Reg. datum: 29 maart 2004
Reg. datum: 29 maart 2004
Het verschil dvd > hdtv is niet zo groot als vhs > dvd. Ik zag laatst weer een nieuw filmpje op de sony schermpjes gevoed door blue ray bij de MM in amsterdam staan, dat ziet er echt super uit, maar ik vraag me nog steeds af of het grote publiek dat ook ziet en er voor wil investeren. Als je ziet hoe lang de cd al bestaat, en dat dit te maken heeft met het feit dat: men er heel veel van heeft, en een goed cd-speler het geluidsniveau enorm kan verbeteren, wat zal dit met dvd doen. Als je het eenmaal hebt (hd) wil je niet meer terug denk ik...maar er zal een draagvlak voor moeten zijn. Als ik zie hoeveel mensen het vrijwel niks kan schelen hoe het eruit ziet...quote:joopv schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:02:
[...]
Moet ik een teiltje onder m'n scherm zetten of zijn ze gemakkelijk uit te wassen?![]()
HDTV is vooral van belang voor de US en andere landen waar de volgende combinatie van factoren in meespelen:
- NTSC systeem (ook wel Never The Same Color genoemd)
- Een hoge levensstandaard zodat er een markt is voor de dure media en tv's
Voor de PAL landen zoals europa is HDTV minder interessant, omdat wij gewend zijn aan een veel hogere beeldkwaliteit. Het verschil PAL <> HDTV is niet zo spectaculair als het verschil NTSC <> HDTV.
jorg