[17" TFT] De ultieme TFT - deel 2

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/spek0588/publiek/album/_w/spoog_jpg.jpg
Navigatie

In dit topic - deel 2 al weer - maak je wijs en word je wijsgemaakt wat de beste 17 inch TFT is. Allereerst raad ik je aan om de startpost goed door te lezen, zo leer je veel over de 17 inch TFT monitor, de voor- en de nadelen ervan. We helpen je met het kiezen van een geschikte monitor die aan je eisen voldoet, en de mogelijkheden heeft die jij nodig hebt. Vervolgens helpen we je ook nog met de keuze van een winkel, en geven we tips om je monitor in topconditie te houden. Het enige wat we daarvoor terugvragen is een review van je monitor, maar dat merk je vanzelf. ;)

Als je nog vragen hebt over een bepaalde monitor, je hebt een nieuwtje, of wilt ons waarschuwen om vooral niet die monitor te kopen, of weer juist wel bij die webshop, vertel het ons! Alle zinvolle info is welkom. Ik wens jullie veel kijk- en leesplezier!
Vorige delen: 1

Voor het maken van TFT schermen heeft de fabrikant de keuze uit verschillende panelen. De panelen kunnen ingedeeld worden naar doelgroep.

Hieronder staan de verschillende panelen, hun eigenschappen en hul doelgroep.

Eigenschap/ Type paneelTNOverdrive TNMVA/PVA Overdrive MVA/PVA
ContrastRelatief laag, <700Relatief laag, <700Hoog, tot 1000:1Zeer hoog, tot 1500:1
HelderheidHoogHoogLaagLaag
Aantal kleuren16,216,216,716,7
ReactietijdLaagZeer laag, mbv overdriveHoogLaag, mbv overdrive
KijkhoekLaag, bij geringe hoek al vervorming van het beeldLaag, bij geringe hoek al vervorming van het beeldGoed, ook bij grotere hoeken weinig tot geen vervormingGoed, ook bij grotere hoeken weinig tot geen vervorming
DoelgroepDie-hard gamer
Gamer
GamerGrafisch ontwerper
Filmfreak
Grafisch ontwerper
Filmfreak
All-rounder

Een korte toelichting:
  • Voor de (die-hard) gamer is een lage reactietijd het belangrijkste.
  • De grafisch ontwerper en de filmfreak hechten daarentegen meer waarde aan goede kleureigenschappen, een lage helderheid en een hoog contrast. Voor het met meerdere mensen kijken van films kan tevens een goede kijkhoek van belang zijn.
  • En de all-rounder? Die wil natuurlijk het liefst het beste van alles.
  • De office/internetuser ontbreekt in het overzicht, aangezien voor deze doelgroep praktisch elk scherm wel geschikt is. Deze doelgroep laten we in dit topic dan verder ook links liggen.
Toelichting bij de in de tabel gebruikte termen:
  • Contrast: Het het verschil tussen het felste wit en het donkerste zwart aan. BIj 700:1 is het wit 700 keer feller dan het zwart (1). Fabrikanten zijn niet altijd even secuur met deze specificatie, maar het blijft een goede indicatie van de diepte van het zwart.
  • Helderheid: Houdt de maximale felheid van het wit in. Dit is aangeduid in nits of candela per vierkante meter (cd/m2). In de praktijk is een helderheid van 160nits al voldoende en dit halen alle TFT's. 'Hoger is beter' gaat hier dus niet op! Aan de helderheid als specificatie hoef je in de regel geen aandacht te besteden.
  • Aantal kleuren: Bij (Overdrive) TN schermen 16,2 miljoen kleuren, (overdrive) MVA/PVA 16,7 miljoen kleuren. De lagere reactietijd gaat dus ten koste van de beeldkwaliteit.
  • Reactietijdtijd: Zou moeten aanduiden van hoeveel ghosting een TFT last heeft. De ervaring leert dat de responsetijd niet bepaald representatief is. Je mag aannemen dat alle game/allround TFT's in dit topic weinig/geen (afhankelijk van je perceptie) ghosting meer vertonen.
  • Kijkhoek: Houdt de hoek in vanaf waar je naar het scherm kunt kijken tot het beeld compleet waardeloos wordt.
  • Overdrive: Deze techniek zorgt voor een (nog) lagere reactietijd.

Wat verder nog van belang kan zijn:
  • DVI aansluiting: Bij een dvi aansluting hoeft het signaal, in tegenstelling tot een analoge vga aansluiting, niet meer omgezet te worden. Het signaal bijft digitaal en dit levert de best mogelijke beeldkwaliteit op. Echter, schermen met enkel een d-sub aansluiting kunnen meestal het analago signaal erg goed omzetten, deze schermen hoeven dus niet persé een veel mindere beeldkwaliteit op te leveren.
    Bij schermen met zowel een vga als een DVI aansluiting, wordt aangeraden om de DVI aansluiting te gebruiken.
  • In hoogte verstelbaarheid
  • Pivot optie: Dit biedt de mogelijkheid het scherm te kantelen, zodat het scherm in portretstand gezet kan worden.
  • Pixelgarantie: Geeft de grantie dat je geen dode (sub)pixels hebt. Vraag wel naar de voorwaarden, die zijn bij elke winkel anders. Hier een topic dat gaat over pixelgarantie.
  • De prijs: Niet onbelangrijk natuurlijk. Onder andere de eerder genoemde punten zorgen voor een hogere prijs. Of deze eigenschappen het geld waard zijn, zul je zelf moeten bepalen.

Dan zijn we nu aangekomen bij het daadwerkelijke kiezen van een scherm. We hebben een selectie gemaakt van interessante monitoren die ten opzichte van andere schermen uitblinken, voornamelijk in specificaties.

De monitoren zijn ingedeeld op de eerder genoemde doelgroepen.

TFT's voor de...
(die-hard) gamergrafisch ontwerper en
filmfreak
grafisch ontwerper,
filmfreak en
all-rounder
Acer AL 1722HS
Hyundai L72D
Iiyama E431S W3/ B3/ S3
• [jump=730bf]Samsung Syncmaster 730BF[/jump]

Overige reviews
• [jump=173p]Samsung Syncmaster 173P[/jump]Fujitsu Siemens P17-2
• [jump=770p]Samsung Syncmaster 770P[/jump]

TFT's voor de (die-hard) gamer

Specs: 8ms TN panel, helderheid 300 cd/m2, contrast 700:1, kijkhoek 150/135 graden, DVI-D

Opmerkingen: maakt gebruik van het (nieuwe) TN-panel van Samsung.

Website Acer
PriceWatch
Reviews in Product Survey
Review van CplusE
Review van B.a.r.t.

Specs: 8ms TN panel, helderheid 300 cd/m2, contrast 700:1, kijkhoek 150/135 graden, DVI-D

Opmerkingen: Heeft hetzelfde (nieuwe Samsung) TN panel als de Acer AL1722hs.

website van Hyundai
PriceWatch
Reviews in Product Survey
review van Brunos
review van Iolas1977

Specs: 8ms TN panel, helderheid 300 cd/m2, contrast 500:1 (oud) 700:1 (nieuw), kijkhoek 150/135 graden, DVI-D

Opmerkingen: Deze monitor vervangt de vorige E341S-serie en de E345S-serie, en heeft een nieuw panel met verbeterde eigenschappen. Het typenummer het een extra 3, dit is echter wel een compleet ander scherm. Voor mensen die vinden dat dit scherm te weinig verstelmogelijkheden heeft, is de H341-W3/B3/S3 een geschikte variant.
LET OP: rond 16 Juni heeft Iiyama op de site dit scherm met het nieuwe panel van Samsung (zelfde als Acer AL1722hs) online gezet. De vernieuwde versie is leverbaar, maar niet elke shop zal dan de vernieuwde versie hebben! Even vragen naar de specificaties zal veel problemen oplossen.

Website Iiyama
PriceWatch (beige versie)
PriceWatch (zilveren versie)
[url= pricewatch: IIyama ProLite E431S-B3 (17", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zwart)]PriceWatch (zwarte versie)

Defecte pixels checken
Dit is het eerste wat de meeste mensen doen als ze hun TFT hebben. De categorie die pixelgarantie heeft genomen doen dit om te weten of ze hun garantie moeten opeisen, (en de 25 euro die ze betaald hebben dat waard was) de categorie die geen pixelgarantie heeft genomen doet dit om daarna te kunnen roepen dat ze 25 euro hebben bespaard (90%) of omdat vervolgens flink kwaad te zijn en om vervolgens zichzelf verwijten te gaan maken dat ze voor slechts 25 euro wel een pixelvrij scherm hadden gehad. (10 %) Deze programmatjes kunnen je daar bij helpen:
tft-test.exe DPB.zip
De meest simpele manier is een achtergrond te nemen in alle basiskleuren (Rood, groen, blauw, zwart, wit) en kijken of daar geen afwijkingen op te zien zijn.

Scherm instellen
Vervolgens is het tijd om je scherm in te stellen. Denk aan een goede resolutie en refreshrate. Ook eventuele software (MagicTune bij Samsung bijv.) kan hier geïnstalleerd worden.
Wil je weten hoe het zit met die refreshrates, kijk dan hier [rml]n00bs in [ 19" TFT] De Ultieme TFT[/rml]

Userreview schrijven
Als je na een week je scherm goed hebt kunnen uittesten, en de waan van de perfectheid van je aankoop is voorbij, dan is het tijd voor het schrijven van een review, eventueel als bedankje voor onze hulp bij het kiezen van jou aankoop. We hebben een puntenlijstje gemaakt zodat je een goede review kan schrijven:
  1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
  2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
  3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
  4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
  5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
  6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
  7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
  8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
  9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
  10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Schoonmaken
Af en toe zul je je TFT scherm ook even schoon moeten maken, er is speciaal schoonmaakmiddel voor TFT schermen. Zorg dat je vriendin/moeder/vrouw dit leest, en niet met spiritus aan de gang gaat, want dat is niet goed voor het schermpje! [rml]Jeroenz18 in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 6"[/rml] vertelt je hoe je dit simpel en effectief aanpakt met SafeClean. De voordelen/kenmerken staan hier op een rijtje.
Afbeeldingslocatie: http://www.qia.nl/Nederland/NLCONSUMENT/NLCleansafe/images/SafeClean.jpg

Verder veel tevredenheid met je aankoop toegewenst!

Voor opmerkingen en toevoegingen aan de startpost: zeg het even in dit topic.

Ik wil Yokozuna bedanken voor het beschikbaar stellen van stukjes van zijn openingspost, en iedereen die daar aan meegewerkt heeft ook bedanken. Daarnaast wil ik PromoX bedanken voor het maken van een groot gedeelte van de startpost.

[ Voor 70% gewijzigd door Krisp op 23-09-2005 16:52 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wow mooie lay-out man van de TS!! Supergedaan :9~
(hele mooie review gemaakt en nu staatie in 't oude deel :'( )

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690

Weet iemand wat nou precies de voorwaarden zijn van de 'Zero Bright Dot'-policy van Samsung?
Als ik zo de tekst lees lijkt het namelijk alleen te gelden als je een subpixel hebt die constant brandt. Over meerdere afwisselende subpixels, of volkomen dode pixels wordt niet gesproken. Ik heb gezocht op Google en GoT maar daar werd ik ook niet wijzer van.
Samsung, Zero Bright Dot pixel policy voor de 172X, 173P en de 193P
Om ervoor te zorgen dat u te allen tijde bent verzekerd van een uitstekend werkend product, bieden we u de 'Zero Bright Dot' policy (ZDB). Hiermee komen producten die over één continue brandende subpixel beschikken al in aanmerking voor garantiereparatie.

Voorwaarden:

Het moet binnen 14 dagen na aankoop gemeld zijn bij de Samsung Helpdesk.

De ZBD garantiekaart moet aanwezig zijn.

Procedure:

Product voldoet aan de gestelde voorwaarden.

Aanmelding Samsung helpdesk o.v.v. "ZBD".

Product wordt door Samsung Service Centrum opgehaald.

Product wordt gecontroleerd op bovenstaande voorwaarden door het Samsung Service Centrum.

Indien het product voldoet aan boven gestelde criteria dan wordt het product hersteld.

Indien het product niet voldoet aan boven gestelde criteria, dan treedt het standaard repair process in werking.

Product wordt geretourneerd.
Ook kan ik maar nergens de releasedatum van de 173p+ vinden, weet iemand voor wanneer die gepland staat en wat de adviesprijs wordt?

offtopic:
Plaats mn vraag ook maar even in het nieuwe topic omdat hij als één van de laatste berichten voor het sluiten van het vorige topic stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nou ik heb m'n scherm nu drie dagen en vind het wel tijd worden voor 'n (korte) review. In die afgelopen 3 daagjes heb ik er denk 20 uur achter gezeten dus ben (redelijk) gewend aan het scherm

Review: Ilyama E431S-S3 zilver
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/6237/1066699478od.jpg

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
M'n vorige scherm was ook van Ilyama. Het was namelijk de 15" CRT Vision Master 350.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/6696/1066696686im.jpg
Ten opzichte van dat scherm kan ik eigenlijk niet zeggen dat die nou beter was
(wordt natuurlijk vaak gezegd van CRT-monitoren)
Het scherm wat nu voor me staat geeft heel duidelijke kleuren is superscherp en volgens mij even goed of zelfs beter als m'n oude CRT-monitor. (helaas kan ik 'm'n CRT niet meer aansluiten, is 'n heel gekloot met kabels enzo, dus deze vergelijking is gebaseerd op m'n geheugen :) )

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb m'n scherm gekocht bij Yorcom. Niet via internet, maar gewoon in die computerzaak zelf (gelijk een heel systeem erbij gekocht) Helaas hadden ze de beeldschermen zelf niet in de zaak staan (een of andere vage reden: dat dat niet mocht ivm met (dode) pixels en dergelijke) Het scherm had ik hiervoor dus nog nooit reallife gezien, maarja wel genoeg op internet gezocht, dus het zij zo.
Ik had op verschillende sites ook gelezen dat je er 8 dagen pixelgarantie kon bijkopen voor 29,95 dus deze heb ik er ook bijgenomen. Voor de rest niks speciaals te melden, misschien dat ik voor 't DVI-kabeltje wat ik erbij wilde 'maar' 15 euro hoefde te betalen in plaats van 17,50 (lol)

weet er iemand 'n progje waarmee je echt dode (sub)pixels kan checken. Misschien ben ik wel blind B)

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Kleurweergave is zeker natuurgetrouw.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/2676/1065249003ks.jpg
Je ziet duidelijke kleuren en ook de verschillende tinten van kleuren worden perfect weergegeven. Je hebt niet: geel, rood, groen klaar. Je hebt echt tienduizenden tinten. TOV m'n CRT vind ik dat dit beeldscherm zeker weten 'n betere kleurweergave heeft. M'n CRT gaf fletse en soms vage kleuren weer, hierop is alles scherp, helder en zeer duidelijk.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/6958/1066699350gu.jpg

Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering
bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)

Hier heb ik absoluut GEEN last van. (panel heeft 8 ms) Ik heb verschillende spellen gespeeld op alle hoogste instellingen (videokaart: Club3D GF 6600 GT 128 mb PCI-Express D/T) dus resoluties op z'n hoogst, framerates op z'n hoogst en ga zo maar door, en ik heb werkelijk bij geen 1 spel iets gemerkt van ghosting. Wel moet ik hierbij zeggen dat ik niet echt de nieuwste spellen heb gespeeld (heb ik namelijk niet) Dat ik geen ghosting waarneem bij spellen is gebaseerd op: Hitman - Codename 47, Soldier of Fortune, Unreal Tournament en Colin MCrae 2004. Spellen lopen waanzinnig vloeiend en je ziet niks haperen of nagloeien. EDIT: Ik heb nu ook NFSU 2 gespeeld, evenals RTC 3 en Grand Theft Auto: San Andreas. Alles loopt perfect en echt supersmooth.

Ook films lopen gewoon vloeiend en hierbij is ook niks te merken van ghosting en dergelijke!!

Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Contrast en helderheid zijn gewoon super. Ik ben nog wel 'n beetje aan het kloten met m'n 'eigen instellingen' Wit is echt wit en ook overal wit. Hetzelfde geldt voor zwart. De 'kleur' zwart wordt gewoon perfect weergegeven en is geen donkergrijs of iets in die richting. Zwart is zwart, wit is wit, rood is rood en ga zo maar door. Contrast is gewoon perfect. Letters zijn scherp, echt superscherp zelfs.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/6705/1066696860zh.jpg
Beeldscherm is erg helder. (ik ben nu nog 'n beetje aan het kloten met m'n 'eigen instellingen' alhoewel ik de fabrieksinstellingen eigenlijk al goed vond qua kleuren, donkerheid, scherpte, contrast, helderheid, kleurweergave en dergelijke dus.

Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit?
backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)

De uniformiteit van het scherm is ook gewoon super.
Wit is overal even wit. Natuurlijk moet je dan wel recht voor het scherm zitten anders verkleurd het 'n beetje (wordt soort grijs/blauwachtig als je er van bovenaf opkijkt)Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/9997/1066699303zq.jpg
Misschien is er sprake van 'n beetje backlight leakage aan de boven en onderkant van het scherm bij donkere schermen. Hier heb ik eigenlijk niet echt op gelet (en dus ook geen last van gehad)(dit zal ik in de loop van de week 'editten' in dit bericht, omdat ik daar even op zal gaan letten!!) EDIT: Er is wel sprake van het zogenaamde backlight leakage, maar dit is echt heel erg weinig. Dit is bijvoorbeeld te zien bij het opstartscherm van de computer. Deze is dan helemaal zwart en aan de boven- en onderkant is dan een klein beetje wit licht te zien. Dit is echt zo beperkt, dat ik het niet eens kon fotograferen, omdat je er echt op moet gaan letten, wil je het kunnen zien

Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoek van dit beeldscherm is gewoon supergroot.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/6069/1066696926rj.jpg
Al zit je met z'n zessen naast elkaar dan zien de buitenste mensen het nog steeds allemaal helder en scherp. Het wit van het beeldscherm begint dan wel 'n beetje naar lichtgeel te neigen, maar de zwarte letters zijn gewoon perfect leesbaar. Ook bij het spelen van games geeft de grote kijkhoek eigenlijk geen problemen. (mja je gamed toch niet met 10 mensen om je heen die allemaal mee willen kijken dus)

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Bouwkwaliteit is gewoon perfect. Lekker stevig scherm die in 'n goede voet
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/2165/1066696991ve.jpg
wordt geplaatst. Ik had hier en daar gelezen dat de voet van deze monitor niet stevig zou zijn en snel zou kunnen kantelen. Hier is absoluut niks van waar. De monitor staat echt zo stevig als het maar kan in de voet (het is 'n kliksysteem wat erg makkelijk werkt)

Er zitten 6 knopjes in het midden van het beeldscherm aan de onderkant het schem
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/1701/1066697044bs.jpg

Het meest rechterknopje (aan/ uit knopje) bevat 'n klein vierkant blauw ledje
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/6582/1066697131ql.jpg
Dit vind ik persoonlijk erg mooi

(M'n computerkast bevat ook 2 blauwe ledjes, dus dat matched erg goed)
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/7055/1066697266zj.jpg
Niet dat m'n beeldscherm nou op m'n kast staat, maar toch) Dit blauwe ledje staat aan als het beeldscherm ook aanstaat. Als het beeldscherm op stand-by staat is dit ledje oranje. (blijft constant branden dus dit is erg rustgevend voor de ogen)
De knopjes vallen niet te veel op en ik vind het persoonlijk wel wat hebben.

Ook zitten er twee geintergreerde 1,5 Watt boxjes in het scherm gebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/8392/1066700056er.jpg
Misschien hadden deze er niet in gehoeven, maar ik irriteer me er totaal niet aan.
Er komt zelfs 'goede' muziek uit (voor monitorboxjes) (vind ik dan)

Ook zit er een geintergreerde koptelefoon-aansluiting op en tsja dit is wel zo handig.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/3218/1066699971xx.jpg
Deze is mooi weggewerkt aan de onderkant van het beeldscherm en alleen te 'herkennen' aan 'n koptelefoonlogo'tje.

De afwerking van het scherm is lekker strak. Er zit 'n randje om het scherm van een centimeter, dus erg dun, waardoor je de ilussie krijgt dat je echt 'n supergroot beeld voor je hebt staan.
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/4444/1066699801pj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/3856/1066699867ra.jpg

Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Zoals ik al zei vind ik het een zeer mooi beeldscherm. Zowel qua afwerking, zowel qua het blauwe ledje in de aan/uit knop. Misschien hadden er geen boxjes ingebouwd hoeven worden, maar dit is wel te overzien en zeker geen probleem of iets om je aan te ergeren.
Het scherm zelf is lichtzilver en heeft 'n metalen look. De poot is iets donkerder(grijs) en heeft 'n hardcoat look. Deze poot heeft ongeveer dezelfde kleur als m'n printer (die naast m'n beeldscherm op m'n bureau staat) dus dat vind ik persoonlijk ook erg bij elkaar passen (ik heb het dan ook zo uitgezocht)

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen:
-Supergroot scherm (qua oppervlakte van het beeldscherm)
(ik moet wel zeggen dat ik eerst 'n 15" CRT-monitor had dus dat scheelt al gauw oppervlakte)
-Retestrak design. Ik vind het design echt superstrak. Gewoon gekozen voor twee mooie kleuren (lichtzilver voor het scherm en donkergrijs voor de poot) Het blauwe ledje vind ik persoonlijk erg mooi en ook de dunne rand om het beeldscherm vind ik erg prettig (m'n CRT had om het scherm 'n rand van minstens 5 centimeter zitten)
-Werkelijk geen last van ghosting, zowel bij spellen als bij films niet. Gewoon super
-Kijkhoek is ook perfect, alhoewel ik wel altijd gewoon normaal recht voor m'n beeldscherm zit!?
-De voet van de monitor is erg stabiel en betrouwbaar. Het is echt niet zodat je beeldscherm omkukeld als er 'n zuchtje wind door je kamer raast. Voelt lekker stevig aan en het beeldscherm staat er perfect in. Aan de functie van de voet heb ik genoeg --> 'kantelbaar'
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/6410/1066699710ys.jpg
Je kunt je scherm dus (alleen) kantelen van voren naar achter.
Je kan dus van 'n recht scherm | naar \ kantelen.
-Neemt weinig ruimte in (mja dat spreekt voor zich bij 'n flatscreen-monitor)
-Lekker betaalbaar: 266,50 (exclusief 29,95 pixelgarantie en DVI-kabel a 17,50) Zeker 'n goede prijs

Nadelen:
:? :? :?
(wie bij dit scherm nog nadelen kan vinden, is echt 'n m**r*nn**k*r)

Conclusie: Dit beeldscherm is echt 'n genot om achter te zitten. Beeld is erg stabiel en geeft rust aan de ogen. Het is 'n erg groot, duidelijk, helder en scherp beeld wat je ziet. Echt werkelijk niks negatiefs op aan te merken. Je kunt er goed games op spelen, je kunt er goed films op kijken. Natuurlijk ook het 'standaardwerk' zoals internnetten, word documenten lezen/bewerken, pdf-files openen. Alles ziet er superstrak uit. Ervaar het zelf en kom 'n dagje langs ;)
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/9777/1066696737vf.jpg

Joris dankjewel voor het mailen van die foto's zodat
m'n review en de foto's daarvan gewoon nog steeds te zien zijn! Dank dank dank _/-\o_

Als zowel het beeldscherm staat aangesloten via DVI en VGA kun je per keer dat je je monitor aanzet aangeven of je via DVI-kabel of via VGA-kabel beeld wil ontvangen (dus digitaal of analoog) Nu heb ik alleen m'n DVI-kabel aangesloten, moet ik die VGA-kabel nou ook nog aansluiten of is dit gewoon onzin?

Poeh heey, hier ben ik wel lang mee bezig geweest, mja O-)

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 10-08-2005 22:17 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
@CLB: nice review!

sta op het punt hetzelfde scherm te kopen, maar dan in het zwart, heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gelezen over dit scherm en het heeft een retestrak design. Maar het verschil tussen de nieuwe en oude versie van dit scherm is ENKEL het verschil in contrast? (500 tov. 700) of is er meer? Overigens staat de nieuwe versie nog niet op de site van iiyama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

OGangstah schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:06:
@CLB: nice review!

sta op het punt hetzelfde scherm te kopen, maar dan in het zwart, heb tot nu toe alleen maar positieve reacties gelezen over dit scherm en het heeft een retestrak design. Maar het verschil tussen de nieuwe en oude versie van dit scherm is ENKEL het verschil in contrast? (500 tov. 700) of is er meer? Overigens staat de nieuwe versie nog niet op de site van iiyama...
Thanks!

Staat er wel hoor op die site!

"Terug wegens grote vraag! De vernieuwde E431S heeft een update ondergaan en is voorzien van een 8ms LCD panel en is daardoor het ideale scherm voor het spelen van games, kantoor en thuisgebruik.De E431S is voorzien van een VGA EN DVI-D ingang. geintregeerde stereo-speakers en economy mode. Deze monitor heeft een uitstekende kleurweergave en geeft haarscherpe beelden weer. Verkrijgbaar in de kleuren zwart, zilver en ivoor."

Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 17" (43 cm)
Zichtbaar formaat (Hoogte x Breedte) 270.3 x 337.9 mm
Reactietijd 8 msec
Contrast (verhouding) 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontal/vertical: 150°/135°;
right/left: 75°/75°, up/down: 75°/60°
Inkijkhoek (CR > 5) horizontal/vertical: 170°/165°;
right/left: 85°/85°, up/down: 85°/80°
Aantal kleuren 16.22 Miljoen
Dot pitch (vert. X hor.) 0.264 x 0.264 mm
Horizontale frequentie 24 – 80 KHz
Verticale frequentie 55 - 75 Hz
Bandbreedte videosignaal 135 MHz
Optimale resolutie 1.3 megapixels (1280 x 1024)
Resolutie 1280 x 1024 / 60, 75 Hz
1024 x 768 / 75 Hz
832 x 624 / 75 Hz
800 x 600 / 56, 60, 72, 75 Hz
720 x 400 / 70 Hz
640 x 480 / 60, 67, 72, 75 Hz
640 x 400 / 56 Hz
Ingangsaansluitingen DVI-D, D-Sub mini 15 pin
Output connector headphone socket
Synchronisatie Composite, Separate, Sync On Green
Plug & play VESA DDC 1/2B™
Luidsprekers 2 x 1,5 W (Stereo)
Inbegrepen Power cable, Audio cable, user manual, D-Sub cable
Optional accessories Screen protection sheet - 832Z001-02
Apple compatibility All iiyama monitors are compatible with Apple-Macintosh computers
Interface On-Screen-Display in 6 languages (D, GB, ESP, F, I, JP) and 6 Front controls
(Power, Input/Auto, Exit/Volume, Brightness, Contrast, Menu)
Gebruikersinstellingen brightness, contrast, colour temperature, sRGB, auto set-up, Eco mode, horizontal / vertical position, clock, phase, sharpness, gamma correction, OSD position, OSD language, reset, volume, signal selection
Driver Windows 95 / 98 / 2000 / ME / XP
Ergonomie TCO'99, ISO 13406-2, MPR III
Veiligheid CE, TÜV GS, FCC-B, UL/C-UL, VCCI-B
Stroomvoorziening AC 100 - 240 V, 50 / 60 Hz
Voedingseinheid internal
Energieverbruik max. 39 W in normal use, max. 2 W in Power management mode
Energiebeheer VESA DPMS, ENERGY STAR®
Diefstalbeveiliging Kensington®-lock
VESA mounting 100 mm
Kantel hoek 30° up
Gewicht 4.1 kg
Grootte (B x H x D) 368.5 x 379 x 188.5; 368.5 x 323.5 x 53 without base mm

Ennuhm: opzeker kopen. Je gaat kwijlen als die aanstaat :9~

[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 01-08-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGangstah
CLB schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

Thanks!

Staat er wel hoor op die site!

[i]"Terug wegens grote vraag! De vernieuwde E431S heeft een update ondergaan en is voorzien van een 8ms LCD panel en is daardoor het ideale scherm voor het spelen van games, kantoor en thuisgebruik.De E431S is voorzien van een VGA EN DVI-D ingang. geintregeerde stereo-speakers en economy mode. Deze monitor heeft een uitstekende kleurweergave en geeft haarscherpe beelden weer. Verkrijgbaar in de kleuren zwart, zilver en ivoor."

Ennuhm: opzeker kopen. Je gaat kwijlen als die aanstaat :9~
nah gewoon ff goed opletten dat ik de goede heb dan, zal er wel overheen gekeken hebben. Maar jij hebt m bij Yorcom gekocht, daar hebben ze dus zeker de goede versie. Hoop m nog deze week aan te mogen zetten 8)

[ Voor 55% gewijzigd door OGangstah op 01-08-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

OGangstah schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:33:
[...]

nah gewoon ff goed opletten dat ik de goede heb dan, zal er wel overheen gekeken hebben. Maar jij hebt m bij Yorcom gekocht, daar hebben ze dus zeker de goede versie. Hoop m nog deze week aan te mogen zetten 8)
Ik had 'm idd bij Yorcom. Maar echt in de zaak heh, niet via hun internetsite. Omdat ik gelezen had dat je ook 'n oude versie van deze monitor had, heb ik ook erg goed opgelet. Maar op de doos stonden allerlei monitornamen met vierkantjes ervoor en de E431S-S3 was aangevinkt dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGangstah
CLB schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:48:
[...]

Ik had 'm idd bij Yorcom. Maar echt in de zaak heh, niet via hun internetsite. Omdat ik gelezen had dat je ook 'n oude versie van deze monitor had, heb ik ook erg goed opgelet. Maar op de doos stonden allerlei monitornamen met vierkantjes ervoor en de E431S-S3 was aangevinkt dus :-)
net even yorcom gebeld, ze konde me niet 100% zekerheid zeggen of ze de 'nieuwe' versie in huis hadden. Op de doos zelf zou het niet te zien zijn, en iiyama gaf hier ook geen duidelijkheid over...de oude modellen liepen door de nieuwe modellen heen en het zou zelf zo kunnen zijn dat er op de doos staat dat het het nieuwe model is en het oude model in de doos zit. De enige manier om zekerheid te krijgen is door het scherm te testen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CLB schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:58:
Wow mooie lay-out man van de TS!! Supergedaan :9~
(hele mooie review gemaakt en nu staatie in 't oude deel :'( )
Kunnen die niet gelinkt worden in de TS? Ik heb ook een mooie review in het oude topic staan voor de Samsung 730BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Shr3d schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:35:
[...]

Kunnen die niet gelinkt worden in de TS? Ik heb ook een mooie review in het oude topic staan voor de Samsung 730BF.
Hmm, normaal heb ik een bestand waar mijn SP in staat, en blijkbaar had ik jou review nog niet toegevoegd aan dat bestand. Hij staat iig wel in de oude SP. Wordt z s m gefixt. :>

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

OGangstah schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:31:
[...]

net even yorcom gebeld, ze konde me niet 100% zekerheid zeggen of ze de 'nieuwe' versie in huis hadden. Op de doos zelf zou het niet te zien zijn, en iiyama gaf hier ook geen duidelijkheid over...de oude modellen liepen door de nieuwe modellen heen en het zou zelf zo kunnen zijn dat er op de doos staat dat het het nieuwe model is en het oude model in de doos zit. De enige manier om zekerheid te krijgen is door het scherm te testen. :|
Uhm ok :-) Naja hoe kan k testen of ik 700;1 contrast heb ipv 500;1 ?? :*)

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL766/3889535/8040740/106802614.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 02-08-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Heb jij niet degene die nog voor de B3 uitkwam? :X (De gewone E341S-B dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

spk2go schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:20:
Heb jij niet degene die nog voor de B3 uitkwam? :X (De gewone E341S-B dus)
ik?

Op de site van Yorcom staat wel degelijk Ilyama E431S-S3 8ms zilver + DVI

8 ms wijst op dat nieuwe panel wat dus in de NIEUWE versie van de E431 zit en ik neem aan dat ik die gewoon geleverd heb gekregen. Heb er tenslotte 266,50 voor betaald. (hij kost nu (al) 279,95 bij Yorcom)

[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 02-08-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
/me spk2go moeten leren quoten

Ja jij, want hiervoor was er ook een versie zonder 3 er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

spk2go schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:37:
[...]

/me spk2go moeten leren quoten

Ja jij, want hiervoor was er ook een versie zonder 3 er achter.
Pfff weet ik veel! Kan k dat niet ergens testen ofzo hoeveel contrast die heeft?
Dan kan ik kijken of die 700:1 heeft en dat zou dan die S3 moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:42:
[...]

Pfff weet ik veel! Kan k dat niet ergens testen ofzo hoeveel contrast die heeft?
Dan kan ik kijken of die 700:1 heeft en dat zou dan die S3 moeten zijn
In Duitsland zit een testcentrum (vraag me niet waar) waar ze dit kunnen testen. Dat kost alleen zoveel geld, dat wil je er niet voor over hebben. Maar als je de monitor nu al goed vind, waarom wil je dan nog meer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

spk2go schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:45:
[...]

In Duitsland zit een testcentrum (vraag me niet waar) waar ze dit kunnen testen. Dat kost alleen zoveel geld, dat wil je er niet voor over hebben. Maar als je de monitor nu al goed vind, waarom wil je dan nog meer? :?
Haha nee idd dat ga ik niet doen.

Tsjaa omdat ik wel de goede geleverd wil hebben?

-Hij komt echt overeen met 't plaatje van de ilyama site
-Had de oude DVI-ingang?
-Kan ik m'n contrast of ms ergens mee testen
(de nieuwe resultaten moeten zijn: 700:1 en 8 ms, als dit afwijkt is 't de oudere monitor)

Spk2go heeft dezelfde computerbehuizing als mij (hijs mooi heh :9 )

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 02-08-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:48:
Spk2go heeft dezelfde computerbehuizing als mij (hijs mooi heh :9 )
offtopic:
Hij is erg mooi, maar ik denk er toch erg hard over na om hem te modden. Zoek nog mod-geld en een dremel, plan ligt al klaar. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:44
CLB schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 15:38:
[...]

Uhm ok :-) Naja hoe kan k testen of ik 700;1 contrast heb ipv 500;1 ?? :*)

[afbeelding]
Je monitor openschroeven en zoeken naar een stickertje waar op staat wat voor paneel het is?
Als je het type paneel opzoekt, dan kan je kijken of het overeenkomt met het type van de mensen die zeker weten dat ze de oude hebben en met het type van mensen die zeker weten dat ze de nieuwe hebben.

En klein nadeeltje is alleen dat je waarschijnlijk je garantie kwijt bent, en dat je nog andere mensen moet vinden om mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Laatst online: 18-03 19:49
Op http://www.dreamwarecompu...ws/samsung_173p/index.htm is een review verschenen van de Samsung 173P+ (volgens mij één van de eerste pro-reviews!).

Hij krijgt van de reviewer een 9,5 out of 10.
Nu maar hopen dat ie snel in Nederland leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Dit is een hele goede review, en eigenlijk ben ik er ook wel blij mee (maar niet verbaast) dat hij zo goed is. Binnenkort komt hij in de startpost, maar ik ben benieuwd naar andere reacties. Voorzover ik kon zien waren er geen minpunten. Zou je hem ook nog willen submitten voor de frontpage, kijken wat andere mensen er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Een groot minpunt blijft natuurlijk het gebrek aan een OSD. Onder Linux kun je niets instellen en dit zou voor mij een reden kunnen zijn om dit scherm niet te kopen.

Wat ik wel opvallend vind:
I found there to be very little need for tweaking as the monitor looked quite superb after just being plugged in and powered on. Further adjustments on this monitor will all depend on your personal viewing preferences.
Het beeld schijnt dus er dus meteen al goed uit te zien. Dat is met de meeste schermen toch wel anders.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103236

Ik kan eigenlijk niet wachten totdat dit nieuwe scherm (samsung 173p+) uitkomt. Alleen ben wel bang dat die aardig prijzig zal worden. Dus dan moet ik nog eens wachten totdat die goedkoper wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PromoX schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:05:
Een groot minpunt blijft natuurlijk het gebrek aan een OSD. Onder Linux kun je niets instellen en dit zou voor mij een reden kunnen zijn om dit scherm niet te kopen.

Wat ik wel opvallend vind:

[...]

Het beeld schijnt dus er dus meteen al goed uit te zien. Dat is met de meeste schermen toch wel anders.
Ik heb m'n beeldscherm ook weer gereset naar de fabrieksinstellingen, die zijn gewoon top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 15:10
StoneFox schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:12:
Op http://www.dreamwarecompu...ws/samsung_173p/index.htm is een review verschenen van de Samsung 173P+ (volgens mij één van de eerste pro-reviews!).

Hij krijgt van de reviewer een 9,5 out of 10.
Nu maar hopen dat ie snel in Nederland leverbaar is.
Mooi, de eerste review eindelijk, hulde naar jou. Teleurstelling alleen dat de reviewer (blijkbaar) weinig weet van TFT's. Oude koek die al x keer is uitgelegd bij oude 193P reviews wordt uitgebreid besproken ("wow 2 kabels meegeleverd! Wow, pivot mode en vet design!"). Slechts een paar zinnen worden besteed aan de prestaties, alsof de rest belangrijker is. Zelfs het 'testing' deel voegt weinig toe. Waar het op neerkomt is de info "Deze monitor is echt heel goed, maar dat is ook niet zo gek met een contrast van 1500:1 en 8ms reponstijd". (en voor zo'n prijs)

Ik vind het een van de meest matige reviews die ik gelezen heb. Uiteraard is het beter dan niets, maar ik vind dit eerder iets om met een nieuw product zo snel mogelijk een review te schrijven en hits op je site te krijgen, terwijl je eigenlijk niets toevoegends hebt te melden, alleen "erg goed dingetje".

Volgens mij voeg ik nog meer toe als ik zeg dat een canadese dollar ongeveer twee derde euro waard is. 580 x 0.66 = 382 euro. (volgens mij was het zelfs 0.64 eurocent ofzo). Een prijs rond de 400 euro in Nederland is dus heel goed mogelijk. Precies wat ik er voor over heb.
Onder Linux kun je niets instellen en dit zou voor mij een reden kunnen zijn om dit scherm niet te kopen.
In windows kun je met je ATi/nVidia drivers ook gewoon je monitor instellen en handmatig calibreren, de Samsung software is daarvoor geen noodzaak. Ik neem aan de ATi en nVidia wel een control panel in Linux hebben. Natuurlijk, een OSD blijft altijd handiger, maar het klopt volgens mij niet als je zegt dat er in Linux niets valt in te stellen.

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 03-08-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Yokozuna schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:55:
In windows kun je met je ATi/nVidia drivers ook gewoon je monitor instellen en handmatig calibreren, de Samsung software is daarvoor geen noodzaak. Ik neem aan de ATi en nVidia wel een control panel in Linux hebben. Natuurlijk, een OSD blijft altijd handiger, maar het klopt volgens mij niet als je zegt dat er in Linux niets valt in te stellen.
Mijn idee kwam vooral door wat ik las over de 173P/193P, ook in 2 productsurveys:
Er is geen Linux versie, zodat je onder Linux niets kunt bijstellen.
Dus mocht je bijv. Linux draaien dan kan je geen enkele setting wijzigen!
Maar dat wat je zegt zal wel waar zijn en dat maakt het probleem natuurlijk een stuk minder groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 15:09
[...]

Mooi, de eerste review eindelijk, hulde naar jou. Teleurstelling alleen dat de reviewer (blijkbaar) weinig weet van TFT's.

Ik vind het een van de meest matige reviews die ik gelezen heb. Uiteraard is het beter dan niets, maar ik vind dit eerder iets om met een nieuw product zo snel mogelijk een review te schrijven en hits op je site te krijgen, terwijl je eigenlijk niets toevoegends hebt te melden, alleen "erg goed dingetje".
dat is precies wat ik dacht toen ik die gisteren las (snel even doorkijken eigenlijk) :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
...
[...]

Persoonlijk voer ik toch liever eerst correcties uit op OSD-level, want als je bijvoorbeeld via de driver de helderheid bijstelt, dan verandert de helderheid van het zwart niet, dus verlies je contrast.
Ook loopt het aantal gebruikte kleuren dan behoorlijk terug, omdat je dan op halve helderheid bijvoorbeeld nog maar het gebied van 0 tot 127 gebruikt in plaats van 0 tot 255 heb je dan nog maar 2 miljoen kleuren.

Wil je dus goed kunnen instellen via de drivers, dan moet de helderheid al precies goed voor jou staan ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Voor linux gebruikers met monitoren zonder osd, kijk hier eens naar: http://ddccontrol.sourceforge.net/
(de op een na laatste versie werkt prima voor mijn samsung 173p (normale versie))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690

Nu het toch weer gaat over Samsung doe ik even een repost van mijn bovenvermelde vraag aangezien ik daar nog geen antwoord heb gehad:

Weet iemand wat nou precies de voorwaarden zijn van de 'Zero Bright Dot'-policy van Samsung?
Als ik zo de tekst lees lijkt het namelijk alleen te gelden als je een subpixel hebt die constant brandt. Over meerdere afwisselende subpixels, of volkomen dode pixels wordt niet gesproken. Ik heb gezocht op Google en GoT maar daar werd ik ook niet wijzer van.
Samsung, Zero Bright Dot pixel policy voor de 172X, 173P en de 193P
Om ervoor te zorgen dat u te allen tijde bent verzekerd van een uitstekend werkend product, bieden we u de 'Zero Bright Dot' policy (ZDB). Hiermee komen producten die over één continue brandende subpixel beschikken al in aanmerking voor garantiereparatie.

Voorwaarden:

Het moet binnen 14 dagen na aankoop gemeld zijn bij de Samsung Helpdesk.

De ZBD garantiekaart moet aanwezig zijn.

Procedure:

Product voldoet aan de gestelde voorwaarden.

Aanmelding Samsung helpdesk o.v.v. "ZBD".

Product wordt door Samsung Service Centrum opgehaald.

Product wordt gecontroleerd op bovenstaande voorwaarden door het Samsung Service Centrum.

Indien het product voldoet aan boven gestelde criteria dan wordt het product hersteld.

Indien het product niet voldoet aan boven gestelde criteria, dan treedt het standaard repair process in werking.

Product wordt geretourneerd.
Ook kan ik maar nergens de releasedatum van de 173p+ vinden, weet iemand voor wanneer die gepland staat en wat de adviesprijs wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
'Zero bright dot' klinkt inderdaad als 0 altijd-aan (sub)pixels, voor de rest zal wel gewoon de iso-class II standaard gelden.
Ik dacht dat dat was van:
2 dode pixels, of 5 dode subpixels.

Als iemand een Samsung heeft met een dode(altijd uit) pixel dan natuurlijk gewoon proberen wel terug te brengen, mischien zijn ze bij de winkel toevallig te lui geweest om de regeltjes goed door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151161

Hey allen,

Ik ben een nieuwe (budget-)computer aan het samenstellen en het enige dat me nog ontbreekt is het TFT scherm. Ik heb liever een MVA of PVA scherm aangezien voor mij kijkhoek en vooral beeldkwaliteit belangrijker zijn dan een beetje ghosting in spellen. Het liefst zou ik er eentje met overdrive willen, maar ik denk dat dat er niet in zit vanwege het budget: zo'n 250 euro, mag wat meer of minder zijn.

In dit topic zag ik maar één redelijk geprijsd PVA paneel staan en ik wil mijn keuze liever op wat meer vergelijking laten berusten. Op andere sites kan ik meestal door de bomen het bos niet meer zien. Een 19" scherm zou trouwens ook prima zijn, ik denk alleen dat die weer duurder zijn en dat ik dus met mijn budget dan mindere kwaliteit krijg. Het liefst heb ik een zwarte monitor trouwens, staat mooi bij mijn zwarte kast.

Alle hulp bij mijn keuze is erg welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Een paar interessante monitoren voor jou:

Belinea 101751
Samsung SyncMaster 710M

Eigenlijk zijn dit nog geen goede monitoren. De leuke MVA/PVA monitoren beginnen pas bij +300 euro, maar dat zit er voor jou niet meer in. Als het echt een groot probleem is zou je voor de monitoren hierboven gaan, als (vooral) de kijkhoek niet uitmaakt zou ik gewoon voor een monitor gaan met TN panel, bijvoorbeeld uit de startpost. (zie Iiyama, Acer) Het verschil in beeldkwaliteit zie je als je vanaf CRT komt niet heel erg, maar als je gaat photoshoppen is het toch verstandig om meteen een MVA/PVA panel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Klik!

En de 173P plus staat op de site van Samsung. :D

Als je klikt naar de specificaties krijg je de "oude"173p nog, maar dit zijn de nieuwe: Klik!

En ik heb nog een review opgeduikeld, maar ik kan geen pools lezen, en google/altavista ook niet. :'( klik!

Wat ik er wel kan uithalen, is dat hier geen DVI kabel bij zit, En dat hij maar 4 van de 5 punten krijgt. Ik zoek nog even verder naar een vertaalsite. :P Beet. Ik heb alleen de platte tekst vertaald:
We had samsung due to kindness of polish department of (squad of) firm with newest opening of fact-finding (familiarization), anteproductive, in (to) network of sale inaccessible monitor else plus 173P. As he (it) will fall out (will should) on background precursor TEST - ( ) 173P? Have original specification will mirror at the level of defining ratio contrast really really, 1500:1? As then solution of accelerator of crystal will be presented in version of samsung is possible to expect it some (certain) mile step in sphere of correction of quality of image of matrix and if VA? Answers will fall on these questions for moment.

Whatever rebuke from visual part monitor < monitor > hard it is presented in up-to-date style - and compactly, it owns frames about none too big thickness.

(plaatjes)

Basic parameters served by producer

(tabel)

Monitor displays tints of basic colors 64, for obtainment 253 blending it (them) < eat >, that gives final ~ 16,2 million paint. Unfortunately,, we must say on admission (preamble; enter) already, that it makes awkwardly sufficiently, there be one of faintest (faintest), if not faintest (fainter), in this category. So, it happens , that effects of operations of sideline units are ex- FRC. At displaying synthetic image oppressive, regular nets, even is able to modify situation covered fragments homogeneously peculiar color ( change contrast ). It does not prevent in (to) determined majority case (accidentally), though it is possible to sight loss of physical palette at viewing of photo from title by dithering implement ( ) ziarnistość FRC. Games and by that reason movies do not suffer. We do not return notes at dynamically on details (particularities) at the level of points of images images (offenses) changing excessively.

Firstly, reservations, this time we formulate accolade it belongs to evaluate saturation of paint in monitor ex- -. Highly, positively. Equipment exerts great values in this element. Colors are very juicy, level of (horizon of) saturation belongs to define as high, over decent mediocrity of typical display for home (domestic) application striking. It stands in (to) one-valued (unequivocal) contradiction with thesis affirmation, that special types of liighting up are wanted for high obtainment of saturation of paint ( ) LED. Correction of saturation is observable for red color most. Colors green and smallest progress features blue in this respect. Monitor is with certitude from this point of view ex-. Nice and for eye attractive fix-up. It belongs to express reasonable hope, that monitors will become norm about similar characteristic on market soon, but not individual sensation. As equipment will be presented in (to) remaining < survivor >, else important elements more, we will inform for moment.

Swing of mood waits readers of tests, so, the next time, we must change polarization of our estimate after recently formulated accolades and ascertain one-valued (unequivocal), that supplied anteproductive copy does not have at disposal contrast with whole certitude at the level of 1500:1. That has has become more, for performance of monitors with specifications around value closer it (him) oscylującymi 800:1, than, even if 1000:1, from other matrices of producers known. This huge disappointment is with certitude. It belongs to believe, that there is effect of imperfection of preliminary copy, but final product will be fraught < equip (supply) > to matrix about similar parameters, all positive features describe maintaining (behave), from (with) considerably contrast corrected < correct >. If only it has has become so exactly, so, we must call whole situation in other case (accidentally) marketing farce, of course, we that, as well as we would not like potential clients so, we count on systematic progress (headway) in sphere of quality of image of monitor - all LCD.

We would like to check off (to note), that level (horizon) at work with natural /intensive illumination no reservations blacken (show black) not awake (wake up) absolutely it is distinctly better than known from construction - kineskopowych. Certainly < obvious > earliest reservations taking into account, situation is changed on disadvantage diametrically plus 173P, in case of (chance of) decrease of (flagging of) illumination for low value. Then, described equipment is presented exactly distinctly worst, from models with matrices of samsung about contrast also " " 1000:1.

Certainly < obvious > we prescribe proper positioning of equipment relatively to sources enlightened < light > and as the most application < applicable > in the form diffuse < diffuse >, because as it would not have at disposal forceful antireflective coat (layer) display, reflections will present key problem with certitude in perception contrast, homogeneous image.

The next time, we change tone of (tonne of) our estimate in this point. The first time, we had to test based equipment about matrix opening VA, which (who) had at disposal stable temperature of paint on whole range. Certain minimal distortion (misnomers) took a stand, but could not effect comfort of work with monitor for typical home (domestic) user of display. We want to mention, that are presented corrected characteristics in this stuff from already distinctly better considerably plus 173P, from models about contrast known " " 1000:1. Therefore, it is possible to say, that ex- mum < have >. Distinct progress (headway) color in sphere of reproduction in monitors LCD, about matrices of types based < base (resist) > VA. Equal dark, bright (plain) as well as middle tints keep (maintain) one, stable temperature, it is possible to observe that even if at adjustment of contrast. Time will show, if (or) matrices will be generalized about this specificity, however, it seems be inevitable (unavoidable) already. As yet, samsung belongs to declare firm in this domain pioneer.

Otherwise, there could not be most distinctly, when we put thesis about swing of mood reservations have for quality of bandy reproduction in described equipment gamma -. Typical imperfections take a stand at standard setups sufficiently it is far too < market > bright (plain) - whole characteristic definitely < determination >, huge excess of bright (plain) tint takes a stand and dark deficiency and indirect. Start of characteristic exerts lack of dynamics ( actual loss detaliczności - ex-. Small changes, as well as bandy ) krztałtu. Fast incrementation of (growth of) brightness follows (step) in (to) far sequence on ex- far too < market >. Short fragment, which (who) drives (cause) in consequence for almost all-out characteristic spłaszczenia. Certainly < obvious > it is effective ex-. Unpleasant, uncontrast image, on longest finish line for office work not transmittable < transmit (be suitable) >. This defect is possible to considerable on luck skompensowania, due to wide options of regulations, we will allude about which (who) in farthest test part < frequent >.

At peculiar setups of general contrasts, warehouse contrast, regulation Brightness, gammas and temperatures paint < color >, monitor has at disposal liquid passages in due measure gradientowymi it makes unit on - blending paint so many (so much) < rear > imperfectly FRC, that in connection with oversized dynamics of change of brightness, certain shortcoming are in bottom noticeable paśmie.

Here, results of measurements performed program Pixel Persistence Analyzer. Note! Please, treat data estimate.

(tabellen)

This time it would be belonged to expect words of accolades. And there will be actually so. Results customize already optimistically, gotten measurements taking into account so far. Sole uncertainty wakes up 64 of darkest tint column, which (who) is key at coloristic passages on all matrices of types VA. Certainly < obvious > we notice (remark) divergence relatively to specification ( " 8 ms " ), however, it does not wake up it our surprise, taking into account practice. We can notice (remark) relative stability of result also, due to employment of accelerator.

Exert tested in comparison by we models TEST greatest stability until quite lately " 8 ms " ( ) data Viewsonic VP191, but final, similar is data < give > uśrednione. It belongs to mention simultaneously, that operation of accelerator is important on so many (so much) < rear >, that it effects beyond reduction of time at the level of general, on change of form of characteristic of coloristic passage, than, which (who) is more exponential linear, as this place has in classic variants with matrices of types without VA dopalaczy.

It is possible to define practical behavior of monitor as identical with model " 8 ms " Viewsonic VP191, as with one reservation, but with unit namely occurrence of sideline effect related akceleracji. They are ex-. At re-wrapping internet part simply (easy) noticeable, in bright (plain) stylistics executed, at sufficiently typical drop of contrast particularly. They do not exert remaining classes of employment from this title practical problems.

By the reason of long, full times of reactions, it was noticeable for some coloristic passages in category of synthetic image smużenie, usually graphic elements are that in window systems. It took a stand for colors Smużenie źródłowego and target (incoming) considerably brightness distinguishing (differ) and tint /saturation of paint. It belongs to write down distinct correction in case of (accidentally of) movement of (traffic of) cursor, relying on considerable cutting down strip behind index of (indicator of) mouse pulling, it is necessary to say opening at that, that effect of sideline operation is noticeable in this situation dopalacza left - distinctly " morale ".

Analogous phenomena took a stand as in case of (accidentally of) model at browsing of www page " 8 ms " VP191, with reservation of greatest sideline effect from title of accelerator in (to) plus 173P, we have alluded about which (who) earlier.

It is possible to say at taking advantage equipment for games with (from) fastly image changing, that he (it) is presented completely well < goods (right) >, alike < similar > for level (horizon) known from matrices TN, but precisely bit - only worst < blaze >. Boost of contents of bright (plain) tint corrects situation for games ( profile (outline) ) additional, though it is necessary to mention, that cost of smallest dynamics of colorful image. Corrected reproduction of paint effects comfort of playing, matrix about widest corners of visions in comparison for ( ) TN and for level (horizon) considerably cut down time (sometimes) reaction tolerowalnego. In this respect equipment relatively belongs to evaluate highly.

Situations happen at viewing of movie seldom, when we can say opening about evident effect of inertia of matrix.

We monitors of has not surprised characteristics of corners of visions in respect. It is possible to read on its (her) theme in (to) more following (step) test

Samsung 173P
Samsung 193P

For cutting down loss of quality of image in function of corner of looking (looking), it belongs to put as at most regulation of contrast. Unfortunately, it can be problematic at lowest external illumination ( work office ).

Width of (latitude of) regulation of contrast become (stay) implemented decently. Minimal level (horizon) was satisfactory at work with low ośw. zewn. Evenings (in the evening). Changes of contrasts effect decrease of (flagging of) number of displayed paint, loss of liquidity passage < proceed > gradientowych and distinct boost of time of reaction.

Classic regulation of brightness, it blackens level (horizon) modyfikujacej and we have not incorporated leaving whiteness. From minimal setup of regulation called begining < begin > Brightness, but in (to) its (her) half (hunt) completing (expire), we can perform slip of characteristic of color from bright (plain) tints of matrices in direction darkest, satiated with paints inserting finally. Certainly < obvious > practicality of such regulation is insignificant. She (it) decreases (belittle) amount of displayed color, and also general time of reaction decreases (belittle) to distinct manner.

Minimal setup of force of lamp allows without pain of eye work komforową and it blacken good, at behavior high brightness of illumination properly. It takes a stand in hybrid rozwiąznaniu with regulation described in sub-section 1.4.2 - connected. It performs range from half regulation small change of force of lamp to the end. This regulation can not be as (serve) as practical for regulation of contrast zamiennik.

They were available temperature paint predefiniowane, from warm for cool begining < begin > ( 9 setup ). Change effected deterioration of liquidity of passage gradientowych, but that worse (bad), observable coloristic, of course, which (who) is result retail palette of paint not enough (little).

Capability of manual selection of weight of basic color existed. Regulations caused decrease of (flagging of) amount of available paint, liquidity passage < proceed > gradientowych and boost of time of reaction, or likewise as in case of (accidentally of) contrast.

Ex-. Wide is big advantage of model, multigradual regulation of gamma. Setups were available from ex- begining. Bright (plain), not enough (little) contrast image, for (after) optimally contrast, for office employment. Escalation of ratio effected boost of general time of reaction in marginal degree gamma.

Quality of interpolation belongs to evaluate for resolution 1024 768 positively x, in games equal, as well as at office work on console.

Regulation be Magic Bright, really, it color package from earliest models of samsung known profiles parameter image predefiniowanych. They were Dostępe Text, internet, Game, sport, Movie Custom. Change cause on profile (outline) contrast permanent loss of setup be it chosen profile (outline) ( ) Brightness nadpisanie Custom, it be cause on profile (outline) contrast permanent loss of setup chosen profile (outline) ( ) nadpisanie Custom, but change of parameter already gamma, it color temperatures, there was permanent for given profile (outline) weights of basic colors and not nadpisywała Custom. Capability existed for factory setups changed profiles zresetowania.

In model also function implemented Magic Color. It is possible to find exact description in test of model more 720T.

Here, by we suggest, optimal setups of parameters of images
  • Color Control: R, G, B = 76, Contrast: 0 ; Color Tone: Off ; Gamma: 0.7 - Office work at artificial evenings (in the evening) ośw.
  • Color Control: R, G, B = 76, Contrast: 100 ; Color Tone: Off; Gamma 0 - Appealing " meat " patroszenie, i.e. games. In style " " Painkiller.
We put on minimal value Brightness, it blackens for obtainment optimal.

We did not have that reservations for work of lamp.

After left part, in bottom matrix częsci, it was possible to sight big brightening simply (easy) sufficiently, when bright (plain) was presented, homogeneous image (offense). Existence of this defect was oppressive sporadically.

(tabel)

Unfortunately, nowhere it is possible to buy monitor. Suggested retail price has to total (to take away; to amount to) him (it) not add 1.600 zloty samsung cables DVI. So, we expose (set out) estimate be based on these data 2 point

Monitor furnish classes with consistent panel with norm ISO 13406 II ( 1 point ). Monitor is included on all sub-assembly 3 -years old guarantee ( 1 point ). It are included monitors of samsung in system 3 -years old guarantee 1,5 point " " ( ) door door. Samsung gives no additional guarantee on break down (disable) piksele or subpiksele. It gives us case (together; time) 3,50 point

It lacks monitor clicks, but that goes behind (for) regulating summaries it.

Kable:
D-SUB

Aansluitingen:
D-SUB
DVI-D

# Ergonomia:pochylanie w przód/tył (0,3 pkt)
# regulacja na boki (0,3 pkt)
# pivot (0,3 pkt)
# zasilacz zewnętrzny

This time it gives us 0,9 point

(tabel)

Samsung color it with certitude prominent monitor plus market mass 173P LCD. There is first model with stable temperature characteristic, that is effective in class of matrix of type better reproduction of paint distinctly ( sensation ) VA. It color connection of not bad reproduction, relatively good time of reaction, corners of visions, regulating option, since long time it gives desired explosive mixture. Damage eats , that anteproductive copy which (who) have at disposal lack foreshadowed (presage) ratio contrast matrix estimate would be greatest with its (his) certitude of -. Certainly < obvious > it belongs to remember, that we did not test equipment of stripped (gotten rid) shortcoming. It eats in earliest statements Wyartykułowaliśmy. Deprivation of model of regulation can be effecting comfort of work behind assistance of click for big bunch of person with equipment factor.

We would like to underline fact of property of early anteproductive copy one more time. We would like to believe, that final product will have at disposal greatest ratio of contrast of matrix considerably. Soon do the best (try) perform verification our observation, when model will make debut on polish market officially.

Monitor of samsung has been tested on graphic card (kart) + 173P MSI GeForce FX5600, with installed 52.16 sterownikami Forceware. Signal has been driven (caused) from graphic card by złącze DVI. Among others, it take advantage programs for tests

- Passmark MonitorTest 2.0
- Pixel Persistence Analyzer v.1.011e
- WinDVD 4
- SubEdit
- Painkiller
- Doom 3 Demo

Tests have been executed windows under system Windows XP Professional ENG SP2
Heel grof vertaald, de koppen zijn eruit, en je moet eigenlijk de originele site erbij houden, maar toch.

[ Voor 180% gewijzigd door Krisp op 04-08-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Die Belinea die spk2go hierboven noemde ziet er uit als een goede monitor, maar die zit dan ook alweer tegen de €300,- aan(€275,-)

De samsung 710M vraag ik me af of je die moet nemen als je goede statische kwaliteit wilt, want die heeft alleen een D-sub aansluiting, en het opgegeven contrast van 500:1 wijst erop dat er waarschijnlijk een eerste generatie-paneel inzit.
De schermen van de latere generaties kunnen een opgegeven contras tueesn de 600:1 en 1000:1 hebben, en halen in praktijk ook een stuk hoger.(900:1 heb ik wel eens in een test gezien, als je em goed in kan stellen.)

Als je besluit om ergens rond de €300,- uit te gaan geven, dan is de 173P mischien iets.
En als je dan wacht tot de 173P+ uit is, dan is de 173P waarschijnlijk al iets goedkoper, waardoor ie zowat hetzelfde kost als die Belinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 15:47
Ik heb ook de ProLite E431S van Iijama (zwart). Ik ben er zeer tevreden mee, maar ik kan gewoon niks meer toevoegen aan de review van CLB (mooi gedaan :))
OGangstah schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:06:
Overigens staat de nieuwe versie nog niet op de site van iiyama...
klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heel erg bedankt voor jullie reacties :)

Ik heb even de Samsung 173P en de Belinea 101751 naast elkaar gezet: de Samsung wint inderdaad op zowel inkijkhoek, helderheid als contrast. Daarbij wordt alleen de Samsung in het zwart geleverd. Het wordt dus de Samsung. Aangezien ik de monitor niet direct nodig zal hebben wacht ik nog een maandje (of twee) met de aankoop tot de prijs dichter bij m'n budget in de buurt komt. Nogmaals heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Pas je wel op dat hij wel leverbaar blijft? De 173p gaat eruit zodra de 173P plus binnenkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, daar houd ik rekening mee. Ik zal elke week wat sites uit de pricewatch checken en als ze eruit beginnen te vallen snel tot koop overgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DaDevil39 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:44:
Ik heb ook de ProLite E431S van Iijama (zwart). Ik ben er zeer tevreden mee, maar ik kan gewoon niks meer toevoegen aan de review van CLB (mooi gedaan :))

[...]

klik?
Jij hebt ook de nieuwe versie? (denk je?)
Hoe kan ik dat checken man of k de nieuwe of de oude heb?
Ik neem aan de nieuwe, mja misschien ben ik wel geflashed.

Dankje van reviewcomplimentje. Mja hij is gewoon mooi >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

In het kader van beter laat dan nooit:
Anoniem: 126507 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:03:
[...]

Is hier ook een werkend linkje voor?? hier werkt deze namelijk niet.
http://www.atlex.nl/index/tfttester ;), misschien is het wel een handig linkje om in de startpost op te nemen. Gezien de hoeveelheid downloads per week is het toch een vrij handig tooltje dat goed van pas kan komen voor sommige mensen :).

[ Voor 28% gewijzigd door AtleX op 04-08-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolleke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-01 21:13
Voor wat het waard is mbt de "Samsung SyncMaster 173P+"-gekte: :9

De poolse versie van CHiP magazine heeft de 173P+ ook vergeleken en opgenomen in hun "hitlijst". Hoewel in de poolse taal zal dit overzicht voor zich spreken; de 173P+ staat op de tweede plaats na de Eizo FlexScan L578. Mer op dat de voorloper van de +, de 173P er ook in staat maar veel lager.

http://rankingi.chip.pl/ranking_7940.html

Voor de liefhebbers:
Hier staan de uitgebreide resultaten (voor degenen die pools kunnen).
http://rankingi.chip.pl/r...59649bcb52a2546fb13065292

[ Voor 31% gewijzigd door Bolleke op 04-08-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129177

Ben niet echt een gamer, wel op zoek naar een betaalbare 17 incher. Goed forum btw, was een leek maar in 2 dagen veel geleerd.

Ik twijfel over de Acer AL1722hs, alleen die voet is afgrijselijk. Goede specs, maar nog wel een vraagje. Het panel is volgens de startpost een Samsung TN en hetzelfde als die in de Hyundai L72D. Acer zegt op zijn website dat dit scherm 16,7 M kleuren heeft. Hyundai zegt 16,2 (normaal voor TN).

Is Acer een beetje aan het jokken in zijn specs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 129177 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:51:
...
Is Acer een beetje aan het jokken in zijn specs??
Ja.
Ze 'jokken' wel meer in hun specs enzo, door bijvoorbeeld bij een monitor met tn paneel in het verhaaltje erboven zeggen dat ie zo goed is vanwege zijn mva-technologie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 00:24
Anoniem: 151161 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:18:
Ja, daar houd ik rekening mee. Ik zal elke week wat sites uit de pricewatch checken en als ze eruit beginnen te vallen snel tot koop overgaan :)
Let wel dat de 173p EOL (end of life) is. Ik ben zelf ook hard op zoek geweest naar een zwarte versie, maar ze zijn erg schaars! Daarbij komt dat ik er geen zin in heb om een monitor te kopen, een dode pixel te ontdekken, en hem vervolgens niet meer te kunnen ruilen omdat ze simpelweg OP zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Bolleke schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:49:
Voor wat het waard is mbt de "Samsung SyncMaster 173P+"-gekte: :9

De poolse versie van CHiP magazine heeft de 173P+ ook vergeleken en opgenomen in hun "hitlijst". Hoewel in de poolse taal zal dit overzicht voor zich spreken; de 173P+ staat op de tweede plaats na de Eizo FlexScan L578. Mer op dat de voorloper van de +, de 173P er ook in staat maar veel lager.

http://rankingi.chip.pl/ranking_7940.html

Voor de liefhebbers:
Hier staan de uitgebreide resultaten (voor degenen die pools kunnen).
http://rankingi.chip.pl/r...59649bcb52a2546fb13065292
Ik snap deze lijst niet. Hij heeft zoveel monitoren in verschillende doelgroepen, zie de Eizo op 1 (grafisch) en de Iiyama E341S, Die monitoren hebben een totaal verschillende doelgroep. Dus deze lijst heeft geen enkele waarde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Passenger schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:12:
[...]

Let wel dat de 173p EOL (end of life) is. Ik ben zelf ook hard op zoek geweest naar een zwarte versie, maar ze zijn erg schaars! Daarbij komt dat ik er geen zin in heb om een monitor te kopen, een dode pixel te ontdekken, en hem vervolgens niet meer te kunnen ruilen omdat ze simpelweg OP zijn.
Als je zo'n monitor hebt, en er zit een bright dot op(of iets anders wat binnen Samsungs pixel policy valt), dan lijkt mij dat ze toch echt verplicht zijn om em voor iets om te ruilen wat op zijn minst gelijkwaardig is.
Als ze dus echt op zijn, dan kan samsung je eigenlijk alleen maar een 173P+ meegeven, en als je daar niet tevreden mee bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35805

XiN schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:04:
Als ze dus echt op zijn, dan kan samsung je eigenlijk alleen maar een 173P+ meegeven, en als je daar niet tevreden mee bent...
Dan kunnen ze je nog altijd een Samsung 750P aanbieden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
dat lijkt me een klein beetje onwaarschijnlijk, maar je kan natuurlijk altijd blijven geloven dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:38
DaDevil39 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:44:
Ik heb Iiyama E431S-B3 gekocht voor mijn schoonbroer en ik heb er even mee kunnen spelen. Scherp beeld, mooie kleuren, een prachtig scherm! Ik heb een tijdje zitten zoeken naar dode pixels maar niks gevonden dus wat dat betreft zit het ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob.reichardt
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 12:02
ik heb net een Acer AL1751As gekocht
(deze wordt door Acer als 'Gamers Line' aangeduid)
ik ben geen echte kenner of fanatieke gamer, wel een zware computer gebruiker
zowel prive als op kantoor
ik vind de beeldkwaliteit echt fantastisch
ik heb tnt alleen wat Far Cry gespeeld, super helder beeld, diepe kleuren
ik ben er heel erg blij mee (262 euro betaald, geen dode pixels)

voor wat het waard is
Mvg,
Rob

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
XiN schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 20:25:
[...]Persoonlijk voer ik toch liever eerst correcties uit op OSD-level, want als je bijvoorbeeld via de driver de helderheid bijstelt, dan verandert de helderheid van het zwart niet, dus verlies je contrast.
Ook loopt het aantal gebruikte kleuren dan behoorlijk terug, omdat je dan op halve helderheid bijvoorbeeld nog maar het gebied van 0 tot 127 gebruikt in plaats van 0 tot 255 heb je dan nog maar 2 miljoen kleuren.

Wil je dus goed kunnen instellen via de drivers, dan moet de helderheid al precies goed voor jou staan ingesteld.
Dat is zeker waar, ik zeg ook niet dat het probleem van geen Linux drivers nu opeens verwaarloosbaar is, alleen dat er wel WAT valt in te stellen in Linux. Het is alleen slechts een noodoplossing. Zeg zelf idd, als je een 17" TFT koopt van 400 euro (normale = 260) dan wil je gewoon volledige functionaliteit zonder gezeik. Ik snap het ook niet, Samsung blijft zichzelf in hun vingers snijden hiermee terwijl het ze volgens mij een weekje of 2 kost om Linux drivers te schrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 05-08-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Yokozuna schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:02:
[...]

Dat is zeker waar, ik zeg ook niet dat het probleem van geen Linux drivers nu opeens verwaarloosbaar is, alleen dat er wel WAT valt in te stellen in Linux. Het is alleen slechts een noodoplossing. Zeg zelf idd, als je een 17" TFT koopt van 400 euro (normale = 260) dan wil je gewoon volledige functionaliteit zonder gezeik. Ik snap het ook niet, Samsung blijft zichzelf in hun vingers snijden hiermee terwijl het ze volgens mij een weekje of 2 kost om Linux drivers te schrijven.
Volgens mij valt dat mee. Nog steeds 99% van de pc's heeft als OS Windows. Om voor die ene procent Linux-drivers te schrijven is een beetje onzin. Aan de andere kant zitten er in die ene procent wel mensen die bereid zijn om meer te betalen voor hun monitor. Ik zou het logischer vinden als ze Apple-drivers gaan schrijven. Tenslotte zit de grafische industrie vaak op een Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Helderheid en contrast is in te stellen mbv ddccontrol. (http://ddccontrol.sourceforge.net/)
Het werkt voor mijn 173p en versie 0.1.3 zou de 173p+ ook moeten ondersteunen. Kijk er eens naar of de videokaart-monitor combinatie ondersteund word. Dan is het een kwestie van compileren. (als er geen binaries voor de betreffende distributie zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kleine update: Om er nog even over terug te komen of ik wel de nieuwste versie
van de Ilyama E431S had (dus met 700:1 contrast enzo) en niet een van de
oude panels had ik 'n foto'tje geplaatst van de sticker op de doos. Dat was deze sticker:

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL766/3889535/8040740/106802614.jpg

Naja toen kwam er 'n klein gesprekje los dat je 't daar ook niet aan kon zien omdat het oude panel ook zo had geheten. Ik wilde natuurlijk wel dat nieuwste scherm, want daar heb ik tenslotte voor betaald dus ik ben op 'onderzoek' gegaan en vond nog 'n sticker op de doos, waaruit wel duidelijk bleek dat het om de E431-S3S (dus het nieuwste panel in de kleur S = Silver)

Ik zal zometeen even 'n foto'tje plaatsen, waarop deze sticker te zien is.

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL766/3889535/8040740/107268945.jpg
op deze sticker is duidelijk te zien dat het dus om de nieuwe E431S-S3S gaat

Het is dus wel aan de doos (de sticker dan) te zien welk scherm erin zit (bij Yorcom!!)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 06-08-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48688

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Samsung 730BF, geweldig mooi scherm. Maar toch zit ik met een raar iets wellicht zie je het al op de foto hieronder: (donker/licht effect wordt wel versterkt door de camera)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.spekschoor/IMG_3494.JPG

Onderin het scherm zijn de kleuren lichter dan bovenin, terwijl ik er recht voor zit. Scherm is aangesloten op een 9800se AIW via een DVI kabel die meegeleverd is.

Zijn deze verschijnselen normaal bij een tft scherm (eerste tft scherm die ik heb namelijk)? Hiervoor heb ik een Hyundai Q790 17" CRT gehad en hierbij nooit dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm ik denk dat dat wel normaal is bij zo'n TFT scherm (ik heb ook m'n eerste TFT)
en ik heb hier ook 'last' van. Het valt opzich nog wel mee, maar het is wel te zien idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Als je nu is met de stand van je monitor speelt, (monitor van horizontaal naar verticaal halen) Heb je het dan nog? Het lijkt namelijk of de kijkhoek bij jou ernstig zichtbaar is. Je kan ook wat verder van je TFT gaan zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spk2go schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:27:
Als je nu is met de stand van je monitor speelt, (monitor van horizontaal naar verticaal halen) Heb je het dan nog? Het lijkt namelijk of de kijkhoek bij jou ernstig zichtbaar is. Je kan ook wat verder van je TFT gaan zitten. :)
Als ik scherm naar achteren druk wordt het verschijnsel alleen maar groter, naar voren halen blijf ik er ook last van houden. De afstand van monitor naar mij vergroten heeft ook geen invloed.

Foto TFT naar achteren:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.spekschoor/IMG_3496.JPG

Foto TFT naar voren:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.spekschoor/IMG_3498.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 48688 op 06-08-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zou het logischer vinden als ze Apple-drivers gaan schrijven. Tenslotte zit de grafische industrie vaak op een Apple.
Bovendien is het design van de witte 173P(+) behoorlijk Mac-style. Vooral de achterkant.
Uhm ik denk dat dat wel normaal is bij zo'n TFT scherm (ik heb ook m'n eerste TFT)
en ik heb hier ook 'last' van. Het valt opzich nog wel mee, maar het is wel te zien idd
Dat is niet normaal "bij TFT's", dat is normaal bij een aantal TN panelen, welke soort door 95% van de mensen in dit topic wordt bekeken :)

De 173P+ gebruikt een S-PVA panel en die hebben daar geen last van.

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 06-08-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:38
Ik vind het toch maar eigenaardig. Misschien terug gaan naar de winkel met het scherm en vragen wat zij er van vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Van donker-licht had ik ook met m'n VP912s (19", 12ms TN panel) en met m'n IIyama E431s-w1 of w2 (de bekende 16ms versie). Behoorlijk wat TN-panels hebben hier last van.

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 06-08-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik moet zeggen dat je het op jou laatste foto veel minder ziet dan op de rest van de foto's. En teruggaan heeft geen zin, want het hoort bij TN-panels, hoe jammer dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je het een beetje wilt ontwijken, dan zorg je dat je een klein beetje van boven op het scherm kijkt, omdat de kijkhoek van boven bij een tn altijd beter is dan die van onder.
Als je je scherm vertikaal hebt, en de bovenrand zit ongeveer op ooghoogte, dan zal het waarschijnlijk het minst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
XiN schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:17:
Als je het een beetje wilt ontwijken, dan zorg je dat je een klein beetje van boven op het scherm kijkt, omdat de kijkhoek van boven bij een tn altijd beter is dan die van onder.
Als je je scherm vertikaal hebt, en de bovenrand zit ongeveer op ooghoogte, dan zal het waarschijnlijk het minst zijn.
Volgens mij hoor je altijd zo te zitten ivm RSI??? (bovenkant scherm op ooghoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Klopt, blijkbaar is naar beneden kijken beter voor je nek dan omhoog staren(klinkt wel logisch eigenlijk), dus als je dit goed neerzet dan heeft het 2 voordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Niet online
Anoniem: 48688 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:42:
[...]

Als ik scherm naar achteren druk wordt het verschijnsel alleen maar groter, naar voren halen blijf ik er ook last van houden. De afstand van monitor naar mij vergroten heeft ook geen invloed.

Foto TFT naar achteren:
[afbeelding]

Foto TFT naar voren:
[afbeelding]
Ikzelf heb ook de Samsung 730BF en heb hier geen last van..als je er precies recht voor gaat zitten, is het dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Het komt door de inkijkhoek, dus het helpt ook wel mee om er op zijn minst 55cm(dat zegt de arbo-norm) van af te zitten.
Door een andere afstand tot het scherm kan er een behoorlijk verschil in zitten.
Bovendien zegt hij dit:
Anoniem: 48688 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:57:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Samsung 730BF, geweldig mooi scherm. Maar toch zit ik met een raar iets wellicht zie je het al op de foto hieronder: (donker/licht effect wordt wel versterkt door de camera)...

[ Voor 42% gewijzigd door n-i-x op 06-08-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shr3d schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:49:
[...]

Ikzelf heb ook de Samsung 730BF en heb hier geen last van..als je er precies recht voor gaat zitten, is het dan nog?
Hou ik hetzelfde probleem, ga toch maar eens informeren na het weekend bij 4launch waar ik mijn scherm gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149088

Ik heb sinds gister ook een Samsung 730BF, ik heb dit 'probleem' ook. Ik zeg 'probleem' omdat ik hier totaal geen last van heb. Ik kwam er eerlijk gezegd pas achter toen ik dit bericht las.

Nou heb ik een iets ander probleem, nl. de kleurweergave. Ik ben daar nog niet 100% procent tevreden over. Iemand anders in deel 1 had het hier ook al over. Hij gebruikte ati tool tray hiervoor, nou vroeg ik mij af; werkt dit proggy ook icm een nvidia videokaart? Zo nee, welk programma raden jullie mij dan aan? ( Geen magicbright o.i.d. want dat laat naar mijn opinie zwaar de wensen over ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bij een nVidiakaart kan je via de drivers al vrij uitgebreide kleurcorrectie uitvoeren.
Dat doe je zo:
Als je met rechts op je bureablad klikt, dan een soort menutje met de naam 'nVidia display' uit laat klappen, op de naam van je monitor klikt, en dan links in het venster dat er dan komt op 'kleurcorrectie' klikt, dan ben je er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XiN schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 00:15:
Bij een nVidiakaart kan je via de drivers al vrij uitgebreide kleurcorrectie uitvoeren.
Dat doe je zo:
Als je met rechts op je bureablad klikt, dan een soort menutje met de naam 'nVidia display' uit laat klappen, op de naam van je monitor klikt, en dan links in het venster dat er dan komt op 'kleurcorrectie' klikt, dan ben je er.
Dankje, k was ook 'n beetje opzoek, maar dit is perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
XiN schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:39:
Klopt, blijkbaar is naar beneden kijken beter voor je nek dan omhoog staren(klinkt wel logisch eigenlijk), dus als je dit goed neerzet dan heeft het 2 voordelen :)
Het gaat er ook om dat je niet tever omlaag kijkt, bij veel mensen staat hun monitor gewoon te laag (mond/kin hoogte). Het komt maar zelfden voor dat ik bij iemand een monitor zie waarvan de bovenkant op ooghoogte staat. Komt mede doordat weinig TFT's in hoogte verstelbaar zijn en mensen geen moeite hebben wat verder omlaag te kijken, waarschijnlijk omdat je de gevolgen daarvan pas op lange termijn merkt...

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 07-08-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
(schaamteloos overgenomen uit het 19" topic:)

750P heet 770P

Was te verwachten want de 750P was ook al een CRT. Als ik hem zo zie is het wel een verschrikkelijk mooie monitor. :9~ Dan toch het prijsverschil maar afwachten? Als het minder als 100 euro is heb ik het er voor over. Alhoewel 500 euro voor een 17" TFT ook weer erg veel is. Je zit dan zowat in het pro-19" gedeelte....

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 07-08-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm ik vind het net op 'n laptop lijken waaruit een of andere hydraulische
kraan van 'n electriciteitsbedrijf die lantaarnpalen maakt uitkomt 8)7

Mja wel f*cking goede specs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Tja, hij zal wel niet heel stevig zijn, maar ondanks die straatverlichting-kraan-poot, vind ik m nog steeds heel gaaf. Weet iemand hoe je dat wit mooi op je kast krijgt?? Dan pas ik de kast aan de monitor aan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

spk2go schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:07:
Tja, hij zal wel niet heel stevig zijn, maar ondanks die straatverlichting-kraan-poot, vind ik m nog steeds heel gaaf. Weet iemand hoe je dat wit mooi op je kast krijgt?? Dan pas ik de kast aan de monitor aan. >:)
Tsjaa als je 't zo allemaal bij elkaar wil gaan zetten, wordt 't idd denk echt 'n ubergeil systeem bij elkaar. Pff zulk wit op je kast, ik denk niet dat je dat zo gaat lukken (is nou denk niet bepaald een spuitbus of iets dergelijks) M'n neef zit in de autospuiterij-industrie (bestaat dat) ik zal is langsgaan om rond te vragen over zulke witte lak/ verf en of dat zou kunnen werken op bv een computerkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexes
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 22:00
Hoe stel ik mijn Samsung Synmaster 730BF goed in?
Heb magictune en magiccolor gebruikt, maar het is niet zo als ik het wil...
Zijn er nog andere progs behalve ati tray tools, want heb geen ati kaart
maar geforce 6600 gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

nexes schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 13:43:
Hoe stel ik mijn Samsung Synmaster 730BF goed in?
Heb magictune en magiccolor gebruikt, maar het is niet zo als ik het wil...
Zijn er nog andere progs behalve ati tray tools, want heb geen ati kaart
maar geforce 6600 gt
Blader 1 pagina terug en lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149088

Yokozuna schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:15:
[...]

Het gaat er ook om dat je niet tever omlaag kijkt, bij veel mensen staat hun monitor gewoon te laag (mond/kin hoogte). Het komt maar zelfden voor dat ik bij iemand een monitor zie waarvan de bovenkant op ooghoogte staat. Komt mede doordat weinig TFT's in hoogte verstelbaar zijn en mensen geen moeite hebben wat verder omlaag te kijken, waarschijnlijk omdat je de gevolgen daarvan pas op lange termijn merkt...
Hé bedankt! Dit werkt echt goed, gewoon even m'n stoel iets omhoog gekrikt. ;) Mijn beeld is nu echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Niet online
Foto's Samsung 730BF

Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/1405/overzicht1yh.th.jpg
Overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/1461/pixels4xy.th.jpg
Hip he?

Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/9585/toetsen0eh.th.jpg
De toetsen.

Nog meer foto's nodig...dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vind het echt een mooie balans tussen zwart en zilver zoals Samsung die heeft gekozen voor de 930/730BF, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ja, in ieder geval beter dan de 3 jaar oude combo van zilver paneel + zwarte voet.
Ook handig is dat dat zilveren randje je nu niet teveel meer afleid
Als het al niet gewoon zwart kan, dan mag het wel zoals ze het nu bij de x30 BF doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Niet online
Precies, het design van het scherm sprak me ook heel erg aan :)

Komt ook bij dat de rest ook super is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexes
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 22:00
Anoniem: 99584 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:38:
[...]

Blader 1 pagina terug en lees.
Gedaan, maar nog steeds niet top zoals ik wel verwachten..
Sommige kleuren zijn gewoon niet perfect/te licht etc.
Zijn er niet nog meer progs waar het gewoon super mee gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een review gevonden van de samsung syncmaster 730BF. Ik weet niet of de link naar deze site al gepost is. Voor de zekerheid dan maar.

In tegenstelling tot een andere review van de samsung 730BF waar ze niet zo tevreden over het scherm zijn, zijn ze het juist wel op deze site:

http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=1668&cid=5&pg=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb net bij Alternate de IIyama H431S-B3 gekocht voor 329,-. Ben er nu een paar uur mee aan het spelen en tot nu toe erg tevreden, ik vind ook de hoogte- en breedte-instelmogeljkheden en de Pivot-functie erg fijn. Zal over enkele dagen een wat uitgebreidere review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
@ Artcore: is die voet van de H-serie eigenlijk ook nog verzwaard voor de stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, de voet is verzwaard zodat het draaien en kantelen van het scherm makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De H431 is volgens mij het enige scherm in het 17" topic met volledige verstelbaarheid, wel een goede toevoeging. IIyama is goed bezig, nu nog de speakers eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Heeft de H-serie eigenlijk ook een ingebouwde voeding?
Verder lijken er inderdaad maar weinig monitorfabrikanten te zijn die begrijpen dat de meeste mensen extra geld over hebben om een monitor zonder speakers te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

730 BF is te koop bij de Mediamarkt
Stond vandaag in het krantje voor 349 euro

Foto'tje :)

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL766/3889535/8040740/107606811.jpg

EDIT: HALLO ALLE GOTTERS WEKEN OVER DIT BEELDSCHERM PRATEN EN NIEMAND REAGEREN HEH :9

[ Voor 67% gewijzigd door CLB op 08-08-2005 21:45 . Reden: Tsjonge jonge slapen jullie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik ben nog wakker. ;)

Maar als je een soort van pixelgarantie wilt is het een leuke aanbieding, maar voor 300 euro issie al in de pricewatch. :)

Over niet reageren gesproken: een half uur gewerkt aan de vertaling van de review van de 173P plus, reageert niemand erop. :( /me spk2go is zieliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Artcore schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:41:
Heb net bij Alternate de IIyama H431S-B3 gekocht voor 329,-. Ben er nu een paar uur mee aan het spelen en tot nu toe erg tevreden, ik vind ook de hoogte- en breedte-instelmogeljkheden en de Pivot-functie erg fijn. Zal over enkele dagen een wat uitgebreidere review schrijven.
Ik vind het wel een mooi scherm en de speakers ook niet echt storend. Ik ben dus zeker wel benieuwd naar een review. Zou je dan ook 's kunnen kijken hoe games eruitzien in de niet-native resolutie? En als je de mogelijkheid hebt, zou je ook 's wat foto's kunnen maken van het scherm?
spk2go schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:55:
Over niet reageren gesproken: een half uur gewerkt aan de vertaling van de review van de 173P plus, reageert niemand erop. :( /me spk2go is zieliger
173P+? Iedereen gaat nu zitten wachten op de (veel te dure) 770P 8)7.

Trouwens, volgens een post in het 19" topic zou de 193P+/173P+ hier ook helemaal niet op de markt komen |:( . Zou dat wel raar vinden, hoop dat daar nog wat duidelijkheid over komt.

[ Voor 32% gewijzigd door PromoX op 08-08-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71746

CLB schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:24:
730 BF is te koop bij de Mediamarkt
Stond vandaag in het krantje voor 349 euro

Foto'tje :)

[afbeelding]

EDIT: HALLO ALLE GOTTERS WEKEN OVER DIT BEELDSCHERM PRATEN EN NIEMAND REAGEREN HEH :9
Het gaat volgens mij om de Samsung Syncmaster 173P+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 71746 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:04:
[...]

Het gaat volgens mij om de Samsung Syncmaster 173P+
Hmm ik las daarnet:
Anoniem: 103236 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:04:
Ik heb een review gevonden van de samsung syncmaster 730BF. Ik weet niet of de link naar deze site al gepost is. Voor de zekerheid dan maar.

In tegenstelling tot een andere review van de samsung 730BF waar ze niet zo tevreden over het scherm zijn, zijn ze het juist wel op deze site:

http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=1668&cid=5&pg=1
Dus ik dacht, okee, chill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
PromoX schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:03:
173P+? Iedereen gaat nu zitten wachten op de (veel te dure) 770P 8)7.

Trouwens, volgens een post in het 19" topic zou de 193P+/173P+ hier ook helemaal niet op de markt komen |:( . Zou dat wel raar vinden, hoop dat daar nog wat duidelijkheid over komt.
Ondanks dat het een Samsung-bericht is geloof ik dat simpelweg niet. In Polen wordt hij al gereviewed, (mijn review) en daar staat erg duidelijk in dat hij in Polen op de markt komt. Vervolgens staat op de Nederlandse site de productsheet van de 173P plus al, dus ik acht het vrijwel uitgesloten dat hij niet in Nederland op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spk2go schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:16:
[...]

Ondanks dat het een Samsung-bericht is geloof ik dat simpelweg niet. In Polen wordt hij al gereviewed, (mijn review) en daar staat erg duidelijk in dat hij in Polen op de markt komt. Vervolgens staat op de Nederlandse site de productsheet van de 173P plus al, dus ik acht het vrijwel uitgesloten dat hij niet in Nederland op de markt komt.
Het is erg vreemd. Ik had ook een e-mail gestuurd naar Samsung en krijg ook de volgende reactie:
Geachte heer Bruin,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot de 173+.

Het spijt mij zeer maar de 173+ zal hier niet op de markt komen.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Michaëla
Samsung Electronics
Hieruit blijkt of dat het personeel niet goed ingelicht is of dat die gewoon daadwerkelijk niet op de markt komt in Nederland/Europa.

Dan moet ik misschien toch maar voor de goedkopere gaan van samsung, de 730BF. Want wachten op iets waarvan je niet eens weet of het uit gaat komen is wel erg vervelend :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over welke TFT nou voor mij het beste is. Ik ben op zoek naar een goede alles kunner die geschikt is voor (web)designen en gamen. Na het lezen van de start post zijn eigenlijk alleen de Fujitsu Siemens P17-2 en de nog uit tekomen Samsung Syncmaster 173P+ geschikte opties voor mij, Maar wat ik me af vraag: "zijn er geen andere alles kunners"? Of zou ik dan toch naar een 19" gaan kijken? Het lijkt wel of er meer 19" allround TFT's zijn dan 17" of heb ik het nu verkeerd

[ Voor 13% gewijzigd door Pixeldude op 09-08-2005 18:43 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.