Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hmmz, zullen de CCFL's niet zo hard branden. :D

quote:
No_F34R schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:06:
Zo'n oplader is waarschijnlijk wel 12 volt, dus je zou het kunnen proberen.
Verder heb ik niet veel verstand van die opladers, wat ik wel weet, is dat zo'n CCFL 12 volt nodig heeft. :)

jup dat is waar, naar die converter moet 12 volt die hem weer omhoog transformeert.

quote:
Jellabie^^
Een nokia oplader geeft maar 9v dacht ik.
nee op de lader staat 11 volt maar ja.

quote:
CreativeMind schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:16:

[...]

nee op de lader staat 11 volt maar ja.

Hmmmz ,
Toch raar dat al die Nokia Laders verschillen, mijne output (van een 3510i) is 3.7V , 335mA....
Hoe komen jullie aan 11V ?
Zijn dat die "Snel laders" (ik heb ooit eens een snel lader van een vriend gezien en die gaf 5,x V .... )
toch raar dat alle laders op alle foons werken, maar dat de spanningen zo veel uit elkaar liggen ....

Reviewer @ MadCase

aaibaar
Reg. datum: 25 september 2004

quote:

Vette case! Ziet er zeer strak uit.
Netjes afgewerkt ook!
Maar serieus, die muismat.....de horror !~!!!!!!
Dankzij dat kreng heb ik nu RSI klachten.... Fuck Hema.http://ubbt.moby.com/userfiles/2860621-fuck%20you.png

aka Netfinity
Reg. datum: 27 december 2003

quote:
CreativeMind schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:49:
ik heb een vraag, ik wil graag 2 ccfl buizen achter een plexiglasje zetten, geen probleem zou je denken maar de ccfl's moeten op netstroom kunnen want ze komen niet in een pc te zitten maar zal waarschijnlijk aan de muur komen te hangen, dus aan een voeding zelf heb ik ook nix. is het mogelijk om een nokia oplader te slopen?? of zijn er andere makkelijke opties, let wel het moet op netstroom kunnen zonder grote opstakels. ik hoor hetwel
Je kunt gewoon een standaard 12V adapter ervoor gebruiken, hoeft niet zo heel duur te zijn. Je moet er wel op letten dat de adapter genoeg stroom kan leveren.

Klik mee voor GoT!........ Wired'up DC hub @ wireduphub.no-ip.info:411

quote:
FragK schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:37:
[afbeelding]

even een foto met de webcam, de batterijen van de digitale cam zitten nog in de oplader... morgen maak ik denk ik ff een CM aan B)
Heb jij nou een BTX Case..?? Wat zijn je specs? Plaatje met MSN-printscreen gemaakt ofzo :9
quote:
UTF Nightmare schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:03:
[...]

Heb jij nou een BTX Case..?? Wat zijn je specs? Plaatje met MSN-printscreen gemaakt ofzo :9
Plaatje met MSN gemaakt en gwn gespiegeld waardoor hij BTX lijkt, maar eigenlijk is hij ATX

Reviewer @ MadCase

quote:
Ikke! schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:03:
[...]

Je kunt gewoon een standaard 12V adapter ervoor gebruiken, hoeft niet zo heel duur te zijn. Je moet er wel op letten dat de adapter genoeg stroom kan leveren.
hebben die een speciale naam?? en zijn ze te vinden dan op conrad ofzo?

aka Netfinity

quote:
CreativeMind schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:22:
[...]

hebben die een speciale naam?? en zijn ze te vinden dan op conrad ofzo?
Als je op conrad.nl zoekt op stekkernetvoeding, dan vind je ze wel. Maar volgens mij zijn ze wat aan de dure kant. Maar bij een elektronicazaak zullen ze die dingen ook wel hebben. Of misshien bij een bouwmarkt of ee dixons, scheer en foppen, mediamarkt, dat soort winkels. Gewoon vragen naar een adapter voor 12 Volt, die ... mA (milli Ampère) kan leveren. Moet je even opzoeken hoeveel je ccfl's verbruiken.

quote:
Ikke! schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 10:19:
[...]

Als je op conrad.nl zoekt op stekkernetvoeding, dan vind je ze wel. Maar volgens mij zijn ze wat aan de dure kant. Maar bij een elektronicazaak zullen ze die dingen ook wel hebben. Of misshien bij een bouwmarkt of ee dixons, scheer en foppen, mediamarkt, dat soort winkels. Gewoon vragen naar een adapter voor 12 Volt, die ... mA (milli Ampère) kan leveren. Moet je even opzoeken hoeveel je ccfl's verbruiken.

op conrad kwam ik er een paar tegen, en er was er een met deze specs:
12 V, 0,83 A, 10 W

zou dat iets kunne zijn ik heb namelijk nog geen ccfl tubes liggen hier.

aka Netfinity

quote:
CreativeMind schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:47:
op conrad kwam ik er een paar tegen, en er was er een met deze specs:
12 V, 0,83 A, 10 W

zou dat iets kunne zijn ik heb namelijk nog geen ccfl tubes liggen hier.
Op deze pagina staat een ccfl die maar 5 mA trekt. Lijkt me nogal weinig, een led trekt nog meer. De adapter die je aanwijst kan dus 830 mA leveren. Het zou kunnen dat de stroom op die site de stroom door de lamp zelf is (die op 680 V draait), dan zou die lamp omgerekend 680 * 0,005 = 3,4 Watt verbruiken. De inverter zal ook een verlies hebben, dus laten we zeggen 5 Watt voor 1 ccfl, dan kun je er dus net 2 op laten branden. Ook geld ongeveer (zonder rendement): 3,4 W / 12 V = 0,283 A = 283 mA. Dit is dus zonder het rendement van de inverter. Voor 2 ccfls zou de adapter 415 mA per lamp kunnen leveren. Lijkt me dat het wel kan, 2 ccfls op die adapter.
Als je een multimeter hebt, kun je de stroom ook ff meten. Dan weet je het zeker.

quote:
Ikke! schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:28:
[...]

Op deze pagina staat een ccfl die maar 5 mA trekt. Lijkt me nogal weinig, een led trekt nog meer. De adapter die je aanwijst kan dus 830 mA leveren. Het zou kunnen dat de stroom op die site de stroom door de lamp zelf is (die op 680 V draait), dan zou die lamp omgerekend 680 * 0,005 = 3,4 Watt verbruiken. De inverter zal ook een verlies hebben, dus laten we zeggen 5 Watt voor 1 ccfl, dan kun je er dus net 2 op laten branden. Ook geld ongeveer (zonder rendement): 3,4 W / 12 V = 0,283 A = 283 mA. Dit is dus zonder het rendement van de inverter. Voor 2 ccfls zou de adapter 415 mA per lamp kunnen leveren. Lijkt me dat het wel kan, 2 ccfls op die adapter.
Als je een multimeter hebt, kun je de stroom ook ff meten. Dan weet je het zeker.
Zie mijn topic van een tijdje terug (pics bestaan niet meer, maar de ondertitels geven precies weer wat er op de pics stond): [EL] De waarheid over verbruik CCFL's

Dat topic staat ook in de FAQ trouwens :)

moeilijk moeilijk moeilijk, kan ik niet gewoon een adapter zoeken die 12 volt lever, die strippen ofzo en doorverbinden met een inverter?

aka Netfinity

quote:
CreativeMind schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:53:
moeilijk moeilijk moeilijk, kan ik niet gewoon een adapter zoeken die 12 volt lever, die strippen ofzo en doorverbinden met een inverter?
Dat kan, mits de 12V adapter genoeg stroom kan leveren. Met een die 0,8 A kan leveren kun je dus wel 2 ccfls aansturen. Maar als je de adapter stript, kun je wel met je vingers het gedeelte waar 230 V opstaat aanraken, en dat is niet echt veilig natuurlijk. Verder, als je hem bijvoorbeeld in je pc inbouwt, krijg je last van storing. Als je bijvoorbeeld een adapter bij een monitor houdt, gaat het beeld naar een kant trekken en flikkeren enzo. De kunststof behuizing van de adapter houdt dit magnetisch veld niet tegen. Bouw je hem in in een pc, of in de buurt, helpt het wel als je er een metalen (liefst staal of blik, aluminium werkt niet zo goed volgens mij) omhulsel omheen doet. Metaalgaas werkt ook, kippengaas zal weer te grote gaten hebben denk ik. Maar het is vooral niet echt veilig om de adapter te strippen zonder dat je weet waar je mee bezig bent.

quote:
Ikke! schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:12:
[...]

Dat kan, mits de 12V adapter genoeg stroom kan leveren. Met een die 0,8 A kan leveren kun je dus wel 2 ccfls aansturen. Maar als je de adapter stript, kun je wel met je vingers het gedeelte waar 230 V opstaat aanraken, en dat is niet echt veilig natuurlijk. Verder, als je hem bijvoorbeeld in je pc inbouwt, krijg je last van storing. Als je bijvoorbeeld een adapter bij een monitor houdt, gaat het beeld naar een kant trekken en flikkeren enzo. De kunststof behuizing van de adapter houdt dit magnetisch veld niet tegen. Bouw je hem in in een pc, of in de buurt, helpt het wel als je er een metalen (liefst staal of blik, aluminium werkt niet zo goed volgens mij) omhulsel omheen doet. Metaalgaas werkt ook, kippengaas zal weer te grote gaten hebben denk ik. Maar het is vooral niet echt veilig om de adapter te strippen zonder dat je weet waar je mee bezig bent.
hij komt zowiezo niet in een pc hij komt aan de muur te hangen in een kroeg :P, en die lijnen zullen natuurlijk goed afgedekt gaan worden met krimpkousjes en extra tape ofzo dus dat komt wel goed. wat ik van plan ben is gewoon zo'n telefoon oplaaier zoeken voor paar euro en die sloop ik wel :P beetje experimenteren kan geen kwaad

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Mhh bestaan er ook adapters van 12volt waar je er 3a4 op kan aansluiten, ik heb namelijk nogal een groot bureau en wil hem van ondere belichten (ja.. heb er 3/4 van 30cm nodig) :)
Fear t3h bird3h ! >:)

quote:
ixl85 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:42:
Mhh bestaan er ook adapters van 12volt waar je er 3a4 op kan aansluiten, ik heb namelijk nogal een groot bureau en wil hem van ondere belichten (ja.. heb er 3/4 van 30cm nodig) :)

Nieuw op got? of heb je nog nooit van google gehoort? :+
http://www.google.nl/sear...q=12v+3a+adapter&meta=

Nuttige site met onzin? | Op zoek naar servies? | Bezig met wifi routertjes hacken enzo? #wireless @ IRC

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

quote:

Ja.. ben redelijk niet.. heb de aflopen dagen zo'n 2250 posts gespamt 8)
Maar ik ben niet zo into the electro... dus ik heb geen idee hoeveel van welke waarde ie dan zou moeten hebben. maargoed, het antwoord is dus ja :)
Die-hard pruts0r

Hmmmmz, k heb nu weer wat vaags, van de 3 setjes dual 30cm ccfl's valt me nu op dat de 2 groene setjes ieder 1 ccfl een gedeelte niet brand. Erg vaag, iemand een idee hoe dit komt ?
quote:
sapphire schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:55:
Hmmmmz, k heb nu weer wat vaags, van de 3 setjes dual 30cm ccfl's valt me nu op dat de 2 groene setjes ieder 1 ccfl een gedeelte niet brand. Erg vaag, iemand een idee hoe dit komt ?
Toch niet de tweeling draad tussen de inverter en de ccfl in verlengt hé ?

Inderdaad, of een verlengkabel ertussen? Die dingen willen ook vaak gaar doen. Het beste is om de de kabel die aan de CCFL zit niet (veel) te verlengen, op wat voor manier dan ook.

quote:
sapphire schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:55:
Ik heb dit ook gehad, bij mij was de inverter gaar, lekker ff een andere gepakt en boem bright light! :>
quote:
Brubacker schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:14:
[...]

Plaatje met MSN gemaakt en gwn gespiegeld waardoor hij BTX lijkt, maar eigenlijk is hij ATX

Oja tuurlijk |:( |:(
Niet aan gedacht :P
Mn eerste mirror mod, zelf ben ik erheel trots op

zitnog niet in de kast ofzo want moet nog onderdelen hebben!

dus hoop dat jullie niet te streng zijn

http://img204.imageshack.us/img204/2919/nvid8yl.jpg

quote:
NLMetalsoul schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 03:01:
Mn eerste mirror mod, zelf ben ik erheel trots op

zitnog niet in de kast ofzo want moet nog onderdelen hebben!

dus hoop dat jullie niet te streng zijn

http://img204.imageshack.us/img204/2919/nvid8yl.jpg
Ik vind hem netjes :)

AMD 3500+ ClawHammer, Asus A8N SLI Deluxe, Sapphire X850XT PE, 2x512mb ram Gskill PC3200 2-3-3-6, 2x120Gig WD, Tagan 480W

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws