Hoofdcategorieën
ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

diskpart scripten en zoeken naar het storage type.
Voor een DVD/CD is dat namelijk removable storage.

offtopic:
Korte vraag: kort antwoord ;)

alt-92 wijzigde dit bericht 11-05-2008 19:51 (17%)

Reg. datum: 11 mei 2008

Ja geweldig, het werkt :-)
Mag ik er trouwens vanuit gaan dat volume 0 altijd de DVD/CD drive is?

Das van mij ==>
Reg. datum: 29 november 2006

Mijn sp3 slipstream is gelukt! ISO is een kleine 406MB groot en het geheugengebruik is 86MB :).
Dit zal vast wel meer worden aangezien windows meer geheugen gebruikt als je meer geheugen hebt (kzit nu op 512MB in vmware). 19 processen aan.

Nog 1 vraagje: hoe krijg je dat filmpje en die wizard bij de 1e keer opstarten weg?

Asus p5b, E6600, Arctic freezer 7 pro, seagate barracuda 7200.10 320GB, ati x1950pro Join het GoT Whatpulse team

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Hoe heet dit topic?
[XP] Unattended CD Project deel 4

Ff lezen dus ;)

Als je die windows tour/rondleiding bedoelt, register tweak...
code:
1
2
3
4
5
Windows Registry Editor Version 5.00 

;Disables Windows Tour bubble popup
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\Tour]
"RunCount"=dword:00000000

Gooi dat in een .reg bestand en laat die mbv GuiRunOnce toepassen.

Raven wijzigde dit bericht 12-05-2008 15:55 (76%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

Das van mij ==>

Nee, ik bedoel dat als je de 1e keer opstart je een welkomscherm krijgt waar je op verschillende pagina`s account`s moet aanmaken, je internet word gecheckt en je aangeeft of automatic updates aan moet staan.

Asus p5b, E6600, Arctic freezer 7 pro, seagate barracuda 7200.10 320GB, ati x1950pro Join het GoT Whatpulse team

quote:
ozakigames schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:15:
Nee, ik bedoel dat als je de 1e keer opstart je een welkomscherm krijgt waar je op verschillende pagina`s account`s moet aanmaken, je internet word gecheckt en je aangeeft of automatic updates aan moet staan.
je kan mbv nlite al gebruikers van te voren aanmaken, en zeggen dat de setup full unattended is...
Marion Raven fan

quote:
ozakigames schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:15:
Lees mijn laatste paar posts eens.

UnattendSwitch="yes" moet dan nog in de winnt.sif komen te staan....
Raven in "[XP] Unattended CD Project deel 4" en die eronder.

Raven wijzigde dit bericht 12-05-2008 16:59 (9%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
Zwannie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 12:32:
Ja geweldig, het werkt :-)
Mag ik er trouwens vanuit gaan dat volume 0 altijd de DVD/CD drive is?
Euh..
Nee :)
dat mag je niet >:)
Volume 0 is doorgaans wel de eerste IDE connected volume die je tegenkomt, maar zelfs daar kun je niet 100% op vertrouwen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
DISKPART> list volume

Volume ###  Ltr  Label        Fs     Type        Size     Status     Info
  ----------  ---  -----------  -----  ----------  -------  ---------  --------
  Volume 0     C   system       NTFS   Partition     56 GB  Healthy    System
  Volume 1     D   data         NTFS   Partition     59 GB  Healthy
  Volume 2     X                       DVD-ROM         0 B  No Media
  Volume 3     F   IOMEGA       NTFS   Partition    466 GB  Healthy
  Volume 4     Y                       DVD-ROM         0 B  No Media
  Volume 5     E   wd_data      NTFS   Partition    233 GB  Healthy

Vol1/2 is een SATA RAID1 set, 3 is een USB Harddisk, en 5 is een IDE Disk.
Das van mij ==>

quote:
Raven schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Lees mijn laatste paar posts eens.

UnattendSwitch="yes" moet dan nog in de winnt.sif komen te staan....
Raven in "[XP] Unattended CD Project deel 4" en die eronder.
Sorry: op http://unattended.msfn.org/unattended.xp/ staat een methode die gebruik maakt van deployment tools. Deze zet die switch er NIET in.

Marion Raven fan

Hmm :? Maar zet die er toch maar wel in, onder [Unattended] uiteraard ;)

Weird: Bij mijn x64 XP was die niet nodig, bij de x86 wel.

Raven wijzigde dit bericht 12-05-2008 22:26 (42%)

Marion2U

quote:
Zwannie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 19:43:
Ik wil dat de DVD speler na intstallatie automatisch op Z: komt te staan. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Daar heb ik nog een script voor die ik zelf ook gebruik (redelijk uitgebreid).
In het kort komt het er op neer dat je in de root van elke schijf een DRIVE.# bestandje plaatst, waar # een letter is. Als je dus altijd je documenten op P hebt staan (don't ask why, dit is ooit zo eens bij mij gebeurd :P), dan plaats je in de root van die schijf/partitie het bestand DRIVE.p.
Voor de DVD/DVD-RW schijven plaats je een DVD.z in je $OEM$ map (dacht ik). Of je doet niks, want niet gedefinieerde schijven worden automagisch naar Z en boven gezet (dus de eerste "onbekende" wordt Z, de tweede Y, etc, etc).

Batch-bestand draaien na installatie en klaar is "wie-dan-ook-de-install-doet".
Reg. datum: 05 maart 2002

Is het ook mogelijk om tijdens de oobe te laten vragen naar de datum en de tijd. Hij vraagt nu wel naar de tijdzone maar nier naar de datum en de tijd.

ik heb het nu zo: Setup -> wpi -> Sysprep -> oobe. Dit gaat vol automatisch(op de sftware keuze bij wpi na dan).

Apple = Tof

Weet niet of dat mogelijk is, maar je kan het natuurlijk wel zelf "scripten". Als het goed is kan je na OOBE commando's uitvoeren (weet niet hoe, want gebruik het zelf niet, maar meen het ergens gelezen te hebben), als je op dat moment het klok-gebeuren tevoorschijn laat komen, dan zou dat moeten werken.

...denk ik

quote:
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:12:
Weet niet of dat mogelijk is, maar je kan het natuurlijk wel zelf "scripten". Als het goed is kan je na OOBE commando's uitvoeren (weet niet hoe, want gebruik het zelf niet, maar meen het ergens gelezen te hebben), als je op dat moment het klok-gebeuren tevoorschijn laat komen, dan zou dat moeten werken.

...denk ik
En in een batch voor de installatie?(het moet zo zijn dat de windows install datum eerder is, voor onderzoeksdoeleinden)

Apple = Tof

Het zou an sich wel kunnen @ T13 met de DATE en TIME commando's. Het enige waar je dan evt tegenaan zou kunnen lopen is dat Windows raar gaat doen ivm het feit dat je install later heeft plaats gevonden dan de datum van "vandaag".
Maar daar heb ik verder geen ervaring mee...

Is het in jouw geval niet het makkelijkste om de datum tijdelijk in het BIOS te veranderen?

quote:
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:22:
Is het in jouw geval niet het makkelijkste om de datum tijdelijk in het BIOS te veranderen?
Dat was ook mijn idee inderdaad. Maar als ik ook een makkelijke software oplossing had was dat natuurlijk makkelijker.

Maar even goed bedankt!

Apple = Tof

No problemo.
Zoals ik al zei: je kan het proberen via het DATE commando, maar mss gaat Windows dan bokken... Alleen weet je dat niet totdat je het probeert.

Lichtelijk off-topic, maar ook weer niet helemaal: zijn er al mensen bezig met een unattended install voor Vista?
Marion Raven fan

He ja, goeie vraag.

En dan gelijk maar de suggestie om hier een algemeen unattended topic van te maken, XP en Vista.
En evt andere OS'en die unattended zijn te maken...

Marion2U

Algemeen unattended topic lijkt mij persoonlijk niet handig... Zeker gezien de veranderingen die zijn doorgevoerd ivm Vista Unattended. Denk dat het alleen maar verwarring schept als je XP en Vista meuk door elkaar krijgt.

Mijn vervolgvraag is eerder: is er behoefte aan een Vista Unattended topic?

Heeft er iemand toevallig een mooi tutje om je unattended cd te kunnen booten van usb ^^

Apple = Tof

Marion Raven fan

^^ Wil je de installatie nóg sneller laten verlopen? ;)

Marion2U

Marion Raven fan

Nou zeg :/

Ben nu even met m'n XP x86 SP3 schijfje aan de gang. Blijkt dat nadat ik de plugins uit dit topic slipstream IE en WMP niet (meer) in het startmenu komen te staan :?

Daarnaast wordt de reso op 1024*768 gezet, in vmware, terwijl er toch echt 800*600 in de sif staat :?

Edit: Euh keej :? , 't lijkt nu werkend (die update packs van RyanVM.net), maar nu zie ik geen Windows Update in het startmenu staan... Nu staat er Microsoft Update :?
Een van de vele vernieuwingen zal het wel zijn denk ik :P

En de MS Catalog link, in het startmenu, is nog altijd niet gefixed zie ik :P
Die linkt naar MS Marketplace oid, niet naar catalog.

Raven wijzigde dit bericht 18-05-2008 15:34 (43%)

Marion2U

Microsoft Update = Windows Update met extra's. Met MS Update kan je bijvoorbeeld ook updates voor andere MS producten (zoals Office) binnenhalen.
Deze week wordt wel "leuk": morgen proberen zowel een XP SP3 (x86) volledig werkend te krijgen alswel een Vista SP1 (64 bit) proberen in elkaar te proppen. Kleine uitdaging, maar moet wel gaan lukken.
Marion Raven fan

Ok, had dat op RyanVM.net trouwens al gehoord/gelezen :P

De XP SP3 disc die hier ligt, werkt perfect :) , alles zit er bij in, behalve CAPICOM (wat dat ook mag zijn).
Enigste wat de CMD hoeft te doen is de WGA "patch" toepassen en office 2k7 setup te starten.

WMP11 / IE7 / DirectX maart / .NET (v1 + 2 + 3) e.d. zit allemaal geslipstreamed. Al wordt tijdens de windows installatie (wanneer de teller op 13min staat) de .NET daadwerkelijk geinstalleerd waardoor het daar iets langer duurt.
Zelfs die invoegtoepassingen van als je voor het eerst naar MSUpdate/Catalog gaat zitten er bij in met dank aan de updatepacks van het RyanVM forum d:)b

Raven wijzigde dit bericht 19-05-2008 12:15 (13%)

Marion2U

Reg. datum: 11 mei 2008

quote:
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:13:
[...]

Daar heb ik nog een script voor die ik zelf ook gebruik (redelijk uitgebreid).

Batch-bestand draaien na installatie en klaar is "wie-dan-ook-de-install-doet".
Heee, dat klinkt heel interessant!!!!
Mag ik een blik werpen in dat script?

Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: