Hoofdcategorieën
Topicacties

[XP] Unattended CD Project deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 maart 2008

Beste mensen:

Ik heb het volgende winnt.sif bestand:
quote:
;SetupMgrTag
[Data]
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
Repartition=Yes
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
UnattendSwitch="Yes"
WaitForReboot="No"
FileSystem=ConvertNTFS
TargetPath=\WINDOWS

............
Alles wat ik doe (eerst formateren naar FAT32) het wordt toch wel ntfs?
Waarvoor deze opdracht en hoe maak ik een FAT32?

BVD

dingesvandinges wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:33 (63%)

Hans favoriete radiostation

quote:
dingesvandinges schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:02:
Beste mensen:

Ik heb het volgende winnt.sif bestand:

[...]

Zover ik er achter bij gekomen hoef je de volgende regen geen eens te noemen:

[...]

Alles wat ik doe (eerst formateren naar FAT32) het wordt toch wel ntfs?
Waarvoor deze opdracht en hoe maak ik een FAT32?

BVD
Ik doe zelf altijd
code:
1
FileSystem=*

Dan vraagt hij welke partitie, en of hij het bestandssysteem van die partitie moet converteren of niet. Ook kun je dan wel of niet formatteren. Als je dan een FAT32 partitie hebt, kun je die selecteren, en dan zeggen dat ie niet moet converteren (en ook niet formatteren). Ik heb er zelf heel bewust voor gekozen om die ene stap niet volautomatisch te laten lopen. Kortom, maak vooraf een FAT32 partitie, en plaats een "*" in plaats van "ConvertNTFS". :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Beste cjdijk,

Ik begrijp dit maar, waarom zou ik dan nog: FileSystem=ConvertNTFS plaatsen als hij toch NTFS ervan maakt?

En ik wil juist FAT32 hebben.

dingesvandinges wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:34 (18%)

Beste Tweakers,

Dit is mijn nieuwe winnt.sif
quote:
;SetupMgrTag
[Data]
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
FileSystem=*
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=No
Repartition=No
TargetPath=\WINDOWS

[...] hieronder is niet interesant denk ik in dit verhaal [...]
Nog wil het niet werken.

dingesvandinges wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:35 (253%)

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
dingesvandinges schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:56:
Ik begrijp dit maar, waarom zou ik dan nog: FileSystem=ConvertNTFS plaatsen als hij toch NTFS ervan maakt?
Dat zie je goed :)
Als je de parameter niet gebruikt is de standaard NTFS (vanaf CD of RIS/WDS).

In principe heeft de ConvertNTFS optie alleen nut als je vanaf een netwerk diskette (DOS) de boel opstart, of je disk van tevoren prepared hebt met een FAT32 partitie.

filesystem=* werkt nu ook
Ik heb Repartition= eruit gehaald
Autopartition=1 erbij gezet.

Nu vraagt hij alleen het bestandssysteem, dit klopt ook
Autopartition=1 betekend ik ga op een lege partitie schrijven maar als deze er niet is vraagd hij om een lege, dit wil ik nog steeds niet.

ik heb nu het volgende
quote:
[Data]
Autopartition=1
MsDosInitiated=0
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendSwitch="No"
OemPreinstall="Yes"
OemSkipEula="Yes"
FileSystem=*
WaitForReboot="No"
NoWaitAfterTextMode=1
NoWaitAfterGUIMode=1
DriverSigningPolicy=Ignore
NonDriverSigningPolicy=Ignore

...............

dingesvandinges wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:37 (62%)

ye olde farte

quote:
dingesvandinges schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:05:

Dit wat ik alleen moet weten nu is hoe kan ik ervoor zorgen dat hij zelf partitie 1 kiest, want als er al iets van windows op een HD staat moet ik een partitie kiezen.
Wil je die keuze echt aan je installer overlaten met het risico dat met een vreemde partitielayout (en die komen gewoon voor) er belangrijke data overschreven wordt?

Want in de reference documentatie staat letterlijk:
quote:
AutoPartition
Installs Windows to the first available partition that has adequate space for a Windows installation and does not already contain an installed version of Windows.

VRAAG: Ik wou de formatatie en het kiezen van het filesystem automatisch laten verlopen.
SAMENVATTING VAN DE OPLOSSINGEN:

AutoPartition=0 of verwijderen
Vraagt zowel de partition als het filesystem

AutoPartition=1
Installeert zelfstandig een os op een vrije partition als deze aanwezig is anders vraagt hij alles

AutoPartition=1 met filesystem=*
Vraagt alleen het bestandssysteem. dit komt waarschijnlijk door filesystem=*

AutoPartition=0 met filesystem=*
Vraagt alles, inprinciepe kun je Filesystem er dus ook uithalen,

dingesvandinges wijzigde dit bericht 11-03-2008 22:04 (189%)

Autopartition=0 + Repartition = No + Fillsystem=*
Vraagt alles, lijkt me logisch

Autopartition=1 + Repartition = No + Fillsystem=*
Vraagt alleen filesystem mits er een geformateerde partition vrij is dan vraagt hij alles.

Autopartition=0 + Repartition = Yes + Fillsystem=*
Vraagt niks, door de repartition wordt er automatisch voor NTFS gekozen

Autopartition=1 + Repartition = Yes + Fillsystem=*
Vraagt niks, door de repartition wordt er automatisch voor NTFS gekozen

:| Fat32 automatisch formateren lukt nog niet!.

dingesvandinges wijzigde dit bericht 11-03-2008 21:28 (93%)

ye olde farte

Om te voorkomen dat dit een monoloog van jou kant gaat worden:
als je de laatste bent die in het topic gepost hebt, zou je dan je laatste post willen editten in plaats van gelijk nog een post erachteraan te doen?

Anders loop je de kans drammerig over te komen, en ik denk niet dat dat je bedoeling is.
Verder: leuk dat je alle opties uitzoekt en hier neerzet, maar je vraagstuk kun je al in een vroeger stadium oplossen door duidelijker je wensen te bepalen en daar de middelen op af te stemmen.

quote:
Je heb gelijk, Zo wil ik ook niet overkomen, dit wil ik ook niet zijn, ik zal me laatste post even netjes opmaken.

dingesvandinges wijzigde dit bericht 11-03-2008 20:22 (10%)

Hans favoriete radiostation

quote:
dingesvandinges schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:53:
Autopartition=0 + Repartition = No + Fillsystem=*
Vraagt alles, lijkt me logisch

:| Fat32 automatisch formateren lukt nog niet!.
Ik gebruik de bovenstaande optie. Het partititioneren, formatteren, welke partitie en bestandssysteem wil ik zelf kunnen kiezen. Volgens mij is het niet mogelijk met een windows xp cd (unattended of niet) een partitie te formatteren met het fat32 bestandssysteem. Je kunt dus wel voordat je begint met je xp cd, met bijvoorbeeld PartitionMagic of Dos 7 (van windows 98) een fat32 partitie maken en formatteren. Daarna kun je met je windows xp cd, die zojuist gemaakte en geformatteerde partitie kiezen om hierop windows te installeren.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Juist dit heb ik geprobeerd, vanacht even de setup laten draaien.
Dus voor de andere mensen onder ons:

Wat ik gedaan heb:
Autopartition=0
filesystem=* (dit kan ik ook weglaten volgens mij)

Repartition heb ik er niet in staan anders wordt het weer NTFS

--Edit--
quote:
alt-92 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 07:53:
Je geeft dan ook niet aan wat er met die schijf gedaan moet worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[Unattended]

FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
AutoPartition = 0 

en deze moet je maar even testen:

[RemoteInstall]
Repartition = Yes
UseWholeDisk = Yes

Die zijn van RIS, dus of ze werken....
Dit is een stukje dat ik vondt op het Forum:
Hier begrijp ik dat [RemoteInstall] staat voor RIS install. Maar waarom staat hieronder Repartition = Yes dat moet toch normaal onder [Unattended] staan. En AutoPartition moet otch onder [data]?

dingesvandinges wijzigde dit bericht 12-03-2008 07:55 (57%)

Reg. datum: 30 juni 2001

De opties m.b.t. het aanmaken van partities bij een cd-boot setup zijn gewoon erg beperkt. Wil je aparte dingen dan zul je zoals hierboven werg gezegd van te voren FAT32 partities aan gaan maken, of Windows vanuit WinPE installeren, dan heb je praktisch onbeperkte mogelijkheden. RIS setup is dacht ik ook PE gebaseerd. Hier nog even wat de verschillende opties doen :

* AutoPartition : Installs Windows to the first available partition that has adequate space for a Windows installation and does not already contain an installed version of Windows.

* MsDosInitiated : Informs the Windows Setup Loader that an unattended Setup is running directly from the Windows product CD. The value must always be set to 0. If an unattended Setup is running directly from the product CD and you do not set the value to 0, then Setup fails at the beginning of GUI-mode Setup.

* UnattendedInstall : Informs the Windows Setup Loader that an unattended Setup is running directly from the Windows product CD. The value must always be set to Yes if you preinstall Windows by using the CD Boot method.

* Repartition : Specifies whether to delete all partitions on the first drive of the client computer and to reformat the drive with the NTFS file system. Repartition is valid only when performing an unattended Setup by starting the computer from the Windows product CD.

Reg. datum: 08 februari 2008

ik heb even jullie hulp nodig ik moet een unattended install maken en dat heb ik ook kunnen doen maar nu moet ik er ook nog programma's inzetten dat lukt ook nog wel maar nu komt het probleem

als ik dan alles ga installeren doet windows het allemaal wel goed maar de programma's die installeren zich na de windows installatie niet ik heb al wat geprobeerd maar het wil maar niet werken

ik probeer dat alles werkende te krijgen met batch

kan iemand mij helpen ???

Vanaf waar probeer je de programma's te installeren, lokaal of vanaf een netwerk-share ? Indien lokaal: worden de setupbestanden wel naar de goede plek gekopieerd, indien netwerk: heb je op 't moment van aanroepen al netwerk toegang ?

quote:
Nielson schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:56:
Vanaf waar probeer je de programma's te installeren, lokaal of vanaf een netwerk-share ? Indien lokaal: worden de setupbestanden wel naar de goede plek gekopieerd, indien netwerk: heb je op 't moment van aanroepen al netwerk toegang ?
nou eigenlijk probeerde ik het van de cd af te installeren dus ik kopieerde het niet eens maar dat had ik dus ook net gevonden dus dan ga ik dat even proberen alleen dan nog een klein vraagje

dat script moet dat in het winnt.bat bestand eronder geplakt of appart ergens??
of maakt dat niets uit als je er maar goed naar verwijst O-)

quote:
dark_aeonll schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:01:
[...]

nou eigenlijk probeerde ik het van de cd af te installeren dus ik kopieerde het niet eens maar dat had ik dus ook net gevonden dus dan ga ik dat even proberen alleen dan nog een klein vraagje

dat script moet dat in het winnt.bat bestand eronder geplakt of appart ergens??
of maakt dat niets uit als je er maar goed naar verwijst O-)
Je kunt programma's installeren via cmdlines.txt, dit wordt nog uitgevoerd in het grafische gedeelte van de setup en je moet de benodigde bestanden toevoegen aan de cd via de $OEM$ directory of je doet het via de [GuiRunOnce] optie van unattended.txt dan worden de opdrachten uitgevoerd tijdens de eerste keer inloggen ná de Windows setup.

oke, ik weet er nog niet zoveel vanaf,

ik zal even uitleggen wat ik heb en dan moet ik alleen weten of het zo werkt of wat ik eraan moet doen in makkelijke stappen om het werkende te maken

ik heb de programma's in de $OEM$ gezet onder $Progs, daar heb ik ook allemaal appart een batch file bij gedaan en op het einde van die batch linkt die hem door naar de volgende, alleen als ik het even ga testen dan.... vind hij program files niet werkt dat dan op de cd wel als hij op die computer het in de installatie daarheen kopieerd ???

en ik moet de programma's office 2003 installeren en avg en nero 7 prem,
die werken als ik gewoon op hun batch file klik

ye olde farte

quote:
dark_aeonll schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:36:
ik heb de programma's in de $OEM$ gezet onder $Progs, daar heb ik ook allemaal appart een batch file bij gedaan en op het einde van die batch linkt die hem door naar de volgende, alleen als ik het even ga testen dan.... vind hij program files niet werkt dat dan op de cd wel als hij op die computer het in de installatie daarheen kopieerd ???
Misschien is het dan verstandiger om gewoon de documentatie van de Deployment Tools door te lezen, en eventueel wat oudere delen van dit topic erbij te pakken?
Daar wordt jouw vraag namelijk regelmatig tot in den treure uit de doeken gedaan.

Je kan je installaties op verschillende tijdstippen laten lopen.
Die $OEM dir is een folder waarin de $$ en $1 mappen tijdens de TEXTMODE setup naar de harde schijf wordt gekopieerd, en van daaruit kun je dan de verschillende taken laten uitvoeren.

$progs wordt overigens rechtstreeks naar \Program Files gekopieerd, en is dan alleen geschikt voor programma's die niet (via MSI of ander setup programma) geinstalleerd hoeven te worden.

Office hoort daar duidelijk niet bij dus ;)

alt-92 wijzigde dit bericht 13-03-2008 14:31 (5%)

Beste tweakers

Ik ben bezig met het uitzoeken van sysprep.

Maar als ik op de Windows XP cd-kijk in de map /support/tools/deploy
zie ik de bestanden sysprep.exe maar ik kan ook een sysprep file aanmaken met setupmgr.exe wat is het verschil?

Tot nu toe weet ik dat sisprep.exe een installatie terug zet naar de fabrieksinstellingen, je moet dus de Wizard "Welkom bij Microsoft Windows" volgen, username.........

Maar wat kan je dan anders doen met setupmgr.exe

Als ik daar kies voor Sysprep dan kan ik alles invullen, serial naam etc etc. dan is dit in mijn ogen het zelfde als een bootable cd met het bestand winnt.sif.

BVD

dingesvandinges wijzigde dit bericht 13-03-2008 22:07 (17%)

ye olde farte

Ik snap dat het voor jou allemaal nieuw is, maar er zijn drie voorgaande delen van dit topic, en nog een paar andere varianten (OEM CD topics) waar dit ook in besproken wordt.

Ook de documentatie die je hebt uitgepakt legt je uit wat precies de overeenkomsten en verschillen zijn.

Doe ons nou eens een plezier en ga je dan eerst inlezen voor je vragen stelt die al tig keer in deze topics gesteld zijn ? ;)

Beste alt-92

Tuurlijk zoek ik heel veel op internet en inmiddels al 2 dagen aan het prutsen, niks verkeerd aan want daar leer je ook van. Maar elke website zegt het zelfde:
zet de 3 bestanden in c:\sysprep en voor sysprep.exe uit, dit doe ik dan ook maar

Maar ik het programma sysprep.exe (eigenschappen voor hulpprogrammas 2.0) kun je verschillende vinkjes aanvinken en uitvinken.

http://horeki.com/wp-content/uploads/2007/08/sysprep2.JPG
zoals overal beschreven moet je de onderste knop gebruiken (verzegelen)

Als ik sysprep.sif in de map c:\sysprep plaats en sysprep.exe uitvoer (nergens een vinkje voor) krijg ik na mijn image terugplaatsen het blauwe "Welkom in Windows XP" Venster waar ik eerst accoord moet gaan met een voorwaarde, daarna moet ik:

- Eeerst vraagt hij een serial
- Een computernaam invullen
- aangeven of ik in één domein zit
- netwerkinstellingen
- wil ik me registreren?
- gebruikersnamen?

Het meeste heb ik toch vermeld bij het maken van sysprep.sif ??

Zelf zoek ik ondertussen nog dingen uit, maar tot op heden (na 2 dagen prutsen) ben ik er nog niet achter!

Serial kan misschien kloppen dat microsoft dit er zelf uithaal het is een serial gekregen via school dus of dit een VLM is weet ik niet.

Hier is mijn bestand? ik snap niet wat ik eruit moet halen om de andere schermen over te slaan.
----------------
;SetupMgrTag
[Unattended]
OemSkipEula=Yes
InstallFilesPath=C:\sysprep\i386

[GuiUnattended]
AdminPassword="Admin"
EncryptedAdminPassword=NO
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductKey=0000-0000-0000-0000-0000
FullName="Tim"
OrgName="Privé"
ComputerName=Timmyy

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1

[SetupMgr]
DistFolder=C:\sysprep\i386
DistShare=windist

[Identification]
JoinWorkgroup=mshome

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes
-----

dingesvandinges wijzigde dit bericht 17-03-2008 16:47 (79%)

ye olde farte

Ehm..

De knopjes drukken = interactief, een answerfile gebruiken != interactief.

Dus als je knopjes gaat lopen drukken wordt je answerfile genegeerd en voert sysprep uit wat jij 'm vertelt met de knopjes :)

Ja das waar maar als die niks zelf doe moet ik wel op een knopje drukken!
Maar sysprep werk dus niet goed, want alles wat ik opgeef moet ik nogmaals invoeren!

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: