Hoofdcategorieën
Topicacties

Chloroform, waar te krijgen?

Pagina: 1 2 3 4 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 juli 2004

quote:
RocketKoen schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 06:01:
zie je er toevallig uit als een enge terrorist lemming?
misschien iemand anders laten proberen ;)
ik had hier geen probleem om er aan te komen. apotheek keek wel raar op toen ik vroeg om 100ml chloroform en een spuitje :P
Valt wel mee :P Probleem is niet dat ze het niet willen verkopen maar ze hebben het gewoon niet. Sommige hebben er zelf nog nooit van gehoord 8)7 Ik ga het denk ik nog maar eens proberen met die plexi lijm die ik heb, heeft als voordeel dat het vullend voormogen heeft.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

quote:
T4F.nl_Muad schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:12:
[...]
Maar als je dit soort dingen een keer gebruikt (en de nodige veiligheidsmaatregelen in acht neemt) durf ik er heel wat op te wedden dat elke tweaker die met chloroform gewerkt heeft, geen nadelige gevolgen daarvan zal ondervinden.
offtopic:
Ik heb tijdens mijn studie farmacie vaak genoeg met chloroform en ether (beide als oplosmiddel) gewerkt. De veiligheidsmaatregelen waren toen (20 jaar geleden) al niet mals.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

quote:
Mr. Liu schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:24:
[...]

offtopic:
Ik heb tijdens mijn studie farmacie vaak genoeg met chloroform en ether (beide als oplosmiddel) gewerkt. De veiligheidsmaatregelen waren toen (20 jaar geleden) al niet mals.

Tuurlijk, maar dat is logisch, de school wil niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgen. Net als op school (5vwo) je altijd bril opmoet bij vuur of gevaarlijke stoffen (zoutzuur) maar dat is meestal naar mijn idee niet nodig. Als je van die sukkels had zoals 2 jaar geleden die zoutzuur gaan koken in een dichte reageerbuis... dan heb je het wel nodig, anders valt het denk ik best mee.

Maarre, we gaan een beetje heel erg offtopic hier.

Reg. datum: 01 maart 2005

quote:
lemming_nl schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:16:
Ik heb het bij een stuk of 10 apotheken geprobeer maar geen van die apotheken hebben het. Bouwplastics haal ik mijn plexi vandaan en ik heb ook zo'n potje lijm maar dat spul vind ik waardeloos.

Ik vraag wel ff aan mijn tante die werkt in apotheek.

Ik laat je et weten

Reg. datum: 08 mei 2004

quote:
lemming_nl schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:38:
Tuurlijk, maar dat is logisch, de school wil niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgen. Net als op school (5vwo) je altijd bril opmoet bij vuur of gevaarlijke stoffen (zoutzuur) maar dat is meestal naar mijn idee niet nodig. Als je van die sukkels had zoals 2 jaar geleden die zoutzuur gaan koken in een dichte reageerbuis... dan heb je het wel nodig, anders valt het denk ik best mee.

Maarre, we gaan een beetje heel erg offtopic hier.
offtopic:
Je redenatie is verkeerd. De school heeft een verantwoordelijkheid om mensen op te leiden die verantwoord met chemicaliën kunnen omgaan. Vandaar de veiligheidsmaatregelen.
Chloroform bijvoorbeeld wordt door de huid opgenomen vandaar dat je iig al met een veiligheidsbril en handschoenen in de weer moet.

It's hard enough to remember my opinions without remembering my reasons for them (The Streets)
XP | Debian | Kubuntu | Vista

Reg. datum: 22 juli 2005

Hoi,

Je kunt hier een briefje naar schrijven voor info en/of bestellen of kijken op www.ikab.nl

General info@ikab.nl
Sales/Purchase avermeulen@ikab.nl
Logistics logistics@ikab.nl
Administration support@ikab.nl

IKAB Chemicals B.V.
Baronielaan 297
4835 JM Breda
The Netherlands

Tel :+31-(0)76-5717174
Fax: +31-(0)76-5717175

Reg. datum: 08 december 2003

Boom BV is ook een dergelijke leverancier.

http://www.boomlab.nl/p_contact

Dit is een leverancier van allerhande laboratorium materiaal.
Gewoon even naar die mensen bellen en dan kun je wellicht
je flesje chloroform bestellen.

Maar dit is wel de methode. Je zult het gewoon bij dergelijke
professionele leveranciers kunnen bestellen.

