Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
quote:
heel erg bedankt voor deze antwoorden die je me al tot nu toe gegeven! _/-\o_ . ik heb me keuze gemaakt dus. het wordt tiscali special+telefonie(ZyXEL 2602H (61/63) ¤30 met di. mischien als me vader die van 70 wil die dus..) ik laat jullie horen wanneer ik het heb >:) ! :D

There is no place like 127.0.0.1

Reg. datum: 20 februari 2005

Ik heb een raar probleem, ik heb sinds vandaag mijn 2de tiscali telefoon nummer,
want ik ben van basis naar totaal gegaan.

Maar hij is sinds vandaag geactiveerd.
Maar waneer ik mijn gegevens invul en en daarna naar system status ga zie ik dat sip 1 niet register is en dat ik daarop moet kliken maar waneer ik dat doe krijg ik na een tijdje het bericht unable to register.

maar als ik bij sip 2 met een andere sip gegevens het doe dan registreed hij wel.
ik heb mijn gegevens bij de sip configuratie helemaal goed gedaan en 3 x gecontroleerd.

Weet iemand waar het aan kan ligen.

Time Heals All Wounds

Reg. datum: 05 mei 2000

Dan lijkt het dat je wachtwoord van je andere nummer niet correct is. Als die niet mag/kan registeren klopt die nummer/wachtwoord combinatie niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 13 juni 1999

Sinds gisteren heb ik ook Tiscali Telefonie Basis.
Als ik echter de hoorn opneem, hoor ik naast een kiestoon op de achtergrond een vrij irritant gekraak. Het is niet continue gekraak, maar een soort krr-krr-krr-krr achter elkaar.
De modem heb ik gereset, nieuwste firmware, en ook de modem verplaatst en pc's eruit. Niets helpt. ADSL doet het verder prima, topsnelheid, maar het gekraak is toch vrij irritant. Bellen en gebeld worden werkt prima, maar je hoort het aan beide kanten van de lijn.

Wie weet wat dit kan zijn, en wie weet een oplossing?

quote:
koelkast schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:20:
Sinds gisteren heb ik ook Tiscali Telefonie Basis.
Als ik echter de hoorn opneem, hoor ik naast een kiestoon op de achtergrond een vrij irritant gekraak. Het is niet continue gekraak, maar een soort krr-krr-krr-krr achter elkaar.
De modem heb ik gereset, nieuwste firmware, en ook de modem verplaatst en pc's eruit. Niets helpt. ADSL doet het verder prima, topsnelheid, maar het gekraak is toch vrij irritant. Bellen en gebeld worden werkt prima, maar je hoort het aan beide kanten van de lijn.

Wie weet wat dit kan zijn, en wie weet een oplossing?
Ander toestel geprobeerd? Toestel direct aan modem gehangen gewoon?

Reg. datum: 15 juli 2005

hmm, heb me adsl (abo van 4mbit + telefonie) al 2 maanden. Nergens last mee gehad, maar me adsl verbinding verbreekt nu regelmatig(nu 3e x in deze maand). Heeft er iemand hier ook dezelfde problemen?

Kort? Lang? Moet je zelf actie ondernemen? Tijdstippen? etc etc etc.

3283-6622-6398-7110

Ik vraag me af of het mogelijk is om op bepaalde tijden dew router automatisch te resetten? Ik merk nl. dat na verloop van tijd er problemen komen met oa telefonie die door een reset worden opgelost.
Ik zou daarom best graag de mogelijkheid hebben om elke nacht of de router te resetten...

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

Reg. datum: 09 augustus 2002

quote:
Deddiekoel schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 11:16:
Ik vraag me af of het mogelijk is om op bepaalde tijden dew router automatisch te resetten? Ik merk nl. dat na verloop van tijd er problemen komen met oa telefonie die door een reset worden opgelost.
Ik zou daarom best graag de mogelijkheid hebben om elke nacht of de router te resetten...

Lijkt me niet zo moeilijk.

Tijdklokje er op en iedere nacht een kwartier uitzetten en weer aan laten gaan.

Moeaaah
Reg. datum: 03 februari 2001

Is het mogelijk om een lijst te exporteren met de settings van de poort instelligen?
Ik wil een firmware upgrade gaan doen, maar het zou wel handig zijn als ik niet al de instellingen eerst op papier moet kalken.

(Ik weet dat ik geen oude config kan terug laden)

quote:
Wortelsoft schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 21:06:
Is het mogelijk om een lijst te exporteren met de settings van de poort instelligen?
Ik wil een firmware upgrade gaan doen, maar het zou wel handig zijn als ik niet al de instellingen eerst op papier moet kalken.

(Ik weet dat ik geen oude config kan terug laden)

Je zal ze toch opnieuw moeten invoeren. Maak dan gewoon een printje of een screenshot en sla die op.

Oude config terugzetten bij nieuwe firmware geeft meer problemen dan elke nieuwe firmware kan oplossen ;)

Reg. datum: 10 juni 2001

Zo, Ik heb toch maar een hub eraan gehangen en dat werkt perfect ipv Draytek... MAAAR

Het internet word steds langzamer... Als ik de modem reset, gaat alles snel, maar na een paar dagen is het weer zo traag als dikke stront... Na de reset van de modem haal ik met gemak de 300 a 400 kb/ps, maar na een dag of 2 is het nog maar 40 kb/ps :?

Iemand enig idee...

Mario Kart FC 1590-4774-1019

En als je de hub reset ipv je modem?

Reg. datum: 02 februari 2002

Je moet gewoon een kleine 5 tot 8 poorts switch nemen geen hub. Soms al voor 10 euro te koop. Is het wel een 10/100 hub? Full duplex is vaak ook een probleem. En de switch-poorten van de zyxel kun je niet instellen/vastzetten op half-duplex. Maw zeker gewoon een kleine switch aanschaffen..!

Reg. datum: 10 juni 2001

quote:
Gianni Rombios schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:22:
Je moet gewoon een kleine 5 tot 8 poorts switch nemen geen hub. Soms al voor 10 euro te koop. Is het wel een 10/100 hub? Full duplex is vaak ook een probleem. En de switch-poorten van de zyxel kun je niet instellen/vastzetten op half-duplex. Maw zeker gewoon een kleine switch aanschaffen..!

Sorry, tis ook een switch, van 8 poorts.... kan verder op de switch niets doen natuurlijk.. tis wel 10/100... En modem staat alles ook goed. Het rare is ook dat het eerst wel snel kan maar nu na een paar uur al niet meer :?

BTW reset switch werkte ook niet.

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Reg. datum: 13 juni 1999

Op de infopagina van Tiscali Telefonie staat het volgende:
quote:
Het is ook mogelijk om te kiezen voor Tiscali Telefonie Totaal zonder nummerportering. In dat geval ontvang je twee nieuwe telefoonnummers van Tiscali. Daarnaast blijf je je vaste telefoonaansluiting behouden.

Klopt het dan dat je dus 3 telefoonnummers hebt? Dus je kunt feitelijk nog een 3e nummer aanvragen als je Tiscali Basis hebt? Of is dit een foutje?

Verder heb ik nog een aantal vragen die hier volgens mij nog niet beantwoord zijn.

1. Ik wil graag 2 telefoons aansluiten op het Zyxel modem, 1 op poort 1 en 1 op poort 2. Ze gaan dan beide over (boven en beneden). Nu vraag ik me af of ik dan ook intern kan doorverbinden, of moet ik dan het hele nummer bellen? Hoe gaat dat in z'n werk? Of kan ik beter een 2e DECT-handset kopen om door te verbinden met het DECT-basisstation?

2. Stel dat ik Tiscali Telefonie Totaal aanvraag, is het dan mogelijk om deze nummers later weer te porteren naar een evt. nieuwe aanbieder na een jaar, of worden deze nummers dan gedropt?

3. Kan ik de tijd waarop de voicemail staat ingesteld (na 40 seconden niet opgenomen) ook veranderen? Ik vind 40 seconden nl. wel heel veel.
kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
koelkast schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:39:
Op de infopagina van Tiscali Telefonie staat het volgende:

[...]

Klopt het dan dat je dus 3 telefoonnummers hebt? Dus je kunt feitelijk nog een 3e nummer aanvragen als je Tiscali Basis hebt? Of is dit een foutje?
Volgens mij moet je dan voor dat 3de nummer betalen, maar dat is me nog niet duidelijk
quote:
1. Ik wil graag 2 telefoons aansluiten op het Zyxel modem, 1 op poort 1 en 1 op poort 2. Ze gaan dan beide over (boven en beneden). Nu vraag ik me af of ik dan ook intern kan doorverbinden, of moet ik dan het hele nummer bellen? Hoe gaat dat in z'n werk? Of kan ik beter een 2e DECT-handset kopen om door te verbinden met het DECT-basisstation?

Volgens de instelling van het modem kan het (niet geprobeerd), je kunt sip1 aan zowel poort 1 als 2 hangen. (er is ook een moglijkheid een tweede sip aan te sluiten). Doorverbinden kan niet voor zover ik kan zien, je kunt je zelf wel gratis bellen....Ik zou even in de handleinding bij zyxel kijken....
Dect heeft meer voordelen, niks aan te leggen, vrij keuze osptel plaats toestel, en je kunt er mee lopen .....

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Buuf waar ben je
Reg. datum: 25 juni 2004

quote:
[...]
1. Ik wil graag 2 telefoons aansluiten op het Zyxel modem, 1 op poort 1 en 1 op poort 2. Ze gaan dan beide over (boven en beneden). Nu vraag ik me af of ik dan ook intern kan doorverbinden, of
[...]
Ja dat kan. Uit de handleiding overgenomen:
quote:

10.3 Internal Calls
Press "####" on your phone's keypad to call the other phone port.

Reg. datum: 02 februari 2002

quote:
[...]
3. Kan ik de tijd waarop de voicemail staat ingesteld (na 40 seconden niet opgenomen) ook veranderen? Ik vind 40 seconden nl. wel heel veel.
Volgens de telefonie instellingen pagina is het aan/uit, je kunt daar niets veranderen aan die 40 seconden.

Drome!

Ik heb af en toe nog problemen met Telefonie. Nog steeds heb ik soms dat als ik een nummer bel, hij niet overgaat. Dat is op te lossen door nogmaals te bellen. Erger is, is dat wij soms niet bereikbaar zijn. De telefoon lijkt dan over te gaan voor degene die belt, maar wij horen niks. Mensen bellen ons dan op de oude KPN lijn en vragen of de andere telefoon kapot is. Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me ?

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Dit klinkt als de beta firmware bijna. Weet je zeker dat je de MS5 in je modem gezet hebt (of MS4 nog) en je modem naar de factory-defaults hebt gereset na de firmware upgrade?

Anders zou je dat nogmaals kunnen doen (resetten naar fabrieks instellingen) en niets verandere behalve je telefonie gegevens invullen.

Reg. datum: 08 juli 2002

Heb net mijn telefonie basis werkend!

Alles als ik iemand bel die in gesprek is, hoor ik geen in gesprekstoon maar zo'n "geen geldig nummer tuut" (zo'n oplopende irritante tu du du duut 8)7 ). Klopt dit?

Ik heb de laatste firmware (van de Tiscali site) en hang rechtstreeks met een telefoon aan de modem.

Elivira wijzigde dit bericht 12-10-2005 08:57 (25%)

Drome!

quote:
bjck schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:18:
Dit klinkt als de beta firmware bijna. Weet je zeker dat je de MS5 in je modem gezet hebt (of MS4 nog) en je modem naar de factory-defaults hebt gereset na de firmware upgrade?

Anders zou je dat nogmaals kunnen doen (resetten naar fabrieks instellingen) en niets verandere behalve je telefonie gegevens invullen.

code:
1
2
3
System Name: adsl-modem
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.5)D0 | 09/13/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.01.02.00
Standard:ADSL_G.dmt

Ik zal morgen eens resetten naar fabrieksinstellingen. Is ook al gebeurd na de f/w upgrade, maar stel je voor dat het werkt :)

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Nog een keer flashen en helemaal opnieuw beginnen zou ook geen kwaad kunnen opzich. Stapje extra d'r voor alleen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: