Gathering of Tweakers

Quicksearch
3 fristie

quote:
3mph schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:25:
Maar waar zou je dat dan in moeten veranderen logisch gezien?
De domeinnaam wellicht, of domeinnaam + keyword(s)?

Vraagje van mijn kant:
Wij hebben een .nl domein met meerdere talen waarvan Nederlands de 'hoofdtaal' is. Wat is nu de beste indeling voor alle sub-categorieën en pagina's?

- Alle talen inclusief Nederlands in een aparte categorie;
domein.nl/nl/pagina.html, domein.nl/en/page.html etc.

- Alle talen in een aparte categorie behalve Nederlands;
domein.nl/pagina.html, domein.nl/en/page.html

De eerste lijkt mij zelf nogal onlogisch aangezien het al een .nl domein is :P Hechten zoekmachines hier nu veel waarde aan, kan het kwaad om het wel op de 1ste manier in te delen of maakt dit de indexering onnodig omslachtig?

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

quote:
André schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:12:
Zonder andere pagina's in je site mis je de linkkracht van die pagina's naar je huidige pagina. Google hecht hier best veel waarde aan.

Goed voorbeeld hiervan is dat hele volksstammen "home" als linktekst gebruiken om naar de homepage te linken. Zodra dit veranderd is naar een relevant keyword scoor je opeens veel beter op dat woord.
Maar je moet het wel logisch houden voor je bezoeker. De term 'home' is zo ingeburgerd dat iedereen weet dat de link naar de homepage verwijst. Ga je die veranderen, dan breng je de bezoeker waarschijnlijk te veel in de war.
SEO is leuk, maar het moet niet ten koste gaan van de bruikbaarheid van je website.

© 2008 Millennyum  |  Sitemap  |   Privacy statement

precies, vandaar mijn vraag...

Is het beter je sitenaam en slogan zowel in de <title> als in de <h1> tag terug te laten komen of kun je <h1> beter gebruiken voor een subpaginaam (zoals "Home" of "Contact")?

edit: voorbeeld:
HTML:
1
2
3
<title>Parapluhandel.nl - voor alle kleuren paraplu's ! Ook met customized print!</title>
<h1>Parapluhandel.nl - alle paraplu's !</h1>
<h2>Contactpagina </h2>

of:
HTML:
1
2
<title>Parapluhandel.nl - voor alle kleuren paraplu's ! Ook met customized print!</title>
<h1>Contactpagina </h1>

MuisM4t wijzigde dit bericht 28-08-2008 22:19 (57%)

...

Reg. datum: 26 augustus 2008

quote:
MuisM4t schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:04:
Is het beter je sitenaam en slogan zowel in de <title> als in de <h1> tag terug te laten komen of kun je <h1> beter gebruiken voor een subpaginaam (zoals "Home" of "Contact")?

edit: voorbeeld:
HTML:
1
2
3
<title>piep.nl - voor alle kleuren piep ! Ook met customized print!</title>
<h1>piep.nl - alle piep's !</h1>
<h2>Contactpagina </h2>

of:
HTML:
1
2
<title>piep.nl - voor alle kleuren piep's ! Ook met customized print!</title>
<h1>Contactpagina </h1>

Even een tipje tussendoor: haal je domeinnaam even weg je hebt hem nog niet eens geregistreerd, zo kan iemand anders ermee vandoor gaan

nlmx5 wijzigde dit bericht 28-08-2008 22:50 (4%)

quote:
MuisM4t schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:04:
HTML:
1
2
<title>xyz.nl - voor alle kleuren paraplu's ! Ook met customized print!</title>
<h1>Contactpagina </h1>

offtopic:
Heb je ook infrarode en ultraviolette paraplu's? :+

Het lijkt me beter om <h1> niet als veredelde <title> te misbruiken. Natuurlijk zijn er genoeg situaties waarin het gewoon logisch is om dezelfde tekst te gebruiken, maar ga het niet doen enkel en alleen vanwege SEO.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Ok, lijkt me duidelijk!
quote:
Fuzzillogic schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 23:04:
offtopic:
Heb je ook infrarode en ultraviolette paraplu's? :+
quote:
nlmx5 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 22:49:
Even een tipje tussendoor: haal je domeinnaam even weg je hebt hem nog niet eens geregistreerd, zo kan iemand anders ermee vandoor gaan
Die domeinnaam is fictief , had even wat verzonnen voor een duidelijk voorbeeld :+ .

...

wel een mooie domeinnaam :)

Nissan 200SX owner :)

Ik ben nu ook bezig om op de verschillende pagina's relevante titels te maken (<title>blaat</title> dus :P)

Dit moet bijna ook wel effect hebben op het SEO gebeuren? Hiermee creeer je natuurlijk ook meerdere keywords er bij lijkt me.

Als je bijvoorbeeld op Home bent staat er: Home en als je dan bijvoorbeeld op een merk klikt dat wij aanbieden, dan zie je dat merk in de titel staan.

Chieftec Bigtower | AMD Athlon 64 AM2 3500+ | Water-Cooled | ASUS M2N-E | 2GB Crusial DDR2 | Geforce 7600 | NEC 1300a DVD Bakker

Home zou je juist een goede titel moeten geven! Home zegt niets en is niet erg sterk voor je ranking.

Systeembeheerder? Zoek je een part-time baan bij een leuk innovatief project met Windows software? http://tentoday.com !

3 fristie

quote:
Pendaco schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:26:

Vraagje van mijn kant:
Wij hebben een .nl domein met meerdere talen waarvan Nederlands de 'hoofdtaal' is. Wat is nu de beste indeling voor alle sub-categorieën en pagina's?
Niemand? Ik kan hier op andere seo sites/fora ook geen duidelijk antwoord op vinden, aangezien ze het daar voornamelijk over land specifieke domeinen hebben, wat helaas in mijn geval geen optie is.

Pendaco wijzigde dit bericht 02-09-2008 11:41 (4%)

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Zijn subdomeinen geen optie?
english.domein.nl , deutsch.domein.nl enz?

...

lijkt me ook een goede optie..

Of het nederlandse gedeelte gewoon op hoofddomein houden en daarna domein.nl/EN/product etc.

Ik heb nog een andere vraag m.b.t. het programmeren:

Maakt het uit of je in de source het volgende hebt staan:

<li><a href="/computer/producten" title="Producten">PRODUCTEN</a></li>
<li><a href="/computer/diensten" title="Diensten">DIENSTEN</a></li>
<li><a href="/projecten" title="Projecten">PROJECTEN</a></li>
<li><a href="/contact" title="Contact">CONTACT</a></li>

Of is het beter om de volledige url in de verwijzing te gebruiken? dus bijv:
<li><a href="http://www.domein.nl/contact" title="Contact">CONTACT</a></li>

3mph wijzigde dit bericht 02-09-2008 16:02 (4%)

quote:
3mph schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:00:
lijkt me ook een goede optie..

Of het nederlandse gedeelte gewoon op hoofddomein houden en daarna domein.nl/EN/product etc.

Ik heb nog een andere vraag m.b.t. het programmeren:

Maakt het uit of je in de source het volgende hebt staan:

<li><a href="/computer/producten" title="Producten">PRODUCTEN</a></li>
<li><a href="/computer/diensten" title="Diensten">DIENSTEN</a></li>
<li><a href="/projecten" title="Projecten">PROJECTEN</a></li>
<li><a href="/contact" title="Contact">CONTACT</a></li>

Of is het beter om de volledige url in de verwijzing te gebruiken? dus bijv:
<li><a href="http://www.domein.nl/contact" title="Contact">CONTACT</a></li>
Ikzelf gebruik gewoon <a href="contact" title="Contact a Administrator">Contact</a>, de browser maakt hier zelf http://www.domein.nl/contact van.
Ja precies, ik vroeg me alleen af of er seo-technisch op of aanmerkingen voor waren... soms showed hij nl niet de link op deze manier

quote:
Spike1506 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:23:
[...]

Ikzelf gebruik gewoon <a href="contact" title="Contact a Administrator">Contact</a>, de browser maakt hier zelf http://www.domein.nl/contact van.
Dat gaat mis als je al in een subdirectory zit, zoals "computer/". Tenzij je een base href gebruikt natuurlijk, maar dat is hier vermoed ik niet het geval. Als je trouwens die hoofdletters wil voorkomen kun je altijd de css regel text-transform: uppercase gebruiken. Dan staat het menuitem in normale case in de HTML bron, maar ziet de gebruiker het uppercase.
Ik keek in Google Webmaster Tools, en er zijn een hoop verwijzingen op mijn site naar locaties die ik in een robots.txt geblokkeerd heb (ja, bugje in mijn eigen CMS). Gaat dit ten koste van de ranking?
Google toont er wel een mooi Warning teken bij.

En hoe zit het met metatags, telt 'scripts en 'script' als één woord, en wat kan ik het beste invullen in de metatag? 'Scripts' en 'script', of 'script'?'

Ariën Clay wijzigde dit bericht 03-09-2008 13:10 (6%)

JongerenPlace | TreinenWeb | ClayWeb
Gezocht: Treinen nieuws redacteur (m/v) / Trein artikel Redacteur (m/v) - Vrijwillig... DM me..

Meta tags zijn vrij nutteloos tegenwoordig. Paar tags erin gooien die van toepassing zijn kan geen kwaad.

Metatags worden pas belangrijk naar mate je PR-rank stijgt.

Met PR0 of zelfs geen kom je niet eens in de search (Ja, op de laatste pagina(s) ), als jij PR4 of hoger hebt dan wordt het gebruiken van Metatags juist wel weer belangrijk. De meer harde backlinks naar jouw site(s) des te beter jouw PR stijgt. Zie ook www.prcheck.nl

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

[snip] Hou het even netjes aub :)

De meta-description kan interessant zijn om bezoekers over te halen om op je link te klikken, maar het heeft net als de meta-keywords zo goed als geen invloed op je rankings.

Met PR0 kun je prima in de zoekresultaten verschijnen, het ligt ook aan het gebruikte keyword en de kracht van je concurrentie.

Je PageRank is overigens niet alleen afhankelijk van het aantal links, maar ook de kwaliteit van de pagina waarop die link staat.

BtM909 wijzigde dit bericht 04-09-2008 11:23 (3%)

© 2008 Millennyum  |  Sitemap  |   Privacy statement

Maar je wordt sneller gevonden naarmate jouw PR hoger is met de gebruikte meta-tags. Een vergelijking van PR4 vs PR0 wijst in bijna alle gevallen uit dat de PR0 vanzelfsprekend als laatste aan bod komt.

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

[snip] Hou het even netjes aub :)

Meta-description is nog wel belangrijk voor de google omschrijving, maar meta-tags hebben geen effect meer op je ranking en al helemaal niet op PR.

BtM909 wijzigde dit bericht 04-09-2008 11:23 (19%)

Nissan 200SX owner :)

quote:
djluc schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:15:
Home zou je juist een goede titel moeten geven! Home zegt niets en is niet erg sterk voor je ranking.
Klopt, ik nam Home als voorbeeld. Maar in de oude situatie stond er dus een heel verhaal in de titel, maar op elke pagina het zelfde. Als je in een categorie aan het zoeken was stond er het zelfde als dat je op home was. Zelfs als je een product aan klikte.

Nu heb ik het zo gemaakt dat de categorie in de titel voor komt, als je door de categorie scrollt... Als je een product aan klikt dan zie je de naam van het product in de titel. Zo dus:

Naam Categorie | Product naam | Mijn webwinkel naam.nl

Zit hier trouwens ook nog verschil in voor SEO? De hier boven genoemde methode heb ik gekozen ipv het zo te doen:

Mijn webwinkel naam.nl | Naam Categorie | Product naam

Wat is in jullie optiek een betere titel? Methode 1 of Methode 2?

Chieftec Bigtower | AMD Athlon 64 AM2 3500+ | Water-Cooled | ASUS M2N-E | 2GB Crusial DDR2 | Geforce 7600 | NEC 1300a DVD Bakker

Ja ik zou beginnen met de product naam, daar zoekt de persoon waarschijnlijk ook op. De naam kan ze niet zoveel schelen en kunnen ze natuurlijk ook lezen in de url link eronder.

Mensen wat is beter voor seo:
Een eigen persoonlijk blog domein met nieuws en af en toe links naar mijn bedrijfssite.
Blog op zelfde domein/koppeling aan site

Of een combi?

p.s nog een andere vraag:

Ik heb nu een site met 1 pagina waarbij ik een offerte aanvraag pagina erbij wil. Kan het dan kwaad om alleen het middenstuk van mijn eerste pagina weg te halen (inleidingstekst) hier het formuliertje in de plaats te zetten en de rest van de teksten en afbeeldingen precies zo te laten staan?
Of ziet google dit als duplicate content?

nlmx5 wijzigde dit bericht 05-09-2008 22:27 (61%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws