Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 08:57
Ik twijfel tussen deze twee pda's met ingebouwde gps. Ik weet dat alleen de accessoires verschillen. Toch las ik dat de nieuwere Mitacs voorzien zijn van een gevoeligere (HS) GPS. In sommige gevallen moet je daarvoor de firmware upgraden en in sommige gevallen is de Mitac al voorzien van de laatste firmware.

Weet iemand of de goedkopere Yakumo ook wordt geleverd met die betere GPS? Voor zover ik kan vinden op internet is er alleen voor de Mitac en Medion versie een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 23:15
wellicht niet helemaal de bedoeling, maar heb je de Acer N35 overwogen?

is ook met ingebouwde GPS

http://global.acer.com/products/pda/n35.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Tips zijn altijd welkom! zal hem bekijken.

Staat niet in de pricewatch? wel een n30 gps.

[ Voor 37% gewijzigd door jaspov op 20-02-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Er is meer dan de pricewatch ;)

Hier bijvoorbeeld...

Afbeeldingslocatie: http://www.icecat.biz/img/norm/high/148847.jpg

Ca. €350,- inclusief een 256MB SD Card met voorgeinstalleerde applicatie (Destinator 3) en Benelux-maps. Ik weet niet of alle accessoires meegeleverd worden die je bij de Mitac Mio 168 wel krijgt (autohouder etc).

[ Voor 48% gewijzigd door Devster op 21-02-2005 16:13 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Dericteur
  • Laatst online: 04-05 23:15
acer n35 is qua accessoires net zo compleet als de mitac 168, dus ook met zuignap etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128154

ik twijfel ook tussen een acer n35 en de mitac.
welke kan ik beter nemen.
word gebruikt voor navigatie enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Gezien er helaas niet veel wordt gepost in dit topic, dan maar wat input ;)

Ik kan helaas niks zeggen over de Acer PDA omdat ik daar geen ervaringen mee heb.
Ik bezit zelf de Mitac Mio 168 en hieronder dan ook een kleine gebruikers-ervaring;

- Ik heb hem gekocht nadat ik mijn schoonvader met dezelfde pda zag rondlopen, ik vond het een gaaf apparaat, en vooral erg makkelijk omdat het GPS systeem er al ingebouwd zit. Ik vroeg dus ook aan hem hoe goed dit werktte, en hij was er te spreken over. Leuk te vertellen is misschien dat hij deze PDA dan ook veel gebruikt om te gaan "Geo Cachen" (Schat zoeken in het bos). Dit doet hij icm een bepaald stukje software wat toch ruim op de X aantal meters precies is. Volgens hem werkt deze GPS ontvanger, secuurder dan de oude die hij voorheen had, en via een kabel die hij gebruikte icm zijn oude PDA.

Uiteindelijk besloten hem zelf te kopen, vooral omdat ik mezelf kwijt rij als ik de straat al uit ben ;)bij wijze van dan. Ik heb hem online gekocht, zonder extra opties, dus geen geheugen, geen tom-tom software.

Toen ik hem binnen kreeg, viel me al snel op dat er veel accesoires bij zaten, o.a:
- Auto lader, auto bevestiging voor op het raam, tasje, hoesje, active sync kabel, lader voor thuis, etc.

Hier was ik al erg blij mee en besloot het apparaat te gaan gebruiken i.c.m TomTom Navigator 3.
Hier en daar wel eventjes moeten zoeken hoe de software geconfigureerd moest worden om de interne GPS antenne te gebruiken, maar na wat instellingen wijzigen werkte dit ook als een trein.

Het ontvangst is naar mijn mening perfect, als ik een minuut buiten sta dan heeft hij al contact met ruim 7 sattelieten en daar ook prima ontvangst mee. Ook in de auto werkt hij binnen een aantal minuten. Ontvangst is de hele weg goed .

Ook heb ik wat multimedia ge-upload naar het apparaat, en met winamp voor de pocket-pc wat mp3's afgespeeld, helaas is natuurlijk de kwaliteit via het interne speakertje niks, maar samen met TomTom werkte dit zonder stotteren.
Ook video werkte prima, Betaplayer voor PPC geinstalleerd en video's worden full-screen (op de zeikant) afgespeeld zonder haperingen (wel eerst even converteren naar PPC formaat ;))

Al met al ben ik er te spreken over deze, tevens mijne eerste PDA die ik gekocht heb :)

[ Voor 9% gewijzigd door bbrother op 01-03-2005 21:12 ]

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is trouwens een goedkoop wlan cf of sd kaart? want ik wil een pda met geintegreerde gps maar weet niet of het met cf of sd kaart word. omdat ik graag wlan erop wil later :).

dus wat kost zo een kaartje ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 04-05 23:12

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Anoniem: 128154 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:47:
wat is trouwens een goedkoop wlan cf of sd kaart? want ik wil een pda met geintegreerde gps maar weet niet of het met cf of sd kaart word. omdat ik graag wlan erop wil later :).

dus wat kost zo een kaartje ? :)
pdashop.nl

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb ook een 168. Het is mijn 5e PDA ongeveer.

Als je voor de mio gaat krijg je er een lederen tasje bij. De yakumo heeft dit niet .. dacht ik :)

De mijne werkt opzich prima nadat een fix heeft gekregen. Helaas duurt het soms 5minuten voor het zover is. Dit is overigens op te lossen door de externe antenne te pakken. Deze heeft binnen 10sec een fix !

Er zijn 2 versies geweest waarvan de ene versie een mindere antenne heeft. Dit is later opgelost door nieuwe firmware. Als je hem gaat gebruiken als GPS apparaat is ie prima. Wil je daarnaast nog filmpjes kijken/spellen snel spelen ga dan voor een sneller model. Er is trouwens sinds een paar weken een nieuw model mio .. ook leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Wimo. schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:04:

Er zijn 2 versies geweest waarvan de ene versie een mindere antenne heeft. Dit is later opgelost door nieuwe firmware. Als je hem gaat gebruiken als GPS apparaat is ie prima. Wil je daarnaast nog filmpjes kijken/spellen snel spelen ga dan voor een sneller model. Er is trouwens sinds een paar weken een nieuw model mio .. ook leuk
Ja, je kan ook moeilijk navigeren (dus half op je schermpje kijken), auto-rijden, en filmpjes kijken tegelijk. Dat komt niet helemaal ten goede van je veiligheid denk ik :P

Het is met 300 MHZ CPU niet de meest snelle op het moment, ik dacht dat Asus de snelste had op de markt, met 522 MHZ. Ik heb overigens de externe antenne nog nooit geprobeerd, naar mijn mening werkt de interne al perfect. Tsja, alleen die fix, maar daar kan ik wel op wachten ;) Mn auto loopt ook eerst ff warm.

DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar verder is een ingebouwde gps niet minder dan een externe bij andere pda's?

ik wil graag 1 met geintegreerde gps + een cf II slot en verder hoeft er niks boeiends op te zitten, weet iemand welke iets is voor mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

is er eigenlijk een groot verschil tussen PDA - GPS oplossingen en zuivere GPS toestellen voor in de auto?
-> het prijsverschil is wel redelijk groot, een GPS waarvoor ze reclame maken om in de auto te gebruiken kost makkelijk tussen de 500 en 700 euro... terwijl een PDA - GPS makkelijk 300-400 kost?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131771

Heeft iemand al ervaring met de Mitac Mio 268? Verder las ik dat er een nieuwe Acer (de N50) op de markt is die ook een ingebouwde GPS zou moeten hebben. Ik heb dit nog niet kunnen verifieren. Weet iemand of dit klopt? De Acer N50 heeft o.a. een vervangbare accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja dat klopt. maar de n35 heeft ook gps alleen geen bt.

ik wil de n35 ook eventueel alleen weet ik niet of er een goedkoop sd wifi kaartje voor is, ik ga gene 100 euro ofzo neerleggen voor wifi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk toch dat ik voor de yakumo 300 ga :)
koop er een los auto houdertje bij en dan heb ik een goede pda als het goed is:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 01-05 12:03
Ik verkoop ze bij ons de winkel op dit moment, en ben er eens mee aan het stoeien geweest.
Voor een PDA zit er best een redelijk geluid in die Yakumo, en datgene wat je echt nodig hebt wordt meegeleverd, nl. een caradapter, een lichtnetadapter met een europese en een ik geloof amerikaanse stekker. Natuurlijk wordt er ook een USB-kabel meegeleverd om de PDA te kunnen synchen met je Outlook agenda (en natuurlijk om je navigatiesoftware te installeren/updaten).
Verder durf ik je zo weinig meer te vertellen dan de gegevens die je bij Yakumo op de website ook wel kan achterhalen (PDF'je).

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
De prijs scheelt toch weinig tussen die yakumo en de mitac? Mitac heb je alleen een grotere sd kaart voor nodig, verder zit alles wat je nodig hebt er wel bij. Verder is mitac een groot bedrijf en yakumo maar een stickeraar.....Misschien ook iets om mee te nemen in je keuze. Trouwens als we het ook over de acer n35 hebben. Ik kan geen fatsoenlijke benchmarks vinden van die samsung chip. Schijnt een hogere ipc te hebben. Iemand leuke benchmarks gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Overigens ben ik er nog niet achter wat het maximale SD-Ram is wat je in de Mitac 168 kan stoppen.
Ik kon op review sites er niet zoveel over vinden. Ik weet dat er 512 MB zonder problemen in past, maar ik wou voor een 1 GB kaartje gaan. Iemand daar ervaringen mee?

Beetje lullig als hij maar 3/4 zou zien..

[ Voor 5% gewijzigd door bbrother op 04-03-2005 08:02 ]

DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Ik heb er een gieg in zitten en daarvan herkent ie alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De Mitac/Yakumo is wel kleiner dan de Acer:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/large/0000000227_1tg614818216846.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/large/0000000227_WQDa131668161237.jpg

Mitac/Yakumo Review: http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=223
Acer N35 review: http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=227

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
ik heb die Acer N35 (met TomTom 3) en vind het echt een ideaal dingetje :) werkt erg fijn, ik kan hem niet vergelijken met die yakumo of mitac (omdat ik die niet heb :+ ) maar ik vindt dit toch wel een erg fijne pda met gps :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60962

bbrother schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 08:02:
Overigens ben ik er nog niet achter wat het maximale SD-Ram is wat je in de Mitac 168 kan stoppen.
Ik kon op review sites er niet zoveel over vinden. Ik weet dat er 512 MB zonder problemen in past, maar ik wou voor een 1 GB kaartje gaan. Iemand daar ervaringen mee?

Beetje lullig als hij maar 3/4 zou zien..
Een GB is geen probleem voor de MIO 168, denk er wel aan dat je er geen Apacer indrukt. De MIO kan, op de een of andere vreemde manier, niet met dit merk omgaan. De duurdere merken zijn geen probleem. (Uit ondervinding gemerkt ... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57149

ik heb gehoord dat er een nieuwe model mitac / yakumo uit zou komen die een stuk beter zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Er zitten altijd nieuwe modellen aan te komen in de tweaker business ;-) Het schijnt dat de yakumo binnenkort met recentere gps software wordt geleverd, mits je de versie met software koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik twijfel tussen de yakumo 300 gps of een ander pda die ook gps heeft maar met CF slot.
ik kan geen pda vinde voor ongeveer 300 euro net als de yakumo met gps maar dan met CF slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Bas! schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 10:06:
Ik heb er een gieg in zitten en daarvan herkent ie alles
Top!
Anoniem: 60962 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:31:
[...]

Een GB is geen probleem voor de MIO 168, denk er wel aan dat je er geen Apacer indrukt. De MIO kan, op de een of andere vreemde manier, niet met dit merk omgaan. De duurdere merken zijn geen probleem. (Uit ondervinding gemerkt ... :( )
Ik heb er opt moment een 256 MB van Apacer in zitten, standaard huismerk van de Mycom lijkt et wel. Ik ga dan toch voor een ander merk, dank je voor de tips ;)

DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dogooder

dus...

Kan de gps van de mitac ook hoogte bepalen? Of kunnen pda gpsmodules dat sowieso niet?
Anoniem: 128154 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:20:
ik twijfel tussen de yakumo 300 gps of een ander pda die ook gps heeft maar met CF slot.
ik kan geen pda vinde voor ongeveer 300 euro net als de yakumo met gps maar dan met CF slot.
ik ben ook op zoek naar een pda met gps en CF slot, had je er al 1 gevonden van boven de 300 of helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar heb je dat gehoord, specs, ... ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dogooder

dus...

Anoniem: 98265 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:33:
waar heb je dat gehoord, specs, ... ? :*)
wie heeft wat gehoord en welke specs??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57149 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:44:
ik heb gehoord dat er een nieuwe model mitac / yakumo uit zou komen die een stuk beter zou zijn..
sorry had niet gezien dat er 2 pagina's waren :s

en daar ik nog 2 maand moet wachten op rijbewijs heb ik nog even de tijd om uit te kijken naar een misschien beter model tegen dan van de Mitac Mio ? want dit is echt een super pda-gps voor z'n prijs lijkt me..

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 98265 op 10-03-2005 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22226

Ook ik heb negatieve ervaring van de combinatie Mitac-168 & Apacer.
Heb 512 Nb Apacer en ieder keer vastlopen, iedere keer reset enz.
Opnieuw installeren gaf geen verbetering.
Toen geprobeerd met Dane-Elec en deze combinatie werkt feilloos.
Zit nu met een (voor mij) waardeloos kaartje.... :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke software hebben jullie nog bijgekocht op de pocket pc

of welke interessante navigatie software (-links?) hebben jullie? (heb tomtom & alturion)
Vb. flitspalen (kan dit ook voor frankrijk enz?)

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er is een nieuw versie van de yakumo 300 met ppc 2003 se als ik het goed heb.
is dit een grote verbetering??
of heb ik er niks aan als navigatie en internet/msn gebruiker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Er is ook een nieuwe alpha en een Yakumo deltaX GPS waarbij ook de GPS draaibaar is. Die alpha schijnt identiek te zijn aan de acer n35.

http://www.yakumo.de/produkte/index.php?pid=12
http://www.heise.de/newsticker/meldung/57371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 30-04 21:48
Als ik de yakumo delta 300 en de mitac mio 168 vergelijk dan valt me op dat deze er exact hetzelfde uitzien.

mitac mio 168
http://www.mio-tech.com/products/gps/168/spec.asp#1

yakumo delta 300
http://www.yakumo.com/pro...php?pid=1&ag=PDAs#1033999

Bovendien zijn de specs hetzelfde, wat de prijs betreft zit de mitac mio 168 op 305 eur en yakumo delta 300 op 259 eur. Nou vraag ik me dan toch af wat het verschil is.... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
ze ZIJN hetzelfde. Enkel wat erbij zit verschilt (Mitac: hoesje, autohouder, externe antenne). Alleen weet ik niet of Mitac ook al met 2003 SE komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maakt het uit of op de 300 2003 zit of 2003SE?? want er is een nieuw delta 300 met 2003SE.
maar wat verbetert het? of is de gewone 2003 goed zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Nog even een verschil met de Acer N35.

De MIO (en Yakumo) hebben een 300MHz processor. De ACER een 266MHZ. Misschien toch iets om mee te nemen in een beslissing.
Anoniem: 131771 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:47:
De Acer N50 heeft o.a. een vervangbare accu.
...maar die N50 heeft weer geen GPS als ik het goed heb... en valt daarmee dus eigenlijk af in de vergelijking...

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 19-03-2005 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Yakumo heeft nu ook een nieuw model. Is identiek aan de N35. En nog een nieuwe pda met gps.

http://www.heise.de/newsticker/meldung/57371
http://www.internetmagazi...?id=36890&type=0&nrubrik=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook hier weer toch het verschil in processor snelheid (...alleen de Yakumo Alpha is gelijk aan de 266 van ACER, de rest van de Yakumo modellen zijn 300mhz).
Verder zie ik in het gelinkte artikel [ http://www.heise.de/newsticker/meldung/57371 ] het volgende staan:
Im Innern des Winzlings arbeitet eine Samsung-S3C2440A-CPU mit 400 MHz Takt, die auf 64 MByte RAM und 128 MByte Flash-ROM zugreift.
Is dit nu een nieuwere processor op 400mhz, of lees ik iets niet goed want in andere beschrijvingen kom ik het weer niet tegen.

Ik zie wel dat er nu dus inmiddels 4 typen zijn van de Yakumo met GPS:
- Yakumo PDA deltaX GPS
- Yakumo PDA alpha GPS
- Yakumo PDA delta 300 GPS 2L
- Yakumo PDA delta 300 GPS
Jaspov schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:26:
De deltaX phone heeft 400MHz en telefoon. De deltaX GPS is weer 312MHz (zie eerste van de twee links)
[aanvulling] Dat wordt dus 5 modellen:
- Yakumo DeltaX Phone (400 mhz)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 20-03-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
De deltaX phone heeft 400MHz en telefoon. De deltaX GPS is weer 312MHz (zie eerste van de twee links)

[ Voor 19% gewijzigd door jaspov op 19-03-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaspov schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:26:
Kan nun niet direct ontdekken of die DeltaX phone ook GPS "on board" (zoals de 300 modellen) heeft of met een los GPS gedoe werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Werkt met een losse:
"Das deltaX Phone ist 11,1 cm × 6 cm × 2,2 cm groß und wiegt 170 Gramm. Im Paket sind bereits ein Bluetooth-GPS-Empfänger sowie ein Funk-Headset enthalten. Das Navigationspaket soll ab Mai erhältlich sein und knapp 700 Euro kosten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...das jammer, een losse GPS. Dan maar gaan voor 1 van de nieuwe 300 serie.

Nog wat info en plaatje over de DEltaX GPS met de DElta 300 GPS
http://www.pocketcenter.d...unktion=show&id=84&id2=19

Prijzen staan er ook bij ;)
- DeltaX GPS ca 329.-
- 300 GPS ca 250.-

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 21-03-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier nu een Mitac Mio 168 liggen welke ik voor iemand moet installeren, leuk apparaatje met veel accesoires alleen voelt hij zelf wel wat goedkoop aan maarja het is ook niet duur in vergelijking met bijvoorbeeld een HP5450. Als ik zo die Acer zie is die wat steviger, maar ook weer groter.

Als je de Yakumo delta 300 GPS (goedkoper dan de Mio 168) koopt dan heb je een erg mooie en goedkope gps oplossing naar mijn mening, een aanrader dus!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 08:23:
Nog even een verschil met de Acer N35.

De MIO (en Yakumo) hebben een 300MHz processor. De ACER een 266MHZ. Misschien toch iets om mee te nemen in een beslissing.
Een 266 mhz samsung of een 300 mhz xscale? Dat lijkt me duidelijk. Intel heeft met de xscale met arm hetzelfde gedaan als met de p4 met x86. Dood aan de fpu en verder weinig ipc.
Een xscale is niet 100% arm compatible naar ik me kan herinneren door al het gestrip van intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas! schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:06:
[...]
Een 266 mhz samsung of een 300 mhz xscale? Dat lijkt me duidelijk. Intel heeft met de xscale met arm hetzelfde gedaan als met de p4 met x86. Dood aan de fpu en verder weinig ipc.
Een xscale is niet 100% arm compatible naar ik me kan herinneren door al het gestrip van intel.
Ik lees ineens allerlei kreten bij deze uitleg die mij inhet geheel niks zeggen :? . Ik, als PDA-dummie, heb inderdaad alleen gekeken naar mhz snelheid.
Kan er missdchien een kleine uitleg gegeven worden wat er met de uitleg over arm bedoeld wordt en wat dus de daadwerkelijke merkbare voor/nadelen zijn van de Xscale tov de samsung in gebruik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
Even simpel gesteld. Arm is een ISA van Acorn. Samsung maakt al sinds jaar en dag ARM's in licensie. Samsung brouwt ARM's die heel veel lijken op die van Acorn. ARM was in zijn goede tijd klok voor klok sneller dan een pentium. Er bestaan ook desktops met ARM chips. Intel zag voor de ARM architectuur een specifiekere rol in pda's. (Ze gaan natuurlijk niet met zichzelf concurreren). Fpu's bijvoorbeeld vreten stroom, je maakt het voor een pda, dus kan je hier wat meer in snijden. Verder heeft intel zijn megahertz hype gelul en met deze twee dingen in het achterhoofd hebben ze de xscale ontworpen. Die twee gedachtengangen hebben tot een gestripte ARM processor geleid met een lage IPC en meer mhz. Intel zet het ook niet neer als een arm maar als een xscale die arm compatible is.
Samsung maakt echte ARM's, dus betere fpu en hogere ipc (instructie per clock). Komt er dus al met al op neer dat een samsung sneller is op de zelfde frequentie. Samsung zit wat meer gebonden aan stroomverbruik door hun meer conventionele arm, vandaar dat hun megahertzen niet zo hard omhoog schieten. Ze hebben al arms op 700 mhz gehad een jaar of drie geleden. Ik kan me alleen niet indenken dat die niet heel veel stroom vraten. Als je pda testen leest van snuggere pda reviewers (en dat zijn er maar weinig) dan melden ze hier nog wel wat over.

[ Voor 15% gewijzigd door Bas! op 22-03-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas! schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:19:
[...uitleg xscale en arm processor...]
Okee, ik krijg een idee van de verschillen, hoewel ik mij nog afvraag of dit ook merkbaar is met het navigeren enzo. De recensies over de Mitak/Yakumo zijn namelijk best wel lovend.
Waarmee zou je het meeste verschil merken in de 2 verschillende type processoren ?

[aanvulling met vraag] De nieuwe Yakumo PDA deltaX GPS heeft de Intel PXA 270 met 312 MHz aan boord (tegenover PXA255 300 MHz bij de nieuwe Yakumo PDA delta 300 GPS 2L) .
Lijkt mij dat die PXA 270 dan toch wel aardig is (zeker tov de PXA 255), of blijft het verhaal van Bas! standhouden ?

DeltaX in detail http://www.yakumo.de/docs...yakumo_pda_deltax_gps.pdf

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 22-03-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Iemand anders ook opgevallen dat de plaatjes van de deltaX van pocketcenter en yakumo.de anders zijn?
http://www.yakumo.de/docs...yakumo_pda_deltax_gps.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja... ik zit al een uurtje te zoeken op Google naar de oplossing voor dit raadsel.... Wel typisch. Heb er nog geen echt antwoord op gevonden. Beide modellen komen omhoog op Google bij "DeltaX gps" , maar de http://www.yakumo.de/docs...yakumo_pda_deltax_gps.pdf geeft volgens mij de meeste resultaten bij de zoekterm. Specs en prijs verschillen ook wel wat meen ik... raar hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 26-03-2005 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
@lost
volgens een review (kan me hem niet zo snel meer herinneren, was van een engelse site) was zo'n acer voor zijn "gevoel" iets sneller dan een mitac mio. Ikzelf heb een mitac, het ding is net snel genoeg, maar voelt wel sluggish met tomtom. Achteraf had ik misschien toch liever een go gehad. Nederlanders zijn nu eenmaal beter dan taiwanesen...... Zo'n ding draait op een samsung 200 mhz met linux en voelt sneller aan dan de mio (en had hem in de week testen niet crashend of hangend gekregen itt de mio). Maar goed dit is dus niet helemaal een vergelijk omdat het ding linux draait, al ging ook routeberekening sneller en dat is meer cpu intensief dan dat achtergrond zut enorm meetelt.
Ik ben een pauper en ben dus uiteindelijk voor de pauperoplossing gegaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Bas! op 22-03-2005 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De toe nu toe aanwezig gevonden processoren (en enige specificaties):

- Intel Xscale 300 MHZ
- PXA255 300 MHz http://www.intel.com/design/pca/prodbref/252780.htm
- Intel Bulverde PXA270 312 MHz http://www.intel.com/design/pca/prodbref/253820.htm

- Samsung-S3C2440A-CPU 400 MHz
- Samsung S3C2410 266 MHz

Gelukkig dus (volgens mij) wel een verbetering in de Intel processoren (de PXA 270).
Van de Samsung heb ik nog geen specificaties gevonden of hoe deze zich dan tegen de Intel verhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De Acer N35 GPS is nu 289,- incl. verzendkosten en vrijwel dezelfde accessoire-set als de Mitac Mio 168, behalve de externe antenne. Erg aantrekkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

... en dat is nu net het sterke punt van die Mio/Yakumo... die vaste antenne ! En de nieuwe modellen (de oude ook trouwens) van Mio/Yakumo zijn prijstechnisch toch al gelijk aan de Acer.
Voor mij is de keus niet zo moeilijk iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-05 23:13

Mach

[END]Avengers

De Acer N35 heeft toch ook een vaste antenne ??

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mach schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:33:
De Acer N35 heeft toch ook een vaste antenne ??
...euhhh....ja, daar heb jij weer gelijk in |:(
De recensies lijken mij echter wat flauwtjes over dit apparaat (bij kieskeurig)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-05 23:13

Mach

[END]Avengers

Had zelf het idee dat een beetje fifty fifty was wat betreft de recenties...ik ben er zelf namelijk nog niet helemaal over uit....of de Acer of de Mio168 :/

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie steeds vaker dat de voorraad op raakt bij winkels met de yakumo 300 en dat de nieuw wat langer op zich laten wachten. komt dit omdat de nieuw delta 300 2L versie de vervanger word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Anoniem: 26457 schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:32:De recensies lijken mij echter wat flauwtjes over dit apparaat (bij kieskeurig)....
Maar die hebben bijna allemaal betrekking op de destinator software... en als ik de Acer koop is het zonder die software... ga liever Tomtom of Alturion gebruiken.

@Lost: het gaat om de losse antenne die je eventueel buiten je auto kunt plaatsen, niet de geintegreerde, uitklapbare antenne.

[ Voor 32% gewijzigd door Devster op 05-04-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128154 schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:43:
ik zie steeds vaker dat de voorraad op raakt bij winkels met de yakumo 300 en dat de nieuw wat langer op zich laten wachten. komt dit omdat de nieuw delta 300 2L versie de vervanger word?
Er zijn meer smaken in aantocht ! ;
- Yakumo PDA deltaX GPS
- Yakumo PDA alpha GPS
- Yakumo PDA delta 300 GPS 2L
- Yakumo DeltaX Phone (400 mhz)

...geen wonder dat men even afwacht :P Zeker als de prijs rond de huidige modellen zit, is het niet onverstandig om hier even geduld voor te hebben...

@Devster ...ja, ik heb inmiddels in de gaten dat ik effe niet op zat te letten bij dat bericht over die antenne. Wel een feit dat die exteren antenne toch wel handig kan zijn, en dus misschien een overweging is om toch voor de Mio te gaan, die hem dus wel levert.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 05-04-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De Yakumo Alpha GPS is te koop in België voor 300 euro, duurder dan de Acer hier dus.

http://factor.be/online/p...oductid=310&cat=19&page=1

Afbeeldingslocatie: http://www.factor.be/online/thumbnails/t_310.jpg

Deze is, net als de Yakumo Delta, zonder autohouder. Die kost elders ca. 35 euro zag ik.

De Yakumo DeltaX ziet er gelikt uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.yakumo.de/grafik/produkte/innovation/1036923_1.jpg
Yakumo PDA deltaX GPS
The Yakumo PDA deltaX GPS represents your new and talented portable companion when travelling and will suit your needs ideally. It's ergonomic shape allows you to hold it comfortably in your hand and its hotkeys permit fast and easy operation.

The Yakumo PDA deltaX GPS is your Calendar, Task Manager, Notepad (thanks to its hand-writing recognition capability) and Address book that fits in your pocket. And thanks to its Microsoft operating system you can also use it as an MP3 player, E-Book reader, and photo and video album.

If you want to use it as a game computer the 5-way button and the scroll wheel will be really useful: both let you take full control with just one hand. In order to record conversations or ideas, just press the Record button to enable the voice-recording function.

And thanks to its integrated GPS antenna, the Yakumo PDA deltaX GPS is also ready for your route planning and car navigation. This avoids you having to deal with the hassle of cables in the interior of your car. You simply load the navigation software and you're ready for departure. The package contents also include a car charger cable.

In order to achieve the best view for the different tasks, the Panel toggle switch allows you to switch between Portrait and Landscape formats.

The excellent runtime is achieved thanks to the rechargeable Lithium-Ion battery: max. 5.5 hours when using the GPS antenna, max. 12 hours when using the PDA with the GPS antenna disabled, and max. 72 hours in Stand-by mode.
Ik ben benieuwd wie de fabrikant van deze PDA is ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Devster op 06-04-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De Yakumo PDA deltaX phone ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.yakumo.com/grafik/produkte/innovation/1035408_1.jpg
  • Samsung® processor S3C2440A 400 MHz
  • Windows® Mobile™ 2003 software for Pocket PCs Second Edition Phone Edition
  • Including Bluetooth headset and Bluetooth GPS mouse
  • Portrait and landscape orientation
  • SD I/O, SD and MM card compatible
Een SmartPhone dus met losse bluetooth module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn zinnen een beetje gezet op die Delta X GPS .... :P
The introduction of the PDA alpha GPS is planned for April, the deltaX GPS for May.
bron: http://66.102.9.104/searc...+deltaX+GPS+for+May&hl=nl

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 07-04-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 12:48
Anoniem: 26457 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:06:
Ik heb mijn zinnen een beetje gezet op die Delta X GPS .... :P

[...]

bron: http://66.102.9.104/searc...+deltaX+GPS+for+May&hl=nl
ik ook :)
enige indicatie wat de prijs gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glorix Jim schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:53:
[...] enige indicatie wat de prijs gaat worden?
Had ergens 329.- gezien, maar dat was wel een ander model, maar met hetzelfde type nummer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hmm, dan wacht ik nog even af totdat deze ook op de markt zijn. Ik kan nog wel even zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142054

:)

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 142054 op 23-01-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
Ik heb sinds een week ook een Mio 168 en dat bevalt prima!

Er is echter iets wat ik nogal vreemd vind en dat is dat ik de accu niet zie leeglopen. Hij staat altijd op 100%

Ik laad hem natuurlijk ook regelmatig op en dan zie je dus ook dat hij van oranje naar groen gaat maar de energiestatus blijft altijd 100%.

Edit: 11-05-2005
De 100% gaat nu wel naar beneden, blijkbaar duurt het nogal even voordat het terugloopt.
Wat me wel opvalt is dat het volgens mij in 1 keer van 100% naar 85% gaat en niet langzaam naar 85%.

[ Voor 26% gewijzigd door Mediacj op 11-05-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mediacj schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:16:
Ik heb sinds een week ook een Mio 168 en dat bevalt prima!
... van harte met je aanschaf, maar waarom nu niet even gewacht met aanschaffen op de nieuwe modellen eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
Hij doet wat ik wil dus dat volstaat wel voor mij.

Ik gebruik vooral de GPS en wat minder het PDA gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Nu weet ik niet of dit aan de Mitac ligt, maar ik heb zowel met TomTom als met Liftec Navigator een best raar probleem. Ik ben een aantal keren naar wat vliegvelden heen geweest om familie op te halen die terug / op vakantie gingen.

Naar Brussels Airport heb ik geprobeerd te navigeren met Lifetec navigator, maar dat werkte niet. Hij bleef hangen bij het "Route berekenen" gedeelte. Terug weg ging perfect. Nu was ik al niet zo te spreken over Liftec Nav en heb ik dus TomTom maar geinstalleerd. Nu moest ik gisteren naar Rotterdam Airport, en warempel .. Precies hetzelfde probleem. Ook naar Rtd Airport kwam de route er niet uit zoals het hoorde. Hij navigeerde wel, maar er bleef zo een "loading" icoon ronddraaien. De terug route naar huis verliep weer prima en had hij binnen no-time berekend.

Meer mensen hier last van gehad? Ik had de externe antenne niet bij, overigens ook nooit nodig gehad.

Just wondering.

DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Het valt me op dat er een aantal weken gesproken werd over een versie van de Mio 168 met Windows Mobile 2003 2nd Edition. Daar is op de sites van de diverse aanbieders niks meer van terug te vinden. Wel heeft ondertussen iedereen een levertijd staan op de Mio 168 "wegens produktieproblemen". Zou er een nieuwe versie aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van Yakumo komen er in ieder geval nieuwe modellen aan met Windows 2003 SE. In Belgie is deze al leverbaar, de rest zal vermoedleijk deze maand volgen (...als ik de info tenminste juist onthouden heb..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
Devster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:53:
De Yakumo Alpha GPS is te koop in België voor 300 euro, duurder dan de Acer hier dus.

http://factor.be/online/p...oductid=310&cat=19&page=1

[afbeelding]

Deze is, net als de Yakumo Delta, zonder autohouder. Die kost elders ca. 35 euro zag ik.

De Yakumo DeltaX ziet er gelikt uit!

[afbeelding]

[...]

Ik ben benieuwd wie de fabrikant van deze PDA is ;)
Op www.pdahuis.nl staat de alpha voor 279,-
en de delta staat voor 10 euro duurder.

Een vriend van mij heeft de delta en is daar erg tevreden over,voornamenlijk de grote van het toestel maakt nogal verschil.

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

wizzard schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 11:39:
Op www.pdahuis.nl staat de alpha voor 279,-
en de delta staat voor 10 euro duurder.

Een vriend van mij heeft de delta en is daar erg tevreden over,voornamenlijk de grote van het toestel maakt nogal verschil.
I.p.v. de Yakumo Alpha kun je beter de Acer N35 kopen zonder software, heb je voor iets meer geld dezelfde PDA maar dan met autohouder e.d.

De "oude" Delta staat bij pdahuis.nl op de site, niet de nieuwe DeltaX.

[ Voor 6% gewijzigd door Devster op 04-05-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33036

Ik wil eigenlijk ook een pda voor navigatie. Alleen die ingebouwde gps antennes steken altijd uit. Dat vind ik een probleem wanneer ik hem gewoon bij me draag als zakagenda. Is de Yakumo Alpha de enige met inklapbare antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...en de Acer N35. Heeft ook ingebouwde antenne (uitklapbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33036

Ik bedoel eigenlijk antenne die in het apparaat klapt. Dus zonder bobbel op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33036 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:09:
Ik bedoel eigenlijk antenne die in het apparaat klapt. Dus zonder bobbel op de achterkant.
...oef, tja.... dat zou ik niet weten. Ik dacht eigenlijk dat het wel meeviel met die "bobbel" en vrij "glad" weggestopt was als de antenne ingeklapt zou zijn. Weet inderdaad ook niet of er modellen zijn die aan je wens voldoen. Er zijn er zowiezo niet zoveel met een geintegreerde antenne, uitklapbaar of niet, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bbrother schreef op zondag 17 april 2005 @ 21:28:
Nu weet ik niet of dit aan de Mitac ligt, maar ik heb zowel met TomTom als met Liftec Navigator een best raar probleem. Ik ben een aantal keren naar wat vliegvelden heen geweest om familie op te halen die terug / op vakantie gingen.

Naar Brussels Airport heb ik geprobeerd te navigeren met Lifetec navigator, maar dat werkte niet. Hij bleef hangen bij het "Route berekenen" gedeelte. Terug weg ging perfect. Nu was ik al niet zo te spreken over Liftec Nav en heb ik dus TomTom maar geinstalleerd. Nu moest ik gisteren naar Rotterdam Airport, en warempel .. Precies hetzelfde probleem. Ook naar Rtd Airport kwam de route er niet uit zoals het hoorde. Hij navigeerde wel, maar er bleef zo een "loading" icoon ronddraaien. De terug route naar huis verliep weer prima en had hij binnen no-time berekend.

Meer mensen hier last van gehad? Ik had de externe antenne niet bij, overigens ook nooit nodig gehad.

Just wondering.
Dat heeft, denk ik, minder met de PDA en software te maken, dan met de radiostralingen die rond een vliegveld hangen. Hierdoor zal vooral je GPS-ontvangst onjuist of heel slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137957

Komen die nieuwe Yakumo modellen eigenlijk nog?
Ze zouden zo rond mei/juni komen maar ze zijn nog nergens te bekennen.

Ik zou het jammer vinden als ik een Yakumo delta 300 gps koopt en dat de week erop bijvoorbeeld ineens de nieuwe modellen uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al 2 maal een mailtje gestuurd naar de importeur met die vraag... Nog geen antwoord tot op heden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op de Duitse sites zie je al wel de Yakumo Delta 300 GPS 2L, met Windows Mobile 2003 2nd Edition (die ook landscape ondersteunt). Er is echter nog geen spoor van de DeltaX apparaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-04 23:31

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik zit ook op die nieuwe modellen te wachten... :9

Idd zonde als je nu een "oude" mio 168 o.i.d. koopt en over een maandje nieuwe modellen te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of er wordt tactisch gewacht tot de zomervakantie officieel aanbreekt.
Dan gaan veel mensen op pad met de auto en dan is navigatie altijd makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De Acer N35 is overigens scherp geprijst, dus dat is best aanlokkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

'Praat' die Mio 168 ook in combinatie met TT3 :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

GGS_106 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:31:
'Praat' die Mio 168 ook in combinatie met TT3 :?
Jazeker wel, en ook met TT5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
bosaap22 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:41:
Ik zit ook op die nieuwe modellen te wachten... :9

Idd zonde als je nu een "oude" mio 168 o.i.d. koopt en over een maandje nieuwe modellen te koop zijn.
Zo heb ik dus ook een paar maanden gelopen: er komt altijd wel een opvolger. Toch maar de knoop doorgehakt en een 168 gehaald, die ik nu al weer dik een maand naar volle tevredenheid gebruik met TT3 en TT5. Voor hetzelfde geld komt de opvolger pas na de zomervakantie... had je mooi de GPS kunnen gebruiken in die tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

..antwoord op mijn mail, wanneer de nieuwe modellen komen:
Naar aanleiding van uw vraag het volgende;

Yakumo heeft op dit moment slechts 1 nieuwe PDA in omloop, en dit is de Yakumo Alpha GPS. Deze is beschikbaar met en zonder NavigatieSoftware.

Van de overige modellen is nog niet bekend wanneer/of zij komen. De Delta 300GPS 2L verwachten wij half juli beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
Lars van der Made
...geduld dus nog voor een aantal modellen (...eerst een DVD recorder dan maar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan wordt er toch eerdaags maar eentje aangeschaft.
Want ik wil er toch wel eentje hebben in de zomervakantie.

Het viel me trouwens op in de Pricewatch dat de Mitac Mio 168 ook steeds goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137957 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:50:
Het viel me trouwens op in de Pricewatch dat de Mitac Mio 168 ook steeds goedkoper wordt.
..anders toch de Acer N35 ? .... rond de 255.- al :P

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 14-06-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Yakumo Delta 300 GPS 2L heeft dus Windows Mobile 2e editie waarmee je het beeld dus kan draaien in landscape mode.

Is dit bij de Mitac Mio 168 ook mogelijk? Of kan deze dat niet omdat hij de 1e editie van Windows® Mobile heeft?

En is deze landscape mode nou zoveel fijner bij navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144894

Ik heb net een mitac mio 168 gekocht. Ik wil hier graag films op afspelen. Nou heb ik gelezen dat je de film eerst om moet zetten naar een ppc bestand en dat je hem dan met een ppc player kan bekijken op de pda. Maar weet iemand waar ik deze software vandaan kan halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101002

Als je Tomtom 4.4 of 5 gaat gebruiken heb je geen 2003 SE nodig, hier kan je in tomtom gewoon landscape kiezen. Het navigeert wel mooi in landscape, je hebt echter meestal wel een lelijk voedingsdraadje aan de zijkant hangen dan. Ook de ontvangst van de uitklap gps zou slechter kunnen zijn op de zijkant als deze niet draaibaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60962

Anoniem: 144894 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 07:28:
Ik heb net een mitac mio 168 gekocht. Ik wil hier graag films op afspelen. Nou heb ik gelezen dat je de film eerst om moet zetten naar een ppc bestand en dat je hem dan met een ppc player kan bekijken op de pda. Maar weet iemand waar ik deze software vandaan kan halen??
Het is niet direct noodzakelijk om de film om te zetten (blijft gewoon een AVI/DIXV) maar aangezien je slechts een klein scherm hebt kan dat lager (en dus kleiner).

Ik zelf gebruik Betaplayer om de films af te spelen en DVD 2 Pocketpc om mijn films om te zetten naar een kleiner formaat (ongeveer 200 tot 300 MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Vraagje Ik zit ook ernstig te twijfelen tussen de n35 en de mio168
De PDA zal voornamelijk gebruikt worden voor navigatie.
maar wie weet wat voor (On)nuttige dingen ik er nog voor kan bedenken :)
Kwa prijs en specs ontlopen ze elkaar niet. maar ik heb momenteel de voorkeur voor de acer, omdat daar de gps beter weggewerkt is.

Vraag 1 : met 266MHZ is de n35 behoorlijk traag ivm de meeste pda's, Waar merk je dat nu in. worden progs gewoon wat trager of worden ze onwerkbaar ? (met name TT5)

2 Volgens de review op pdagold. is de speaker van de n35 vrij slecht en zit aan de achterkant.
is deze toch nog goed te horen in een ruidluchtige auto ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1 2 3 4 Laatste