Reg. datum: 24 juni 2005

Die spuitjes die ze bijleveren zijn toch ook van kunststof? Tast het chloroform die spuitjes dan niet aan? :)

Reg. datum: 24 november 2002

Ik heb al meerdere malen chloroform gekocht.. in een potje met een kwast eraan. Je kan het vinden bij ru58 echt een top winkel ze hebben alles daar wat te maken heeft met plastic.

www.ru58.nl

AMD XP 1800+@2530Mhz|768MB DDR 400 dual channel |Epox 8rda3G|ATI X800XT-PE 256MB GDDR3 | 440GB opslag ruimte |

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zie iedereen hier op GOT altijd aan kloten met injectinaalden en andere spuiten om het chloroform aan te bregen. Ik zelf gebruik meestal een dun penseeltje en werkt erg goed moet ik zeggen. Op die manier kun je het veel preciezer aan brengen en heb je minder kans op uitlopers.

Nieuwe PSP WHITE v1.5 Tekoop met heel veel spellen!

quote:
Vegito schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:24:
Ik heb al meerdere malen chloroform gekocht.. in een potje met een kwast eraan. Je kan het vinden bij ru58 echt een top winkel ze hebben alles daar wat te maken heeft met plastic.

www.ru58.nl
Daar verkopen ze toch geen chloroform? Wat zij hebben is gewoon plexilijm (in de winkels zeiden ze iig dat ze geen chloroform hadden) die trouwens best wel aardig werkt.

Reg. datum: 15 december 2004

ik heb wat van dat model bouw lijm thuis staan werkt dit ook want hier maak je het plastic ook eiglijk aan elkaar vast of is dit gewoon niet sterk genoeg

Haat zwarte kroontjes!
Reg. datum: 07 mei 2005

Ik gebruik gewoonweg geen chloroform meer. Gebruik het nu alleen nog maar om af en toe voor de gein aan te snuiven om een beetje raar gevoel te krijgen. :P

compleet nutteloos dus... :|

Check: http://www.bouweenpc.nl V.2. Released!

Ik snap niet waarom sommige apotheken zo angstig doen, als je iemand wil verdoven kan je ook gewoon benzine gebruiken, daar ga je net zo knock-out van als van chloroform...... 't is maar dat jullie het weten >:)

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

linux-geek
Reg. datum: 02 juli 2004

quote:
PAKMAN79 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:04:
Ik snap niet waarom sommige apotheken zo angstig doen, als je iemand wil verdoven kan je ook gewoon benzine gebruiken, daar ga je net zo knock-out van als van chloroform...... 't is maar dat jullie het weten >:)

Inderdaad. De volgende apotheker die je geen chloroform wil meegeven zeg je gewoon dat je dan wel in de winkel aan de overkant een keukenmes gaat kopen. Werkt net iets sneller als je iemand wil vermoorden IMHO...

En btw, laten we allemaal geen chloroform meer gebruiken. Het is misschien carcinogeen. Laten we ook onze GSM's en WiFi-routers wegsmijten. En o ja, waarom verhuizen we niet naar de noordpool? Minder schadelijke benzinegassen. Kom nu, net zoals thinner en ammoniak zal chloroform niet zo positief zijn. Maar als je het in een goed verluchte ruimte gebruikt met handschoenen aan - en dat niet wekelijks doet - lijkt me niet dat je eraan zal doodgaan...

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Wind powered...
Reg. datum: 03 oktober 2002

quote:
Parasietje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:24:
En o ja, waarom verhuizen we niet naar de noordpool? Minder schadelijke benzinegassen.
don't vergeet het gat in de ozonlaag daar he. uv straling all over the place!!
Reg. datum: 07 december 2003

Wordt je wel mooi bruim, en dat terwijl * vieux al een bruime is :D

JUHQOKG

Zie Signature
Reg. datum: 22 maart 2004

quote:
vieux schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:12:
Wordt je wel mooi bruim, en dat terwijl * vieux al een bruime is :D

of een neger zonder N op zijn toetsenbord :Y)

mijn zus zegt ook dat chloroform bij haar in de apotheek niet te krijgen is.. :/

Zie Ondertitel

quote:
Resistor schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:50:
België is vreemd, dat wisten we wel ;)

Verklaart wel waarom ze zolang deden om dutroux te vinden :+

quote:
Henk007 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:29:
Het is natuurlijk best stoer om toxische en carcinogene eigenschappen te bagatelliseren en om meteen in de strijd te gooien dat water en keukenzout ook giftig zijn.
Toevallig ken ik in mijn direkte omgeving een ex-schilder die lijdt aan OPS, oftewel organo-psycho-syndroom, een ziekte waarbij het zenuwstelsel ernstig is aangetast. Als je over 10 jaar zulke verschijnselen zou krijgen, denk je echt niet meer aan die vette casemod of waterreservoir dat je in je jonge jaren gemaakt hebt.
Chemical Safety Chart
Succes mannen, ik verlaat dit topic .

Het is natuurlijk stoer om toxische en carcinogene eigenschappen te overdijven en meteen het de zwaarste slachtoffers in de strijd werpen...

Dagelijks schilderen voor jaren lang(en dus elke dag thinner en andere oplost middelen snuiven) is heeeeeeel wat anders dat die een of 2x per maand dat je plastic lijmt voor je casemod... uiteraard moet je alsnog handschoenen aan, een bril op, een mondkap voor(hoewel het bij dampen weinig helpt) en in een geventileerde ruimte werken, maar zoals jij het stelt denk je dat case modden niets anders is dan jarenlang met je kop boven gesmolten plexi hangen.... :z

quote:
noksiejus schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:22:
of een neger zonder N op zijn toetsenbord :Y)

mijn zus zegt ook dat chloroform bij haar in de apotheek niet te krijgen is.. :/
Onzin...ze bestellen het niet(om watvoor een reden dan ook) en daarom is het niet te krijgen...als de ene apotheek in nl het wel krijgen kan, lijtk me sterk dat een andere dat niet kan....

Speks:Iks TweeServertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Arenacum!

Zie Signature
Reg. datum: 22 maart 2004

is geen onzin, mijn zus heeft wel verteld dat het niet te krijgen is in haar apotheek.

of ze het nou wel of niet bestellen is wat anders.

Zie Ondertitel

Reg. datum: 23 februari 2002

Chloroform is idd niet veel meer te krijgen. Veel appotheken hebben het nog wel op voorraad maar kunnen of willen het niet meer bestellen. Er werd bij mij gezegd dat i even heel goed moest zoeken omdat het niet of nauwelijks meer word gebruikt. Dus het kan best zijn dat het gewoon op is en niet meer besteld word.

Als je bij een modelbouwwinkel gaat kijken hebben ze ook van die modellijn in een flesje met een naald. Dit spul heeft ook een lassende werking. Toen ik nog modelvliegtuigjes maakte heb ik dit veel gebruikt. Ik weet niet wat erin zit maar het "last" ook. Die vliegtuigjes waren niet meer stuk te krijgen. Als ik het met plexie lijm deed wel.

alles is stuk te krijgen :+
Maar ik zou het in ieder geval niet choloform moet best wel gevaarlijk zijn (zie gifkaart)

I've GoT a solution

quote:
noksiejus schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:33:
is geen onzin, mijn zus heeft wel verteld dat het niet te krijgen is in haar apotheek.

of ze het nou wel of niet bestellen is wat anders.

Niet te krijgen <> niet te bestellen imo.... als iets ergens niet te krijgen is is dat een kwestie van wel willen maar niet kunnen.....

quote:
Crewlz schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:44:
Als je bij een modelbouwwinkel gaat kijken hebben ze ook van die modellijn in een flesje met een naald. Dit spul heeft ook een lassende werking. Toen ik nog modelvliegtuigjes maakte heb ik dit veel gebruikt. Ik weet niet wat erin zit maar het "last" ook. Die vliegtuigjes waren niet meer stuk te krijgen. Als ik het met plexie lijm deed wel.
Ik denk idd dat dit spul veiliger is te gebruiken(hoewle na een half uur damp happen word je d'r ook niet lekkerder van :X). Spul vlekt wle enorm..mijn broer heeft het een keer genoeit over een paar CD hoestjes... resultaat: Matte hoesjes :+

Speks:Iks TweeServertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Arenacum!

Reg. datum: 04 maart 2004

M'n pa had daar een tijdje geleden nog een paar flesjes van staan.. Zo'n bruin ouderwets flesje met zwart dopje.. Ik zal wel fff vragen of hij ze nog heeft, dan kan ik eventueel wel een flesje chloroform opsturen.. Mag dat met de post mee trouwens?

Waar is de zomer gebleven?? - V.I.P. Netsurfer!

F*CK *FF
Reg. datum: 23 september 2001

Waarschijnlijk niet, maar het linkje "verboden goederen" doet het niet op de site van tpg....

.
.
.
.
.

Pagina: 1 2 3 4 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: