Reg. datum: 07 november 2006
[WSUS] Ervaringen, tips en informatie
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 07 november 2006
Zin om een leuk project te programmeren (netjes betaald) in PHP/MySQL op het CakePHP framework. http://tentoday.com !
Maar het is mijn verteld om dit niet te doen wegens software die van slag raakt als de computers in (bijvoorbeeld) een OU speciaal gemaakt voor wsus te stoppen
En de computernamen zijn eigenlijk allemaal nummers, behalve 3 werkstations en 2 laptops ofzo dus het terugvinden is niet zon heel groot probleem
De opstelling:
- Op de test server voor wsus draait 2003 (de dc draait ook 2003)
- Heb twee computers in een aparte OU gezet met daarover een group policy
- In de group policy heb ik "Target group name for this computer" op "Test Omgeving" staan.
- op de wsus server heb ik dus ook een groep aangemaakt Test Omgeving.
Maar als ik nu naar http://maxima/wsusadmin (ja de test server heet maxima
ga en dan naar computers zie ik er eigenlijk altijd maar een computer tussen staan (de ene keer staat pc0132 er tussen en de andere keer pc0131 en soms alle twee). De computer lijken wel gewoon keurig geupdate te worden want als ik een status raport bekijk zie ik dat de updates geinstalleerd zijn.
Er stond ook nog de volgende melding bij computers: "Deze server is geconfigureerd voor het selecteren van updates per computer. Enkele wijzigingen voor computers en groepen kunnen niet worden toegepast. Instellingen wijzigen" Maar dat staat bij mij al goed heb ik het idee op: "Gebruik groepsbeleid of de registerinstellingen op computers"...
Wat is hier het probleem? Vind het beetje erg vreemd dat de computers wel goed geupdate worden zo lijkt het maar niet allemaal in het lijstje staan op de wsus server.
owja de computers komen dus ook op de wsus server gewoon netjes in de groep Test Omgeving te staan. (tenminste niet alle computers dus)
@joep: Wat gaat er dan precies fout als je computers in OU's zet? Dat is sowieso vreenmd, slecht geprogrammeerde scriptjes e.d.?
Zin om een leuk project te programmeren (netjes betaald) in PHP/MySQL op het CakePHP framework. http://tentoday.com !
Probleem is nu hier te vinden: [WSUS] Niet alle computers zichtbaar in wsusquote:djluc schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:35:
Misschien even een eigen topic openen max?
@joep: Wat gaat er dan precies fout als je computers in OU's zet? Dat is sowieso vreenmd, slecht geprogrammeerde scriptjes e.d.?
heb was de bedoeling om de vorige post de editen maarja... foutje
maxjuh wijzigde dit bericht 10-11-2006 12:27 (8%)
Reg. datum: 04 april 2006
Hij geeft 330 updates aan maar er zijn er maar een paar van nodig, hier en daar een paar updates per pc.
Hoe kan ik het beste te werk gaan?
wat gebeurt er als ik een update klaar zet voor een pc die hem al heeft?
marc
Reg. datum: 11 mei 2003
Gebruik al geruime tijd WSUS 2 naar tevredenheid. Echter heb ik nu 2 pc's welke in WSUS laten zien dat ze updates nodig hebben en welke ook de status "installeren" hebben. Echter de pc's zelf zeggen in de windowsupdate.log dat zij geen updates gedetecteerd hebben die ze nodig hebben. Er worden dus ook geen updates geïnstallerd.
Deze 2 pc's hebben een herinstallatie gehad en daarna dezelfde computernaam gekregen als voor de herinstallatie. Voor de herinstallatie kregen deze pc's gewoon hun updates van WSUS. Tevens laat ook de windowsupdate site bij deze pc's zien dat er updates nodig zijn. Heb al even met een script de SID veranderd en zag toen deze pc voor een 2e keer in WSUS verschijnen. Deze mag ook een aantal updates installeren maar de client zelf ziet ze niet.
Probleem lijkt dus te zitten in het feit dat deze pc's zijn geherinstaleerd met dezelfde pc naam als voor de herinstallatie. Ik heb overigens geen image gebruikt bij de herinstallatie.
UPDATE: pc naam wijzigen helpt ook niet. Herinstallatie met een nieuwe pc naam helpt ook niet. Een nieuwe groep in WSUS aanmaken en de pc daar in zetten blijkt wel te werken. De pc krijgt nu wel de updates. Het werkt voor nu maar het is natuurlijk geen oplossing. Blijf benieuwd of iemand mij kan uitleggen wat het probleem is.
Playsick wijzigde dit bericht 14-11-2006 15:06 (14%)
WUServer en WUStatusServer en bij beide pc's staat hier de goede waarde ingevuld (\\service:8530)
Maar slechts 1 van de 2 pc's die update ook echt via wsus
Ziet iemand wat ik fout doe \ waar het probleem ligt?
Dus alle machineaccounts staan nog in de Default Computers container in de AD?quote:joepvhunsel schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 10:02:
Niemand een idee?![]()
Ik zit namelijk helemaal vast
(rotfl, wat een oplossing)
Je kan de Wsus GPO natuurlijk ook aan de Default Domain OU hangen met een deny read voor de Wsus GPO voor je servers, maar een constructievere oplossing lijkt me verstandiger.
Wat is de reden dat $software niet zou draaien als je de werkstations in een dedicated OU zou zetten, is het pakket soms Active Directory aware?
Is dat niet te veranderen dan?
Ik zie geen enkele reden (afgezien op een OU path check) waarom software zou breken als er alleen maar een WSUS GPO aan die OU hangt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - specs
En om 1 of andere reden pakt die de policy nie als ik die instel bij default domain policy
Reg. datum: 08 september 2006
Kan je toch zelf ook wel bedenken? gpo, script om maar eens wat te noemenquote:deheugden schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:22:
weet iemand een manier om de automatic update client op meerdere clients te updaten zonder dat je dat vanaf die pc's moet doen?
Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008
Moet je dan niet even een nieuwe ADM importeren? Die kun je wel vinden op de Microsoft-site...quote:joepvhunsel schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:04:
Wat moet je doen bij windows 2000 server om bij een OU ook de mogelijk voor update bij de policy te hebben. Ik meen echt dat ik het hier gezien heb maar ik kan het niet meer vinde (of ik kijk wel heel erg mis) Want ik ben nog steeds bezig hier met WSUS en nou mag het wel in een OU
EventID: 506
The SelfUpdate Tree is not working. Clients may not be able to update to the lastest WUS client software and communicate with the WUS Server.
Maar ik krijg niet gevonden waarom het nou niet werkt
Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008
Ik had zelf ook wel us moge zoeke mijn excuses daarvoor maar ik had ff zoiets van flikker maar op, mogen de computers eindelijk allemaalin een OU werkt het niet meer
Edit: ut werkt trouwus nog niet maar ik laat wel wat horen als het nog steeds niet lukt (na zelf eerst gezocht te hebbe
joepvhunsel wijzigde dit bericht 01-12-2006 15:17 (25%)
Iemand nog ideën?
I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.
en contact maken met selfupdate website is dat gwoon http://service:8530/selfupdate?
Pagina: 1 2 3 4 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 last