[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw Topicdat klopt dusz niet wat jij zegt.. want ik heb 4x256 en draai dual channel en bij mij lopen ze op 220 mhz (oc'd dus). Ik heb dus een winchester..quote:FnF schreef op maandag 18 juli 2005 @ 08:42:
[...]
Dat staat als het goed allemaal in de manual van het moederbord, maar met 3 bankjes draaien is iig geen probleem, gewoon in 1,2,3 zou ik ze doen, en dat werkt, want dat heb ik zelf getestZe blijven gewoon op DDR400 draaien, alleen bij 4 bankjes gaan ze met een Winchester op DD333 draaien.
Het klopt wel wat ik zeg, want we hadden het hier over 1T, het is of DDR400 2T, of DDR333 1Tquote:jimbojansen90 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:59:
[...]
dat klopt dusz niet wat jij zegt.. want ik heb 4x256 en draai dual channel en bij mij lopen ze op 220 mhz (oc'd dus). Ik heb dus een winchester..
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
hmm.. ik heb 2T command disabled staam... hoe kan je zien welke T het is.. ??quote:FnF schreef op maandag 18 juli 2005 @ 16:21:
[...]
Het klopt wel wat ik zeg, want we hadden het hier over 1T, het is of DDR400 2T, of DDR333 1T
quote:jimbojansen90 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:23:
[...]
hmm.. ik heb 2T command disabled staam... hoe kan je zien welke T het is.. ??
2T Disabled = 1T
2T Enabled = 2T
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
jah dat staat er dan wel.. maar of het zow is.. das maar de vraag..quote:
Bench maar eens met aan en uit, ik zat T2 aan op 4500 en uit op 5900/6000quote:jimbojansen90 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:21:
[...]
jah dat staat er dan wel.. maar of het zow is.. das maar de vraag..
of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!
over welke bench heb je het(ik denk SiSoft Sandra) en welk geheugen heb je dan?!.. (gewoon een vraag)..quote:Steffy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:52:
[...]
Bench maar eens met aan en uit, ik zat T2 aan op 4500 en uit op 5900/6000Geen idee waarom z'n groot verschil maar het is nu eenmaal zo
jimbojansen wijzigde dit bericht 19-07-2005 16:54 (5%)
Steffy wijzigde dit bericht 19-07-2005 17:40 (3%)
of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!
Als je boven de 5000MB/s hebt en op 200MHz draait, kan je met 100% zekerheid zeggen dat je 1T draait (2T Disabled).quote:jimbojansen90 schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:48:
ik heb nu 5371 MB bandbreedte.. maar ik heb dus in mijn bios 2T command disabled staan maar ik zie op sommige fora staan dat ookal als je dat verandert het "stiekem" tog nog 2T is...?? dus drm heb ik een proggiej nodig omdat te checken.. en om te kijken wat voorn specs ik heb.. zie mijn bijschrift..
jah maar volgens mij kan ik me herinneren dat ik een programmatje heb gedraait en dat hij zei dat het 2T was maar dat kan ik niet zo goed herinneren en ik heb best goed geheugen en als die kerel boven mij hoger dan mij haalt (no offense) met een OEM vind ik dat best wel raar ...quote:FnF schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 20:43:
[...]
Als je boven de 5000MB/s hebt en op 200MHz draait, kan je met 100% zekerheid zeggen dat je 1T draait (2T Disabled).
Meeste progsels herkennen het verkeerd, en ik denk dat jij SiSoft Sandra gebruikt heeft, die geeft nml altijd 2CMD aan... Memtest 68+ geeft het 1T Command goed weer, en ook A64Tweaker geeft het goed weer in de meeste gevallen.quote:jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:19:
[...]
jah maar volgens mij kan ik me herinneren dat ik een programmatje heb gedraait en dat hij zei dat het 2T was maar dat kan ik niet zo goed herinneren en ik heb best goed geheugen en als die kerel boven mij hoger dan mij haalt (no offense) met een OEM vind ik dat best wel raar ...
jimbojansen wijzigde dit bericht 20-07-2005 14:00 (17%)
De Refresh Rate staat bij mij op 133, iemand enig idee wat dat inhoud en waar het voor is
lijkt me de FSB want bij mij staat ie op 200 MHz met nadruk op MHz dus zal wel gewoon de FSB zijn van het geheugenquote:Steffy schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:12:
Ik ken het progje verders niet maar ik heb ff gekeken, bij mij staat die 2T gewoon op Disabled.
De Refresh Rate staat bij mij op 133, iemand enig idee wat dat inhoud en waar het voor is
Dit zijn mijn settings:quote:jimbojansen90 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:45:
als iemand mij zou willen helpen met het optimaliseren van mijn geheugen zou ik dat heel erg aardig vinden.. want ik ben nieuw op het gebied van overclocken van geheugen

Hopelijk heb je er wat aan
Verder staat er in de SP een hele lijst van timings e.d.
jimbojansen wijzigde dit bericht 20-07-2005 15:14 (28%)
2. Je kan je geheugen niet slopen door strakke timings in te stellen.. Als het te strak is, boot je computer gewoon niet (of hij is niet stabiel).
3. PC4400 is gewoon gemaakt voor meer MHz'en.. Dus kan je overclocken en toch strakke timings houden.
MrBarBarian wijzigde dit bericht 20-07-2005 15:20 (6%)
jimbojansen wijzigde dit bericht 20-07-2005 15:39 (24%)
En die Refresh rate is geen HTT(FSB) want die staat bij op 200. Dan is dat wat anders denk ik
Steffy wijzigde dit bericht 20-07-2005 15:48 (49%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last