ACER Aspire 5024WLMi

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.339 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143439

Topicstarter
ik was aan het browsen en toen vond ik bij Acer dit:

Aspire 5024WLMi Turion64 1.8 GHz XPH SP2 15.4TFT WXGA CrystalBrite 512MB 80GB DVD Dualdoublelayer LiIon 56K GigLan 802.11b/g no FDD 128MB ATI X700 card reader

Artikelnummer:
LX.A4605.038

Garantie:
1 jaar Send-in Fabrieksgarantie

Voorraad:
0 (verwachte leverdatum: onbekend)

Bedrag:
€ 1.170,19 ( € 983,36 excl. BTW)

Iemand al gehoord wanner die leverbaar is ? (mijn god die prijs en de specs....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

even één kijkje in de tweakers pricewatch doet wonderen... ja dus, hij is leverbaar;
pricewatch: Acer Aspire 5024WLMi (Turion 1.8GHz; 512MB; 80GB; 15,4"TFT; WXP Home)

edit:
alleen nog niet op voorraad.. ik denk dat dit in de komende tijd gaat gebeuren.. even geduldig afwachten dus... :)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 06-05-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

De Aspire 5020-serie is ongeveer 3e week mei leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik was ook al aan het rond kijken voor een mooie turion laptop, er staan een paar op amdboard.
Dit is nog wel een van de leukere versies, alleen een beetje jammer van dat wxga scherm. Ik snap niet waarom ze niet het zelfde scherm als van de 8100 series gebruiken ( wsga+ 1680 * 1050) :? .
Maar voor de prijs hoef je het niet te doen een turion +ati X700 Pro 128 mb. _/-\o_

Ik hoop trouwens dat ze in de nabije toekomst (lees 3e kwartaal 2005) een turion gekoppeld met een nvidia 6600 of 6800 ,en een wsga+ of wugxa scherm komen ( aspire 5040?). Dat zou echt DE perfecte laptop zijn.... Ik droom maar weer lekker verder :z :Z

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:36
ik ben eigenlijk nog het meest geinteresseerd naar het verbruik van de processor! En hoe lang zal de accu meegaan gezien dit toch ook een andere chipset is dan de centrino laptops (dus wieweet springt die ook anders om met de hoeveelheid stroom?).

[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 15-05-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Staat dat niet op de website dan?
Ik heb van MSI reeds een laptop met Turion gezien met een accu duur van 4h.

[edit]
Up to 3 hours battery life
http://www.acer.co.uk/ace...=17&ctx1=UK&crc=651797557

[ Voor 79% gewijzigd door XWB op 15-05-2005 19:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 10:34
ik heb de Laptop net gekocht bij MicroElectro voor 1199. Zeer goede prijs ik zag hem in het krantje, microelectro had hem net binnen, en ben hem gelijk gaan halen, het beeld zag erg in de winkel ZEER scherp uit. Ik zal vanavond anders morgen een reviewtje plaatsen, eerst mijn AK voor leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb de laptop vandaag ook mogen ontvangen van BestelAcer, helaas niet zonder een mankement..... de Slot-in pioneer speler (die er overigens :9 uitziet) weigert dienst. CDs & DVDs worden na 10 sec. uitgeworpen.
Dit zal wellicht betekenen dat ik mijn laptop meteen voor minstens een week kwijt ben :/ In afwachting van een reply ga ik de komende dag(en) maar wat ervaring met deze laptop opdoen & een korte review schrijven

*Update 1*

Paar fotos

Afbeeldingslocatie: http://www.maubro.demon.nl/acer/resized/IMG_3409.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.maubro.demon.nl/acer/resized/IMG_3414.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.maubro.demon.nl/acer/resized/IMG_3415.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.maubro.demon.nl/acer/resized/IMG_3417.JPG

*Update 2*

Zojuist de eerste ronde 3dmark03 afgerond met een score van 5493... beetje aan de lage kant maar 't is allemaal nog in een stock-opstelling (schone windows installatie gaat zo lastig zonder werkende drive :P)

Het scherm is plezierig om mee te werken, maar bij het open/dichtklappen maakt het toch een iets minder stabiele indruk, zodra je het scherm loslaat trilt hij nog lichtjes na, hetzelfde geldt als je een keer tegen de tafel aanstoot.

De laptop heeft bij intensief gebruik een bovengemiddelde temperatuur, zeg maar gerust warm tot redelijk wam, voornamelijk aan de linkerzijde en het middensegment.

[ Voor 57% gewijzigd door MauBro op 26-05-2005 22:05 ]

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
dat scherm weerspiegeld nog meer dan dat ik dacht. Verder ziet hij er wel mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90702

Ik heb deze laptop sinds dinsdag en ben er zeer tevreden over. Wat ik wel minder is de softwaregevoeligheid van de frontside buttons (wlan/bluetooth). Ik kreeg na het installeren van setpoint van logitech dee knoppen niet meer werkend ook niet met een verse launchmanager. Verse intallatie en tot nu toe draaid ie als een zonnetje. Laptop is vrij stil mits de omgevingstemperatuur normaal is (in deze warme tijden hoor je em wat vaken). Verder is het scherm erg mooi en vind ik em helderer als de de meeste schermen. Ik heb em toevallig ook bij bestelacer gekocht voornamelijk omdat ik de laptop daar eerst rustig mocht bekijken op dode pixels enz. Als iemand nog meer wil weten hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Dit is zeker een mooie laptop.
Ik heb nog wel een vraagje: hoelang gaat hij nou mee op accu en is deze processor nou even snel als een Centrino 1.8 ghz?

Anders staat deze op mijn verlanglijstje :) Maar ik zit nog steeds te twijfelen, misschien is een 12,1" wel beter :(

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 27-05-2005 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Wat is de resolutie? en natuurlijk hoe lang gaat de batterij mee? :9

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Mijn ervring:

super laptop zeker voor het geld!

+beeld is erg mooi en helder.
+performance is zeer goed ik denk dat hij ongeveer zelfde presteert als mijn desktop PC in games als HL2, overigens enige game die ik tot nu toe getest heb. ( PC: 2.8ghz , 1024mb ram geforce 6800 GT)
+mooi design

..ben nog te optimistisch om min punten te noemen :P komt later wel.

btw die Pentium M procsors zijn een stuk sneller. maar dez zijn weer 64 bit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauBro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10-2024
Maandag ga ik bellen met Acer omtrent reparatie van de speler, aangezien er in de weekenden toch niet gewerkt wordt maakt het weinig uit of ik hem vandaag of maandag zou versturen ;).

Zoals reeds hierboven vermeld is het voor het geld een uitstekende laptop.

+ big bang for buck
+ mooi helder scherm (resolutie 1280x800)
+ design
+ slot-in optische drive
+ 80 gig storage
+ X700

- geen bluetooth
- 4200rpm
- behuizing scherm trilt nog even na openklappen, geeft een iets minder solide indruk
- 2x256MB ipv 1x512MB (nu moet ik 2 nieuwe reepjes aanschaffen)
- 2-3 keer gehad dat het scherm licht knipperde, oorzaak onbekend
- audio jackets aan de voorkant

Leuke extra: ingebouwde cardreader, ware het niet dat ik CF kaartjes gebruik en deze als enige niet in de 6-1 cardreader te proppen zijn

Geen kat zo trouw als Russich Blauw | Structuur is voor mietjes, alleen een genie kan de chaos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:04:
Mijn ervring:

super laptop zeker voor het geld!

+beeld is erg mooi en helder.
+performance is zeer goed ik denk dat hij ongeveer zelfde presteert als mijn desktop PC in games als HL2, overigens enige game die ik tot nu toe getest heb. ( PC: 2.8ghz , 1024mb ram geforce 6800 GT)
+mooi design

..ben nog te optimistisch om min punten te noemen :P komt later wel.

btw die Pentium M procsors zijn een stuk sneller. maar dez zijn weer 64 bit :P
Op welke res heb je hl2 staan? En met AA en FSAA aan?
MauBro schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:30:
Maandag ga ik bellen met Acer omtrent reparatie van de speler, aangezien er in de weekenden toch niet gewerkt wordt maakt het weinig uit of ik hem vandaag of maandag zou versturen ;).

Zoals reeds hierboven vermeld is het voor het geld een uitstekende laptop.

+ big bang for buck
+ mooi helder scherm (resolutie 1280x800)
+ design
+ slot-in optische drive
+ 80 gig storage
+ X700

- geen bluetooth
- 4200rpm
- behuizing scherm trilt nog even na openklappen, geeft een iets minder solide indruk
- 2x256MB ipv 1x512MB (nu moet ik 2 nieuwe reepjes aanschaffen)
- 2-3 keer gehad dat het scherm licht knipperde, oorzaak onbekend
- audio jackets aan de voorkant

Leuke extra: ingebouwde cardreader, ware het niet dat ik CF kaartjes gebruik en deze als enige niet in de 6-1 cardreader te proppen zijn
Zijn er geen winkels waar ik dat kan veranderen? Audio jackets aan de voorkant is bij mij juist een pre (koptelefoon ;) ) Dat scherm is alleen vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe is het fan geluid? is ie met powermanagement zo in te stellen dat de fan uitblijft? (lage cpu snelheid en gfx card onderklokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
weten jullie misschien of het mogenlijk is een grotere battery te bestellen? Die er nu in zit is 8cell uiteraard sufficient. maar als het mogenlijk is een 12cell oid te kopen zou ik die toch graag wilen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
ik zit ook heel ernstig aan deze laptop te denken, maar zou de 4200rpm HDD voor 'n meerprijs verkrijgbaar zijn met een 5400rpm HDD? Zoja, wat zou de prijs dan ongeveer worden? Een 7200rpm maakt weer teveel geluid dus 'n 5400rpm zou opzich perfect zijn.

Die Ati x700 is 'n ok kaartje?

Met welke snelheid is die 1,8GHz te vergelijken?

[ Voor 12% gewijzigd door DarkWingDuck op 30-05-2005 20:47 ]

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145676

Same here, maar ik zie hem nog niet terug op Acer.nl en bij de co.uk site staat dat bt wel optioneel is.. Ik wil dit ding!! Als ik kijk naar vergelijkingen tussen Turion en Petium-m dan vind ik deze review:
http://www.gamepc.com/lab...=turion64&cookie%5Ftest=1
en dan zie je dat een gelijk geklokte pentium net ff wat sneller is en net ff wat minder vermogen opneemt.. ergens anders las ik wel weer dat het verbruik bij de Turion inlusief north bridge is.. Hmm, nouja... die Turion is iig veeeel goedkoper ;)

Hoe zit dat nu met batterijduur en kun je ergens al bestellen met bt aan boord en eventueel 5400 rpm schijf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik zag dat ie bij Paradigit voor 1199 te koop zou zijn vanaf 02-06-2005, dus ik heb ze al 'n mailtje gestuurd met de vraag of het mogelijk is om er een 5400rpm HDD in te zetten, als hun model een 4200rpm HDD heeft. Zodra ik meer weet post ik 't wel ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt erop dat hij alleen nog maar standaard leverbaar is... dus zonder bt, met 4200 rpm 80 Gb en 2 x 256 mb.... kweenie, heb je een laptop met X700 aan boord en een supersnelle processor en dan stop je er een 4200 rpm schrijf in.

It just doesn't seem right.

Geen BT is ook niet meer van deze tijd en een dongle is gewoon lelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
BT vindk nog niet zo'n ramp, kgebruik 't puur icm m'n gsm en dan stopk die dongle er wel ff in hoor. Maar bij paradigit stond bijv ook in de folder dat ie 'n 7in1 reader had, terwijl er standaard 'n 6in1 in zit. Dus vandaar dat ik me afvraag of het een aangepaste is, of een typfout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Heb reactie gehad op m'n e-mail.

Het betreft inderdaad een 6in1 cardreader in tegenstelling tot onze actiefolder waar een 7in1 cardreader wordt vermeld.
De HDD daarentegen betreft een standaard 4200rpm harde schijf.

De Acer notebooks zijn niet naar eigen wens aan te passen en alleen te leveren zoals ze zijn. Het uitbreiden van de harde schijf of eventueel het geheugen is niet mogelijk.

Ik weer terug gemaild of hij het had over customizen voor aankoop en of het wel mogelijk was achteraf iets te wijzigen, kreeg ik het volgende terug:

Het is geen aanrader om een Acer notebook uit te breiden cq. aan te passen met andere componenten.

Uit uw verhaal haal ik dat u een Acer notebook op maat wilt aanschaffen. Wellicht dat het daarom verstandiger is om een te kijken naar onze eigen notebooklijn, Paradigit Voyagers.
Deze notebooks zijn namelijk naar eigen wens aan te passen volgens de mogelijkheden die op onze website staan vermeld.

Dit lijkt mij puur 'n manier om mensen om te praten naar die Voyagers. Want ik mag toch aannemen dat ik die 4200rpm HDD egwoon kan vervangen door een schijf die 5400rpm draait? En dat geheugen is toch ook bullshit of ligt dat nou aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat kan je gewoon veranderen. Dat zal je natuurlijk wel zelf moeten doen.
Het is denk ik een verkooppraatje, maar je moet er wel rekening mee houden dat als je dit zelf uitbreid, je de garantie die op de laptop zit kwijt bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Is het niet mogelijk om het door een gecertificeerde zaak te laten doen? Zodat m'n garantie behouden blijft. Is dat overigens ook zo als je een uitgebreide garantie erbij koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43661

Anoniem: 118082 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:52:
Ja dat kan je gewoon veranderen. Dat zal je natuurlijk wel zelf moeten doen.
Het is denk ik een verkooppraatje, maar je moet er wel rekening mee houden dat als je dit zelf uitbreid, je de garantie die op de laptop zit kwijt bent!
Welnee, als je het gewoon netjes doet is er echt niks aan de hand.
Mijn 1694 was kapot en heb er zelfs ander geheugen en wlan kaart in geprobeerd en ook netjes op het meegeleverde reparatie verhaal gezet. Laptop is keurig vervangen door een nieuwe.
Zou ook voor de zotte zijn als je niet mag uitbreiden op de plekken waar dat mogelijk is.
Zit niet voor niets een klepje om het te verwisselen. Verder zal acer alleen maar blij zijn als je een eigen hd of geheugen gebruikt, daar ze daar dan geen garantieclaim op krijgen. Dus uiteindelijk goedkoper voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
ja het lijkt mij eerlijk gezegd ook best vreemd, want waarom zouden ze anders die dingen verwisselbaar maken :S

Maar ik heb een mailtje gestuurd naar Acer, in de hoop dat zij het me kunnen bevestigen. Iemand ervaring met de snelheid van die helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, als je gaat vragen over de 'snelheid' van Acers helpdesk, krijg je (heel) veel antwoorden.

Niet echt positief trouwens..
Maar het schijnt dat het nu veel beter gaat, volgens hunzelf dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Het begon al goed :P ik zag een 0800-nr staan en guess what? Nr bestaat niet :p

Overigens nog ff gevraagd hoe het zat ivm garantie:
Paradigit geeft een negatief advies uit voor het verwisselen van de door Paradigit geleverde harde schijven (2,5") met de standaard Acer harde schijven.

Ook bij een defecte harde schijf dient u contact op te nemen met Acer, zij zullen dan de harde schijf verwisselen. Losse harde schijven worden namelijk niet door Acer zelf aan particulieren geleverd.

Niet echt 'n concreet antwoord van "ja je behoudt je garantie" :S maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tis mij nu helemaal duidelijk, je kunt er makkelijk zelf een andere hdd inzetten?? Is dat een kwestie van klepje wegschroeven en erin stoppen?? Als je hem dan sloopt en je bent bang dat ze moeilijk gaan doen kun je altijd nog je oude hdd terug zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53576

Anoniem: 145676 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:57:
Tis mij nu helemaal duidelijk, je kunt er makkelijk zelf een andere hdd inzetten?? Is dat een kwestie van klepje wegschroeven en erin stoppen?? Als je hem dan sloopt en je bent bang dat ze moeilijk gaan doen kun je altijd nog je oude hdd terug zetten? :)
Ja hoor, geen probleem. Zo simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik was het wachten zat :p en heb maar naar een ander nr gebeld wat op de site van Acer stond. Telefonisch ben je in ieder geval zo geholpen :)

Hij is sowieso niet leverbaar met 'n 4200rpm. Je kunt 'm gewoon wisselen voor 'n willekeurige schijf (in mijn geval zou het 'n 5400 worden), zonder dat je garantie vervalt. Alleen garantie met betrekking op de HDD vervalt dan, dus zou je bijv iets krijgen waar die HDD de oorzaak van is, dan heb je geen garantie. Is het bijv je scherm dat iets heeft en niks met de HDD te maken heeft, dan valt dat wel weer gewoon binnen je garantie.

Kzou bijna zeggen "as easy as Dell" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het liefste zou ik een uitgebreidere review lezen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om de X700 terug te throttelen als ik in Word bezig ben met m'n scriptie zodat hij niet warm wordt en de fan niet aanslaat zodat ik in stilte kan werken?
Hoe zit dat met dat reflecterende scherm, dat zie je bij veel laptops de laatste tijd. Ik dacht dat het er bij schermen juist om draaide dat het juist zo mat mogelijk moest zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 16:58
Anoniem: 145676 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:02:
Het liefste zou ik een uitgebreidere review lezen. Is het bijvoorbeeld mogelijk om de X700 terug te throttelen als ik in Word bezig ben met m'n scriptie zodat hij niet warm wordt en de fan niet aanslaat zodat ik in stilte kan werken?
X700 heeft toch 'Powerplay' wat hem automatisch terug schakelt als hoge prestaties niet nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Die X700 schakelt zich met pak em beet 50% terug als je em op gebalanceerdd in powerplay. Gemiddelde accu tijd die ik nu haal met wlan aan en een beetje word-en en internetten is over de 2 en half uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60963

DarkWingDuck schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:34:
Iemand ervaring met de snelheid van die helpdesk?
Daar wordt je niet vrolijk van. Er werken een aantal mensen die niet eens weten waar ze over praten. Zo wilde ik vandaag een hdd opsturen die defect was. Eerst ging dit altijd, nu moeten ze opeens laptop erbij hebben |:(
Ook het woord DOA kennen ze NIET bij acer. Hij wordt gewoon gerepareerd, wat ongeveer 3!!! weken duurt.
Acer heeft zeer mooie laptoppies, maar als je ooit garantie gaat claimen, hou rekening ermee dat je hem dus ongeveer 3 weken kwijt bent. Ps. 1 x was een laptop van ons zelfs in denemarken beland, ipv nederland 8)7 Laptop nooit meer gezien, maar wel nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik kreeg vlak na m'n telefoontje een reply op m'n e-mail. Dus qua reactietijd vind ik 't meevallen. Dat van die garantie heb ik idd ook eerder gehoord... Maarja 't zijn nou eenmaal mooie dingetjes...

Het is overigens toch 'n aluminium behuizing he? Of iig geen plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
eerlijk gezegd zie ik niet echt reden om voor deze te gaan ipv de TM4101wlmi. Dat is een Pentium mobile, die ongeveer even snel is. Maar wel langer mee gaat op een accu. Of je moet het om het crystalbrite scherm en de 64bit ondersteuning doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Videokaart is beter (vind ik persoonlijk wel belangrijk).

De 1,8 Turion is vergelijkbaar met de 1,6 Centrino (kweet 't Centrino is geen cpu, maar ff om 't makkelijk te houden :) ). Ik ga 'm voor minimaal 3jaar gebruiken, als 't goed is is er dan al wel voldoende 64-bit software om te gebruiken, en dan schijnt de performance met zo'n 20% te stijgen.

De accutijd van 'n ruime 2 uur is voor mij voldoende.

Ik vraag me alleen nog af wat voor behuizing 't beestje nouf precies heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
de 4101wlmi heeft bij veel winkels ook een x700, ligt net aan je typenummer (kijk maar bij bestelacer, daar hebben ze de x700 versie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marteltor schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:31:
de 4101wlmi heeft bij veel winkels ook een x700, ligt net aan je typenummer (kijk maar bij bestelacer, daar hebben ze de x700 versie) :)
Ja.. maar dan heeft de 5024 nog steeds dubbel zoveel video geheugen als de 4101... ook loopt de 4101 op 1.6 GHz en de 5024 op 1.8 GHz en benchmarks wijzen uit dat de turion en de pentium-m ongeveer even veel kunnen doen per kloktik.. op 32 bits, dan hebben we het nog niet over 64 bit applicaties gehad..

edit:
Ohja en vergeet niet de slotloading DVD writer >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 145676 op 01-06-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
dubbel zoveel videogeheugen is inderdaad waar. Hoeveel invloed dat zal hebben? Volgens mij wordt het aantal mb videogeheugen regelmatig overgewaardeerd...
Dat ze even veel per kloktik kunnen doen is niet per definitie waar. Dat verschilt heel erg per situatie. :)
Kijk deze pagina maar eens:
http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=turion64&page=7
Hier is te zien dat de p-m de turion duidelijk te snel af is in games. Dat compenseert denk ik ruimschoots de 64 mb videogeheugen t.o.v. 128 mb.
http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=turion64&page=8
gaat ook nog over gaming, hier is het verschil nog duidelijker.
Andersom natuurlijk ook; http://www.gamepc.com/lab...t.asp?id=turion64&page=12

Ik twijfel nog tussen de laptops. De turion kan 64bit aan, wat in de toekomst handig kan zijn. De 4101wlmi heeft volgens mij geen crystal brite, en ik denk dat dat positief is als ik die foto's zo zie. En natuurlijk langere batterijduur. Lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt idd gelijk dat die centrino ietsje sneller is, maar ik denk niet dat je daar veel van gaat merken, dus dat kunnen we in de vergelijking buiten beschouwing laten. Dan komt het dus neer op dat Crystal display wat ik er eigenlijk wel flitstend uit vind zien (nu nog de vraag of het ook flitsend werkt)

De hamvraag is voor mij, hoe veel herrie maken die dingen??

En het is ook beswel hardcore om een turion te hebben en niet een Centrino, dacht ik, verder blijf ik het herhalen, maar een slotloading DVD drive is echt stoer!

Wat is uberhaupt het verschil tussen een travelmate en een aspire, ze zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
"eens amd altijd amd" :P
zo merkgebonden ben eigenlijk niet ;)
slot in dvd...mja leuk, echt voordeel: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
idd, wat is verschil tussen aspire en travelmate?

Hoe is de kwaliteit van de behuizing nou van de aspire?

[ Voor 14% gewijzigd door DarkWingDuck op 02-06-2005 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Waar moet ik aan denken als ik 'm aan ga schaffen?

Zijn er bepaalde do's/don'ts? Zijn er dingen die ik moet controleren, bepaalde accessoires die 'n must zijn? Of andere accu, noem maar op.

Welke tassen zijn goed eigenlijk?

[ Voor 79% gewijzigd door DarkWingDuck op 02-06-2005 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de kans krijgt moet je het scherm controleren op dooie of hete pixels, dus ff met paint een scherm vullen met de primaire kleuren en kijken of er pixels zijn die raar doen. Check ook of hij solide aanvoelt en of hij lekker typt naar je smaakt.
Laptoptassen zijn over het algemeen spuuglelijk, alleen Samsonite heeft een paar rugzakken die OK zijn en dan heb je natuurlijk nog Crumpler. Crumpler tassen zijn mooi en trendy en er lijkt niet in neon letters op te staan: laptop inside.

Als je hem hebt, moet je natuurlijk wel een zooi foto's posten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Deze tassen die ze bij MyCom verkopen lijken me ook wel ok.

Targus Blacktop Messenger Computer C
http://213.206.102.189/My...uctID=54201&productType=1

Targus Messenger Notebook Case
http://213.206.102.189/My...uctID=68620&productType=1

Geen idee of 't goeie kwaliteit is... Maar ik heb 't liefst 'n schoudertas (zo'n posttas zeg maar).

Kzal 's bij die andere 2 merken kijken die jij noemde. Zag van Samsonite pas ook 'n mooie idd :)

Zal proberen om te mogen checken op dode/hot pixels voor aankoop :) En uiteraard komen er dan foto's! Hoop 'm eigenlijk nog deze week te kunnen halen.

Weet iemand ondertussen al wat voor materiaal de casing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DarkWingDuck schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:47:
idd, wat is verschil tussen aspire en travelmate?

Hoe is de kwaliteit van de behuizing nou van de aspire?
Ik zat zelf te twijfelen tussen de Travelmate 8103 en de Aspire 5024 uiteindelijk is het de laatste geworden om de volgende redenen:

Travelmate 8100 Aspire 5024
Pentium M 1.8ghzAMD Turion 64 ML-34 1,8ghz
512MB512MB
ATi X700 128mbATi X700 128mb
80GIG HDD 80GIG HDD
WSXGAWXGA
DVI/BleutoothVGA/
1750-,1150,-

ok de PM is een stuk sneller maar dat wordt gecompenseerd door de 64bit die de AMD heeft, Nu hebben we er misschien weinig aan maar het zal tog een leuke performance boost geven als we volgend jaar overstappen op longhorn. Het is niet leuk om dan nog steeds 32bit te hebben als 64bit de toekomst is.

Het scherm van de Travelmate ondersteunt indd een hogere resolutie, maar imo 1280x800 (WXGA) is voldoende echter de Aspire heeft de cristalbright techniek waardoor het Aspire scherm er veel mooier uit ziet.

Helaas heeft de Aspire 'slechts' een VGA slot ipv een DVI ook mist een interne bleutooth, maar dit is te verhelpen met een kleine dongle.

Verder schijnt de behuizing van de Travelmate van matige kwaliteit te zijn vooral de behuizing achter het scherm dit kan je zo "doorduwen" zie de review op www.tomshardware.com

En dna het laatste maar ook belangrijkste punt. de prijs! De Travelmate is 1750 euro terwijl de Aspire slechts 1150 is. Ik schrok me rot toen ik die prijs van de Aspire zag ben hem ook meteen gaan halen .. en moet zeggen ben er heel gelukkig mee :)

[ Voor 11% gewijzigd door BlowFish op 02-06-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
DVI is toch alleen interessant met tft schermen? Ik werk zelf nog altijd met CRT, ben veel met design bezig en dan merk je toch nog wel dat 'n CRT de kleuren beter weergeeft dan 'n TFT.

Maar hoe zit het nou met de behuizing van de ASPIRE :P ;) haha :)

Die BT boeit me niet zo, kgebruik m'n BT op m'n vaste pc naar m'n gsm puur voor muziek overzetten. Dat kan altijd wel wachten tot thuis, hoef ik niet perse op school ofzo te doen.

Is het overigens mogelijk om in m'n PC 'n soort van wireless kaartje te stoppen die ervoor zorgt dat ik m'n laptop in huis gewoon wireless kan gebruiken via m'n PC? (beetje vage omschrijving :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DarkWingDuck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:13:
DVI is toch alleen interessant met tft schermen? Ik werk zelf nog altijd met CRT, ben veel met design bezig en dan merk je toch nog wel dat 'n CRT de kleuren beter weergeeft dan 'n TFT.

Maar hoe zit het nou met de behuizing van de ASPIRE :P ;) haha :)

Die BT boeit me niet zo, kgebruik m'n BT op m'n vaste pc naar m'n gsm puur voor muziek overzetten. Dat kan altijd wel wachten tot thuis, hoef ik niet perse op school ofzo te doen.

Is het overigens mogelijk om in m'n PC 'n soort van wireless kaartje te stoppen die ervoor zorgt dat ik m'n laptop in huis gewoon wireless kan gebruiken via m'n PC? (beetje vage omschrijving :9 )
behuizing van de ASPIRE is naar mijn mening heel goed! Lekker robuust en het is nog erg mooi ook :) Veder nog nix negatiefs aan de behuizing ontdekt. 1 week in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik ga 'm volgende week halen, eerder gaat helaas niet lukken :(
Kan niet wachten :(

Maareh thnx voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkWingDuck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:13:
bla bla
Ja! Ik heb een tijdje terug bij Mycom een Asus WL138G WLAN kaart gehaald, in m'n pc gestopt en de SoftAP driver van Asus geinstalleerd, zodat je WLAN kaart + computer in een access point verandert Hoef je niet moeilijk te gaan doen met Ad Hoc netwerken. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 145676 op 02-06-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkWingDuck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:14:
Ik ga 'm volgende week halen, eerder gaat helaas niet lukken :(
Kan niet wachten :(

Maareh thnx voor de feedback!
Kan je zeggen dat je zeker geen miskoop zal doen. Op de foto's ziet het crystalbrite scherm er war flets uit maar in de praktijk valt dat reuze mee. Heb het scherm vergelijken met bijvoorbeel de travelmate 4000 serie en dan komt de 5024 toch heeeeeel veel beter uit de bus. Kwa geluid van de fan valt het ook nog reuze mee, slaat af en toe aan bij normaal gebruik in een niet al te warme omgeving. Verder is de dvd brander toch wel prettig die er standaard inzit (dvd dual layer) en werkt de wifi perfect. Let erop dat de frontside knopper voor wifi/bluetooth niet meer werken met de nieuwste launch manager (heb daar al aardig wat mee zitten klooien). Verder voelt de behuizing goed stevig aan met grote scharnieren bij het beeldscherm dat strak vastzit. Als je een klap op de tafel geeft blijft dit scherm stilstaan terwijl de travelmate serie zit te waggelen als een dronken eend.

Zou zeggen veel plezier ermee (heb ik in ieder geval wel }) )

ALs iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
lol :D da filmpje :P

ohw handig van die kaart van asus. Die ga ik ook maar 's aanschaffen da :D

kzat ook te denken om misschien zo'n sleeve te kopen... Ik heb namelijk zo'n posttas, maar biedt zo'n hoes wel genoeg bescherming?

Zijn er bezitters die misschien 'n benchmarkje kunnen maken? :D En heeft een van jullie toevallig ook CS:Source of WoW? En hoe zit 't met Photoshop of renderen? Iemand daar ervaring mee?

Vast bedankt :) _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door DarkWingDuck op 02-06-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DarkWingDuck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:19:
lol :D da filmpje :P

ohw handig van die kaart van asus. Die ga ik ook maar 's aanschaffen da :D

kzat ook te denken om misschien zo'n sleeve te kopen... Ik heb namelijk zo'n posttas, maar biedt zo'n hoes wel genoeg bescherming?

Zijn er bezitters die misschien 'n benchmarkje kunnen maken? :D En heeft een van jullie toevallig ook CS:Source of WoW? En hoe zit 't met Photoshop of renderen? Iemand daar ervaring mee?

Vast bedankt :) _/-\o_
CS Source speel ik nu dagelijks op mijn ASpire 5024. ik speel het eerlijk gezegt liever op mijn laptop dan op mijn PC. P4 2.8ghz @ 3.2ghz , 1024mb, Geforce 6800 GT 256mb

zegt genoeg lijkt me ;)

haal met standaard instellingen high textures medium shadows. tussen de 80 en 100 frames :)

edit:
zeer goede beslissing, snap niet dat meer mensen voor deze laptop gaan. prijs / kwaliteit is hij toch wel de beste laptop op het moment.

[ Voor 16% gewijzigd door BlowFish op 02-06-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Dat is namelijk ook 1 van de redenen voor het aanschaffen (voor mij) van 'n laptop. M'n 1,4Ghz (tijdelijk van 'n maat van me 'n 1.8Ghz geleend) en m'n videokaart, zijn gewoon te traag voor CS:S. Ik moet 't met <20fps doen en dat trek ik gewoon niet.

Heb je nog de 4200rpm schijf? of 'n andere ingestopt? Want ik wil er eigenlijk zsm 'n 5400rpm schijf ingooien. Ik zag bij de pricewatch de volgende:

Toshiba MK8026GAX, 80GB (5400rpm, ATA100, 16MB) € 106,-

Merk je het (bij 'n laptop) goed als je cachegeheugen groter is, in dit geval dus 16MB?
Hoe zijn Toshiba schijven? Want ik heb echt 0,0 ervaring met laptop apparatuur.. ATA100 ging toch in de Aspire he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DarkWingDuck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:27:
Dat is namelijk ook 1 van de redenen voor het aanschaffen (voor mij) van 'n laptop. M'n 1,4Ghz (tijdelijk van 'n maat van me 'n 1.8Ghz geleend) en m'n videokaart, zijn gewoon te traag voor CS:S. Ik moet 't met <20fps doen en dat trek ik gewoon niet.

Heb je nog de 4200rpm schijf? of 'n andere ingestopt? Want ik wil er eigenlijk zsm 'n 5400rpm schijf ingooien. Ik zag bij de pricewatch de volgende:

Toshiba MK8026GAX, 80GB (5400rpm, ATA100, 16MB) € 106,-

Merk je het (bij 'n laptop) goed als je cachegeheugen groter is, in dit geval dus 16MB?
Hoe zijn Toshiba schijven? Want ik heb echt 0,0 ervaring met laptop apparatuur.. ATA100 ging toch in de Aspire he?
ik heb geen flauw idee welke hdd erin zit het is een 4200rpm 80gig en hij werkt gewoon goed. mijn pc heeft een WD 120gig 7200rmp. verschil merk je niet in het dagelijks gebruik. misschien af en toe grote bestanden overzetten dat het wat langzamer gaat maar dat is naar mijn mening wel af te wegen tegen de nadelen. sneller is meer warmte meer warmte is meer geluid + meer stroom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Maar op gebied van snelheid is de HDD tegenwoordig eik altijd de bottleneck, zeker op 't gebied van laptops. Benieuwd wat 't verschil zou zijn bij de Aspire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116053

Ik zou graag nog 1 test van 3dmark2003 willen zien want die standaard uit de box van 5439 op pagina 1 viel me een beetje tegen, ik heb het zelf even gerund op mijn oude bak (mijn specs van mijn pc p4 2.6 / 512 / ati 9700 nonpro.)en daar kwam 4900 uit en ik wilde hem als dtr gebruiken dus lijkt het me niet echt een vooruitgang of zie ik hier iets over het hoofd?

maar als iemand hem nog ff een keer op 2003mark kan testen graag :) ook met de resolutie erbij enzo. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik wilde gisteren de Aspire gaan halen, maar helaas :( OP!?!?!?! Waarom hebben ze 'm in hemelsnaam in de actiefolder staan :S Ze zouden 'm dinsdag of woensdag binnen krijgen, dusseh... nog ff wachten! Zal eind van de week ff foto's maken en posten :)

Hoe zit t eigenlijk met die extra garantie die je erbij kan kopen van Acer? Ze hebben de uitbreidende garantie voor 149,- euro en voor 199,- euro heb je de uitgebreide variant. Wat houdt het precies in en wat kan ik 't beste kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke actiefolder bij wie?

Aspire 1692WLMi meer info >>

Aspire 1692WLMi, Intel(R) Mobile Pentium(R) processor Centrino 1.7GHz(Dothan 740/2MB/533MHz), Microsoft(R) Windows(R) XP Home Edition SP2, 15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm), Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11b/g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 128MB,
€ 1259.00

Is dit misschien iets voor je? Jij wilde toch gelijk alles gaan upgraden aan die 5024? Volgens mij is deze laptop gelijk qua prestaties, alleen lekker opgepompte hdd en natuurlijk 1024 MB DDRII

Ik vind dat 1694 topic ook wel interessant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
ja ik wilde eigenlijk meteen 'n nieuwe 5400rpm schijf erin gooien en er 1gig aan geheugen in hebben, maar ik ga eerst ff bekijken hoe ie zonder die dingen draait.

Dat systeem wat je daar poste is ERG interessant.... Waar heb je die gezien?

De actiefolder waar ik 't over had was van Paradigit, systeem kost E1199,-

ps wat houdt "no FDD" in?

[ Voor 7% gewijzigd door DarkWingDuck op 05-06-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 14:24

Yucko

One clown to rule them all !

Geen floppydrive

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Who needs FDD

Horned Devil had dit systeem gespot

http://www.plover.nl/onlineshop

Ik vind dees ook wel erg interessant, alleen jammer dat er geen turion in zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 15:30

Pubbert

random gestoord

Lijkt me een leuke laptop, die 5024WLMi, had tot nu toe de 8103 op het oog, maar deze is ook zeer interessant.

De accuduur is dus echt zo'n max 2.5 uur met een beetje internetten via de wifi?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De accuduur hangt ook heel erg van je scherm helderheid af. Als je je scherm wat donkerder zet haal je die tijd wel makkelijk (zelf nog wat langer) met wifi en de hele mikmak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ik heb nu 2 reepjes 512MB Twinmos PC3700 in mijn PC hangen passen deze in mijn Acer 5024?

kan ik dus gewoon swappen.. mijn geheugen uit mijn pc in de laptop en andersom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 15:30

Pubbert

random gestoord

BlowFish schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:47:
Ik heb nu 2 reepjes 512MB Twinmos PC3700 in mijn PC hangen passen deze in mijn Acer 5024?

kan ik dus gewoon swappen.. mijn geheugen uit mijn pc in de laptop en andersom :D
Nee, laptops gebruiken SO-DIMMS

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Thund3r schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:06:
[...]

Nee, laptops gebruiken SO-DIMMS
ah ok bedankt, hier heb ik echter weinig verstand van, weet jij of een andere mede tweaker misschien welke reepjes het beste zijn om aan te schaffen 2x 512?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik ga toch maar gewoon voor de 5024WMLi, want ik gok erop dat de 64-bit cpu de toekomst heeft :) en kwas eik al meteen verliefd op da ding ;)

Hehe bedankt voor de betekenis van FDD :P gebruik die shit al zo lang nie meer dat zelfs de afkorting onbekend klinkt :P

[ Voor 13% gewijzigd door DarkWingDuck op 05-06-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146207

Ben je al meer te weten gekomen mbt garantie, ben nl van plan er een aan te schaffen, en hoeveel kost zo'n pixelgarantie ? Heb niet veel verstand van notebooks, ben meer een desktop user :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
Ik heb 'm zojuist aangeschaft! Met 3 jaar aanvullende (calamiteiten) garantie. Had zoiets van "voor die 50 euro meer probeer ik nog meer risico's weg te halen".

Het scherm valt echt gelijk op! Supermooi om te zien, zelfde eigenlijk (voor zover ik kan zien) als die schermen van de Sony Vaio's! Die vond ik zelf altijd al erg mooi. Ik zal er vandeweek ff foto's van maken en posten :) Ik ga nu eerst maar ff m'n pc voorzien van 'n wireless kaart en gebruiken als accesspoint.

Zijn er overigens mensen die zelf windows XP erop hebben gezet? Dus zonder die standaard shit. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Zijn er dingen waar ik expliciet op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey cool man, dat je hem nu hebt.

Meer Foto's!!

Hoe zit het met de fan, slaat die aan als je een beetje zit te internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 16:01
Ik heb deze laptop vrijdag ook besteld bij Alternate.
Verder laat ik de HDD vervangen door een 60GB 7200rpm schijf en plaats ik de huidige schijf in een externe case.

Verder laat ik ook meteen het geheugen vervangen door 2 maal 512MB PC3200

En helaas zit er idd er het nadeel aan dat er geen bluethoot voor te krijgen is. (misschien wel na te bestellen?)

Kan niet wachten tot ik hem hem

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
bluetooth zit er toch al in :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit standaard geen bluetooth in. Is optioneel dus zal er wel zelf bij the prikken zijn als je een los onderdeeltje daarvoor betsled aangezien de frontside bluetooth knop er ook al zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
nope geen BT, maarja in hoeverre gebruik je BT is dan de vraag :) voor mijzelf was 't niet echt van belang.

Heb m'n wireless ook aan de praat gekregen met wat hulp van 'n maat van me, dus m'n PC is nu tevens accesspoint! Erg handig :D

Nogmaals, zijn er mensen die 'm al gereinstalled hebben met 'n schone XP? Zoja, zijn er dingen waar ik op moet letten? Drivers, apps etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
BlowFish schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:25:
[...]

ah ok bedankt, hier heb ik echter weinig verstand van, weet jij of een andere mede tweaker misschien welke reepjes het beste zijn om aan te schaffen 2x 512?
iemand, waar moet ik op lette bij de aankoop van 2x 512mb reepjes voor mijn 5024 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hadden jullie deze review al gelezen?

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:37:
[...]

iemand, waar moet ik op lette bij de aankoop van 2x 512mb reepjes voor mijn 5024 ?
Ik denk dat je Kingston 512MB PC2700 DDR CL2.5 SODIMM erin kan zetten en als je er twee in steekt staan ze volgens mij automagisch in dual setup. Voor de zekerheid ff Acer mailen eerst, aangezien de 5024 nog nergens voorkomt in geheugen config wizards.

Er moeten iig SODIMM 333 reepjes in ;)

edit:
en dan lees je bovengenoemde review en denk je Hmmmm DDR400?? Acer weet het zelf ook niet geloof ik }:O

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 145676 op 07-06-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de memory controller zit in de cpu en deze kan een FSB van 400 mhz aan. Zit er zelf ook aan te denken om er ander geheugen in te zetten en een andere hardere schijf maar voorlopig waar genoeg geld uitgegeven. Even wachten maar totdat er meer 7200 rpm schijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146427

DarkWingDuck schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:58:
Zijn er overigens mensen die zelf windows XP erop hebben gezet? Dus zonder die standaard shit. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee? Zijn er dingen waar ik expliciet op moet letten?
Zelf heb ik windows xp pro 32 bit opstaan. Zonder problemen. Om alles werkend te krijgen heb je de meegeleverde acer syatem disc nodig. Hierop staan de drivers. (Allemaal afzonderlijk te installeren)
Voor de vga kaart, touchpad en acer active link (te activeren met launch manager) moet je perse de drivers van de cd gebruiken (dus niet de drivers op de site van de fabrikant).

Je zult begrijpen dat je dus voor drivers afhankelijk bent van Acer. Waarschijnlijk komen er ook wel 64bit drivers maar voorzie wel problemen als straks longhorn uitkomt. hoop dat dat wel goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De catalist driver versie 5.6 zou ook mobile x700 radeon moeten ondersteunen, maar mij lukt het niet. Is het bij iemand al wel gelukt?

Met patjes modtool gaat het overigens wel goed (driverheaven.net/patje) met versie 5.5. ook versie 5.6 laat het voor gezien.

Iemand een idee?

edit/update: heb te vlug gepost. De catalist drivers worden niet ondersteund door vele fabrikanten. Slechts enkelen, zal weleen kwestie van licenties zijn. Mijn eigen vraag is dus beantwoord. Zie het maar als een mededeling

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 146427 op 09-06-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
dit zou ik ook graag willen weten, de notebook zou echter compatible moeten zijn maar helaas herkent ATi deze notebook niet :'(

ps. Ati herkent wel de Acer Travelmate 8100, dus qua licentie zal het wel goed zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door BlowFish op 09-06-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

w8 ff... de ATi Catalyst drivers doen het niet? Hoe moet je dan gebruik maken van allen functies van de kaart of worden er speciale Acer modded drivers meegeleverd voor de x700?

Nog een vraagje, iemand zei hier dat hij Windows XP Pro erop had gezet. Gaat die hidden Acer Recovery partitie er dan niet aan, en zo ja, wat zijn de gevolgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
hey jongens, de kogel is door de kerk! Ik koop 2 reepjes 512MB geheugen. Ik vroeg me af of deze Corsair VS512SDS400 512MB 400MHZ, 512MB, 400MHZ, CAS 2,5-3-3, Unbuffered, CHIPS, BANKS,
link:

http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=4259

geschikt is? ... Anders iemand sugesties? ik las ook in een bovenstaande review dat het geheugen te langzaam liep en zelfs op 400mhz kon lopen.. zit ik dus goed met deze reepjes?

alvast bedankt.

edit:
scheelt het veel met bv dit duurdere geheugen van corsair > XMS http://www.corsairmicro.c...specs/cmxsd512-3200ll.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door BlowFish op 11-06-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daenney_s schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:39:
w8 ff... de ATi Catalyst drivers doen het niet? Hoe moet je dan gebruik maken van allen functies van de kaart of worden er speciale Acer modded drivers meegeleverd voor de x700?

Nog een vraagje, iemand zei hier dat hij Windows XP Pro erop had gezet. Gaat die hidden Acer Recovery partitie er dan niet aan, en zo ja, wat zijn de gevolgen dan?
Acer levert een system cd mee met alle drivers waarbij de drivers van de x700 en de touchpad gemod zijn door Acer.

Verder heb ik op de C: drive (officiële naam Acer) win xp pro gezet, en de schijf ook maar gelijk ntfs gemaakt. In disc management is te zien dat er nog wel degelijk een hidden partitie van iets meer dan een gig bestaat. Verder beweert Acer dat er twee opties zijn voor recoveren. Dat is met de informatie op de hidden partitie en met een viertal cd roms. Ben dus niet zo bang dat het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 08:59
Ik weet dat dit niet over deze laptop gaat, maar wel over 1 in dezelfde serie, dus.. Heeft er iemand ervaring met de Acer Aspire 5001LMi? Want dit is een laptop die ik wel zou willen aanschaffen, ook voor schoolgebruik voornamelijk, is dit dan een goede keuze denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ik zou dan toch gelijk voor de 5024WLMi gaan...
Het prijsverschil is niet zo gigantisch maar de 5024 is toch zeker beter.
Ten eerste een iets krachtigere processor.

Graka: 5001 64Mb Shared
5024 128MB Dedicated

HDD 5001 40Gb ATA/100
5024 80Gb ATA/100

Ethernet 5001 10/100
5024 Gigabit

S-video 5001 Geen
5024 1

Firefiwre 5001 Geen
5024 1

Display 5001 15.0" XGA TFT LCD with 1024 × 768 pixels resolution
5024 15.4" WXGA Acer CrystalBrite TFT LCD with 1280 x 800 pixel resolution

Verschillen lijken mij duidelijk en ikzelf ga ik voor de 5024WLMi, voor een paar euro meer heb je toch een stuk krachtigere laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
De verschillen zijn idd erg groot tussen een 5001 en een 5024!

Daarom heb ik zelf dus gekozen voor een 5024 als is het maar voor de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 08:59
Ik vind het verschil in prijs nogal groot, en voor een student zonder werk vind ik het nogal wat geld, nu krijg ik wel wat geld van mn ouders voor een laptop, maarja de rest moet ik zelf bijbetalen, en die 200 euri extra heb ik eigenlijk er niet voor. En voor de videokaart hoef ik het niet te doen, ik heb wel een goede videokaart in mn gewone pc zitten, daar game ik dan wel mee, vind ik toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 16:24

Licko

ZVDK

ik ben ook van plan deze laptop aan te schaffen. zijn er mensen hier die er op csen, hl2, gta san andreas of boiling point op spelen? hoe is het met het geluid? en waar hebben jullie m aangeschaft, bij veel winkels staat er dat er een X600 in zit? is dat veel verchil met de X700?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net area 51 erop gespeeld met alle settings op de hoogste stand op 1280 X 800 en alles draait lekker soepel. Ik heb echter voor de 5024 met X700 gekozen. Echt sweet deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ik heb nu ook de Acer Aspire 5024WLMi besteld.
Hij moet volgende week binnen zijn. Ik hoop dat hij in goede staat en zonder defecte dvd-rom en dooie pixels aankomt anders ben ik hem direct voor een maandje kwijt aan Acer repair...
Maar goed, als ik hem binnen heb zal ik hier even wat info zetten betreffende deze Acer Aspire in combo met Windows XP x64 en Linux (distro's die ik ga proberen zijn Ubutnu 5.04, Ubuntu 5.04 x64, FC4 en FC4 x64, en waarschijnlijk nog een paar andere, maar de belangrijkste voor mij is Ubuntu).
Dus ik hoop binnekort hier het vervolg te kunnen posten.

Nog wat, er is wel degelijk een verschil tussen de X600 en de X700 voor zover ik weet, X700 is 128MB Dedicated VRAM en de X600 is shared.
Kijk even op Tweakers.net buyerszone: pricewatch: Acer Aspire 5024WLMi (Turion 1.8GHz; 512MB; 80GB; 15,4"TFT; WXP Home)
Zelf ben ik geen gamer maar een heavy multimedia user, coder, webmaster en vooral ook voor het coden en het runnen van wiskunde programma's is x64 wel leuk...
Ikzelf haal hem bij bestelacer.com want die leveren ook in België...

[ Voor 80% gewijzigd door Daenney op 13-06-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ik heb hem sinds vandag binnen.

Zoals eerder vermeld heb ik er 1024MB pc3200 geheugen in laten plaatsen en een 7200rpm GB schijf. (touchpad word redelijk warm hierdoor)

Ik moet zeggen dat het een super fijne laptop is.

Mijn 3DMARK03 score is 5531
Bij 3DMAK 05 was dit ergens in de 2200

(scores bij een schone installatie van Windows XP Pro met de bij geleverde drivers.

Heb eerlijk gezegd nog geen min punten kunnen ontdekken. (buiten dat hij geen bluetooth heeft, hier voor ga ik morgen naar Acer bellen)

[ Voor 9% gewijzigd door Casejunkie op 15-06-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Casejunkie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:32:
Ik heb hem sinds vandag binnen.

Zoals eerder vermeld heb ik er 1024MB pc3200 geheugen in laten plaatsen en een 7200rpm GB schijf. (touchpad word redelijk warm hierdoor)

Ik moet zeggen dat het een super fijne laptop is.

Mijn 3DMARK03 score is 5531
Bij 3DMAK 05 was dit ergens in de 2200

(scores bij een schone installatie van Windows XP Pro met de bij geleverde drivers.

Heb eerlijk gezegd nog geen min punten kunnen ontdekken. (buiten dat hij geen bluetooth heeft, hier voor ga ik morgen naar Acer bellen)
hey zou jij misschien een testje kunnen runnen om te zien op hoeveel mhz jouw memory loopt? het schijnt met de standaard memory 2x 256mb pc 2700 op slechts 128mhz te lopen.

De chipset zou op 200mhz moeten kunnen lopen, ik heb zelf ook 2x 512mb pc 3200 400mhz bestelt, maar krijg deze pas eind van de week binnen dus ben benieuwd naar jowu bevindingen :)

En mocht je de tijd/ zin hebben , zou je misschien kunnen kijken hoe de battlefield 2 demo loopt? Alles op low is heel goed te doen (1280 x 800) maar despite of de 512mb kunnen de settings niet hoger. Ik heb een reepje 512 uit mijn pc gehaald om te kijken hoe mijn pc battlefield 2 handled met enkel 512mb en dat is indd beroerd t.o.v 1024 (alles @ high , PC= 2.8ghz + 6800 GT )

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Geheugen bandbreedte is 1934MB/s vergelijk baar dus met PC2100 geheugen 133MHz

Zou graag willen weten hoe ik dit kan gaan opschroeven

SiSoft Sandra pro zegt idd dat het geheugen op 2x133MHz draait

[ Voor 48% gewijzigd door Casejunkie op 15-06-2005 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Casejunkie schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:22:
Geheugen bandbreedte is 1934MB/s vergelijk baar dus met PC2100 geheugen 133MHz

Zou graag willen weten hoe ik dit kan gaan opschroeven

SiSoft Sandra pro zegt idd dat het geheugen op 2x133MHz draait
In het bios is gene optie aanwezig om dit te doen :(

had je toevallig de battlefield 2 demo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eens zitten kijken bij everest en daar staan bij het geheugen twe waardes, de normale speed van 166 en van 133. Als ik de test daai van everest komt ie keurig op PC2700 uit. Zou het niet zo kunnen zijn dat er ook speed throtthling wordt toegepast op het geheugen? Dus dat het geheugen switcht tussen de hoogste speed (in dit geval 166) en de laagste speed wat 133 is. Dan zou 200 Mhz geheugen geen probleem moeten zijn.

Edit, heb net nog eens de testen zitten bekijken van everest en komt inderdaad in de vergelijking uit met PC2100. Heb net acer gebeld en krijg hier vandaag of morgen reactie op van de expert. Hopen dat er inderdaad iets aan gedaan kan worden. Gamed op zich nog steeds heerlijk maar als je 166 Mhz geheugen krijgt wil ik ook graag op die snelheid hebben lopen.

Zal posten wat er bij acer uitkomt.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 90702 op 15-06-2005 09:28 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.