Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Nellen schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:17:
Ik heb eindelijk het budget voor de 350D :D.

Nu ben ik even aan het rondkijken waar ik hem het beste kan halen. Ik heb het volgende aanbod gekregen bij een lokale fotozaak:

Canon EOS 350D NL
Kitlens
Grip + 2 accu's (¤39,95 per stuk, weet niet welk merk)

Dit setje voor een prijs van ¤999.

Verzekering kost ¤100 voor 3 jaar. Dekt schade (val en water) en diefstal (moet er wel bewijs zijn). Heb de polisvoorwaarden nog niet kunnen bekijken. Als ik men set ga uitbreiden met lensen enz. en ik koop die ook daar dan kan ik mijn polisvoorwaarden gewoon aanpassen en de lenzen in de verzekering meenemen.

Is dit een interessant aanbod? Hebben jullie ook een verzekering (wat hebben jullie ervoor betaald) en wat zouden jullie doen t.o.v deze verzekering?
Laat die 2 extra accu's maar schieten, voor die prijs heb je er minstens 8 op marktplaats.nl

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
Nellen schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:17:
Ik heb eindelijk het budget voor de 350D :D.

Nu ben ik even aan het rondkijken waar ik hem het beste kan halen. Ik heb het volgende aanbod gekregen bij een lokale fotozaak:

Canon EOS 350D NL
Kitlens
Grip + 2 accu's (¤39,95 per stuk, weet niet welk merk)

Dit setje voor een prijs van ¤999.

Verzekering kost ¤100 voor 3 jaar. Dekt schade (val en water) en diefstal (moet er wel bewijs zijn). Heb de polisvoorwaarden nog niet kunnen bekijken. Als ik men set ga uitbreiden met lensen enz. en ik koop die ook daar dan kan ik mijn polisvoorwaarden gewoon aanpassen en de lenzen in de verzekering meenemen.

Is dit een interessant aanbod? Hebben jullie ook een verzekering (wat hebben jullie ervoor betaald) en wat zouden jullie doen t.o.v deze verzekering?

verzekering zou ik gewoon bovenop je inboedelverzekering doen...
Heb de mijne nu netjes via interpolis (maar volgens mij heeft elke verzekeringsmaatschappij een dergelijke verzekering) lopen voor een paar euro per maand. Bovendien heb je dan wereldwijde dekking. Weet niet hoe dat met die verzekering bij de fotozaak zit...
En betere voorwaarden voor schades, diefstal, verlies, eigen risico etc.

blaat!

Reg. datum: 29 mei 2002

@ Binne:
nog een kleine opmerking voor als je een filter gaat zoeken--> het zou zonde zijn om een ultragoedkoop filtertje voor je lens te zetten. Je zet dan immers een goedkoop stukje glas voor een duur stuk glas, en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit. Zorg er dus voor dat je een goede filter koopt, als je er eentje koopt. Hier de merken waar je naar uit moet kijken:

Betere filters:
+ B+W.
+ Hoya (de Super HMC versies, in Japan ook bekend als Kenko).
+ Heliopan (komt uit zelfde fabriek als B+W).
+ Tiffen Multi Coated (niet verkrijgbaar in NL).

daaronder: Hoya HMC, Tiffen standaard. Hama, etc.

Het verschil is meestal te zien in de vorm van flare en sommige mensen heb ik ook eens horen klagen over een verlies van scherpte.

Verder kan ik je aanraden om, als je diverse lenzen hebt en voor elke lens een polafilter zou willen gebruiken, één polarisatie filter te kopen voor de lens met de grootste diameter. En dan step-down-ringen te kopen, zodat je de filter op de andere lenzen kan gebruiken.

Zo heb ik een circulaire polarisatiefilter van 67mm voor m'n Sigma lens, en een step-down-ring van 67mm naar 58mm, zodat ik dezelfde polafilter kan gebruiken op m'n Canon lens. Een step ring kost iets van 8 euro, een nieuwe goede polafilter is twee, drie, vier keer duurder.

Ook weet ik dat je vrij veel foto's maakt op feesten, en daarvoor kan ik je alvast waarschuwen als je foto's gaat maken van de belichtingseffectenop zo'n feest. Het is namelijk zo dat er flare kan optreden als je op dat moment een filter gebruikt (zelfs met een hele dure filter). Controleer dus na elk shot of je iets ziet, zo ja: filter eraf, zonnekap op en nog een keer foto-en. :)

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Ambtenaar!

Een hele uitleg! thnx :)

Zal het eens bekijken

Binne wijzigde dit bericht 19-09-2005 20:34 (58%)

Reg. datum: 23 juli 2003

quote:
THW Arie schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:31:
[...]

Laat die 2 extra accu's maar schieten, voor die prijs heb je er minstens 8 op marktplaats.nl

Het is natuurlijk niet zo als ik die twee accu's weglaat dat er dan ook ¤80 afgaat :).

Maar niemand die zegt of het een goede deal is of wat?

Nellen wijzigde dit bericht 19-09-2005 20:59 (5%)

interessant

if (!works){ hammer();}

quote:
gium schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:15:
@ Binne:
nog een kleine opmerking voor als je een filter gaat zoeken--> het zou zonde zijn om een ultragoedkoop filtertje voor je lens te zetten. Je zet dan immers een goedkoop stukje glas voor een duur stuk glas, en dat gaat ten koste van de beeldkwaliteit. Zorg er dus voor dat je een goede filter koopt, als je er eentje koopt. Hier de merken waar je naar uit moet kijken:

Betere filters:
+ B+W.

Het verschil is meestal te zien in de vorm van flare en sommige mensen heb ik ook eens horen klagen over een verlies van scherpte.

Verder kan ik je aanraden om, als je diverse lenzen hebt en voor elke lens een polafilter zou willen gebruiken, één polarisatie filter te kopen voor de lens met de grootste diameter. En dan step-down-ringen te kopen, zodat je de filter op de andere lenzen kan gebruiken.

Psst, hij heeft het over de kitlens. Om dat duurder glas te noemen :P Hoya HMC is niet geniaal maar om het nou meteen op het Tiffen-niveau te waarderen? :) Ik heb vandaag trouwens mijn Hoya Pro1 77mm binnen gekregen uit China, scheelde behoorlijk. Ik zal straks de webshop eens opzoeken :)

neographikal wijzigde dit bericht 19-09-2005 21:26 (9%)

Ambtenaar!

hey pssst...voor mij wel ;)
Reg. datum: 13 februari 2002

quote:
gium schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:15:
@ Binne:

Betere filters:
+ B+W.

Hama heeft ook de HTMC serie. Dit zijn erg goede filters en zeker het overwegen waard (lees: concurrent van B+W etc). Niet echt goedkoop maar het zijn erg goede filters!

eitje..?

inderdaad, heb ook de HTCM UV filters van Hama... Prima filters
en duurder dan een B&W uv mrc 58 es.

Dan moeten ze vast beter zijn :+

Y1K wijzigde dit bericht 20-09-2005 07:48 (7%)

blaat!

Reg. datum: 13 februari 2002

quote:
Y1K schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 07:48:
inderdaad, heb ook de HTCM UV filters van Hama... Prima filters
en duurder dan een B&W uv mrc 58 es.

Dan moeten ze vast beter zijn :+
Zo bedoelde ik dat niet. Ik heb zelf de HAMA HTCM filters en ben er erg tevreden mee. Ik wilde alleen wel waarschuwen dat deze Hama niet of nauwelijks goedkoper is dan zijn concurrenten

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

Hoe wijs is het om 3rd party accu's te kopen?

Een van de eerste dingen die ik las in de handleiding is dat canon geen garantie biedt als namaak-accu's in de brand vliegen...(wat logisch is)

Maar daar krijg je toch een beetje naar gevoel van ;)

\o/

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
oXygeN schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:03:
Hoe wijs is het om 3rd party accu's te kopen?

Een van de eerste dingen die ik las in de handleiding is dat canon geen garantie biedt als namaak-accu's in de brand vliegen...(wat logisch is)

Maar daar krijg je toch een beetje naar gevoel van ;)
Tsja, daar is ondertussen al een redelijk uitgebreid topic over, zie [ervaringen] Niet orginele accu's.

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

Excuses, niet gezien :)

\o/

eitje..?

quote:
ExCibular schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:49:
[...]

Zo bedoelde ik dat niet. Ik heb zelf de HAMA HTCM filters en ben er erg tevreden mee. Ik wilde alleen wel waarschuwen dat deze Hama niet of nauwelijks goedkoper is dan zijn concurrenten
Was misschien ook een flauwe opmerking van mijn kant. Maar bottomline: je krijgt voor het geld gewoon kwalitief goede filters. Ik zie in ieder geval het verschil niet met B&W of Hoya etc. Zeker niet bij standaard UV filters. Wellicht dat het bij ND's en Pola filters anders is.

blaat!

Abu!
Reg. datum: 24 oktober 2000

Nou ik heb de 430EX besteld, werd gisteren bezorgd, maar ik had geen geld (ik had niet verwacht dat hij zo snel zou komen). Nu kan ik hem vrijdag pas ophalen. Best frustrerend. :)

Insanus sum

Know's what he wants.
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
kmf schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:38:
Weet iemand wanneer de Canon EF 70-300/4-5.6IS USM in Nederland op de markt komt? Schijnt de opvolger te zijn van de EF 75-300 (zie o.a. http://www.bobatkins.com/...igital/10d300dlenses.html).

http://www.kamera-express...mp;categorie=9&merk=6
Staat hier al in de prijslijst genoemd.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

The law
Reg. datum: 22 januari 2004

quote:
Abu schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:28:
Nou ik heb de 430EX besteld, werd gisteren bezorgd, maar ik had geen geld (ik had niet verwacht dat hij zo snel zou komen). Nu kan ik hem vrijdag pas ophalen. Best frustrerend. :)
Als je verteld waar je hem besteld hebt hebben mensen misschien nog iets aan deze mededeling... ;)

Supercalifragilistic

quote:
Nellen schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:58:
[...]

Het is natuurlijk niet zo als ik die twee accu's weglaat dat er dan ook ¤80 afgaat :).

Maar niemand die zegt of het een goede deal is of wat?

EOS350D kit volgens pricewatch: ¤ 758,-
BG-E3 Grip (bij broer konijn): ¤109,-
2 accu's op Marktplaats.nl: ¤18,95

Totaal ¤885,95, dus nee, ¤999,- is geen goede prijs. Ik betaalde begin juni voor een kit met extra accu ¤899....

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Reg. datum: 23 juli 2003

quote:
MartijnGizmo schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:17:
[...]

EOS350D kit volgens pricewatch: ¤ 758,-
BG-E3 Grip (bij broer konijn): ¤109,-
2 accu's op Marktplaats.nl: ¤18,95

Totaal ¤885,95, dus nee, ¤999,- is geen goede prijs. Ik betaalde begin juni voor een kit met extra accu ¤899....

Dat is niet echt de NL kit of wel?

Die prijzen kloppen soieso allemaal bijna niet. Die van Konijn is alleen body. Dus reken jezelf niet rijk met die pricewatch...

Nellen wijzigde dit bericht 20-09-2005 16:06 (15%)

interessant

Canon 350D

kijk eens bij Topvision, daar heb je Canon eos 350d met kitlens voor 760 euro...

www.swalbe.nl | Fotografiesite. Gear: Canon 350D | Tamron 28-75mm F2,8 [color=#FF9900]XR Di[/color] | statief | 640mb CF (2x 256, 1x 128)

peace man.

NL kit of niet maakt weinig uit. Alleen handleiding is anders..
Abu!
Reg. datum: 24 oktober 2000

quote:
1440 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:49:
[...]

Als je verteld waar je hem besteld hebt hebben mensen misschien nog iets aan deze mededeling... ;)
Ach ja, dat is ook zo, koopdigitaal.nl.

Insanus sum

Canon 350D

Een heerlijk actie bij Foto Klein, Eos 350D Kit voor 799 euro :), maar 1 week geldig!!!! OP=OP!!!!

Jelle TTGDZ wijzigde dit bericht 20-09-2005 23:35 (21%)

www.swalbe.nl | Fotografiesite. Gear: Canon 350D | Tamron 28-75mm F2,8 [color=#FF9900]XR Di[/color] | statief | 640mb CF (2x 256, 1x 128)

Aiai..... wat duurt het wachten lang........

Nog 5 dagen (geeft de site van camerahuis.nl aan)..... dan is mijn 350d kit er.........

Even een vraagje, hoeveel foto's (hoogste kwaliteit) passen er ongeveer op een 2gb kaartje?

peace man.

quote:
jorryt_nijholt schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:38:
Aiai..... wat duurt het wachten lang........

Nog 5 dagen (geeft de site van camerahuis.nl aan)..... dan is mijn 350d kit er.........

Even een vraagje, hoeveel foto's (hoogste kwaliteit) passen er ongeveer op een 2gb kaartje?
1 RAW is zo ongeveer 8 mb groot, ik denk dat je er zo'n 210 foto's op kwijt kan :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: