Gathering of Tweakers

Quicksearch
Internet Explorer 7 beta 1 is vandaag released. Nou ben ik als webdeveloper geen fan van Internet Explorer t/m 6, voornamelijk vanwege de matige implementatie van de hedendaagse W3C aanbevelingen. Ook qua mogelijkheden is het niet echt meer van deze tijd (RSS, tabbed browsing, the works). Dus ik keek dan ook reikhalzend uit naar wat IE7 zou brengen.

Nou wat een teleurstelling. De ACID2 test wordt exact hetzelfde gerenderd als in IE6. Ook mijn eigen website toont geen enkele verbetering met IE7. :/

Tabbed browsing is leuk, maar ook weinig nieuws. Voor RSS zijn er ook wel betere oplossingen. De 'phising detection' heb ik niet verder bekeken, maar ik verwacht dat 'work arounds' daar ook wel in no-time ingeburgerd (of eigenlijk: ingecrimineeld) zijn.

Enfin: voor ons webdevelopers is er echt schrikbarend weinig verbetering te bemerken in deze beta. Dean Edwards kan zijn IE7 script gewoon renamen naar IE8. IMO: een complete afgang voor Microsoft in deze. 8)7

Fuzzillogic wijzigde dit bericht 28-07-2005 18:23 (6%)
Reden: Screenshot toegevoegd

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

voetbaltribune.nl

Ik ben helemaal niet iemand die graag Microsoft de grond in trapt, maar IE7 is toch wel om te huilen. Voor developers is er weinig veranderd. Maar liefst 2 render bug fixes :/
quote:
Quist schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:30:
Ik ben helemaal niet iemand die graag Microsoft de grond in trapt, maar IE7 is toch wel om te huilen. Voor developers is er weinig veranderd. Maar liefst 2 render bug fixes :/

Vergeet PNG support niet ;)

Ik vraag mij af: wat zijn de kansen dat er in beta 2 en daarna de final nog meer gaat veranderen m.b.t. bugs die in IE6 en lager voorkomen :) ? Weer de gebruikelijk zooi aan security upgrades, nieuwe opies als tabs, ssl gekleurd balkje, etc zitten al in beta 1. Kortom, gaan ze alleen nog kijken of daar bugs in voorkomen (en die fixen) of wordt er vanaf nu gewerkt aan het oplappen van de engine zelf :) ?

position: relative;

quote:
Kortom, gaan ze alleen nog kijken of daar bugs in voorkomen (en die fixen) of wordt er vanaf nu gewerkt aan het oplappen van de engine zelf
Lijkt mij erg stug. Als je van plan bent om de engine te gaan veranderen ga je geen beta uitbrengen. Maar laten we optimistisch blijven ;)

Hate to say it maar ik had 't eigenlijk wel een beetje verwacht :/

edit:
The final release of Internet Explorer 7 will focus on improving the developer experience by reducing the time needed for developing and testing on different browsers.
Gaan ze dan eindelijk de Gecko engine adapten??!!! :D

drm wijzigde dit bericht 28-07-2005 19:00 (34%)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

quote:
drm schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:55:
[...]
Lijkt mij erg stug. Als je van plan bent om de engine te gaan veranderen ga je geen beta uitbrengen. Maar laten we optimistisch blijven ;)
Mee eens, maar hoop dat het toch echt niet blijft bij 2 bug fixes.
quote:
edit:

[...]
Gaan ze dan eindelijk de Gecko engine adapten??!!! :D
quote:
Platform enhancements for developers to improve compatibility and manageability, including improved support for Cascading Style Sheets (CSS) as well as transparent PNG support.
Toen ik dit las en daarna het "tech document" moest ik toch even lachen. Ze brengen het echt met een klank van "kijk eens wat een geweldige veranderingen" terwijl het niks voorsteld.

Zelfs <abbr/> niet maken, schandelijk. Hoe moeilijk kan zoiets implementeren wel niet zijn? Wordt application/xhtml+xml ondersteund tegenwoordig? IE7 getest door Tom-Eric wijst ook al aan dat er veel te weinig is gefixt voor de tijd die er was.

coubertin119 wijzigde dit bericht 28-07-2005 19:03 (3%)

Skat! Skat! Skat!

zijn er al ergens uitgebreidere tests?

- wat over xhtml?
- wat over overflow in tbody?
- wat over min-width, max-width?
- wat over het hele hasLayout buggy verhaal?
- dom 2 event model

mophor wijzigde dit bericht 28-07-2005 19:10 (6%)

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

mophor, naar wat ik lees zijn er geen nieuwe features (dus geen min-width of max-width of whatsoever aan CSS) bijgekomen.

Skat! Skat! Skat!

Acties: [view]

Door: pasta Moderator BV/CSA
Theezak er maar in

Wat ik ook raar vindt is dat er een publieke IE7 beta gereleased zou worden. Inschrijven via Connect op Microsoft, of de beta downloaden van MSDN noem ik niet echt publiek. Zie verder ook deze blogpost op IEBlog. :)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

Ik meen gelezen te hebben dat op 3 augustus een écht publieke beta eraan kwam.

Skat! Skat! Skat!

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Is IE 7 ook zo onstabiel als 6 ?
Heb daardoor een hekel aan waneer op een computer alleen ie als browser op een computer staat.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
pasta schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:04:
Wat ik ook raar vindt is dat er een publieke IE7 beta gereleased zou worden. Inschrijven via Connect op Microsoft, of de beta downloaden van MSDN noem ik niet echt publiek. Zie verder ook deze blogpost op IEBlog. :)

Op dit moment werkt hier op m'n XP SP2 werkstation en m'n Windows 2003 SP1 server het downloaden van MSDN subscribers niet eens. :(

File Transfer Manager werkt wel, maar als ik op een download klik gebeurt er gewoon niets. De pagina herlaadt en that's it.
:O IE7?
Het is komkommertijd, en we zitten in de hondsdagen, lekker weertje he?

zkywalker wijzigde dit bericht 28-07-2005 19:17 (47%)

Ik vraag me af wat nou het doel is van deze beta. De veranderingen zijn zo marginaal (althans, zo lijkt het) dat het nauwelijks een beta-release waard is en al helemaal geen major release. En waarom is SP2 verplicht?

Bweh, vooralsnog is het gewoon Internet Explorer Marketing Release.

quote:
mophor schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:02:
zijn er al ergens uitgebreidere tests?

- wat over xhtml?
- wat over overflow in tbody?
- wat over min-width, max-width?
- wat over het hele hasLayout buggy verhaal?
- dom 2 event model
Overal is het antwoord volengs mij op: "hetzelfde gebleven" :)

GEEN fatsoenlijke CSS en HTMLondersteuning?

Gadsamme, dat was nou net het enige waar ik op zat te wachten. Ik gebruik geen IE, ga het niet gebruiken en het zal me roesten wat mensen als browser gebruiken, maar het feit dat ik bij elke site extra moet gaan werken om het fatsoenlijk in IE draaiende te krijgen liet me echt uitkijken naar IE7.

Helaas. Weer een droom in duigen.

'Who are you but my reflection, who am I to judge or strike you down' - Mijn webicon.

Dat er geen fatsoenlijke CSS2 support zou zijn viel nog wel te verwachten. Maar dat er gewoon vrijwel niets verbeterd is, dat is te gek voor woorden.

Hm, come to think of it, ik was gisteren nog aan het prutsen met XMLHttpRequest, toch een stokpaardje van IE (hoewel het eigenlijk bar weinig met IE te maken heeft) maar zelfs daar liep ik tegen ontbrekende functionaliteit aan t.o.v. Opera en Firefox :D

Ik zou me schamen als ik developer van IE7 zou zijn en met dit product naar buiten moest komen.

marginaal? Tabs, search bar, spiffing (of zoiets) en verbetering in de engine! Het is geweldig mike :D

Tenminste, zo wordt het verkondigd heb ik het idee ;)

Ach, ik moet em eerst geinstalleerd zien te krijgen. Hij weigert op een nederlandse windows te installeren |:(

Did you just throw that Aperture Science Thing We Don't Know What It Does into an Aperture Science Emergency Intelligence Incinerator?

En vergeet niet te rebooten :+

Wanneer moest ik ook alweer voor het laatst rebooten voor een browser (update)? OHJA, vorige week nog voor een security-fix van IE6 :(

Kan iemand me het nut uitleggen van het verplaatsen van de menubalk? (File, edit)

Sure, Safari heeft die balk ook niet in het browservenster staan en en daar staat het kinda neat, maar waarom vinden ze het bij Microsoft nodig om tegen alle richtlijnen in te gaan? :X.

'Who are you but my reflection, who am I to judge or strike you down' - Mijn webicon.

quote:
Kan iemand me het nut uitleggen van het verplaatsen van de menubalk?
Dat je je daar druk om maakt... IE7 heeft veel serieuzere problemen.

Did you just throw that Aperture Science Thing We Don't Know What It Does into an Aperture Science Emergency Intelligence Incinerator?

» » » » » »

quote:
Nietzman schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:07:
Kan iemand me het nut uitleggen van het verplaatsen van de menubalk? (File, edit)

Sure, Safari heeft die balk ook niet in het browservenster staan en en daar staat het kinda neat, maar waarom vinden ze het bij Microsoft nodig om tegen alle richtlijnen in te gaan? :X.
Het is al sinds jaar en dag mogelijk in IE om de verschillende werkbalken te verslepen/verplaatsen naar eigen inzicht en voorkeur.. (ik neem aan dat je op het screenshot doelt van de TS?)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

De korte versie graag...

Het is pas de eerste beta, en ik denk niet dat ze al die tijd hebben besteed aan een rss lezer. Ik vermoed dat het echte werk nog in de trunk zit.

Failing to prepare = Prepare to fail

Ik denk niet dat ze al die tijd hebben gestoken in een paar verbeteringen en nieuwe features. Er komt vast meer.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws