Ook maar eens even gedag zeggen in dit topic
Mijn cdtje heb ik in 2 versies. Een voor mezelf met mijn ingevulde keys, en een voor familie/vrienden/kennissen zonder ingevulde keys.
(Ja,ik had een ali-illegali key kunnen gebruiken, maar ik wil mensen opvoeden dat software ook een product is en niet iets wat standaard op de computer staat. De meesten hebben gelukkig wel een key (in ieder geval voor XP), en zo niet dan moet je er maar eentje regelen, maar ik ga ze er niet mee helpen. Punt is dat ik mensen aan wil leren dat ze óf een freeware alternatief kunnen nemen, of gewoon moeten betalen voor de software die ze gebruiken.)
Mijn cd bouw ik op als volgt:
Eerst nLite ik, met alle updates, SP's, AIO-Dotnet, AIO-Runtimes, Java, IE7, WMP11, Windows Defender, Notepad2 (ipv notepad), Putty en Sysinternal Suite.
Verder patch ik in Nlite uxtheme en disable ik sfcdinges.
Ik vul alles in voor een unattended installatie, behalve dus de key, en de naam.
Daarna ga ik me driverpacks aan de slag, ik installeer alle driverpacks én alle
3rd party driverpacks (vooral handig voor webcams en printers enzo).
Daarna komt WPI, met een heleboel progjes (zo'n 120).
Zo goed als allemaal freeware. En sommigen zijn shareware.
De enigen die dat niet zijn, zijn Photoshop en MS Office, omdat mensen er altijd over zeurden.
Wederom lever ik geen keys mee. Mag iedereen zelf invullen als ze de software zo graag willen.
Uiteraard lever ik ook alternatieven, zoals bijvoorbeeld Paint.NET en Gimp voor Photoshop en Openoffice, Thunderbird en Abiword voor MS Office.
Voor MS Office heb ik trouwens per programma een aparte MST gemaakt, zodat ze in WPI kunnen kiezen om bijv. wél Word en Excel te nemen en niet Access en Powerpoint.
Voor Openoffice hetzelfde, trouwens.
Hieronder een plaatje van pagina 1 (het zijn 3 pagina's), sorry voor het formaat, maar anders is het bijna niet te lezen
En presto!
Een prima unattended cdtje om uit te delen aan iedereen.
Zo heeft iedereen wel de meest up-to-date XP, drivers en progjes die ze zelf willen.
Om het half jaar loop ik het even na en update ik het
Vragen of suggesties?

anandus wijzigde dit bericht 12-08-2008 08:34 (4%)