Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Drome!

Welja, u vraagt, wij draaien ;)
Ga het zodadelijk ff doen als m'n vriendin klaar is op de laptop.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Reg. datum: 10 juni 2001

weet iemand al wat mijn bovenstaande probleem kan zijn :? Ben er nog steeds niet uit

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Reg. datum: 05 mei 2000

Probleem heb je niet als je een PC direct aan 't modem hangt? En wel als je switch ertussen zet? En enigste remedi is modem herstarten toch?

Wat gebeurt er als je wel de switch ertussen zet, maar met 1 PC d'r aan. Dan treedt het ook op?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 02 februari 2002

quote:
neggix schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 23:06:
weet iemand al wat mijn bovenstaande probleem kan zijn :? Ben er nog steeds niet uit
Ging het met de Draytek als switch ertussen wél goed? Probeer de netwerkkaarten van de computers eens in te stellen op half duplex.

Buuf waar ben je
Reg. datum: 25 juni 2004

Mijn Tiscali oplevering is in stap 4. Ik verwacht per post nu een geplande opleveringsdatum. Per email wordt reeds gesproken van "in de week van 31 oktober".

Wie weet of je voorafgaand aan de technische oplevering je Tiscali email accounts al kunt aanmaken en gebruiken? Dan kan ik vrienden en bekenden reeds van de nieuwe adressen op de hoogte brengen terwijl mijn Demon.nl mail het nog doet.

Staan account gegevens soms al in de "geplande opleverbrief"?

Reg. datum: 10 juni 2001

Ok. volgende getest...
Pc direct op Modem, 1 pc op siwitch naar modem, alle pc's op switch....
Blijkt echt na een reset van de modem dat deze pas weer op volle toeren kan draaien :?

Ligt dus niet aan de switch.. maar waarin de modem zit het em :?

Is er een proggie dat het hele netwerk verkeer in de gaten kan houden via 1 pc :?
Dus niet dat ik het op alles hoef te installeren.. Misschien dat dat uitkomst bied..

neggix wijzigde dit bericht 14-10-2005 16:31 (27%)

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Reg. datum: 01 september 2003

Zijn hier mensen waarbij heel veel sites het niet doen?
Tweakers doet het wel, maar telegraaf vb niet, en nog een belangrijk aantal usenetforums die het allemaal niet doen. Laatste tijd telkens rond het weekend een of andere storing, of je mag de modem resetten, krijgt ineens geen IP-adres meer, of een aantal sites doen het lange tijd niet.

Omgeving Tilburg-centrum.

Swim with me and get wet !
Reg. datum: 05 december 2001

quote:
Iblies schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:50:
Zijn hier mensen waarbij heel veel sites het niet doen?
Tweakers doet het wel, maar telegraaf vb niet, en nog een belangrijk aantal usenetforums die het allemaal niet doen. Laatste tijd telkens rond het weekend een of andere storing, of je mag de modem resetten, krijgt ineens geen IP-adres meer, of een aantal sites doen het lange tijd niet.

Omgeving Tilburg-centrum.
Zelfde verhaal hier in Rotterdam, kom wel op Tweakers maar volgens mij niks op internationaals :( Is nu pas sinds vanochtend.

*

Hier ook problemen... Lijkt wel of half internet eruit ligt bij Tiscali. Ook DNS lookups gaan zeer moeizaam tot niet.

Edit:
Oh ja, ik kom uit Roosendaal...

ShadowLord wijzigde dit bericht 15-10-2005 11:03 (16%)

Reizen rules! || Syteem specs

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Reg. datum: 12 juli 2000

Zelfde hier in omgeving Utrecht.
Momento Mori
Reg. datum: 07 september 2001

Same here: Amsterdam

AMD XP2500@3200 - asus A7N8X Deluxe - 1024 PC3200 - 320Gig - Radeon 9700 - Audigy platinum - 19" IIyama

Reg. datum: 30 september 2004

Site doet het ook niet van hun zie ik.

Drome!

DNS heeft inderdaad (weer) problemen. Overgeschakeld naar de DNS servers van m'n werk en alles draait weer als een tierelier. Hoe moeilijk is het om DNS servers te draaien, eigenlijk ?

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Lick here to continue

Het lijkt alsof er ergens een link van NL naar buiten mist, waardoor alles via een omweg gaat... In elke trace naar een Amerikaans adres die ik probeer, mist er 1 hop ongeveer in het midden.

Sommige NL hosts (xs4all, casema bijvoorbeeld) zijn ook niet te bereiken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
HAR 2009 | Get Firefox! | Xbox live gamertag

Reg. datum: 14 september 2002

Ook hier in Groningen dezelfde problemen.
@Arfman, welke DNS nummers gebruik jij dan?

Lick here to continue

Ik heb nu een aantal andere DNS-servers geprobeerd, heeft geen effect. Die van xs4all kan ik uberhaupt niet bereiken, en met die van HCCnet & ActiveDomain blijven de problemen hetzelfde.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
HAR 2009 | Get Firefox! | Xbox live gamertag

Drome!

Het zijn DNS servers van mijn werk, dat wordt vast niet gewaardeerd als ik die hier post en iedereen ze gaat gebruiken, ben ik bang.

Wel vreemd dat het bij anderen geen effect heeft, hier werkte meteen alles weer.

Reg. datum: 25 maart 2005

Same here. In Geleen (Limboland). :'(

Reg. datum: 14 september 2002

En het werkt nu weer.

quote:
Masimo schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:58:
Same here. In Geleen (Limboland). :'(

Heb net even via de command prompt het volgende gedaan:

Start... Uitvoeren.. cmd

Dan het volgende invoeren: :) ipconfig /flushdns

Daarna waren alle websites weer bereikbaar!!

Waarschijnlijk heeft mijn vorige post niets uitgehaald, maar waren net op dat moment de dns-servers weer helemaal in orde.

Swim with me and get wet !
Reg. datum: 05 december 2001

quote:
Masimo schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:07:
Waarschijnlijk heeft mijn vorige post niets uitgehaald, maar waren net op dat moment de dns-servers weer helemaal in orde.
Hier in Rotterdam (bij mij dan) doet alles het ook weer.

*

Kan ook een netwerk probleem zijn (geweest) waardoor de DNS servers niet overal bij konden om dingen op te vragen. Servers zelf functioneerde dan natuurlijk gewoon prima, geef ze niet de schuld gelijk :+

Je ervaart dan hetzelfde, dat wel natuurlijk.

bjck wijzigde dit bericht 15-10-2005 13:32 (11%)

Either way, het waren wéér DNS-problemen. Met een VPN lijntje naar een ander netwerk had ik geen enkele problemen, het probleem lag dus waarschijnlijk bij Tiscali.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Of jij kon de DNS servers niet bereiken inderdaad, of de DNS servers konden het (of deel van) internet niet bereiken. Alles is mogelijk waardoor je dit soort klachten ervaart.

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: