[XP] Unattended CD Project deel 4
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last
Reageer Nieuw TopicInmiddels heb ik ook weer hotfixes en andere updates verzameld aan de hand van deze lijst.
Deze lijst is veel nauwkeuriger dan RyanVM's lijst. Ik gebruik al sinds enige tijd HFSLIP wat iets ingewikkelder is in het begin om te gebruiken, maar ideaal om hotfixes te integreren. Met nLite had ik uiteindelijk toch altijd problemen.
Acheron wijzigde dit bericht 14-01-2009 22:41 (48%)
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
rolex wijzigde dit bericht 06-02-2009 08:36 (98%)
Reg. datum: 13 januari 2009
Ik wil even met jullie reflecteren over iets. Ik zit bij een stichting die voor andere stichtingen ict projecten doet. Kortom: vrijwilligers werk. Ik kan het jullie aanraden, erg leuk! Woon je in de buurt van Leiden, doe even een PM als je geïnteresseerd bent.
Wij treffen de grootste ellende aan qua pc's. Ongestructureerd, licenties een zooitje, vaak geïnfecteerd met virussen, illegale software en de hele mikmak. Vandaar de keuze, een unattended cd maken met xp erop. Erin gooien met een berg gratis software erop en (bijna) klaar.
Wij willen natuurlijk legaal werken, wij dwingen onze klanten hier toe. Vaak krijgen we het voor elkaar om een VL licentie te krijgen via Microsoft Donation. Soms ook niet en hier zit de crux voor de unattended cd. Het switchen tussen VL/OEM/RETAIL.
Er zijn pagina's (zoals http://www.msfn.org/board/lofiversion/index.php/t117527.html) die beschrijven hoe je de setup/key acceptance in kan stellen. Kan iemand bevestigen dat er idd geswitched kan worden tussen de acceptance van key's? Wat ik verder lees is dat als je de VL installatie cd gebruikt en de PID aanpast in setupp.ini naar bijvoorbeeld OEM dat er niet geactiveerd dient te worden. Is dit op één of andere manier recht te trekken zodat er toch geactiveerd moet worden? Zou dat via de bekende msoobe.exe /a werken?
Kortom: heeft iemand ervaring hoe je dit kan aanpakken?
Begrijp me goed, dit is geen vraag om illegaal te werken maar een vraag om legaal te werken. Ik wil graag de licentie regels van Microsoft er op na houden, de juiste product key's inkloppen maar ook zoveel mogelijk meters (klanten helpen) maken en niet uren lang wachten met een attended cd.
Mijn dank is groot,
Groet,
Joost
Edit:
Uitgeprobeerd. Er zijn een aantal bestanden welke anders zijn tussen in de OEM/Retail en VL cd-rom. Deze zijn te vinden met bijvoorbeeld windiff.exe. Als je een scriptje maakt die de juiste bestanden neerzet in de I386 directory kan je fijnloos installeren met de juiste key. De RETAIL en OEM melden gewoon keurig dat ze geactiveerd moeten worden t.o.v. de VL die dit niet doet.
Kortom: één unattended (op License key na) dvd welke kan switchen tussen de licenties. Geweldig!!
Joost_1981 wijzigde dit bericht 27-02-2009 23:28 (12%)
Beste tweakers,quote:Joost_1981 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 09:38:
Edit:
Uitgeprobeerd. Er zijn een aantal bestanden welke anders zijn tussen in de OEM/Retail en VL cd-rom. Deze zijn te vinden met bijvoorbeeld windiff.exe. Als je een scriptje maakt die de juiste bestanden neerzet in de I386 directory kan je fijnloos installeren met de juiste key. De RETAIL en OEM melden gewoon keurig dat ze geactiveerd moeten worden t.o.v. de VL die dit niet doet.
Kortom: één unattended (op License key na) dvd welke kan switchen tussen de licenties. Geweldig!!
Ik zit met het volgende wat bijna overeen komt met bovenstaande bericht:
Ik wil ook een nieuwe XP CD maken met nlite.
Dat is opzich geen probleem maar ik wil met die CD al mijn PC's gaan her-installeren.
Nou is het zo dat 1 PC XP Pro Retail heeft, de andere XP Pro OEM SP2b en de andere XP Pro OEM SP2c.
Wat ik van bovenstaand bericht kan opmaken is er dus een algemenen XP CD te maken die dus elke key pakt van elke Service Pack versie.
Maar bij dat "scriptje maken" heb ik geen idee hoe ik dat moet doen.
Ik wil niet de keys erin slipstreamen maar alleen dat de keys van de verschillende versie geaccepteerd worden.
Nou was ik laatst zo stom om een SP2b installatie CD te gebruiken met een SP2c key, dat resulteerde dat ik gelijk moest activeren voordat ik kan inloggen, dus zonder eerst 30 dagen te krijgen voor te moeten activeren.
Dat activeren wilde al niet eens lukken omdat er geen installatie ID kon worden gegenereerd.
Dit wil ik nu dus niet hebben.
En als ik van alle 3 de PC's de drivers slipstream (bijvoorbeeld 3 verschillende videokaart drivers) pakt iedere PC dan automatisch de goeie of worden ze dan alle 3 geinstalleerd?, dus ook de 2 die niet op die PC moeten.
In dat geval zou ik dus 3 apparte CD's moeten maken
crack_en_hack wijzigde dit bericht 06-03-2009 17:36 (4%)
If you can't crack it just hack it ;-) - Ik heb zovaak schijt aan iets dat ik stront tekort kom!
De juiste driver wordt gepakt.quote:crack_en_hack schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:33:
En als ik van alle 3 de PC's de drivers slipstream (bijvoorbeeld 3 verschillende videokaart drivers) pakt iedere PC dan automatisch de goeie of worden ze dan alle 3 geinstalleerd?, dus ook de 2 die niet op die PC moeten.
Ik heb op mijn XP-CD ook alle driverpacks staan, met 'alle' drivers die er zijn. Werkt prima
Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.
Betreft hier een Asus M2N68 moederbord met NVidia chipset, en een AMD Phenom X4. Iemand nog wat ideeën? Als ik de non-raid drivers en instellingen gebruik, is er géén probleem.
remy007 wijzigde dit bericht 06-03-2009 21:49 (31%)
In Nomine Patri, Filii et Spiritus Sancti || Cafe Dadas
Waarom moeten het perseé .cab bestanden zijn, Als je de .exe bestanden van de progsels die je erin wil hebben gewoon mee neemt (net als de updates) werkt het toch ook?quote:Wiethoofd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:54:
http://www.winaddons.com/ kan je doornemen, daar kan je .cab's downloaden die programma's installeert zodat je na je windows installatie dat niet meer hoeft te doen. Er staat ook een guide hoe je je eigen progsels kunt compilen naar een .cab om die te slipstreamen.
Let wel: Alle .cabs die je kunt downloaden zijn in het Engels of ze moeten toevallig multi-langual zijn.
If you can't crack it just hack it ;-) - Ik heb zovaak schijt aan iets dat ik stront tekort kom!
Iemand...?quote:crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:30:
[...]
Waarom moeten het perseé .cab bestanden zijn, Als je de .exe bestanden van de progsels die je erin wil hebben gewoon mee neemt (net als de updates) werkt het toch ook?
En hoe zit het met updates voor bijvoorbeeld IE6 als je IE7 (incl updates) er allemaal bij in slipstreamt...?
Krijg je dan errors omdat IE7 er staat na de installatie of worden die gewoon niet geinstalleerd?, hoe gaat zo iets...?
Nee, ze worden gecontroleerd zodra je je custom image gaat compilen, je kunt het zelf proberen als je bijvoorbeeld firefox als .exe er in zet, dat gaat hem niet worden omdat ie niet als 'update' gepakt wordt. Wat je wel kunt doen is zelf de Nederlandse firefox setup downloaden, kijken hoe de engelse gemaakt wordt (mapje met een .ini) ditzelfde te doen voor de nederlandse, het te zippen en te hernoemen van .zip naar .cab.quote:crack_en_hack schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:30:
Waarom moeten het perseé .cab bestanden zijn, Als je de .exe bestanden van de progsels die je erin wil hebben gewoon mee neemt (net als de updates) werkt het toch ook?
Updates van IE6 hebben niets met je IE7 te maken, dus zou ik er ook gewoon niet bij in slipstreamen, gewoon zorgen dat je een recente IE7 setup download en die slipstreamen.quote:crack_en_hack schreef op zondag 08 maart 2009 @ 18:42:
En hoe zit het met updates voor bijvoorbeeld IE6 als je IE7 (incl updates) er allemaal bij in slipstreamt...?
Krijg je dan errors omdat IE7 er staat na de installatie of worden die gewoon niet geinstalleerd?, hoe gaat zo iets...?
:: Productreviews :: Systeemspecs :: T.net-Gallery :: Tweakblog ::
Reg. datum: 13 januari 2009
Dat klopt in zoverre dat je niet OEM/RETAIL of VLK kan mixen, in jou geval worden het er 2 omdat je praat over OEM en RETAIL. Je moet naar een installatie cd/dvd gaan met daarop SP3 geslipstreamed + alle updates. Vervolgens integreer je daarbij driverpacks. Genoeg info daarover te vinden.quote:crack_en_hack schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:33:
[...]
Het klopt van het installatie ID. Je zal meestal als je bij een OEM licentie NIET de orginele recovery cd gebruikt Microsoft moeten bellen voor activatie.
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last