een paar creditcard nummers. En me mail mogen ze doorverkopen, was toch een spamadres ;)

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met voipbuster, ik kan nu gratis met mijn ouders in Frankrijk bellen. Die hebben daar een tweede huis en zijn daar dus heel vaak, EN hebben een vaste telefoon aansluiting daar. ik heb ze gisteren verrast met een telefoontje van ruim 20 minuten :) Die euro heb ik er al weer dik uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Blue2k op 01-09-2005 20:34 ]

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 17:08

Giblet

Dingen

[b][message=24090625,noline]XBL schreef op donderdag 01 september 2005 @ 07:34
Of ik die regels kan instellen (zeker met dat '0 weghalen'), weet ik niet. Maar het zou in ieder geval heel gaaf zijn, zodat je lekker goedkoop belt :).
Ja dat kan heel goed. Ik heb hier iets vergelijkbaars alleen draait ie mobiele nummers via ISDN en alle vaste nummers (NL) via voipbuster. Tevens is de ISDN daar ook een backup, voor als voipbuster problemen geeft (ik laat het 2x proberen alvorens hij via ISDN naar buiten belt).

Even goed de voorbeelden van asterisk@home bestudeert en veel gelezen op de asterisk wiki. Allemaal niet heel moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Ik heb voipbuster in combinatie met asterisk, en sipura 3000, eindelijk vandaag werkend gekregen.

Hiervoor heb ik het volgende moeten doen in asterisk:

in iax.conf bestand:
[voipbuster]
type=peer
host=213.61.187.150
username=gebruikersnaam bij voipbuster
secret=wachtwoord bij voipbuster
notransfer=yes
context=voipbuster-out
Vul bij username in je gebruikersnaam bij voipbuster en bij secret je wachwoord.

in extensions.conf bestand:
[voipbuster-out]
exten => _0[12345789]XXXXXXXX,1,Dial,IAX2/voipbuster/0031${EXTEN:1}
exten => _0[12345789]XXXXXXXX,2,Congestion

exten => _XXXXXXX,1,Dial,IAX2/voipbuster/003135${EXTEN}
exten => _XXXXXXX,2,Congestion

[home]

exten => 7500,1,VoicemailMain
exten => 7500,2,Hangup

exten => 9999,1,Ringing
exten => 9999,2,Dial(SIP/9999,20,T)
exten => 9999,3,Voicemail(u9999)
exten => 9999,4,Hangup

include => voipbuster-out

exten => _06XXXXXXXX,1,Dial(SIP/${EXTEN}@pstn-spa3k,60,)
exten => _06XXXXXXXX,2,Congestion
Met voorgaande extensions instellingen gaan al mijn vaste lijn belletjes in nederland via voipbuster en alle 06 belletjes via mijn vaste telefoonlijn (sipura spa3000). Als ik een lokaal nummer in toets (7 cijfers) wordt mijn eigen regio code (035) ervoor gezet en gaan ze wederom via voipbuster)

Nummer 9999 is het nummer van line1 op mijn sipura 3000. Als dit niet wordt opgenomen gaat de Asterisk in voicemail modus.

in mijn sip.conf bestand
[9999]
type=friend
language=nl
host=dynamic
context=home
secret=wachtwoord
mailbox=9999
dtmfmode=rfc2833
disallow=all
allow=ulaw

[5555]
; If you're using Asterisk, this goes into the Incoming settings
; For your Trunk
type=friend
host=dynamic
; If using Asterisk@home, change the below line to context=from-internal
context=home
secret=wachtwoord
dtmfmode=rfc2833
disallow=all
allow=ulaw
insecure=very

[pstn-spa3k]
; If you're using Asterisk, this section goes into the Outgoing Settings
; for your trunk.
type=peer
auth=md5
host=134.145.134.18
port=5061
secret=wachtwoord
username=asterisk
fromuser=asterisk
dtmfmode=rfc2833
; If using Asterisk@home, change the below line to context=from-internal
context=home
insecure=very
Deze sip instellingen zijn gemaakt met de sipura 3000 naar asterisk configuratie wegpagina op voxilla.com (http://voxilla.com/spa3kasterisk.php) Hierin is de userid voor line 1 '9999' en userid voor PSTN '5555' en Enter extension to forward inbound PSTN calls to is '5555'.

Voor het aanmaken van het voipbuster account moest ik het volgende doen om het goed werkend te krijgen:

- Registreer een nieuw account via de windows voipbuster programmatuur.
- Zorg dat je bij gebruikers gegevens van dit account (via hun website http://www.voipbuster.com/en/buycredits.html), dit kan alleen de eerste keer, als land opgeeft 'United States'. Ik had eerder een account aangemaakt met als land 'Nederland' maar dit account werkt niet.
- Test je asterisk configuratie (ik gebruikte SJPhone onder linux met een volgende user account in sip.conf
[1234]
type=friend
username=michel
secret=wachtwoord
host=dynamic
reinvite=no
canreinvite=no
context=home
Als het goed is kun je nu twee minuten gratis bellen. Voipbuster beindigd de call na twee minuten en verteld je dit.
- Betaal 1 euro op je account. Ik heb dit via paypal gedaan en hierdoor weet ik zeker dat voipbuster geen gegevens krijgt van mijn creditkaart.
- Vanaf nu kun onbeperkt bellen met voipbuster. Natuurlijk alleen naar de landen die gratis zijn of als je genoeg geld op je account zet. Iedere keer als het opzetten van een verbinding voipbuster goed zal gaan dan krijg je aan het begin te horen of het een gratis call is of wat je moet betalen.

Mijn ervaring voor nu is dat bijna alle call setups via voipbuster redelijk goed verlopen. Ik heb wel een behoorlijke delay in wat ik zeg en wanneer de andere kant het hoord (waarschijnlijk een instelling die ik nog moet tweaken). En soms gaat het opzetten van een call fout via voipbuster en dan moet ik asterisk herstarten (oorzaak nog onbekend krijg de volgende fout melding
Rx-Frame Retry[ No] -- OSeqno: 004 ISeqno: 004 Type: IAX Subclass: HANGUP
Timestamp: 10486ms SCall: 00073 DCall: 00003 [213.61.187.150:4569]
Unknown IE 042 : Present

Ignoring unknown information element 'Unknown IE' (42) of length 1
Tx-Frame Retry[-01] -- OSeqno: 004 ISeqno: 005 Type: IAX Subclass: ACK
Timestamp: 10486ms SCall: 00003 DCall: 00073 [213.61.187.150:4569]
-- Hungup 'IAX2/voipbuster/3'
== No one is available to answer at this time
-- Executing Hangup("SIP/1234-09e0", "") in new stack
).

Groeten,

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90544

Ik heb het programma gedownload en wou het ff proberen om te bellen (softphone) maar hij zegt dat ik te weinig credits heb om te bellen (ik probeer naar een vast nummer in Nederland te bellen). Je kan toch ook zonder account tot 1 minuut bellen volgens de beginpost?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 90544 op 02-09-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147781

Anoniem: 90544 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:52:
Ik heb het programma gedownload en wou het ff proberen om te bellen (softphone) maar hij zegt dat ik te weinig credits heb om te bellen (ik probeer naar een vast nummer in Nederland te bellen). Je kan toch ook zonder account tot 1 minuut bellen volgens de beginpost?
hoe toets je het nr. in dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX
  • Laatst online: 05-10-2023

MaddoxX

hax0r

bokkiej gewoon zo:

dus bijv: normaal nr van iemand 034-3982498
dat typ je bij voipbuster zo in: 0031343982498

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152100

Anoniem: 90544 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:52:
hoi bokkiej

had toen ik er net mee begon net hetzelfde probleempje voor.
Blijkbaar is het één minuut gratis bellen enkel geldig als je je nog niet op hun site geregistreerd hebt. 8)7 Vanaf dat je dat doet, moét je een euro storten om (weliswaar ongelimiteerd) te bellen.

Ik heb een nieuwe account aangemaakt vanuit het programma (duurt drie seconden), en die account niet geregistreerd op www.voipbuster.com . Dan ging alles prima. Als je dan toch beslist van ongelimiteerd te willen bellen kan je je nog altijd later registreren.

Hoop dat je d'r wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90544

Anoniem: 152100 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:43:
[...]

hoi bokkiej

had toen ik er net mee begon net hetzelfde probleempje voor.
Blijkbaar is het één minuut gratis bellen enkel geldig als je je nog niet op hun site geregistreerd hebt. 8)7 Vanaf dat je dat doet, moét je een euro storten om (weliswaar ongelimiteerd) te bellen.

Ik heb een nieuwe account aangemaakt vanuit het programma (duurt drie seconden), en die account niet geregistreerd op www.voipbuster.com . Dan ging alles prima. Als je dan toch beslist van ongelimiteerd te willen bellen kan je je nog altijd later registreren.

Hoop dat je d'r wat aan hebt!
Lekker logisch 8)7 Maar dat is het volgens mij wel ja, zal het proberen als ik weer achter de goede computer zit. Iedereen bedankt! (hoe ik nummers moet intoetsen wist ik zelf trouwens ook :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142179

Bezorgdheid!!!!!

Heren,

Thnx
Hahahaha wat een Belgenmop

Sorry hoor, men zet een complete organisatie neer, technisch gezien bouwt men een complete SIP server en onderhoudt deze al een hele tijd en zouden nu credit card nummer dieven zijn?

Yeah sure, ik bel al maanden met VoIPBuster (niet maar een aantal weken), betaald met CC en geen rare transacties gezien. Je schrijft:

"ingezonden stuk"

Dat zegt mij al wel weer genoeg. Zo'n kneus die z'n CC nummer waarschijnlijk ergens had laten slingeren en zich ook nog eens bij VoIPBuster had aangemeld, nu vreemde transacties ziet voorbij komen en daarvan VoIPBUster maar de schuld geeft... Of gewoon dement, weet niet meer welke aankopen door zichzelf gedaan zijn haha

Geloof jij alles wat er gezegd of geschreven wordt? Wie weet is het wel een dorpsgek. Damn, als je de kop zo snel gek laat maken, zou ik die CC verknippen en vooral de voordeur niet meer open doen.

Ook apart dat men dan nu ook geregeld heeft dat je kunt betalen via de telefoon/paypal, niet?
Dat doen ze vast om je... Telefoonnummer te zien en te jatten! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Laatst online: 03-04 20:31
Verdorie, zie ik in de startpost van het vorige topic (deel 1) dat je een gratis nummer krijgt als je $1 overmaakt. Ik maak $1 over, en vraag me af wat me nummer nu is. Probeer ik naar me mobiel te bellen, zegt ie dat ik geen credits heb :? Inmiddels ben ik er dus achter dat ze geen nummers meer uitdelen ;( vraag me alleen af waarom ik nog steeds niet naar me mobiel kan bellen:?

EDIT: nu doet ie het wel :X Het kost je geen crecits als je niet opneemt toch? dat mens begon over 25 eurocent per minuut.... :?

[ Voor 16% gewijzigd door PeterEs op 03-09-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PeterEs schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:58:
EDIT: nu doet ie het wel :X Het kost je geen crecits als je niet opneemt toch? dat mens begon over 25 eurocent per minuut.... :?
wie belt er nou naar een mobiel die niet opgenomen word ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Verdorie, zie ik in de startpost van het vorige topic (deel 1) dat je een gratis nummer krijgt als je $1 overmaakt. Ik maak $1 over, en vraag me af wat me nummer nu is. Probeer ik naar me mobiel te bellen, zegt ie dat ik geen credits heb :? Inmiddels ben ik er dus achter dat ze geen nummers meer uitdelen ;( vraag me alleen af waarom ik nog steeds niet naar me mobiel kan bellen:?

Nee, bij normale telecomoperators in ieder geval is het de regel dat ze niet mogen chargen voordat het gesprek succesvol is (dus opgenomen wordt, of als er een voicemail opneemt).
Anoniem: 34095 schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:00:
[...]
Misschien om te testen? Dan wil je daar niet meteen geld aan kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386 schreef op zondag 04 september 2005 @ 08:23:
Misschien om te testen? Dan wil je daar niet meteen geld aan kwijt zijn...
snap ik, bel dan naar een vast nummer, dan weet je zeker dat het niets kost en die word misschien wel opgepakt, dan weet je meteen hoe het staat met de kwaliteit etc. maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Laatst online: 03-04 20:31
[...]
ik :P wilde weten wat de nummermelder zou zeggen, in mijn geval "prive nummer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

PeterEs schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:00:
[...]

ik :P wilde weten wat de nummermelder zou zeggen, in mijn geval "prive nummer"
Is volgensmij altijd zo (misschien niet als je ooit een inkomend nummer hebt gekregen). Heb wel bij één gesprek op de nummermelder 010-7449001 (geloof ik) te voorschijn gekregen (010-744xxxx waren de nummers die Voipbuster gaf), terwijl ik geen nummer heb gekregen. Als ik terugbelde kreeg ik ook mooi in gesprek (of nummer bestaat niet o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Laatst online: 31-10-2024
Hallo,

Iemand ervaring mee?

Groeten
Vandaag voor t eerst geprobeerd en werkt eigenlijk prima. Geluidskwaliteit is prima, klinkt bij mij ook niet dof en de andere kant was ook tevreden over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naar een mobiel is altijd betalen.

Vaste telefoon vele landen compleet gratis. Dus bel naar je eigen vaste KPN lijn. Heb je die niet (internet via kabel) bel dan naar een bekende met een vaste telefoon. Kun je ook testen. Als het goed is word er niks gerekend, maar ik kan me ook iets herinneren van m'n ouders die via Tele2 bellen, dat zij eens kosten zagen van een gesprek dat nooit gevoerd is (diegene waar ze naar belden namen niet op), maar wel 40 seconden stond er op de teller.

Ik denk dat er werd aangegeven dat je geen credits had, omdat je te snel belde na je betaling van 1 Euro.

Maar als het goed is kost het je niks. Kun je ook controlleren he. Log in op de website, bekijk je belletjes die je gemaakt hebt en hoeveel er nog op je account staat. En ach, in het ergste geval heb je nog 0,75 Eurocent op je account. Kun je nog steeds bellen en heb je direct goed geleerd dat je niet met VoIPBuster naar een mobiel moet bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Als ongeregistreerde gebruiker, d.w.z. zonder te betalen, kan je maximaal 1 minuut per gesprek bellen/testen. Dit kan zowel met een softphone als een SIP compatible hardphone. Je kunt je registreren door 1 euro te betalen. Dit kan via je creditcard, Paypall of 0900-nummer. Nu kan je onbeperkt en gratis bellen naar vaste nummers in de landen genoemd in de lijst met gratis bestemmingen. Je kunt ook andere landen of mobiele nummers bellen. Kijk dan op de voipbuster website voor de tarieven. Als je je tegoed van 1 euro hebt opgemaakt aan betaalnummers, dan kun je je tegoed weer aanvullen op de hiervoor genoemde betaalwijzes.
Toen ik mij gisteren registreerde en het nummer belde, kreeg ik te horen (of het kwam op het scherm te staan, weet het niet meer zeker), dat het 'tegoed' 48 uur geldig was.
Klopt dit? Moet ik nu als ik over 2 dagen weer 'gratis' wil bellen, weer dat nummer bellen?
(ik bel alleen naar het vaste net dus ik maak niks van mijn tegoed op).

Verder werkte het wel relaxt... ik gebruik een Plantronics microfoon en ben (volgens vrienden en familie die ik gebeld heb) erg duidelijk te verstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Er staat nu op http://www.voipbuster.com/en/newsflash.html:

BUT: To counter the misuse of our network and to reserve capacity for our genuine testers, we have limited our Free-Calls policy to 1 minute per call. If you want to enjoy UNLIMITED free calls, just register and buy € 5,- worth of credit.

In het tabelletje staat echter nog wel steeds € 1, dus ze weten zelf ook niet helemaal hoe en wat geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
hebk net ook gezien,lig hier klaar met men visa kaart om 1€ over te maken, en nu blijkt het meer te zijn :/

en ik krijg trouwens een vage 677 error op hun site :?

[ Voor 22% gewijzigd door DeNB3rt op 06-09-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 04:35
Moeten bestaande leden ook bijbetalen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:39

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

kan iemand (bestaand lid) testen of hij nu langer dan 1 min kan bellen ??

Ik heb gister avond (tegen 23:30 aan) nog lekker 2x een uur liggen bellen

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
ik wil het direct proberen,wil nu 1€ overmaken,account is gemaakt en heb een registratie nummer gekregen, maar er staat,klik hier ter verificatie,maar het lukt niet...
als ik in de html bron kijk,staat er bij klik hier ook nergens een verwijzing naar een link :(

edit,is ondertussen gelukt,verdomde hotmail account :p

zal jullie straks laten weten of ik langer kan bellen dan 1min

[ Voor 20% gewijzigd door DeNB3rt op 06-09-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
wie 1€ betaald heeft kan nog steeds langer bellen dan 60sec, heb net 7min gebeld naar frankrijk,werkte perfect :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeNB3rt schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 12:18:
hebk net ook gezien,lig hier klaar met men visa kaart om 1€ over te maken, en nu blijkt het meer te zijn :/

en ik krijg trouwens een vage 677 error op hun site :?
Ach, 1 Euro of 5 Euro, daar ga je toch niet over mekkeren als je daarna gratis kunt bellen naar vaste telefoonnummers binnen al die landen mag ik hopen? Tjonge, 5 Euro, daar koop je net 1 biertje voor op een terras in de grote stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stalker_90909 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:15:
kan iemand (bestaand lid) testen of hij nu langer dan 1 min kan bellen ??

Ik heb gister avond (tegen 23:30 aan) nog lekker 2x een uur liggen bellen
Natuurlijk. Zojuist nog een half uur. Blijft ook zo, meestal zijn de opmerkingen dat het veranderd zou zijn van mensen die zelf iets fout doen, dan wel hun Euro nog niet overgemaakt hebben c.q. dat het niet goed is gegaan met het overmaken (of te snel na het overmaken proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom kan ik geen credits kopen :?

"Please select an amount:"

En vervolgens staat er geen kolom om een waarde in te voeren :?

Nu kan ik opeens wel credits kopen :z
Kan iemand mij vertellen of het nu zo is dat je credits werkelijk maar 2 dagen geldig zijn :?

pfff word hier echt moe van
"We've send you an email with a verification link. Please activate your account first! This payment will not be processed. (105)"

Die mail nooit gehad en zit ook niet in een spam/junk box.

LOL, ik ben vandaag te ongeduldig... nu 5 minuten wachten en kijken of het werkt :)

[ Voor 82% gewijzigd door n00bs op 07-09-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43398

Ik word er hopeloos van, ik probeer al sinds geruime tijd via mijn asterisk box voipbuster te gebruiken maar het wil maar niet lukken. Intern bellen of over een x100p kaart gaat perfect.
Ik heb de zelfde wijze toegepast als die van tweakmiv.
Gisteravond heb ik dan maar voor de zekerheid met paypal €1,-betaald, ik kan nou met voipbuster inderdaad langer dan 1 minuut bellen (net 10min naar mijn ouders gebeld).
In het message log van asterisk tref ik bij elk gesprek het volgende aan:

Sep 6 16:21:58 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:24:31 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:25:45 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:26:49 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:27:54 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:28:21 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Heb het net ontdekt en het werkt briljant :)

Als het goed kun je met 1 euro op je account zetten onbeperkt naar nummers in Nederland bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 04:35
[...]
Ik, zeer handig, ben dat ding altijd kwijt op m'n kamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 08:31

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik vraag me af, kan je via VOIP buster ook faxen? Of dmv een ander programma oid? Lijkt me wel relaxed :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-04 19:57
Kun je misschien config bestanden posten?

Ik kreeg onderstaande waarschuwing eerst ook maar nadat ik een nieuw account had aangemaakt bij voipbuster met als land United States krijg ik ze niet meer.

Voipbuster werkt voor mij nu vlekkeloos via Asterisk. Ieder call setup lukt in 1 keer en ik heb tot op heden nog maar 1 keer gehad dat een call werd onderbroken en dit was waarschijnlijk ook nog mijn eigen schuld (ik was met Asterisk bezig terwijl mijn vrouw aan het bellen was).
Anoniem: 43398 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:16:
Ik word er hopeloos van, ik probeer al sinds geruime tijd via mijn asterisk box voipbuster te gebruiken maar het wil maar niet lukken. Intern bellen of over een x100p kaart gaat perfect.
Ik heb de zelfde wijze toegepast als die van tweakmiv.
Gisteravond heb ik dan maar voor de zekerheid met paypal €1,-betaald, ik kan nou met voipbuster inderdaad langer dan 1 minuut bellen (net 10min naar mijn ouders gebeld).
In het message log van asterisk tref ik bij elk gesprek het volgende aan:

Sep 6 16:21:58 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:24:31 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:25:45 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:26:49 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:27:54 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found
Sep 6 16:28:21 WARNING[4762]: Call rejected by 213.61.187.150: No authority found

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb voipbuster net even getest met firefly, ook deze begon te zeuren dat het wachtwoord niet juist was.
Hierop kreeg ik een geweldige ingeving, ooit heb ik mijn wachtwoord via de voipbuster applicatie gewijzigd. Hierdoor wijzigd kennelijk alleen het wachtwoord voor de voipbuster applicatie en het wachtwoord voor toegang tot de account gegevens via het web.
Maar, het wachtwoord van de iax-server(?) kennelijk niet, ik heb dus mijn oude wachtwoord in asterisk gezet en je raad het al... Eindelijk werkt de rommel dus... :)
Waarschijnlijk heeft het dus niks te maken met de keuze usa (heb ik namelijk ook gekozen), maar heb ook jij waarschijnlijk je wachtwoord ooit gewijzigd?
tweakmiv schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:36:
Kun je misschien config bestanden posten?

Ik kreeg onderstaande waarschuwing eerst ook maar nadat ik een nieuw account had aangemaakt bij voipbuster met als land United States krijg ik ze niet meer.

Voipbuster werkt voor mij nu vlekkeloos via Asterisk. Ieder call setup lukt in 1 keer en ik heb tot op heden nog maar 1 keer gehad dat een call werd onderbroken en dit was waarschijnlijk ook nog mijn eigen schuld (ik was met Asterisk bezig terwijl mijn vrouw aan het bellen was).

[...]
Humm....
Ik zit dus net lekker te bellen via mijn asterisk, valt hij naar 2 minuten weg met de mededeling dat: "your free call has been disconnected, buy credits on our website" of iets dergelijks.
Nog maar eens geprobeerd, en weer knipt hij hem naar 2 minuten af.
Ik heb gister toch echt een €1,- gekocht, zou ik toch €5,- moeten aangeschaffen? Doordat ik voipbuster al enige tijd volg was mij de verhoging naar €5,- namelijk niet opgevallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43398 op 07-09-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:18:
Heb het net ontdekt en het werkt briljant :)

Als het goed kun je met 1 euro op je account zetten onbeperkt naar nummers in Nederland bellen?
Die vraag lijkt me nu wel vaak genoeg beantwoord. Lees de startpost, alle andere pagina's en de website van VoIPbuster nog maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennahz schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:18:
Ik vraag me af, kan je via VOIP buster ook faxen? Of dmv een ander programma oid? Lijkt me wel relaxed :)
Ik fax met een hardware fax (via printer Brother 210) over zowel de Tiscali VoIP als VoIPBuster. Dus ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11-2024
Anoniem: 142179 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:55:
[...]

Ik fax met een hardware fax (via printer Brother 210) over zowel de Tiscali VoIP als VoIPBuster. Dus ja, dat kan.
en hoe doe je dat dan ?

Heb een Zyxel 2602 modem met 2 VoIP poorten. Van VoIP poort telefoonstekker in faxingang van de Brother. Nummer draaien en faxen

• -Jaap-io
  • Laatst online: 19:42
Heeft er iemand recent nog geprobeerd zijn gekregen nummer te bellen?
Ik heb namelijk nog wel een nummer gekregen, maar dat is altijd in gesprek als ik het bel....

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

-Jaap-io schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:35:
Heeft er iemand recent nog geprobeerd zijn gekregen nummer te bellen?
Ik heb namelijk nog wel een nummer gekregen, maar dat is altijd in gesprek als ik het bel....
Ja en het werkt, zojuist nog. Via FireFly met USB telefoon.

• -Jaap-io
  • Laatst online: 19:42
Anoniem: 142179 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:36:
[...]

Ja en het werkt, zojuist nog. Via FireFly met USB telefoon.
ook als je met je mobiel naar het nummer wat je van voipbuster heb gekregen belt?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

-Jaap-io schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:41:
[...]

ook als je met je mobiel naar het nummer wat je van voipbuster heb gekregen belt?
Yepz

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Bij mij niet, ik krijg ook in gesprek.

Anoniem: 136326

Ben al een tijdje aan het bellen met voipbuster en dat gaat allemaal vrij goed. Maar heb sinds kort het wanadoo family pakket. Via die livebox kan je dus telefonie krijgen via wanadoo. Nu is mijn vraag weet iemand of ik dat ding ook zo kan instellen dat ik gewoon me vaste telefoon kan gebruiken om te bellen met Voipbuster?

Anoniem: 154432

Hallo,

ik ben hier al een hele tijd aan het toekijken en nu dan eerste post.

Ik heb voipbuster altijd normaal kunnen gebruiken. Vandaag plots: user interface could not be initialized.

Met uiteraard het gekende gevolg: geen voipbuster.

Iemand een oplossing of iets vergelijkbaars meegemaakt

Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 08:31

Dennahz

Life feels like hell should.

Misschien opnieuw installeren ? :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ben al een tijdje aan het bellen met voipbuster en dat gaat allemaal vrij goed. Maar heb sinds kort het wanadoo family pakket. Via die livebox kan je dus telefonie krijgen via wanadoo. Nu is mijn vraag weet iemand of ik dat ding ook zo kan instellen dat ik gewoon me vaste telefoon kan gebruiken om te bellen met Voipbuster?
De telefooninstellingen in de Livebox zitten heel erg diep verstopt, Ik kan ze in ieder geval niet vinden via het (normaal of advanced) Livebox menu. Wanadoo houdt zijn telefonieinstellingen ook geheim.

[ Voor 7% gewijzigd door Wortelstok op 09-09-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wortelstok schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:50:
[...]

De telefooninstellingen in de Livebox zitten heel erg diep verstopt, Ik kan ze in ieder geval niet vinden via het (normaal of advanced) Livebox menu. Wanadoo houdt zijn telefonieinstellingen ook geheim.
Wie neemt er dan ook Wanadoo Live Box, alleen maar problemen met de telefonie wat ik erover hoor. Die Livebox is ook een mooie combinatie van klantenbinding, is bij Tiscali wel beter met een Zyxel modem waar je alles kunt instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Wie neemt er dan ook een Livebox
Ik betaal een euro per maand voor de Livebox (huur). Mijn VOIP werkt perfect (€6 /mnd, gratis bellen in Nederland) en internet draait ook goed (Direct ADSL). Over een tijdje als VOIP een beetje mature is koop ik wel een adaptertje. Voor internationaal bellen zou ik wel een tweede lijn met VOIPBuster willen hebben, maar dat gaat dus niet met de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154432

Hoi,

opnieuw installeren (bij user interface could not be...) helpt niet.

Niemand anders met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 16:15

fjs

PSN: ftltc

Iemand enig idee hoe ik voipbuster instel op de speectouch 716G

ik heb nu:

Primary LAN
UDP
SIP Transport port: 5060
SIP Registrar Address: sip.voipbuster.com
SIP Registrar Port: 5060
SIP Outbound Proxy: sip.voipbuster.com
SIP Outbound Proxy Port: 5060

Phone 1:
Phone number: Niks
Caller Name: Mijn eigen naam
User Name: Inlognaam
Password: paswoord

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik zie net dat ze de deposit van €1 naar €5 hebben verhoogd.
BUT: To counter the misuse of our network and to reserve capacity for our genuine testers, we have limited our Free-Calls policy to 1 minute per call. If you want to enjoy UNLIMITED free calls, just register and buy € 5,- worth of credit.
Bron

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Darkvater schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:56:
Ik zie net dat ze de deposit van €1 naar €5 hebben verhoogd.

[...]

Bron
Was al eerder opgemerkt. Ze hebben trouwens wel weer een aantal gratis landen geschrapt. Zal wel steeds minder landen gratis blijven. Maar goed ook hun normale tarieven zijn meestal de goedkoopste.

edit:

Canada en Hungary waren gratis, zijn 1 cpm geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 10-09-2005 18:59 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als ik het test door mezelf te bellen dan gaat de vaste lijn één keer over. Stel dat ik in die tijd ook nog aan kan nemen, dan is na een seconde de verbinding weg ... :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Anoniem: 107115

Ik ben het nu ook aan het testen, maar ik kan zelfs geen proefminuutje bellen, want hij zeft meteen dat ik credits moet kopen. Ik heb geprobeerd te bellen naar vaste en mobiele nummers binnen nederland. En naar vaste en mobiele nummers in denemarken. Beide zonder resultaat.

iemand een idee? Ik wil het namelijk wel eerst ff testen voordat ik overga tot de storting van 5 euro.

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 107115 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:52:
Ik ben het nu ook aan het testen, maar ik kan zelfs geen proefminuutje bellen, want hij zeft meteen dat ik credits moet kopen. Ik heb geprobeerd te bellen naar vaste en mobiele nummers binnen nederland. En naar vaste en mobiele nummers in denemarken. Beide zonder resultaat.

iemand een idee? Ik wil het namelijk wel eerst ff testen voordat ik overga tot de storting van 5 euro.
Ik heb begrepen dat als je ook op de website inlogt/registreert in plaats van alleen in de softwaretool, dat je dan niet meer mag bellen.

Hier is er trouwens nog eentje: voipcheap.

http://www.voipcheap.co.uk/en/rates.html

Gezien de lay-out lijkt het mij dezelfde maatschappij die erachter zit, maar ze hebben andere gratis landen, zoals Polen, China en Hongarije. Leuk als je veel daarheen belt.

[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 10-09-2005 19:03 ]

• pven
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:57:
[...]

Ik heb begrepen dat als je ook op de website inlogt/registreert in plaats van alleen in de softwaretool, dat je dan niet meer mag bellen.
Dat zou ik raar vinden, want dan kan je natuurlijk nooit testen of het die vijf euro waard is. :?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Wortelstok
Is het jullie ook opgevallen dat de geluidskwaliteit een stuk beter is geworden? Ik had een mailtje gestuurd om te vragen of ik nog iets extra kon instellen in mijn port-forwarding ofzo vanwege de matige gesprekskwaliteit (instellingen veranderen helpt dus niet); en kreeg als antwoord dat ik het over een paar dagen weer moest proberen, want ze waren hun gateways aan het upgraden en ze gaan voor "top kwaliteit".
Vanavond was de geluidskwaliteit dus veel beter; "alsof je naast me zit" zei mijn moeder :)

• knakworst

knakworst

Get more sats!

pven schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:18:
[...]

Dat zou ik raar vinden, want dan kan je natuurlijk nooit testen of het die vijf euro waard is. :?
Wel als je dus alleen in de voipbuster software tool registreert. Zodra je daarna ook op de website gaat inloggen, ben je het haasje.

• pven
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:53:
[...]

Wel als je dus alleen in de voipbuster software tool registreert. Zodra je daarna ook op de website gaat inloggen, ben je het haasje.
Ik heb net een nieuwe account gecreëerd en het daarmee getest, dat geeft exact hetzelfde resultaat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-11-2024
heb nu 1 euro op men rekening staan. Kan ik nu maar 1 min. meer bellen ?
of toch nog unlimited ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 18:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had 1 Euro erop gezet en kan nog steeds onbeperkt bellen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 16:15

fjs

PSN: ftltc

ben sinds een paar dagen lid. 1 keer ingebeld voor € 1,08 ofzo. En onbeperkt bellen. Gisteren even mijn ouders gebeld bijna 45 minuten perfect.

Maare weet iemand waarom ik geen 'overgaan-toon' hoor. Als ik bel hoor ik ineens een stem zonder het bekende klikje dat iemand opneemt.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knakworst schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:53:
[...]

Je hebt het over het registeren via de voipbuster software tool? Maar waar zie jij die optie dan? Echt registeren heb ik alleen gezien toen ik credits kocht.

Ik kan alleen vanaf de voipbuster applicatie onbeperkt bellen, vanaf bv firefly krijg ik te horen dat ik credits moet aanschaffen wanneer ik naar betaalde nummers bel, en free nummers worden naar enige tijd afgeknipt met de zelfde mededeling. Ik heb mijn boeltje geregisteerd tijdens de overgang van de €1,- naar €5,-. Voor de zekerheid staat er inmiddels dus €6,- op en ik kan er nog steeds niet mee bellen via een andere applicatie dan die van voipbuster zelf. En dat wil ik wel aangezien ik gewoon wil kunnen bellen via mijn asterisk box.
Zoals ik al eens eerder schreef is het ook zo dat wanneer ik mijn wachtwoord wijzig, deze wijzigt voor de voipbuster applicatie en de account toegang op de site. Echter het wachtwoord van de iax.voipbuster.com blijft de oude.
Ik heb hierover gemailt naar voipbuster, maar ik krijg geen response. Ik las dat een van jullie al wel eens response van voipbuster heeft gehad, hoeveel dagen gingen hierover heen?

Mensen die wel onbeperkt kunnen bellen via bv firefly, kunnen die hun exacte stappen van registratie en hun betalingsmethode etc etc etc eens beschrijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 43398 op 11-09-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 43398 schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:57:
[...]

Mensen die wel onbeperkt kunnen bellen via bv firefly, kunnen die hun exacte stappen van registratie en hun betalingsmethode etc etc etc eens beschrijven.
Tegenwoordig als je registreert kun je alleen met de voipbuster applicatie zelf bellen. Voipbuster ondersteunt programma's zoals firefly niet. Ik heb ergens in juni geregistreerd ofzo, en kan nog wel bellen via mijn sipura ATA, maar het is de vraag hoe lang dat nog blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knakworst schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:22:
[...]

Tegenwoordig als je registreert kun je alleen met de voipbuster applicatie zelf bellen. Voipbuster ondersteunt programma's zoals firefly niet. Ik heb ergens in juni geregistreerd ofzo, en kan nog wel bellen via mijn sipura ATA, maar het is de vraag hoe lang dat nog blijft werken.
Als dat zo is is dat erg jammer, op deze manier gaat voipbuster net als skype afwijken van de standaarden. Wij maken hier thuis erg veel buitenlandse telefoontjes, ik was dan ook van plan om ook veel gebruik te gaan maken van betaalde nummers.
Telefoneren met het buitenland via kpn is nou niet bepaald een pretje. Daarom was ik al begonnen met het bellen via Skype. Een van de meeste dure gesprekken via kpn €1,60/minuut koste mij via Skype slechts €0,34 sja dat scheeld nogal!!! Omdat ik las dat Voipbuster wel via gestandaardiseerde protocollen gebruikt kon worden, waardoor ik geen pc meer nodig had was ik meteen geintresseerd, omdat ik de boel dan aan onze asterisk server kon hangen. Ook zou voipbuster nog wat goedkoper zijn, nog een pluspuntje.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Laatst online: 17-05 22:18
knakworst schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:57[...]
Hier is er trouwens nog eentje: voipcheap.

http://www.voipcheap.co.uk/en/rates.html

Gezien de lay-out lijkt het mij dezelfde maatschappij die erachter zit, maar ze hebben andere gratis landen, zoals Polen, China en Hongarije. Leuk als je veel daarheen belt.[/quote]

Kijk maar eens in de "about us" link onder aan de pagina :

Finarea SA
Po Box 5648
Lugano 6901 CH

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
[...]

Volgens mij heb je ongelijk, uit de FAQ van Voipbuster:

"I want to configure my own IAX/SIP device for calling with VoipBuster, is that possible?

It is possible to configure a IAX/SIP device for VoipBuster, however our customer services dept. does not support SIP/IAX questions."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-05 13:13
[...]

Hoe heb je je Sipura geconfigureerd voor gebruik met Voipbuster?

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Bij mij staat er dat de CORE application niet geladen kan worden :/ Iemand nog meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Slash schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:34:
[...]

Hoe heb je je Sipura geconfigureerd voor gebruik met Voipbuster?

Grtz, jeroen
Naast de "normale" instellingen heb ik het volgende gedaan:

My SPA is behind NAT, I can call by IP and the other unit rings, but no voice ?
A: Line tab setting; change "Nat Mapping Enable" to yes
SIP tab; change "Substitute VIA Addr" to yes, and "EXT IP" to your router's WAN IP.
Alternatively, you can try to use STUN. (STUN will not work w/ symetric NAT router)
Or, You can port forward SIP ports as defined in Section 1 -5

Daarnaast heb ik het volgende dialplan voor regio 070:

( 00xxx. | <:003170>[2-8]xxxxxx S0 | <0:0031>[1-7]xxxxxxxx S0 | <08:00318>xxxxxx. | <09:00319>xxxxxxx.)

[ Voor 16% gewijzigd door knakworst op 11-09-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

je die VoipCheap ziet er hetzelfde uit als VoipBuster. Echt balen dat Hongarije eruit is als gratis land. Maar ik ga toch niet 5-6 van deze programma's installeren? Totaal gestoord.

Misschien kan ik net zo goed teruggaan naar de normale telefoon. Met Wereldbellen ofzo is het ook maar 1ct/min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
Darkvater schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:52:
je die VoipCheap ziet er hetzelfde uit als VoipBuster. Echt balen dat Hongarije eruit is als gratis land. Maar ik ga toch niet 5-6 van deze programma's installeren? Totaal gestoord.
Ja, is inderdaad nogal jammer. Ik zie nu ook dat ik met VoipCheap goedkoper kan bellen naar het land waar ik vaak naar toe bel.

Ik kan met Firefly wel verschillende netwerken invoeren. Voor ieder netwerk kan ik aangeven of die gebruikt moet worden, internal of external. Ik bel alleen external en wil dus voor sommige nummers (contacts) aangeven dat een bepaald netwerk gebruikt moet worden en voor een ander nummer weer een ander netwerk (allemaal external). Weet iemand of en hoe dit in te stellen is?
Anoniem: 43398 schreef op zondag 11 september 2005 @ 10:57:
Ik heb de Voipbuster software begin juni geinstalleerd en gebruikt, een paar dagen later mijn account geregistreerd. Vlak daarna heb ik de FireFly third-party software gedownload en geinstalleerd. Daarna heb ik de Voipbuster software gedeinstalleerd. Ik heb in augustus een aantal keer mijn tegoed bij Voipbuster verhoogd met steeds 10 euro (ik bel nogal veel naar het buitenland :) ). Alle betalingen heb ik met mijn Eurocard creditcard gedaan.
Voor FireFly heb ik wel de poort geforward, terwijl dat voor de Voipbuster software niet nodig was.

Ik denk niet dat je er iets aan hebt, maar goed. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit:
Ik heb VoipCheap inmiddels ook geinstalleerd. De eigen software ziet er zo goed als exact hetzelfde uit als de VoipBuster software. Opvallende verschillen:
- er wordt bij registratie om een tel nr. gevraagd waarop je te bereiken bent door de 'bank' om je betalingsgegevens te checken,
- minimaal bedrag is 5 Engelse pond in plaats van 5 euro,
- ik krijg VoipCheap niet in FireFly geconfigureerd onder het iax protocol. Ook niet nadat ik mijn account info wijzigde naar 'company' bij VoipCheap.

Edit2:
|:( |:( |:(
VoipCheap is helemaal niet goedkoper dan VoipBuster voor het land dat ik vaak bel. De tarieven van VoipCheap zijn in Britse ponds en die van VoipBuster in euro's.
|:( |:( |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Tropos op 12-09-2005 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Kan vandaag al de hele dag niet inloggen, en heb er wel vaker (zo'n 1x per week denk ik) last van dat Voipbuster opeens voor enkele uren niet kan connecten?

Klopt het dat dit af en toe gebeurd? Of moet ik de oorzaak bij mezelf zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
JozyDaPozy schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:32:
Kan vandaag al de hele dag niet inloggen, en heb er wel vaker (zo'n 1x per week denk ik) last van dat Voipbuster opeens voor enkele uren niet kan connecten?

Klopt het dat dit af en toe gebeurd? Of moet ik de oorzaak bij mezelf zoeken?
nog geen last van gehad.
af en toe disconnect ie wel 's maar reconnect automatisch weer.
ik heb daar het gevoel bij dat het meer aan m'n brakke chello verbinding ligt dan aan vb :|

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darkvater schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:52:

Misschien kan ik net zo goed teruggaan naar de normale telefoon. Met Wereldbellen ofzo is het ook maar 1ct/min.
Ach, als je vaak naar een land als Hongarije belt, dan loont het toch om even een programmaatje te installeren voor zolang het duurt? Het zou mij niet uitmaken of ik 6 programma's moet draaien, als ik bij KPN maandelijks vele Euro's kan besparen door dit geintje i.c.m. mijn Tiscali met gratis telefonie binnen NL en een zyxel waarop altijd 2 VoIP accounts ingesteld kunnen worden!
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.