I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.
[WSUS] Ervaringen, tips en informatie
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
Reageer Nieuw TopicDancing_Animal wijzigde dit bericht 12-05-2007 23:41 (21%)
Een banaan wordt nooit een appel
Er zitten Office en WU3 patches tussen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
Op dit moment vinden we het erg omslachtig om eerst updates naar een testgroep uit te rollen, vervolgens de gebruikers actief benaderen om na te gaan of de updates problemen opleveren, en vervolgens uitrollen in heel het bedrijf. Ik ben eigenlijk zelf helemaal verantwoordelijk voor WSUS, en daarnaast heb ik het al veel te druk met andere beheerskwesties.
Het liefst zouden we de testgroep achterwege laten en direct gaan uitrollen naar heel het bedrijf. Uiteraard besef ik dat dit een risico kan zijn voor het bedrijf (en indirect voor de ServiceDesk ...
Daarom de vraag hoe jullie het doen binnen jullie bedrijf. Testen jullie uitgebreid, of lopen jullie liever een maandje achter en installeren jullie alleen de "probleemvrije" updates?
Dat probleem heb ik hier dus ookquote:Gebruikers van Windows XP en Server 2003 hebben te kampen met problemen als gevolg van de updates die afgelopen dinsdag door het bedrijf zijn gepubliceerd. Na een reparatiepoging die het bedrijf donderdag publiceerde zijn de problemen nog steeds niet opgelost.
Het probleem waarmee systeembeheerders hebben te kampen wordt veroorzaakt door de automatische updatefunctionaliteit van Windows. Het proces svchost.exe verschijnt meerdere keren in de lijst met processen en zorgt voor volledige belasting van het systeem. Het is dan nagenoeg onmogelijk om de computer voor normale taken te gebruiken. In sommige gevallen treedt dit probleem alleen op als er daadwerkelijk nieuwe updates zijn, maar het komt ook voor dat het systeem altijd volledig wordt belast wanneer de automatische updates voor Windows zijn ingeschakeld. Microsoft heeft sinds donderdag een hotfix beschikbaar die het probleem zou moeten oplossen. Deze kan nu alleen nog handmatig worden geïnstalleerd, maar zal eind deze maand of begin juni automatisch worden verspreid via Windows Update.
Naast deze update zal ook versie 3.0 van de Windows Server Update Services moeten worden geïnstalleerd om het probleem volledig uit de wereld te helpen. Alleen de hotfix installeren of alleen upgraden naar WSUS versie 3.0 zal niet voldoende zijn, zo meldt Microsoft op zijn site. Deze nieuwe WSUS-client zal vanaf 22 mei worden verspreid via Windows Update, maar kan nu reeds handmatig worden gedownload en geïnstalleerd. Ondanks de maatregelen van de softwaregigant klagen gebruikers na het installeren van de hotfix en de nieuwe Windows Server Update Services dat het probleem nog steeds niet is verholpen. De enige betrouwbare oplossing voor de problemen bestaat vooralsnog uit het uitschakelen van de automatische updates.
*** Vicksburg ***
Daarom dus mijn vorige post: is het verstandig om een testgroep te gebruiken, of om altijd 1 maand achter te lopen, of ....quote:
Reg. datum: 08 maart 2002
Mee eens. Helaas ben ik hier komen binnenvallen en was de situatie al zo ingesteld.quote:Cis schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:29:
[...]
Daarom dus mijn vorige post: is het verstandig om een testgroep te gebruiken, of om altijd 1 maand achter te lopen, of ....
*** Vicksburg ***
Waarom zou je windows patchen via een open source packet willen verspreiden? WSUS is gratis en werkt perfect.quote:wiseguy007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:35:
Welk ander alternatief bestaat er naast Wsus? Weet iemand misschien nog een goed opensource pakket die hier beter mee omgaat? Ook hier hebben wij last van pc's die tijdens het zoeken naar update's blijven hangen. Uiteindelijk hebben we voor iedereen de automatische update maar uitgezet in de gpo.
Zijn er overgens mensen die in een multitier omgeving met WSUS werken?
Nu doet elke vestiging bij ons een beetje zijn ding, maw ik test niet want geen tijd, mijn collega in een andere vestiging heeft zeker geen tijd. Nu hebben we een vestiging waar men beweert alles te testen. Ik zou dus graag WSUS uitbesteden aan hen, zij testen en approven, en ik kijk enkel nog naar de rapportjes van mijn vestiging..
de WSUS server kunnen communiceren met elkaar over privaat netwerk, maar er mogen natuurlijk geen updates over gaan, die moet elke WSUS server zelf van het internet halen
Iemand ervaring met een dergelijke opstelling (ik weet dat het kan)
You don't need eyes to see, you need vision
Reg. datum: 08 maart 2002
Reg. datum: 12 augustus 2004
Dit heeft toch niet direct iets met WSUS te maken... Dit heb je ook als je automatische updates rechtstreeks van Microsoft haalt...quote:wiseguy007 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:14:
Nou het werkt goed... als je een simpele zoekopdracht in google in typt dat zie dat er een hoop mensen problemen hebben met het goed draaien van een wsus omgeving. Wsus zelf draaien op de server is geen enkel probleem. Maar ik vind het nog steeds slecht dat een Microsoft meerdere patches moet uitbrengen om ervoor te zorgen dat je workstations op een normale manier hun updates binnen kunnen halen zonder dat je cpu voor 10 a 15 min op 100% staat omdat je svchost lekker bezig is.
Klopt. Ik kom het ook al bij mensen thuis tegen die geen WSUS hebben.quote:MasterYoda schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:32:
[...]
Dit heeft toch niet direct iets met WSUS te maken... Dit heb je ook als je automatische updates rechtstreeks van Microsoft haalt...
*** Vicksburg ***
Reg. datum: 21 maart 2006
Ik ben sinds enkele dagen eens begonnen met het thuis inrichten van mijn server.
Ik heb nu draaien:
Win 2k2 enterprise R2 + Sp2
Wsus + Sp 1
Xampp
Nu krijg ik de volgende error: Selftree update not working.
Ik heb al eea doorgelezen mbt event 506.
Waaronder dit topic en http://www.wsuswiki.com/SelfUpdateTreeisnotworking
Het probleem zit hem denk ik in Xampp deze draait namelijk apache op poort 80.
Mijn IIS heb ik op poort 8080 draaien en WSUS admin op 8530.
Ik heb de security reeds aangepast en ook dat VBS bestandje registeren heeft geen effect.
Iemand anders een idee?
Alvast bedankt,
Daniel.
PS: Ik ben nieuw met wsus dus houdt het aub begrijpbaar
De selfupdate gebruikt poort 80 van de default website op ip 127.0.0.1. Dus dat moet als je default website op specifieke ip's luistert wel ingesteld worden. Je andere applicatie zal denk ik moeten wijken naar een andere poort. The Microsoft Windows Server Update Services (WSUS) SelfUpdate service does not send automatic updates
Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008
Reg. datum: 21 maart 2006
ik heb nu net de sp1 geinstalleerd van WSUS en nu zie:
Error connecting to the Windows Server Update Services database
There was an error connecting to the Windows Server Update Services database. Either the database is not available or you do not have the correct privileges to access the database.
If you believe you have received this message in error, please check with your system administrator.
Click here to reload the site: Windows Server Update Services
Toch maar Xampp verwijderen dan en Wsus 3.0 instaleren?
Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008
Ik krijg in mijn logboek de volgende melding:
EVENT-ID: 13042
Automatische updates worden niet uitgevoerd.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Ik heb al in ISS een nieuwe site gemaakt die linkt naar de c:\program files\... en daar de wsus map, echter blijf ik de foutmelding houden.
Hoe los ik dit op?
Reg. datum: 18 juli 2007
Hierbij valt me op dat ik totaal geen controle heb over het download gedrag tussen "server en de windows update website".
Ik heb hier een complete was lijst met security updates maar als ik die nu approve dan worden m'n gebruikers niet vrolijk van de bandbreedte die ik over heb.
Is er een manier om bijvoorbeeld te schedulen dat als ik hem nu approve, dat de server hem dan pas snachts om zeg maar 2:00 download?
Windows Server 2008
Kun je hier uberhaupt iets van aanpassen? ik zie nergens informatie over het configureren van BITS.quote:sanfranjake schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:25:
Je kan dit misschien oplossen door BITS instellingen te veranderen
http://mrsar.kicks-ass.net:5000
THNX!quote:mrsar schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:20:
bits stel je als het goed is in via de policy
I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.
iro wijzigde dit bericht 12-11-2007 16:02 (3%)
Je kunt in WSUS 3 toch overbodige patches verwijderen? Zit in de Admin UI...quote:iro schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:02:
Wij hebben de partitie van WSUS voor de zoveelste keer al weer vergroot, maar hij heeft nu nog maar 190kb over. Hij blijft vollopen, geen idee hoe dit nou komt.
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last