Gathering of Tweakers

Quicksearch
thanks emiel blijft een x600. wil een x700.
zoek nog even verder

bertje20

Made in NL

quote:
bertje20 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:32:
thanks emiel blijft een x600. wil een x700.
zoek nog even verder
Precies wat mij overhaalde naar de M6VA-8003P ;) Kijk anders is naar de M6V in een shop en concludeer zelf of je de behuizing sterk genoeg vind. Good Luck /succes met je zoektocht (duurde bij mij ook iets van 2 maand voordat ik definitief voor deze notebook koos :+

[LTS][MTS][HTS]

ja ja, in een shop, :Z
zoek me suf in de regio nijmegen die ze op voorraad hebben. B)
tips zijn welkom.
:?

bertje20

Made in NL

quote:
bertje20 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:17:
ja ja, in een shop, :Z
zoek me suf in de regio nijmegen die ze op voorraad hebben. B)
tips zijn welkom.
:?

Anders bel je zo een webshop en zeg je dat je graag zo een ding eerst in t echt wil zien. Laptops4u zit in de buurt (jah ik weet t ongeveer 50 km) maar je zou ze kunnen vragen of het mogenlijk is.

Of kijk is op deze link van asus link
Hier staat een Distributor onder die in nijmegen is gevestigd.

[LTS][MTS][HTS]

quote:
emiel1984 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:53:
Ik heb nog een leuk weetje , ik heb ze gemailt en het was een fout dat het 400 Mhz betrof, de notebook bevat 533 Mhz ddr2 geheugen _/-\o_

Die bevestiging van 533 Mhz geheugen kreeg ik ook van ze na een vraag erover.

Op mijn vraag hoe lang deze laptop met de accu doet kreeg ik als antwoord 3 a 3,5 uur als minimum bij officegebruik. Kan iemand dit al uit de praktijk bevestigen?

Mijn ervaring met laptops4u is tot nu toe verder ook goed. Op mijn mailtje met een aantal vragen kreeg ik binnen een uur een duidelijk en volledig antwoord.

Ik zit erover te denken de M6Va ook bij laptops4u te bestellen. En dan de bareboneversie met extra geheugen, grotere HD en zonder OS. Zijn er toevallig al mensen die Linux of een BSDvariant geprobeerd hebben op deze laptop? Ik wil namelijk graag FreeBSD als OS gaan gebruiken. Misschien iemand die er eens een livecd op wil draaien?

Voorlopig maar even de ervaringen afwachten van de mensen die hem komende week geleverd krijgen. :)

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

thanks, maar deze werkt alleen met resellers.
heb gemailed of ze winkels in de buurt als klant hebben.

bertje20

Made in NL

quote:
Farmerwood schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:56:
[...]
Die bevestiging van 533 Mhz geheugen kreeg ik ook van ze na een vraag erover.
Dat staat inmiddels ook al op hun site vermeld bij de 8003p. Die 3,0 tot 3,5 h moet je wel kunnen halen is mijn mening, ik zal het meenemen bij de review die ik erover ga schrijven (over een dag of 10).

[LTS][MTS][HTS]

hoi emiel,
geen reaktie van mcdos mycom nijmegen geen reaktie gegeven op mijn email vraag.

intussen gevonden w2v :9~ :9~ :9~ 8)7 _/-\o_ ik word gek geloof ik

bertje20

tis ietswat offtopic qua model, maar heb een probleempje met me asus w1.
Ik krijg namelijk met speedswitch xp of met welk progje dan ook m'n mobile proc snelheid niet omlaag, hij blijft dus continu op 1694 Mhz draaien, dit is gekomen omdat ik de boel opnieuw erop geinstalleerd heb mbv installatie cd's die erbij geleverd worden, operating system is windows xp pro nederlands.

Lijkt er ook op dattie met power4gear wat er standaard bij komt ook niet reageert.

Zie ik iets over het hoofd? moet ik nog meer drivers installeren voor de processor? want ik heb er een driver cd erbij gekregen en die bevat een cpu hotfix en een intel driver, die ik allebij installed heb.

ik heb het programma interl centrino mobile technology test utility geinstalleerd en hier geeft ie geen foutmeldingen

Sorry voor het offtopic model!

wes-81 wijzigde dit bericht 05-08-2005 20:22 (23%)

Made in NL

@wes

Ik vind het wat offtopic.. had je beter een nieuw topic voor kunnen openen (had je ook eerder reactie en meer reacties gehad denk ik)

Heb je in de bios settings je ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) wel aanstaan ?
Ik denk dat dit nodig is om je settings softwarematig omlaag te kunnen zetten.

Edit ; ik wou even melden dat het niet altijd zo is dat acpi instellingen toegangkelijk worden in winXP als hij aanstaat in de bios. Soms moet je hem juist uitzetten om het te laten werken(jah weet t beetje stom) maar als t dus aan zou staan moet je het is uit zetten en dan is proberen (te kijken of t werkt).

@ bert20

Tjah waarom denk je dat het bij mij 2 maanden heeft geduurt :+ LOL .. Ik vind iig zelf 17 inch wat groot voor een notebook om mee te nemen naar school elke dag. Ik adviseer je eerst is te kijken naar de grootte van een 17 inch notebook :). Dat heb ik ook gedaan voordat ik zelfs al ging zoeken naar een notebook.

Emiel1984 wijzigde dit bericht 05-08-2005 21:23 (93%)

[LTS][MTS][HTS]

hee emiel , dat ga ik ook zeker doen.
voor mij hoeft het niet zozeer mobiel te zijn. is meer een desktop vevanger voor in de huiskamer. maar toch wel makkelijk op te ruimen ipv een echte vaste pc plek. ben toch beniewd naar de mogelijkheid om de w2v als 2e tv in te kunnen zetten. iemand al ervaring?

bertje20

Made in NL

quote:
bertje20 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:00:
hee emiel , dat ga ik ook zeker doen.
voor mij hoeft het niet zozeer mobiel te zijn. is meer een desktop vevanger voor in de huiskamer. maar toch wel makkelijk op te ruimen ipv een echte vaste pc plek. ben toch beniewd naar de mogelijkheid om de w2v als 2e tv in te kunnen zetten. iemand al ervaring?
tvtuner test in review; link

[LTS][MTS][HTS]

Heeft iemand al (high res) foto's van de M6Va?
Op asus.com lijkt vrijwel geen enkel plaatje te willen laden hier. :?

Kwam wel op de zwitsere Asussite dit tegen:
http://ch.asus.com/produc...m6series/m6000va/m6va.swf
http://ch.asus.com/produc...00va/m6000va_overview.htm

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Made in NL

Helaas net een wat minder e-mailt ontvangen, het gaat waarschijnlijk een weekje langer duren met de M6Va.. hij is nog niet binnen bij de leverancier.. ;( Zat nog de hele dag in spanning of ik hem morgenvroeg nog op zou kunnen halen omdat het anders pas vrijdagochtend werd ..maargoed niks aan te doen.. behalve dat asus me hierin een beetje heeft teleurgesteld :|

De review zal dus waarschijnlijk nog wel even op zich moeten laten wachten.. net als de gevraagde hi-res foto's die ik dan wel zou willen maken(amateurfoto's, dat dat weer wel :+ ).

[LTS][MTS][HTS]

Made in NL

quote:
Farmerwood schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:33:
Heeft iemand al (high res) foto's van de M6Va?
Op asus.com lijkt vrijwel geen enkel plaatje te willen laden hier. :?

Kwam wel op de zwitsere Asussite dit tegen:
http://ch.asus.com/produc...m6series/m6000va/m6va.swf
http://ch.asus.com/produc...00va/m6000va_overview.htm
Die tweede link is ook in het engels te krijgen/vinden Link

Emiel1984 wijzigde dit bericht 09-08-2005 22:28 (3%)

[LTS][MTS][HTS]

heeft iemand hier een antwoord op?
wil graag mijn hi8 video opnamen branden op dvd. op mijn sony hi 8(analoog) camera zit een s-vhs uitgang. en een gele tulp.
kan dit rectstreeks op de m6va of de w2v aangesloten worden?

bertje20

Hey, mijn M6Va'tjes komen ook een week later ;( Nah ja, niks aan te doen...

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

Made in NL

quote:
bertje20 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:10:
heeft iemand hier een antwoord op?
wil graag mijn hi8 video opnamen branden op dvd. op mijn sony hi 8(analoog) camera zit een s-vhs uitgang. en een gele tulp.
kan dit rectstreeks op de m6va of de w2v aangesloten worden?
Zou ik als ik jouw wass even in de spec kijken naar een S video in. Denk het haast niet, als er een notebook is die dat heeft van de 2, dan is het denk ik de W2V de m6va niet naar mijn weten dus (zal wel lache zijn als t wel zo is :p) .. Gewoon in de specificaties kijken dus.

Emiel1984 wijzigde dit bericht 10-08-2005 00:14 (9%)

[LTS][MTS][HTS]

quote:
emiel1984 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:12:
[...]

Zou ik als ik jouw wass even in de spec kijken naar een S video in. Denk het haast niet, als er een notebook is die dat heeft van de 2, dan is het denk ik de W2V de m6va niet naar mijn weten dus (zal wel lache zijn als t wel zo is :p) .. Gewoon in de specificaties kijken dus.

sorry. wordt wel erg off topic geloof ik. maar keus is zo moeilijk in vergelijking met m6va maar prijsverschil is zo klein
http://www.infosyncworld....image_type=i&number=4 s-video is "out". maar rechts ernaast is "in" maar wat?
coax.? heb ik daar ook iets aan?
is op alle soorten? w2v (b) (c) vershillen?? ben de weg kwijt.

bertje20

Made in NL

quote:
bertje20 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:19:
[...]

sorry. wordt wel erg off topic geloof ik. maar keus is zo moeilijk in vergelijking met m6va maar prijsverschil is zo klein
http://www.infosyncworld....image_type=i&number=4 s-video is "out". maar rechts ernaast is "in" maar wat?
coax.? heb ik daar ook iets aan?
is op alle soorten? w2v (b) (c) vershillen?? ben de weg kwijt.
Ik zag op de asus site staan ; AV-in Cable of ze hiermee ook echt S-video bedoelen weet ik niet 100% zeker maar bel anders morgen even naar asus om het na te vragen ( ze hebben niet voor niets een 0800 nummer voor de klant die er niet uit kan komen ;)

[LTS][MTS][HTS]

quote:
emiel1984 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:52:
De review zal dus waarschijnlijk nog wel even op zich moeten laten wachten.. net als de gevraagde hi-res foto's die ik dan wel zou willen maken(amateurfoto's, dat dat weer wel :+ ).

Hm das wel jammer, want die review gaat denk ik wel de doorslag geven bij mijn beslissing tot aankoop.

Wat trouwens wel vreemd is: Ik begreep dat de M6Va barebone nu pas voor het eerst uitgeleverd gaat worden bij laptops4u. Toch staat hij bij de bestverkochte artikelen.... :?

Iemand die weet wat de specs zijn van de 2de accu? Is die exact hetzelfde als de gewone accu? Zit erover te twijfelen om die erbij te kopen. Dan kun je waarschijnlijk wel een hele (school)dag op de accu doen.

quote:
Farmerwood schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:35:
[...]

Wat trouwens wel vreemd is: Ik begreep dat de M6Va barebone nu pas voor het eerst uitgeleverd gaat worden bij laptops4u. Toch staat hij bij de bestverkochte artikelen.... :?

denk dat dat komt doordat hij het meest besteld is.

Check

Beste Tweakers,

ik heb ongeveer een maand geleden mijn Asus M6v aangeschaft, type Q-039. Mijn beauty heeft de volgende specs:

- pentium M 750 (1,86 ghz)
- 15,4" WXGA color shine LCD
- Optical drive 8x DVD dual layer
- Wireless IEEE 802.11 b/g
- 80 gig 5400 rpm hard disc
- 512 mb intern geheugen
- bluetooth

Nu lees ik diverse replies in de M6 topics over het flashen van de bios en het updaten van diverse drivers. Dit is echter mijn eerste laptop dus met het flashen van een bios en het updaten van drivers heb ik nog niet echt ervaring :? . Zou iemand mij kunnen vertellen of ik mijn Bios moet updaten ja of nee en zo ja, hoe ik dat het beste kan aanpakken? En of er nog betere drivers zijn die ik kan installeren?

Alvast bedankt.

Mvg, Ron

p.s. iemand nog op zoek naar High Res pics? Ik kan anders wel een paar kiekjes maken :P

als je geen problemen hebt met je laptop hoef je niet je bios te updaten.

drivers is meestal wel handig, vooral grafische drivers aangezien die maandelijks verbeterd worden en dus performance in games verbeteren of problemen in games verhelpen.

Qua drivers van je grafische kaart, gewoon de omegadrivers gebruiken met standaard instellingen. Om je grafische drivers te updaten zie de stappen in de how to in de startpost. Alles uninstallen wat met ati te maken heeft in je control panel, remove software reboot en dan installeren van de omegadrivers.

Voor de rest van je hardware geldt hetzelfde verhaal, nieuwere drivers verhelpen problemen. Zoals de intel wireless drivers, de oudere versie kon geen wpa aan of had problemen er mee, de nieuwste hebben dat probleem niet meer.

Als je weet hoe je deze dingen op je desktop moet doen kan je het ook op je notebook, je sloopt niets door het updaten van drivers.

Alleen met bios updates heb je een risico als het fout gaat. Maar die doe je meestal alleen als de nieuwe bios een probleem oplost.