Aye, het gaat om WinXp x64, zie mijn vorige 2 posts. Ik heb geen mogelijkheid een dergelijke hoeveelheid aan data te backuppen. Daar komt bij dat ik het een mogelijke oplossing van nix vind. Het zou niet moeten, het hoeft ook niet voor DOS en WinXP x32. Als dit probleem niet "normaal" gefixed kan worden begint mijn waardering voor ASUS best wel een stuk te dalen...quote:FnF schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:13:
[...]
Het gaat hier zeker om Windows XP x64? Je kan het iig altijd eens proberen, data is natuurlijk altijd te backuppen van te voren, zodat je 100% zekerheid hebt dat je je data niet kwijtraakt
[...]
[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last
Reageer Nieuw Topicquote:Mister_X schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 18:30:
krijg steeds inaccesable boot device erros, ik zit hier nog met een promise fastrack tx2000 kaartje met 2x40gb maxtors.... raid0, helaas, promise heeft geen plannen voor winxp64 drivers voor deze kaartdus xp64 komt pas als ik me schijvies vervang voor raptors
... anyway draai jij zelf winxp of 2k?
xp64 dus
ben nu xp64 aan het installen, (die 'rtm' versie) hoop dat battlefield 2 nog werkt
ik heb winxp 64 erop staan, helaas is het zo'n kut 30dagen ding (ik dacht een trial 120dagen te hebben...) En tuurljik werkt d-tools niet onder winxp64 en kan ik nog geen battlefield2 spelen(zit geen dvd-rom in mijn game-pc...)
Ik draai XP 32-bit als 1st OS, en 64-bit als 2nd OS. Op x64 werkt Battlefield 2 prima. Je hebt ook een mounter voor x64, en die kan ook je BF2 DVD mounten
//EDIT:
Wat misschien nog makkelijker is: DVD Speler kost nog maar iets van 10-15€
Progsel heet iig FileDisk, maar schijnt niet altijd even goed te werken... Ook is er nog FantomDVD.
Phyxion wijzigde dit bericht 16-08-2005 08:01 (15%)
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
Reg. datum: 11 februari 2000
filedisk en fantomdvd werken niet
heb ik al geprobeert! doet ie het bij jou wel????? tell me how
en ja een dvd-rom wil ik ook al aanschaffen, maarja ik werk overdag! dus voordat ik weer BF2 kan spelen, ben ik weer 4dagen verder
...
en ja een dvd-rom wil ik ook al aanschaffen, maarja ik werk overdag! dus voordat ik weer BF2 kan spelen, ben ik weer 4dagen verder
Kan je ze niet installeren oid? Of kan je niks mounten? Beide heb ik nog niet geprobeerd. BF2 wel gemount in 32-bit ivm slechte ervaring schijfjes van de Battlefield seriequote:Mister_X schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:15:
filedisk en fantomdvd werken nietheb ik al geprobeert! doet ie het bij jou wel????? tell me how
![]()
en ja een dvd-rom wil ik ook al aanschaffen, maarja ik werk overdag! dus voordat ik weer BF2 kan spelen, ben ik weer 4dagen verder...
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
ja psies, instalelren lukte overigens wel, alleen bf2 dvd heeft beveiliging waardoor die slecht te mounten valt lijkt wel! installeren gedaan via netwerk share dvd-fikker ... no-cd/dvd is er neit voor BF2, nahja toch maar dvd-rom asap aanschaffen..
Reg. datum: 26 maart 2000
Heeft iemand al een X2 3800+ draaien op dit bord? Ik wil deze binnenkort gaan kopen en vroeg me af of hij probleemloos werkt
Gasten, ik ben er over uit, die voltmods laat ik nog even zitten, althans die voor de cpu
, ik ga dus maar de IHS van me cpu afslopen, hopen dat ik dan weer wat verder/stabieler kan klokken 
Dat wil inderdaad nogal schelenquote:Mister_X schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:48:
Gasten, ik ben er over uit, die voltmods laat ik nog even zitten, althans die voor de cpu, ik ga dus maar de IHS van me cpu afslopen, hopen dat ik dan weer wat verder/stabieler kan klokken
gast ik ben er gister de hele avond mee bezig geweest, dat ding eraf halen ging wel, beetje voorzichtig snijden met mesje, maar ja, me koeler paste dus niet meer
... moest weer hele zooi eruit slopen, en heb het voetje van waar mee me koeler zich bevestiged verlaagd, (steunpunten aan onderkant, 'eraf geknipt/vijlt' zeg maar). Ik gisteravond laat voor de 3e keer geprobeert werd het ipv 3 graden 'warmer' 10 graden warmer! ik zit nu idle op 60 graden!
Me koeler is vrij zwaar, xp-120 van thermalright... ik denk dat ie nu te ver 'voorover' hangt... Er moeten dus nog steun voetjes op de hoekjes van de CPU zodat ie er recht op blijft hangen, maarja dan moet ik weer precies gaatn afmeten of ze niet te hoog (cpu zweeft boven core) of te laag erop komen (cpu gaat weer hangen...)..
echt tot nu toe alleen_maar_drama ermee gehad dus, sterker nog, ik overweeg om een nieuwe koeler+cpu te kopen , (dat voetje van koeler is, ... nahja, vrij verneukt...
).
morgenavond ga ik er mee verder , met steun'zooltjes' op de cpu dus..
Me koeler is vrij zwaar, xp-120 van thermalright... ik denk dat ie nu te ver 'voorover' hangt... Er moeten dus nog steun voetjes op de hoekjes van de CPU zodat ie er recht op blijft hangen, maarja dan moet ik weer precies gaatn afmeten of ze niet te hoog (cpu zweeft boven core) of te laag erop komen (cpu gaat weer hangen...)..
echt tot nu toe alleen_maar_drama ermee gehad dus, sterker nog, ik overweeg om een nieuwe koeler+cpu te kopen , (dat voetje van koeler is, ... nahja, vrij verneukt...
quote:Mister_X schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:25:
gast ik ben er gister de hele avond mee bezig geweest, dat ding eraf halen ging wel, beetje voorzichtig snijden met mesje, maar ja, me koeler paste dus niet meer... moest weer hele zooi eruit slopen, en heb het voetje van waar mee me koeler zich bevestiged verlaagd, (steunpunten aan onderkant, 'eraf geknipt/vijlt' zeg maar). Ik gisteravond laat voor de 3e keer geprobeert werd het ipv 3 graden 'warmer' 10 graden warmer! ik zit nu idle op 60 graden!
echt tot nu toe alleen_maar_drama ermee gehad dus, sterker nog, ik overweeg om een nieuwe koeler+cpu te kopen , (dat voetje van koeler is, ... nahja, vrij verneukt...).
Als je het hebt liggen, een telefoonkaart (Zo'n 1 voor in een telefooncel
//EDIT:
Iemand ervaring met de 1014 Final versie? Werkt alles goed en kan je er ook nog goed mee o/cen?
Phyxion wijzigde dit bericht 18-08-2005 19:54 (7%)
quote:FnF schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:53:
[...]
Als je het hebt liggen, een telefoonkaart (Zo'n 1 voor in een telefooncel), werkt prima als steuntje, is ongeveer even hoog als de core, even op de hoeken van de CPU even zo'n punt van een telefoonkaart plakken, en je bent klaar
//EDIT:
Iemand ervaring met de 1014 Final versie? Werkt alles goed en kan je er ook nog goed mee o/cen?
Ik heb 'em erop gezet omdat ik binnenkort een X2 wil kopen. Het probleem is dat de memory dividers niet goed werken, dus oc'en is een beetje gokwerk.
Ik draai nu een 3000+ op 250x9=2250MHz
Het geheugen draait op 204.5 met een mem divider van 3:2
quote:Wout schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:20:
[...]
Ik heb 'em erop gezet omdat ik binnenkort een X2 wil kopen. Het probleem is dat de memory dividers niet goed werken, dus oc'en is een beetje gokwerk.
Ik draai nu een 3000+ op 250x9=2250MHz
Het geheugen draait op 204.5 met een mem divider van 3:2
idd ik had al zo'n idee dat er iets was met die diveders, voorbeeld, bios 1010 ofzo, htt op 270, geheugen op 5:3 was 225mhz ongeveer voor geheugen! nu met dit bios, 270-5:3 = 245mhz! ok ik heb pc4800 (600mhz) , maar dit bord is niet echt voor hoge HTT , totaal niet stabiel op 300mhz, htt staat dan op 400 ingesteld (op 600 boot ie niet eens..) ... Voor de rest werkt 1T niet stabiel als me geheugen boven de 245 komt, terwijl menig reviews met 1T tot 265mhz komt! op 265 2T 1:1 op speed settings werkt me systeem ook niet (heel vaag, alsof de pci/agp diveders dan niet werken ofzooo???))
Morgen als ik thuis ben ga ik dat met die telefoon kaart proberen, kan het ook met andere 'pasjes' heb denk geen telefoon kaart liggen
Mister_X wijzigde dit bericht 18-08-2005 20:45 (16%)
quote:Mister_X schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:43:
[...]
idd ik had al zo'n idee dat er iets was met die diveders, voorbeeld, bios 1010 ofzo, htt op 270, geheugen op 5:3 was 225mhz ongeveer voor geheugen! nu met dit bios, 270-5:3 = 245mhz! ok ik heb pc4800 (600mhz) , maar dit bord is niet echt voor hoge HTT , totaal niet stabiel op 300mhz, htt staat dan op 400 ingesteld (op 600 boot ie niet eens..) ... Voor de rest werkt 1T niet stabiel als me geheugen boven de 245 komt, terwijl menig reviews met 1T tot 265mhz komt! op 265 2T 1:1 op speed settings werkt me systeem ook niet (heel vaag, alsof de pci/agp diveders dan niet werken ofzooo???))
Morgen als ik thuis ben ga ik dat met die telefoon kaart proberen, kan het ook met andere 'pasjes' heb denk geen telefoon kaart liggenen weet je zeker dat me blok er dan goed op steunt (ga zoiezo die bracket waar me block aan vast klikt nog even wat 'verlagen' ... zie-> http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55707 !!!)
Dit is BIOS 1014 Final?
Ehm, als je hem heel strak aandraait, moet je misschien een beetje meer lijm oid gebruiken, maar bankpasjes werken ook prima
Phyxion wijzigde dit bericht 18-08-2005 21:06 (9%)
kut CPU is stuk!! arrghhh er viel een zo'n mini chiphje die rond de core zit af
ik moet dus nieuwe cpu kopen, ook is dit ->http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55707 ding stuk, hij was gescheurd aan 1 kant, dat verklaard die hoge temps, moet dus een nieuwe cpu kopen en zo'n nieuw ding bestellen, waarschijnlijk alleen te bestellen bij thermalright itself.. f*ck zooi, ik baaaaaaal als eenrund, maar ach, naast een 1800palimo, 2500 barton, celly500, P2-266 komt nu ook een amd64 3500+
wtf! hij doet het nog! althans zit nu in crappy style (mobo enzo uit kast op bureau) in bios!
wtf! hij doet het nog! althans zit nu in crappy style (mobo enzo uit kast op bureau) in bios!
Mister_X wijzigde dit bericht 19-08-2005 19:15 (12%)
Jaja, AMD's gaan niet zo maar stukquote:Mister_X schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:09:
kut CPU is stuk!! arrghhh er viel een zo'n mini chiphje die rond de core zit afik moet dus nieuwe cpu kopen, ook is dit ->http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55707 ding stuk, hij was gescheurd aan 1 kant, dat verklaard die hoge temps, moet dus een nieuwe cpu kopen en zo'n nieuw ding bestellen, waarschijnlijk alleen te bestellen bij thermalright itself.. f*ck zooi, ik baaaaaaal als eenrund, maar ach, naast een 1800palimo, 2500 barton, celly500, P2-266 komt nu ook een amd64 3500+
offtopic:
Check meteen even of je nu een unlocked CPU hebt, in deze tijden,
Check meteen even of je nu een unlocked CPU hebt, in deze tijden,
En btw, als je zo'n officieel retention bracket van het moederbord nodig hebt (Dat zwarte geval dus), daar heb ik er denk ik nog wel 1 van liggen
ik test nu cpu, met standaard koeler met los een 8cm fan die eropboven 'ligt'
word nu 57 graden onder pifast
hij werkt dus nog wel, het chippy ie dat er af is is de eerste die rechts onder het pijltje (driekhoekje) zit, ik zal zo eens kijken wat ie met de MP's enzo doet, eesrt kijken of ie het uberhauptnog doet 
Dat bracket dat ik nu nieuwe nodig heb is van thermal-right, ik heb een xp-120 met een 12cm fan, ik heb ze al egmailed waar ik een nieuwe kan kopen, zou zonde zijn want die koeler is vet duur en om hem nou al af te danken omdat ikg een bracket meer heb zou zonde zijn!
Dat bracket dat ik nu nieuwe nodig heb is van thermal-right, ik heb een xp-120 met een 12cm fan, ik heb ze al egmailed waar ik een nieuwe kan kopen, zou zonde zijn want die koeler is vet duur en om hem nou al af te danken omdat ikg een bracket meer heb zou zonde zijn!
echt super! ik had een mailtje gestuurd naar thermal right, dat ik me bracket ZELF gesloopt heb en dat ik graag een nieuwe wil kopen maar niet weet bij welke reseller dat kan doen of dat het ook bij hun kon en wat de prijzen dan waren (incl verzending) nu kreeg ik net een mailtje terug dat als ik de offerte kan opsturen dat ze er dan 'onder garanatie' 1 tje toe willen sturen! echt super mooi man! service!
Weer ff lopen spelen.(alles op MP 9x) HTT op 800, geheugen op 3:2 en de de cpu op 255MHz: ging goed. Dus ik denk, tikje hoger: HTT op 800 en naar de 260MHz: ging niet goed (driver_irql etc.) terwijl het geheugen op 194 draaide. Niet voor 1 gat te vangen als ik ben de HTT naar 600: bootup wordt afgebroken met een BSOD (session manager error, bruut eruit klappen dus).
Dus nu draaien we stabiel op MP 9x, HTT 800, 255MHz, geheugen 3:2 (2.5-3-3-6 auto, SPD 2.5-3-3-8)
Ik ben wel blij met mn nieuwe case (Coolermaster centurion 5) en cooler (Zalman cnps7000 cu), ik draai nu idle ~27 graden en full load op max 37 graden.
Ik weet nu nie hoe ik m hoger moet krijgen, tips anyone?
Dus nu draaien we stabiel op MP 9x, HTT 800, 255MHz, geheugen 3:2 (2.5-3-3-6 auto, SPD 2.5-3-3-8)
Ik ben wel blij met mn nieuwe case (Coolermaster centurion 5) en cooler (Zalman cnps7000 cu), ik draai nu idle ~27 graden en full load op max 37 graden.
Ik weet nu nie hoe ik m hoger moet krijgen, tips anyone?
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
gast, zet je HTT eens op 600 en probeer het dan nog eens, zie namelijk de TS:
en zoiezo, met die temps draai je nog default vcore ?? verhoog die eens met 0.10v zet hem desnoods op 1.6 of misschien wel 1.7 (ik draait altijd 1.70volt)
Trouwens hebnet effe met me pocket wat pics gemaakt van me pc hoe die erbij ligt
http://edf.homeip.net/home/fotos/gallery.php?map=gamepc_1
quote:200 --> 1000HTT
210-250 --> 800HTT
251-300 --> 600HTT
en zoiezo, met die temps draai je nog default vcore ?? verhoog die eens met 0.10v zet hem desnoods op 1.6 of misschien wel 1.7 (ik draait altijd 1.70volt)
Trouwens hebnet effe met me pocket wat pics gemaakt van me pc hoe die erbij ligt
http://edf.homeip.net/home/fotos/gallery.php?map=gamepc_1
Mister_X wijzigde dit bericht 20-08-2005 16:13 (64%)
Mja HTT 600 was ie ook niet blij mee, maar ik ga er nog wel ff mee spelen. Ik wil m een keer op 2,4 krijgen....daarna zien we wel weer verder. Voltage staat nu op 1,45...die kan nog wel iets omhoog ja.
Ziet er goed uit trouwens, die pc van jou
Ziet er goed uit trouwens, die pc van jou
Theimon wijzigde dit bericht 20-08-2005 16:36 (14%)
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
ja hij ligt er echt CRAP bij! ik haat het als me duure spulletjes er zo schraal bij liggen,
met pc moet netjes zijn, kabeltjes netjes weggewerkt enzo
, nu ligt ie voor oud-schroot terwijl het vrij recent en duur spul is! maar ja moet even wachten op dat onderdeeltje en dan schroef ik alles weer netjes in elkaar...
CPU al even getest?quote:Mister_X schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:38:
ja hij ligt er echt CRAP bij! ik haat het als me duure spulletjes er zo schraal bij liggen,met pc moet netjes zijn, kabeltjes netjes weggewerkt enzo
, nu ligt ie voor oud-schroot terwijl het vrij recent en duur spul is! maar ja moet even wachten op dat onderdeeltje en dan schroef ik alles weer netjes in elkaar...
ja zeker, ding draait stabiel prime95 op 2.4ghz voor paar uur! word wel 80 graden maarja, zit nu ook een socket a koeler op
sjek de pics maar: http://edf.homeip.net/home/fotos/gallery.php?map=gamepc_1
Me pc ligt er beetje verrot bij maarja, heb net mailtje gehad dat me custom k8 RM eraan komt (binne 10 a 7 dagen, vanuit azie geloof ik) heb ook zojuist de OCZ booster besteld (tja 1.5v hoger kan een hoop uitmaken) ik heb gister me geheugen goed doorgestest met memtest, (overklokken van cpu gaat nu niet echt met deze kkoeler) en ik merkte op dat boven de 250mhz (2T) het geheugen errors gaat geven in test5 steeds dezelfde paar vanaf 250 t/m300mhz ... echt verrot, hoop dat het dmv die ocz-booster misschien weggaat. dan kan dit best nog een prima systeem worden, zat ook al te twijfelen aan een nieuw moederbord, maar dan moet ik ookw eer me vidkaart enzo kopen.. dat zuigt.. ($$)
Maar alles werkt dus nog, ocz-booster komt eraan, me koeler kan er binnekort weer op, en ik ga denk nog kijken voor 2 wd-raptors voor sata-raid 0
..
Me pc ligt er beetje verrot bij maarja, heb net mailtje gehad dat me custom k8 RM eraan komt (binne 10 a 7 dagen, vanuit azie geloof ik) heb ook zojuist de OCZ booster besteld (tja 1.5v hoger kan een hoop uitmaken) ik heb gister me geheugen goed doorgestest met memtest, (overklokken van cpu gaat nu niet echt met deze kkoeler) en ik merkte op dat boven de 250mhz (2T) het geheugen errors gaat geven in test5 steeds dezelfde paar vanaf 250 t/m300mhz ... echt verrot, hoop dat het dmv die ocz-booster misschien weggaat. dan kan dit best nog een prima systeem worden, zat ook al te twijfelen aan een nieuw moederbord, maar dan moet ik ookw eer me vidkaart enzo kopen.. dat zuigt.. ($$)
Maar alles werkt dus nog, ocz-booster komt eraan, me koeler kan er binnekort weer op, en ik ga denk nog kijken voor 2 wd-raptors voor sata-raid 0
Even een klein vraagje de K8n neo2 van MSI was mijn eerste keus voor moederbord, maar omdat ik niet zeker weet of mijn VGA daar wel op past ( in verband met de NB cooler ) wil ik weten of de A8V niet onderdoet voor de K8N van MSI? Ik hoef niet tot het uiterste te klokken maar een redelijke OC is toch wel leuk 
Heaget wijzigde dit bericht 24-08-2005 17:01 (54%)
Eerste regel uit de topicstart:
quote:De ASUS A8V Deluxe is de beste overclocker op het VIA K8T800Pro platform (Socket 939), en doet ook zeker niet onder voor de MSI K8N Neo2.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last