Hoofdcategorieën
Hans favoriete radiostation

quote:
Iznogoud schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:51:
[...]

Hoe los je het probleem op met Windows XP Prof, Windows XP Prof SP1, Windows XP Prof SP2 en Windows XP Prof SP3(Die vast binnenkort komt) en vervolgens de daarbij horende serienummers?

Stel je maakt met nLite een unattende install met een XP Prof SP2 cd, naar mijn weten kun je deze dus niet gebruiken op een XP Prof SP1 met SP1 licentie nummer.

De licentienummers van SP1 werken niet op een SP2 cd, etc.

Hopelijk heb ik binnenkort een script klaar die Windows Update compleet uitvoerd. Dus niet meer vooraf alle updates erin stoppen, maar als de installatie klaar is dan net zo lang rebooten en installeren tot dat er geen updates meer zijn.
Dat heeft niks met SP0 (geen SP), SP1, 2 of 3 te maken. Er bestaan 2 versies XP Professional. De Volume License versie (die zie je het meeste, voornamelijk als niet-legale versie, behoeft niet geactiveerd te worden). De 1-2 processor versie (die zie je af en toe op o.a. (zakelijke) HP computers, deze moet wel geactiveerd worden). Je kunt dus niet de product key voor deze versies verwisselen, dan zegt hij dat de product key ongeldig is. Een oude niet-legale product key kan dat ook zeggen, als je die op SP2 probeert te gebruiken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Reg. datum: 07 april 2001

quote:
anandus schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:17:
[...]
Eh?
Mijn (retail)key doet het gewoon.

Je moet zorgen dat je slipstreamt op een XP-machine, niet op een Vista-machine!
Maar als jij je cd gebruikt op een Windows Xp SP1 met een OEM licentie?
Je unattended cd is gemaakt met bijv. een XP SP2 cd, als je die cd gebruikt in die pc en de SP1 oem licentie code invult, dan doet het simpelweg niet.

Althans, ik ben dit meedere keren tegen gekomen en ik gebruikte niet eens een unattended installatie.

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

Gaan we weer...

OEM/Systembuilder versies zijn er in verschillende varianten in omloop.
De OEM varianten die je in de winkel bij een muis koopt zijn onderling uitwisselbaar, OEM pre-installaties van bijvoorbeeld HP, Dell of Acer kunnen een hardware/BIOS lockin hebben waardoor ze niet uitwisselbaar zijn.

Allemaal meerdere malen uittentreure vaak besproken hier....
Reg. datum: 07 april 2001

quote:
alt-92 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:58:
Gaan we weer...

De OEM varianten die je in de winkel bij een muis koopt zijn onderling uitwisselbaar, OEM pre-installaties van bijvoorbeeld HP, Dell of Acer kunnen een hardware/BIOS lockin hebben waardoor ze niet uitwisselbaar zijn.

Deze informatie is bekend, maar dan toch kwam ik in het verleden tegen dat bepaalde installatie simpelweg niet werkten, omdat de code niet accepteerde. Dit terwijl er toen nog niet eens BIOS locked versies bestonden.

Sorry dat ik niet de alwetende hemzelf ben
:|

quote:
alt-92 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:58:
Gaan we weer...

Ik gebruik eigenlijk altijd een kale OEM xp cd, dat gaat altijd prima. Het komt wel eens voor dat zo'n merkpc niet wilde actveren. Maar als ik dat dan telefonisch doe via Microsoft, lukt dat ook gewoon. Ik zorg wel altijd dat ik de juiste versie gebruik, wel altijd SP2. Die versies zijn XP Home, XP Media Center Edition, XP Professional (zowel legaal als niet-legaal).

Reg. datum: 26 november 2003

Ik heb (naast m'n legale, NL versie van XP Pro) net een schitterende XP Pro SP3 SATA gevonden die door iemand getweaked werd om sneller te werken.

Msn explorer is eruit gelaten, heeft enkele windows settings automatisch op de goeie waarden staan, heeft wat xp themes, enz enz.
MAAR
dit is allemaal in het engels.

Is er een manier om een "samensmelting" van de 2 te doen?
Nl. de getweakte versie in het nederlands? (dus vanaf de setup alles in het NL, t/m de menu's in XP)

ye olde farte

Zelf maken?
Reg. datum: 26 november 2003

ja idd, maar ik vind nergens terug welke language files ik moet veranderen.. :/

Ik wil de getweakte versie als basis houden, want ik kan in geen 1000 jaar zo dicht komen als die versie, er werd héél wat tijd door een ervaren iemand in gestoken.. :)

is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

Wat is een 'SATA'?

Maar met nLite alleen al heb je binnen een half uurtje een superduper getweakte versie hoor, daar hoeft helemaal niet veel tijd in te zitten :)

Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.

Reg. datum: 30 juni 2001

quote:
Iznogoud schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:28:
[...]

Deze informatie is bekend, maar dan toch kwam ik in het verleden tegen dat bepaalde installatie simpelweg niet werkten, omdat de code niet accepteerde. Dit terwijl er toen nog niet eens BIOS locked versies bestonden.

Sorry dat ik niet de alwetende hemzelf ben
:|
Er is van SP2 een SP2c versie uitgebracht geweest die, omdat ze er bijna doorheen waren, de acceptatie van een extra reeks codes toevoegde. Zo'n nieuwe code zal dus op een oude versie niet werken. Wat bedoel je precies met bios lock? Je hebt namelijk SLP, waarbij een XP installatie niet geactiveerd hoeft te worden zolang deze draait op een mainboard met de juiste fabrikant string en bijbehorende key. Op het moment dat deze string niet gevonden wordt omdat bijvoorbeeld het mainboard vervangen is zal XP terugvallen op de normale activatie procedure en zul je code op de kast moeten invoeren en mogelijk nog via internet maar zeer waarschijnlijk telefonisch moeten kunnen activeren. Hierdoor kun je gewoon de OEM cd van de ene fabrikant op pc van een andere gebruiken. Het is in de eerste plaats bedoeld om het de klant (en de suppport afdeling van de oem) makkelijker te maken aangezien je geen activatie procedure hebt. De andere manier van bios lock waarbij een cd gewoon weigert te installeren bij een ander merk pc heb ik eigenlijk nooit bij setup based oem cd's gezien, alleen bij image based recovery cd's. En bios lock tooltjes waren er al in het Windows 98 tijdperk, slp vanaf xp dacht ik.

Nielson wijzigde dit bericht 26-08-2008 00:07 (11%)

Ik loop nu tegen een specifiek nlite probleem aan. Tenminste na vele dingen geprobeerd te hebben, is dat het enige wat overblijft. Het volgende is het geval. Ik heb een klant, die wil graag 2 toetsenborden kunnen instellen, 1:Land Nederlands, Toetsenbord Verenigde staten-Internationaal, en 2:Land:Rusland, toetsenbord Russisch. Het gaat om een Medion laptop met een SATA harddisk en windows XP Media Center Editie.

Mijn standaard windows xp mce (dubbel) cd, ziet zijn harddisk niet. Dus heb ik nlite gebruikt om zijn SATA drivers te slipstreamen, en daar een nieuwe windows (dubbel) cd van gemaakt. Het installeren gaat nu wel goed, de harddisk wordt herkend. Ik weet zeker dat ik bij nlite alleen die driver heb geselecteerd, en geen enkele andere optie heb gewijzigd.

Toch mis ik na het installeren de Russische taal. Dat probleem heb ik niet als ik mijn orginele xp mce (dubbel) cd gebruik (op een andere laptop met PATA harddisk). Zijn laptop heeft geen floppydrive, dus F6 met mijn cd gaat niet werken. Het aansluiten van een USB floppydrive werkt ook niet. xp ziet hem tijdens het installeren ineens niet meer, zodra hij de diskette nogeens wil lezen.

Ik heb dit trouwens ook met andere xp versies uitgetest, dus xp Professional en xp Home. Helaas heb ik ook met deze cd's nlite nodig omdat ze zijn SATA harddisk niet herkennen, waarna het kiezen van de Russiche taal niet meer in het rijtje van te kiezen landen/toetsenborden voorkomt.

Iemand suggesties?

Edit: Ik heb ook onderzocht welke bestanden precies gewijzigd zijn na het gebruik van nlite.
Gewijzigd DOSNET.INF
Gewijzigd FONT.IN_
Gewijzigd HIVECLS.INF
Gewijzigd HIVEDEF.INF
Gewijzigd HIVESFT.INF
Gewijzigd HIVESYS.INF
Gewijzigd HIVEUSD.INF
Gewijzigd INTL.INF
Gewijzigd MSHDC.IN_
Gewijzigd PNPSCSI.IN_
Toegevoegd IASTOR.SY_
Toegevoegd NHELPER.EX_
Toegevoegd NLITE.IN_
Toegevoegd NLDRV\001\*.*
Gewist SCESRV.DL_
Gewist SCEW.CH_

cjdijk wijzigde dit bericht 06-09-2008 12:51 (13%)

Reg. datum: 26 maart 2008

Ik wil SP3 slipstreamen met nLite... maar hij vraagt dan naar een bepaald .exe bestandje :/

Staat die op m´n harde schijf? omdat ik ook SP3 gebruik.

Of moet ik gewoon die SP3 setup downloaden?

Is die Überhaupt te downloaden? ( Ik heb namelijk gewoon windows update gebruikt om te installeren, dus ik heb geen setup file ofzo. )

Diepgraver
Reg. datum: 25 augustus 2008

quote:
sanderhoudini schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:02:
Ik wil SP3 slipstreamen met nLite... maar hij vraagt dan naar een bepaald .exe bestandje :/

Staat die op m´n harde schijf? omdat ik ook SP3 gebruik.

Of moet ik gewoon die SP3 setup downloaden?

Is die Überhaupt te downloaden? ( Ik heb namelijk gewoon windows update gebruikt om te installeren, dus ik heb geen setup file ofzo. )
Download XP SP3 hier

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen...

Reg. datum: 26 maart 2008

snelle reactie, bedankt. :)

Kijkt en Luistert
Reg. datum: 04 april 2007

Heeft iemand misschien nog de XP Post-SP2 UpdatePack 4.2008 van RyanVM?

Ik gebruik namelijk XP MCE, en die werkt niet echt lekker samen met SP3 en de bijbehorende update packs.
Daarnaast is dit updatepack niet meer te downloaden van de site.
Walks at night 2
Reg. datum: 14 mei 2005

Grote kick maar ik wil een slipstream cd maken en heb sp3 gedownload. Hoe weet ik dan welke updates ik verder nog moet hebben? Want ik neem aan dat alles voor de Sp3 release erin verwerkt zit?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Kijkt en Luistert

Ja, dan zit alles er gewoon in. Je kunt nog de .Net paketten, WMP11, IE7 of dergelijke er in inplementeren, maar in principe heb je dan alles.
Walks at night 2

OK dan ga ik donderdag lekker prutsen.
Dank voor je antwoord :D

Kijkt en Luistert

Pak wel voor de eerste keer een herschrijfbaar schijfje, of zorg voor een stapeltje reserve.
De kans is groot dat je de eerste keer nog wat wilt veranderen.
Walks at night 2

Ja ik moet nog ff zien hoe ik dat ga doen.
Denk dat ik 'm met een virtuele schijf eerst test.
Anders gebruik ik denk ik een cd-rw ja mocht ik het willen herschrijven.
Bedankt voor de tip

Walks at night 2

Ik ben nog steeds druk bezig.
Nu in het algemeen met WPI.

Ik wil een unattended cd maken voor mensen die zelf niet veel met de cd kunnen en hierop wil ik dan ook automatisch programma's laten installeren d.m.v wpi maar dat moet ook van te voren al ingesteld zijn. Hoe kan je dat het beste doen?

ye olde farte

quote:
Daywalk3r schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:20:
en hierop wil ik dan ook automatisch programma's laten installeren d.m.v wpi maar dat moet ook van te voren al ingesteld zijn. Hoe kan je dat het beste doen?
Lees je eigen zin nou eens rustig terug? :P

Je wil mensen *iets* laten installeren, maar zonder dat je weet wie, wat, waar, met welke opties en hoe.
Redhead madness :9~

http://www.winaddons.com/ kan je doornemen, daar kan je .cab's downloaden die programma's installeert zodat je na je windows installatie dat niet meer hoeft te doen. Er staat ook een guide hoe je je eigen progsels kunt compilen naar een .cab om die te slipstreamen.

Let wel: Alle .cabs die je kunt downloaden zijn in het Engels of ze moeten toevallig multi-langual zijn.
Walks at night 2

Euh ik las me zin rustig en hij is inderdaad dom uitgelegt.

Ik wil met wpi mensen programma's (sommige geforceerd) laten installeren waarbij ik de instellingen al heb gekozen en ingesteld.

Maar ik wil dan wel gewoon een snelkoppeling op het bureaublad en een entry in het startmenu.

Duidelijker? :$

Reg. datum: 08 november 2003

Ik ben nu even bezig met het maken van een unattended install en uninstall van nero 6.606. Dit lukt opzich goed, ik gebruik nu dit voor de instal:

\Setup\nero6606.exe /silent /sn=xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxx /write_sn /no_ui /noreboot

en dit voor de uninstall:

C:\progra~1\ahead\nero\uninstall\unnero.exe -silent -uninstall

beide werken gewoon goed zonder iets aan te hoeven klikken maar de interface komt nog wel steeds in beeld met het status balkje etc. Is het mogelijk om hem volledig onzichtbaar te maken?

Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: