Voor een review zie:
http://www.tomshardware.com/mobile/20040826/
Op het design na is er immers geen verschil tussen de 700 en de 800 serie van iRiver.
Zelf heb ik een 795 gehad, en die vond ik zo degelijk dat ik 'm nu opnieuw heb besteld (de vorige werd gestolen

) Persoonlijk vind ik het uiterlijk van de 800 serie mooier, maar het usb-klepje van de 700 reeks lijkt me duurzamer (plastieken schuifje ipv rubberen klepje). Kan natuurlijk inbeelding zijn.
Om je vragen te beantwoorden:
- iRiver heeft het over 40u autonomie, maar dat is wel lichtjes overdreven. Hoe dan ook, volgens de THG-review haal je met één AA toch al 26u en dat stemt zowat overeen met mijn eigen ervaringen (elke werkdag zo'n 2u luisteren, en dat 12 à 13 dagen lang).
- problemen: niet dat ik weet. Altijd handig om de iriver-fora te checken, zo kom je wel 't een en 't ander te weten. De speler is firmware upgradeable, eventuele bugs kunnen dus weggewerkt worden.
- geluid: subliem, zeker in combinatie met een goede oortelefoon. Aanvankelijk waren er wel klachten over spelers waarop er bij lage volumes ruis ("white noise") te horen was, maar dat zou bij de nieuwste spelers ondertussen verholpen zijn. Die van mij had het ook, maar ik vond het geen echt bezwaar, ook al omdat ik de speler meestal in luidruchtige omgevingen gebruikte.
Volgens mij kan je er geen miskoop mee doen