Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
-=- X1800 -=-
Reg. datum: 01 mei 2005

maar ik heb een winchester proc...
Phyxion.net | ><((((º>

quote:
jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:09:
maar hiermee kan ik tog mijn geheugen zwaar verneuken ofniet!?.. en hoe zit dat met de T Cmd want jij zei als je 4 bankjes vol hebt dat 1T niet kan ofzow... en jij hebt PC4400.. en tjah dat heb ik dusz niet.. kweenie of dat veel uit maakt.. ik volgens mij wel goed geheugen..
Ik heb nu 2x512MB hoor :Y)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos

-=- X1800 -=-

ok ik moet mijn bios flashen want ik kan neit eens de mem deviders veranderen :/ enige suggesties welke bios het beste is?!.. en IK :P heb 4 bankjes vol :)

jimbojansen wijzigde dit bericht 20-07-2005 16:21 (11%)

-=- X1800 -=-

ik zie dat je 1009.006 aanraad.. moet ik deze dan maar flashen.. en zou ik nu ook verder kunnen overclocken ofzow?!...
Ayreonaut

1009.006 wordt als beste beschouwd, ik weet niet hoe ver je kunt clocken. Ik weet wel dat ik er max 2,5 mee gehaald heb, daarna loopt de VIA chip tegen zijn max grens aan. Als je 2,4 nu al haald dan zou ik het maar laten want 2,4 is in 90% van de gevallen met dit bordje het maximaal haalbare omdat de HTT bij een overgrote meerderheid van de bordjes amper boven de 260/270 wil, je kunt het altijd proberen, gewoon kijken of het wil, altijd doen, Maar ik wil je niet teleurstellen. ;) de kans is klein dat je met.

260/270 HTT is max van de chip, heel weinig mensen komen verder, ik heb werkelijk alles afgezocht en de conclusie van dit bordje is, het is geen overclock bordje. Leuk dat mensen er redelijk mee komen maar 33% vind ik niet echt bijzonder.

Wil je echt lekker OCen, haal een Nforce 3 bordje, die halen mits de proc het toelaat altijd een HTT van 300 en vaak zelfs 320. Er is verders niks mis met het bordje, het is een Asus mobo, dat was mijn doel ook, er zitten geweldig veel extra's op voor ¤100 maar ik had er persoonlijk meer van verwacht, ik snap dan ook niet dat het als OCer door sommige sites werd aan geraden :/

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

-=- X1800 -=-

ok ik heb hem geflashed maar als ik nu wil oc'n krijg ik de melding windows could not start up because this file was corrupt en het zijn steeds verschillende... 1+ punt 1T staat volgens mij aan.. maar wat er nu is!! ik heb maar 4870 MB bandbreedte!!! :( :( wat komt doordat hij op 166 mhz staat!! tenzij jullie een oplossing voor het oc'n en 166 mhz mem hebben ga ik weer terug hoor (naar die oude bios)...

jimbojansen wijzigde dit bericht 20-07-2005 20:20 (248%)

-=- X1800 -=-

wil der iemand ff snel reageren please :D
-=- X1800 -=-

inmiddels ff 1013 geflashed en kan weer normaal overclocken alleen niet op 1T cmd lopen :(
Ayreonaut

8)7 Vaag, dat ie niet zo snel wil lopen verbaasd me weer eens niks, bewijst maar weer dat die VIA chip gewoon gaar is. Standaard leuk maar voor een redelijke OC is het niks

of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!

-=- X1800 -=-

quote:
Steffy schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:57:
8)7 Vaag, dat ie niet zo snel wil lopen verbaasd me weer eens niks, bewijst maar weer dat die VIA chip gewoon gaar is. Standaard leuk maar voor een redelijke OC is het niks
bij die bios niet maar ik heb nu 1013 geinstalleerd en loop nu op 2,4 GHz dusz.. mwa dat 1T cmd maakt mij eigenlijk niet zo veel meer uit.. maar hoe Oc je eigenlijk de Mhz van je geheugen en waar stel je de mem. deviders in dan?!..

jimbojansen wijzigde dit bericht 20-07-2005 20:59 (18%)

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:21:
wil der iemand ff snel reageren please :D

Je mag pas je vraag kicken naar 24 uur, en hier zie ik er 3 posts van jou onder elkaar staan, edit-knop werkt ook altijd nog prima :Y)

Probeer 1012 eens...

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos

Ik heb mijn CPU al 2 weken op 2400Mhz draaien. Geen probleem.

Nu zet ik net mijn PC aan, krijg ik de melding "CPU overklocking failed"?!
Ben ik dus naar mijn BIOS gegaan, NIKS verandert, F10, en daarna startte hij wel gewoon op zonder probleem, en met dezelfde instellingen. 8)7

WTF, hoe kan dit nu weer. Iemand een ideetje? Ik heb nu net mijn voltage maar verhoogd van 1,450 naar 1,475.
Ik had mijn PC 2 week geleden na het OC-en 12 uur getest met Prime95, wat ook gewoon goed ging toen.

Vreemd hoor.
Zou het aan het lage voltage hebben gelegen van 1,450?
Want ik meen me te herinneren dat ik hem na de OC op 1,475 had staan, maar dat moet ik zo ff teruglezen hier. Ik heb hem een keer teruggeclockt, en misschien moet hij op 1,475, maar dat post ik hier zo wel ff bij.

-edit:
Nee, hij was stabiel op 1,450, maar ik laat hem wel ff op 1,475 staan en draai even een uurtje PRIME.

Ja, nu draait PRIME weer gewoon, zonder probleem.
Vreemd. :O

RappieRappie wijzigde dit bericht 21-07-2005 09:55 (14%)

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

Ayreonaut

quote:
GaylordFocker schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:34:
Ik heb mijn CPU al 2 weken op 2400Mhz draaien. Geen probleem.

Nu zet ik net mijn PC aan, krijg ik de melding "CPU overklocking failed"?!
Ben ik dus naar mijn BIOS gegaan, NIKS verandert, F10, en daarna startte hij wel gewoon op zonder probleem, en met dezelfde instellingen. 8)7

WTF, hoe kan dit nu weer. Iemand een ideetje? Ik heb nu net mijn voltage maar verhoogd van 1,450 naar 1,475.
Ik had mijn PC 2 week geleden na het OC-en 12 uur getest met Prime95, wat ook gewoon goed ging toen.

Vreemd hoor.
Zou het aan het lage voltage hebben gelegen van 1,450?
Want ik meen me te herinneren dat ik hem na de OC op 1,475 had staan, maar dat moet ik zo ff teruglezen hier. Ik heb hem een keer teruggeclockt, en misschien moet hij op 1,475, maar dat post ik hier zo wel ff bij.

-edit:
Nee, hij was stabiel op 1,450, maar ik laat hem wel ff op 1,475 staan en draai even een uurtje PRIME.

Ja, nu draait PRIME weer gewoon, zonder probleem.
Vreemd. :O

Als je de 1009 serie gebruikt is het een bekent probleem, het is op te lossen door:

A Proc er opnieuw indoen 8)7 Vraag me niet waarom maar het schijnt echt te werken.
B Proc weer terug clocken tot het moment dat ie het niet meer doet ;) ook niet echt een oplossing want dat is juist de bedoeling niet.

Verder weet ik het niet, ligt namelijk ook voor een deel aan de bios

Ik draai al een hele tijd zo, en PRIME draait nu ook alweer een tijdje.

Kan het zijn dat het gewoon een uitleesfoutje van het BIOS is dat ook met een niet-overklokte processor kan voorkomen?
Ik weet zeker dat hij stabiel is namelijk, ik heb al erg veel gegamed, en geprimed, ik heb ook nog nooit een andere foutmelding gehad. Of crash. Heb ook nooit instabilitiet vernomen.
Misschien had de PC juist bij het opstarten even wat meer Volt nodig, en is deze verhoging van 0,025V genoeg om het nooit weer te krijgen?

Ik draai BIOS 1010.003, en die wil ik ook graag houden, want het loopt als een tiet verder.

Mag ik er vanuit gaan dat het iets eenmaligs is, en alles gewoon zo laten als het is? (Behalve dan de Voltage verhoging?)

De processor wordt maar 44 graden tijdens PRIME trouwens, dus het is de warmte zeker niet.

Tnx. :)

RappieRappie wijzigde dit bericht 21-07-2005 10:12 (12%)

-Mijn systeem- - I live my life frame by frame-

-=- X1800 -=-

quote:
FnF schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 08:31:
[...]

Je mag pas je vraag kicken naar 24 uur, en hier zie ik er 3 posts van jou onder elkaar staan, edit-knop werkt ook altijd nog prima :Y)

Probeer 1012 eens...
srry maar ik was een beetje "bang" want hij deed echt heel raar.. maar nu is een nog grote nachtmerrie uitgekomen.. ik kan niet meer inloggen op windows x64.. hij start wel op enzow.. maar bij het login scherm.. staat er helemaal niks.. alleen aan de linkerkant van het streepje staat windows xp enz. maar aan de rechterkant niks...!! :( heeft iemand dit al eerder gehad?!
quote:
jimbojansen90 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:12:
[...]

srry maar ik was een beetje "bang" want hij deed echt heel raar.. maar nu is een nog grote nachtmerrie uitgekomen.. ik kan niet meer inloggen op windows x64.. hij start wel op enzow.. maar bij het login scherm.. staat er helemaal niks.. alleen aan de linkerkant van het streepje staat windows xp enz. maar aan de rechterkant niks...!! :( heeft iemand dit al eerder gehad?!

Ongetwijfeld zal iemand dat probleem eerder hebben gehad.. Laad je bios-defaults.. lost dat niets op, open een topic..

Ben het met FnF eens dat je een beetje op je postgedrag moet letten.. Posten dat iemand snel moet reageren is totaal not done, we zijn geen helpdesk die leeft om jou te helpen..

MrBarBarian wijzigde dit bericht 21-07-2005 13:28 (9%)

-=- X1800 -=-

jah srry ik weet ook niet wrm ik het deed... kwas gewoon beetje bang dat men pc kapot was.. ik denk dat ik niet de enigste was die dat zou doen... sommige openen zelfs topics en gaan ook nog op andere topics vragen.. maar ik zal het iig niet meer doen :) O-)
Ayreonaut

_/-\o_ Laat um, ik ken het wel, als je er redelijk veel geld aan hebt uit gegeven is het natuurlijk niet erg leuk om het in rook op te zien gaan, 1 keer z'n fout moet kunnen, niet gelijk zo zo zwaar aan trekken. Maar goed het is natuurlijk wel de spanning van het overclocken, ik heb een keer een Mobo met 1700+ en 256 MB DDR in 1 klap vernield, hoe wat en waarom weet ik niet maar geen van de 3 doet nog iets :+

-=- X1800 -=-

srry

jimbojansen wijzigde dit bericht 21-07-2005 16:12 (96%)

ATi CrossFireX
Reg. datum: 17 november 2001

Na wat rotzooien heb ik maar weer eens een screentje gemaakt:

http://members.home.nl/rjknoben/2005mhz.JPG

Niet echt slecht lijkt me zo :)

Apoca wijzigde dit bericht 21-07-2005 19:36 (15%)

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

quote:
Apoca schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:35:
Na wat rotzooien heb ik maar weer eens een screentje gemaakt:

[afbeelding]

Niet echt slecht lijkt me zo :)
Wat voor temp haal je met deze clock? En uiteraard: met welke cooler, stock of zalman e.d.?

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

ATi CrossFireX

Yep is gewoon met stock cooler, met een max temp van 51graden tijdens Pifast. Hij is wel alleen Pifast stable niet Prime stable dan moet ik de clock terug zetten naar 2400Mhz. Daar is die zo stabiel als een huis.

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

quote:
Apoca schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:35:
Yep is gewoon met stock cooler, met een max temp van 51graden tijdens Pifast. Hij is wel alleen Pifast stable niet Prime stable dan moet ik de clock terug zetten naar 2400Mhz. Daar is die zo stabiel als een huis.
Welke HTT en mem divider hou je dan aan? Ik draai dezelfde cpumet Twinmos RAM maar die clock krijg ik nog nie voor elkaar.

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Ayreonaut

;) HTT kun je zo wel raden 278, mem divider zal wel 3:2 zijn, dan komt je mem namelijk op 210 te draaien wat opzich een normaal DDR PC3200 module wel aan kan. Iest wat ik ook al prime en pifast stabiel heb gehaald, maar vanwege de hoge snelheid en merkloos geheugen durf ik het niet aan er 5 of 6 uren per dag mee te werken.

ATi CrossFireX

quote:
Steffy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:50:
;) HTT kun je zo wel raden 278, mem divider zal wel 3:2 zijn, dan komt je mem namelijk op 210 te draaien wat opzich een normaal DDR PC3200 module wel aan kan. Iest wat ik ook al prime en pifast stabiel heb gehaald, maar vanwege de hoge snelheid en merkloos geheugen durf ik het niet aan er 5 of 6 dagen per dag mee te werken.
Nou ik draai anders al 3 maanden @ 2200Mhz hoor, en geloof me nooit problemen. Voor mijn benchmarks draai ik altijd op 2400Mhz soms wel een paar dagen lang, dit werkt ook perfect.

Apoca wijzigde dit bericht 22-07-2005 13:08 (10%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: