Hoofdcategorieën
Topicacties

S3 Deltachrome : The return of S3?

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Deze kaart is net als aandelen. Als je ze per ongeluk hebt gekocht toen ze hoog stonden moet je ze niet verkopen als ze laag staan.

Over 50 jaar is deze kaart goud waard! Hoop ik..
quote:
Hoe werken de S3 Linux drivers eigenlijk?
Voor deze kaart? Niet.
quote:
Volgens mij heb ik die weleens zien staan toen ik een kernel aan het compilen was.
Kan kloppen..
quote:
Ultraman schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:54:
Waarom dacht ik dat een jaar geleden? 8)7
Anyhoe, jammer man. Maar je hebt wel een goed werkende agenda of geheugen ;)
Agenda, nope.. Mijn geheugen is een zeef.. Ik snap er niets van! :+

Maar wat bedoelde je nu eigenlijk met je post? Was het een reactie op "Ik zie nog maar 1 oplossing voor S3: drivers en specificaties open maken onder een "goede" licentie, en de complete Linuxmarkt aan zich binden. Dat is nu nog een gat in de markt waar ze in zouden kunnen springen." of dacht je dat er nog nieuwe drivers voor Windows zouden komen?
quote:
[...]
Heb je het hier nou niet over framebuffer drivers?
quote:
AtleX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 17:15:
Weet ik niet eigenlijk. :X Ik meen mij te herinneren dat er ook gewoon drivers voor S3 kaarten waren die nog iets van 3D aankonden, maar hoe goed die zijn weet ik niet.
Klopt, de Savage 3D, Savage MX/IX, Savage 4, Supersavage en Prosavage/Twister werken onder Linux met open drivers. Wat recentere onboard meuk ook geloof ik. En voor de PCIe Chrome is schijnbaar ook een Linuxdriver, maar of die open of gesloten is en in hoeverre die werkt weet ik niet.
Master of the Edit-button

Hmm, grappig topic. :)
Ik weet nog van m'n eerste Pentium machine (een naar 200Mhz overclockte 166Mhz versie :P ) dat ik daar van m'n zuur verdiende krantenwijk centen een Diamond Stealth III (Savage4, PCI, 8MB) in had geprikt.
Die deed het verbazingwekkend goed trouwens, voor wat ik gewend was (kaart er voor was een S3 Trio32 met 1MB )
Unreal Tournament in S3 MeTaL mode werkte ook nog wel (hoewel m'n PC er te traag voor was, maar strak beeld joh! :P ), en Tombraider ging als een speer :P Oh en MotoRacer natuurlijk, die zo veel strakker er uit zag en soepeler liep met die S3 kaart...

SIndsdien nog wat S3 kaartjes in werking gezien, maar nooit zelf gehad. Maar goed ook :P
Daarna vlug over gestapt op een systeem met AGP en een GF2GTS :P

McKaamos wijzigde dit bericht 17-01-2008 18:20 (7%)

Mijn naam is Gasaansteker! De duistere heerser van de 21ste eeuw! Want ook Lucifer raakt verouderd....
[hr]McKaamos heeft nu ook een blogje

You got n00bsticked.
Reg. datum: 12 februari 2005

S3 is terug in de videokaartenwereld met de S3 Graphics Chrome 440 GTX 256 MB

http://www.techpowerup.com/reviews/S3/Chrome_440_GTX/

64-bit bus. 256MB geheugen. 800MHz core, 800MHz mem 1.2ns GDDR3.

Klokt naar 1000+ MHz @ core en 850 @ mem. Performance is belachelijk maar goed...
quote:
VOORDELEN:
Low profile
Low resolution 3D Performance on par with products from ATI and NVIDIA
Low power consumption
Good overclocking potential
Native HDMI output
Low power consumption
Not made by evil ATI or NVIDIA
HDMI Audio integrated in GPU
PCI-Express 2.0 support
DirectX 10.1 support

NADELEN:
Limited driver/software support
Only supported HD player is WinDVD (no PowerDVD support, yet)
A bit on the expensive side
3D performance very limited
Limited availability
No fan control

Rosetta@Home, 'cause we are worth it!

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

Nadelen:
S3 gaat je drivers schrijven. Overweeg je geld in een goed doel te stoppen ipv. een videokaart van S3.
G A M E !
Reg. datum: 07 augustus 2000

quote:
Jejking schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 02:41:
[...]
Sterker nog... Chrome 500 heeft rond juni al z'n tapeout gehad... en die heeft een 128-bit memory interface.

Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(

Muay Thai..
Reg. datum: 09 december 2005

Volgens mij zitten ze op het niveau van een geforce 4... maar dan met DX9

You got n00bsticked.
Reg. datum: 12 februari 2005

Heb je het stuk gelezen? DX10.1... ;)

Rosetta@Home, 'cause we are worth it!

Coconut + Swallow = ?
Reg. datum: 12 maart 2003

quote:
Jejking schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 02:41:

http://www.techpowerup.com/reviews/S3/Chrome_440_GTX/

64-bit bus. 256MB geheugen. 800MHz core, 800MHz mem 1.2ns GDDR3.

Klokt naar 1000+ MHz @ core en 850 @ mem. Performance is belachelijk maar goed...

[...]
Wel ze proberen natuurlijk de "niet gamers pc" markt te kraken. Geef ze gelijk voor elke gamer pc worden er 9 office pc's verkocht.

Nu is het wel een moeilijke markt om binnen te komen want marches zijn laag. Verkoop veel met lage marges en maak een beetje winst. Helaas voor S3 hebben ze geen top segment, in het top segment wordt veel ge-investeerd en daar worden de doorbraken behaalt.

S3 heeft geen top segment dus geen onderzoek op het niveau van nvidia of ati!

Oh en over Dx10.1 wat heeft ondersteuning voor zin als de kaart te zwak is om er iets mee te doen? Nu ja we moeten het maar aanzien!

Oh en drivers....well.. misschien kunnen een dag wel drivers maken die wel presteren! En wel direct leveren wat ze beloven (zoals de S2000 bepaalde functies zou krijgen maar die werkte niet)

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: