Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 januari 2002

Hoezo? Disney is toch tof :+ ;)

Wat vinden we trouwens van de startpost? Nog suggesties, opmerkingen, etc?

EbOoZ wijzigde dit bericht 07-06-2005 14:32 (55%)

Ja Ja...

quote:
kazuka schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:02:
Over dat stotteren; daar heb ik ook last van bij films wanneer er veel gebeurd op het scherm. Maar dat ligt bij mij zeker en vast aan het feit dat ik de film stream vanaf mijn PC via een 11 Mbit Wlan kaartje :P

Er even vanuit gaande dat het aanleggen van een utp-kabel geen optie is hoop ik het probleem op te lossen door te upgraden naar een 54 Mbit Wlan verbinding.

Zijn er hier meer mensen die een wireless verbinding hebben met hun Xbox ? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
heb je wel eens geprobeerd om de cache op z'n hoogst te zetten in XBMC ? schijnt ook aardig te werken.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

- minimalistic -
Reg. datum: 25 oktober 2000

Kan je een skin zodanig aanpassen dat bij alle schermen een ander font wordt gebruikt? Ik vind de PM III skin wel mooi alleen dat lettertype vind ik er niet echt bij passen. Is dit een kwestie van xml bestanden langslopen en bepaalde verwijzingen aanpassen?

Zijn er trouwens nog 'spannende' ontwikkelingen op het gebied van visualistions? Ik zit na te denken over een visualties die de boxart laat zien inclusief de titel van het nummer, de artiest en het album (met eventueel meer gegevens). Ik zag in de TS wel een scherm staan dat er op leek, maar ik denk meer aan wat hieronder staat :)

http://www.pluginsworld.com/private/userImages/050124beck2.jpg

Reg. datum: 10 augustus 2001

Vraagje:

Ik gebruik dit stukje script: XBox Torrent Browser V3.
En daarbij is het mogelijk om torrents te zoeken en te downloaden.
Maar de torrent bestanden die je aanklikt kun je gelijk door sturen naar een FTP server. :)

Voorbeeld instellingen.
# FTP server settings
FTP_SERVER = "192.168.50.4"
FTP_PORT = "21"
FTP_PATH = "torrentFolder" --> Wat moet ik hier neerzetten? Een simpele / of een \?
FTP_USER = "anonymous"
FTP_PASS = "anon@mou.se"
FTP_TEMP_FILE = "Q:\\Scripts\\tempfile.tmp"

Want ik krijg de melding dat ik geen contact heb met mijn ftp server.

Heb al wat geprobeerd, maar ik kreeg die fout dus, vandaar dat ik het vraag ;)

-Skyhawk- wijzigde dit bericht 07-06-2005 19:58 (25%)

The Shape Of Things To Come
Reg. datum: 03 juli 1999

quote:
bakman schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 15:03:
[...]

heb je wel eens geprobeerd om de cache op z'n hoogst te zetten in XBMC ? schijnt ook aardig te werken.
bakman, goede tip! Hij stond bij Video over LAN op 8MB Cache, heb hem nu op z'n max gezet,16MB. Coach Carter gekeken en nog geen 1 hickup kunnen waarnemen :) Hopen dat dit het oplost!

Lay Down Your Burdens

Mooi, dat kunnen we ook wel even toevoegen aan de start post :)

EbOoZ, hele mooie startpost, echt ziet er zeer goed uit ! Is het ook wel waard voor zo'n topic en programma als XBMC!

Haha dankjewel! Kan alleen niets meer toevoegen, omdat ik het maximaal aantal tekens heb bereikt :X 8)7

Je kan volgens mij een mod vragen om onder je topicstart nog een topic voor je te plaatsen waarin je door kan gaan :)

Ik had Pasta al gemaild, maar nog geen antwoord gekregen, dus ik vraag het hiermaar:
Modbreak:
We zijn hierover bezig; het is niet erg netjes om het dan zomaar neer te zetten

Als dit over de grens van de policy is, gewoon ff melden, dan haal ik mn vraag weer weg.

Spider.007 wijzigde dit bericht 08-06-2005 16:28 (36%)

quote:
sebasgrif schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:21:
Je kan volgens mij een mod vragen om onder je topicstart nog een topic voor je te plaatsen waarin je door kan gaan :)

Dat had ik ook al gevraagd, maar dat kan niet.

Dus OF we wachten tot deel IV, OF ik moet een nieuw topic aanmaken :X

quote:
EbOoZ schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:01:
[...]

Dat had ik ook al gevraagd, maar dat kan niet.

Dus OF we wachten tot deel IV, OF ik moet een nieuw topic aanmaken :X
Of Triple-D post de code in zijn 1e reply :)

Maar dan kan ik die toch niet meer aanpassen O+

Ja Ja...

misschien nog een aanradertje voor de startpost: Sango Toolbox (SXT 1.3). Hiermee kan je je xboxmediacenter.xml downloaden, aanpassen op je pc en meteen weer op je XBox uploaden. Superfijn tooltje om folder, netwerk shares etc mee te definieren

bakman wijzigde dit bericht 08-06-2005 19:14 (4%)

Reg. datum: 11 mei 2002

softmod is veilig hoo0r

dat met 1x op live drukken is allang verleden tijd

heb mijne nu al jaar lang gesoftmod. en idd met de laatse 'tool' die voor softmod wordt gebruikt wordt er idd een virtuele schijf aangemaakt, dus hoef je je echt nergens om zorgen te maken.

vroeger was softmod ruk(endless clock loop etc etc...) maar daar hoef je je tegenwoordig echt geen zorgen meer over te maken

Waarom ? Daarom !
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
EbOoZ schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:43:
[...]

Waarom lees jij over dit stukje heen?

[...]

Teveel gezopen denk ik :D

Die Xlink site werkt denk ik met een translator want de vertaling is niet je van het:

"Het is software die op je PC of Macintosh loopt die je toestaan om systeem-verbinding toegelaten vrije spelen online kostenloos te spelen. Kai is de enige dienst die specifieke geen console is, en één van vriendschappelijkste beschikbare communites opschept. " :X
Is het mogelijk een smb share op te geven in het path voor je games / apps? Heb hier geprobeerd klakkeloos een regel uit m'n video's / music path over te nemen, maar hij lijkt zo'n soort path te negeren. Dit werkt dus niet, of moet het anders in dit geval?

Een hele zooooi

Reg. datum: 24 juni 2002

quote:
BlackB1rd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:57:
Is het mogelijk een smb share op te geven in het path voor je games / apps? Heb hier geprobeerd klakkeloos een regel uit m'n video's / music path over te nemen, maar hij lijkt zo'n soort path te negeren. Dit werkt dus niet, of moet het anders in dit geval?

Bij mijn weten is het onmogelijk om een .xbe-bestand vanaf een netwerkshare te openen, dus het lijkt me logisch dat xbmc dergelijke path's automatisch verwijderd worden in de 'my programs'-sectie.

Op de xbox kan immers maar één executable tegelijk actief zijn en als hij een xbe vanaf je netwerk zou starten, dan wordt xbmc dus beindigd en komt daarmee ook de smb toegang te vervallen...

Kortom .. bestanden zijn wel toegankelijk via het netwerk, maar applicaties niet. (tenzij xbmc de applicatie eerst in z'n geheel naar een tijdelijke map op je harde schijf zou kopieren, maar dit lijkt me niet echt wenselijk)

scorpion303 wijzigde dit bericht 09-06-2005 12:13 (16%)

Reg. datum: 16 februari 2005

quote:
Is het mogelijk een smb share op te geven in het path voor je games / apps?

Nope, dat kan niet.

Dat komt doordat zo snel je een game of applicatie gaat laden XBMC uit 't geheugen verdwijnt, en je XBox dus geen connectie meer heeft met je SMB shares.

Het zou alleen kunnen als er een BIOS was met SMB ondersteuning...maar dat is zo'n beetje onmogelijk.

Reg. datum: 08 september 2003

Hebben mensen met een reciever tussen de xbox en tv last dat de reciever niet meer op AC3 staat met de nieuwste build XBMC van schweino..?

De setting staat wel aan in xbmc zelf, maar als ik zie dat mijn reciever er nioet op reageerd ga ik toch twijfelen..

Non-Active 4-ever.
Reg. datum: 24 juni 2004

H31L BakMan! Dat als eerste ... :P

Je scripting owned vet.. maar ff een vraagje. Je had bij Dutchstream alle uitzendingen die beschikbaar waren toonbaar gemaakt (niet alleen de nieuwste). Dit mis ik echt bij Uitzendinggemist. Vond het juist lekker om een hele serie achter elkaar te kijken ofzo. Is dit niet mogelijk met Uitzending gemist? Of is het omdat er geen "ruimte" meer is op het scherm? Dat is de enige reden die ik me kan bedenken... Vooralsnog kies ik voor DutchStream om die reden. :D ;)

Owh.. Voor de mensen met een breedbeeld TV, het is jullie ongetwijfel opgevallen dat er delen van het script buiten beeld vallen. Het is vrij simpel om dit te verhelpen. De volgende lines aanpassen in uitzendinggemist.py of een dergelijke regel in dutchstream.py:

self.mainlist = xbmcgui.ControlList(220, 160, 420 , 380,'special13','0xFFDDDDDD')
self.kanaal = xbmcgui.ControlLabel(240,120, 420,30, 'een ogenblik...', 'font14','0xFFFFFFFF')

Ik kan me vergissen maar volgens mij moet je deze 2 coordinaten aanpassen tot het mooi op je beeldscerm staat. Ik heb het vannavond nog gedaan bij iemand met een breedbeeld tv, maar toen was ik nog nuchter :P. Ik post anders morgen wel ff de goeie coordinaten. Ook kan je de background een goede ratio meegeven als je het echt af wilt maken :P. de resolutie voor breedbeeld (16x9) is 720x486 ipv 720x576 voor 4x3 formaat. Ik ga nu maar is slapen 8(7

Edit:
Ik zie net dat er een "ControlImage" functie is. Met een width en een height:

w=self.getWidth()
h=self.getHeight()

self.bg = xbmcgui.ControlImage(0,0,w,h, RootDir + "images\\background.png")

Is deze ervoor om de image goed weer te geven qua ratio, BakMan? Zo ja, werkt ie niet met 16x9 omdat er heel wat buiten beeld valt. Don't get me wrong... Just trying to help :D

Non-Active 4-ever.

Ja Ja...

quote:
KC-Bone schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 06:41:
H31L BakMan! Dat als eerste ... :P

Je scripting owned vet.. maar ff een vraagje. Je had bij Dutchstream alle uitzendingen die beschikbaar waren toonbaar gemaakt (niet alleen de nieuwste). Dit mis ik echt bij Uitzendinggemist. Vond het juist lekker om een hele serie achter elkaar te kijken ofzo. Is dit niet mogelijk met Uitzending gemist? Of is het omdat er geen "ruimte" meer is op het scherm? Dat is de enige reden die ik me kan bedenken... Vooralsnog kies ik voor DutchStream om die reden. :D ;)

uitzendinggemist bied geen vorige uitzendingen aan, www.tvopjepc.nl wel. Je zou de uitzendingen aan de hand van de datum kunnen berekenen, vaak werkte dit niet, dus heb ik dat eruit gelaten.

quote:
Owh.. Voor de mensen met een breedbeeld TV, het is jullie ongetwijfel opgevallen dat er delen van het script buiten beeld vallen.
.....
Ook kan je de background een goede ratio meegeven als je het echt af wilt maken :P. de resolutie voor breedbeeld (16x9) is 720x486 ipv 720x576 voor 4x3 formaat. Ik ga nu maar is slapen 8(7
fout.

4x3 en 16x9 zijn aspect ratios, zijn beide 720x576 in PAL. En aangezien we in nederland normaliter geen NTSC gebruiken is het script voor PAL gemaakt.

720x480 is NTSC ik zou je xbox settings eens checken.

Non-Active 4-ever.
Reg. datum: 24 juni 2004

Aha dat was het dus! Thx! De TV is dus NTSC. Phillips... :P Ik kon namelijk bij de setting van XBMC al NIET kiezen voor PAL... THX M8!

Nouja dan geld mijn post voor mensen met een NTSC breedbeeld tv. :D

Non-Active 4-ever.

Ja Ja...

quote:
KC-Bone schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:30:
Aha dat was het dus! Thx! De TV is dus NTSC.
nee hij staat ingesteld op NTSC (als het een NL-tv is) dat is sowieso niet goed, dan zal het beeld over het algemeen ook flets zijn en lijnen vertonen.

Raw Power
Reg. datum: 02 april 2001

vraagje, mijn muziek staat opeens in de verkeerde volgorde gesorteerd (Z-A in plaats van A-Z)
Nou had ik dat ik de vorige versie ook een keer, maar toen heb ik het kunnen veranderen, alleen heb ik nou al een half uur zitten klieren en ik krijg het niet voor elkaar ... iemand een suggestie ?

jaja

Ja Ja...

quote:
Mitch schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:16:
vraagje, mijn muziek staat opeens in de verkeerde volgorde gesorteerd (Z-A in plaats van A-Z)
Nou had ik dat ik de vorige versie ook een keer, maar toen heb ik het kunnen veranderen, alleen heb ik nou al een half uur zitten klieren en ik krijg het niet voor elkaar ... iemand een suggestie ?
er zit gewoon een sort button met 2 pijlen erbij om dit aan te passen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: