Chloroform, waar te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 29.031 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar chloroform. Nu ben ik, zoals ik vaak heb gelezen hier, de apotheek binnen gestapt en gevraagd of ze chloroform hadden. Ze keken mij raar aan en zeiden dat ze dat niet verkochten want stel je voor dat je er iemand mee wil verdoven.... Dus ik naar de volgende apotheek. Chloroform zegt u? Ik zal het even navragen, en nee ook zij hadden het niet. Dus ik weer naar de volgende... Je begrijpt het wel, ik kan het hier in de buurt niet krijgen. Weet iemand een adres in leiden of den haag (daar moet ik toch nog heen om plexiglas te kopen) waar ik aan chloroform kan komen?

Nu wil ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om nog wat vraagjes te stellen:

1. Hoeveel kost dat nu eigenlijk?
2. Hoe lang doet het erover om te drogen?

Mijn huidige resevoir is de vernieling in geholpen omdat achteraf bleek dat de lijm 24 uur moest drogen en ik dat dus niet gedaan had. Doet chloroform er ook zo lang over? Ik heb eigenlijk geen zin om een dag te moeten wachten om te kijken of het wel goed gegaan is.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
1 tip, niet inademen he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-06 07:24

MF

Take a Seat

Gewoon @ de apotheek (ookal was je daar al)

[ Voor 37% gewijzigd door MF op 15-07-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Scheikunde lokaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

bij je lokale hitman :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Euhh wat wil je gaan doen met die cloroform, lijmen? Ik mis iets geloof ik.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

job

plexiglas lijmen ja

[ Voor 84% gewijzigd door job op 15-07-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 448191
Vertel.....

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05

aip

TS wil plexiglas verlijmen. Eén van de voor de hand liggende methoden is het plexiglas met chloroform 'week' maken en zo op een ander stuk verlijmen....? Denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 22:36

Bezulba

Formerly known as Eendje

het "smelt" het plastic aan elkaar.. best wel een gave chemische reactie... de uiteindelijke verbinding is uiteindelijk even sterk als het plexiglas

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Plexiglas lijm je met choloform... =) heel simpel. Apotheek, ID mee, je moet giflijst tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06 14:49
Volgens mij is het niet voor niets dat de apotheken het niet verkopen. Wellicht dat het dan verboden is? Wat denk je zelf?

http://www.eu-milieubeleid.nl/ch07s06.html

De vraag is dan inderdaad waarvoor te gebruiken. Lijkt mij niet dat GOT de juiste plek is om dit te vragen.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Waar heb je je huidige cloroform dan vandaan gehaald :) ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 12:32

E-Vix

Nu met sneeuw!

Lees hier maar.

Maar vreemd dat de apotheken het niet hebben liggen voor je. Ik dacht zelf dat het vrij standaard was. Bel anders eens een paar apotheken op om te vragen of ze het hebben. Leg anders voordat je om chloroform vraagt eerst even kort uit waar je het voor nodig hebt. Misschien dat ze dan wat makkelijker doen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 16:54

virus.elektro

profesionele monitor sloper

met chloroform kan je bepaalde plastic soorten lijmen. het chloroform reageert met het plexiglas waardoor je een prachtige naadloze verbinding krijgt

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 448191
Hmm, boeiend... Hoe moet ik me dat voorstellen: de te lijmen oppervlakken insmeren, tegen elkaar zetten, en vijf minuten later is het gebeurd?

Is chloroform niet een heel dun en vluchtig goedje zoals alcohol?

Edit: die link gaf antwoord op mijn vragen.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door 448191 op 15-07-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

ik zocht dit nou net ook ;)
maarja ik heb kennis bij de apotheker.
dus ik krijg dat wel mee.
ik maak een UV Groene (5mm dikke) HDD silenced rack! 8)

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Op www.bouwplastics.nl staan wel verschillende lijmen, ook in zo'n glazen potje. En die zitten nog wel in Den Haag :)

Ik neem aan dat ze er niet echt mee te koop lopen dat ze chloroform verkopen, omdat dat ook voor andere minder legale doeleinden gebruikt kan worden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:37
leiden, dus zoek een vriendje op de universiteit :).. Als je goed nadenkt ken je vast wel iemand die iemand kent bij scheikunde (zelf zit ik bij natuurkunde, maar kan zo snel even niemand verzinnen..)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb toevallig net zo'n potje binnen van bouwplastics.nl. Het werkt goed, maar ik geloof niet dat het chloroform is. Zal even langdurig boven het potje gaan hangen met mijn neus om het te testen :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:10

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

chloroform kreeg ik gewoon mee... geen vragen gesteld... geen gifformulier moeten invullen... zelfs mijn naam niet moet zeggen...

wat koste het...

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/onderdele/chloro2.jpg

Dat flesje + spuit om en beide 3€.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

jellabie schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:43:
chloroform kreeg ik gewoon mee... geen vragen gesteld... geen gifformulier moeten invullen... zelfs mijn naam niet moet zeggen...

wat koste het...

[afbeelding]

Dat flesje + spuit om en beide 3€.
België is vreemd, dat wisten we wel ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128590

Ik had na een paar rare vragende personen de laatste 50 ml meegekregen die ze nog hadden, geen giflijst geen naam niks, en idd ongeveer 3 euro. De eerste apotheek waar ik heen ging had het ook niet, dus een beetje doorzoeken en uiteindelijk is er wel eentje die nog wat heeft staan :P

Trouwens, had ik eindelijk chloroform binnen, blijkt het "plexiglas" dat ik had gescoord acylaat te zijn, niet te lijmen die zooi je trek het zo weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143640

Heb mijn chloroform gewoon meegekregen bij de aphotheek in Alphen aan den Rijn, no problemo.
Daarnaast zie ik er nog uit als een 14 jarig jochie maar geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb het bij een stuk of 10 apotheken geprobeer maar geen van die apotheken hebben het. Bouwplastics haal ik mijn plexi vandaan en ik heb ook zo'n potje lijm maar dat spul vind ik waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25

Eraser127

Nijkerk

tsjah, ik heb het ook wel es gehaald gewoon bij de apotheek. Gewoon gezegd dat het voor het lijmen van plexi was. (was ook zo)

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Dat het te krijgen is bij apotheek wil ik best wel geloven maar bij mij in de buurt niet, daarom was mijn vraag ook: weet iemand waar ik het kan krijgen in leiden/den haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:57

wowi

Wat je ook kan proberen is het volgende in plaats van chloroform
het hangt een beetje af van het soort plexiglas wat je hebt,
neem thinner is goed verkrijgbaar in winkels, en doe iets op je plexiglas
als het iets plakt heb je succes met je plexiglas.
Ga dan verder als volgt om een plexiglas lijm te maken.
Neem wat stukjes van je plexiglas, dat je overhebt en maak daar dan een aantal stukjes van
met behulp van een hamer (kijk uit voor rondvliegende stukjes) (zo klein mogelijk maken dan lost het sneller op) doe dit nu in en jampot een aantal stukjes en een klein beetje thinner.
de stukjes moeten nu oplossen, dit duurt even liefst een dag van te voren aan maken
(bij grote haast is het iets te versnellen door het iets warm te maken in
de magnetron pas wel op niet koken alleen iets verwarmen jampot deksel erop even !!!!) Als het gelukt is heb je een dikke brij gekregen van thinner en plexiglas.
Hiermee kun je prima plexiglas lijmen, en het werkt ook nog eens erg snel, voordeel geen chloroform nodig (giftig carcinogeen verdacht alhoevel thinner ook niet echt fris is hoor).
Als het niet oplost heb je echt chloroform nodig.
Dan werkt de stukjes methode ook, en is zelf aan te raden.
Succes :7

P.S. ipv de magnetron gebruik een bak met warm water wat veiliger zoals de mensen al voorstellen
tja ik had het toen snel nodig geen geduld :P

[ Voor 7% gewijzigd door wowi op 16-07-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:47

gakkethijs

niks

elke apotheek moet het bijna hebben of ze maken zelfs niet of nauwelijks eigen recepten. kan ut weten me moeke werkt bij een apotheek. als je het nie kan vinden moet je vragen of je 1 liter metadon mag hebben wordt je tenminste rijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Hier in apeldoorn kon ik het gewoon mee krijgen bijd e apotheek, ik had me niet geschoren en zag er dus een beetej groezelig uit. Toen ze vroegen waar voor ik het ging gebruiken heb ik verteld over het plexi lijmen enzow.
Gif formuliertje ingevuld (hoefde niet te legetimeren) en toen kreeg ik het mee

100ml voor +/- €4.50

Ik raad je wel aan om ff wat test stukjes te doen voor je het echte projecte gaat chloroformen :P
Anders word het al snel een teleurstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 17:16

Nox

Noxiuz

ik wil evt als het egt niet lukt vragen bij mijn zus der apotheek. stuur ik het wel op voor je.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Het is trouwens strikt genomen geen lijmen maar lassen wat je doet, je smelt de 2 delen namelijk aan elkaar.
Dus als een assistente je vraagt wat je ermee moet: "plexiglas aan elkaar lassen B) " :P

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Part

Helemaal niets.....

wowi schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:22:
....
de magnetron pas wel op niet koken alleen iets verwarmen jampot deksel erop even !!!!)
....
Inplaats van de magnetron kun je beter gebruik maken van warmwater waar je de pot met je oplossing in zet.
Jampot met metalen deksel geeft een mooie vonken regen en dat met thinner damp is wel leuk maar niet veilig. Als je een plastic deksel gebruikt gaat het al wat beter maar je kan niet zien hoe warm het is. En als het gaat koken......... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
als je gewoon naar de apotheek gaat en je zegt dat je opzoek bent naar chloroform vanwege het feit dat je daar een plexi reservoir van wilt maken, omdat je dan een mooie verbinding krijgt...

zou je het gewoon mee moeten krijgen, na het invullen van wat formulieren, zo heb ik 30ml hier thuis staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Beste tweakers,
Dat je met trichloormethaan (chloroform) mooi plexiglas kunt lijmen, weegt absoluut niet op tegen de gevaren.
Blijf van dat spul af, evenals andere gehalogeneerde koolwaterstoffen.
Het is verdacht van kankerverwekkende werking, tast je lever en nieren aan.
Chloroform chemical fact sheet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
ja, klopt ja. Als je er jaar in jaar uit mee werkt en het de hele dag staat in de snuiven heb je een VERHOOGDE kans op wat nare bijwerkingen. Voor een keer thuis wat plexiglas plakken heeft het absoluut geen gevaar. Tuurlijk, niet inslikken, niet een uur lang je vingers in de chloroform houden etc etc, maar als je een beetje normaal er mee omgaat is er niks aan de hand. Overigens zijn handschoenen (haal ze gratis bij de benzinepomp :P) wel aan te bevelen, net als een goed geventileerde ruimte.

Edit: bekijk trouwens de safety sheet van natriumchloride eens...je zou spontaan alle potten keukenzout de deur uit gooien ;)

Hier is een linkje natrium chloride

[ Voor 25% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 16-07-2005 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 22:48

tie-rep

nu met ir. !

Apotheek in delft, niets tekenen of legitimeren

€ 4.50 voor 100 ml

succes met zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

T4F.nl_Muad schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 02:41:
[...]
Edit: bekijk trouwens de safety sheet van natriumchloride eens...je zou spontaan alle potten keukenzout de deur uit gooien ;)

Hier is een linkje natrium chloride
Lichtelijk off-topic, maar ik neem aan dat de meesten hier zich de problemen met het gevaarlijke oplosmiddel dihydroxymonoxide nog wel herinneren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31
zie je er toevallig uit als een enge terrorist lemming?
misschien iemand anders laten proberen ;)
ik had hier geen probleem om er aan te komen. apotheek keek wel raar op toen ik vroeg om 100ml chloroform en een spuitje :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 25-06 23:16

Twhomp

Stayin' Alive

Mr. Liu schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 05:28:
[...]

Lichtelijk off-topic, maar ik neem aan dat de meesten hier zich de problemen met het gevaarlijke oplosmiddel dihydroxymonoxide nog wel herinneren.
Dat spul is echt link. Gaan echt heel veel mensen dood aan per jaar. Gelukkig hebben we de KNRM om ons te behoeden voor de akelige bijwerkingen van dat goedje.

Maar serieus:
Chloroform is link, uiteraard. Maar het lijkt wel een hype om telkens overtrokken erop te reageren. Gewoon nadenken en goed mee omgaan en klaar. Vaak zijn vervangende middelen zelfs erger/agressiever. En we zijn toch geen mietjes?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Mr. Liu schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 05:28:
[...]

offtopic:
Is dat goed geschreven? Google kan er nl niks op vinden, wil nou ook weten wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-06 06:13
Megamind schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 08:23:
[...]

offtopic:
Is dat goed geschreven? Google kan er nl niks op vinden, wil nou ook weten wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140923

komt omdat t mono-oxide is en niet monoxide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het is natuurlijk best stoer om toxische en carcinogene eigenschappen te bagatelliseren en om meteen in de strijd te gooien dat water en keukenzout ook giftig zijn.
Toevallig ken ik in mijn direkte omgeving een ex-schilder die lijdt aan OPS, oftewel organo-psycho-syndroom, een ziekte waarbij het zenuwstelsel ernstig is aangetast. Als je over 10 jaar zulke verschijnselen zou krijgen, denk je echt niet meer aan die vette casemod of waterreservoir dat je in je jonge jaren gemaakt hebt.
Chemical Safety Chart
Succes mannen, ik verlaat dit topic .

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 16-07-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57451

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er om vraagt, als je zo'n apotheek binnen wandeld en aan de balie vraagt van: "Heeft u Chloroform?", dan is het antwoord snel nee... Maar als je begint met: "Ik heb een rare vraag, en ik hoop dat u me kunt helpen...", is men sneller geneigd om te luisteren en te helpen. Of vraag eerst naar de baas/manager/chef van de apotheek, omdat het geen gebruikelijke vraag is...

Leg eerst eens uit wat je van plan bent, dat je plexiglas wil plakken/lassen, en dat je hebt gehoord dat chloroform daar heel goed voor geschikt is (beetje dom spelen zeg maar), en of ze je daarmee kunnen helpen. Als ze het dan echt niet hebben, vraag dan of ze het kunnen bestellen of dat ze iemand weten wat het wel verkoopt...

Het ligt helemaal aan de manier hoe je het brengt, als ze de indruk krijgen dat je eerlijk en te vertrouwen bent, willen de meeste je wel helpen. Maar doe het niet via de telefoon, dat wekt wantrouwen, persoon tot persoon werkt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 28-06 16:04

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Tuurlijk moet je opletten, maar je praat over risico factoren hier. Als je tien jaar schilder bent is het niet zo gek dat je blijvende verschijnselen overhoudt, ik voel me na 1 dag in de verf zitten al beroerd.

Het is niet zo dat je omdat stof X schadelijk is, of niet bewezen onschadelijk, dat je die dan absoluut uit je leven moet bannen. Neem alleen al ethanol, of de meeste medicijnen. Echt je leven wordt een hel als je alle risico's weet en gaat vermijden. Je moet wel voorzichtig zijn met dat soort dingen.

Ontopic:
Ik heb er ook wel eens naar gezocht bij de DA en kruidvat, kon het in de schappen iig niet vinden, logisch ook zou je denken, maar er stonden nog bedwelmende stoffen genoeg daar. Ik had eigenlijk alleen aceton nodig, dus heb er niet naar gevraagd.

Ik heb laatst een schema gevonden waarmee je kunststoffen kunt herkennen, zodat je weet hoe ze te plakken :) http://www.vink.be/Files/Filer/KSherkennen1.pdf

[ Voor 30% gewijzigd door Initial G op 16-07-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Henk007 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:29:
Het is natuurlijk best stoer om toxische en carcinogene eigenschappen te bagatelliseren en om meteen in de strijd te gooien dat water en keukenzout ook giftig zijn.
Toevallig ken ik in mijn direkte omgeving een ex-schilder die lijdt aan OPS, oftewel organo-psycho-syndroom, een ziekte waarbij het zenuwstelsel ernstig is aangetast. Als je over 10 jaar zulke verschijnselen zou krijgen, denk je echt niet meer aan die vette casemod of waterreservoir dat je in je jonge jaren gemaakt hebt.
Chemical Safety Chart
Zoals ik al zei, als je dag in dag uit met chloroform werkt, het de hele dag staat in de snuiven (wat een schilder doet), heb je verhoogde kans op allerlei rare dingen. Echter, voor een keer wat casemodden kan chloroform echt geen kwaad.

En nee, het is niet stoer om dit soort dingen te bagataliseren, het is nl een serieus probleem. Maar als je dit soort dingen een keer gebruikt (en de nodige veiligheidsmaatregelen in acht neemt) durf ik er heel wat op te wedden dat elke tweaker die met chloroform gewerkt heeft, geen nadelige gevolgen daarvan zal ondervinden.

@TS: is het niet te bestellen bij bv Acros (grote belgische chemieboer) www.acros.be? Op mijn lab (Philips) bestellen we veel chemicalien daar, weet niet of ze aan particulieren leveren.

[ Voor 8% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 16-07-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
...
de stukjes moeten nu oplossen, dit duurt even liefst een dag van te voren aan maken
de magnetron pas wel op niet koken alleen iets verwarmen jampot deksel erop even !!!!) Als het gelukt is heb je een dikke brij gekregen van thinner en plexiglas.
Hiermee kun je prima plexiglas lijmen, en het werkt ook nog eens erg snel, voordeel geen chloroform nodig (giftig carcinogeen verdacht alhoevel thinner ook niet echt fris is hoor).
Part schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:51:
[...]
Inplaats van de magnetron kun je beter gebruik maken van warmwater waar je de pot met je oplossing in zet.
Jampot met metalen deksel geeft een mooie vonken regen en dat met thinner damp is wel leuk maar niet veilig. Als je een plastic deksel gebruikt gaat het al wat beter maar je kan niet zien hoe warm het is. En als het gaat koken......... })
Ik voel me toch sociaal verplicht om te benadrukken dat het verwarmen van oplosmiddelen in de magnetron erg gevaarlijk is. Niet alleen vanwege ontploffingsgevaar, maar ook extra verdamping enzo.
Gebruik dan zoals Part al suggereerde een bakje warm water.
* Sallin werkt in een laboratorium O-)

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Uit de link die Henk007 gaf:
STRIKTE HYGIENE! VOORKOM BLOOTSTELLING VAN ADOLESCENTEN EN KINDEREN!
Voor hoeveel voorstanders gaat dit eigelijk op?
http://www.vandale.nl/opz...oek/?zoekwoord=adolescent

- Chloroform is tuig.
Vinden de voorstanders het niet opmerkelijk dat de chemici (die hier verstand van zouden moeten hebben) waarschuwen voor de gevaarlijke effecten van dat spul. Op een lab zoek je eerst naar mogelijke vervangers van chloroform voor dat je dat spul gaat gebruiken.

- 'Cancer suspect agent' zetten ze echt niet voor niets op zo'n veiligheids kaart'

En als we het toch over veiligheid hebben:
Neem wat stukjes van je plexiglas, dat je overhebt en maak daar dan een aantal stukjes van
met behulp van een hamer (kijk uit voor rondvliegende stukjes) (zo klein mogelijk maken dan lost het sneller op) doe dit nu in en jampot een aantal stukjes en een klein beetje thinner.
Je gaat een laagkokende vloeistof in de magnetron verwarmen in een afgesloten glazen houder
Hard op weg voor een Darwin award |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 28-06 16:04

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Anthor schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:10:
Uit de link die Henk007 gaf:

[...]
Voor hoeveel voorstanders gaat dit eigelijk op?
http://www.vandale.nl/opz...oek/?zoekwoord=adolescent

- Chloroform is tuig.
Vinden de voorstanders het niet opmerkelijk dat de chemici (die hier verstand van zouden moeten hebben) waarschuwen voor de gevaarlijke effecten van dat spul. Op een lab zoek je eerst naar mogelijke vervangers van chloroform voor dat je dat spul gaat gebruiken.

- 'Cancer suspect agent' zetten ze echt niet voor niets op zo'n veiligheids kaart'

En als we het toch over veiligheid hebben:

[...]
http://ptcl.chem.ox.ac.uk/MSDS/carcinogens.html :X

wie gaat er nog op een formaldehyde toiletje zitten op de camping :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
RocketKoen schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 06:01:
zie je er toevallig uit als een enge terrorist lemming?
misschien iemand anders laten proberen ;)
ik had hier geen probleem om er aan te komen. apotheek keek wel raar op toen ik vroeg om 100ml chloroform en een spuitje :P
Valt wel mee :P Probleem is niet dat ze het niet willen verkopen maar ze hebben het gewoon niet. Sommige hebben er zelf nog nooit van gehoord 8)7 Ik ga het denk ik nog maar eens proberen met die plexi lijm die ik heb, heeft als voordeel dat het vullend voormogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:49

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

T4F.nl_Muad schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:12:
[...]
Maar als je dit soort dingen een keer gebruikt (en de nodige veiligheidsmaatregelen in acht neemt) durf ik er heel wat op te wedden dat elke tweaker die met chloroform gewerkt heeft, geen nadelige gevolgen daarvan zal ondervinden.
offtopic:
Ik heb tijdens mijn studie farmacie vaak genoeg met chloroform en ether (beide als oplosmiddel) gewerkt. De veiligheidsmaatregelen waren toen (20 jaar geleden) al niet mals.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Mr. Liu schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:24:
[...]

offtopic:
Ik heb tijdens mijn studie farmacie vaak genoeg met chloroform en ether (beide als oplosmiddel) gewerkt. De veiligheidsmaatregelen waren toen (20 jaar geleden) al niet mals.
Tuurlijk, maar dat is logisch, de school wil niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgen. Net als op school (5vwo) je altijd bril opmoet bij vuur of gevaarlijke stoffen (zoutzuur) maar dat is meestal naar mijn idee niet nodig. Als je van die sukkels had zoals 2 jaar geleden die zoutzuur gaan koken in een dichte reageerbuis... dan heb je het wel nodig, anders valt het denk ik best mee.

Maarre, we gaan een beetje heel erg offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138440

lemming_nl schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:16:
Ik heb het bij een stuk of 10 apotheken geprobeer maar geen van die apotheken hebben het. Bouwplastics haal ik mijn plexi vandaan en ik heb ook zo'n potje lijm maar dat spul vind ik waardeloos.
Ik vraag wel ff aan mijn tante die werkt in apotheek.

Ik laat je et weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
lemming_nl schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 17:38:
Tuurlijk, maar dat is logisch, de school wil niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgen. Net als op school (5vwo) je altijd bril opmoet bij vuur of gevaarlijke stoffen (zoutzuur) maar dat is meestal naar mijn idee niet nodig. Als je van die sukkels had zoals 2 jaar geleden die zoutzuur gaan koken in een dichte reageerbuis... dan heb je het wel nodig, anders valt het denk ik best mee.

Maarre, we gaan een beetje heel erg offtopic hier.
offtopic:
Je redenatie is verkeerd. De school heeft een verantwoordelijkheid om mensen op te leiden die verantwoord met chemicaliën kunnen omgaan. Vandaar de veiligheidsmaatregelen.
Chloroform bijvoorbeeld wordt door de huid opgenomen vandaar dat je iig al met een veiligheidsbril en handschoenen in de weer moet.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149988

Hoi,

Je kunt hier een briefje naar schrijven voor info en/of bestellen of kijken op www.ikab.nl

General info@ikab.nl
Sales/Purchase avermeulen@ikab.nl
Logistics logistics@ikab.nl
Administration support@ikab.nl

IKAB Chemicals B.V.
Baronielaan 297
4835 JM Breda
The Netherlands

Tel :+31-(0)76-5717174
Fax: +31-(0)76-5717175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw_reijnders
  • Laatst online: 09-08-2022
Boom BV is ook een dergelijke leverancier.

http://www.boomlab.nl/p_contact

Dit is een leverancier van allerhande laboratorium materiaal.
Gewoon even naar die mensen bellen en dan kun je wellicht
je flesje chloroform bestellen.

Maar dit is wel de methode. Je zult het gewoon bij dergelijke
professionele leveranciers kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147682

Die spuitjes die ze bijleveren zijn toch ook van kunststof? Tast het chloroform die spuitjes dan niet aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71531

Ik heb al meerdere malen chloroform gekocht.. in een potje met een kwast eraan. Je kan het vinden bij ru58 echt een top winkel ze hebben alles daar wat te maken heeft met plastic.

www.ru58.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 28-06 08:19

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik zie iedereen hier op GOT altijd aan kloten met injectinaalden en andere spuiten om het chloroform aan te bregen. Ik zelf gebruik meestal een dun penseeltje en werkt erg goed moet ik zeggen. Op die manier kun je het veel preciezer aan brengen en heb je minder kans op uitlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 71531 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:24:
Ik heb al meerdere malen chloroform gekocht.. in een potje met een kwast eraan. Je kan het vinden bij ru58 echt een top winkel ze hebben alles daar wat te maken heeft met plastic.

www.ru58.nl
Daar verkopen ze toch geen chloroform? Wat zij hebben is gewoon plexilijm (in de winkels zeiden ze iig dat ze geen chloroform hadden) die trouwens best wel aardig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131749

ik heb wat van dat model bouw lijm thuis staan werkt dit ook want hier maak je het plastic ook eiglijk aan elkaar vast of is dit gewoon niet sterk genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143640

Ik gebruik gewoonweg geen chloroform meer. Gebruik het nu alleen nog maar om af en toe voor de gein aan te snuiven om een beetje raar gevoel te krijgen. :P

compleet nutteloos dus... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAKMAN79
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik snap niet waarom sommige apotheken zo angstig doen, als je iemand wil verdoven kan je ook gewoon benzine gebruiken, daar ga je net zo knock-out van als van chloroform...... 't is maar dat jullie het weten >:)

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

PAKMAN79 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:04:
Ik snap niet waarom sommige apotheken zo angstig doen, als je iemand wil verdoven kan je ook gewoon benzine gebruiken, daar ga je net zo knock-out van als van chloroform...... 't is maar dat jullie het weten >:)
Inderdaad. De volgende apotheker die je geen chloroform wil meegeven zeg je gewoon dat je dan wel in de winkel aan de overkant een keukenmes gaat kopen. Werkt net iets sneller als je iemand wil vermoorden IMHO...

En btw, laten we allemaal geen chloroform meer gebruiken. Het is misschien carcinogeen. Laten we ook onze GSM's en WiFi-routers wegsmijten. En o ja, waarom verhuizen we niet naar de noordpool? Minder schadelijke benzinegassen. Kom nu, net zoals thinner en ammoniak zal chloroform niet zo positief zijn. Maar als je het in een goed verluchte ruimte gebruikt met handschoenen aan - en dat niet wekelijks doet - lijkt me niet dat je eraan zal doodgaan...

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 23:00
Parasietje schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:24:
En o ja, waarom verhuizen we niet naar de noordpool? Minder schadelijke benzinegassen.
don't vergeet het gat in de ozonlaag daar he. uv straling all over the place!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Wordt je wel mooi bruim, en dat terwijl * Anoniem: 99283 al een bruime is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Anoniem: 99283 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:12:
Wordt je wel mooi bruim, en dat terwijl * Anoniem: 99283 al een bruime is :D
of een neger zonder N op zijn toetsenbord :Y)

mijn zus zegt ook dat chloroform bij haar in de apotheek niet te krijgen is.. :/

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Resistor schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:50:
België is vreemd, dat wisten we wel ;)
Verklaart wel waarom ze zolang deden om dutroux te vinden :+
Henk007 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:29:
Chemical Safety Chart
Het is natuurlijk stoer om toxische en carcinogene eigenschappen te overdijven en meteen het de zwaarste slachtoffers in de strijd werpen...

Dagelijks schilderen voor jaren lang(en dus elke dag thinner en andere oplost middelen snuiven) is heeeeeeel wat anders dat die een of 2x per maand dat je plastic lijmt voor je casemod... uiteraard moet je alsnog handschoenen aan, een bril op, een mondkap voor(hoewel het bij dampen weinig helpt) en in een geventileerde ruimte werken, maar zoals jij het stelt denk je dat case modden niets anders is dan jarenlang met je kop boven gesmolten plexi hangen.... :z
noksiejus schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:22:
of een neger zonder N op zijn toetsenbord :Y)

mijn zus zegt ook dat chloroform bij haar in de apotheek niet te krijgen is.. :/
Onzin...ze bestellen het niet(om watvoor een reden dan ook) en daarom is het niet te krijgen...als de ene apotheek in nl het wel krijgen kan, lijtk me sterk dat een andere dat niet kan....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

is geen onzin, mijn zus heeft wel verteld dat het niet te krijgen is in haar apotheek.

of ze het nou wel of niet bestellen is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crewlz
  • Laatst online: 12-04-2024
Chloroform is idd niet veel meer te krijgen. Veel appotheken hebben het nog wel op voorraad maar kunnen of willen het niet meer bestellen. Er werd bij mij gezegd dat i even heel goed moest zoeken omdat het niet of nauwelijks meer word gebruikt. Dus het kan best zijn dat het gewoon op is en niet meer besteld word.

Als je bij een modelbouwwinkel gaat kijken hebben ze ook van die modellijn in een flesje met een naald. Dit spul heeft ook een lassende werking. Toen ik nog modelvliegtuigjes maakte heb ik dit veel gebruikt. Ik weet niet wat erin zit maar het "last" ook. Die vliegtuigjes waren niet meer stuk te krijgen. Als ik het met plexie lijm deed wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 11:35
alles is stuk te krijgen :+
Maar ik zou het in ieder geval niet choloform moet best wel gevaarlijk zijn (zie gifkaart)

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
noksiejus schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:33:
is geen onzin, mijn zus heeft wel verteld dat het niet te krijgen is in haar apotheek.

of ze het nou wel of niet bestellen is wat anders.
Niet te krijgen <> niet te bestellen imo.... als iets ergens niet te krijgen is is dat een kwestie van wel willen maar niet kunnen.....
Crewlz schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:44:
Als je bij een modelbouwwinkel gaat kijken hebben ze ook van die modellijn in een flesje met een naald. Dit spul heeft ook een lassende werking. Toen ik nog modelvliegtuigjes maakte heb ik dit veel gebruikt. Ik weet niet wat erin zit maar het "last" ook. Die vliegtuigjes waren niet meer stuk te krijgen. Als ik het met plexie lijm deed wel.
Ik denk idd dat dit spul veiliger is te gebruiken(hoewle na een half uur damp happen word je d'r ook niet lekkerder van :X). Spul vlekt wle enorm..mijn broer heeft het een keer genoeit over een paar CD hoestjes... resultaat: Matte hoesjes :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107924

M'n pa had daar een tijdje geleden nog een paar flesjes van staan.. Zo'n bruin ouderwets flesje met zwart dopje.. Ik zal wel fff vragen of hij ze nog heeft, dan kan ik eventueel wel een flesje chloroform opsturen.. Mag dat met de post mee trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Waarschijnlijk niet, maar het linkje "verboden goederen" doet het niet op de site van tpg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197939

Heeft er iemand chloroform te koop? Ik heb echt talloze mailtjes gestuurd naar bedrijven en ben diverse apotheken langs gegaan maar ik kan het echt nergens krijgen. Als iemand chloroform te koop heeft gaarne contact opnemen via mail! (bas.v.duijn@gmail.com)

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
verkrijgbaar bij de betere kidnapwinkel?

Nee, ik heb hier in de streek gehoord van een boer die dat soort spul heeft, hij is landbouwer en spuit zijn planten met pesticiden etcetera, chloroform en al dat soort dingen zou hij dan ook in huis hebben ( ik kan de link zelf niet leggen maar oké..)
Dus misschien bij een landbouwer langsgaan..?

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 25-06 23:16

Twhomp

Stayin' Alive

Ik heb nog een megafles chloroform staan, wat zal het zijn: driekwart liter? misschien een liter.

Het is wel over de datum: maakt dat uit? Denatureert chloroform?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 27-06 15:07
Een topic van 3 jaar geleden kicken is niet echt de bedoeling. Ook is dit hier geen V&A. De combinatie levert een slotje op.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.