quote:
tijsva schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:38:
*KICK
Ik ben nu al een dagje bezig met het testen en fijnstellen van mn overclock, echter gaat hij nog steeds omhoog. Zit nu met een 3200+ Venice, stabiel op 265x10 @ 1.5V. Er zit meer in hoop ik
Ik heb alleen een probleem dat ik de HTT op 400 moet zetten, om uberhaupt maar te booten op 265x10. 260x10 op 600HTT boot wel gewoon. Heeft dit met de temperatuur van mn chipset te maken oid? Daar zit het standaard koelblokje nog op, verder niets mee gedaan.
Ook nog een vraagje over het geheugen, een OCZ booster werkt niet in een a8v-deluxe volgens de ocz site, nu heb ik dus geheugen nodig (heb nu kingston value die niet verder gaat dan 209mhz @ 1T) dat op 2.8V al hele hoge snelheden kan behalen op 1T. Wie heeft er ervaringen, tips voor me?
Alvast bedankt
onder de 300 hoeft ie niet op 400, maar 600, en nee een ocz booster werkt niet, dat is de reden waarom ik allaang dit bordje afgedankt heb en een poging gewaagt naar de asrock dual sata2, die eigenlijk ook al een beetje saai begint te worden

, maarja zoals je weet w8t ik nog even op nieuwere generatie cpu's/mobos (nieuwe amd cpu sla ik over, koop pas weer zut bij ddr3).
Zelf heb ik OCZ600 geheugen, doen het niet echt super in me asrock dual sata2, beetje miskoop wat dat betreft, maar dat is dus 600mhz geheugen, wat officieel 2.5-4-4-10 2T @ 600mhz moet kunnen doen, met ietsjes meer dan standaard voltage (2.9/3v)
wat je nog kan doen is kijken naar vdimm mods, pas wel op dat je met de vdimm mod niet boven de 2.9 uitkomt, dan werkt het niet meer, een of andere suffe beveiling in de a8v del, 2.9 zou mooi zijn in combinatie met bv, 500mhz geheugen.
Maar ja aan de andere kant, DDR2 rukt op, en DDR3 zit er ook alweer aan te komen, dus koop asjeblieft geen duur DDR1 geheugen, dat zou zo zonde van je geld zijn...