of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!
[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 11 februari 2000
quote:Mister_X schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:34:
zo guys, ben nieuwe setting aan eht testen, 297x9 mem 1:1 spd settings + 2t, zit op +/-45sec. hexus pifast
Nice, nog speciale settings daarvoor gebruikt?
Ik ga vanaf morgen op vakantie, ben dr zaterdag over 2 weken weer
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
Reg. datum: 11 februari 2000
quote:FnF schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:38:
[...]
Nice, nog speciale settings daarvoor gebruikt?
offtopic:
Nee, ik ga nu kijken of ik die timings nog wat kan aanpassen, 1T zal zeker niet lukken, maar als me performance omhoog gaan met deze snelheid heb ik ook geen 1T nodig,
edit:
wel vaag dat ik me HT freq. op 400 moet zetten! op 600 krijg ik steeds cpu-oc failed...van bios...
waar ga je heen?
Mister_X wijzigde dit bericht 22-07-2005 18:47 (12%)
gezellig veel plezier!!quote:FnF schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:38:
offtopic:
Reg. datum: 13 juni 2003
Lagere mem dividers of hogere latency werkt ook niet
Osloader785 wijzigde dit bericht 22-07-2005 22:19 (30%)
en hogere vcore misschien???quote:Osloader schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:18:
Ik kom met m'n new castle 3500+ niet hoger dan een HTT van 230 mhz. Iemand ook deze ervaring?
Lagere mem dividers of hogere latency werkt ook niet
Reg. datum: 22 juli 2005
quote:FnF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:43:
[...]
Ik zou eerst eens Memtest 86+ runnen, en even wat dingen zeker stellen
Verder zou je nog eens wat andere BIOSSEN kunnen proberen, zoals 1011.00x (Geen 2 iig). Die heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar soms willen die nog wel eens wonderen doen
[...]
Zou kunnen, maar als je echt hoger HTTs wilt draaien, dan is 1013 niet echt een hele geschikte BIOS...
Ik zoug graag willen weten hoe stabiel de 1013 BIOS revisie is voor de A8V Deluxe. Ik wil dit board kopen juist om zijn vermaarde (vermeende?) stabiliteit.
Ik ga er een AMD 64 4000 (SanDiego) in stoppen. Lijkt me dat ik daar minimaal BIOS 1011 voor nodig heb, als ik hier goed gelezen heb. Maar ik hoorde, van meerdere kanten, dat 1014 nogal brak is. Is 1013 wel goed? Ik hen namelijk absoluut geen zin on overvoltage problemen, of spontane boots en andere ongein.
Als iemand mij hiervoor wijzer kan maken, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt,
- Mark
of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!
quote:
nope, wil geen hoge CPU snelheid, maar hoge mem snelheid.
iemand anders dit probleem met new castle 3500+?
Iedereen is uitgetweaktquote:MrBarBarian schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:38:
Stilletjes aan het worden hier! Op de frontpage staat 1014-final.. testers gezocht!
tja, FnF is op vakantie hequote:MrBarBarian schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:38:
Stilletjes aan het worden hier! Op de frontpage staat 1014-final.. testers gezocht!
Mister_X wijzigde dit bericht 28-07-2005 15:18 (7%)
2T op enabled hielp bij mij heel veel! volts van ram naar 2.8v zetten, iets hogere timings zetten, mp omlaag, etc etc...quote:Osloader schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 23:31:
[...]
nope, wil geen hoge CPU snelheid, maar hoge mem snelheid.
iemand anders dit probleem met new castle 3500+?
Asus heeft nu sinds een tijdje beta driver Promise 20378 RAID controller 64-bit driver v1.00.1.41 beschikbaar [1]. Heeft iemand hier al ervaring mee? Doet ie wat ie mot doen? Ik gebruik deze controller niet als RAID maar ik heb hier een extra enkele schijf aan hangen.
Het zelfde gelde trouwens voor de VIA VT8237 SATA RAID 64-bit driver v4.30C (WHQL), ik gebruik het wel niet maar voor m'n eigen gemoedsrust vind ik het eigenlijk wel prettig dat het in ieder geval goed geinstalleerd is
Netwerk- en soundkaart leveren volgens mij geen problemen op, Asus heeft de drivers er dan wel als beta staan, maar dit is op de site van de fabrikant niet meer het geval. Het zelfde geldt voor de VIA chipset drivers.
Zijn jullie verder nog tegen problemen aangelopen met Windows XP in combi met dit moederbord?
[1] http://support.asus.com/d...eluxe&SLanguage=en-us#
[CiP] Le Régional Built To Last.
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
Ik kan het helaas neit installeren, ik heb heir een promise fastrack tx2000 (ata 133 raid controller) helaas gaat promise zover ikw eet geen drivers voor het xp64 platform uitbrengen, ik meot dus wachten totdat ik 2 nieuwe sata schijven ga kopen (raptorsquote:prodoc schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:27:
Ik wil nu eindelijk Windows XP 64-bit gaan installeren maar ik wil van te voren er enigsinds zeker van zijn dat ik in ieder geval mijn hardware goed aan de praat kan krijgen.
Asus heeft nu sinds een tijdje beta driver Promise 20378 RAID controller 64-bit driver v1.00.1.41 beschikbaar [1]. Heeft iemand hier al ervaring mee? Doet ie wat ie mot doen? Ik gebruik deze controller niet als RAID maar ik heb hier een extra enkele schijf aan hangen.
Het zelfde gelde trouwens voor de VIA VT8237 SATA RAID 64-bit driver v4.30C (WHQL), ik gebruik het wel niet maar voor m'n eigen gemoedsrust vind ik het eigenlijk wel prettig dat het in ieder geval goed geinstalleerd is
Netwerk- en soundkaart leveren volgens mij geen problemen op, Asus heeft de drivers er dan wel als beta staan, maar dit is op de site van de fabrikant niet meer het geval. Het zelfde geldt voor de VIA chipset drivers.
Zijn jullie verder nog tegen problemen aangelopen met Windows XP in combi met dit moederbord?
Reg. datum: 21 september 2004
Ik heb gister nog windows xp 64 geinstalleerd met die via drivers. Bij het installeren gewoon de flop erin met de drivers en laden tijdens de windows installatie. Werkte prima met het asus moederboard en de Maxtor Maxline III 250 gb SATA (net nieuw). Ben alleen weer opnieuw begonnen met de normale xp versie, omdat ik de asus wlan niet al accesspoint kon cofigureren onder de 64bits omgeving. Asus heeft de software die bij de wlankaart geleverd wordt niet op de site staan en dus ook geen 64 bits variant daarvan... zucht....Hij werkte echter wel als adaptor.quote:prodoc schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:27:
Ik wil nu eindelijk Windows XP 64-bit gaan installeren maar ik wil van te voren er enigsinds zeker van zijn dat ik in ieder geval mijn hardware goed aan de praat kan krijgen.
quote:Ghost81 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:33:
[...]
Ik heb gister nog windows xp 64 geinstalleerd met die via drivers. Bij het installeren gewoon de flop erin met de drivers en laden tijdens de windows installatie. Werkte prima met het asus moederboard en de Maxtor Maxline III 250 gb SATA (net nieuw).
Ik heb vandaag de gok maar gewoon gewaagt en blijkbaar voor niks...
De Promise controller installeerd hij prima, maar de hardeschijf vinden ho maar
Als tijdelijke oplossing kan ik hem wel aan de VIA controller hangen, misschien dat hij dat wel slikt, maar tevreden ben ik hier niet over. Hoe moeilijk kan het zijn om die controller normaal aan te spreken? Ik kan hem zelfs in DOS met Ghost benaderen, maar werken onder Windows XP 64-bit ho maar.
Zie ik hier iets over het hoofd? Moet ik nog wat extra's doen om aan te geven dat er een harde schijf aan zit? Dit was niet nodig onder de 32-bit versie...
Reg. datum: 21 september 2004
Ik heb met winxp32 ook wel gehad dat de controller wel geinstalleerd werd, maar dat de hd niet herkend werd. Maar bij een 2e of 3e keer ineens wel.... erg vaag, maar ik zou het als ik jouw was iig nog 2x proberen....quote:prodoc schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:23:
[...]
Ik heb vandaag de gok maar gewoon gewaagt en blijkbaar voor niks...
De Promise controller installeerd hij prima, maar de hardeschijf vinden ho maar
Als tijdelijke oplossing kan ik hem wel aan de VIA controller hangen, misschien dat hij dat wel slikt, maar tevreden ben ik hier niet over. Hoe moeilijk kan het zijn om die controller normaal aan te spreken? Ik kan hem zelfs in DOS met Ghost benaderen, maar werken onder Windows XP 64-bit ho maar.
Zie ik hier iets over het hoofd? Moet ik nog wat extra's doen om aan te geven dat er een harde schijf aan zit? Dit was niet nodig onder de 32-bit versie...
Succes. De mijne lijkt nu iig onder winxp32 met de nieuwe maxtor als een zonnetje te lopen (zit wel aan de via sata controller).
quote:Ghost81 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:12:
[...]
Ik heb met winxp32 ook wel gehad dat de controller wel geinstalleerd werd, maar dat de hd niet herkend werd. Maar bij een 2e of 3e keer ineens wel.... erg vaag, maar ik zou het als ik jouw was iig nog 2x proberen....
2x wat proberen? Opnieuw opstarten? De drivers opnieuw installeren? Windows opnieuw installeren?
Ik heb meteen maar zitten klagen bij ASUS en ze hebben mij een andere versie van de drivers opgestuurd. Ik zal het morgen even testen en jullie op de hoogte houden mochten jullie er ook behoefte aan hebben.

Timings 2-2-2-5 1T, geen overclock, niet slecht vind ik!
2x 512 MB Corsair 3200XL
quote:Mister_X schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:18:
[...]
tja, FnF is op vakantie hezal vanavond 1014 erin gooien
Maar ik ben weer back
Thnx! Ga hem zsm eens proberen, of heeft iemand deze al geprobeerd?quote:
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last