[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw Topicquote:Mister_X schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:55:
ja zeker, ding draait stabiel prime95 op 2.4ghz voor paar uur! word wel 80 graden maarja, zit nu ook een socket a koeler opsjek de pics maar: http://edf.homeip.net/home/fotos/gallery.php?map=gamepc_1
Me pc ligt er beetje verrot bij maarja, heb net mailtje gehad dat me custom k8 RM eraan komt (binne 10 a 7 dagen, vanuit azie geloof ik) heb ook zojuist de OCZ booster besteld (tja 1.5v hoger kan een hoop uitmaken) ik heb gister me geheugen goed doorgestest met memtest, (overklokken van cpu gaat nu niet echt met deze kkoeler) en ik merkte op dat boven de 250mhz (2T) het geheugen errors gaat geven in test5 steeds dezelfde paar vanaf 250 t/m300mhz ... echt verrot, hoop dat het dmv die ocz-booster misschien weggaat. dan kan dit best nog een prima systeem worden, zat ook al te twijfelen aan een nieuw moederbord, maar dan moet ik ookw eer me vidkaart enzo kopen.. dat zuigt.. ($$)
Maar alles werkt dus nog, ocz-booster komt eraan, me koeler kan er binnekort weer op, en ik ga denk nog kijken voor 2 wd-raptors voor sata-raid 0..
Moest je nog veel betalen voor het bracket?
Op Google, en ook door deze topics, en de TS, door te lezen, had je idd kunnen zien dat dit moederbord alle CPU's ondersteundquote:Heaget schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:02:
Mijn excuus ik had er overheen gelezen, ik zag net in de start dat het dsu wel kon.
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
Reg. datum: 11 februari 2000
helemaal nix! service he! ik hoefde alleen maar me offerte (digitaal) op tes turen!quote:FnF schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:03:
[...]
Moest je nog veel betalen voor het bracket?
[...]
Op Google, en ook door deze topics, en de TS, door te lezen, had je idd kunnen zien dat dit moederbord alle CPU's ondersteund
Reg. datum: 26 maart 2000
HTT - 800MHz
HT - 240MHz
MP - 10
(2.4Ghz dus)
Met 5:3 zou ik dus precies 400Mhz moet draaien op mijn geheugen, maar met die divider boot de PC geeneens. 3:2 zou 360MHz moeten opleveren, maar met die divider krijg ik een BSOD.
Ik draai nu maar even 1:1 om te zien of de CPU die 2.4 trekt en dat zit wel goed, maar ik wil mijn geheugen graag sneller dan 240Mhz hebben
De 4:3 divider blijkt goed te werken, mijn geheugen draait nu op 320Mhz. Maar waarom die andere twee niet stabiel draaien snap ik echt niet.
WoutF wijzigde dit bericht 26-08-2005 16:50 (13%)
Reg. datum: 26 maart 2000
Niet te vertrouwen dus.
1.6V kan toch geen kwaadquote:Wout schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:20:
Even een waarschuwing voor mensen die de 1014 bios gebruiken; voltages gaan alle kanten op. Ik verander net bijvoorbeeld de mem divider en opeens staat er 1.6v op mijn proc![]()
![]()
Niet te vertrouwen dus.
Bl44t
quote:Wout schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:20:
Even een waarschuwing voor mensen die de 1014 bios gebruiken; voltages gaan alle kanten op. Ik verander net bijvoorbeeld de mem divider en opeens staat er 1.6v op mijn proc![]()
![]()
Niet te vertrouwen dus.
Zelf BIOS 1014 nooit gebruikt, wel de beta, maar dat was echt helemaal niks
quote:
Nee, inderdaad niet
Kom je nog wel eens op MSN, Maxtor? Ik zie je nooit meer
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
Oja vergeten te melden, heb ook al een OCZ- booster besteld
Anyway, denk er even 2x over na voordat je je IHS eraf sloopt! (kan ook zijn dat ik 1 van die chippies mis, maar op default oc draait ie wel prime stabiel
zojuist maar een venice 3200 besteld (bij 1to0.nl) ... 3500+ gaat de vitrine in
Mister_X wijzigde dit bericht 29-08-2005 12:05 (6%)
Bij mij ging ik er toch echt wel op vooruit hoor nadat ik de IHS er af heb gehaald. Waar je wel voor moet zorgen is dat je koeler echt goed op de core zit, als dat niet het geval is, is het logisch dat je zulke hoge temps hebt. Als dat wel het geval is, is het bijna onmogelijk dat je hogere temps hebtquote:Mister_X schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:44:
zo, zaterdag had ik me onderdeel van cooler thuis gekregen, me pc doet het weer, maar ik haal nooit meer zo'n IHS eraf! ik ben er een paar graden op achteruit gegaan50graden idle, en 52(!) graden stressed, en een totaal instabiel systeem! heb er ook maar win2k opgezet, videokaart opnieuw moeten flashen (die was ook stuk, nu dmv pci kaartje weer tot leven gebracht).. 1 en al ellende gehad dus... Nu dus maar win2k erop (is me game pc, win2k = winxp maar dan 'lichter') af en toe crashed ie ook zomaar... echt wicked, dus ik ga maar voor een nieuwe cpu kijken, (venice 3200+ ??) scheelt ong 40 euro maar dan heb ik wel een MP van 10, met die 3000+ kan ik max 9x300 doen... een dan maar hopen dat 300 stabiel draait... dus dan liever 10 (10x270 meer kans dan 300x9)...
Oja vergeten te melden, heb ook al een OCZ- booster besteld![]()
![]()
Anyway, denk er even 2x over na voordat je je IHS eraf sloopt! (kan ook zijn dat ik 1 van die chippies mis, maar op default oc draait ie wel prime stabiel))
zojuist maar een venice 3200 besteld (bij 1to0.nl) ... 3500+ gaat de vitrine in
Mister_X wijzigde dit bericht 30-08-2005 09:12 (23%)
Scheelt toch weer een mooie 7 graden stressedquote:Mister_X schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:34:
muahhahaa ik heb hem nog meer kunnen verlagen, door de schroef gaten (aan de bovenkant waar je die zwarte bracket mee vast schroeft te verlagen, en ja, ik ben 1 van de weinige die denk ik die backplate er af hebben kunnen slopen![]()
![]()
![]()
anyway, ik heb die schroeve 'gaten' dus kunnen laten zakken door 4x 20 euro cent tussen de backplate het en moederdbord te doen
ach ik had niets anders bijdehand dus dan maar 80cent, en nu zit die koeler dus wel strak op de cpu... alhoewel die nog steeds 45 graden stressed wordt, maarja het is hier en buiten ook warm natuurlijk...
ASUS a8v Deluxe
en
ASUS a8v-e Deluxe
ik heb namenlijk de onderste, en er valt helemaal niks over te lezen klaarblijkenlijk heeft niemand dit moederbord...
diontjuh schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:32: [...] Spongebob pants-off natuurlijk :+
quote:koekoek2003nl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:39:
wat is het verschil tussen:
ASUS a8v Deluxe
en
ASUS a8v-e Deluxe
ik heb namenlijk de onderste, en er valt helemaal niks over te lezen klaarblijkenlijk heeft niemand dit moederbord...
Meen je deze vraag nou werkelijk serieus? Ik heb het voor de aardigheid even op Google ingetikt (Ik wist het verschil namelijk wel), en de eerste hit kon het me al vertellen
Ik ben trouwens voor het eerst onder de 46 seconden gekomen met Pifast

Eindelijk eens 45.97 seconden op de teller neergezet
de a8v-e heeft de VIA K8T890 chipset, dus pci-e aansluiting ipv agp voor de a8v deluxe (VIA K8T800Pro chipset)quote:koekoek2003nl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:39:
wat is het verschil tussen:
ASUS a8v Deluxe
en
ASUS a8v-e Deluxe
[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z
Mooi scorequote:FnF schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:55:
[...]
Meen je deze vraag nou werkelijk serieus? Ik heb het voor de aardigheid even op Google ingetikt (Ik wist het verschil namelijk wel), en de eerste hit kon het me al vertellen![]()
Ik ben trouwens voor het eerst onder de 46 seconden gekomen met Pifast![]()
[afbeelding]
Eindelijk eens 45.97 seconden op de teller neergezet
Over msn, ik ben nu online, als jij ook ff online komt kunnen we wat bijbabbelen
Bl44t
Thnx!quote:Seagate schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:00:
[...]
Mooi score
offtopic:
Over msn, ik ben nu online, als jij ook ff online komt kunnen we wat bijbabbelen
Heb deze post nu pas gelezen, kom vandaag wel weer even online
quote:Mister_X schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:15:
hmz me cpu is stuk, weer een half chippie rond de core afgebroken
Als hij helemaal niks meer doet, kan je proberen de chips er weer op te solderen, nee heb je, ja kan je krijgen
Hier lopen ook al twee draadjes over op het Asus forum, te weten '5:3 memory divider problem' en 'Corrupted bios after flash 1014' (http://vip.asus.com/forum..._id=1&SLanguage=en-us),
en vanavond ga ik ff een bugreport doen bij Asus..
Killer wijzigde dit bericht 01-09-2005 17:02 (5%)
I've not lost my mind! It's backed up on disc somewhere.
Reg. datum: 23 augustus 2005
Asus A8V Deluxe rev2 bios 13
Venice 3500+ met Zalman 7000CU
Corsair Twinx 3200C (2 maal 512 dual channel) (cas 2)
Asus 6800GE (256ddr3)
Ik heb dit setje geprobeerd manueel over te klokken maar dan start het systeem niet meer op.
Als ik kies voor 10% overclocken dan werkt het wel maar is het resultaat niet echt super.
Wie kan mij vertellen welke settings ik het best kan proberen voor CPU en geheugen ?
Ik heb de hele Faq doorgelezen en begrijp de basics... maar voor mijn config heb ik geen idee.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 21 22 23 24 last