Mitac Mio 168 / Yakumo delta 300 -HS GPS

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 15.128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

thesystem schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:12:
Heeft iemand soms een foto van hoe de Mio in de auto moet worden bevestigd? Is dit een beetje stevig enzo.
Met een zuignap :P

En die krijg je niet zomaar eraf :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Als ik het goed begrijp kan je dus kiezen tussen windows mobile 2003 second edition (delta 300) of extra accesoires (mio 168).
De beschermhoes en de autohouder snap ik, maar wat is nou de meerwaarde van een externe antenne?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Felixje schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:03:
Als ik het goed begrijp kan je dus kiezen tussen windows mobile 2003 second edition (delta 300) of extra accesoires (mio 168).
De beschermhoes en de autohouder snap ik, maar wat is nou de meerwaarde van een externe antenne?
check dit topic, kort samengevat: als je een warmtewerende voorruit hebt is een externe antenne nodig, anders is het niet noodzakelijk, maar kan het de ontvangst soms ietwat verbeteren.

[ Voor 13% gewijzigd door j-w op 21-11-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
En waar zijn 2,5 mm oordopjes te verkijgen? Of kan je die stekkertjes er zelf op solderen?

[ Voor 36% gewijzigd door Felixje op 21-11-2005 13:36 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Felixje schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:36:
En waar zijn 2,5 mm oordopjes te verkijgen? Of kan je die stekkertjes er zelf op solderen?
ik zou een 2.5 -> 3.5 mm convertertje kopen en dan gewoon je normale oordoppen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door j-w op 21-11-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu een week een Mio 168, maar ik ben er niet echt tevreden mee.
Ik wilde hem gebruiken als mediaspeler & navigatie-unit in de auto, maar dit 1e blijkt helaas niet goed mogelijk te zijn.
De toonhoogte van het geluid wordt na een willekeurige tijd afspelen telkens opeens een stuk lager.
Gek genoeg gaat het geluid nog wel even snel, dus echt alleen de toonhoogte verandert.
Dit probleem doet zich voor met de standaard geinstalleerde windows media player, maar ook met andere mediaplayer software.
Als ik tomtom tegelijk met de mediaspeler draai, wordt ook opeens de stem in tomtom lager. Dus het verschijnsel is niet beperkt tot maar 1 applicatie.

Ik dacht eerst dat het er misschien aan lag dat de CPU snelheid werd aangepast; maar het probleem doet zich voor bij alle settings van de MIO utility.

Naast dit probleem vind ik de MIO 168 ook behoorlijk instabiel.
Ik heb afgelopen week al vele tientallen lock-ups gehad.
Tomtom 5.1 is niet stabiel te krijgen (hangt 9 van de 10 keer bij het doorbladeren van het instellingen menu). Tomtom 5.0 werkt daarentegen wel prima.
Daarnaast was ongeveer de helft van alle geprobeerde applicaties / games instabiel :(

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter op 21-11-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

. w o u t e r . schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:04:
Ik wilde hem gebruiken als mediaspeler & navigatie-unit in de auto, maar dit 1e blijkt helaas niet goed mogelijk te zijn.
De toonhoogte van het geluid wordt na een willekeurige tijd afspelen telkens opeens een stuk lager.
Gek genoeg gaat het geluid nog wel even snel, dus echt alleen de toonhoogte verandert.
Dit probleem doet zich voor met de standaard geinstalleerde windows media player, maar ook met andere mediaplayer software.
Als ik tomtom tegelijk met de mediaspeler draai, wordt ook opeens de stem in tomtom lager. Dus het verschijnsel is niet beperkt tot maar 1 applicatie.

Ik dacht eerst dat het er misschien aan lag dat de CPU snelheid werd aangepast; maar het probleem doet zich voor bij alle settings van de MIO utility.

Tomtom 5.1 is niet stabiel te krijgen (hangt 9 van de 10 keer bij het doorbladeren van het instellingen menu). Tomtom 5.0 werkt daarentegen wel prima.
Daarnaast was ongeveer de helft van alle geprobeerde applicaties / games instabiel :(
ik zou proberen de Mio om te ruilen. Ik herken de genoemde problemen namelijk helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Is het mogelijk om de taal van een delta 300 2l van het duits in het engels om te zetten?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
. w o u t e r . schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:04:
Apart, ik kan rustig een heel album afspelen en het enige waar ik me aan erger is de brakke kwaliteit van de meegeleverde dopjes en de absurde prijzen die men voor een 2.5mm-3.5mm verloopje durft te vragen (nog steeds te lui om zelf even te knutselen)
Dat dat samen niet helemaal soepel draait verbaast me niet. Beiden zijn toch redelijk cpu intensieve taken.
Ik denk dat er toch echt wat mis is. Ik heb ook wel 'ns een lockup maar de helft van de keren is dat gewoon m'n eigen schuld. (op standby zetten terwijl een heel dikke applicatie nog draait)

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Anoniem: 160249

Wijnands schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:50:
[...]

Apart, ik kan rustig een heel album afspelen en het enige waar ik me aan erger is de brakke kwaliteit van de meegeleverde dopjes en de absurde prijzen die men voor een 2.5mm-3.5mm verloopje durft te vragen (nog steeds te lui om zelf even te knutselen)

[...]

Dat dat samen niet helemaal soepel draait verbaast me niet. Beiden zijn toch redelijk cpu intensieve taken.

[...]

Ik denk dat er toch echt wat mis is. Ik heb ook wel 'ns een lockup maar de helft van de keren is dat gewoon m'n eigen schuld. (op standby zetten terwijl een heel dikke applicatie nog draait)
met een legale versie van tomtom heb je ook veel minder problemen...

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:50:
[...]

[...]
Ik heb 80 cent betaald voor zo'n verloopstukje bij elektronica-online.nl

[...]
Als ik de mediaspeler een wat hogere cpu prioriteit geef en wat grotere buffers laat gebruiken, dan draait het best soepel samen. Alleen op het plotseling lager worden van het geluid na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik weet het is een beetje een oud topic, maar het gaat over dit onderwerp.

Ik heb pas een Mitac Mio 168 gekocht, nu had ik hem zaterdag morgen gehaalt en
toen ik thuis voor de 2e keer de bijgeleverde USB sync kabel er uit probeerde te halen
bleef hij zitten. Ik heb de winkel gebeld en hij zegt dat ik hem er uit moet proberen te halen
door voorzichtig elke keer een kant te proberen op te ligten.
Nu heb ik dat geprobeerd, maar hoe voorzichtig ik ook was de hele connector die in de
mio zat is meegekomen (zelfde dag dus nog kapot). Nu ik hem terug gebracht,
en de winkel zegt dat die een bekend probleem is. Nu heb ik hier niks over gevonden.
Hebben meer mensen dit probleem gehad?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

MetalfanBlackness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:46:
[...] de hele connector die in de
mio zat is meegekomen [...] Hebben meer mensen dit probleem gehad?
Totaal geen last van gehad. Stekker komt bij mij altijd mooi eruit als je op de connector aan de zijkant drukt. Ik heb ook niet het idee dat de female kant in de MIO los zit ofzo.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 17:12
Ik heb hem ook besteld. Demo-model van Salland, 199 euro. De verpakking is nl open geweest :)

Donderdag heb ik hem als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130843

@MetalfanBlackness

dat met die connector komt mij heel bekend voor, naar mijun mening zuigt die connector.
Van mijn Mio hing binnen drie maanden de binnenkant van de connector aan mijn stekker.

Ik heb direct contact opgenomen met de TD van Mitac, zij erkende het mankement en stuurde mij een doosje waarin in de MIO kon opsturen. Binnen een week had ik hem rerepareerd, met een nieuw moederbord, antenne en accu, weer retour. Waarvoor hulde Mitac, overigens heb ik de pennetjes van de connector helemaal maar binnen gebogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik heb er 1 gekocht vandaag (@ Salland) 200 euro.

Die man van salland wist te melden dat mitac de connectors beter heeft gemaakt en hij de laatste tijd minder klachten krijgt

Ik ben dom, ontzettend dom

had er geen geheugenkaartje bij gekocht |:(

geen tomtom nog dus... Maarja is niet anders

vraagje: Kan je opladen en met de pc verbonden zijn (Dus powerplug in de usb stekker welke in de pc zit)

[ Voor 42% gewijzigd door 418O2 op 25-12-2005 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2023
Ja, lukt perfect
Als ik men mio aan men computer hang is hij altijd aan het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Okeuj.. en hoe groot is de kaart van nederland @ tomtom? Ik moet dus nog een kaartje er bij kopen.. neem een 512mb denk ik. moet toch groot genoeg zijn

en is er een mogelijkheid om bluetooth toe te voegen aan dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nog es omhoog

kan ik instellen dat hij bijv. Nu.nl Cached tot 1 link diep (dus frontpage + artikelen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:30
Ik heb pas een Mio 168 gekocht en ik heb een vraag. Als ik bijvoorbeeld Contacts heb geopend en ik sluit hem weer en ik ga dan kijken bij Memory bij settings dan zie ik dat Contacts nog steeds in het geheugen draait. Na verloop van tijd staat het geheugen helemaal vol met draaiende apps die ik al lang heb afgesloten. Ik kan dan wel op stop all drukken, maar zou het niet zo moeten zijn dat ie het zelf doet ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Is een bekend probleem van Windows Pocketdinges. Neus maar eens rond op www.pocketpc-club.nl, dat is een forum over ppc's. Voor jouw probleem bestaan verschillende programma's die bijv. de startbalk vervangen of van 't kruisje een echte "sluitknop" maken ipv een "minimaliseerknop."
Ik gebruik zelf Wisbar hiervoor, krijg je gelijk ook een startmenu zoals in Windows2000 (dus met uitvouwende menu's).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 20:19
bedankt dat werkt hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08:54

Galois

1811 - 1832

MetalfanBlackness schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:46:
Ik weet het is een beetje een oud topic, maar het gaat over dit onderwerp.

Ik heb pas een Mitac Mio 168 gekocht, nu had ik hem zaterdag morgen gehaalt en
toen ik thuis voor de 2e keer de bijgeleverde USB sync kabel er uit probeerde te halen
bleef hij zitten. Ik heb de winkel gebeld en hij zegt dat ik hem er uit moet proberen te halen
door voorzichtig elke keer een kant te proberen op te ligten.
Nu heb ik dat geprobeerd, maar hoe voorzichtig ik ook was de hele connector die in de
mio zat is meegekomen (zelfde dag dus nog kapot). Nu ik hem terug gebracht,
en de winkel zegt dat die een bekend probleem is. Nu heb ik hier niks over gevonden.
Hebben meer mensen dit probleem gehad?
Ja, ik heb een soortgelijk probleem gehad. Opeens deed mijn oplader het niet meer (zelfde connector als de USB sync kabel), ik snapte er niets van. In eerste instantie dacht ik dat de oplader stuk was, maar ook de 220V oplader deed het niet meer. Bleek de connector helemaal stuk te zijn gegaan. De winkel deed in eerste instantie ook nog moeilijk, zo van: "Nou, ik weet niet of de garantie wel geldt, duidelijk dat dit geforceerd is." Nou, je had mij moeten horen bij de verkoper! Alsof het normaal is om bij het verwijderen van een stekkertje dat hele ding stuk gaat!

Mio deed gelukkig niet moeilijk, na 8 weken wachten is hij gerepareerd. JA, 8 WEKEN!!! Eikels, ze kennen ook geen DOA (mijne was nl na 2 wk stuk gegaan).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
volgens mij moet jij maar ff uitzoeken wat DOA is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146368

Galois schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:57:
[...]
Eikels, ze kennen ook geen DOA (mijne was nl na 2 wk stuk gegaan).
Zonder uit de hoogte te doen : dan is het geen DOA hé ;) DOA = Dead On Arrival, een term die vooral in fabrieken gebruikt worden (en zelden bij supportcentra) bij de maak van electronische producten (fabrieken moeten streven naar een zo laag mogelijke DOA ratio).

Je hebt dan ook nog een andere term die gebruikt wordt als een defect zich binnen de garantieperiode voordoet, de ratio ligt natuurlijk veel hoger (heb al van bepaalde gekende merken gehoord dat 6% een goede norm is) maar daar ben ik de correcte benaming even van kwijt ;)

Ik vind het wel grappig dat de afkorting DOA sinds de komst van het internet wint aan populariteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

418O2 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:00:
volgens mij moet jij maar ff uitzoeken wat DOA is
Als je heel strict bent inderdaad, dan heb jij gelijk (althans datgene wat jij insinueert), maar jij weet net zo goed als ik dat deze term in de volksmond gebruikt wordt voor spullen die binnen no time stuk zijn... Overigens komt deze term oorspronkelijk uit de medische wereld (als de patiënt dood aangekomen was).

Zucht... vermoeiend altijd van die muggenzifters :O

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Vandaag ontdekte ik iets opmerkelijks.

Volgens de handleiding moet ik mijn Mio instellen op 'andere GPS kabel nmea' (oid). Dat heb ik dan ook altijd netjes gedaan. Uit verveling en nieuwsgierigheid probeerde ik eens een andere instelling, kijken wat er gebeurt.
En wat blijkt nou, ik heb veel sneller een fix met de instelling tomtom kabel dan met de instelling volgens de handleiding (en de vele topics op internet).

Een paar keer achter elkaar getest! Vreemd toch? Of bekend geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Welke instelling heb je nu dan ingesteld? EN TT5 met de nieuwste update? (5.2.10 meende ik)

[ Voor 38% gewijzigd door GGS_206 op 12-01-2006 11:28 ]

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Galois schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:10:
[...]

Als je heel strict bent inderdaad, dan heb jij gelijk (althans datgene wat jij insinueert), maar jij weet net zo goed als ik dat deze term in de volksmond gebruikt wordt voor spullen die binnen no time stuk zijn... Overigens komt deze term oorspronkelijk uit de medische wereld (als de patiënt dood aangekomen was).

Zucht... vermoeiend altijd van die muggenzifters :O
DOA is gewoon Dead on Arrival, kapot bij aflevering

en dit heb ik nog niet eerder in de 'volksmond' gehoord

volgens mij noemt iedereen dit gewoon een garantiegeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

Ik heb de Mitac Mio 168 nu sinds 4 weken, en bevalt mij prima, er zijn ook een aantal minpuntjes:
  • connector ziet er erg kwetsbaar uit.
  • autohouder trilt nogal tijdens het rijden, en de connector moet appart aangesloten worden.
  • usb kabel is erg stug, en laad niet op via de usb poort maar via 220v adapter op de usb kabel.
in combinatie met tomtom5 werkt ie perfect, stem is luid en duidelijk.

@ GGS_106 : TomTom kabel-GPS +/- 50 sec vanuit koude start!

Dit moet zou een flinke verbetering zijn voor de Mio:
Afbeeldingslocatie: http://shop.brando.com.hk/image/mio168cradle2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.expansys.nl/i/b/b127228.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 143689 op 12-01-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Anoniem: 143689 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:48:
Ik heb de Mitac Mio 168 nu sinds 4 weken, en bevalt mij prima, er zijn ook een aantal minpuntjes:
  • connector ziet er erg kwetsbaar uit.
  • autohouder trilt nogal tijdens het rijden, en de connector moet appart aangesloten worden.
  • usb kabel is erg stug, en laad niet op via de usb poort maar via 220v adapter op de usb kabel.
in combinatie met tomtom5 werkt ie perfect, stem is luid en duidelijk.

@ GGS_106 : TomTom kabel-GPS +/- 50 sec vanuit koude start!

Dit moet zou een flinke verbetering zijn voor de Mio:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zal die ook eens proberen, alhoewel ik niet echt problemen heb met m'n huidige instelling.

Ook een leuke houder:
Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/968606.jpg
Van Brodit.

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

Jammer dat alleen de houder al 42 euro kost, vind ik een beetje teveel van het goede.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 143689 op 13-01-2006 17:40 . Reden: iets goedkopere gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90756

Ik heb op marktplaats een mio 168 gekocht en hem bij een aardige oude heer in de buurt opgehaald die hem niet voor gps gebruikte. Het is een oud model, productiedatum maart 2004 en hij heeft beroerde GPS onvangst, 5 minuten buiten voor een fix en max 3 statellieten. In de auto helemaal geen fix. Ik wist niet dat er naar gelang de productiedatum verschillende ontvangers en firmware versies in het apparaat kunnen zitten. Nu schijnt er een firmware update te zijn waarmee de slechte ontvangst eventueel verholpen kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Je kan de ontvanger er ook mee slopen las ik.
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=46403
Je schijnt hem wel op te kunnen sturen naar mio, maar dat kost geld en dan is mijn 2de hands koopje er af. Heeft iemand toevallig advies of de firmwarechecker en de upgrade nog ergens staan?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 90756 op 09-03-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik gebruik hem vaak (2-3x per week, ~8 uur per keer) maar ben tot nu toe redelijk tevreden

hij trilt als een gek als je over een slechte weg rijdt en de connector is na 2 maanden intensief gebruik (ongeveer 200 uur in 2 maanden) niet helemaal goed meer. 1 van die pinnetjes aan de zijkant is afgebogen en nu krijg ik hem er niet goed meer in. Die brodit houder is er zeker niet met een zuignap of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60810

Mitac Mio A701 smartphone is nu al te bestellen bij www.spam.nl
spam heet die zaak. :*)

[ Voor 17% gewijzigd door F_J_K op 09-03-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149447

Galois schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:01:
Vandaag ontdekte ik iets opmerkelijks.

Volgens de handleiding moet ik mijn Mio instellen op 'andere GPS kabel nmea' (oid). Dat heb ik dan ook altijd netjes gedaan. Uit verveling en nieuwsgierigheid probeerde ik eens een andere instelling, kijken wat er gebeurt.
En wat blijkt nou, ik heb veel sneller een fix met de instelling tomtom kabel dan met de instelling volgens de handleiding (en de vele topics op internet).

Een paar keer achter elkaar getest! Vreemd toch? Of bekend geval?
welke instelling heb je precies? :) ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Heeft iemand er een TMC/RDS bijgekocht, want ik wil dat eigenlijk wel doen, maar ik vind het redelijk duur. De goedkoopste incl. verzendkosten lijkt tot nu toe bij lemagasin.nl (€85 bij vooruitbetaling), of heeft iemand anders hem ergens goedkoper gezien?

Bij mio zelf is de module €87.80 en moet je met CC betalen en die heb ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door MetalfanBlackness op 09-03-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 60810 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:55:
Mitac Mio A701 smartphone is nu al te bestellen bij www.spam.nl
JMLcomputers heet die zaak. :*)
Mitac MIO A701

die had je al gevonden zag ik.. Het komt zo een beetje over als spam

[ Voor 1% gewijzigd door Eggy op 04-04-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet dat het iemand lijkt te interesseren, maar ik had problemen met m'n mio 168, Tomtom 5 gaf geen fix en geen satellieten. Nu heb ik er intussen Tomtom 3 op gezet en loopt veel beter. Zelfs binnen voor het raam een fix, ~3 sat. Buiten ~8 en in auto ~6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 90756 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:12:
Ik heb op marktplaats een mio 168 gekocht en hem bij een aardige oude heer in de buurt opgehaald die hem niet voor gps gebruikte. Het is een oud model, productiedatum maart 2004 en hij heeft beroerde GPS onvangst, 5 minuten buiten voor een fix en max 3 statellieten. In de auto helemaal geen fix. Ik wist niet dat er naar gelang de productiedatum verschillende ontvangers en firmware versies in het apparaat kunnen zitten. Nu schijnt er een firmware update te zijn waarmee de slechte ontvangst eventueel verholpen kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Je kan de ontvanger er ook mee slopen las ik.
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=46403
Je schijnt hem wel op te kunnen sturen naar mio, maar dat kost geld en dan is mijn 2de hands koopje er af. Heeft iemand toevallig advies of de firmwarechecker en de upgrade nog ergens staan?
weet je zeker dat je ontvangst echt zo beroerd is? 5 minuten buiten is niet abnormaal voor een eerste fix, daarna kun je een fix-tijd van ongeveer 30-90 sec. verwachten. Als je in auto met warmtewerend glas heb dan kun je in de auto de GPS niet gebruiken zonder extra maatregelen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

Anoniem: 90756 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:28:
Niet dat het iemand lijkt te interesseren, maar ik had problemen met m'n mio 168, Tomtom 5 gaf geen fix en geen satellieten. Nu heb ik er intussen Tomtom 3 op gezet en loopt veel beter. Zelfs binnen voor het raam een fix, ~3 sat. Buiten ~8 en in auto ~6.
Ik heb een YAKUMO delta 300 GPS (cpu : PXA255/AO intel(r) via marktplaats op de kop kunnen tikken!!..Tomtom3 werkt perfect.
Zal straks een kijken wat tie met tomtom 5 doet...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tomtom 5 geeft maximaal 2/3 satellieten buiten, heel soms een fix. dus net geen ontvangst in auto, ook na update (5.21 meen ik). Ach 3 doet het, ik las dat meer mensen problemen hebben met 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Anoniem: 90756 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:47:
Tomtom 5 geeft maximaal 2/3 satellieten buiten, heel soms een fix. dus net geen ontvangst in auto, ook na update (5.21 meen ik). Ach 3 doet het, ik las dat meer mensen problemen hebben met 5
ik heb buiten vaak 7 sats te pakken. Max 2/3 is echt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32345

Ik heb net de MIO 701A gehaald. Schitterend ding, nog veel compacter dan ik al dacht. Nu wilde ik alleen TomTom5 gaan installeren, dus leuk even aansluiten op de PC met dat bijbehorende CD-tje. Gaat ie eerst ActiveSync 4 installeren... dan zoeken naar de MIO en dan... Blue screen met de melding "BAD_POOL_HEADER".

Iemand dit ook gehad?... waarschijnlijk niet want het stond nog niet in dit topic. Ik heb enkele tips geprobeerd die ik op internet kon vinden, maar die werken allemaal niet.

@MetalFanBlackness Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik had ook het idee dat ik die had gekozen, blijkbaar iets fout gedaan. Deze melding hoort hier inderdaad helemaal niet thuis.[/b]

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32345 op 04-04-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Anoniem: 32345 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 16:12:
Ik heb net de MIO 701A gehaald. Schitterend ding, nog veel compacter dan ik al dacht. Nu wilde ik alleen TomTom5 gaan installeren, dus leuk even aansluiten op de PC met dat bijbehorende CD-tje. Gaat ie eerst ActiveSync 4 installeren... dan zoeken naar de MIO en dan... Blue screen met de melding "BAD_POOL_HEADER".

Iemand dit ook gehad?... waarschijnlijk niet want het stond nog niet in dit topic. Ik heb enkele tips geprobeerd die ik op internet kon vinden, maar die werken allemaal niet.
Misschien kun je de vraag beter hier stellen: Mitac MIO A701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

j-w schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:20:
[...]

Warmtewerend glas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117481

j-w schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:20:
[...]

Klopt, veel problemen met TomTom5, ik gebruik zelf gewoon 5.00 zonder updates en voordat ik een satelliet heb duurt het zo 1-2 minuten. Zal vanavond eens de externe GPS antenne proberen, kijken of dat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
net een mio 168 gekocht (heb er al paar van 'versleten' ) maar taal blijkt frans te zijn ipv engels

kan ik romupgrade uitvoeren ofzo om deze in het engels te zetten ?

weet dat dit bij qtek S100 kan maar kan niks terugvinden voor mio

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Laatst online: 28-04 18:22
MrProper schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:58:
net een mio 168 gekocht (heb er al paar van 'versleten' ) maar taal blijkt frans te zijn ipv engels

thx
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=46403&page=8
Geen garanties, maar bij mij werkte het perfect. Alles stap voor stap doen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:43
ik heb die gps firmware update gedaan waar ik op verschillende sites over las. maar bij het transferren van de .s file blijft de update hangen. ik krijg nu geen verbinding meer met de gps ontvanger, ook niet na een hard reset.
weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn connector is dus een tijdje terug ook kapot gegaan. Morgen terugbrengen. Ze zeiden dat Mitac het had gefixxed maar dat viel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06
Ik wil m'n mio 168 ook gaan gebruiken als mp3 speler, het volume staat op de laagste stand echter nog steeds veel te hard. Zijn er misschien tweaks om het volume nog lager te krijgen? Ook gaat het volume in stappen, ipv geleidelijk. Ik heb overigens de audiopatch van mio al geprobeerd. Haalt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Bij ons is de compoort ook kapot, het ergste is nog dat we de bon niet meer kunnen vinden!
De schade:
Afbeeldingslocatie: http://www.vegterb.tweakdsl.nl/Klein_Compoort_Mio168.jpg
We kwamen er achter dat we de Mio nog wel gewoon konden opladen, maar toen ik er een nieuwe kaart op wilde zetten werd de Mio dus niet meer gezien door Windows. Iemand die een briljante oplossing heeft? Want we staan op het punt om deze terug te sturen, iemand ook enig idee van de kosten? :/

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zoiets had ik ook, alleen was hij dan binnenin kapot gegaan.. Het niet meer kunnen lezen komt wss niet door de kaart, maar omdat 1 puntje geen contact meer kan maken.

Opsturen zou gratis moeten zijn (iig, niet de verzendkosten van jou naar de shop, maar van shop > Mitac)

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 10-07-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 16:03

robbydw

live your life

vegterb schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 23:11:
Bij ons is de compoort ook kapot, het ergste is nog dat we de bon niet meer kunnen vinden!
De schade:
[afbeelding]
We kwamen er achter dat we de Mio nog wel gewoon konden opladen, maar toen ik er een nieuwe kaart op wilde zetten werd de Mio dus niet meer gezien door Windows. Iemand die een briljante oplossing heeft? Want we staan op het punt om deze terug te sturen, iemand ook enig idee van de kosten? :/
Ik merk dat mijn connector ook problemen gaat geven.... Moeite met laden in de auto is grootste probleem. Moet kabel echt in bepaalde stand tov de mio 168 houden anders knippert lampje af en aan. (dan weer wel connectie, dan weer niet)

Aan de linker kant lijkt er een stukje van de connector te zijn afgebroken / verbogen.

Heb nu de houder iets anders op voortuit geplaatst waardoor het nu wat beter gaat.

Weet iemand wat het precies kost om dit te fixen. Ding is iets meer dan een jaar oud dus waarschijnlijk geen garantie meer... (of wel)

Hoor het graag!!

[ Voor 5% gewijzigd door robbydw op 10-07-2006 22:41 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Je kan rechtstreeks naar Mio op sturen. Ze geven 2 jaar garantie. Als je hun belt om RMA aan tevragen sturen ze je een doosje op. Dit kan je dan bij het postkantoor inleveren, het is aangetekend, je krijgt track & trace en het is gratis :). Het is trouwens ook nog eens sneller dan het eerst naar de winkel terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

thesystem schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:47:
Je kan rechtstreeks naar Mio op sturen. Ze geven 2 jaar garantie. Als je hun belt om RMA aan tevragen sturen ze je een doosje op. Dit kan je dan bij het postkantoor inleveren, het is aangetekend, je krijgt track & trace en het is gratis :). Het is trouwens ook nog eens sneller dan het eerst naar de winkel terug te sturen.
Als je toevallig het nummer bij de hand hebt ben je helemaal geweldig :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
0900-9933666
(0.45 € / Min.)

Opening hours
Our support center is available from 09.00am to 06.00pm (CET) on working days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat is een bekend probleem idd bij de Mio 168. Ik zelf heb er (nog) geen last van (afkloppen) maar ik lees wel redelijk veel dat mensen hun apparaat opsturen. Als je garantie hebt kost het je niks tot weinig dacht ik

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dit gaat mij echt niets kosten. Bij aankoop verzekerde die kerel me dat het probleem verholpen was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kreeg zojuist mail dat mijn Mio terug is en er stond niet bij dat ik iets moest betalen. Dus met een beetje mazzel kan ik hem morgen of overmorgen ophalen

3 weken had Mitac nodig, vrij netjes op zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Laatst online: 02-05 15:39
ik heb een mio 168 met het daarbij behorende mio map navigatie programma. met op dvd kaarten voor heel europa. nu heb ik afgelopen zaterdag een SD kaartje gekocht van 2GB. nu wil ik de Geheugen kaart van Europa erin laden. als ik via de file explorer ga kijken dan staat het bestand wel op mijn SD kaart. en als ik mio map wil openen krijg ik de foutmelding: 1. read file failed! weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen. had al wat gegooglet maar kon niks vinden.

Groet Léon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Laatst online: 02-05 15:39
Dit probleem is opgelost. blijkt dat als je het kaartje fat 32 formateert dat het niet werkt. sd kaartje moet fat of fat 16 geformateerd zijn. nu krijg ik echter na het opladen van de europe map de foutmelding Decompress failed!

iemand enig idee waar dit aan lift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik niet iig ;)

Mijne is terug en gefixxed. Heel netjes. Heb ook een andere autolader gekregen die afwijkt van de orginele, dus ik denk dat ze hun conclusies getrokken hebben

ik blijf er bij dat het een klotesysteem is wat ze hebben. VEEL te fragiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 09:22
Ik wil een nieuw geheugen kaartje voor mijn Mio 168 aanschaffen. Ik wil graag een 2GB kaartje aanschaffen indien mogelijk. Alleen ik dacht in eerst instantie dat de Mio maximaal 1GB aan kon sturen. Maar als ik google wordt dat door sommige mensen tegen gesproken en dat het wel met sommige merken 2GB kaartjes werkt.

Zo ja welke 2GB geheugen kaarten werken nou eigenlijk in de Mio 168?. Ik zou namelijk graag een 2GB kaartje Kingston willen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Damn wat een service van Mitac.
Vrijdag gebeld met melding dat connector defect is. Echt keurig te woord gestaan door een vriendelijke dame.

Zaterdag had ik het verpakkingsmateriaal al thuis en is het apparaatje verzonden. (wat zijn gemiddelde wachttijden voordat je hem terug hebt) Er zal dus een moederbordje worden vervangen.

Mag allemaal wat kosten daar.
-Envelop met daarin het verpakkingsmateriaal
-Opsturen naar antwoordnummer
-reparatie
-terugzending aangetekend

En dat alles op kosten van Mitac.

Echt niet verkeerd.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 11:31

GforceNL

Out of memory....

Ik draai nu Tomtom 5 op de mio 168 die ik zaterdag gekocht heb. Mij viel op dat de kaart tijdens de testrit onzettend schokkerig is, alsof hij achter loopt zeg maar. De mio is helemaal leeg op de tomtom 5.21 na. Waar zou dit aan kunnen liggen? mijn eerste idee was dat het aan de baud(bout) rate lag die erg laag is, maar dan zouden meer mensen dat moeten hebben. Mijn andere optie zou zijn de geheugenkaart(habbibabbi merk). Iemand suggesties??

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
Geheugenkaart zou goed kunnen. Ik heb afgelopen weekend met sisoft sandra een 1gb kingston kaartje en 1gb traxdata kaartje gebenchmarked. Bleek dat de kingston bijna 4x zo veel instructions/min deed.
Dit was ook goed te merken tijdens bijv. het laden van tomtom.

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:27
thesystem schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:47:
Heb ook net gebeld voor mijn Mio 168 met contact probleem. idd goede service, ik krijg ook een doosje toegestuurd.
bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Afgelopen vrijdag mio keurig gerepareerd terug ontvangen.
Inmiddels paar dagen weer gebruikt en pinnetjes aan linker kant lijken alweer af te breken / brokkelen... Op dit moment 1 pinnetje beschadigd.

Lijkt erop dat er van de oude connector een stukje zit in het stekkertje voor de auto lader. Krijg deze namelijk niet recht op elkaar aangesloten. Alleen rechter kan connect goed. Kabel voor connectie met PC past wel gewoon.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad. Weet namelijk even niet of en hoe ik dat stekkertje evt. open kan maken en restjes eruit kan halen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:09

eisbaer

Zie signature

MrProper schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:58:

thx
Ondertussen heb je het waarschijnlijk allang opgelost maar zo niet:

Ik zou je rom upgraden naar de windows 2003 se engelse versie.

http://home.tiscali.be/lataupe/W2003se_MIO168_168WWER27.rar

Hier is hoe het moet:
1. Laad je batterij 100% op (belangrijk!)
Op je PC:
2. Formatteer je SD kaart als FAT16 (of in je camera als het met de pc niet lukt).
3. Kopieer het bestand 'WinCeImg.bin' naar de sd kaart.
Op je Mio:
4. Stop de SD-kaart in je Mio.
5. Zet de schakelaar achterop je MIO op 'OFF'. (gebruik je pennetje)
6. Hou het pookje aan de voorkant van je mio ingedrukt, zet nu de schakelaar weer op 'ON'. Nu zit je in het update menu.
7. Kies optie 1 (wince van sd) en druk het pookje in.
8. De nieuwe firmware wordt geladen en daarna geflasht, onderbreek dit proces niet!
9. Bij de eerstvolgende herstart zal je windows 2003 SE hebben

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189891

Leondendungen schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:38:
Dit probleem is opgelost. blijkt dat als je het kaartje fat 32 formateert dat het niet werkt. sd kaartje moet fat of fat 16 geformateerd zijn. nu krijg ik echter na het opladen van de europe map de foutmelding Decompress failed!

iemand enig idee waar dit aan lift?
Hallo Leon,
Heb je inmiddels al het 2GB kaartje goed draaiende? ik wil nl ook een 2GB kaartje kopen.
Welke heb je gekocht? en is er nog meer info te vinden over de combi Mio 168 en 2GB SD kaartjes?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Ik heb hier een 2GB kaartje werkend in de mio 168:
2GB takeMS SD Hyperspeed 133x en als fat32 geformateerd onder winxp. Niks geen problemen mee.

Ik had hem onder 2003FE draaiend en nu onder 2003SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:47

sphere

Debian abuser

Ik heb een vrij eenvoudige vraag over de bijgeleverde externe antenne van de mio 168:

Zijn al die dingen met een haaks stekkertje? Ik zoek zo'n externe antenne, maar als hij haaks is kan ik beter uitkijken naar een ander model. Ik meen mij te herinneren dat een collega van mij op mijn werk ook zo'n ding had, maar met een rechte aansluiting (MCX of MMCX?).

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 23:33

mno

sphere schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:53:
Ik heb een vrij eenvoudige vraag over de bijgeleverde externe antenne van de mio 168:
Zijn al die dingen met een haaks stekkertje?
De mijne (van 2005) is met een haaks stekkertje, als je het zo mag noemen want het is maar een paar mm. groot. Haaks lijkt me trouwens ook het meest logisch voor zoiets.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:47

sphere

Debian abuser

Ik heb inmiddels nagedacht, en ingezien dat het geen hol uitmaakt voor een stekker of hij nou haaks is of niet, aangezien het een gestandaardiseerd format is. Bedankt voor je reactie :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165051

Hallo,
Ik heb eigenlijk een vraag, ik kan goedkoop een Yakumo Delta 300 GPS kopen.Maar daar zit alleen een oplader en een usb-stekker bij. Nou weet ik niet of er al software opstaat. Wat raden jullie me aan om erop te zetten? Waar kan ik dat dan downloaden. En hoe zet ik het erop? Heb dit topic al doorgelezen, maar kon geen specifiek antwoord vinden, alvast bedankt.

Gr. Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-05 23:33

mno

Windows Mobile staat er altijd op. Waarschijnlijk versie 2003 of 2003SE. Als het niet goed werkt kan je altijd een harde reset doen via het schuifje achterop. Het geheugen wordt dan geheel overschreven met een schone installatie vanuit de ROM.

Daarnaast kan je er van alles opzetten: navigatiesoftware, mediaspeler, ebookreader, agenda etc etc. Veel leuke software vind je op http://www.pocketpcfreewares.com

Gewoon rösti

• Wijnands
  • Laatst online: 26-01 10:36
Even m'n verhaal kwijt.

Vorige week dinsdag merkte ik dat de joystick van m'n Mio 168 niet meer werkte. Even op de mio site gekeken, 2 jaar garantie vanaf fabricage datum. Daar viel ik nog ruim binnen dus maar even een mailtje gestuurd. Gegevens opgegeven en ik kreeg een call nummer. Volgende dag viel een verzendverpakking in de bus. (was wel even puzzelen hoe dat doosje in elkaar moet) met een plastic zak met adres sticker naar een antwoordnummer in Eindhoven.

Gisteren de Mio terug gehad, bonnetje erbij dat het moederbord vervangen is en dat 'ie uitgebreid getest is. Joystick doet het ook weer. Geen rekening erbij.

Ik moet zeggen, dit viel me 200% mee! Ga straks alle software maar weer installeren.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
eisbaer schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:16:
[...]

Ondertussen heb je het waarschijnlijk allang opgelost maar zo niet:

Ik zou je rom upgraden naar de windows 2003 se engelse versie.

http://home.tiscali.be/lataupe/W2003se_MIO168_168WWER27.rar

Hier is hoe het moet:
1. Laad je batterij 100% op (belangrijk!)
Op je PC:
2. Formatteer je SD kaart als FAT16 (of in je camera als het met de pc niet lukt).
3. Kopieer het bestand 'WinCeImg.bin' naar de sd kaart.
Op je Mio:
4. Stop de SD-kaart in je Mio.
5. Zet de schakelaar achterop je MIO op 'OFF'. (gebruik je pennetje)
6. Hou het pookje aan de voorkant van je mio ingedrukt, zet nu de schakelaar weer op 'ON'. Nu zit je in het update menu.
7. Kies optie 1 (wince van sd) en druk het pookje in.
8. De nieuwe firmware wordt geladen en daarna geflasht, onderbreek dit proces niet!
9. Bij de eerstvolgende herstart zal je windows 2003 SE hebben
Ik heb dit geprobeerd maar bij mij blijft hij dan staan op dat blauwe scherm.
De toetsen doen het niet meer dus kan niks anders meer kiezen. Maar na een nacht is de rom update nog niet uitgevoerd. Zijn er nog andere methodes? Als kem weer aan uit aan zet dan heb ik wel weer mijn oude rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:05
Hopelijk heeft iemand er nog wat aan, maar zojuist ook de update naar de SE versie uitgevoerd. En heel belangrijk is de format naar fat 16 van je SD kaartje IN je device. Gebruik hiervoor storagetools:

http://www.softwinter.com/storagetools.html

Pas nadat ik het kaartje op deze manier geformateerd naar fat 16 werkte het. Eerder had ik het kaartje al via de card reader van mijn laptop geformateerd, maar hierdoor werkte de upgrade dus niet. Als je alles goed hebt gedaan krijg je namelijk direct tijdens de upgrade het verloop in procenten te zien.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220029

Hallo allemaal,

Via via ben ik op dit forum terecht gekomen. Ik heb een vraag over het installeren van tomtom op mijn Mitac Mio 168. Het was allemaal goed werkend, tot mijn accu een keer totaal leeg was, waardoor data verloren is gegaan. Vervolgens krijg ik mijn navigatie niet meer aan de praat. Aangezien ik het alleen hiervoor gebruik (en ik er vrij afhankelijk van ben) is het voor mij belangrijk dit weer werkend te krijgen.

Wie o wie kan mij, in simpele taal, uitleggen hoe ik tomtom weer goed installeer. Hij kan nu zijn GPS niet vinden, ook niet na 1 uur (!) zoeken. Het hele apparaat is nu tevens heel erg traag (echt uitermate).

Alvast bedankt!

Groeten,

Loes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193650

ik neem aan dat toen je de pda kocht er nog geen TomTom op zat, zodat je een cd/dvd van TomTom hebt. Ik raad je aan om een hard-reset te doen. (dit doe je door het schuifje op de achterkant van on naar off te zetten en weer terug.) Hierdoor wordt je pda weer opnieuw geinstalleerd. Je begint dan weer met een verse pda.

Hoe je de tomtom erop zet is verschillend. Meestal gaat dat via het opstart menu van tomtom zelf als je de cd/dvd in je pc stopt. De pda moet dan uiteraard wel met de pc verbonden zijn (door middel van activesync). Als je dan de instructies op het scherm volgt, dan komt het helemaal goed. Er zijn ook versies die kan je regelrecht naar je sd kaart kopieren. Welke versie jij heb weet ik uiteraard niet.

Als je tomtom heb geinstalleerd krijg je een soort wizard waar je je instellingen kan ingeven. Als je bij de instellingen van de gps-antenne komt, dan kies je voor de optie: Een andere NMEA GPS-ontvanger. De gps baudsnelheid moet je op 4800 zetten. en de GPS is verbonden met Serial Cable on SP2. Als je deze instellingen hebt, dan moet het werken. (Bij mij wel in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 14:40

denivan

de enige

Ik gebruik een 2 Gb SD kaart (van Kingston) in mijn Mio 168 en had veel last van vastlopers (bvb. TomTom die volledig 'bevriest') of dataverlies (bvb. TomTom die plots zegt dat er geen kaarten geinstalleerd zijn).

Daarom heb ik gisteren maar de sprong gewaagd en de Windows Mobile 2003 SE Rom geinstalleerd en de (riskante!) GPS update uitgevoerd.

Voor zover ik heb kunnen testen vandaag lijkt hij stabieler en heb ik ook sneller een fix. Vroeger zag ik binnenshuis totaal geen beweging als ik de GPS status opvroeg in TT6 en nu had ik (zelfs met de rolluiken dicht !) een reactie van 2 satellieten, wat er volgens mij op duidt dat de GPS ontvanger 'gevoeliger' is geworden.

Momenteel ben ik dus blij dat ik de updates heb gedaan en heb ik weer even het gevoel dat ik een nieuw speeltje heb ;-)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 07:50
Ik heb een MD95000 waar ik tomtom6 wil op draaien. Ik heb deze geiinstalleerd en ik merkte dat ik geen fix kreeg maar wel een gps signaal. Nu had ik na wat zoekwerk het programma Sirfdemoppc geinstalleerd en op verschillende fora beschreef men dat ik een factory reset moest doen. Ok ik doe dit maar dan merkte ik dat ik in tomtom6 10minuten moest wachten voor 1 sateliet.

Ik dacht dan maar een firmware upgrade van Medion GPS die op ik op de site kon vinden.
De verloopt en dan komt:

transmitting target s-records file

Dit bleef echter maar duren zodat ik dit heb stopgezet. Na wat speurwerk bleek data ik mijn GPS om zeep had geholpen. Aangezien de MIO 168 een kloon is van de MD95000 gps van medion probeerde ik deze ook. Met hetzelfde resultaat. Het toolte van de MIO had ook nog een repair functie en dit gaf ook direct een fout.
Deze firmware is hier te vinden
http://www.pocketgpsworld...ms&file=viewtopic&t=33956
Ik had eigenlijk al bijna alle hoop opgegeven en dus was nog maar met Sirfdemoppc aan het spelen met de baudrates en op 57600 kreeg ik terug connectie met mijn gps dan overgeschakeld naar NEMA mode toen kreeg ik terug sattelieten en connectie. Ik dacht ik ga de update van de mio firmware nog een proberen omdat die zorgt dat ik bij 3 satelieten de balkjes in tomtom blauw kleur en de standaard firmware van medion doet dit niet. Als bij wonder kon ik nu heel de firmware doorlopen.
Dus aan mensen die gekregen bij het upgraden van hun gps firmware in deze stap blijven hangen:

transmitting target s-records file

Het is dus nog mogelijk de gps terug werkend te krijgen

Ik zet het hier op het forum omdat er waarschijnlijk nog anderen zijn die dit probleem hebben ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sorry voor de schop van dit topic, maar weet iemand hoe ik de geluiden van WM2003SE (heb geflashed naar SE, werkt prima _O_ )

Kan veranderen?

Heb een leuke set met WM6 geluidjes gedownload, maar ik weet niet hoe ik de WM2003 geluiden vervang door die van WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

denivan schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 17:01:

Daarom heb ik gisteren maar de sprong gewaagd en de Windows Mobile 2003 SE Rom geinstalleerd en de (riskante!) GPS update uitgevoerd.
welke GPS-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkoenen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04 17:24
Naar aanleiding van dit (heel oude) draadje en de volgende post :
De schade:...
We kwamen er achter dat we de Mio nog wel gewoon konden opladen, maar toen ik er een nieuwe kaart op wilde zetten werd de Mio dus niet meer gezien door Windows. Iemand die een briljante oplossing heeft? Want we staan op het punt om deze terug te sturen, iemand ook enig idee van de kosten?
Wijs ik even op onderstaande do it yourself draadje :

Acer n35 - flutconnector - DIY Power Cable and Connector

Work at Red Hat - views are my own. Let's connect on Twitter (@keeskoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Leuk!

M'n moeder heeft mijn Mio 168 gekregen voor in de auto, maar de connector is inderdaad wel erg fragiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

De Mitac Mio 168 heeft voorop 4 buttons en een joypad. Als het toestel uitstaat en een van die 4 buttons wordt aangeraakt springt het toestel aan. Erg vervelend als ze in je jaszak zit.
Hoe voorkom ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Bij "Mio Utility" kun je dat instellen geloof ik.

En dan iets van "Wake up" ofzo.

Tis al een tijdje geleden dat ik het ding heb gebruikt, maar bij de instellingen kun je het instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

* zoekt naar Mio Utility *

Gevonden! Thanks, works swell :D

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 94923 op 11-10-2008 11:30 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste