Ik maak er even een verzamelbak van hoor

Met standaarden nu niet implementeren verliest Microsoft bij bedrijven waar het product straks gebruikt gaat worden helemaal niets, met slechte security wel. Het niet gebruiken van standaarden zorgt er niet voor dat een systeembeheerder 1000+ werkplekken moet updaten, security fixes wel.
Standaarden zijn voor jou, omdat je er toevallig actief mee bent belangrijk. Maar ik zou als bedrijf zijnde eerder kijken naar de operational costs en dan pas of het zijn werk goed doet, en dat is wat er hier aan de hand is. Alles draait nu om het naar buiten krijgen van een oplossing die zijn werk kan doen zonder een critical security patch voor elke week.
Een cumulative patch hoort gewoon bij productbeleid, maar de waanzin die we vorig jaar hadden en die Microsoft toch een flinke deuk heeft gegeven in haar jacht op veilige software lijkt me voor Microsoft niet wenselijk. Want het was niet alleen een imago deuk, het hele bedrijf en de hele planning lag op zijn gat, omdat uit allerlei producten engineers zijn gerukt om te gaan werken aan SP2, met als gevolg dus oa dat Vista is uitgelopen. Dat wil je echt niet meer hebben als Microsoft zijnde.
crisp schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:16:
Het w3c boxmodel is wel logisch, maar niet werkbaar zonder additionele features. Ik ben het met je eens though dat het w3c voornamelijk gestuurd wordt door mensen die geen ervaring met de realiteit hebben

Margin als onderdeel van de box, waanzin.... die academicus hadden ze echt moeten vastplakken achter het behang ...

dawuss schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:17:
Volgens mij ben je echt de enige hier die dat zo ziet. De rendering engine van een browser is niet de chocolade om de koek, maar de vulling, zoals ik het zie.
Als ze tussen bèta's de complete rendering engine vervangen, valt er zo enorm veel te testen, dat is bijna niet te doen.
Omdat je de rendering engine als IE 7 ziet, en je moet IE 7 als een framework zien, waarop een rendering engine draait.
Het test argument ben ik met je eens, maar dat hangt ook af van de doorlooptijd die voor Beta 2 is gekozen.
dawuss schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:17:
Het w3c wil heelmaal niet "mee doen met de grote jongens". Het w3c wil er als onafhankelijke zij-organisatie voor zorgen dat er een standaard is waar "de grote jongens" aan kunnen voldoen, zodat het leven voor webdevelopers makkelijker wordt en blijft, omdat ze niet 100 verschillende versies van hun webapplicaties hoeven te schrijven omdat iedere "grote jongen" weer z'n eigen standaard verzint.
Een nobel streven, lijkt me zo.
Dat is hardstikke leuk lief en aardig, maar die standaard moet gebruikt worden door developers, en die developers. Microsoft heeft dus een commercieel belang bij een product wat werkt volgens de visie van Microsoft. Dat ze standaarden kunnen meepikken zou super zijn, maar op het moment dat Microsoft iets wil bereiken en de standaard komt met een voorstel, en we pakken weer het boxmodel, dat afwijkt van de praktijk en zo a-logisch is als de pest, dan ben je als organisatie niet slim bezig, wat verwacht je dan met betrekking tot de acceptatie van je standaarden door je leden?
Het is nu dus geen kwestie van Microsoft pak die standaarden aan, maar meer een kwestie van W3 wat zijn jullie in hemelsnaam aan het rotzooien met die standaarden. Je kunt veel zeggen van Microsoft, maar ze hebben op bepaalde punten gewoon toch echt logischer nagedacht over de toepassingen en bij-effecten op de lange duur.

Ja deels wel, ... er is momenteel een campagne dat je niets in je auto moet laten liggen om te voorkomen dat je ruiten worden ingeslagen. Datzelfde kun je toepassen op IE. Wil je voorkomen dat je zaakje wordt vernield, dan moet je zorgen dat er niets valt te vernielen en dat begint bij een betere security laag. Dat Gecko momenteel steeds meer security issues begint te vertonen dan IE geeft aan dat het geen simpel karwei is.