Hoofdcategorieën
Topicacties

het iRiver 7xx/8xx Serie Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 augustus 2004

Ik ben dus opzoek naar een MP3 speler , het liefst een flashspelertje met MIN 1GB
ik zag dus de iRiver iFP-899 mooie speler voor een redelijke prijs alleen kan ik haast geen ervaringen ervan vinden .
en ik kan niet echt een andere goed alternatief vinden van een goed merk en voor een mooie prijs.
dus een paar vragen

Hoelang gaat de batterij ong mee?
geen problemen met de speler ?
is het geluid goed ?

Reg. datum: 06 april 2004

Voor een review zie: http://www.tomshardware.com/mobile/20040826/
Op het design na is er immers geen verschil tussen de 700 en de 800 serie van iRiver.
Zelf heb ik een 795 gehad, en die vond ik zo degelijk dat ik 'm nu opnieuw heb besteld (de vorige werd gestolen :'( ) Persoonlijk vind ik het uiterlijk van de 800 serie mooier, maar het usb-klepje van de 700 reeks lijkt me duurzamer (plastieken schuifje ipv rubberen klepje). Kan natuurlijk inbeelding zijn.

Om je vragen te beantwoorden:

- iRiver heeft het over 40u autonomie, maar dat is wel lichtjes overdreven. Hoe dan ook, volgens de THG-review haal je met één AA toch al 26u en dat stemt zowat overeen met mijn eigen ervaringen (elke werkdag zo'n 2u luisteren, en dat 12 à 13 dagen lang).

- problemen: niet dat ik weet. Altijd handig om de iriver-fora te checken, zo kom je wel 't een en 't ander te weten. De speler is firmware upgradeable, eventuele bugs kunnen dus weggewerkt worden.

- geluid: subliem, zeker in combinatie met een goede oortelefoon. Aanvankelijk waren er wel klachten over spelers waarop er bij lage volumes ruis ("white noise") te horen was, maar dat zou bij de nieuwste spelers ondertussen verholpen zijn. Die van mij had het ook, maar ik vond het geen echt bezwaar, ook al omdat ik de speler meestal in luidruchtige omgevingen gebruikte.

Volgens mij kan je er geen miskoop mee doen :)

mislukt misantroop

Van zodra hij binnen is bij de leverancier in kwestie ga ik die ook kopen :)

Dat bordeauxrood staat gewoon een heel stuk sjieker dan al dat metaal / mat grijs of zwart :p. En hij ondersteunt ogg vorbis - last but not least :)

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

iRiver spelers staan bekend om hun kwaliteit, als je er geen reviews van kunt vinden moet je toch echt beter zoeken.
Er zijn normaal gesproken geen problemen met de speler (zoals het hoort) en ik denk dat je er geen spijt van zal krijgen, dit zijn imho de perfecte flash spelertjes.
Ik heb zelf de voorganger van dit model gehad (256MB versie) en die doet het nog steeds perfect (2 jaar oud)

drum- & forumfreak

De iRiver 700/800 serie is inderdaad zo'n beetje perfect.

iRiver: 899:

- Volgens THG 26 uur op 1 AA batterij
- 1GB
- OGG support
- FM radio
- FM recorder
- Voice recorder
- Line-in recorder
- Aansluiting voor externe microfoon
- Mp3 encoder (alle opnames direct als mp3 opslaan)
- fatsoenlijk vermogen voor zware koptelefoons
- fatsoenlijke controls
- fatsoenlijk design
- fatsoenlijke oordopjes meegeleverd
- fatsoenlijke prijs: pricewatch: iRiver iFP-899, 1GB (USB 2.0, Radio)

Betere flashspelers zijn er gewoon niet, de duurdere 900 serie onderscheidt zich alleen door het gebruik van een kleurendisplay.

Yokozuna wijzigde dit bericht 21-03-2005 21:50 (66%)

'k Heb die van mij nu besteld bij mp3spelers.nl, betrouwbare winkel toch?
Ik kom hier niet zo vaak, maar naar't schijnt stond die vroeger vermeld in de "shop survey". Nu vind ik die daar niet meer terug, ook niet onder "holland global"... Iemand enig idee hoe dit komt? :|

Btw, ook de fm-tuner op die iRiver is schitterend :9~

drum- & forumfreak

In welke zin schitterend?

Goede ontvangst, zelden storingen of ruis, eenvoudig om opnames te maken én leuk extraatje: met behulp van het manager-programma op je computer kan je de voorgeprogrammeerde stations een naam geven :p

drum- & forumfreak

Hoe weet je dat van goede ontvangst, ik heb nu 2 reviews gelezen, alleen volgens mij niets kunnen vinden over radio prestaties. Goede ontvangst zou wel logisch zijn als de oordopjes als 'antenne' worden gebruikt ;)

Er zit volgens mij ook gewoon 1 record-knop op het ding, echt een pré voor opnemen. Ik weet ook bijna zeker dat de 899 het gaat worden, ultieme speler voor mij.

Yokozuna wijzigde dit bericht 21-03-2005 22:17 (39%)

Dat van goede ontvangst weet ik omdat ik zelf al zo'n speler heb gehad gedurende een drietal maand. 8)7 :P

Maar goed, omdat je blijft aandringen, een heel kort sampletje dat ik er ooit eens mee heb opgenomen 8) : http://users.skynet.be/ulixes/TUNER000.MP3
Ik woon vlakbij Brussel, erg stedelijk gebied dus, misschien dat dat bijdraagt tot de goede ontvangst...

Reg. datum: 04 november 2001

Ik heb ook een 795 en ben er zeer tevreden mee; het enige puntje wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat indien het heel erg koud is je binnen no-time door een batterij heen bent; record was wel ongeveer een half uurtje voor een AA batterij. Maar dat zegt misschien meer over de batterij (Philips) dan over de 795.

Trouwens ik heb wel zeer slechte ervaring met mp3spelers.nl, ik had hem daar eerst gekocht maar hoop gezeik en daarna bij mp3man in rotterdam gehaald.

drum- & forumfreak

quote:
ulixes schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:25:
Dat van goede ontvangst weet ik omdat ik zelf al zo'n speler heb gehad gedurende een drietal maand. 8)7 :P

Maar goed, omdat je blijft aandringen, een heel kort sampletje dat ik er ooit eens mee heb opgenomen 8) : http://users.skynet.be/ulixes/TUNER000.MP3
Ik woon vlakbij Brussel, erg stedelijk gebied dus, misschien dat dat bijdraagt tot de goede ontvangst...
Zeer goed inderdaad! Moet heel veel moeite doen om ruis te horen (hoor het eigenlijk nieteens). Deze serie verdient wel een eigen topic ja.
quote:
Trouwens ik heb wel zeer slechte ervaring met mp3spelers.nl, ik had hem daar eerst gekocht maar hoop gezeik en daarna bij mp3man in rotterdam gehaald.
Bovendien zijn er goedkopere winkels :)

Yokozuna wijzigde dit bericht 21-03-2005 22:38 (32%)

Mijn zus heeft de 895, enige nadeel is dat hij wel erg groot is.

ik heb de 899 besteld 8)
bij mp3spelers.nl ik heb echter een vrij goede ervaring met deze webshob

maar ik bestel em hier omdat ze hem bij mp3man niet meer hebben (die zou ik gewwon ff kunnen oppicken)

drum- & forumfreak

quote:
Zoutvat schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:38:
Mijn zus heeft de 895, enige nadeel is dat hij wel erg groot is.
Hij past makkelijk in je broekzat of andere zakken, dus what's the deal? HDD spelers zijn bijv. veel groter. De 899 is niet bijzonder veel groter dan de Creative N200 of de Samsung Yepp 1GB, de enige concurrenten van deze speler.

Nog een kleine "issue" die je wel eens tegenkomt op iRiverfora betreft de overdrachtsnelheid van de speler. Ook al beschikken de modellen vanaf 256mb over usb 2.0, toch blijkt het overzetten van bestanden soms nog vrij traag te gaan, zeker wanneer je de ums-firmware gebruikt.

Voor mij persoonlijk geen probleem, enerzijds omdat ik toch geen 2.0-poorten heb op mijn computer, anderzijds omdat dat beetje extra tijd me niet echt stoort.

drum- & forumfreak

2MB/s toch zoiets? Komt gewoon door goedkope/trage CF/SD kaartjes die dan gebruikt worden. Voor die doorvoersnelheid voldoet USB1.1 volgens mij ook, maarja.

Yokozuna wijzigde dit bericht 22-03-2005 16:57 (27%)

Niks te zien...

Mijn ervaring is dat als je mp3-vbr gaat gebruiken je snel naar de UMS firmware gaat grijpen.
Deze skipt naar het volgende nummer als hij het nummer niet "leuk" vind (sommige mp3-vbr's doen nogal es raar), de manager firmware reset. Met als gevolg dat met de shuffle functie die hetzelfde is dit nogal irri is (dat merk je alleen als hij reset steeds, vooral irritant als zo'n vbr-mp3 in het begin staat).

Verder ben ik bijna helemaal tevreden over mijn 899, alleen het rechter oordopje tikt als je het kabeltje iets teveel beweegt (lees lichte hoofdbeweging of wind is al genoeg). Is dit normaal of moet ik dit niet accepteren (rma'en?)?

Verder is dit echt een top speler, heb hem een paar dagen en al veel plezier van gehad.

Hell / 0

wat is een mp3-vbr ?

Reg. datum: 16 december 2001

quote:

Variable bit rate.
Dus niet vast op bijvoorbeeld 128kbps, maar varierend tussen bijvoorbeeld 80 en 192kbps. Als het qua geluid nodig is gaat ie richting de 192, of als er niet veel verschillende frequenties zijn gaat ie naar de 80. Levert betere geluidskwaliteit met een kleiner bestand.

FAQ vraagje imho

Jullie doen net alsof de functie hoofd-agent zo hoog is.
Zou bij ons neerkomen op de functie ervaren-knoppendrukker.
[206 Quiksilver / VFR 750F] [LastFM]

Reg. datum: 14 augustus 2002

hmmm... ik heb een geweldige Iriver discman al poosje... zoek nu een flashplayer... maar wat ik zo ontzettend slecht vind is dat er nog geen 1 player is die mooi, klein, goede kwaliteit en features heeft MET geheugenuitbreiding.

zeker als je discman gewend ben kan je gewoon niet meer zonder geheugenuitbreiding...

Nu komt er heel binnenkort wel een Lexar LDP-800 uit... met SDslot... maar dat is dan ook echt de enige.

Helaas bouwt Iriver (mijn favo) geen players met geheugenuitbreiding... ontzettend jammer...

de 899 is een geweldige speler, heb hem in mn handen gehad... alsie een sdslotje had zou hij in mn handen blijven :)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

drum- & forumfreak

Inderdaad, maarja ach, 1GB puur voor muziek is gewoon zat. Op vakantie zou je waarschijnlijk ook niet meer dan 14 albums meenemen.

Een film van 1.4GB past er niet op nee, maar films kun je gewoon downloaden, beetje fatsoenlijk up&download kost niet veel meer tegenwoordig. Ik zie die 1GB dus niet als een nadeel.

Reg. datum: 29 januari 2005

Wie van jullie kan me iets vertellen over de kwaliteit van de voicerecorder? Ik wil hem voornamelijk daarvoor gaan gebruiken in een omgeving met zeer veel geluid. Kan ik mezelf dan toch nog verstaan ondanks alle omgevingsgeluiden? (racegeluiden) en hoelang kan ik in de slechtste kwaliteit opnemen op een 256 MB stick?

Alvast dank!

Hoi..

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Imho zit het met de kwaliteit wel goed, ik heb in school ns wat opgenomen, en dat was ondanks het lawaai in de klas gewoon goed te verstaan, prima kwaliteit.
Volgens mij kun je wel 2 dagen ofzo opnemen op slechtste kwaliteit.

Reg. datum: 02 maart 2004

ik heb ooit de ifp 390t gehad, en die is qua specificaties redelijk hetzelfde als deze. En ik kan je vertellen: de kwaliteit van de voicerecorder was de beste die er toen te krijgen was, iig op een mp3 speler ingebouwd dan. Verder prima dingetje. Ik ben erover aan het denken om deze te gaan halen, vooral omdat die 390t me ook zo ontzettend goed beviel. iriver is tot nu toe verreweg het beste merk spelers die ik ben tegengekomen. Zijn soms wel wat duurder, maar wat je er voor terugkrijgt is wel erg goed!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: