[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 21 september 2004
Ik draai 'm nu ook een tijdje.... hij lijkt iig stabiel te zijn.... heb de fsb van 200 naar 201 (woah(!)) gedaan, maar dat werkt iig. De waardes die sisoft, 3dmark etc geven komen daarmee overeen.quote:DiMacho schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:45:
Ik heb hem draaien... Geen problemen tot nu toe, maar nog niet groots OCed.
Ik heb de driver geprobeerd met helaas het zelfde resultaat: geen HD te zien. Het bleek te gaan om driver versie 1.00.1.39. Hoewel op de website versie .41 al aangeboden wordt, voor die gene die de .39 dirver toch willen hebben, laat het me weten.quote:prodoc schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:50:
[...]
Ik heb meteen maar zitten klagen bij ASUS en ze hebben mij een andere versie van de drivers opgestuurd. Ik zal het morgen even testen en jullie op de hoogte houden mochten jullie er ook behoefte aan hebben.
Reg. datum: 07 augustus 2005
Ik heb al een aantal pagina's van deze thread doorgelezen, maar kom er zelf helaas niet wijs uit.
Ik heb een AMD 64 3800+, welke core weet ik niet zeker, nu vraag ik me af hoe ik deze kan overclocken, als ik AI overclocking op auto zet, weet ik niet wat gebeurd, zet ik hem op manual kan ik zelf instellen, en als ik dan ook maar ietsje hoger ga crasht windows binnen enkele minuten met een STOP bsod, of valt hij gewoon uit. Op adaptive overclocking blijft volgens AMD Clock tool de cpu gewoon draaien op 2400mhz (stock), en als ik zelf overclock aan zet op 5 of 10 % krijg ik ook weer dezelfde instabiliteit.
Moet ik iets bij het geheugen (Corsair PC3200 XMS, 2x512, dual channel) instellen, of iets anders aanpassen ? Of heb ik gewoon een cpu die niet wil overclocken ?
(Ik draai op een asetek waterkoeling kitje, en mijn full load temperatuur zit volgens asus probe op 44 celsius)
Alvast bedankt, sorry als ik ergens iets over het hoofd heb gelezen in deze thread.
quote:AeG schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:55:
Hallo,
Ik heb al een aantal pagina's van deze thread doorgelezen, maar kom er zelf helaas niet wijs uit.
Ik heb een AMD 64 3800+, welke core weet ik niet zeker, nu vraag ik me af hoe ik deze kan overclocken, als ik AI overclocking op auto zet, weet ik niet wat gebeurd, zet ik hem op manual kan ik zelf instellen, en als ik dan ook maar ietsje hoger ga crasht windows binnen enkele minuten met een STOP bsod, of valt hij gewoon uit. Op adaptive overclocking blijft volgens AMD Clock tool de cpu gewoon draaien op 2400mhz (stock), en als ik zelf overclock aan zet op 5 of 10 % krijg ik ook weer dezelfde instabiliteit.
Moet ik iets bij het geheugen (Corsair PC3200 XMS, 2x512, dual channel) instellen, of iets anders aanpassen ? Of heb ik gewoon een cpu die niet wil overclocken ?
(Ik draai op een asetek waterkoeling kitje, en mijn full load temperatuur zit volgens asus probe op 44 celsius)
Alvast bedankt, sorry als ik ergens iets over het hoofd heb gelezen in deze thread.
Eigenlijk staat alles hiervan wel in de SP, maar dit moet je doen:
Alles op Manual zetten, en alles handmatig verhogen, de core kan je bekijken met CPU-Z. Verder staat alles wel zo'n beetje in de SP
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
Reg. datum: 07 augustus 2005
Ik had eigenlijk wel een grotere overclock verwacht, of is dit ongeveer wel de richting waar ik in moet denken ?
(ik heb trouwens nu de cpu op 1.6v draaiend, en het geheugen op 2.8)
Reg. datum: 11 februari 2000
quote:FnF schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:31:
[...]
Maar ik ben weer back
[...]
Thnx! Ga hem zsm eens proberen, of heeft iemand deze al geprobeerd?
[offtopic]
zo, 2weken vliegen voorbij he
Inderdaad, het was erg leuk, ben in de omgeving van het drielandenpunt geweest, afwisselend NL, BE, DE, LU, FRquote:Mister_X schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:05:
[...]
[offtopic]
zo, 2weken vliegen voorbij hehoe was het? waar ben je geweest?
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
oh cool, valkenburg enzo! wel balen dat het k u t weer was dan!quote:FnF schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:32:
[...]
Inderdaad, het was erg leuk, ben in de omgeving van het drielandenpunt geweest, afwisselend NL, BE, DE, LU, FR
Nee, juist niet, was juist hartstikke mooi weer, als er regen was, dan was het 's nachts, alleen de laatste dag, vrijdag, beetje regen overdag gehad, verder altijd boven de 25 gradenquote:Mister_X schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:00:
[...]
oh cool, valkenburg enzo! wel balen dat het k u t weer was dan!
Nou zat ik te kijken naar die OCZ booster, maar wat blijkt op de pagina van OCZ dat deze A8V deluxe niet compatible is! maar hij staat wel in de startpost? betekend dat ie dus 'wel' compatible is maar OCZ het gewoon niet kan 'garanderen?'
Want dan zou ik dat ding wel kopen (scheelt soldeer werk
Met handmatige voltmod kom je tot 3.0V ongeveer, met met een OCZ Booster tot 2.9-2.95V.quote:Mister_X schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:35:
Vraagje, ik zat te kijken voor voltmods (geheugen) maar het blijkt dat ie niet 100% overal werkt! en dat de meeste borden over hun nek gaan boven de 2.9v!
Nou zat ik te kijken naar die OCZ booster, maar wat blijkt op de pagina van OCZ dat deze A8V deluxe niet compatible is! maar hij staat wel in de startpost? betekend dat ie dus 'wel' compatible is maar OCZ het gewoon niet kan 'garanderen?'
Want dan zou ik dat ding wel kopen (scheelt soldeer werk)...
2.95 is voldoende, maar werkt ie? past ie wel? ik draai dual channel! ennnn, is er een 'guide' voor die voltmod ipv een forum thread?quote:FnF schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:58:
[...]
Met handmatige voltmod kom je tot 3.0V ongeveer, met met een OCZ Booster tot 2.9-2.95V.
Ja, hij werkt wel, maar zorg ervoor dat je hem niet boven de 3V zet. En guide is die forum thread, foto's en alles staat erbij.quote:Mister_X schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:30:
[...]
2.95 is voldoende, maar werkt ie? past ie wel? ik draai dual channel! ennnn, is er een 'guide' voor die voltmod ipv een forum thread?
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
die stomme lock werkt niet... lijkt wel
overigens wou ik dus voltmodden die in ts staan, maarja was er niet van gekomen dus maar even me pctje uitelkaar geschroefd, alles schoonegmaakt, cpu koel pasta opnieuw erop gesmeerd, stoffjes weg geblazen en alles weer tot 1 geheel getimmerd... scheelt denk weer 2 graden ofzo
Mister_X wijzigde dit bericht 13-08-2005 19:58 (43%)
Reg. datum: 26 maart 2000
Momenteel draai ik de volgende settings
Athlon 64 3000+ @ 2160MHz
HTT = 800
HT = 240
mp = 9
Het geheugen draait op 3:2 (volgens CPU-Z is dat 196MhZ. Dit zou toch 240/2 * 3 = 360MHz/180Mhz moeten zijn?) Ik wilde eerst 5:3 draaien, dit komt als ik het goed heb precies uit op 400MHz (std snelheid dus). Maar met 5:3 wil de computer niet booten. Ik draai de 1014.008 BIOS van 30-6-2005
Mijn vraag dus, waarom boot mijn PC niet met het geheugen op 5:3 en de HT op 240?
Reg. datum: 26 maart 2000
1t/2t staat op Auto in de bios. Maar hoe kan de memory controller nou aan de limiet zitten terwijl ik het geheugen geeneens overclock? 200MHz is toch standaard voor DDR400 geheugen?quote:MrBarBarian schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:40:
Op 1T neem ik aan? En met eem Winchester? Dan is de memory-unit van je CPU gewoon aan zijn limiet. Ik heb precies hetzelfde... Je zou wel 1:1 moeten kunnen draaien trouwens..
welk bios gebruik je nu en wat is je OC? ik word helemaal gek hier, draait totaal nooit/niet stabiel... (tenzij ik laag oc, en dat wil ik neit
Ik gebruik nu 1009.006, en oc is op het moment wat afwisselend. Mijn moederbord ligt nog steeds @ winkel, omdat VMem maar tot 2.7V wil, en 2.8V boot het bord niet. Nu heb ik tijdelijk een vervangend bord meegekregen, die ook maar 2.7V doet. Ze gaan nu een bord voor me zoeken die wel 2.8V wil, maar heb nog steeds niks van de zaak gehoord, dus ik wacht afquote:Mister_X schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:19:
@FNF:
welk bios gebruik je nu en wat is je OC? ik word helemaal gek hier, draait totaal nooit/niet stabiel... (tenzij ik laag oc, en dat wil ik neit) vcore staat altijd to the max 1.7, vddim oko 2.8
Ik ga overigens win2k op me pc pleuren, ben dat winxp gezeik helemaal zat #(%*&^%.. kutzooi kut win2k het wordt toch een schone winxp pro installatie, zal wel moeten wantme raid arrays zijn opnieuw gezet (effe block size verlaagt van 128k naar 64kb...boeiend
Mister_X wijzigde dit bericht 14-08-2005 18:13 (30%)
Omdat ook deze driver niet werkte heb ik weer een meel naar ASUS gestuurd en ze kwamen met de volgende reactie:quote:prodoc schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:22:
[...]
Ik heb de driver geprobeerd met helaas het zelfde resultaat: geen HD te zien. Het bleek te gaan om driver versie 1.00.1.39. Hoewel op de website versie .41 al aangeboden wordt, voor die gene die de .39 dirver toch willen hebben, laat het me weten.
quote:sir,
for single harddisk, you still need press CTRL+F to enter raid bios setup, then choose Option 1 to create a 1+0 stripe mode raid set, and choose "create only" when system ask you to, then save the raid setting and boot up into windows XP, then that disk should be detected .
Ik vertrouw het alleen niet echt.
Ik heb in de BIOS aangegeven dat de controller in IDE mode moet werken met een enkele schijf er aan. De HD is opgedeelt in 2 partities en bevat al de nodige data. Ik ben bang dat als ik de bovenstaande stappen doorloop dat ik dan zowel mijn indeling als mijn data kwijt zal raken, iets waar ik niet op zit te wachten.
Ook lijkt het mij stug dat dit daadwerkelijk nodig is. In DOS en Windows 32-bit kan ik de schijf zonder problemen gebruiken, is het dan niet bullsj*t dat ik een raid set aan moet maken?
quote:Mister_X schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:03:
huh vaag, dus je hebt gewoon gezegt, dit bord zegt dat het 2.8 doet, maar doet 2.7 (effectief om het zo maar te noemen)... en je wilt dus een nieuwe? volgens mij doen ze allemaal vrolijk 2.7 ... Zal wel de reden zijn waarom me geheugen (pc4800 / 600mhz) niet relaxt boven de 560mhz loopt...nahja, moet maar eens kijken of die ocz booster wat is!
Ik ga overigens win2k op me pc pleuren, ben dat winxp gezeik helemaal zat #(%*&^%..
Nee, ik kan gewoon niet 2.8V instellen, als ik het instel, dan krijg ik geen POST, en doet de PC verder niks meer. Alleen op 2.6V en 2.7V boot het systeem.
quote:prodoc schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:34:
[...]
Omdat ook deze driver niet werkte heb ik weer een meel naar ASUS gestuurd en ze kwamen met de volgende reactie:
[...]
Ik vertrouw het alleen niet echt.
Ik heb in de BIOS aangegeven dat de controller in IDE mode moet werken met een enkele schijf er aan. De HD is opgedeelt in 2 partities en bevat al de nodige data. Ik ben bang dat als ik de bovenstaande stappen doorloop dat ik dan zowel mijn indeling als mijn data kwijt zal raken, iets waar ik niet op zit te wachten.
Ook lijkt het mij stug dat dit daadwerkelijk nodig is. In DOS en Windows 32-bit kan ik de schijf zonder problemen gebruiken, is het dan niet bullsj*t dat ik een raid set aan moet maken?
Het gaat hier zeker om Windows XP x64? Je kan het iig altijd eens proberen, data is natuurlijk altijd te backuppen van te voren, zodat je 100% zekerheid hebt dat je je data niet kwijtraakt
Je kan natuurlijk ook even een Windows 2k SP4 CDtje bakken, dan ben je meteen klaarquote:Mister_X schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:03:
huh vaag, dus je hebt gewoon gezegt, dit bord zegt dat het 2.8 doet, maar doet 2.7 (effectief om het zo maar te noemen)... en je wilt dus een nieuwe? volgens mij doen ze allemaal vrolijk 2.7 ... Zal wel de reden zijn waarom me geheugen (pc4800 / 600mhz) niet relaxt boven de 560mhz loopt...nahja, moet maar eens kijken of die ocz booster wat is!
Ik ga overigens win2k op me pc pleuren, ben dat winxp gezeik helemaal zat #(%*&^%.. kutzooi kut win2k het wordt toch een schone winxp pro installatie, zal wel moeten wantme raid arrays zijn opnieuw gezet (effe block size verlaagt van 128k naar 64kb...boeiend)..
Phyxion wijzigde dit bericht 14-08-2005 18:15 (22%)
xp64 dus
ben nu xp64 aan het installen, (die 'rtm' versie) hoop dat battlefield 2 nog werkt
ik heb winxp 64 erop staan, helaas is het zo'n kut 30dagen ding (ik dacht een trial 120dagen te hebben...) En tuurljik werkt d-tools niet onder winxp64 en kan ik nog geen battlefield2 spelen
Mister_X wijzigde dit bericht 14-08-2005 22:33 (41%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last