Hoofdcategorieën
Topicacties

Gratis bellen met VoipBuster [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 23 november 2004

quote:
Thamart schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:28:
[...]
Krijg jij ELKE keer dat je belt direct contact? Mijn ervaring is dat je meerdere malen moet proberen en dan contact krijgt met FireFly, met VoIPBuster direct contact in 1 x proberen.
Nou ja, ELKE keer ... in 9 van de 10 gevallen wel. Soms moet ik een keer opnieuw proberen, maar bijna nooit dus. Overigens heb ik wel de poort geforward voor FireFly en voor de VoIPbuster software hoefde dat niet.

Reg. datum: 26 september 2002

quote:
Ah, dankjewel. Helaas werkt deze versie ineens niet meer. Dezelfde iax instellingen als eerst, maar nu probeert ie te bellen en na exact 11 seconden hangt ie op. Nouja, ik klooi er later wel verder mee.

(bb) || !(bb)

Starbucks

quote:
DukeN schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:31:
[...]
Dit is precies de phone die ik zoek. Vind het alleen zo apart dat het zop lastig is. Ze kunnen toch die phone zo maken dat als je op de bel knop drukt een exe file naar keuze start en de dailpad word gezien als numpad?

Hahaha... Nou. Ik zie hier een goede Product Development Manager rol voor je :+
Ik heb nog even voor je gezocht, maar de rest van de USB produkten zijn eigenlijk allemaal voor Skype/MSN :(

Sorry. Anders gewoon even wat harder pushen voor zo'n ATA of hardphone >:) (bereken ze de besparing maar voor en dan realiseren ze zich vast dat ze hem in 4-5 maanden terug hebben verdiend ;) )

Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB

ook @ www.duken.nl
Reg. datum: 12 december 2002

quote:
rally schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:48:
[...]

Hahaha... Nou. Ik zie hier een goede Product Development Manager rol voor je :+
Ik heb nog even voor je gezocht, maar de rest van de USB produkten zijn eigenlijk allemaal voor Skype/MSN :(

Sorry. Anders gewoon even wat harder pushen voor zo'n ATA of hardphone >:) (bereken ze de besparing maar voor en dan realiseren ze zich vast dat ze hem in 4-5 maanden terug hebben verdiend ;) )
tru tru, Ik zal die hardphone maar aanraden. Het is niet anders. Alsnog bedankt voor de tips. Maar Product Development Manager for me? .... dat word niks :)
Starbucks

quote:
DukeN schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:23:
[...]

tru tru, Ik zal die hardphone maar aanraden. Het is niet anders. Alsnog bedankt voor de tips. Maar Product Development Manager for me? .... dat word niks :)

/off-topic:
Je eerste product is al geboren: VoIP USB telefoon :)
/On-topic:

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Niemand wil er echt veel geld aan uitgeven (¤ 100,00 is toch nog aardig wat voor een ATA), Maarrrr....Iedereen is toch wel blij dat ze via hun bestaande hardware kunnen bellen. Ik heb nu bij zo'n 6 personen een VoIP opstelling neergezet, 4 via Budget Phone en 2 via Budget Phone met een goedkoper Abbonnement + VoIPbuster)
Een aangezien ze toch fors wat geld besparen is die ATA redelijk snel terug verdiend (rond de 3-4 maanden).
Mijn "klanten" bellen gemiddeld voor 30-40 Euro per maand en voornamelijk naar vaste nummers (mobiel is slechts 8-10 euro). Als VoIP stabiel blijkt te zijn verlaag ik het KPN abonnement naar belbasis (9 Euro besparing) en daarna een Full Budgetphone abbo (10 Euro kosten). Netto 1 Euro meer, maar dan besparen de meeste mensen in mijn bestand zo'n 30-25 euro per maand. Kassa!
Een van mijn prive klanten belt zelfs veel naar UK en Amerika en die bespaart zo'n 110-130 euro per maand! _/-\o_
Die ATA's met PSTN pass-through zorgt er voor dat ze ook nog de normale lijn van KPN binnenkrijgen. Als ze helemaal tevreden zijn dan porteer ik hun nummer naar BudgetPhone. Dan bellen ze ook nog eens met hun eigen nummer uit.
Ook mooi is dat nummermelding etc gratis bij VoIP zit :)

Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB

Reg. datum: 27 januari 2004

Nog een suggestie voor het lijstje verkooppunten met VoIP-apparatuur:
http://www.callvoip.nl/

Marieke Timmer

Tweak It OR leave it!
Reg. datum: 07 januari 2001

Dit ontving ik vanmorgen van VoIPbuster (ja in het nederlands)
quote:

Bellen naar nederlandse mobiele nummers via VoipBuster is nu spotgoedkoop, slechts 18cpm!

Voor alle andere tarieven, kijk op http://www.voipbuster.com/en/rates.html

VoipBuster
www.voipbuster.com
Woot! :)

/dev/null

Ik ontving hem net om 13:03 uur, dat de kosten 18 ecpm zijn.

Op http://www.kpn.com/kpn/show/id=879060/sc=7a7070 staan de tarieven van KPN. Voipbuster is met zijn nieuwe tarieven toch een paar cent goedkoper.

Met Budgetphone.nl ben ik overigens 16 cent in dal, en 18 cent in piekuren kwijt ongeacht de GSM provider. Daar heb ik echter wel 4 start start kosten per gesprek.

Jurjen de Vries wijzigde dit bericht 25-08-2005 13:42 (29%)

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

ook @ www.duken.nl
Reg. datum: 12 december 2002

quote:
rally schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:08:
[...]

/off-topic:
Je eerste product is al geboren: VoIP USB telefoon :)
/On-topic:

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Niemand wil er echt veel geld aan uitgeven (¤ 100,00 is toch nog aardig wat voor een ATA), Maarrrr....Iedereen is toch wel blij dat ze via hun bestaande hardware kunnen bellen. Ik heb nu bij zo'n 6 personen een VoIP opstelling neergezet, 4 via Budget Phone en 2 via Budget Phone met een goedkoper Abbonnement + VoIPbuster)
Een aangezien ze toch fors wat geld besparen is die ATA redelijk snel terug verdiend (rond de 3-4 maanden).
Mijn "klanten" bellen gemiddeld voor 30-40 Euro per maand en voornamelijk naar vaste nummers (mobiel is slechts 8-10 euro). Als VoIP stabiel blijkt te zijn verlaag ik het KPN abonnement naar belbasis (9 Euro besparing) en daarna een Full Budgetphone abbo (10 Euro kosten). Netto 1 Euro meer, maar dan besparen de meeste mensen in mijn bestand zo'n 30-25 euro per maand. Kassa!
Een van mijn prive klanten belt zelfs veel naar UK en Amerika en die bespaart zo'n 110-130 euro per maand! _/-\o_
Die ATA's met PSTN pass-through zorgt er voor dat ze ook nog de normale lijn van KPN binnenkrijgen. Als ze helemaal tevreden zijn dan porteer ik hun nummer naar BudgetPhone. Dan bellen ze ook nog eens met hun eigen nummer uit.
Ook mooi is dat nummermelding etc gratis bij VoIP zit :)

/off-topic:
Je gaat nu toch niet me idee jatten he? 8)
/On-topic:

Dat is toch een mooie opzet van je. Bedrijven die besparen zo veel geld. Maar de zekerheid van het vooraltijd gratis bellen over voip is er toch niet?
Starbucks

quote:
DukeN schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:54:
[...]

/off-topic:
Je gaat nu toch niet me idee jatten he? 8)
/On-topic:

Dat is toch een mooie opzet van je. Bedrijven die besparen zo veel geld. Maar de zekerheid van het vooraltijd gratis bellen over voip is er toch niet?

/off-topic:
Doe maar rustig aan. Je idee is veilig. Je hebt tig GoT users als getuige ;)
/On-topic:

Dat gratis bellen via VoIPbuster is inderdaad geen 100% garantie. Ondertussen maakt hij er een krappe maand gebruik van en het is mooi zolang het duurt. Mocht dat wegvallen, dan bespaart hij nog steeds aardig wat al ik zijn BudgetPhone abonnement opwaardeer. Ik schat nog altijd zo'n 40-50 Euro (Budget Phone heeft ook nette tarieven naar het buitenland). Vooralsnog heeft hij maar 1 ATA dus die is zo terug verdiend.
Die webshop een paar posts eerder is een mooie toevoeging, maar ze hebben dan weer niet de Handytone 386. Een model dat BeroNet al wel in het assortiment heeft. Niettemin zet ik hem toch tussen de VoIP bookmarks :)

Get Dilberted!
Reg. datum: 30 november 1999

Telecomwereld heeft voipbuster ook "ontdekt": http://www.telecomwereld.nl/n0000498.htm

Nikon D70 Kit

Reg. datum: 23 oktober 2003

Als ik connectie maak via voipbuster dan hoor ik geen "toon voor het overgaan" maar slechts "clicks". De telefoon aan de andere kant gaat trouwens wel gewoon over, echter kan er geen spraak verbinding tot stand worden gebracht (aan de kant van voipbuster blijf ik clicks horen, de ontvangende kant hoort niets). Vreemd want dit heeft al wel gewerkt in dezelfde setting.

Urgh, ben er inmiddels achter... was een firewall probleempje.

jumper75 wijzigde dit bericht 26-08-2005 10:16 (13%)

Reg. datum: 10 maart 2002

De ontvangende partij heeft een irritante echo erin zitten. Hierdoor is het niet echt mogelijk een gesprek via Voipbuster te houden.

Ik gebruik gewoon de software van Voipbuster zelf met een koptelefoon. Iemand die hier nog meer last van heeft en dit heeft weten te verhelpen??

Hmm, ik heb het -- voordat ik op vakantie ging -- allemaal aan de praat gehad; zowel met VoipBuster als met Firefly. Ben nu weer terug, en tracht om het weer aan de praat te krijgen. Helaas wil dit niet lukken :( .

FireFly werkt sowieso niet meer: inloggen gaat wel, bij bellen krijg ik een 401. Ok, niet zo'n ramp, VoipBuster bestaat zelf ook nog natuurlijk. Helaas werkt ook dit niet lekker: de softphone kant werkt goed (wat ik in de microfoon lul hoort de andere partij) echter hoor ik niet wat de andere partij in de telefoon lult.

Ach, firewall-probleempje dacht ik. Niets bleek minder waar: ik heb deze desktop in een DMZ gezet en alle aanwezige firewalls uitgeschakeld. Gecontroleerd dmv een online security check, en jawel: alles stond zo open als het maar kon. Mocht het probleem door de firewall veroorzaakt zijn, zou het op dat moment gewerkt moet hebben. Maar helaas, FireFly gaf nog steeds de 401, VoipBuster hield het bij eenrichtingsverkeer.

Zelfde op een andere PC geprobeerd, weliswaar een laptop, maar dat zou niks uit moeten maken, echter geeft dat dezelfde fouten.

Ook een nieuw account aangemaakt, en daar geen euro op te storten: FireFly en X-Lite willen er niet mee inloggen, VoipBuster wel, echter treedt daar de bekende fout weer op.

Frustrerende is dat ik het wel werkend heb gehad, maar nu niet meer werkend kan krijgen. Wie kan mij helpen?

edit:

Merk nu dat ik ook geen toon over mijn boxen hoor waaruit blijkt dat de telefoon overgaat. De telefoon gaat echter wel af... Probleempje VoipBuster > Windows > boxen?

edit:

2e edit:
Zojuist geprobeerd om via 2 andere internetverbindingen te bellen (lang leve onbeveiligde WiFi AP's rond je huis ;) ), echter treedt daar dezelfde fout op. Conclusie: het probleem ligt niet in de buurt van de router/firewall/ISP. Fout moet ik dus gaan zoeken op mijn desktop zelf... Hmm, eens kijken :)

WouterMei.NL wijzigde dit bericht 26-08-2005 16:48 (19%)

quote:
rally schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:25:
[...]

Daar was ik dus ook al tegenaan gelopen. Ik heb er zelfs een apart topic voor geopend (zonder resultaat overigens)

Na lang zoeken en "spelen" heb ik de oplossing eindelijk gevonden. Ik heb de poorten voor iedere account steeds met 1 opgehoogd (5060 voor mijn Grandstream, 5061 voor mijn Sipura ATA).

Enige "nadeel" is dat de 3-5 seconden langer duurt voor mijn Sipura het signaal doorgeeft, maar dat lijkt meer aan de Sipura te liggen. Eerlijk gezegd vind ik het geen probleem.

Voor de duidelijkheid heb ik maar even twee screenshots gemaakt.
Grandstream GXP-2000 configuratie:
http://pictures.wachtel.nl/pictures/grandstream.jpg

Sipura SPA-3000 configuratie:
http://pictures.wachtel.nl/pictures/spa3000.jpg

Ik ben benieuwd of deze wijziging het probleem bij jouw ook oplost

Beetje late reactie van mijn kant... De hardphone die ik heb, kan ik geen veld SIP Port in vinden. In eyeBeam wel, dus heb ik die iedergeval aangepast naar 5064.
In m'n hardphone staan "register port" en "rtp port" , die heb ik naar 5061 en 5062 gezet, stonden eerst op 1720 en 1722.
Helaas heeft dat bij mij geen effect.

Ik heb er screenshots van gemaakt:

eyeBeam:
http://www.raceman.nl/temp/voip-eyebeam.jpg

Hardphone AT-320:
http://www.raceman.nl/temp/voip-hardphone.jpg

Misschien zie jij of iemand anders nog iets, wat ik over het hoofd zie.

Bedankt!

Reg. datum: 13 augustus 2003

quote:

Maar er zijn helaas niet zoveel USB telefoons die in combinatie met VoIP werken. De meeste zijn alleen geschikt voor Skype.
Voor VoIP heb je eigenlijk alleen de beschikking over Softphones en Hardphones. USB is ECHT lastig

Nou dat valt wel mee,

ik heb hier mijn USB phone vandaan (versie van 9 GBP, 14,50 EU), werkt goed op voipbuster en asterisk via sjphone

Via Ebay

Levertijd +/- 6 dagen

_root wijzigde dit bericht 27-08-2005 08:09 (4%)

Starbucks

quote:
Raceman schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:51:
[...]

Beetje late reactie van mijn kant... De hardphone die ik heb, kan ik geen veld SIP Port in vinden. In eyeBeam wel, dus heb ik die iedergeval aangepast naar 5064.
In m'n hardphone staan "register port" en "rtp port" , die heb ik naar 5061 en 5062 gezet, stonden eerst op 1720 en 1722.
Helaas heeft dat bij mij geen effect.

Ik heb er screenshots van gemaakt:

eyeBeam:
http://www.raceman.nl/temp/voip-eyebeam.jpg

Hardphone AT-320:
http://www.raceman.nl/temp/voip-hardphone.jpg

Misschien zie jij of iemand anders nog iets, wat ik over het hoofd zie.

Bedankt!

Ok, ik zie al 1 verschil. Je hoeft alleen de "register port" (die standaard op 5060 staat) maar aan te passen.
Verder kan ik helaas niet naar je Firewall/NAT settings kijken, want daar moet "Use NAT traversal" op "YES" staan (m.a.w. indien je een router er tussen hebt staan, dan moet je aangeven dat hij daar "omheen" moet werken).

Die local RTP port moet je gewoon op default laten staan.

Ja Ja...

Ik zit te klooien met SJPhone (pocket pc).
Het lijkt me dat toch dat dit proggie gewoon zou moeten kunnen werken als firefly het hier toch ook werkt met voipbuster.

Ik heb hem zo ver dat ie registreerd op sip.voipbuster.com en de NAT zegt: symmetric firewall.
Zodra ik een call maak zegt ie "error 407: proxy authentication required".

Heeft iemand het aan de praat gekregen ?

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 13 februari 2005

in het tabje profiles laatste veld is stun

die moet aan staan

Ja Ja...

quote:
adval40 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:55:
in het tabje profiles laatste veld is stun
die moet aan staan

Ik begrijp niet helemaal hoe je deze "aan" moet zetten ?

ter verduidelijking, mijn huidige settings:

http://www.readrss.com/images/sjphone.jpg

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 27 augustus 2005

Heb nou een paar dagen voipbuster op mn pc. Het werkt (gedeeltelijk). Ik kan bellen, maar heb een erg storende ruis aan da andere kant van de lijn. Heb alle geluidsinstellingen geprobeerd. Niets helpt. Dammn. Probleem 2: Aan de andere kant van de lijn, horen ze me de ene keer wel en de andere keer niet. Erg lastig. Wie heeft er tips, en/of dezelfde problemen ??? 8)7

latersssssssssss, pApA

Starbucks

quote:
papa72 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:15:
Heb nou een paar dagen voipbuster op mn pc. Het werkt (gedeeltelijk). Ik kan bellen, maar heb een erg storende ruis aan da andere kant van de lijn. Heb alle geluidsinstellingen geprobeerd. Niets helpt. Dammn. Probleem 2: Aan de andere kant van de lijn, horen ze me de ene keer wel en de andere keer niet. Erg lastig. Wie heeft er tips, en/of dezelfde problemen ??? 8)7

Het eerste probleem zou een codec probleem kunnen zijn. Probeer PCMU/PCMA eens (kost wel wat meer bandbreedte).

Het tweede probleem klinkt verdacht veel als een NAT probleem. Heb je daar de juiste optie(s) wel voor aangevinkt?

Reg. datum: 19 mei 2004

quote:
bakman schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:13:
Ik zit te klooien met SJPhone (pocket pc).
Het lijkt me dat toch dat dit proggie gewoon zou moeten kunnen werken als firefly het hier toch ook werkt met voipbuster.

Ik heb hem zo ver dat ie registreerd op sip.voipbuster.com en de NAT zegt: symmetric firewall.
Zodra ik een call maak zegt ie "error 407: proxy authentication required".

Heeft iemand het aan de praat gekregen ?

die error 407 krijg ik met xlite.
ik heb 1 keer kunnen bellen met xlite en daarna nooit meer (zonder dat ik instellingen heb verandert)
ik heb 't dus maar opgegeven en bel nu helaas met het vb proggie.

quote:
rally schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:38:
[...]

Ok, ik zie al 1 verschil. Je hoeft alleen de "register port" (die standaard op 5060 staat) maar aan te passen.
Verder kan ik helaas niet naar je Firewall/NAT settings kijken, want daar moet "Use NAT traversal" op "YES" staan (m.a.w. indien je een router er tussen hebt staan, dan moet je aangeven dat hij daar "omheen" moet werken).

Die local RTP port moet je gewoon op default laten staan.
Dank voor je hulp. Ik heb sinds het weekend echter samen met iemand van hier een eerste proef opstelling Asterisk aan de gang gekregen, daarmee werkt het ook prima om ze tegelijktijdig over te laten gaan dmv groepen etc.

Get Dilberted!
Reg. datum: 30 november 1999

Het lijkt erop dat voipbuster ook voor oude abonnees de sip/iax functie uitgeschakeld heeft. Jammer, maar de voipbuster applicatie werkt hier momenteel uitstekend moet ik zeggen.

edit: SIP werkt inmiddels weer op mijn Sipura SP-1001. _/-\o_

Voor gebeld worden heb ik trouwens bij budgetphone een nummer aangeschaft. Kost ¤ 10 per jaar. Kunnen mijn ouders mij ook weer op een vast nummer draaien.

knakworst wijzigde dit bericht 28-08-2005 17:53 (40%)

Nikon D70 Kit

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: