Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 juni 2002

Ik geef bakman 100% gelijk als hij vindt dat een softmod voor 30 euro aardig aan de dure kant zit. De 'standaardprijs' voor een TSOP-flash in Nederland is ook 30 euro, en dat is toch echt wel veel meer moeite dan even een exploit runnen en wat bestanden ftp-en.

Verder staan in het stukje van xbod toch wel wat technische foutjes, waardoor ik een beetje twijfel aan zijn kwaliteiten als soft-modder. Ze kan je bijvorrbeeld bij een softmod wel degelijk een hardeschijf gebruiken die groter is dan 137 GB.

Nerd in hart en nieren
Reg. datum: 13 mei 2005

Wie gebruikt hier allemaal het (in de openingspostgenoemde) TVGids script van bakman en wat zijn jullie ervaringen ermee? Persoonlijk vind ik het jammer dat je 'slechts' de programma titels te zien krijgt.

Omdat ik op zoek was naar een goede (parse-bare) bron voor tvgids info, maar deze eigenlijk niet kon vinden, heb ik er zelf een samengesteld :*). In principe ben ik bereid deze bron voor het TVGids project beschikbaar te stellen, zodat iedereen volledige, actuele tvgids info op zn xbox kan bekijken.

Iemand interesse om het TVGids script aan te passen en uit te breiden met deze info (formaat RSS 2.0)? Zelf ben ik niet zo'n python goeroe... Bakman zelf misschien?

brinkie2004 wijzigde dit bericht 24-06-2005 15:46 (2%)
Reden: typo

Reg. datum: 23 juli 2002

Ik reken zelf ook +/- 30 euro voor een softmod, dan kan je inderdaad zeggen das duur voor alleen een exploit runnen, en ftp'e,. (dat laatste hoeft ook niet meer met de SID 3.0 exploit)

Ik ben met de exploit, installatie en uitleg van de software al gauw 20 tot 30 minuten kwijt. Dus ik vind 25 a 30 euro best te rechtvaardigen. Daarnaast 25 euro en je kan je XBOX optimaal benutten kan jou het dan schelen hoe het gebeurt en wat iemand er aan verdient??

Je zegt tegen de bakker toch ook niet: De oven doet het meeste werk kan het niet goedkoper. Of: Kijk op op internet dan kan je zelf een brood bakken.

Scorpion heeft gelijk, met softmod kan je ook gewoon de grotere HDD inbouwen. Bijna alles wat met chip kan kan je ook met softmod.

Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0

quote:
scorpion303 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:29:
Ik geef bakman 100% gelijk als hij vindt dat een softmod voor 30 euro aardig aan de dure kant zit. De 'standaardprijs' voor een TSOP-flash in Nederland is ook 30 euro, en dat is toch echt wel veel meer moeite dan even een exploit runnen en wat bestanden ftp-en.

Verder staan in het stukje van xbod toch wel wat technische foutjes, waardoor ik een beetje twijfel aan zijn kwaliteiten als soft-modder. Ze kan je bijvorrbeeld bij een softmod wel degelijk een hardeschijf gebruiken die groter is dan 137 GB.

Je hebt 100% gelijk, 137GB+ lukt, met formatten enz, maar dan vind ik chip stabieler! En wat betreft de prijs zit dat me dat aardig dwars, mensen lezen 1 keer op internet dit en dat en ze denken meteen, hup iedereen kan het en 30 euro is té duur en iedereen kan na enkele softmodjes eigen service beginnen, dan denk ik weer aan deze kant, kom dan gewoon niet, THAT SIMPLE! 8) En TSOP vind ik al helemaal belachelijk, neem dan gelijk chip ;) En Hoodlum _/-\o_ helemaal gelijk!

EDIT **voor sommigen**: Als je een grotere HD wilt, kan je beter chippen, xbox moet toch open en is niet veel soldeerwerk, zoals véle softmodders van niet beweren! Dat zijn vaak mensen die alleen softmodden en makkelijk geld willen verdienen en foto`s laten zie van oeroude modchips met 20+ draden, daar wordt ik soms ook echt boos van :(

xbod.nl wijzigde dit bericht 24-06-2005 15:59 (20%)

Nothing Should Be Standard ;)

Nu maar weer ON-TOPIC.

Je kan in XBMC die beta DVD player enablen. Weet iemand hier hoe dit werkt?? zoja wil diegene dat ook delen??

Op het forum van XBMC wordt er heel geheimzinnig over gedaan.

de dvd player is echt een functie waar ik met smart op zit te wachten.

Asus A8R MVP Radeon X200 - AMD Opteron 146 - Sapphire GTO2 - Corsair XMS 3200 c2 - 2x WD caviar Sata2 raid0

Ja Ja...

quote:
Omdat ik op zoek was naar een goede (parse-bare) bron voor tvgids info, maar deze eigenlijk niet kon vinden, heb ik er zelf een samengesteld :*). In principe ben ik bereid deze bron voor het TVGids project beschikbaar te stellen, zodat iedereen volledige, actuele tvgids info op zn xbox kan bekijken.
hoe genereer je die bron dan ? is ie altijd up to date ? zo ja dan pas ik m'n script er voor aan, hoe mee hoe beter

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Ja Ja...

quote:
Hoodlum77 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:25:
Je kan in XBMC die beta DVD player enablen. Weet iemand hier hoe dit werkt?? zoja wil diegene dat ook delen??

dat moet gebeuren in de source code, er staat ergens een stuk "cencored by" uitgecomment.
daarna moet je hem zelf compilen.

Nerd in hart en nieren

quote:
bakman schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:35:
hoe genereer je die bron dan ? is ie altijd up to date ? zo ja dan pas ik m'n script er voor aan, hoe mee hoe beter
Die bron is up to date. De data is afkomstig van een website (tvgids.nl) en wordt elke 6 uur ververst.

Reg. datum: 08 januari 2002

Interesting O-)

Ja Ja...

quote:
brinkie2004 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:24:
Die bron is up to date. De data is afkomstig van een website (tvgids.nl) en wordt elke 6 uur ververst.
beter maak je de source in xmltv formaat, dan maak heel veel mensen blij (voor mij maakt het niet uit ;) )

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
tonks schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:13:
hoe verander je eigenlijk van build? gewoon alles er over heen gooien?
Jazeker ja!

Hoi
Reg. datum: 06 december 2003

quote:

Okee :) Bedankt,

Over dat probleem wat ik had.. is opgelost in ieder geval :) iemand heeft mijn xbox gemaakt

[IMAC 17/1.83/1024/160/SD/BT/AP-NLD]

Reg. datum: 12 mei 2000

Ik gebruik nu het script uitzending gemist en die zou veel (:?) programma's moeten weergeven,
maar ik zie bijna niets.
Nerd in hart en nieren

quote:
Waar kan ik daar de specificaties van vinden?

Ja Ja...

quote:
brinkie2004 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:50:
[...]
Waar kan ik daar de specificaties van vinden?
eerste link in google. Er bestaat een nederlandse versie, maar daar zitten dus ook geen beschrijvingen van de programma's in.

bakman wijzigde dit bericht 25-06-2005 08:27 (29%)

Ja Ja...

quote:
Skillz schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:29:
Ik gebruik nu het script uitzending gemist en die zou veel (:?) programma's moeten weergeven,
maar ik zie bijna niets.
wat betekent "bijna niets" want hier werkt ie gewoon.

bakman wijzigde dit bericht 25-06-2005 08:31 (9%)

Nerd in hart en nieren

quote:
bakman schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:22:
[...]
eerste link in google. Er bestaat een nederlandse versie, maar daar zitten dus ook geen beschrijvingen van de programma's in.
Ok, had die site wel gezien, maar zo snel niet gevonden dat het om een standaard ging. Ik zal eens kijken of ik een mooie xml-feed kan samenstellen. Volgens mij kan ik een vrij uitgebreide feed leveren. Je hoort spoedig van me!

quote:
bakman schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:37:
[...]

dat moet gebeuren in de source code, er staat ergens een stuk "cencored by" uitgecomment.
daarna moet je hem zelf compilen.

Hmmz dat klinkt niet heel simpel, zal me der is in verdiepen.

Maare ik denk dat ik maar gewoon geduldig wacht ;)

Reg. datum: 12 mei 2000

quote:
bakman schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:28:
[...]

wat betekent "bijna niets" want hier werkt ie gewoon.

Als ik het script open zie ik een ogenblik geduld a.u.b.
en dan wacht ik......lang.....en niets.

Of laatst kreeg ik alleen maar 1 programma op NL3, the battle.

En ik weet zeker dat mijn i-net wel werkt.

Doe ik iets verkeerd?
XMLTV is een programma waarmee je de tvgids data download met omschrijvingen in een XML bestand. Heel simpel, je kunt de output ook gebruiken voor PVR programma's zoals mediaportal en gbpvr ( doe dat zelf ook ) kijk voor meer informatie op de sourceforge site http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=39046

Nerd in hart en nieren

quote:
frankvanhoesel schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:49:
XMLTV is een programma waarmee je de tvgids data download met omschrijvingen in een XML bestand. Heel simpel, je kunt de output ook gebruiken voor PVR programma's zoals mediaportal en gbpvr ( doe dat zelf ook ) kijk voor meer informatie op de sourceforge site http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=39046
Het is mij inmiddels geheel duidelijk. Ik ben bezig om een XMLTV RSS feed samen te stellen. Maar wat ik me af vroeg: is niemand anders op t idee gekomen om periodiek een tvgids site te crawlen en weer als rss feed aan te bieden? Of word ik straks vanzelf een keer op mn vingers getikt?

quote:
Heb jij deze? Dit ziet er echt ideaal uit! Nu zag ik ook dat ze een beta versie hebben, met o.a. ondersteuning voor eject. Dat is natuurlijk ook wel heel relaxt :) Volgens mij moet je daarvoor wel zelf een programmer maken, of zou 'ie inbegrepen zijn?

Een hele zooooi

Reg. datum: 13 september 2001

Geweldige programma, ga binnenkort samen wonen en er mocht geen pc in de huiskamer. We zijn tot een compromis gekomen dat wel de xbox er mocht staan. Nu kan ik toch genieten van mijn mp3's. (nu nog even zeuren over mijn JBL's en dan vind ik het helemaal wel goed.)

Maar er rees mij toch nog een vraagje op. Kan XBMC ook overweg met mp3's waarbij een cue bestand zit. Zodat ik toch naar het volgende nr kan enzow?
Ben benieuwd hierna.

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
AEZscf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:01:
Geweldige programma, ga binnenkort samen wonen en er mocht geen pc in de huiskamer.
Onder de plak? :+

Reg. datum: 08 januari 2003

quote:
BlackB1rd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:33:
[...]

Heb jij deze? Dit ziet er echt ideaal uit! Nu zag ik ook dat ze een beta versie hebben, met o.a. ondersteuning voor eject. Dat is natuurlijk ook wel heel relaxt :) Volgens mij moet je daarvoor wel zelf een programmer maken, of zou 'ie inbegrepen zijn?
Ik zit zelf te wachten tot er een keer een inkoopactie voor die dingen komt...

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: