Toon posts:

[WSUS] Ervaringen, tips en informatie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 30.677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elevator
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ja :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

• joepvhunsel
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-02-2019

joepvhunsel

Erfgenaam van de Bierbaron

Ik heb onder mijn eigen inlognaam en onder administrator geprobeerd
maar hij geeft altijd deze melding:
You are not authorized to view this page

De Bierbaron is terug!

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer eens http://server:8530/selfupdate/wuident.cab ? :)

• joepvhunsel

joepvhunsel

The page cannot be displayed :|

Oke achterlijke da opent die wel dan kun je da bestand downloaden
ik had server niet verangen door service (naam server) }:O |:(

De rechten op de map selfupdate kloppen ook gewoon. Ik heb geen IIS draaien
system + administrator full control
domain users Read&Execute, Read, List Folders

[Voor 98% gewijzigd door joepvhunsel op 05-12-2006 14:02]

De Bierbaron is terug!

• joepvhunsel

joepvhunsel

Ik heb nu wsus een keer helemaal opnieuw geinstalleerd want sommige computers die allagn niet meer in die groepen moesten staan bleven er maar in staan en somigge instellingen kon ik nie meer vinden en ik wilde ut toch ff fatsoenlijk doen want ben hier nou al zo lang mee aan het kutten geweest.

Maar na de re-install blijft hij die fout aangeven dat de selfupdate service niet draait.

Hij heeft de eerste keer toen ik hem net geinstalleerd had gewerkt maar toen had ik dat gekloot dat ik hier niet met ou's mocht werken. Nu mag dit wel maar krijg ik de selfupdate niet meer aan de gang.

De Bierbaron is terug!

• KingNothing
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
In WSUS heb je de optie om Vista toe te voegen, dit is natuurlijk helemaal super :)
Maar valt daar ook Vista x64 onder, ik denk nml van niet omdat Windows XP een aparte x64 toevoeging heeft. Kan iemand dit bevestigen?

Die-hard Brexiteer

• KingNothing
  • Nu online
KingNothing schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:01:
In WSUS heb je de optie om Vista toe te voegen, dit is natuurlijk helemaal super :)
Maar valt daar ook Vista x64 onder, ik denk nml van niet omdat Windows XP een aparte x64 toevoeging heeft. Kan iemand dit bevestigen?
En schop!

Die-hard Brexiteer

• Mr Prutser
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-12-2006
Ik heb de howto over WSUS doorgelezen en toegepast.
Helaas loop ik tegen meerdere problemen aan en na veel proberen, opnieuw installeren enz wil ik toch graag wat vraagjes stellen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer. |:( |:(

Als ik de volgende instellingen wil toepassen (precies zo vanuit de howto)

Use Group Policy or registry settings on computers, krijg daarna deze fout melding:
This computer is configured for computer-based targeting enz.
Automatically approve updates for installation by using the following rule: (aanzetten)
Synchronization Options: All Microsoft Corporation products (hier selectie maken)

dan schakelt WSUS zich uit.
In sever management krijg ik dan de volgende fout melding:
---------------------------
Update Services Settings
---------------------------
Windows Small Business Server (Windows SBS) Update Services is not running because it automatically turns off if you customize Windows Server Update Services (WSUS). For a list of specific settings that cause Windows SBS Update Services to turn off, see the Microsoft Web site http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=65708.
Even if WSUS is managing updates for your network, the accuracy of the status in the Windows SBS monitoring report or on the Update Services home page cannot be guaranteed. To use Windows SBS Update Services, reverse the changes that you have made to WSUS or reinstall Windows SBS 2003 R2.

Maak ik die instellingen weer ongedaan dan draait WSUS weer.

Ook heb ik precies volgens de howto een aparte OU voor test en produktie gemaakt en daar ook een policy aangehangen, ook weer volgens de howto.
Bij gpresult valt het me op dat ik de betreffende policy's niet terug vindt ik het verslag.
Ik kom alleen default domain policy tegen. Test en produktie zijn nergens te bekennen in het overzicht.

Wat ook opvalt is dat ik alleen maar de server terug vindt onder de computers.
Ik heb ook 1 WS met XP SP1 in gebruik voor de test.
Deze is schoon geinstalleerd en hangt in het domain.

De server is een SBS 2003 R2 tevens DC waarop ik dan WSUS heb geinstallereerd via de R2 CD.
Wie zou mijn weer op weg kunnen helpen?
Wat gaat er nu fout? Ik zie het even niet meer.

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-11 09:39
wat is de windows sbs update service? is dat iets anders dan WSUS ?

is WSUS een nieuw / vast onderdeel van windowes sbs R2 ?

onze oudere versie van SBS 2003 premium had geen wsus, maar dat heb ik zelf geinstalleerd, volgens de howto die hier stond. en dat werkt heel fijn. computers in de ou gooien die ik heb aangemaakt en het werkt.

de server heb ik zelf niet in wsus gezet, scheelt een hele berg updates die die gaat downloaden en op de hd bewaart. en omdat het er maar 1 is, en ik die updates het liefst gewoon zelf plan, doe ik dat handmatig er komt vanzelf een melding dat er updates voor de server zijn dus ik hoef me nergens druk om te maken zo, alleen ff dan in de gaten houden dat ik de goeie updates even goedkeur.

wat ik me dus afvraag is het misschien zo dat WSUS conflicten kan veroiorzaken met SBS updateservices? moet je die misschien uitzetten ?

de howto hier is ook gemaakt voor WSUS in combinatie met de eerste versie van windows 2003 ( SBS)

en met systeme management consiole, voor verbeterde AD beheer etc, ziet een en ander er bijvoorbeeld al anders uit. en met R@ wordt het nog weer anders..

kort geleden heeft een andere vestiging bij ons R@ op hun ieuwe server gehad, en daar gaat ook alles nu zoals het hoort ( heb ik me laten vertyellen, maar ja.. dat heb ik niet mnet eigen ogen gezien ;-))

wil ik eigenlijk nog wel eens testen, want ik geloof niet dat ze daar helemaal doorhebben hoe dat allemaal zou moeten werken. wat dat betreft is een server toch wel wat anders dan ff windows XP "beheren"op je pc'tje

• bertje
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2019
Zijn er al mensen die WSUS succesvol op SQL 2005 hebben draaien?? Voor zover ik weet wordt het (nog) niet officieel ondersteund door MS..

En is het mogelijk om de database op een aparte (database) server te draaien en wsus hiernaar te laten connecten?

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
bertje schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:19:
Zijn er al mensen die WSUS succesvol op SQL 2005 hebben draaien?? Voor zover ik weet wordt het (nog) niet officieel ondersteund door MS..

En is het mogelijk om de database op een aparte (database) server te draaien en wsus hiernaar te laten connecten?
SQL2005 is ondersteund vanaf WSUS 2.0 SP1 :)
En ja, je kan prima front- en backend doen bij WSUS: http://technet2.microsoft...d0cd6381033.mspx?mfr=true

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ScSi
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 02-12 11:17

ScSi

Belg.

Ik heb WSUS hier nu ook thuis draaien (zonder Active Directory) and all goes well.. Nu zit ik met het probleem dat de updates lokaal heel traag verdeeld worden (tussen de 2Kbps en de 8Kbps). Voor een grote organisatie is dat natuurlijk ideaal, maar aangezien ik maar 7 pc's hier heb staan, mag die snelheid gerust wat omhoog. Weet iemand of dat uberhaupt mogelijk is?
Ik heb eens zitten kijken naar BitsAdmin, maar volgens mij kan ik daar weinig mee?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit zal je denk ik toch wel via BITS moeten aanpassen, die pakt standaard heel weinig bandbreedte als je andere netwerkactiviteiten uitvoert :)

Mijn spoorwegfotografie

• ScSi

ScSi

Belg.

Ok, ik zal het dan nog eens goed moeten bekijken. Loop nu wel tegen een ander probleem aan. De updates worden goed verspreid (hetzij traag, maar das een ander issue) maar worden niet geinstalleerd, ondanks dat dat wel aangegeven is in de registersleutels, zoals hier aangegeven. Echter werkt dit niet. Iemand enig idee hoe dit komt?
Heb aangegeven op elke dag, om 1800 uur de automatic update te runnen, maar dat doet ie dus niet :(

• elevator
  • Niet online

elevator

Je hebt dus bijvoorbeeld als ScheduledInstallDay ingesteld op 0? :)
Als je in de GUI tool kijkt voor automatic updates, geeft deze ook de goede door jou ingestelde waardes weer? :)

• ScSi

ScSi

Belg.

ScheduledInstallDay staat inderdaad op 0.. De GUI heeft alles greyed out, zodat ik niets meer kan aanpassen. :?
Ik ga zometeen even kijken of ik de sleutels op de goede plaats heb staan, maar lijkt me wel aangezien de updates wél handmatig kunnen gestart worden..

http://scsi.nimio.info/got/wsus.JPG

Alles staat mijns insziens correct ingesteld..

EDIT: ik denk dat het goed is nu, had ingesteld dat ze moesten checken om 24u, maar dat mocht niet, wegens
code:
1
2
ScheduledInstallTime    
Range = n; where n = the time of day in 24-hour format (0-23).

Ik laat vanavond wel weten of alles gelukt is :) (na 18uur that is :) )

IIg bedankt voor het meedenken

[Voor 30% gewijzigd door ScSi op 16-01-2007 16:36]

• ScSi

ScSi

Belg.

Jupz, dat was het dus. Morgen nog even naar die BITS kijken, maar dan zou het moeten opgelost zijn. Iig, bedankt voor de hulp;

• Cafun
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 31-10 19:23
Hmm.. even een vraagje..
Ik krijg helemaal geen update IE 7.0 te zien in mijn wsus webconsole?

De producten en Categorieën die ik heb:
Producten:
Office 2003
Alle Windows Live-producten
Windows Internet Explorer 7.0 Dynamic Installer
Windows Vista
Windows XP

Categorieën van updates:
Beveiligingsupdate
Definitie-updates
Essentiële update
Functiepakket
Hulpmiddelen
Service Pack
Update

Ik heb alleen de NL updates om te downloaden.

• kvdsanden
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-08-2007
kvdsanden schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:43:
Hoe moet ik een computer(client) toevoegen aan WSUS?

Ik heb WSUS net geïnstalleerd op een standaard W2k3 machine.

Hij zit alleen niet in het domein, maar ik kan de http://standaard/WSUSAdmin/ benaderen vanaf een machine die wel in het domein zit. Moet de server in het domein hangen of is het niet noodzakelijk?

Ik gebruik geen Policy's maar heb de registry gewijzigd zoals al eerder in dit topic aan de orde is geweest. Dit staat naar mijn inzien ook gewoon goed.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
"WUServer"="http://standaard/selfupdate/"
"WUStatusServer"="http://standaard/selfupdate/"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]
"NoAutoUpdate"=dword:00000000
"AUOptions"=dword:00000004
"ScheduledInstallDay"=dword:00000000
"ScheduledInstallTime"=dword:00000005
"UseWUServer"=dword:00000001
"NoAutoRebootWithLoggedOnUsers"=dword:00000001
"DetectionFrequencyEnabled"=dword:00000001
"DetectionFrequency"=dword:0000000a

Maar als ik bij http://standaard/WSUSAdmin/ mijn PC zoek staat er niets.
Ik heb de instellingen op "Gebruik groepsbeleid of de registerinstellingen op computers" staan.
Uiteraard ook die andere geprobeerd.

Kan iemand mij vertellen wat ik ben vergeten?

Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het wel.
het is alweer een tijdje geleden dat ik dit gepost, en na ruim een half jaar heb ik weer wat tijd om dit op te pakken. Ik heb weer wat uitgeprobeerd met het "adden" van computers. Dit is helaas weer niet gelukt. Ook al wat research gedaan maar daar niet veel wijzer uit geworden.

Mijn situatie: W2k3 WSUS server. Is helemaal te benaderen vanaf andere pc, hangt aan het domein.
WINNT server.

Hoe moet ik nu een computer adden als ik een Winnt server heb. Ligt het daaraan dat ik de computers niet zie in het computergroup scherm.

Ik heb hem nu op registerinstellingen staan, maar dat werkt op 1 of andere manier niet ? :S

<edit>

WEET NIEMAND IETS??

</edit

• de_koeievanger
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-10-2014

de_koeievanger

KOEIEEEEEE

Ik heb het volgende probleem.

Een SBS 2003 server waar ik R2 op wil installeren. Een onderdeel hiervan is WSUS.

De server is volledig geupdate, dit betekent dus ook dat er IE7 opstaat.
Als ik nu WSUS ga installeren, krijg ik de melding dat dit niet kan omdat de Internet Explorer niet ondersteund wordt.

Is hier al een oplossing voor?

ik heb Google en Got doorzocht, maar kan niks vinden.

Girls are like domainnames, all good are already taken. But you can still get those from weird countries.

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22-11 09:39
wij draaien nu een windows 2003 sbs premium server, waarop ik zelf WSUS heb geinstalleerd.
we hebben een R2 cd pakket besteld onder technologie upgrade program, ( jeee wat duurt dat lang, nog eteeeeeds niet binnen)

kan ik bij de installatie daarvan problemen verwachten voor wt betreft WSUS ?

ik lees hier over problemen voor als je WSUS anders instelt dan windows 2003 R2 standaard heeft. en daar ben ik op zich niet zo blij mee.

welke veranderingen vindt R2 niet fijn?
ik heb geen zin om updates en dergelijke te downloaden voor systemen die we niet draaien, omdat die updates database al mega groot aan het worden is, zelfs nu ik dat heb beperkt.

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 13:52
Ik krijg WSUS niet meer aan de praat.Zelfs na een volledig nieuwe installatie. Ik draai Win 2003 Server Standard Edition (zowel met als zonder SP1 geprobeerd). Ik werk als Administrator op de pc. Als ik naar de site ga krijg ik service unavailable (had ik eerst nooit). Dit krijg ik weg door in 1 van de IIS settings in te stellen dat ie IIS 5 ipv 6 moet gebruiken. De site start dan verder wel op maar ik krijg de melding dat de updateservice niet gestart is. Als ik naar services ga dan kan ik Update Service niet starten. Hij komt met de melding dat ie niet kan starten en dat de Reason Code 5: Access Denied is. Standaard wil die service starten met de user Network Service. Als ik dit verander in :Local Account, dan start de service wel, maar dan wil WSUS het nog steeds niet doen. Vroeger kreeg ik nooit een access denied bij het starten van die service. Alles wat moet draaien draait ook (Bits enz). Iemand een idee?

• cheeseruler
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-11 20:47
Ik snap er niets meer van! Ik krijg steeds de volgende melding in WSUS: "This server is configured for computer-based targeting. Some changes to computers and groups cannot be made."

Ik heb bij computer options het volgende aangevinkt: "Use Group Policy or registry settings on computers". Ik heb in de GPo aangegeven dattie in de group: Computers moet komen. Deze groep heb ik ook aangemaakt in WSUS. De computer komt wel tevoorschijn, maar dat is bij Unassigned :S

Kan iemand mij helpen? Ik heb het internet al afgespeurd en verschillende diag tools van Microsoft erover heen gehaald, deze zijn allemaal Passed! :/

• DaMoUsYs
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-12 15:52
Beste mensen ik heb hier het probleem dat Exchange 2003 Niet geupdate wordt
Ik heb de updates wel geaproved in WSUS maar krijg niks te zien.
heb mijn Exchange Server al een paar keer gereboot en zon detect now scripje gedraait maar WSUS vindt niks

Moet namelijk SP2 hebben van exchange en waarom zou ik die opnieuw binnenhalen als het ook via WSUS kan waar hij dus al binnen is

Check dit en help mee!

• .NCK
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:59
Op dit moment heb ik op de basisschool waar ik stage loop ook WSUS geimplementeerd, aangezien veel pc's die tegelijk updates vanaf het internet gaan downloaden niet zo handig is.

Nu zit ik met het probleem, dat tijdens de installatie niets van Vista oid zichtbaar was. Laat staan office.
En de volgende ochtend, waren alle updates voor ALLE microsoft programma's door WSUS binnengehaald.

Aangezien dit natuurlijk verre van handig is, en vrij zonde van de schijfruimte. Vroeg ik me af of het mogelijk is om de overbodige updates te verwijderen. Of alle windows en office updates opnieuw binnen te halen.

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-12 04:09
nickvd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:01:
Op dit moment heb ik op de basisschool waar ik stage loop ook WSUS geimplementeerd, aangezien veel pc's die tegelijk updates vanaf het internet gaan downloaden niet zo handig is.

Nu zit ik met het probleem, dat tijdens de installatie niets van Vista oid zichtbaar was. Laat staan office.
En de volgende ochtend, waren alle updates voor ALLE microsoft programma's door WSUS binnengehaald.

Aangezien dit natuurlijk verre van handig is, en vrij zonde van de schijfruimte. Vroeg ik me af of het mogelijk is om de overbodige updates te verwijderen. Of alle windows en office updates opnieuw binnen te halen.
wsus debug tool

http://msmvps.com/blogs/a...tches_on_WSUS_Server.aspx

A wise man's life is based around fuck you

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-12 04:09
DaMoUsYs schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:26:
Beste mensen ik heb hier het probleem dat Exchange 2003 Niet geupdate wordt
Ik heb de updates wel geaproved in WSUS maar krijg niks te zien.
heb mijn Exchange Server al een paar keer gereboot en zon detect now scripje gedraait maar WSUS vindt niks

Moet namelijk SP2 hebben van exchange en waarom zou ik die opnieuw binnenhalen als het ook via WSUS kan waar hij dus al binnen is
is al eerder gezegd maar SP2 voor exchange kan je niet via wsus binnenhalen ;) alleen updates voor exchange (geen servicepacks dus)

A wise man's life is based around fuck you

• .NCK
Ik heb het probleem dat pc's niet gesynchroniseert worden met Active directory.
Pc's die niet meer in AD staan staan nog in WSUS, en nieuwe pc's worden niet herkend.

Wat kan ik doen om dit te synchroniseren.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De pc's uit WSUS verwijderen. Daar heb je in de Gui een optie voor :)
Nieuwe pc's die niet herkend worden zullen vast met een image uitgerold zijn. Even dit topic doorlezen levert je ook daar een oplossing voor.
GoT is geen helpdesk, en de grote topics al helemaal niet.

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Even een kleine kick:WSUS v3 is gisteren uitgebracht.

Hiernaast is er op de WSUS blog ook een artikel verschenen over de svchost.exe die 100% CPU pakt - http://blogs.technet.com/...2007/04/28/update-on.aspx, samengevat komt het er op neer dat je een hotfix moet installeren (You receive an access violation error when you try to install an update from Windows Update or from Microsoft Update after you apply hotfix package KB916089) in combinatie met de nieuwe update client en dat alle problemen dan opgelost zouden moeten zijn :)

Iemand al ervaringen mee ? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Spijtig dat er geen support meer is voor SQL server 2000. Ik had WSUS draaien op deze DB naast een belangrijke applicatie DB. Op korte termijn zou wsus gaan verhuizen naar vmware waar het standalone zou gaan draaien ipv op een DC (servergebrek). Ik voel er echter weinig voor om een msde te gaan draaien binnen VMware...

* Yalopa wacht nog even af..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ziet er goed uit die Wsus 3.0.

Ik ga eens testen op het testnetwerk, ff een desktop als Windows 2003 server inrichten aangezien wij hier nog een Windows 2000 DC servers hebben draaien.

Alleen jammer dat Wsus 3.0 niet meer draait op 2000 server en SQL 2000 server :/

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen (mei 2017) met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
GSX-MAN schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:04: Luister, ik ben een prinsesje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ben ook benieuwd naar deze versie. Binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben draait nog 2.0, maar zal binnenkort gaan upgraden. We hebben zelf SQL server 2005 draaien, dus dat zal wel goedkomen. Enige wat ik afvraag is of een verse install raadzamer is (zelfde db behouden) of om te wachten tot 22 mei, wanneer de upgrade van 2.0 naar 3.0 zal uitkomen.

is everything cool?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14:56

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Met een upgrade behoudt je je configuratie, welke computergroepen, welke updates je al goedgekeurd hebt en dergelijke en natuurlijk de al gedownloade updates. Upgraden of migreren kan dus handig zijn. :)

Ik heb een artikeltje op mijn blog gezet over WSUS 3.0 op SBS 2003 SP1 of R2: http://jetzemellema.blogs...s-30-hoe-installeren.html

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Jazzy schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:30:
Met een upgrade behoudt je je configuratie, welke computergroepen, welke updates je al goedgekeurd hebt en dergelijke en natuurlijk de al gedownloade updates. Upgraden of migreren kan dus handig zijn. :)

Ik heb een artikeltje op mijn blog gezet over WSUS 3.0 op SBS 2003 SP1 of R2: http://jetzemellema.blogs...s-30-hoe-installeren.html
Mijn baas vond het wel een uitdaging om een versie install te doen, maar ik denk dat ik toch liever wacht en voor een upgrade ga :9

is everything cool?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wsus 3.0 Doet het een stuk beter dan dat webbased geval van versie 2.

De RC draaide al lekker (rapportage rocks!), maar ik moet de server waar het nu op draait toch slopen.
Dat wordt een verse install.
Voor diegenen die problemen hebben met het aanmelden van clients bij WSUS:
Als je dat via GPO hebt geregeld, stel dan ook de refreshtijd in eerste instantie wat korter in.

Als je je clients 1x per 12 uur laat reporten ben je toch 24 uur kwijt per nieuwe client, 1x voor het aanmelden, 1x voor het updaten van de gegevens aan de SQLDB.
* alt-92 gebruikt voor nieuwe PCs een staging OU waar die tijd op 2 uur staat, naderhand gaan ze dan naar de juiste OU maar dan zijn ze wel volledig uptodate en bijgewerkt in de DB.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wiseguy007
  • Laatst online: 16-01-2018
Binnen ons bedrijf gebruiken we sinds kort Wsus2 dat verliep redelijk. Op het standaard probleem na dat op sommige pc's de svchost naar 100% schiet. Sinds Wsus3 uit is vraag ik mij af of het mogelijk is om in de policy in te stellen dat pc's gecontroleerd zoeken naar updates dus vanaf een bepaald tijdstip. Jammer genoeg kan je alleen bepalen op welke dag updates geinstalleerd worden maar niet wanneer ze gedownload moeten worden. Heeft iemand een idee?

• HiDNN
  • Laatst online: 30-11 23:15
Jullie hebben dus helemaal nog geen problemen gehad met het installeren van de nieuwe versie?
Ikke namelijk wel :(
heb alles volgens het "boekje" gedaan, en gecheked dat ik alle benodige onderdelen geinstalleerd had.
Alleen krijg ik een fout melding bij het proberen verbinding te maken met de MS update site..

"Er is een HTTP Fout opgetreden"

http://hidde.homeftp.net/sync%20error.JPG

iemand enig idee wat dit kan zijn?

• wiseguy007
Maak je gebruik van een ssl verbinding naar je proxy server? Dit is wat ik uit de foutmelding kan opmaken. Probeer het eens door de ssl uit te zetten en de juiste proxy settings in te vullen en let ook even op de juiste poort

• HiDNN
  • Laatst online: 30-11 23:15
Ik gebruik geen Proxy server dus daar kan het niet aan liggen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Datum/tijd op de machine + tijdzones ook allemaal correct?
Dat luistert met PKI nogal nauw.

Ik neem aan dat je deze server ook voorzien hebt van de laatste rootcert updates?

[Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 03-05-2007 14:25]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .NCK
Ik vraag me af, na de upgrade van WSUS 2 naar WSUS 3.0, welke link voor de clients moet in dan opgeven in de GPO?

In de WSUS 2.0 configuratie was dit: http://SERVERNAAM:8530

wat is dat nu geworden? Bij een standaard configuratie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:46
nickvd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 00:29:
Ik vraag me af, na de upgrade van WSUS 2 naar WSUS 3.0, welke link voor de clients moet in dan opgeven in de GPO?

In de WSUS 2.0 configuratie was dit: http://SERVERNAAM:8530

wat is dat nu geworden? Bij een standaard configuratie.
dat is dezelfde gebleven.

WKS01, SRV01, NBK01, HTPC01, HTPC02, HTPC03

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 25-11 11:05
elevator schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:53:
Even een kleine kick:WSUS v3 is gisteren uitgebracht.

Hiernaast is er op de WSUS blog ook een artikel verschenen over de svchost.exe die 100% CPU pakt - http://blogs.technet.com/...2007/04/28/update-on.aspx, samengevat komt het er op neer dat je een hotfix moet installeren (You receive an access violation error when you try to install an update from Windows Update or from Microsoft Update after you apply hotfix package KB916089) in combinatie met de nieuwe update client en dat alle problemen dan opgelost zouden moeten zijn :)

Iemand al ervaringen mee ? :)
Ja wij hadden hier op de zaak hetzelfde probleem (100% cpu belasting op de werkplekken) en het werd inderdaad opgelost door die hotfix.
Nu zit ik alleen met één ding, ik wil dit hotfix eigenlijk uitrollen op alle werkplekken maar hoe kan ik dit doen? Kan ik de hotfix zelf toevoegen aan WSUS en 'm op deze manier distribueren naar de werkplekken?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Volgens mij kan dat (nog) niet - wel zou je het via een computer startup script kunnen doen, bijvoorbeeld zoiets:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
'
' Checks wether these updates have already been run?
'
Public Sub CheckToRun()
On Error Resume Next
    Dim objShell: Set objShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

' Define the key
    Dim HKey: HKey = "HKLM\Software\LogonScript\UpdatedWsus"

' actually get the value wether this is not the first users' logon
    Dim hasRunKey: hasRunKey = objShell.RegRead(HKey)

' now check wether this was already done
    If ( hasRunKey <> "") Then
        ' WScript.Echo "WSUS update has already been installed, exitting"
        WScript.Quit
    End If

' now udpate the last run - if the updates fail it will fail only once ;)
    objShell.RegWrite HKey, 1
End Sub

' **************************
' ***** Stop this service (servicename, not displayname)
Sub StopSerice(strServiceName) 
    ' Now stop the service itself
    Set objWMIService = GetObject("winmgmts:!\\localhost\root\cimv2")

Set thisService = objWMIService.ExecQuery _
                   ("Select * from Win32_Service where Name='" & strServicename & "'")
    For Each objService in thisService 
            ' WScript.Echo "Stopping " & objService.Name
            objService.StopService()
    Next                   
End Sub

' ***** Start this service (servicename, not displayname)
Sub StartSerice(strServiceName) 
    ' Now stop the service itself
    Set objWMIService = GetObject("winmgmts:!\\localhost\root\cimv2")

Set thisService = objWMIService.ExecQuery _
                   ("Select * from Win32_Service where Name='" & strServicename & "'")
    For Each objService in thisService 
            ' WScript.Echo "Starting " & objService.Name
            objService.StartService()
    Next                   
End Sub

'
' Run a program
'
Public Sub Run(strCmd) 
   Dim WFShell: Set WFShell = CreateObject("WScript.Shell")
   WFShell.Run strCmd,, 1
End Sub

'
' Install the Windows Update client
'
Sub InstallWuClient()
  ' WScript.Echo "Running update agent..."
  Run("\\domain.lanl\netlogon\wsus-update-files\WindowsUpdateAgent30-x86.exe /quiet /norestart /wuforce")
End Sub

'
' Install the MSI hotfix
'
Sub InstallMsiHotfix()
  ' WScript.Echo "Running hotfix..."
  Run("\\domain.lan\netlogon\wsus-update-files\WindowsXP-KB927891-v2-x86-ENU.exe /quiet /passive /norestart")
End Sub

' ********
' * And actually run the code
' ********
CheckToRun()

' Stop the WUAU service
StopSerice("wuauserv")

' Install the MSI hotfix and the updated WU client
InstallMsiHotfix()
InstallWuClient()

' Start the WUAU service
StartSerice("wuauserv")

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 25-11 11:05
Ok bedankt! Dat gaan we eens proberen.

Ik heb alleen helemaal geen ervaring met VisialBasic scripting. Die code die je plaatste, in wat voor bestand moet ik dat zetten (VBS?) en waar zet ik dat bestand neer?

Onze medewerkers zijn geen local admin dus zij kunnen geen software installeren. Hoe gaat dit dan met het script?

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robert89
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 02-12 10:37
Ik heb hier op mijn stage WSUS 2.0 sinds een tijdje draaien en dat lukt allemaal wel aardig Ik heb alleen wel een pc waarvan steeds na het inloggen (in Windows) de processor steeds een opdonder krijgt van de svchost van Windows Update. Ik heb vernomen dat dit wel een bekend probleem is en dat hier ook een fix voor is. Het lastige alleen is dat dit op een Win2k client is en geen XP. Toevallig iemand met hetzelfde probleem?

Ik las dat WSUS 3.0 ook een wizard heeft om unneeded updates te verwijderen etc. . Werkt dat een beetje? Ik vind het geklooi met die semi-werkende wsusutil en wsusdebugtool allemaal zo omslachtig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 01-11 09:27

DeeJee

Dus...

Robert89 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:27:
Ik heb hier op mijn stage WSUS 2.0 sinds een tijdje draaien en dat lukt allemaal wel aardig Ik heb alleen wel een pc waarvan steeds na het inloggen (in Windows) de processor steeds een opdonder krijgt van de svchost van Windows Update. Ik heb vernomen dat dit wel een bekend probleem is en dat hier ook een fix voor is. Het lastige alleen is dat dit op een Win2k client is en geen XP. Toevallig iemand met hetzelfde probleem?
Hetzelfde probleem hebben we hier nu ook. svchost.exe pakt 100% cpu op de werkstations.
Dit probleem doet zich sinds kort voor.
Het is zelf zo erg op sommife machines, dat we Auto updates hebben uitgezet tot het probleem verholpen is.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

FlameBoy schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:45:
Ik heb alleen helemaal geen ervaring met VisialBasic scripting. Die code die je plaatste, in wat voor bestand moet ik dat zetten (VBS?) en waar zet ik dat bestand neer?
Dat zet je inderdaad in een VBS bestand neer en je zorgt dat je de paden naar de twee executables (de hotfix, en de nieuwe client update files) ook beschikbaar maakt en je past het VBScript daar op aan.
Onze medewerkers zijn geen local admin dus zij kunnen geen software installeren. Hoe gaat dit dan met het script?
Dit - tesamen met waar je het script neerzet - is vrij gemakkelijk te vinden als je op computer startup scripts gaat kijken :)

• Dancing_Animal
Zoals op de frontpage te lezen is draaien na een bepaalde updates sommige pc's 100% svchost. Mijn vraag is echter: na welke update precies? Er worden wel oplossingen geboden, maar ik voorkom het liever en verspreid de update dan nog even niet over het netwerk tot er een echte oplossing gevonden is.

• elevator
  • Niet online

elevator

Office zorgt ervoor dat die processen zoveel CPU pakken voor zover nu bekend is - je kan het dus oplossen door de twee hierboven al eerder genoemde patches / fixes uit te voeren :)

• Dancing_Animal
Ja, maar het probleem is op een gegeven moment ontstaan bij bepaalde mensen, na een bepaalde Office-update neem ik aan. Anders hadden mensen er al vorig jaar ofzo last van moeten hebben. Ik probeer het dus te voorkomen door de update niet te gaan installeren.

[Voor 21% gewijzigd door Dancing_Animal op 12-05-2007 23:41]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gewoon de patchdinsdagen vanaf April nalopen denk ik dan :)
Er zitten Office en WU3 patches tussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 04-12 09:01
Ik heb toch weer een praktische vraag over WSUS :) -->

Op dit moment vinden we het erg omslachtig om eerst updates naar een testgroep uit te rollen, vervolgens de gebruikers actief benaderen om na te gaan of de updates problemen opleveren, en vervolgens uitrollen in heel het bedrijf. Ik ben eigenlijk zelf helemaal verantwoordelijk voor WSUS, en daarnaast heb ik het al veel te druk met andere beheerskwesties.
Het liefst zouden we de testgroep achterwege laten en direct gaan uitrollen naar heel het bedrijf. Uiteraard besef ik dat dit een risico kan zijn voor het bedrijf (en indirect voor de ServiceDesk ... ;) ).

Daarom de vraag hoe jullie het doen binnen jullie bedrijf. Testen jullie uitgebreid, of lopen jullie liever een maandje achter en installeren jullie alleen de "probleemvrije" updates? :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Gebruikers van Windows XP en Server 2003 hebben te kampen met problemen als gevolg van de updates die afgelopen dinsdag door het bedrijf zijn gepubliceerd. Na een reparatiepoging die het bedrijf donderdag publiceerde zijn de problemen nog steeds niet opgelost.

Het probleem waarmee systeembeheerders hebben te kampen wordt veroorzaakt door de automatische updatefunctionaliteit van Windows. Het proces svchost.exe verschijnt meerdere keren in de lijst met processen en zorgt voor volledige belasting van het systeem. Het is dan nagenoeg onmogelijk om de computer voor normale taken te gebruiken. In sommige gevallen treedt dit probleem alleen op als er daadwerkelijk nieuwe updates zijn, maar het komt ook voor dat het systeem altijd volledig wordt belast wanneer de automatische updates voor Windows zijn ingeschakeld. Microsoft heeft sinds donderdag een hotfix beschikbaar die het probleem zou moeten oplossen. Deze kan nu alleen nog handmatig worden geïnstalleerd, maar zal eind deze maand of begin juni automatisch worden verspreid via Windows Update.

Naast deze update zal ook versie 3.0 van de Windows Server Update Services moeten worden geïnstalleerd om het probleem volledig uit de wereld te helpen. Alleen de hotfix installeren of alleen upgraden naar WSUS versie 3.0 zal niet voldoende zijn, zo meldt Microsoft op zijn site. Deze nieuwe WSUS-client zal vanaf 22 mei worden verspreid via Windows Update, maar kan nu reeds handmatig worden gedownload en geïnstalleerd. Ondanks de maatregelen van de softwaregigant klagen gebruikers na het installeren van de hotfix en de nieuwe Windows Server Update Services dat het probleem nog steeds niet is verholpen. De enige betrouwbare oplossing voor de problemen bestaat vooralsnog uit het uitschakelen van de automatische updates.
Dat probleem heb ik hier dus ook :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cis
DeeJee schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:13:
[...]

Dat probleem heb ik hier dus ook :(
Daarom dus mijn vorige post: is het verstandig om een testgroep te gebruiken, of om altijd 1 maand achter te lopen, of .... :)

• wiseguy007
Welk ander alternatief bestaat er naast Wsus? Weet iemand misschien nog een goed opensource pakket die hier beter mee omgaat? Ook hier hebben wij last van pc's die tijdens het zoeken naar update's blijven hangen. Uiteindelijk hebben we voor iedereen de automatische update maar uitgezet in de gpo.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Cis schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:29:
[...]

Daarom dus mijn vorige post: is het verstandig om een testgroep te gebruiken, of om altijd 1 maand achter te lopen, of .... :)
Mee eens. Helaas ben ik hier komen binnenvallen en was de situatie al zo ingesteld.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wiseguy007 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:35:
Welk ander alternatief bestaat er naast Wsus? Weet iemand misschien nog een goed opensource pakket die hier beter mee omgaat? Ook hier hebben wij last van pc's die tijdens het zoeken naar update's blijven hangen. Uiteindelijk hebben we voor iedereen de automatische update maar uitgezet in de gpo.
Waarom zou je windows patchen via een open source packet willen verspreiden? WSUS is gratis en werkt perfect.

Zijn er overgens mensen die in een multitier omgeving met WSUS werken?

Nu doet elke vestiging bij ons een beetje zijn ding, maw ik test niet want geen tijd, mijn collega in een andere vestiging heeft zeker geen tijd. Nu hebben we een vestiging waar men beweert alles te testen. Ik zou dus graag WSUS uitbesteden aan hen, zij testen en approven, en ik kijk enkel nog naar de rapportjes van mijn vestiging..

de WSUS server kunnen communiceren met elkaar over privaat netwerk, maar er mogen natuurlijk geen updates over gaan, die moet elke WSUS server zelf van het internet halen

Iemand ervaring met een dergelijke opstelling (ik weet dat het kan)

You don't need eyes to see, you need vision

• wiseguy007
Nou het werkt goed... als je een simpele zoekopdracht in google in typt dat zie dat er een hoop mensen problemen hebben met het goed draaien van een wsus omgeving. Wsus zelf draaien op de server is geen enkel probleem. Maar ik vind het nog steeds slecht dat een Microsoft meerdere patches moet uitbrengen om ervoor te zorgen dat je workstations op een normale manier hun updates binnen kunnen halen zonder dat je cpu voor 10 a 15 min op 100% staat omdat je svchost lekker bezig is.

• MasterYoda
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 15:30
wiseguy007 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:14:
Nou het werkt goed... als je een simpele zoekopdracht in google in typt dat zie dat er een hoop mensen problemen hebben met het goed draaien van een wsus omgeving. Wsus zelf draaien op de server is geen enkel probleem. Maar ik vind het nog steeds slecht dat een Microsoft meerdere patches moet uitbrengen om ervoor te zorgen dat je workstations op een normale manier hun updates binnen kunnen halen zonder dat je cpu voor 10 a 15 min op 100% staat omdat je svchost lekker bezig is.
Dit heeft toch niet direct iets met WSUS te maken... Dit heb je ook als je automatische updates rechtstreeks van Microsoft haalt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

MasterYoda schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:32:
[...]

Dit heeft toch niet direct iets met WSUS te maken... Dit heb je ook als je automatische updates rechtstreeks van Microsoft haalt...
Klopt. Ik kom het ook al bij mensen thuis tegen die geen WSUS hebben.

• daniel.spijker
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 28-12-2008
Mensen,

Ik ben sinds enkele dagen eens begonnen met het thuis inrichten van mijn server.
Ik heb nu draaien:

Win 2k2 enterprise R2 + Sp2
Wsus + Sp 1
Xampp

Nu krijg ik de volgende error: Selftree update not working.

Ik heb al eea doorgelezen mbt event 506.

Waaronder dit topic en http://www.wsuswiki.com/SelfUpdateTreeisnotworking

Het probleem zit hem denk ik in Xampp deze draait namelijk apache op poort 80.
Mijn IIS heb ik op poort 8080 draaien en WSUS admin op 8530.

Ik heb de security reeds aangepast en ook dat VBS bestandje registeren heeft geen effect.
Iemand anders een idee?

Alvast bedankt,

Daniel.

PS: Ik ben nieuw met wsus dus houdt het aub begrijpbaar ;)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eens WSUS 3, WSUS2 is oud. Je moet altijd poort 80 voor IIS beschikbaar houden, ook als je voor wsus een andere website gebruikt.
De selfupdate gebruikt poort 80 van de default website op ip 127.0.0.1. Dus dat moet als je default website op specifieke ip's luistert wel ingesteld worden. Je andere applicatie zal denk ik moeten wijken naar een andere poort. The Microsoft Windows Server Update Services (WSUS) SelfUpdate service does not send automatic updates

Mijn spoorwegfotografie

• daniel.spijker
  • Laatst online: 28-12-2008
hmmm
ik heb nu net de sp1 geinstalleerd van WSUS en nu zie:

Error connecting to the Windows Server Update Services database
There was an error connecting to the Windows Server Update Services database. Either the database is not available or you do not have the correct privileges to access the database.

If you believe you have received this message in error, please check with your system administrator.

Click here to reload the site: Windows Server Update Services

Toch maar Xampp verwijderen dan en Wsus 3.0 instaleren?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien conflicteert de poort van MSSQL2005 ook wel met je mysql ofzo? In ieder geval kan je dit allemaal letterlijk in de documentatie vinden.

Mijn spoorwegfotografie

• .NCK
Sinds de installatie van sharepoint (om uit te vogelen hoe alles werkte en of het in de organisatie pastte) een probleem met WSUS 3.

Ik krijg in mijn logboek de volgende melding:
EVENT-ID: 13042

Automatische updates worden niet uitgevoerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Ik heb al in ISS een nieuwe site gemaakt die linkt naar de c:\program files\... en daar de wsus map, echter blijf ik de foutmelding houden.

Hoe los ik dit op?

• R08
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-11-2007
Ik ben bezig met het dieper configureren van wsus3.
Hierbij valt me op dat ik totaal geen controle heb over het download gedrag tussen "server en de windows update website".
Ik heb hier een complete was lijst met security updates maar als ik die nu approve dan worden m'n gebruikers niet vrolijk van de bandbreedte die ik over heb.

Is er een manier om bijvoorbeeld te schedulen dat als ik hem nu approve, dat de server hem dan pas snachts om zeg maar 2:00 download?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan dit misschien oplossen door BITS instellingen te veranderen

Mijn spoorwegfotografie

• R08
sanfranjake schreef op donderdag 06 september 2007 @ 12:25:
Je kan dit misschien oplossen door BITS instellingen te veranderen
Kun je hier uberhaupt iets van aanpassen? ik zie nergens informatie over het configureren van BITS.

• mrsar
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

bits stel je als het goed is in via de policy

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• R08
mrsar schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:20:
bits stel je als het goed is in via de policy
THNX!

• elevator
  • Niet online

elevator

Je kan met 'bitsadmin' toch meer doen dan met policies? Bv een download job tijdelijk pauze zetten enzo? :)

• iro
  • Laatst online: 24-05 18:31

iro

:)

Wij hebben de partitie van WSUS voor de zoveelste keer al weer vergroot, maar hij heeft nu nog maar 190kb over. Hij blijft vollopen, geen idee hoe dit nou komt. :(

[Voor 3% gewijzigd door iro op 12-11-2007 16:02]

Specs pc

• Cis
iro schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:02:
Wij hebben de partitie van WSUS voor de zoveelste keer al weer vergroot, maar hij heeft nu nog maar 190kb over. Hij blijft vollopen, geen idee hoe dit nou komt. :(
Je kunt in WSUS 3 toch overbodige patches verwijderen? Zit in de Admin UI...

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Ter info: er is op dit moment een probleem met WSUS servers, het lijkt er op dat ze vandaag massaal onderuit gaan. Dat je het even weet. :)

Geen idee wat de oorzaak precies is, alleen dat ik her en der meldingen zie.

• LinuZZ
Hoe groot is deze paritie dan nu? microsoft adviseerd sowiezo 8 GB voor de updates, maar hij kan gauw 11 GB worden

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

LinuZZ schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:16:
[...]

Hoe groot is deze paritie dan nu? microsoft adviseerd sowiezo 8 GB voor de updates, maar hij kan gauw 11 GB worden
Hangt er nogal vanaf hoeveel talen, welke producten en natuurlijk welke updates je goed hebt gekeurd. Ze worden namelijk pas binnengehaald als ze goedgekeurd zijn.

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Info over de WSUS problemen van gisteren: http://blogs.technet.com/...ed-ui-errors-in-wsus.aspx

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:30
thanks! Ik had zelfs al een reinstall gedaan op 2e machine om van het probleem af te komen, maar idd na de sync meteen weer problemen (en natuurlijk gebeurt dit juist op de dag dat ik deze troep aan wat nieuwe collega's aan het overdragen ben..)

• _Rayman_
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-09 05:56

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Hier hetzelfde issue. Disk had in het begin 15 GB vrij, maar na een aantal dagen nog maar 10 MB. Toen de disk met 10 GB vergroot, maar is nu ook weer vol.

Een zoekopdracht leerd dat er veel tmp files worden aangemaakt in de wsuscontent map. Deze bestanden beginnnen met BIT met de extentie tmp. De grootte varieert tussen de 200 en 400 MB. Per dag maakt WSUS (3.0) er 2-3 aan. Tjsa.. dan tikt het hard door.

Heb jij het ondertussen kunnen achterhalen wat het was?

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Even een schopje. Ik zoek iets, maar kan de juiste zoektermen maar niet bedenken. En dus vind ik ook niets :)
Ik wil één centrale server, waar wij alle updates approven. Servers op klantlocaties (allen via een WAN verbonden) gaan vervolgens de updates van onze centrale server downloaden, en vanaf daar verspreiden over de clients.
Ik moet dus de WSUS servers bij de klanten gaan laten kijken naar de WSUS server in ons datacentrum, in plaats van naar de 'echte' windows update server. Kan dit?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Shuriken
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 13:18

Shuriken

Life is all about priorities

ralpje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:56:
Even een schopje. Ik zoek iets, maar kan de juiste zoektermen maar niet bedenken. En dus vind ik ook niets :)
Ik wil één centrale server, waar wij alle updates approven. Servers op klantlocaties (allen via een WAN verbonden) gaan vervolgens de updates van onze centrale server downloaden, en vanaf daar verspreiden over de clients.
Ik moet dus de WSUS servers bij de klanten gaan laten kijken naar de WSUS server in ons datacentrum, in plaats van naar de 'echte' windows update server. Kan dit?
Met WSUS 3 is dat geen probleem. Dan kan je een parent server opgeven.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BFS
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 10:20

BFS

Rude awakening

Ik loop tegen een probleem aan met het installeren van WSUS op de DC's op verschillende sites. Op HQ staat WSUS geinstalleerd op een member server en dit werkt zonder problemen. Ik heb het op de verschillende sites ook al werkend gehad maar het lijkt erop dat dit na een refresh van de default DC policy niet meer werkt. Is er een bekend probleem met het installeren van WSUS op DC's cq de default dc policy?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee, wij draaien ongeveer dezelfde setup (de server waarop we approven is een member server, de WSUS servers op de kleinere sites zijn ook domain controllers) en daar hebbenw e geen probleem mee.

Je zal misschien wat meer moeten vertellen over wat er dan niet werkt? Krijg je iets van een specifieke foutmelding bijvoorbeeld?

• OlivierS
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-09-2009
Ik heb een vreemde ontdekking gedaan.
Ik heb helemaal geen 'WSUSADMIN' directory op de IIS-server.
Iemand enig idee hoe dit komt?

• Turdie
  • Laatst online: 14:53
OlivierS schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:57:
Het is misschien wel handig als je aangeeft welke versie van WSUS je gebruikt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Updated: February 11, 2008
Windows Server Update Services 3.0 SP1
Microsoft Windows Server Update Services 3.0 Service Pack 1 (WSUS 3.0 SP1) delivers important customer-requested management, stability, and performance improvements. Some of the features and improvements include support for Windows Server 2008, support for SQL Server 2008, enhanced bulk approval capability, support for separate proxy servers and ports for SSL and non-SSL traffic, and Office Excel report export.
Excel rapportjes? :) Ik denk dat mensen ook wel blij zullen worden van de gewijzigde proxy support :)

• Duinkonijn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:58

Duinkonijn

Old dirty bastard

OlivierS schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:57:
1.0 / 2.0 hebben die WSUSADMIN

in 3.0 heb ik hem ook niet meer

Wees niet bang dat je valt, maar vraag jezelf af “wanneer zal ik vallen”
Wees niet bang dat je corona krijgt, maar vraag jezelf af “wanneer krijg ik Corona”
in beide gevallen.. hopelijk niet

• OlivierS
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20-09-2009
guidovb999 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:47:
[...]
Het is misschien wel handig als je aangeeft welke versie van WSUS je gebruikt.
Het gaat over WSUS 3.
Blijkbaar zit die er dus niet meer in?!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee want WSUS3 beheer je ook met de MMC snapin, NIET via een webinterface.

Mijn spoorwegfotografie

• Kingskawn
  • Laatst online: 01-03 09:49
Ik weet dat de hardware requirements voor meer dan 500pc's een server is van minimum 1Ghz met 1gb ram maar wat hebben jullie van servers die WSUS draaien?

Ik had gedacht aan een 3Ghz Xeon (dual core) met 2gb tot 4gb ram als het moet.

• _Rayman_
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-09 05:56

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Kingskawn schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:34:
Ik weet dat de hardware requirements voor meer dan 500pc's een server is van minimum 1Ghz met 1gb ram maar wat hebben jullie van servers die WSUS draaien?

Ik had gedacht aan een 3Ghz Xeon (dual core) met 2gb tot 4gb ram als het moet.
Praktijk ervaring met dit aantal pc's heb ik niet. Wel heb ik een keer getest met geheugen onder vmware. Eerst de wsus server (windows 2003 r2 sp2) 256 Mb geheugen toegekent en in stapjes naar de 3 Gb gebracht.
Wat blijkt, wsus pakt zoveel geheugen als deze pakken kan.

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:21

Nakebod

Nope.

Een tip die ik tegenkwam, nadat ik zelf last had van dit probleem:

Een nieuwe PC (Vista Business) geïnstalleerd, in het domein gezet, en... geen updates.
Checken voor updates gaf ook een foutcode, even kwijt welke dat precies was.
Hij kwam wel in WSUS zelf te staan, maar een status had die computer niet, en downloaden van updates deed hij ook niet.
Als OS versie gaf WSUS aan dat het Windows 6 was, dus hij herkende Vista niet helemaal lekker.

Anyway, genoeg inleiding :+
In de eventlog kwam de volgende melding steeds naar voren: Self-update is not working.
Deze melding kwam al een paar dagen naar voren. Sinds de installatie van WSUS 3.0 SP1.

Na het uitvoeren van de WSUS Client Diag de volgende foutmelding:
WinHttpDownloadFileToMemory(szURLDest, NULL, 0, NULL, NULL, NULL, &downloadBuffer) failed with hr=0x80190194

Komt er iig op neer dat hij iets niet kan vinden.
Na wat zoeken op Microsoft support kwam ik deze tip tegen, wat in mijn geval ook de oplossing was:
Robby, we're seeing some indications that the SP1 installer, in some
instances, removes the /selfupdate virtual directory from the Default Web
Site.

Please verify that the /selfupdate virtual directory exists in your Default
Web Site.

If not, please recreate a virtual directory named 'selfupdate' with
anonymous access enabled, and link it to the pathname at
~\Program Files\Update Services\Selfupdate
and this should resolve your issue.
Na het opnieuw aanmaken van de "selfupdate" directory in IIS werkt het weer als een trein.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• basprofessional
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:27
Ik ben op mijn werk bezig met het bouwen van een test omgeving voor het testen van Wsus in ons domein. Echter loop ik nu al een paar weken met een probleem.
Ik heb voor de test omgeving een oude HP netserver met 1,5GB geheugen, 3x18GB hd in raid 5 en een pentium 3 van 1GHZ. Lijkt me allemaal ruim genoeg voor Wsus?

Hierop is geïnstalleerd, een 180 dagen durende probeer versie van Windows server 2003.

Het installeren van Wsus wordt opeens onderbroken hij geeft dan het volgende aan:
"Er is een probleem met dit Windows-installer pakket. Een programma dat is uitgevoerd als deel van de installatie, is niet juist uitgevoerd."

Vervolgens wanneer ik op ok, druk krijg ik een uitgebreidere foutmelding, zie hier:
http://www.b-kcomputers.nl/server.JPG

Ik heb wat lopen googlen naar deze foutmelding en kreeg hieruit de melding dat het zou kunnen helpen om mysql opnieuw te installeren. Ik heb daarom Mysql 2005 gedownload en geïnstalleerd ook dit wou weer niet helpen. Iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?

[Voor 14% gewijzigd door basprofessional op 19-04-2008 09:44]

• LinuZZ
basproffesional schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:48:
Ik ben op mijn werk bezig met het bouwen van een test omgeving voor het testen van Wsus in ons domein. Echter loop ik nu al een paar weken met een probleem.
Ik heb voor de test omgeving een oude HP netserver met 1,5GB geheugen, 3x18GB hd in raid en een pentium 3 van 1GHZ. Lijkt me allemaal ruim genoeg voor Wsus?

Hierop is geïnstalleerd, een 180 dagen durende probeer versie van Windows server 2003.

Het installeren van Wsus wordt opeens onderbroken hij geeft dan het volgende aan:
"Er is een probleem met dit Windows-installer pakket. Een programma dat is uitgevoerd als deel van de installatie, is niet juist uitgevoerd."

Vervolgens wanneer ik op ok, druk krijg ik een uitgebreidere foutmelding, zie hier:
[afbeelding]

Ik heb wat lopen googlen naar deze foutmelding en kreeg hieruit de melding dat het zou kunnen helpen om mysql opnieuw te installeren. Ik heb daarom Mysql 2005 gedownload en geïnstalleerd ook dit wou weer niet helpen. Iemand die een oplossing voor dit probleem heeft?
dit heeft vermoedelijk met rechten te maken,

kun je de inhoud van de logbestanden posten, hier staat meestal veel info in

daarnaast, je bedoelt waarschijnlijk MSSQL mag ik hopen?

• basprofessional
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:27
LinuZZ schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 07:12:
[...]

dit heeft vermoedelijk met rechten te maken,

kun je de inhoud van de logbestanden posten, hier staat meestal veel info in

daarnaast, je bedoelt waarschijnlijk MSSQL mag ik hopen?
Sorry bedoelde inderdaad MSSQL.
Inmiddels heb ik de fout verholpen, ik heb de logboeken doorgenomen, en daar zag ik naast de fout van WSUS zelf ook nog een MSSQL fout. Hierin stond dat hij niet goed kon functioneren omdat de schijf gecomprimeerd was. Alles werkt inmiddels goed :)

• Kenny_026
  • Nu online
Ik zit ook met een WSUS probleem. De computers komen niet in de WSUS console te staan.

Ik heb Wsus 3.0 draaien op Server 2003 met SP2.

Alle clients die geupdate moeten worden draaien ook op 2003 met SP1.

Nu heb ik eerst een test OU aangemaakt en alles draaide goed. Policies werden ook goed overgenomen en ik heb een testserver kunnen updaten naar SP2.

Nu heb ik deze policy losgelaten op de andere OU en ook daar wordt de policy goed toegepast. Echter verschijnen ze niet in de WSUS console. De server staat net als de policy in de test ou naar http://sus01. Ik hoefde geen poort op te geven bij de test ou dus ik ga ervanuit dat het ook niet in deze policy hoeft.

Iemand?

• TimCompUser
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10-11-2017
kbloem schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:59:
Ik zit ook met een WSUS probleem. De computers komen niet in de WSUS console te staan.

Ik heb Wsus 3.0 draaien op Server 2003 met SP2.

Alle clients die geupdate moeten worden draaien ook op 2003 met SP1.

Nu heb ik eerst een test OU aangemaakt en alles draaide goed. Policies werden ook goed overgenomen en ik heb een testserver kunnen updaten naar SP2.

Nu heb ik deze policy losgelaten op de andere OU en ook daar wordt de policy goed toegepast. Echter verschijnen ze niet in de WSUS console. De server staat net als de policy in de test ou naar http://sus01. Ik hoefde geen poort op te geven bij de test ou dus ik ga ervanuit dat het ook niet in deze policy hoeft.

Iemand?
Probeer even een check over je client te gooien met dit Managment Pack Dit even draaien en kijken of er errors uitrollen... of niet. Zo niet moeten we even verder zoeken. Zowiezo handig om dit te draaien voor issue reporting.

• Kenny_026
  • Nu online
TimCompUser schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:15:
[...]

Probeer even een check over je client te gooien met dit Managment Pack Dit even draaien en kijken of er errors uitrollen... of niet. Zo niet moeten we even verder zoeken. Zowiezo handig om dit te draaien voor issue reporting.
Probleem is opgelost. Er was een policy op het domein actief die ervoor zorgde dat de services automatic updates en bits uitgeschakeld waren. Daardoor verschenen ze niet in wsus. Nu draait het als een zonnetje....
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee