Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
See his face, see his smile...

quote:
Elite_Dead schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:11:
[...]

Sorry, maar ik heb een paar gelezen dat het plastic van de body was gaan buigen door een wat zwaardere lens, dus dat feit dat hij van plastic is, is niet alleen nadelig voor de patsfactor...
Ik heb de 300d en 350d in m'n handen gehad, en vond het eerlijkgezegt ook weer niet zo heel robuust aanvoelen. Iig niet wat ik zou verwachten van een camera met zo'n prijskaartje :/

Heb je toch ook niet goed kunnen voelen. Lijkt me erg sterk dat het zou gaan buigen door een grote lens, is trouwens ook de eerste keer dat ik dat hoor.

hehe maarja aan je ondertitel te zien zou ji ook niet voor een 300/350D gaan nee... ;)

quote:
Aesculapius schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:21:
Wat ik me af vraag, als ik die foto zie met die 70-200 erop.... iedereen is dolenthousiast over die battery-grip vanwege de extra stabiliteit en het "evenwicht"... Maar qua grip voegt het toch weinig toe? Er komt alleen volume bij aan de onderkant, de camera wordt er niet breder door toch? Hoe verbetert dan de grip van de camera, gezien dat ik hem normaal met rechts gewoon aan de rechterzijde vast heb en met links onder het objectief...

Okeej, anders voor portretstand natuurlijk, maar ben toch benieuwd hoe men dit praktisch ervaart...
Vooral bij de 350D krijgen de gebruikers hun pink niet goed geplaatst op het toestel, met de grip erbij wordt het onderste deel verlengt, waardoor je hand makkelijker op past. Een ander voordeel is dan dat je 2 accus kan gebruiken waardoor je echt aanzienlijk langer door kan blijven schieten.

PhantomLord wijzigde dit bericht 15-07-2005 01:32 (40%)

Reg. datum: 29 mei 2002

quote:
[...]

Sorry, maar ik heb een paar gelezen dat het plastic van de body was gaan buigen door een wat zwaardere lens, dus dat feit dat hij van plastic is, is niet alleen nadelig voor de patsfactor...
Ik heb de 300d en 350d in m'n handen gehad, en vond het eerlijkgezegt ook weer niet zo heel robuust aanvoelen. Iig niet wat ik zou verwachten van een camera met zo'n prijskaartje :/

Buiging door een zwaardere lens? vreemd, er zijn toch heel erg veel gebruikers van de Bigma (1.8 kilo) op een 300D/350D. Ook zijn er zat mensen met de 350D icm. de 100-400 van 1.4 kilo (waaronder de vader van Serena en Venus Williams, die op Wimbledon nog aan het patsen was met die combo).

Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat een 400/2.8 L lens van 6.1 kilo teveel is voor de camera, maar zo'n combo gebruik je op een statief, en als je hem optilt, dan houdt je het vast bij het objectief, niet bij de camera. Op zich niet vreemd, aangezien zelfs een 1D op een 400/2.8 L eruitziet als een iets te grote lenskap.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Reg. datum: 14 maart 2002

quote:
gium schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 02:00:
[...]

Buiging door een zwaardere lens? vreemd, er zijn toch heel erg veel gebruikers van de Bigma (1.8 kilo) op een 300D/350D. Ook zijn er zat mensen met de 350D icm. de 100-400 van 1.4 kilo (waaronder de vader van Serena en Venus Williams, die op Wimbledon nog aan het patsen was met die combo).

Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat een 400/2.8 L lens van 6.1 kilo teveel is voor de camera, maar zo'n combo gebruik je op een statief, en als je hem optilt, dan houdt je het vast bij het objectief, niet bij de camera. Op zich niet vreemd, aangezien zelfs een 1D op een 400/2.8 L eruitziet als een iets te grote lenskap.
Het woordje patsen, belachwekkelijk 8)7

neej "belachwekkelijk" klinkt even gezond :?
quote:
gium schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 02:00:
[...]

Als ik mijn 70-200/4L op de 300D zet (en die is niet eens echt zo zwaar) dan zit er dus speling in de mount. Het is niet veel, maar wel merkbaar. Bij andere lenzen heb ik dat niet. Bij het toestel van Korakal precies hetzelfde verhaal maar dan met een Sigma 70-200/2.8. De speling zit tussen de mount en de bevestiging daarvan aan het frame denk ik.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Reg. datum: 04 april 2002

De grip inderdaad zit aan de onderkant, maar de zijkant wordt ook langer/breder.. en dat kan voordelen hebben.. persoonlijk is het voordeel van deze grip bij :

- Langdurige shots
- Grote lens.

Kanonnier zeg maar.

Drs. Betweter
Reg. datum: 09 juni 2005

Ik zit er ook aan te denken om die BG-E3 grip te kopen, heb er een keer 1 geleend en dat beviel prima.

Overigens, over de cashbak actie van Canon: ik las dat iemand voor de 70-200 de 100 euro binnen 5 dagen had. Ik wacht voor mijn 420EX al 4 weken. Iemand een idee hoe/wie/wat?

En: ik zie een foto van Extrema Outdoor langskomen, nog mensen die daar gaan fotograferen morgen? Zal het ook even in de partyfotografiethread zetten overigens. Heb een 100-300 te leen, en verder met mijn 50 1.8 eens wat leuke dj shots maken. Zet hier zondag wel wat online.

'Its only after we've lost everything, that we are free to do anything"

quote:
SnuggLe_ schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:09:
Ik zit er ook aan te denken om die BG-E3 grip te kopen, heb er een keer 1 geleend en dat beviel prima.

Overigens, over de cashbak actie van Canon: ik las dat iemand voor de 70-200 de 100 euro binnen 5 dagen had. Ik wacht voor mijn 420EX al 4 weken. Iemand een idee hoe/wie/wat?

En: ik zie een foto van Extrema Outdoor langskomen, nog mensen die daar gaan fotograferen morgen? Zal het ook even in de partyfotografiethread zetten overigens. Heb een 100-300 te leen, en verder met mijn 50 1.8 eens wat leuke dj shots maken. Zet hier zondag wel wat online.
Over de Cashback : Ik kreeg net gisteren mijn mail binnen van Canon dat er binnen 20 dagen wordt overgemaakt. (voor mij de 70-200 en de 580EX). _/-\o_

Kanonnier zeg maar.

Drs. Betweter
Reg. datum: 09 juni 2005

quote:
Wisc2 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:35:
[...]

Over de Cashback : Ik kreeg net gisteren mijn mail binnen van Canon dat er binnen 20 dagen wordt overgemaakt. (voor mij de 70-200 en de 580EX). _/-\o_
Bij mij zijn ze niet zo snel...nog niets gehad!

'Its only after we've lost everything, that we are free to do anything"

Rauður, Hvítur, Blár!
Reg. datum: 08 februari 2001

quote:
[...]

Misschien waren dat mensen die zelfs met zo'n lens de camera alleen maar bij de body beetpakken. :X En ik heb ze gezien, je gelooft het niet maar mensen doen het. Alsof het een compactcamera is.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

quote:
DaRuLe schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:16:
[...]

Misschien waren dat mensen die zelfs met zo'n lens de camera alleen maar bij de body beetpakken. :X En ik heb ze gezien, je gelooft het niet maar mensen doen het. Alsof het een compactcamera is.

Hoe doe je alsof dit een compact camera is ?... Isse knap ! :? grin... Nah na een keer op de camera gezet te hebben (de 70-200) had ik al direct door dat het gewicht van de camera ondergeschikt was van de lens... Dus vasthouden !... En met 2 handen schieten lukt wel... als je niet teveel hebt gedronken... en een beetje kracht hebt..

Trouwens de 17-85 is ook een heel stuk zwaarder dan de 18-55 . Echter .. beelden zijn ook een stuk beter.. (en wel met een stabilisator)... Maar een compact camera ?? Eeeuh.. hoe ?? 8)7

Kanonnier zeg maar.

www.luppie.net

quote:
DaRuLe schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:16:
[...]

Nog even hoe het wel moet ;)

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/enj_p1img/024-025htm/p25_2ill.jpg

Weblog over Innovatie en nieuwe Technology
Mijn foto SHOWCASE
EOS450D - Canon 17-85 USM IS - Sigma 135-400 - Speedlight 430EX

Supercalifragilistic

quote:
Aesculapius schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:21:
Wat ik me af vraag, als ik die foto zie met die 70-200 erop.... iedereen is dolenthousiast over die battery-grip vanwege de extra stabiliteit en het "evenwicht"... Maar qua grip voegt het toch weinig toe? Er komt alleen volume bij aan de onderkant, de camera wordt er niet breder door toch? Hoe verbetert dan de grip van de camera, gezien dat ik hem normaal met rechts gewoon aan de rechterzijde vast heb en met links onder het objectief...

Okeej, anders voor portretstand natuurlijk, maar ben toch benieuwd hoe men dit praktisch ervaart...
Het verschil is denk ik dat er meer vingers van je rechterhand op de camera zelf rusten. Als mijn vriendin hem vasthoud passen al d'r vingers erop, of net d'r pink eronder. Als ik hem vasthoud (1,97m met bijbehorende handen :) ) ligt mijn wijsvinger er plat tegenaan en valt zelf mijn middelvinger er half onder. Ik vind het niet vervelend vasthouden, maar ik denk wel dat een grip voor mij meer comfort op zou leveren.

MartijnGizmo wijzigde dit bericht 15-07-2005 12:09 (45%)
Reden: quote ingevoegd

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Kun je met de batterygrip ook twee accu's van ongelijke capaciteit gebruiken, of moet je twee identieke hebben? Heb nu namelijk een originele en een compatible accu...

Canon EOS 350D || 50 1.8 || 17-40 4L || 70-200 4L || 430EX+580EX II || Manfrotto 055AB+488RC2 || Domke F2 || portfolio

eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
Dr.Boktor schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:28:
Kun je met de batterygrip ook twee accu's van ongelijke capaciteit gebruiken, of moet je twee identieke hebben? Heb nu namelijk een originele en een compatible accu...
ik ook en dat werkt als de spreekwoordelijke brandweer

blaat!

quote:
Y1K schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:47:
[...]
ik ook en dat werkt als de spreekwoordelijke brandweer
hehe, eh, dat is goed, toch?

Canon EOS 350D || 50 1.8 || 17-40 4L || 70-200 4L || 430EX+580EX II || Manfrotto 055AB+488RC2 || Domke F2 || portfolio

eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
Dr.Boktor schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:05:
[...]

hehe, eh, dat is goed, toch?

idd
:)

Om precies te zijn:
Canon 7.4V 720mAh (originele batterij) en
No Name 7.4v 1000mAh

Werkt prima. (als de brandweer dus ;))

blaat!

Het maakt idd niets uit. Die grip heeft zoiets als een 'overloop beveiliging'?
Zodat de spanning van de verschillende accu's niet naar elkaar kunnen overlopen.
Iarwain Benadar

Ik denk dat de mijne stuk is. Nu heb ik de 350 nog maar kort en niet echt verstand van fotografie dus het zou ook een user error kunnen zijn. Graag jullie advies

Gisteren wilde ik een foto maken (kitlens) en de camera gaf na wat geautofocus geluiden een leeg knipperend batterijtje in het scherm. Voor het eerst leeg dacht ik. Vanacht de batterij opgeladen en ook meteen ff mijn imitatiebatterij in gebruik genomen.

Na 2 foto`s weer hetzelfde. Lens op manueel focus gezet maar ik blijf de focus geluiden horen.
50f1.8 lens erin; hetzelfde probleem. Op de camera "alle instellingen wissen" gedaan en ik kon weer wat foto`s maken. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan.

Maar nu weer hetzelfde probleem.
- Originele canon batterij (helemaal vol) erin. Camera geeft aan "volle batterij" dmv het tekentje.
- In de automatische modussen kan je dan maximaal 1 foto maken, vervolgens het autofocus geluid en dan een knipperend batterijtje in het scherm. Enige oplossing; camera ON/OFF zetten.
- In de creative modi (P, Tv, Av, M, A-DEP) kan je wel fotograveren zonder problemen.
- Zowel met originele Canon als imitatie batterij, zowel met Kitlens als 50 1.8. Zowel met AF als MF.

Wie weet raad?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Terug naar de winkel? Er is duidelijk iets niet goed en ook duidelijk iets wat je niet even zelf kan verhelpen. Terug dus en laten repareren.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
Misschien moet er inderdaad maar 's iets in de FAQ over hoe je je camera vasthoudt, want er zijn ook mensen die m'n D30 + 80-200/2.8L van >1kg optillen aan alleen de body en het objectief dan gewoon recht naar voren laten steken. Hoewel de mount het houdt en geen speling vertoont, merk je alleen al aan je armen dat dit niet prettig is voor de camera. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand een 400/2.8 van 6kg aan de mount zou laten hangen zonder de lens te ondersteunen :D

Imitation is the sincerest form of flattery

je kan dan beter alleen de lens tillen ;)
Ik zat net even te bladeren in wat (p)reviews over de Dimage 5D en die heeft dus Image Stabilisatie aan boord. Jammer dat dit bij Canon alleen middels de duurdere lenzen geregeld kan worden. Is er echter toch een beetje hoop dat zoiets later met een (gehackete) firmware geregeld kan worden? Of is dat technisch gezien niet mogelijk?
Samsung 193T powered
Reg. datum: 11 september 2001

quote:
Aesculapius schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 20:03:
Ik zat net even te bladeren in wat (p)reviews over de Dimage 5D en die heeft dus Image Stabilisatie aan boord. Jammer dat dit bij Canon alleen middels de duurdere lenzen geregeld kan worden. Is er echter toch een beetje hoop dat zoiets later met een (gehackete) firmware geregeld kan worden? Of is dat technisch gezien niet mogelijk?

technisch niet mogenlijk.

In een IS lens beweegt er een lensje tegen 'jouw' trilling in. bij een IS camera de sensor.
ik werk niet bij canon, dus pin me er niet op vast :P

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Iarwain Benadar

quote:
bombadil schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:57:
Ik denk dat de mijne stuk is.

Terug geweest naar de Mediamarkt. De verkoper dacht dat het aan de sluiter lag maar had dat nog nooit gezien. Ondanks dat de mijne een maand oud was gewoon een nieuwe meegekregen.

Best een goede afhandeling dus van de MM Rotterdam!

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: