Hoofdcategorieën
Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
nick_haak schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:20:
crap, ik heb m'n cd bijna af, maar ik wil een semi unattended install hebben:
serial moet al ingevuld zijn, OEM map moet over gekopieerd worden, en er moet een thema ingesteld worden na de installatie.

helaas, zoals m'n winnt.sif nu is, lukt dat niet.
...
Als de readonly gebruikt kun je meteen zien welke optie je mist, vul die dan ook in en zet hem weer terug.

Gigabyte EX58-UD5, Core i7 920@3.3GHz, G.Skill 6GB 1333, EVGA GTX260 Core216 (756/1620/2376), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, Adaptec 5805 + 5x500 GB RAID5, Iiyama E1900S-B2, VISTA X64 SP2

Reg. datum: 18 april 2005

...

J.D. wijzigde dit bericht 19-02-2007 10:45 (99%)

GoTd*mn
Reg. datum: 01 december 2004

600?? een cd is toch 700 mb (80 minuten)? dan heb je in ieder geval wat extra ruimte.
quote:
sWORDs schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:19:
[...]

Als de readonly gebruikt kun je meteen zien welke optie je mist, vul die dan ook in en zet hem weer terug.

Ik weet wel wat ik mis, maar niet hoe ik het kan oplossen.
Ik wilde het zo maken dat zaken als username en organisation nog ingevuld moeten worden, maar dan krijg je een mooie foutmelding als je die velden gewoon weglaat uit de winnt.sif.
De setup gaat echter wel door, je vult die zaken in in de setup, en alles gaat unattended verder, maar het staat gewoon niet mooi.

Het maakt nu niet zoveel meer uit, ik heb gekozen om deze installatie gewoon volledig attended te doen, dat serienummer invullen is ook niet zoveel werk.

Maar toch bedankt hoor :)

nick_haak wijzigde dit bericht 25-10-2005 07:47 (83%)
Reden: quote

...

J.D. wijzigde dit bericht 19-02-2007 10:46 (81%)

Reg. datum: 23 oktober 2005

ik ben ook bezig met een unatended cd, waarin ik xp pro nl sp1 heb gelisliptstreamed met sp2 nl, en met Nlite heb ik er vanalles uit gesloopt zoals fonts etc. Maar wanneer ik de cd in mijn computer stop gaat alles goed totdat hij begint met het kopieren van de eerste bestanden naar de computer. De setupt zegt dan steeds van "bestand.filetype kan niet worden gekopieerd" en dan moet je dus of op enter drukken voor retry of op esc voor overslaan. Maar kan ik het nu ook voormekaar krijgen dat hij niet steeds vraagt van wat ik ermee wil doen, maar dat hij automatisch de bestanden die niet gekopieerd overstaat?

Verder heb ik nog als de grafische instalatie begint, dan vraagt de setup om cd2 van winxp sp2 erin te stoppen, maar die is er niet. Kan ik hier ook voor mekaar krijgen dat hij automatisch op annuleren of overslaan drukt?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

...

J.D. wijzigde dit bericht 19-02-2007 10:46 (99%)

quote:
J.D. schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:36:
[...]

En, ben je al bezig geweest? :9
Nope, hoop hier morgen aan toe te komen.

Gigabyte EX58-UD5, Core i7 920@3.3GHz, G.Skill 6GB 1333, EVGA GTX260 Core216 (756/1620/2376), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, Adaptec 5805 + 5x500 GB RAID5, Iiyama E1900S-B2, VISTA X64 SP2

Reg. datum: 12 december 2003

heeft iemand een goede site met nederlandstalig uitleg van WPI? alle sites die ik ken die daarovergaan zijn down, ook die van bashrat...

edit: ff een aanvulling op mijn vraag, welke is beter of simpeler of mooier? de WIHU of de WPI?

Mr TweaK wijzigde dit bericht 27-10-2005 01:13 (27%)

...

J.D. wijzigde dit bericht 19-02-2007 10:46 (99%)

Reg. datum: 12 december 2003

Ik heb besloten verder te gaan met WPI. het oogt heel ingewikkeld maar het merendeel doet de programma al voor je. een howto vind je hier http://unattended.msfn.org/advanced/methods/wpi.htm

Zou Hp38guser deze info willen adden aan de topicstart onder of boven WIHU?

hierbij een screenshotje van de configuratie van WPI. Plaatje op imageshack (popups!)

Mr TweaK wijzigde dit bericht 27-10-2005 19:59 (3%)

quote:
sWORDs schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:56:
[...]

Nope, hoop hier morgen aan toe te komen.
Heb een beter idee, waarom maak je geen transform waarin je alle properties invult en schakel je alle vensters uit, behalve het keuze scherm? Welke office 2003 heb je en hoe groot (tot op de bit) is je msi?

|sWORDs| wijzigde dit bericht 27-10-2005 20:10 (10%)

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
J.D. schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:17:
[...]

Om te kijken welke mooier is: Bekijk ze gewoon es, je kunt hem na het uitpakken zo starten om te kijken of je hem mooi vind.
Zelf vind ik WPI erg mooi, omdat dat in een bescheiden venstertje komt, en je zon beetje alles zelf kunt instellen...
WIHU is volgens mij wat minder ingewikkeld (tenminste als je nix aanpast enzo) en is dus beeldvullend...

WIHU beeldvullend??
Helemaal niet hoor... Wihu is zo klein als je wil...
ik gebruik het op het eind... zodat de gebruiker accounts kan maken, de pc en netwerknaam kan invullen. Vervolgens als hij/zij op Next klikt kan men kiezen of ze MSN messenger willen laten opstarten met Windows, of ze extra programma's willen zoals een OCR programma om ingescande tekst om te zetten naar Word... of ze een FTP server programma wil...

Heel simpel allemaal, vooral duidelijk... tis de bedoeling dat personen met nul verstand van computers hun pc moeten kunnen installeren.

WIHU maakt de documentmappen van de accounts gelijk op de D partitie... formatteert deze als de partitie is aangemaakt (begin van de Setup, waar je partities kan maken enzo.. als je nieuwe harddisk heb bijvoorbeeld, Windows Setup formatteert alleen de partitie waarop Windows geinstalleerd wordt... andere nieuw aangemaakte partities moet je zelf nog doen... doet WIHU dus indien nodig voor je).

WIHU is klein en ontzettend aanpasbaar, er is erg veel mogelijk (testen wat er al op de pc is geinstalleerd etc)

Het is zelfs mogelijk om achteraf de CD/DVD weer even in de PC te doen en dat dan WIHU verschijnt, zodat je nog dingen kan installeren/toevoegen.

waarschijnlijk kan WPI dit alles ook... ik weet het niet..
WPI is grafisch mooier, dat is hét verschil.
WIHU heeft geen goede complete documentatie... de Engelse documentatie kom je niet altijd even goed uit... maar het forum is superhandig en er is een WIHU ini file creator, die je heel simpel jouw WIHU laat instellen (heb je wel .Net 2.0 beta voor nodig helaas).

Ik hoefde het grafische van WPI niet.... het gaat om duidelijk, gebruiksvriendelijk en snel...
als de installatie klaar is, is Windows Xpized, met enkele zeer mooie themes met elk een bijpassend achtergrondje, 3 mooie screensavers (Fishtank (de mooiste), Greysaver en Xpized). Transparantie en schaduweffecten.... Het grafische geweld begint bij mij dus bij het moment dat de installatie voltooid is :)

ik ben van plan een soort verzamelpack te maken voor wie transparantie/schaduweffecten/loginscherm/ bij thema passend uitloggen of afsluiten dialoog etc te maken...
als een soort van uitbreiding voor Xpized... dat je wat meer keus heb... want een lichtblauw inlogscherm/afsluiten/uitloggen dialoog steekt lelijk af als je een thema met andere kleuren heb.

ik heb ook een vraag..
bij mij staat in de map van Default User de map 7z223.tmp, de naam bestaat uit cijfers en die zijn bij elke installatie hetzelfde (blijkt om Firefox te gaan die zich tijdelijk uitpakt naar die map en die map niet wist).

Hoe wis ik een map met veranderende naam? RD commando's werken niet als je *.tmp doet...

Het enige wat ik nu nog zelf moet instellen als de CD klaar is is de linkerkant van het startmenu... verder heb ik werkelijk alles wel unattended gekregen, zelfs mijn 2e partitie krijgt een naampje :)
Ik ben dus klaar... nog ff driverpacks opnieuw integreren en ik stop... als dat me lukt :)

Jazco2nd wijzigde dit bericht 27-10-2005 23:29 (3%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

updatepack.nl

quote:
Jazco2nd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:27:
[...]
...

ik heb ook een vraag..
bij mij staat in de map van Default User de map 7z223.tmp, de naam bestaat uit cijfers en die zijn bij elke installatie hetzelfde (blijkt om Firefox te gaan die zich tijdelijk uitpakt naar die map en die map niet wist).

Hoe wis ik een map met veranderende naam? RD commando's werken niet als je *.tmp doet...

Het enige wat ik nu nog zelf moet instellen als de CD klaar is is de linkerkant van het startmenu... verder heb ik werkelijk alles wel unattended gekregen, zelfs mijn 2e partitie krijgt een naampje :)
Ik ben dus klaar... nog ff driverpacks opnieuw integreren en ik stop... als dat me lukt :)

Je kan in een batchbestand bijvoorbeeld de output van het DIR commando afvangen en onderzoeken:

code:
1
FOR /F "tokens=1" %%a IN ('DIR /B /AD ^| FINDSTR /I /L "tmp"') DO (RD /S %%a)

Succes :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Nocturnal Metamorphoses

Vraag 1: Kan ik als de unattended setup klaar is en hij de eerste keer opstart, ervoor zorgen dat bij het tabblad Opstarten van msconfig.exe, alle items voor opstarten zijn uitgeschakeld??

Vraag 2: Ik heb de locatie van Documents and Settings verplaatst naar D:. Dit werkt allemaal goed. Als ik nu op een systeem mijn unattended setup draai, en er is bijvoorbeeld al een user met de naam Gebruiker, dan maakt hij in Documents and Settings een Gebruiker.001 aan. Kan ik dit niet zo krijgen, dat de account gewoon wordt overgenomen??

Techno Overlord wijzigde dit bericht 31-10-2005 14:18 (50%)

1.. 2.. 3... Techno!

Brabolander

aan mijn Winnt.sif klopt er iets niet, ik heb hem 1x volgens Nlite geprobeert, en 1x via de site van Espetado

zo ziet mijn winnt.sif eruit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=1
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=No
    TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
    AdminPassword="*"
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductID=*
    FullName="Sjaak Trekhaak"
    OrgName="Proles"
    ComputerName=pc-001-pro

[Display]
    BitsPerPel=24
    Xresolution=1024
    YResolution=768
    Vrefresh=75

[TapiLocation]
    CountryCode=31
    AreaCode=0413
    LongDistanceAccess="0"

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=5,1

[Identification]
    JoinDomain=Proles.local
    DomainAdmin=Administrator
    DomainAdminPassword=*

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\install\applications.cmd

alleen als ik dan de ISO test met Virtual PC moet ik nog steeds o enter drukken en vertellen op welke schijf ik Windows wil installeeren, dit is nou dus net hetgene wat niet.
ik wil niets indrukken. alleen iets doe ik dus verkeerd, alleen wat :?
heb wel cd-key en admin wachtwoord weggelaten :P

Gekkenhuis wijzigde dit bericht 31-10-2005 20:51 (14%)

PSN: Biersletje

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

Je geeft dan ook niet aan wat er met die schijf gedaan moet worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[Unattended]

FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
AutoPartition = 0 

en deze moet je maar even testen:

[RemoteInstall]
Repartition = Yes
UseWholeDisk = Yes

Die zijn van RIS, dus of ze werken....
Nocturnal Metamorphoses

quote:
Gekkenhuis schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:41:
aan mijn Winnt.sif klopt er iets niet, ik heb hem 1x volgens Nlite geprobeert, en 1x via de site van Espetado

zo ziet mijn winnt.sif eruit:

..........

alleen als ik dan de ISO test met Virtual PC moet ik nog steeds o enter drukken en vertellen op welke schijf ik Windows wil installeeren, dit is nou dus net hetgene wat niet.
ik wil niets indrukken. alleen iets doe ik dus verkeerd, alleen wat :?
heb wel cd-key en admin wachtwoord weggelaten :P

Ik heb die van mij zelf gescreven en die ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"
    AutomaticUpdates=yes

[Unattended]
    DisableDynamicUpdates=yes
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    UnattendSwitch="yes"
    TargetPath=\WINDOWS
    Filesystem=*
    WaitForReboot="No"
    OemPNPDriversPath="Drivers\001_ati\2KXP_INF;Drivers\002_nvidia\2KXP_INF"
    DriverSigningPolicy=Ignore
    NonDriverSiginingPolicy=Ignore

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1
    ProfilesDir="d:\Documents and Settings\"

[UserData]
    ProductKey=************************************
    FullName="Gebruiker"
    OrgName="."
    ComputerName=*

Als je nou het gedeelte van [DATA] en van [UNATTENDED] overneemt moet het wel lukken. Let wel, het non-GUI gedeelte heb ik gekozen om met de hand te doorlopen, pas als je hebt gekozen in welk Filesystem de partitie moet worden geformatteerd begint het eigenlijke Unattended-gedeelte. Dit heb ik gedaan zodat er niet om de een of andere vage rede per ongeluk een data-partitie kan worden gewist.

Techno Overlord wijzigde dit bericht 03-11-2005 10:18 (6%)

1.. 2.. 3... Techno!

Smartphone Addict
Reg. datum: 28 oktober 2004

Mijn unattended CD vordert al aardig, maar sinds ik een tutorial bij MSFN.org heb gevolgd om de source van de CD kleiner te maken is het grandioos misgegaan. Wat ik heb gemerkt is dat veel hardware van de configuraties waarop ik heb getest niet herkend wordt. Op de volgende configuraties heb ik mijn CD gebruikt, en al eerder is bewezen dat er hardwarematig niets mis is met de geteste configuraties hieronder.

PC AMD Athlon XP 2000+, 768 MB DDR, 40 GB hdd, Geforce 4 MX: USB-muis wordt pas herkend na de Wizard nieuwe hardware die ineens door het beeld sprong doen de setup nog niet helemaal klaar was, ik kon de PC enkel met het toetsenbord bedienen (kreeg ik ook een Wizard Nieuwe Hardware voor)

HP Brio, Intel Celeron 533, 256 MB PC133, 10 GB hdd: Keyboard en muis worden helemaal niet herkend, muis is ook niet beweegbaar tijdens de setup, kon echt helemaal niks :X

Notebook Toshiba Tecra 8100, Intel Pentium III 600, 128 MB PC100, 10 GB hdd: Wizard nieuwe hardware kwam met stuurprogramma's voor 'battery' die nergens waren te vinden. Tijdens het gebruik van het toetsenbord haakt de muis (trackpoint) en het toetsenbord zich muurvast. Mn installatie is dus zo amper te bedienen, en ook een los aangesloten USB of PS2 muis wordt niet herkend!

Halverwege de setup een scherm met de vraag of ik iets wil overschrijven. Het gebeurt onafhankelijk van het gebruikte systeem zo'n 12 minuten voor het voltooien van de setup.

C:\windows\system32\cmd.exe
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
Value 1 exists, overwrite (y/n)?

Heb het idee dat het van mijn RunOnceEx.CMD komt maar het stomme is dat ik niet kan zien wat er mis gaat (heeft CMDOW een optie om ergens een log te dumpen?)

RunOnceEx.CMD:

REM* cmdow @ /HID (effe erachter gezet zodat ik weet dat het hier misgaat)
@echo off

IF EXIST D:\win51ip.SP2 set CDROM=D:
IF EXIST E:\win51ip.SP2 set CDROM=E:
IF EXIST F:\win51ip.SP2 set CDROM=F:
IF EXIST G:\win51ip.SP2 set CDROM=G:
IF EXIST H:\win51ip.SP2 set CDROM=H:
IF EXIST I:\win51ip.SP2 set CDROM=I:
IF EXIST J:\win51ip.SP2 set CDROM=J:
IF EXIST K:\win51ip.SP2 set CDROM=K:
IF EXIST L:\win51ip.SP2 set CDROM=L:
IF EXIST M:\win51ip.SP2 set CDROM=M:
IF EXIST N:\win51ip.SP2 set CDROM=N:
IF EXIST O:\win51ip.SP2 set CDROM=O:
IF EXIST P:\win51ip.SP2 set CDROM=P:
IF EXIST Q:\win51ip.SP2 set CDROM=Q:
IF EXIST R:\win51ip.SP2 set CDROM=R:
IF EXIST S:\win51ip.SP2 set CDROM=S:
IF EXIST T:\win51ip.SP2 set CDROM=T:
IF EXIST U:\win51ip.SP2 set CDROM=U:
IF EXIST V:\win51ip.SP2 set CDROM=V:
IF EXIST W:\win51ip.SP2 set CDROM=W:
IF EXIST X:\win51ip.SP2 set CDROM=X:
IF EXIST Y:\win51ip.SP2 set CDROM=Y:
IF EXIST Z:\win51ip.SP2 set CDROM=Z:

SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx

REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installatie software" /f

REG ADD %KEY%\009 /VE /D "Utilities en instellingen" /f
REG ADD %KEY%\009 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\programfiles\INSTALL.exe"

REG ADD %KEY%\010 /VE /D ".NET Framework 2.0" /f
REG ADD %KEY%\010 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\dotnet\dotnetfx.exe /q:a /c:"INSTALL /q"

REG ADD %KEY%\015 /VE /D "Adobe Reader 7.0" /f
REG ADD %KEY%\015 /V 1 /D "CMD.exe /C start /B /wait /D %CDROM%\INSTALL\software\AdobeReader %CDROM%\INSTALL\software\AdobeReader\INSTALL.cmd" /f

REG ADD %KEY%\016 /VE /D "FileZilla" /f
REG ADD %KEY%\016 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\filezilla\INSTALL.exe"

REG ADD %KEY%\050 /VE /D "JAVA" /f
REG ADD %KEY%\050 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\javaduif\setup.exe /S /v/qn" /f

REG ADD %KEY%\060 /VE /D "WinRAR 3.10 NL" /f
REG ADD %KEY%\060 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Winrar\wrar310nl.exe /S" /f

REG ADD %KEY%\062 /VE /D "FireFox 1.0" /f
REG ADD %KEY%\062 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\firefox\setup.exe -ms -ira" /f

REG ADD %KEY%\063 /VE /D "IrfanView NL + Plugins" /f
REG ADD %KEY%\063 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Irfanview\setup.exe"

REG ADD %KEY%\065 /VE /D "Real Alternative" /f
REG ADD %KEY%\065 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Real_Alt\setup.exe"

REG ADD %KEY%\066 /VE /D "QuickTime Alternative" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\quicktime\setup.exe"

REG ADD %KEY%\067 /VE /D "WinAmp 5.1 Pro" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Winamp\winamp5.msi /qb INI="%CDROM%\INSTALL\software\Winamp\winamp.ini"

REG ADD %KEY%\070 /VE /D "Opschonen en computer opnieuw opstarten" /f
REG ADD %KEY%\070 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Cleanup.cmd" /f

EXIT

Kan iemand me hiermee helpen :'(

AvWijk wijzigde dit bericht 03-11-2005 21:04 (7%)

>> Nokia N and E-series <<

updatepack.nl

quote:
CaptainM schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:11:
Vraag 1: Kan ik als de unattended setup klaar is en hij de eerste keer opstart, ervoor zorgen dat bij het tabblad Opstarten van msconfig.exe, alle items voor opstarten zijn uitgeschakeld??

Uitschakelen of verwijderen?

In het laatste geval moet je aan het einde van de setup het volgende in het register importeren:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

[-HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

quote:
CaptainM schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:11:
Vraag 2: Ik heb de locatie van Documents and Settings verplaatst naar D:. Dit werkt allemaal goed. Als ik nu op een systeem mijn unattended setup draai, en er is bijvoorbeeld al een user met de naam Gebruiker, dan maakt hij in Documents and Settings een Gebruiker.001 aan. Kan ik dit niet zo krijgen, dat de account gewoon wordt overgenomen??
Zeer lastig. Ik heb een zelfbedachte oplossing die goed werkt. Hiermee wordt de Documents and Settings map verplaatst naar een partitie waar ik al mijn documenten bewaar (zie regel 8 ) aan het einde van de setup (T9). Deze partitie wordt herkend aan het label Documenten. Let op dat mogelijk niet alle software die tijdens T12 wordt geïnstalleerd hiermee overweg kan.

\I386\WinNT.sif
code:
1
[SetupParams]
    UserExecute="cmd.exe /Q /C FOR /F %I IN (%SystemRoot%\SYSTEM32\$WINNT$.INF) DO (FOR %J IN (%I$OEM$) DO (IF EXIST %J (runhidden.exe %J adminchange.cmd)))"

\$OEM$\Adminchange.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
@echo off
set Installpath=%~dp0
FOR %%a IN (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO ((( set drv=%%a:) & (call :setupdocs))
)
goto :ending
:setupdocs
FOR /F "tokens=7 delims=:= " %%a IN ( 'vol %drv%' ) DO (
IF /I %%a==Documenten (
set docsdrive=%drv%
goto :endloop
)
)
:endloop
GOTO :EOF
:ending
IF not defined docsdrive set docsdrive=%systemdrive%
::get systemsid
for /f "skip=1" %%a in ('%Installpath%psgetsid') do set sid=%%a
::set adminsid
set adminsid=%sid%-500
for /f "tokens=2* delims=\" %%a in ('reg query "hklm\software\microsoft\windows nt\currentversion\profilelist\%adminsid%" /v "ProfileImagePath"') do set pid=%%b
reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Profilelist" /v "ProfilesDirectory" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\Profieldata" /f
reg add "HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Profilelist\%adminsid%" /v "ProfileImagePath" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\Profieldata\Administrator" /f
XCOPY /C /H /E /O /I /Y "%systemdrive%\Documents and Settings" "%docsdrive%\Profieldata"
reg add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce" /v "CleanProfile" /d "cmd.exe /C \"RMDIR /S /Q \"%systemdrive%\Documents and Settings\"\"" /f
EXIT

\$OEM$\RunHidden.exe (gecompileerd AutoIt bestand):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#NoTrayIcon
Dim $workdir, $filename
Select
    Case $CmdLine[0] = 0 
        $workdir = @Scriptdir
        $filename = "install.cmd"
    Case $CmdLine[0] = 1
        $workdir = $CmdLine[1]
        $filename = "install.cmd"
    Case Else
        $workdir = $CmdLine[1]
        $filename = $CmdLine[2]
EndSelect
RunWait(@ComSpec & " /c " &  $filename,$workdir,@SW_HIDE)

Verder ook PsGetSid.exe in \$OEM$ plaatsen :)

Acheron wijzigde dit bericht 03-11-2005 18:58 (38%)

Smartphone Addict

quote:
AvWijk schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:34:
Mijn unattended CD vordert al aardig, maar sinds ik een tutorial bij MSFN.org heb gevolgd om de source van de CD kleiner te maken is het grandioos misgegaan.

Kan iemand me hiermee helpen :&#039;(
Niemand enig idee?

quote:
AvWijk schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:34:
Halverwege de setup een scherm met de vraag of ik iets wil overschrijven. Het gebeurt onafhankelijk van het gebruikte systeem zo'n 12 minuten voor het voltooien van de setup.

C:\windows\system32\cmd.exe
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
De bewerking is voltooid
Value 1 exists, overwrite (y/n)?

Heb het idee dat het van mijn RunOnceEx.CMD komt maar het stomme is dat ik niet kan zien wat er mis gaat (heeft CMDOW een optie om ergens een log te dumpen?)

[RunOnceEx gebeuren]
Kan iemand me hiermee helpen :&#039;(

Die overschrijfwaarde gaat bij het volgende gedeelte fout:
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\INSTALL\software\Winamp\winamp5.msi /qb INI="%CDROM%\INSTALL\software\Winamp\winamp.ini"

Je Winamp Key zit op 67, maar je wil de installatie op 66 laten uitvoeren, welke al bestaat voor je Quicktime Alternative.
Verder kan het declareren van de CD-ROM variabele een stuk makkelijker, maar dat kan ik pas na het weekend posten (zit nu op m'n werk en heb de benodigde bestanden niet op m'n laptop staan).
Waarschijnlijk zijn er wel anderen (Mr. Tweak, die heeft em ook van mij, als het goed is) die ook de "verkorte" versie daarvan hebben, wat weer een paar regels scheelt.

Je vraag over het verkleinen van de source kan ik je helaas niet mee helpen, omdat ik mij daar verder niet mee bezig gehouden heb.

Dan nu wat anders:
Zijn er mensen die interesse hebben om te weten hoe je automatisch je schijf-letters kan laten toewijzen + automatisch je My Documents kan laten instellen, zonder dat hier reg-keys bij aan te pas komen? Zodat je deze dingen dus ook op andere PC's kan gebruiken?
Zo ja, laat het even weten, dan zal ik gaan werken aan een soort van "Tutorial" hiervoor.

Verder kan ik ook nog een aantal bestanden + omschrijving plaatsen om ervoor te zorgen dat er na de install automatisch wordt gedefragmenteerd en dat je register gedefragged wordt.
updatepack.nl

quote:
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:32:
Zijn er mensen die interesse hebben om te weten hoe je automatisch je schijf-letters kan laten toewijzen + automatisch je My Documents kan laten instellen, zonder dat hier reg-keys bij aan te pas komen? Zodat je deze dingen dus ook op andere PC's kan gebruiken?
Zo ja, laat het even weten, dan zal ik gaan werken aan een soort van "Tutorial" hiervoor.

Verder kan ik ook nog een aantal bestanden + omschrijving plaatsen om ervoor te zorgen dat er na de install automatisch wordt gedefragmenteerd en dat je register gedefragged wordt.
Ja, ik heb interesse. Ik gebruik nu een omslachtige methode om aan de hand van het volumelabel van een partitie het pad in te stellen voor deze directories,

Smartphone Addict

quote:
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:32:
[...]

Die overschrijfwaarde gaat bij het volgende gedeelte fout:

Je Winamp Key zit op 67, maar je wil de installatie op 66 laten uitvoeren, welke al bestaat voor je Quicktime Alternative.
Verder kan het declareren van de CD-ROM variabele een stuk makkelijker, maar dat kan ik pas na het weekend posten (zit nu op m'n werk en heb de benodigde bestanden niet op m'n laptop staan).
Waarschijnlijk zijn er wel anderen (Mr. Tweak, die heeft em ook van mij, als het goed is) die ook de "verkorte" versie daarvan hebben, wat weer een paar regels scheelt.

Je vraag over het verkleinen van de source kan ik je helaas niet mee helpen, omdat ik mij daar verder niet mee bezig gehouden heb.

Dan nu wat anders:

Thanks, wel een stomme fout, te snel overheen gelezen. :) Het 'slimming-down' gedeelte heb ik overigens hier vandaan: http://unattended.msfn.org/advanced/space_saving_tips.htm

Ik heb ook oa. de grootste folder weggegooid, namelijk LANG, die zo'n 99 MB bevatte. Nu vraag ik me af of ik deze map wel had moeten weggooien terwijl ik een NL-versie gebruik (denk dat men er hier vanuit gaat dat je gewoon de Engelse gebruikt, dan is LANG wellicht niet nodig)

AvWijk wijzigde dit bericht 04-11-2005 15:59 (4%)

quote:
hp38guser schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:52:
[...]
Ja, ik heb interesse. Ik gebruik nu een omslachtige methode om aan de hand van het volumelabel van een partitie het pad in te stellen voor deze directories,

Ok, dan zal ik hier van het weekend aan gaan werken (weet de hoofdlijnen uit mijn hoofd) en zal ik volgende week adh van de bestanden de laatste puntjes op de i zetten.
Als je woensdag nog niks van me gehoord hebt, gooi het dan nog even een keer als herinnering in het topic ;)

quote:
AvWijk schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:58:
[...]
Thanks, wel een stomme fout, te snel overheen gelezen. :) Het 'slimming-down' gedeelte heb ik overigens hier vandaan: http://unattended.msfn.org/advanced/space_saving_tips.htm

Ik heb ook oa. de grootste folder weggegooid, namelijk LANG, die zo'n 99 MB bevatte. Nu vraag ik me af of ik deze map wel had moeten weggooien terwijl ik een NL-versie gebruik (denk dat men er hier vanuit gaat dat je gewoon de Engelse gebruikt, dan is LANG wellicht niet nodig)

Dat zou je voornaamste probleem idd kunnen zijn. Ze gaan er bij MSFN idd vanuit dat je een Engelse versie gebruikt.
Anders kan je altijd nog je winnt.sif en je $OEM$-dir naar een "onbewerkte" source verplaatsen en het dan een keer uitproberen.

Ben.Hahlen wijzigde dit bericht 04-11-2005 16:10 (73%)
Reden: Quotes+Extra antwoord toegevoegd

troep.com

quote:
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:06:
[...]
Ok, dan zal ik hier van het weekend aan gaan werken (weet de hoofdlijnen uit mijn hoofd) en zal ik volgende week adh van de bestanden de laatste puntjes op de i zetten.
Als je woensdag nog niks van me gehoord hebt, gooi het dan nog even een keer als herinnering in het topic ;)
[...]

alvast een herrinering ;)
driveletters is een van de dingen die erg irritant vind omdat ik stuk of 6 letters moet veranderen voordat het goed staat :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: