1.. 2.. 3... Techno!
[XP] Unattended CD Project deel 4
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 12 december 2003
je postte ditquote:CaptainM schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:32:
Als ik het goed begrijp heb ik dit al gedaan. Ik gebruik in plaats van jouw "install", "Software". Het gaat er bij mij om, hoe ik de setup van office start. Ik start door middel van office2003.cmd. Ik wil Office2003 ook vanaf mijn DVD installeren. Kan ik het zo doen met behulp van office2003.cmd zonder dat ik daar een variabelen voor de CDROM hoef op te vragen.
quote:Ik heb de office-setupbestanden in de map $1\Install\Progs\Office2003 staan
dus ze staan wel degenlijk in $ ? en je wilt niet dat van te voren wordt gekopieerd naar hdd? en als je een cmd oproept vanaf runonceex moet je steeds weer opnieuw variabele opgeven ja. elk apart cmd moet deze variabele hebben, anders heb je kans dat het niet goed gaat werken.
edit; ik herlees nu je stukje, en vraag me af welk vraag je stelt, je lijkt 2 vragen te stellen.
1. hoe installeer ik office zonder naar hdd te kopieeren?
2. moet ik een variabele in elk losse cmd zetten?
sorrie als ik je vraag niet begrijp?
Mr TweaK wijzigde dit bericht 03-10-2005 12:44 (45%)
quote:Mr TweaK schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:35:
[...]
je postte dit
[...]
dus ze staan wel degenlijk in $ ? en je wilt niet dat van te voren wordt gekopieerd naar hdd? en als je een cmd oproept vanaf runonceex moet je steeds weer opnieuw variabele opgeven ja. elk apart cmd moet deze variabele hebben, anders heb je kans dat het niet goed gaat werken.
Maargoed, ik weet nu dat ik in mijn office2003.cmd ook variabelen op moet geven om aan te geven dat hij de office-setupbestanden moet halen vanaf CDROM.
we zijn de hele tijd elkaar aan het quoten maar editten ook steeds onze posts...
Techno Overlord wijzigde dit bericht 03-10-2005 12:48 (7%)
1.. 2.. 3... Techno!
Reg. datum: 12 december 2003
sorrie kerel, ben nog nie zo lang wakker...quote:CaptainM schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:47:
Sorry voor de onduidelijkheid... Ze stonden eerst in \UaCD\$OEM$\$1\Progs\Office2003\ maar nu in UaCD\Software\. Ik schetste dus eerst de situatie die ik eerst had en daarna de situatie die ik graag zou willen hebben.
![]()
Maargoed, ik weet nu dat ik in mijn office2003.cmd ook variabelen op moet geven om aan te geven dat hij de office-setupbestanden moet halen vanaf CDROM.
offtopic:
we zijn de hele tijd elkaar aan het quoten maar editten ook steeds onze posts...![]()
Reg. datum: 14 augustus 2002
Eiglijk wil ik gewoon weten waar dit in het register wordt opgeslagenquote:Muppet schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 09:43:
[...]
Je kan het anders ook met een vbs scriptje doen waarin je al je snelkoppelingen mee maakt.
google ff op vbs createshortcut
http://www.google.nl/sear...nG=Google+zoeken&meta=
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
http://www.sysinternals.com/Utilities/Regmon.html ?quote:Jazco2nd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:36:
[...]
waar dit in het register wordt opgeslagen
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
echter de registerwaardes die veranderd worden lijken helemaal geen effect te hebben... (als ik ze zelf later toepas..)
ik zal als ik in een onnuttige bui ben weer proberen uit te vinden...
DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!
ff testen als je explorer.exe gekilled hebt ofzo
Wat voor keys zijn het? zeker die met de S15-434-344325 reeks erin?quote:Jazco2nd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:45:
ik gebruik regshot... doet hetzelfde als regmon maar vind ik duidelijker...
echter de registerwaardes die veranderd worden lijken helemaal geen effect te hebben... (als ik ze zelf later toepas..)
ik zal als ik in een onnuttige bui ben weer proberen uit te vinden...
quote:Ikzelf schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:47:
[...]
Ik krijg het dus niet voor elkaar om Office2003 te installeren met RunOnceEx. Ik krijg een foutmelding dat hij de setup niet kan vinden. Ik kan Office alleen unattended installeren als ik office eerst naar de hdd kopieer en vanuit daar office installeer. Dit wil ik dus niet doen want dit kost teveel tijd en ruimte op de hdd.
Hieronder mijn RunOnceEx en mijn office2003.cmd
RunOnceEx
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| cmdow @ /HID SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx for %%a in (z y x w v u t s r q p o n m l k j i h g f e d c) do if exist %%a:\software ( set CDROM=%%a: goto install ) :install REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Bezig met installeren van Applicaties..." /f REG ADD %KEY%\005 /VE /D "Adobe Reader 7" /f REG ADD %KEY%\005 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Acrobat\acrread7.msi /qb-REBOOT=suppress" /f REG ADD %KEY%\010 /VE /D "Microsoft Office 2003" /f REG ADD %KEY%\010 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Office2003\office2003.cmd" /f REG ADD %KEY%\015 /VE /D "Nero 6.3.1.20" /f REG ADD %KEY%\015 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Nero\nero63120us.exe /silent /noreboot /sn=****-****-****-****-**** /write_SN" /f REG ADD %KEY%\015 /V 2 /D "%CDROM%\Software\Nero\nero63120_nllanguagepack.exe /silent" /f REG ADD %KEY%\020 /VE /D "DirectX 9.0C" /f REG ADD %KEY%\020 /V 1 /D "%CDROM%\Software\DirectX\mdxsetup.exe /quiet /noreboot" /f REG ADD %KEY%\025 /VE /D "Windows Media Player 10" /f REG ADD %KEY%\025 /V 1 /D "%CDROM%\Software\mp10setu.exe /q" /f REG ADD %KEY%\100 /VE /D "Bestanden Opruimen" /f REG ADD %KEY%\100 /V 1 /D "%CDROM%\Software\cleanup.cmd" /f |
office2003.cmd
code:
1
2
3
| ECHO. ECHO Installeren van Microsoft Office 2003 Professional ECHO Een moment geduld aub... start /wait %CDROM%\Software\Office2003\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.MST /qb- |
Ik denk dat ik iets moet veranderen aan die office2003.cmd. Volgens mij kan die niet overweg met %CDROM%....
Techno Overlord wijzigde dit bericht 06-10-2005 10:27 (85%)
1.. 2.. 3... Techno!
Mijn code vanuit RunOnceEx:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDROM=%%i: SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx SET INSPATH=%CDROM%\$oftware\005_office REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installing Office" /f REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft Office 2003 Professional" /f REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%INSPATH%\001_office\setup.exe TRANSFORMS=unattended.MST /qb!" /f |
Let wel: Ik had een speciale RunOnceEx voor verschillende onderdelen. Dit is dus het eerste gedeelte van m'n 5e RunOnceEx.
Als je toch je .cmd wilt blijven gebruiken, dan moet je idd je CD-ROM variabele declareren, omdat die nog niet eerder gedeclareerd is in die "command-cycle".
Dus voor elk "nieuw" command-window moet je opnieuw de CD-ROM variabele declareren.
Succes ermee
Heb op dit moment een dvd met office 2003 [RunOnce]
dat werkt allemaal perfect,
Maar.....
Hoe moet ik nou andere paketten bijv. Lotus notes als multi user installeren..?
Is dit ook mogelijk..?
Je moet dan bij de installatie een heel aantal schermpjes instellingen aanpassen.
wat doet die uitroepteken daar aan het eind van je code?quote:Ben.Hahlen schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 20:19:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDROM=%%i: SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx SET INSPATH=%CDROM%\$oftware\005_office REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installing Office" /f REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft Office 2003 Professional" /f REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%INSPATH%\001_office\setup.exe TRANSFORMS=unattended.MST /qb!" /f
Mr TweaK wijzigde dit bericht 07-10-2005 13:15 (4%)
Je krijgt gewoon de melding met F6quote:Martie schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:18:
Hoe zit het nou met Nlite: je hebt een cd gemaakt zonder geintergreerde raid drivers. Nu wil je die cd gebruiken bij iemand die wel sata schijven heeft. Normaal doe je dan floppy in pc en druk je op F6. Maar is het nu zo dat dat met een Nlite gemaakte cd niet werkt?
Ik heb namelijk nogal veel mislukte cd gemaakt omdat ik die sata drivers er bij in wilde hebben. Maar dan kreeg ik altijd errors bij eerste keer opstarten van windows. Dus doe ik ze er nu maar niet in maar wat krijg je dan als je die cd bij een systeem wil installeren met sata schijven.
System specs: Servertje Game PC Gameserver
Welke updates heb ik precies nodig om m'n UA-CD compleet te krijgen
(en dan heb ik het over alle 'critical' & 'recommended' updates, tm vandaag)
alle 30 stuks van dit linkje?
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=31886&st=0
alle van dit linkje?
http://www.neowin.net/for...on/index.php/t373706.html
Wat ik nu heb gedaan:
XP ENG, SP1 CD gepakt -> SP2 geintegreerd
vervolgens met HFNetChk bekeken welke hotfixes er beschikbaar zijn : die heb ik gedownload (via KB)
Test dvd-rw gemaakt, met de hotfixes - > geinstalleerd
nog een keertje windows update gedraait en toen kwam ik erachter dat er nog een paar hotfixes beschikbaar zijn (waaronder de genuine & malicious software upgrades) -> die heb ik nu ook gedownload en klaar staan om te 'slipstreamen'
After all, ik ben bang dat ik dingen over het hoofd zie, doe ik iets fout?
AMD 1.6@2.25ghz air, AMD @2.0ghz, AMD64 Turion/Mobile @1.8ghz, Intel Centrino/Mobile @1.4ghz
quote:Mr TweaK schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:15:
[...]
wat doet die uitroepteken daar aan het eind van je code?
Goeie vraag...
Volgens mij zorgt dat ervoor dat de "Cancel" button verdwijnt in het status-scherm tijdens het installen.
Zal het nog ff checken voor de zekerheid.
Ik gebruik nLite om SP2, Ryan's Hotfixes, XPize en eigen drivers te integreren en daarnaast meuk uit XP weg te halen.
Dan replace ik een aantal bestanden (zoals de geavanceerde calculator).
Dan voeg ik mijn $oem$ mappen toe voor programma's die ik wil installeren.
Maar nu kwam ik langs de driverpacks van bashrat en voor mijn radeon (die ik wel silent wil installeren of integreren met het 'oude' control panel) en ik vroeg me af wanneer ik dit moet doen. In de intructies staat het na nLite, maar overschrijft ie dan niet mijn eigen drivers (ze zitten niet allemaal in de driver packs). Iemand een oplossing hiervoor?
PS: eigenlijk gaat het om de radeon drivers en chipset (intel én via) drivers (die heb ik nog niet kunnen integreren met nLite), dus als er een mogelijkheid is zonder driver packs... ook prima!
En blijven de drivers van de packs bewaard in je windows installatie? Bij nLite kun je ze later verwijderen namelijk...
religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!
quote:oZner schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:05:
PS: eigenlijk gaat het om de radeon drivers en chipset (intel én via) drivers (die heb ik nog niet kunnen integreren met nLite), dus als er een mogelijkheid is zonder driver packs... ook prima!
http://unattended.msfn.org/intermediate/drivers/drivers.htm
erg makkelijke manier... ik werk zelf ook niet met "driverpacks"...
quote:Mr TweaK schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:11:
[...]
Wat voor keys zijn het? zeker die met de S15-434-344325 reeks erin?
OK ik weet nu meer.
Het gaat om de inhoud van deze sleutel:
code:
1
| [HKEY_USERS\S-1-5-21-1409082233-507921405-1957994488-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartPage] |
En dan is alleen de subsleutel "Favorites" van belang, maar voor het gemak even de gehele inhoud van bovenstaande sleutel.
Als ik dat opsla in een .reg bestand, de sleutel geheel wis, uitlog en weer inlog, is de linkerkant van mijn Startmenu Leeg! Op Internet en Email na, die worden niet via die sleutel geactiveerd.
Als ik vervolgens het .reg bestand uitvoer, uitlog en weer inlog, is de linkerkant van mijn startmenu weer gevuld zoals dat was. Prima dus.
2e test:
Als ik nu een nieuwe gebruiker maak, het .reg bestand aanpas aan de S-1-5-21...... code van deze nieuwe gebruiker (ff spieken met regedit en vervolgens dit aanpassen in het .reg bestand),
en dan het reg bestandje uitvoer... verschijnt precies het linkerdeel bij deze nieuwe gebruiker zoals ik dat wil!
3e test:
nu kopieer ik de volledige inhoud van het regbestand 3x onder elkaar, en pas dit aan:
HKEY_USERS\S-1-5-21-1409082233-507921405-1957994488-1005\ wordt HKEY_LOCAL_MACHINE, de 2e kopie wordt HKEY_CURRENT_USER en de 3e wordt HKEY_USERS\.DEFAULT en voer het uit.. Nu zit de code dus in al deze secties. Mocht het zo zijn dat als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, windows automatisch keys uit 1 van deze secties importeert naar de S-1-5-21.... reeks voor de nieuwe gebruiker, dan zit het dus daarin en dat zou mooi zijn!
helaas had dit laatste geen effect... wie kan helpen? het is 1 vd laatste tweaks die ik graag aan mijn uA cd toevoeg.
Jazco2nd wijzigde dit bericht 12-10-2005 21:23 (33%)
Ik zal het eens proberenquote:Jimbolino schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 19:47:
http://unattended.msfn.org/intermediate/drivers/drivers.htm
erg makkelijke manier... ik werk zelf ook niet met "driverpacks"...
oZner wijzigde dit bericht 13-10-2005 09:31 (18%)
religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!
quote:Jazco2nd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:07:
[...]
OK ik weet nu meer.
Het gaat om de inhoud van deze sleutel:
code:
1 [HKEY_USERS\S-1-5-21-1409082233-507921405-1957994488-1005\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartPage]
En dan is alleen de subsleutel "Favorites" van belang, maar voor het gemak even de gehele inhoud van bovenstaande sleutel.
Als ik dat opsla in een .reg bestand, de sleutel geheel wis, uitlog en weer inlog, is de linkerkant van mijn Startmenu Leeg! Op Internet en Email na, die worden niet via die sleutel geactiveerd.
Als ik vervolgens het .reg bestand uitvoer, uitlog en weer inlog, is de linkerkant van mijn startmenu weer gevuld zoals dat was. Prima dus.
2e test:
Als ik nu een nieuwe gebruiker maak, het .reg bestand aanpas aan de S-1-5-21...... code van deze nieuwe gebruiker (ff spieken met regedit en vervolgens dit aanpassen in het .reg bestand),
en dan het reg bestandje uitvoer... verschijnt precies het linkerdeel bij deze nieuwe gebruiker zoals ik dat wil!
3e test:
nu kopieer ik de volledige inhoud van het regbestand 3x onder elkaar, en pas dit aan:
HKEY_USERS\S-1-5-21-1409082233-507921405-1957994488-1005\ wordt HKEY_LOCAL_MACHINE, de 2e kopie wordt HKEY_CURRENT_USER en de 3e wordt HKEY_USERS\.DEFAULT en voer het uit.. Nu zit de code dus in al deze secties. Mocht het zo zijn dat als ik een nieuwe gebruiker aanmaak, windows automatisch keys uit 1 van deze secties importeert naar de S-1-5-21.... reeks voor de nieuwe gebruiker, dan zit het dus daarin en dat zou mooi zijn!
helaas had dit laatste geen effect... wie kan helpen? het is 1 vd laatste tweaks die ik graag aan mijn uA cd toevoeg.
ja maar.... die S reeks werkt alleen maar nu op je huidige setup. als je gaat formatteren of herinstalleren kloppen de S reeks niet meer...
zinloos dus....?
iemand reageerde hierboven over vbs scriptje voor shortcuts, maar dat zou hier dus niet werken denk ik, want de shortcuts bestaan al... wil ze alleen ook in het startmenu linkerdeel hebben..
ideeen?
In DP Graphics A zit inderdaad de Radeon driver, met het oude CPL - volledig automatisch dus. De originele drivers worden niet overschreven en je kunt de DriverPacks laten houden of niet (KtD: Keep the Drivers: zet dit aan/uit naargelang...). Natuurlijk geldt dit enkel als je de DriverPacks slipstreamt met het DriverPacks BASE, met nLite gaat dit natuurlijk allemaal niet werken... (het CPL zal niet werken, de drivers zullen altijd gehouden worden (standaard dan toch) én de oude drivers zullen inderdaad overschreven worden - dat geldt overigens niet voor alle drivers.)quote:oZner schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:05:
Maar nu kwam ik langs de driverpacks van bashrat en voor mijn radeon (die ik wel silent wil installeren of integreren met het 'oude' control panel) en ik vroeg me af wanneer ik dit moet doen. In de intructies staat het na nLite, maar overschrijft ie dan niet mijn eigen drivers (ze zitten niet allemaal in de driver packs). Iemand een oplossing hiervoor?
En blijven de drivers van de packs bewaard in je windows installatie? Bij nLite kun je ze later verwijderen namelijk...
Heb op dit moment een dvd met office 2003 [RunOnce]
dat werkt allemaal perfect,
Maar.....
Hoe moet ik nou andere paketten bijv. Lotus notes als multi user installeren..?
Is dit ook mogelijk..?
Je moet dan bij de installatie een heel aantal schermpjes instellingen aanpassen.
kan dit ook automatisch,??
1 Als ik radeon, via chipset en intel chipset toevoeg via nLite dan werkt Windows niet. Ik heb gekeken hoe ze op MSFN drivers voorbereiden. Het stuk in winnt.sif heb ik overgeslagen en overgelaten aan nLite. Op een laptop (die alleen de intel chipset drivers) nodig heeft start windows niet op (in de boot dat ie RunOnce.cmd gaat uitvoeren). Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Ik kan het niet op mijn huidige pc proberen (die heb ik nodig) en om nu steeds een andere cd te maken en te testen is erg veel werk!
Dit is wat ik krijg als Windows boot: een het menu waarin ik safe mode, last know good en normal kan kiezen. Als ik normal kies dan zie ik volgens mij entries van boot.ini (ik zie iets van partition(0) enzo) en hij wijst naar bestanden in C:\WINDOWS\system32\drivers (met die regel er steeds voor). Een hele rij en dan restart ie de computer weer.
edit Ik heb toch maar lopen testen. Het weglaten van de intel/via chipset drivers én ati drivers heb ik geen problemen. Dan moet het maar zo...
2 Met GuiRunOnce.cmd installaties gaan er verschillende programma's de mist in...
Thunderbird is niet geinstalleerd, ook geen meldingen. Messenger Plus wordt ook niet geinstalleerd, ook geen meldingen. Daemon tools eerst met /qn /reboot=supress gedaan maar toen kreeg ik een Installer box met switches, dus nu maar zo (?), crap cleaner wordt gewoon als normale installer gestart, met gui dus. En Office installeerd, maakt mappen en daarna rolt ie weer terug en is alles weer weg...
edit Dom! Ik miste quotes (tnx mr tweak) en switches zijn case sensitive... Al installeerd Thunderbird nog steeds niet...
En een bijkomend probleem is dat er geen snelkoppelingen gemaakt worden... Dat moet nog opgelost worden...
3 Als ik snelkoppelingen in all users\start menu\programs kopieer die in de $docs map staan komen ze niet aan in het start menu. Hoe kan ik dit oplossen? Of kan het alleen handmatig via shortcut.exe in een batchbestand?
4 Firefox start niet. Ook zo iets raars...
5 Hoe kun je de found new hardware wizard voorkomen tijdens de installatie van daemon tools?
oZner wijzigde dit bericht 19-10-2005 21:14 (57%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last