Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Ik had de ACER N35 besteld. En de dealer mailde mij dat deze niet meer op vooraad was, en rade mij sterk aan de MIO 168 te kopen. Deze was dan wel 1 of 2 tientjes duurder. Maar toen ik op de site ging kijken, viel mij meteen op wat ik extra kreeg:

- autolader
- hoesje
- extra GPS muis
- zwanenhals voor in de auto
- oordopjes

Deze dingen zitten allemaal niet bij de N35. En de N35 heeft 266mhz en de MIO 300Mhz.

Ik ben dus blij dat de N35 niet op vooraad was..... Ik zal hem als het goed is maandag binnen hebben, en dan installeer ik icm TOMTOM5 (flitskasten herkenning :D )

Dus ben zeeer benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 23:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

nicket84 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:39:
Ik had de ACER N35 besteld. En de dealer mailde mij dat deze niet meer op vooraad was, en rade mij sterk aan de MIO 168 te kopen. Deze was dan wel 1 of 2 tientjes duurder. Maar toen ik op de site ging kijken, viel mij meteen op wat ik extra kreeg:

- autolader
- hoesje
- extra GPS muis
- zwanenhals voor in de auto
- oordopjes

Deze dingen zitten allemaal niet bij de N35. En de N35 heeft 266mhz en de MIO 300Mhz.

Ik ben dus blij dat de N35 niet op vooraad was..... Ik zal hem als het goed is maandag binnen hebben, en dan installeer ik icm TOMTOM5 (flitskasten herkenning :D )

Dus ben zeeer benieuwd....
MMM weird
volgens pdagold zou er dit in een pakket moetten zitten
Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/large/0000000227_niVt15107615472.jpg
dus alleen geen extra gps muis (en ik wil juist 1 van bovenstaande vanwege ingebouwde gps) en een paar oordopjes (die wel niet veel soep zullen zijn...). en het verschil tussen de procesoren schijnt miniem te zijn, soort van intel vs amd principe.

Maar laat morgen even je ervaringen weten, ben benieuwd !

ps
Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/small/0000000223_1ug725862122612.jpg
dit is de reden waarom ik eigenlijk naar de n35 neig. die is mooi plat.

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 19-06-2005 23:03 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 13:29

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

heuveltje schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 19:28:
Vraag 1 : met 266MHZ is de n35 behoorlijk traag ivm de meeste pda's, Waar merk je dat nu in. worden progs gewoon wat trager of worden ze onwerkbaar ? (met name TT5)
Kale MHz zeggen niets, de processoren van de Mio en de Acer zijn ook verschillend. Vergelijk het maar (zoals eerder in dit topic genoemd) met Intel en AMD.
edit:
Dat zeg je later al zelf.... ;)
2 Volgens de review op pdagold. is de speaker van de n35 vrij slecht en zit aan de achterkant.
is deze toch nog goed te horen in een ruidluchtige auto ?
Ik neem aan dat je luidruchtig bedoelt? De Mio is in ieder geval goed te horen, geen idee hoe dat bij de Acer zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Devster op 20-06-2005 10:29 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Devster schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:27:
[...]

Kale MHz zeggen niets, de processoren van de Mio en de Acer zijn ook verschillend. Vergelijk het maar (zoals eerder in dit topic genoemd) met Intel en AMD.
edit:
Dat zeg je later al zelf.... ;)
LOL dat was ik zelf die dat zei :)
Ik bedoelde meer ivm andere pda's het instapmodel van asus is bv al 400MHZ. das 30% sneller lijkt me
Ik neem aan dat je luidruchtig bedoelt? De Mio is in ieder geval goed te horen, geen idee hoe dat bij de Acer zit.
Lol domme typo. ben idd benieuwd hoe dat met de acer zit

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
heuveltje schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:59:
[...]

MMM weird
volgens pdagold zou er dit in een pakket moetten zitten
[afbeelding]
dus alleen geen extra gps muis (en ik wil juist 1 van bovenstaande vanwege ingebouwde gps) en een paar oordopjes (die wel niet veel soep zullen zijn...). en het verschil tussen de procesoren schijnt miniem te zijn, soort van intel vs amd principe.

Maar laat morgen even je ervaringen weten, ben benieuwd !

ps
[afbeelding]
dit is de reden waarom ik eigenlijk naar de n35 neig. die is mooi plat.
Dat CPU verhaal begrijp ik, zal niet veel uitmaken. Maar ik heb op verschillende websites gekeken, maar je komt de ACER N35 vaak voor de zelfde prijs tegen, maar dan zonder die toeters en bellen. En de sites waat hij max 290EUR koste, zaten deze dingen er niet bij. Of het is ongelooflijk slecht aangegevend.

En nu heb ik deze MIO met rembours voor 285EUR en al deze accessoires.

Maar ik moet wel zeggen de ingebouwde GPS is zeker wel beter!, maar daar in tegen is de MIO in totaal formaat weer kleiner.... Ze hebben alle 2 hun voor en na delen. Moeilijke keuze.......

Order status is vanaf 30min op verzonden, dus zal hem morgen binnen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Bedoel je dat de ingebouwde gps van de Acer beter is? Hoe kom je tot die conclusie? Ben ik wel nieuwsgierig naar omdat ik ook zit te twijfelen tussen die 2.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wijnands schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:16:
Bedoel je dat de ingebouwde gps van de Acer beter is? Hoe kom je tot die conclusie? Ben ik wel nieuwsgierig naar omdat ik ook zit te twijfelen tussen die 2.
Ik bedoel niet hoe ze kwalitatief verschillen. dat zal niet zo veel zijn.

Maar bij de acer is de GPS ingebouwd. Bij de MIO is hij er "achterop geplakt". dat betekent dat je het ding niet plat op tafel kan leggen, en het nogal iritant in je zak zit.

Bedenk zelf maar hoe belangrijk je dat vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
heuveltje schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:21:
[...]

Ik bedoel niet hoe ze kwalitatief verschillen. dat zal niet zo veel zijn.

Maar bij de acer is de GPS ingebouwd. Bij de MIO is hij er "achterop geplakt". dat betekent dat je het ding niet plat op tafel kan leggen, en het nogal iritant in je zak zit.

Bedenk zelf maar hoe belangrijk je dat vind :)
Daar heb je wel een goed punt. En da's idd een van de redenen waarom ik er over twijfel. OTOH, de N35 komt her en der net ff wat minder uit de reviews.

Eigenlijk wil ik ze ff naast elkaar zien. Maar 's zoeken naar een echte winkel die ze alletwee heeft,

Voor mij maakt de meegeleverde antenne de Mio ook wel erg interessant. Heb zo'n vermoeden dat ik die bij m'n Peugeot wel nodig zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Wijnands schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:39:
[...]

Eigenlijk wil ik ze ff naast elkaar zien. Maar 's zoeken naar een echte winkel die ze alletwee heeft,
Acer n30
120 x 72 x 20mm
165GRAM

Yakumo Delta 300 GPS
112 x 69 x 16mm
147GRAM

Hier 3 afbeeldingen dat ze langs elkaar liggen. Heb je iig een inzicht kwa formaat..

Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/large/0000000227_1tg614818216846.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/large/0000000227_WQDa131668161237.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pdagold.com/img/articles/en/large/0000000227_72nC126357164233.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door nicket84 op 20-06-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
tnx Nicket, mooie review ook.

Alleen... Anoniem: 145252 in "navigatie ding ook voor buiten de auto?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
GVD, komen ze net mijn palmtop op het werk brengen, maar had hem morgen pas verwacht..... Kon ik die man uitleggen dat ik geen geld bij had. Zie ik mijn pakketje weer richting het postkantoor gaan...

Kan ik hem morgen pas ophalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
dus morgen horen we meer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Yup vanavond tt5 ophalen, en dan morgenvroeg ppc ophalen. En dan installeren maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Ik heb mijn MIO 168 binnen..

Alles ziet er perfect uit. Tomtom5 krijg ik vanavond pas, heb nu even tomtom3 geinstalleerd. Deze werkt een stuk soepeler dan hij op mijn ACER N10 draaide.

Verder ziet hij er perfect uit, kan er tot nu toe niks verkeerds over zeggen. Binnen had ik ZONDER de extra GPS muis al verbinding met 7 !!! Satelieten!!

Om 5uur maar eens kijken of hij mij netjes naar huis kan brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23
Jammer dat de duurdere modellen met Bluetooth en WiFi geen ingebouwde GPS hebben. Daar zit ik eigenlijk op te wachten. De Acer vind ik verreweg het mooiste. Hij is welliswaar wat groter dan de Mio, maar heeft niet die lelijke bobbel achterop.

Bij de modellen met BT en WiFi moet je weer met losse GPS-muizen gaan werken en dat vind ik erg onpraktisch. Dat was ook de kracht van de TomTom Go die ik eerst had. Deze is makkelijk mee te nemen en te plaatsen. Alleen jammer dat je er alleen mee kunt navigeren. Daarom heb ik hem verkocht en wil ik een PDA aanschaffen. Deze moet toch wel minimaal een 400 MHz CPU bezitten en BT en WiFi. Het zou dus mooi zijn als daar ook een ingebouwde GPS in zou zitten.

Maar ik ben bang dat dat ook niet in de nieuwe modellen zal komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
nicket84 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:51:

Alles ziet er perfect uit. Tomtom5 krijg ik vanavond pas, heb nu even tomtom3 geinstalleerd. Deze werkt een stuk soepeler dan hij op mijn ACER N10 draaide.

Verder ziet hij er perfect uit, kan er tot nu toe niks verkeerds over zeggen. Binnen had ik ZONDER de extra GPS muis al verbinding met 7 !!! Satelieten!!

Hee cool! Had je ook nog gemaild erover.

Hoe lastig is die bobbel erop eigenlijk? En komt 'ie nou met de second edition van windows of niet? Heb nl. ff zitten googlen en ik vermoed dat de 168 zo netjes geprijsd is omdat er inmiddels al een 168 RS uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
Wijnands schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:29:
[...]

Hee cool! Had je ook nog gemaild erover.

Hoe lastig is die bobbel erop eigenlijk? En komt 'ie nou met de second edition van windows of niet? Heb nl. ff zitten googlen en ik vermoed dat de 168 zo netjes geprijsd is omdat er inmiddels al een 168 RS uit is.
Er staat Micrsoft pocket PC 4.20.0 build 14053 op. (2003) Deze is wel anders als mijn N10 (ook 2003) had.

Ik heb totaal geen last van de bobel, en hebt perfecte/snelle verbinding met de satelieten. Ik hoeft de antenne niet eens uit te klappen.

Ik vond de palmtop (op de foto's) een beetje flut/simpel uit zien. Maar het is een degelijk/stevig apparaatje.

Nog steeds 100% tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

nicket84 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:51:

En hoe ging dat? Heeftie je precies voor t huis afgezet of niet?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
GGS_106 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:31:
[...]

En hoe ging dat? Heeftie je precies voor t huis afgezet of niet?
Yup, en met opzet wat andere wegen genomen dan hij zelf aangaf. En daar reageerde hij zeer snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41
Hmm..
Prijs is ook veel schappelijker als de serie van HP, met GPS en tomtom staat het voor 421 in de pricewatch.

Toch maar es over nadenken hoe en wat.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

nicket84 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:20:
[...]

Yup, en met opzet wat andere wegen genomen dan hij zelf aangaf. En daar reageerde hij zeer snel op.
Heb je TT3 of TT5 er op?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Uit eigen ervaring kan ik meedelen dat de GPS ontvangst van de N35 met TT5 nog niet echt lekker werkt. Het duurt veel te lang voor er signaal binnenkomt en er een fix gemaakt kan worden. Dit moet aanmerkelijk sneller kunnen. Met de Mio 168 gaat het stukken sneller.

Ook heeft de N35 aanmerkelijk meer moeite met de hoeveelheid POI's die bij de kaart geïnstalleerd zijn. Hij wordt steeds trager als er meer POI's bijgezet worden. Ook hier heeft de MIO duidelijk het voordeel.

Het geluid van de N35 is prima. Goed verstaanbaar en een behoorlijk volume. In de standaard meegeleverde houder is de route begeleiding prima te horen.

De volledig inklap- en volledig uitklapbare antenne lijkt een stuk degelijker als bij de Mio het geval is.
De Acer ligt met uitgeklapte antenne volledig vlak op de ondergrond en dat kan van de Mio niet gezegd worden. Mogelijk is dat de zwakke schakel.

Op dit moment geniet de Mio mijn voorkeur maar als de GPS en snelheidsproblemen bij de Acer zouden zijn opgelost dan zou deze mijn voorkeur verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
GGS_106 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:35:
[...]

Heb je TT3 of TT5 er op?
Ik heb ze beide geinstalleerd gehad. TOMTOM3 maakt een snellere GPS verbinding. Maar dat probleem heb je blijkbaar bij alle pocket pc's.

Maar TOMTOM5 heeft dan die flitskasten herkenning, ziet er wat fraaier uit, en kent natuurlijk alle nieuwe wegen. + tomtom5 reageerd wat sneller als TOMTOM3.... Als hij ook nog eens sneller verbinding zou maken was hij 100% goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Ik heb sinds kort de Yakumo Delta 300 GPS, en tot nu toe bevalt ie prima.
Wat ik hier als enige minpunt zie voorbijkomen, het feit dat hij niet plat kan liggen door het GPS-klepje, ervaar ik niet als minpunt. Ten eerste omdat ik hem bijna nooit neerleg (maar bijv. in de hand of in de cradle), en als ik hem neerleg vind ik het wel prettig als hij een hoekje heeft.

Wat ik wel merk is dat hij een probleem heeft een fix te krijgen in de auto. Ik heb een Megane, weet niet of het aan de voorruit ligt. Als hij echter eenmaal een fix heeft (even buiten doen, of bij de zijruit houden) dan raakt hij hem ook niet snel meer kwijt, en vindt hem snel terug als hij even weg is (tunnel ofzo)

Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Collega van me heeft net een 168 gehaald. Ziet er erg netjes uit. Die bobbel achterop lijkt heel groot op de foto maar blijkt enorm mee te vallen. Knap scherm ook.

Ding is zo klein, past net in het hoesje van m'n oude palm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:10

Galois

1811 - 1832

Mooie topic dit. Ik ga dinsdag de Mio 168 kopen (wel met TT3 helaas, was een stuk goedkoper). Ik zal tzt mijn ervaringen posten.

Maar ik zou er ook een SDIO wifi kaartje bij willen kopen. Die gaat dus in het SD slot, die het apparaat maar 1x heeft. Dus je moet kiezen tussen wifi kaartje en SD? Dus je moet als het waren niets willen downloaden bv groter dan de beschikbare ROM op je PDA?

[ Voor 51% gewijzigd door Galois op 24-06-2005 11:29 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Je hebt ook SD-WiFi-kaartjes met 256MB geheugen aan boord, SanDisk heeft ze in ieder geval. Zie http://www.sandisk.com/retail/256mb-wifi-sd.asp. Je zult even moeten zoeken waar ie verkrijgbaar is, heb 'm nog niet op veel plaatsen/sites gezien.
En over TT3, die is prima hoor. Neem aan dat je met "helaas" bedoelt dat je liever 5 gehad had, maar persoonlijk vind ik 3 toch prettiger.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Waarom vind je 3 prettiger? Wat zijn de verschillen die je dagelijks merkt?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 07:07

agaam

dit is mijn huisdier

Brabo-Joossie schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:49:
Je hebt ook SD-WiFi-kaartjes met 256MB geheugen aan boord, SanDisk heeft ze in ieder geval. Zie http://www.sandisk.com/retail/256mb-wifi-sd.asp. Je zult even moeten zoeken waar ie verkrijgbaar is, heb 'm nog niet op veel plaatsen/sites gezien.
En over TT3, die is prima hoor. Neem aan dat je met "helaas" bedoelt dat je liever 5 gehad had, maar persoonlijk vind ik 3 toch prettiger.
ben even aan het zoeken gegaan, maar ze zijn hier verkrijgbaar
http://www.pdashop.nl/product/11516/11363/30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
agaam schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:57:
[...]

ben even aan het zoeken gegaan, maar ze zijn hier verkrijgbaar
http://www.pdashop.nl/product/11516/11363/30
ja maar dan wel zonder geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 16-06 07:07

agaam

dit is mijn huisdier

er is ook al bekend wat de opvolger wordt van de mio 168. de 169 http://www.navigatiewerel...-low-end-pda-met-gps.htmlAfbeeldingslocatie: http://mijngsmforum.nl/mio169.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

[...iets niet goed gelezen...]
Als Yakumo niet snel met zijn nieuwe modellen komt, dan wordt het voor mij denk ik de Mio 169 wel....
According to a report from DigiTimes, the Mio 169 will be released in Taiwan on May 24th for NT$12,800, which is equal to $407 at the time of this article.
Neither the processor nor memory nor the display is something to write home about. The device is powered by a 400-MHz Intel PXA-255 processor, offers 32 MB of FlashROM and 64 MB of RAM, and a standard 3.5" TFT display, which supports 65k colours and a resolution of 240x320 pixels. Communications options are reduced to USB and infrared, extension is possible using an SDIO slot.

The dimensions of 125.6x79.5x24.2 millimetres mean it is quite a bulky piece of hardware. Pocket devices have lately been one centimetre thinner. The weight of 172.35 grams ranks the Mio among the heaviest. Just poor.

The only nice finding is the latest version of the operating system, i.e. Windows Mobile 2003 Second Edition, and a set of maps useful for inhabitants or visitors to Taiwan. The other features are standard. As you can notice in the image, there are two unusual features: the GPS antenna flips sideways (which is relative considered the option to switch to the landscape mode) and buttons on the front panel are plentiful.

That's all, there is no more information available at the moment. What we know suggests that we cannot expect a breakthrough on May 24.
bron: http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=239

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 03-07-2005 00:32 . Reden: foute info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Zijn de Mio 168/169 en Acer N30/N35 ook goed te gebruiken bij het wandelen? Bestaat hier speciaal kaartmateriaal voor of kun je hiervoor ook de standaard routeplanner software voor gebruiken?

Hoe is de GPS ontvangst als je er mee loopt? Bijvoorbeeld in het bos?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 11:34
mno schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:14:
Zijn de Mio 168/169 en Acer N30/N35 ook goed te gebruiken bij het wandelen? Bestaat hier speciaal kaartmateriaal voor of kun je hiervoor ook de standaard routeplanner software voor gebruiken?

Hoe is de GPS ontvangst als je er mee loopt? Bijvoorbeeld in het bos?
Ik heb de 168 samen met Tom Tom 5 getest in de stad en dat ging prima.

Binnen Tom Tom 5 kun je aangeven dat je een wandelroute wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Mediacj schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:13:
Ik heb de 168 samen met Tom Tom 5 getest in de stad en dat ging prima.
Binnen Tom Tom 5 kun je aangeven dat je een wandelroute wilt.
Thanks, dat is in ieder geval al een flink pluspunt. Mooi dat je kan aangeven dat je aan het wandelen bent. Het lijkt me niks als het navigatiepakket je steeds de snelweg op wil laten lopen ;)

Is er nog iemand die met de Mio op pad is geweest in een meer landelijk/bosrijk gebied?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, ik heb de Mio 168, maar met Tomtom val je dus gelijk buiten de kaart. Je kunt dus dan geen gebruik maken van de kaarten. Uiteraard wel van de gegevens als kompas, graden, en richtingen. In de stad werkt het perfect, want dan stel je inderdaad in dat je aan het wandelen bent, en dan negeert het apparaat éénrichtingsverkeer, snelwegen, en dat soort zaken.

Ik weet niet of er wandelkaarten bestaan hiervoor. Ben ik eigenlijk ook wel geïnteresseerd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Als je buiten de kaart wandelt, zie je dan nog wel waar je loopt en hebt gelopen, bijvoorbeeld t.o.v. een weg? Ik ben wel benieuwd of het dan een beetje werkt zoals een losse gps van bijvoorbeeld Garmin...

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Is het mogelijk om met TT3 of TT5 in comb. met de 168 in 1 keer naar België te gaan en op plek van bestemming te komen zonder van kaarten ofzo te hoeven verwisselen?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

GGS_106 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:10:
Is het mogelijk om met TT3 of TT5 in comb. met de 168 in 1 keer naar België te gaan en op plek van bestemming te komen zonder van kaarten ofzo te hoeven verwisselen?
Ja, zolang je binnen de BeNeLux blijft is dit mogelijk zonder kaartwissel en volledig op detailnivo.

Wil je van/naar een land buiten de BeNeLux, dan is het met TT3 niet mogelijk zonder kaartwissen, hooguit volledig op hoofdwegennivo. Met TT5 is het wel mogelijk, maar dan van een hoofdweg in jouw buurt naar een bestemming op detail of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Galois schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:27:
Mooie topic dit. Ik ga dinsdag de Mio 168 kopen (wel met TT3 helaas, was een stuk goedkoper). Ik zal tzt mijn ervaringen posten.

Maar ik zou er ook een SDIO wifi kaartje bij willen kopen. Die gaat dus in het SD slot, die het apparaat maar 1x heeft. Dus je moet kiezen tussen wifi kaartje en SD? Dus je moet als het waren niets willen downloaden bv groter dan de beschikbare ROM op je PDA?
Je TT3 is dan waarschijnlijk alleen een landenversie, dus de Benelux op detailnivo en de rest van Europa op hoofdwegennivo. Als je slim bent, ga je die TT3 meteen upgraden naar TT5. Dat kost 59 euro en dan krijg je meteen alle beschikbare Europakaarten er op detailnivo bij.

In het SDIO slot past maar 1 kaartje. Indien dit een SD geheugenkaart is, heb je geen WIFI en andersom. Wat wel kan is een combikaartje, dus zowel geheugen als WIFI op één SDIO kaartje.... alleen wel oppassen voor beschadiging omdat ie een stukje uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Iemand trouwens ervaring met een wifi kaartje op de Mio?

En hoe is het trouwens in Frankrijk het wifinetwerk in bv café's of hotels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Leuk die nieuwe modellen, maar wéér geen Bluetooth en WiFi.

Ik zit nog steeds te wachten op een PDA met ingebouwde GPS waar ook Bluetooth en WiFi opzit. Dit moet toch niet zo moelijk zijn? Ook zijn de processors van de Mio's zijn niet echt krachtig, zodat het navigeren met TomTom soms schokkerig kan zijn, vooral bij het draaien op een rotonde bijvoorbeeld komt zo'n PDA niet echt goed mee. Dit had ik ook met mijn TomTom GO (eerste model) die maar een 200MHz CPU aan boord had.

Een wat snellere PDA met Bluetooth en WiFi én ingebouwde GPS zou een verkoophit worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

mno schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:18:
[...]

Thanks, dat is in ieder geval al een flink pluspunt. Mooi dat je kan aangeven dat je aan het wandelen bent. Het lijkt me niks als het navigatiepakket je steeds de snelweg op wil laten lopen ;)

Is er nog iemand die met de Mio op pad is geweest in een meer landelijk/bosrijk gebied?
Houd je rekening met de beperkte batteryen ?. heb het zelf nog (niet) geprobeerd. maar naar ik gehoord heb zou hij het icm GPS maar 1,5 a 2 uur uithouden..
JazzySOB schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:30:
Leuk die nieuwe modellen, maar wéér geen Bluetooth en WiFi.

Ik zit nog steeds te wachten op een PDA met ingebouwde GPS waar ook Bluetooth en WiFi opzit. Dit moet toch niet zo moelijk zijn? Ook zijn de processors van de Mio's zijn niet echt krachtig, zodat het navigeren met TomTom soms schokkerig kan zijn, vooral bij het draaien op een rotonde bijvoorbeeld komt zo'n PDA niet echt goed mee. Dit had ik ook met mijn TomTom GO (eerste model) die maar een 200MHz CPU aan boord had.

Een wat snellere PDA met Bluetooth en WiFi én ingebouwde GPS zou een verkoophit worden volgens mij.
Dat jij er op zit te wachten is nog geen reden dat het een verkoophit word :)
De mio is juist zo gruwelijk populair omdat hij goedkoop is(goedkoper dan losse navigatie). ik denk dat 95% echt alleen gebruikt word voor navigatie en er voor de rest niks mee gedaan word. extra opties en betere specs zouden alleen de prijs maar opjagen

Verder zitten mensen vaak ook niet te wachten op bleutooth en GPS ingebouwd. Een losse BT adapter is vaak makkelijker en goedkoper/al in bezit.

BTW ik heb niet echt problemen dat tomtom niet 100% vloeiend loopt. en zelfs al zou hij af en toe traag zijn op rotondes, je hoeft er toch maar af en toe een blik op te werpen :?

[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 04-07-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

heuveltje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:42:
Houd je rekening met de beperkte batteryen ?. heb het zelf nog (niet) geprobeerd. maar naar ik gehoord heb zou hij het icm GPS maar 1,5 a 2 uur uithouden..
Dat is wel wat kort inderdaad. Zal dat niet langer zijn als je de display uitschakelt? Die heb je bij een wandeling niet altijd nodig. De GPS kan dan aanblijven om je route te tracken (ik neem even aan dat dit uberhaupt kan).

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mno schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 06:43:
[...]

Dat is wel wat kort inderdaad. Zal dat niet langer zijn als je de display uitschakelt? Die heb je bij een wandeling niet altijd nodig. De GPS kan dan aanblijven om je route te tracken (ik neem even aan dat dit uberhaupt kan).
Ik weet niet hoe dit is gemeten, maar mijn MIO168 met TomTom houdt het ongeveer 3,5 uur uit in de auto zonder dat ie aan de prik hoeft.Dat is mét gesroken instructie, beeld in 3D weergave en de backlight op z'n hoogste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Anoniem: 30 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:11:
Ik weet niet hoe dit is gemeten, maar mijn MIO168 met TomTom houdt het ongeveer 3,5 uur uit in de auto zonder dat ie aan de prik hoeft.Dat is mét gesroken instructie, beeld in 3D weergave en de backlight op z'n hoogste stand.
Da's goed nieuws, thanks!

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:24

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Na het doorspitten van voornamelijk dit topic, ben ik ben van plan de MIO te kopen voor GPS-doeleinden (icm TomTom). Ik ben alleen nog aan het kijken wat voor SD-card ik zou kopen. Er wordt aangehaald dat 1Gb-kaartjes geen probleem zijn. Nu is mijn oog gevallen op deze SanDisk Ultra II met een overdracht van 9MB/s (95 EUR, BestelICT)

Ik vraag me echter af of die snelheid overkill is voor wat ik hem wil gebruiken. Mag ik er overigens zomaar vanuit gaan dat een snellere SD-card geen probleem is voor het toestel?

Heeft er iemand speciale ervaringen met 1GB SD-kaarten op de Mio, behalve dat Apacer blijkbaar uit den boze is?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
heuveltje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:42:
[...]
Dat jij er op zit te wachten is nog geen reden dat het een verkoophit word :)
De mio is juist zo gruwelijk populair omdat hij goedkoop is(goedkoper dan losse navigatie). ik denk dat 95% echt alleen gebruikt word voor navigatie en er voor de rest niks mee gedaan word. extra opties en betere specs zouden alleen de prijs maar opjagen
Daar heb je wel enigszins gelijk in, maar het is toch vreemd dat de duurdere modellen geen GPS bezitten. Normaal gesproken is het zo dat duurdere modellen van een bepaald apparaat meer functies hebben. En juist zoiets populairs als een GPS antennetje hoort er dan bijvoorbeeld op te zitten. Zeg maar een Dell X50v of een HP4700 maar dan met GPS. Dan hoeft er van mij nog niet eens Bluetooth op, dat is dan ook niet echt nodig meer met een ingebouwde GPS.
Verder zitten mensen vaak ook niet te wachten op bleutooth en GPS ingebouwd. Een losse BT adapter is vaak makkelijker en goedkoper/al in bezit.

BTW ik heb niet echt problemen dat tomtom niet 100% vloeiend loopt. en zelfs al zou hij af en toe traag zijn op rotondes, je hoeft er toch maar af en toe een blik op te werpen :?
Nou, ik kan je vertellen dat ik in een vreemde omgeving meerdere malen een verkeerde afslag op een rotonde had genomen omdat ik dacht dat de TomTom Go dat aangaf. Te traag meedraaien was dan de oorzaak. Echt niet zo vreemd hoor. Daarom heb ik liever een wat krachtiger processor die wat minder moeite heeft om de kaart realtime vloeiend te draaien.

Buiten dat ken ik meer mensen die graag een wat duurdere PDA willen met GPS ingebouwd. Begrepen de fabrikanten dit ook maar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 16:09
GrimaceODespair schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 04:28:
Na het doorspitten van voornamelijk dit topic, ben ik ben van plan de MIO te kopen voor GPS-doeleinden (icm TomTom). Ik ben alleen nog aan het kijken wat voor SD-card ik zou kopen. Er wordt aangehaald dat 1Gb-kaartjes geen probleem zijn. Nu is mijn oog gevallen op deze SanDisk Ultra II met een overdracht van 9MB/s (95 EUR, BestelICT)

Ik vraag me echter af of die snelheid overkill is voor wat ik hem wil gebruiken. Mag ik er overigens zomaar vanuit gaan dat een snellere SD-card geen probleem is voor het toestel?

Heeft er iemand speciale ervaringen met 1GB SD-kaarten op de Mio, behalve dat Apacer blijkbaar uit den boze is?
Ik gebruik de Kingston SD 1 GB High perf. (€ 71,80 bij Zercom) icm met de MIO. No problems :)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GrimaceODespair schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 04:28:

Wat ik zeker weet is dat een Hi-speed PQI en een Apacer op normale snelheid niet goed werken. de 1GB Apacer Hi-speed werkt weer wél goed. Heb 'm zelf ook. De Kingston 1GB kaartjes, zowel normaal als Hi-speed werken goed. Sandis 1GB weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:58
ik heb een kaartje van Adata 50 speed 1 Gb werkt prima. op m,n Mio 168 cloon, myguide 6500 xl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
en wat met de Kingston Secure Digital Elite Pro ?

Zit daar veel verschil op met de Kingston Secure digital 1Gb High Perf. ?

klopt het dat er levenslange garantie is op deze kaartjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 18:12
Is er ondertussen al iemand met de Yakumo Delta X ? Ondertussen is hij al op verschillende plaatsen verkrijgbaar namelijk... ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Heeft iemand al eens de Mio 168 met Windows Mobile 2003 Second Edition ergens gezien? Of is het nog steeds alleen de Yakumo die SE heeft?

Zou het mogelijk zijn om voor een klein bedrag te upgraden naar SE?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De mio 169 is de opvolger van de 168, en heeft Windows SE.

stukje info: http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=4092

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 10-07-2005 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
mno schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 18:34:
Heeft iemand al eens de Mio 168 met Windows Mobile 2003 Second Edition ergens gezien? Of is het nog steeds alleen de Yakumo die SE heeft?

Zou het mogelijk zijn om voor een klein bedrag te upgraden naar SE?
In sommige andere landen is er de RS versie, da's dezelfde 168 maar dan met SE erop. Ook via ebay te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Wijnands schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:55:
In sommige andere landen is er de RS versie, da's dezelfde 168 maar dan met SE erop. Ook via ebay te krijgen.
Thanks, ik heb hem inderdaad op ebay gezien nu. Wel een flink stukje duurder daar. Jammer dat hij hier niet te verkrijgen is. Op de site van Mitac zie ik hem trouwens ook niet staan.

Edit: Herstel, op de internationale site www.mio-tech.com staat hij wel. Op de .be site niet.

[ Voor 12% gewijzigd door mno op 12-07-2005 06:50 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Anoniem: 26457 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:40:
De mio 169 is de opvolger van de 168, en heeft Windows SE.
stukje info: http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=4092
Ook een leuk ding maar ik heb hem nog nergens te koop zien staan. Ik denk dat ik toch maar voor de Yakumo Delta 300 ga.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Of de mio :P

Daar krijg je meer accesoires bij :)

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149143

Ik heb laatst de Yakumo Delta 300 GPS 2L gekocht, gewoon het losse toestel. Apparaat werkt prima. Gisteravond heb ik TomTom 3.07 erop geinstalleerd. Het programma zelf loopt vlekkeloos, ik kan alleen geen verbinding krijgen met de satalieten omdat ik geen flauw idee heb welke antenne ik moet kiezen of welke poort daarbij?! Het toestel heeft natuurlijk de ingebouwde antenne. Heeft iemand enig idee welke ik moet selecteren of wat ik voor extra software ik misschien moet installeren om de zaak aan de praat te krijgen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 16:09
Anoniem: 149143 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:52:
Ik heb laatst de Yakumo Delta 300 GPS 2L gekocht, gewoon het losse toestel. Apparaat werkt prima. Gisteravond heb ik TomTom 3.07 erop geinstalleerd. Het programma zelf loopt vlekkeloos, ik kan alleen geen verbinding krijgen met de satalieten omdat ik geen flauw idee heb welke antenne ik moet kiezen of welke poort daarbij?! Het toestel heeft natuurlijk de ingebouwde antenne. Heeft iemand enig idee welke ik moet selecteren of wat ik voor extra software ik misschien moet installeren om de zaak aan de praat te krijgen ??
Als dit apparaat idd precies hetzelfde is als de mio 168 dan staat hier: http://www.mio-tech.be/su...el&cat=3&id=59&artlang=en het antwoord :)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
GGS_106 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:04:
Of de mio :P

Daar krijg je meer accesoires bij :)
Ja en in mijn geval ben ik wel heel blij met de externe antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Wijnands schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:58:
Ja en in mijn geval ben ik wel heel blij met de externe antenne.
Maar met de Mio 168 kan je weer niet landscape. :-(
Waar gebruik jij die externe antenne voor?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

Ik ben van plan om een MIO 168 te gaan kopen.

Kan je op de USB aansluiting een USB card-reader aansluiten zodat ik de foto's op mijn compact-flashcard van mijn digitale camera in kan lezen op de SD card in de MIO 168 ?

Oftwel, kan Windows op de MIO 168 de card reader als externe "HD" herkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

mno schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:00:
[...]

Met TomTom5 moet landscape toch wel lukken?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GGS_106 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:27:
[...]

Met TomTom5 moet landscape toch wel lukken?
Ligt niet aan TomTom maar aan het feit dat dit ondersteund moet worden door het OS... in dit geval 2003 SE, maar dat draait niet op de Mio 168, dus daar dan ook geen landscape :'( (als ik het allemaal goed heb tenminste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 11:34
Je kunt met zowel Tom Tom 4 als 5 landscape werken op de Mio 168.

Dit geldt natuurlijk niet voor alle andere applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mediacj schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 07:50:

En dan met 2003 SE of de standard windows versie die daar op zit?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Mediacj schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 07:50:
Kan iemand bevestigen dat landscape in TT5 inderdaad mogelijk is op een Mio 168 zonder SE? Dat zou mijn keuze tussen Mio en Yakumo een stuk makkelijker maken!

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb zelf een Yakumo zonder SE, en bij dezen is 't dus bevestigd:

Afbeeldingslocatie: http://www.wijsamen.nl/img/yakumo.jpg

Reden waarom 't beeld blauw is, is dat TomTom 5 een zwartwit (nou ja, blauwwit) beeld geeft wanneer er geen GPS-fix is.

't Kan sowieso op allebei, aangezien het hetzelfde apparaat is met alleen een ander labeltje en wat meer accessoires bij de Mio.
De grootste verschillen in accessoire-levering is trouwens dat de Mio een 2,5mm headsetje meegeleverd krijgt (handig, want los zijn die dingen moeilijk te vinden en ook nog eens erg duur), en daarbij inderdaad de externe GPS-ontvanger. Deze is vooral erg handig als je auto een warmtewerende of electrisch verwarmde voorruit heeft, omdat die het GPS-signaal grotendeels tegenhoudt. Hang de exerne ontvanger in het "venstertje" bij je achteruitkijkspiegel en Hey Presto, ontvangst!

't Valt me wel op dat in dit draadje best veel dingen gevraagd worden die dmv de search prima gevonden kunnen worden, bv. de instellingen van de GPS-ontvanger (staat zelfs al in deze thread vermeld!) en de verschillen tussen de Yakumo Delta 300 en de Mitac Mio 168...

[ Voor 105% gewijzigd door Bra-Jo op 13-07-2005 22:32 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Galois schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:53:
Waarom vind je 3 prettiger? Wat zijn de verschillen die je dagelijks merkt?
Sorry Galois, zie net pas je vraag.
De voornaamste reden waarom ik het toch liever bij TT3 hou, is dat ik vrij veel gebruik maak van de kaart die TT heeft. In v3 kun je die makkelijk openen, en kun je er veel meer mee, bv. met een "dubbelklik" een start- eind- of tussenpunt instellen.
Het allerbelangrijkste dat ik mis in TT5 is dat je bij het plannen niet een bepaald deel van de kaart permanent kunt mijden. Voorbeeld: ze hebben bij ons in de buurt pas een afrit van de snelweg weggehaald en een zgn. turborotonde aangelegd. Die rotonde is niet zo'n punt, blijft linksaf, rechtdoor of rechtsaf, maar TT wil je wel graag over die afrit laten rijden. In TT3 zet je eenmalig een kruisje door die afrit, en TT vermijdt 'm vanaf dan altijd bij het plannen van een route. In TT5 gaat dat niet meer. Je kunt nog wel een bepaalde weg vermijden, maar dat kun je dan pas aangeven nadat je je route gepland hebt, en je zult 't iedere keer opnieuw moeten doen wanneer je een route plant.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Brabo-Joossie schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:14:
Ik heb zelf een Yakumo zonder SE, en bij dezen is 't dus bevestigd:
Thanks! De Mio 168 is nu besteld :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Past die met de landscapedinges nog wel in de houder?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaZe
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 18:12
Kan iemand vertellen of het mogelijk is via de USB aansluiting op bijv de mio een Bluetooth Dongle aan te sluiten? Ik had wel al SDIO Bluetooth dongles gezien, maar die waren iets van €130,-...wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

GGS_106 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:40:
Past die met de landscapedinges nog wel in de houder?
Geen probleem bij mij, je kunt de houder op zich ook gewoon een kwartslag draaien. Uiteraard steekt dan wel je stroomkabel wat uit. Moet ik er wel bij zeggen dat ik normaal gesproken de antenne ingeklapt heb. Maakt voor de ontvangst weinig uit, maar hij is dan wel wat compacter.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Kan iemand mij de exacte lcd-scherm grootte van de Mio 168 vertellen? Ik wil via inkoopacties.net alvast een screen protector (merk Exim) bestellen maar weet niet welke ik moet nemen...

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Display: 3.5 color Transflective LCD, LED Backlighting, 240 x 320,
65K colors

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Ik bedoel eigenlijk de grootte in millimeters :P

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, maar dat zei je niet :P

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

*Zucht*
Vooruit dan maar weer... ;)
H: 73,5mm
B: 56mm

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146180

Heeft iemand al skype for pocket pc geprobeerd, i.c.m. een wifi sdio kaartje?
Ik weet dat er voor skype 400Mhz geadviseerd wordt maar ik vroeg me af of het echt
niet werkt op de mio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Nu online

mno

Brabo-Joossie schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:30:
*Zucht*
Vooruit dan maar weer... ;)
H: 73,5mm
B: 56mm
Bedankt! _/-\o_
Maar waarom de zucht? :?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Omdat jij van die lastige vragen blijft stellen... :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

De Mio 169 komt ook binnenkort:
http://www.mio-tech.com.au/products/gps/169/default.asp#

* hmm, was toch niet de eerste die dit opgemerkt had!! :D

[ Voor 32% gewijzigd door lordofthelints op 20-07-2005 13:10 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149857

Als ik dit hier allemaal lees ben ik ook geneigd de MIO 168 aan te kopen. Toch enkele vraagjes:
- Ik werk met Microsoft Autoroute 2004 als routeplanner, daar zit Pocket Streets bij als applicatie voor de pda, iemand ervaring met deze combinatie?
- Wat mij meest zorgen baart is de werkingsduur op batterij, kan aan de MIO 168 een externe batterij gekoppeld worden? Of is het mogelijk de batterij te vervangen tijdens de werking zonder dat alles opnieuw moet opgestart worden?
- De MIO 169 staat op de site van MIO wel met een processor van 300 MHz ipv 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

- Over de combi met MS Autoroute/Streets kan ik je niets vertellen.
- De accu van de 168 kan NIET vervangen worden, ook niet als deze defect is. Een externe accu moet m.i. mogelijk zijn, ik geloof dat ik op www.pocketpc-club.nl wel eens iets gezien had van iemand die er met een los stekkertje en vier oplaadbare batterijen een in elkaar geknutseld had (heb ze nog nooit ergens kant en klaar gezien). Mocht je een accupack maken/kunnen vinden, dan kun je die zonder problemen (instellingen ofzo) aankoppelen, mits uiteraard de accu van de 168 nog niet 100% leeg is.
- Volgens mij is de 169 inderdaad een 300MHz, net als de 168, maar pin me er niet op vast.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
ER zijn via ebay zowel vervangende batterijen als losse "Extenders" te krijgen. Met beide geen ervaring.

Overigens blijkt een volle batterij genoeg te zijn voor een 2,5 uur durende geocaching expeditie.

Als je een gps wilt die echt lang met z'n batterijen doet zul je toch naar de dedicated outdoors oplossingen moeten kijken, die halen rustig 12 uur op een paar AA's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
mno schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:00:
[...]

Om ondanks de vreselijk EM-werende voorruit van m'n Peugeot 307 toch nog ontvangst in de auto te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98316

Heb net bij RAX een Yakumo deltaX GPS besteld. De deltaX GPS is de opvolger van de Yakumo 300HS. Dit wordt mijn eerste PDA/GPS, dus veel vergelijkende ervaringen kan ik niet geven. Hoewel, ik heb ooit een Texas Instruments AVIGO gehad :)
Na telefonisch contact met RAX, zou hij morgen per post worden geleverd. Hopelijk dus eerdaags een eerste indruk in een nieuw topic.
Mijn eerste ervaring met RAX is zeer positief, hopelijk kunnen zij de leverdatum (morgen) ook waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98316 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:32:
Heb net bij RAX een Yakumo deltaX GPS besteld.
Eindelijk dan toch op de markt _/-\o_ Het heeft even geduurd !
Enige waar ik nu nog een beetje over twijfel is hoe deze DeltaX GPS zich verhoudt tot de nieuwe MIO 169... Iemand een suggestie waar voor te kiezen (en waarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Alleen jammer dat dat ding nog steeds een 300 MHz processor heeft. Dus wat er nou zoveel beter is dan de 300... Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:34:
[...]

Eindelijk dan toch op de markt _/-\o_ Het heeft even geduurd !
Enige waar ik nu nog een beetje over twijfel is hoe deze DeltaX GPS zich verhoudt tot de nieuwe MIO 169... Iemand een suggestie waar voor te kiezen (en waarom)
Wat me opvalt is dat deze opvolger maar een paar tientjes duurder is dan het "oude" model!
Wacht nog even de reviews af, maar de eerste indruk is erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JazzySOB schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:07:
Alleen jammer dat dat ding nog steeds een 300 MHz processor heeft. Dus wat er nou zoveel beter is dan de 300... Gemiste kans.
In neem aan dat je doelt op de Mio 169 die nog steeds een 300 Mhz proc. heeft ?
Even de specs naast (onder) elkaar:

De Yakuma DeltaX GPS:
GPS antenne ja, geïntegreerd, draaibaar
cpu Intel® PXA270 - 312MHz
schermgrootte [inch] 3,5” transflectief LCD-scherm
geheugen 64MB RAM 64MB ROM
geheugenkaart lezer SD-kaarten (max. 1 GB), MM-kaarten
aansluitingen Mini USB 1.1
resolutie 240 × 320 65k kleuren
besturingssysteem Windows® Mobile™ 2003 software voor Pocket PCs 2de editie
batterij Oplaadbare Li-Ion batterij: 1100 mAh ( uitwisselbaar )
accessoires USB en powerkabel, oplader voor in de auto, handleiding en CD
afmetingen
breedte 71mm
hoogte 119mm
diepte 17.6mm
De Mio 169
CPU Intel PXA-255 300 MHz
Video Display: 3.5" Color Transflective LCD, LED Backlight
Resolution: 320 x 240, 65K colors, QVGA resolution, Landscape

Video Flash ROM: 32MB Strata Flash RAM
RAM: 64MB SDRAM

Storage Security Digital slot and compatible with MMC for memory card.
Support SDIO
Communication SiRF GPS module built-in
Memory 32MB Flash ROM. 64MB SDRAM

Dimension 125.6mm( W ) x 79.5mm ( H ) x 24.2mm ( D ) ---- exclude antenna
Weight ~ 172.35 g

Mio 169 Package Accessories:
USB transmission cable x 1
AC to DC power adapter x 1
Car charger
Car Holder
2-sector Stylus Pen x 1
...dan lijkt mij de Yakumo toch iets sterker in z'n processor, of zie ik het nu verkeerd :?
Verder volgens mij weing verschil in de apparaatjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 23-07-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144202

Heb je de Yakumo DeltaX al binnen, ben erg benieuwd naar meer info... ik zit namelijk ook te twijfelen tussen een deltaX en een Mio168/Yakumo
thanks
Anoniem: 98316 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:32:
Heb net bij RAX een Yakumo deltaX GPS besteld. De deltaX GPS is de opvolger van de Yakumo 300HS. Dit wordt mijn eerste PDA/GPS, dus veel vergelijkende ervaringen kan ik niet geven. Hoewel, ik heb ooit een Texas Instruments AVIGO gehad :)
Na telefonisch contact met RAX, zou hij morgen per post worden geleverd. Hopelijk dus eerdaags een eerste indruk in een nieuw topic.
Mijn eerste ervaring met RAX is zeer positief, hopelijk kunnen zij de leverdatum (morgen) ook waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144202 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:08:
Heb je de Yakumo DeltaX al binnen, ben erg benieuwd naar meer info... ik zit namelijk ook te twijfelen tussen een deltaX en een Mio168/Yakumo
thanks
[...]
Heb inmiddels de Yakumo DeltaX binnen. Als eerste wil ik dan ook vermelden dat RAX een uitstekende indruk heeft achtergelaten. Gister eind van de middag gebeld, meteen het geld overgemaakt en nu al geleverd.

Ben nu de Yakumo aan het opladen. Wil dit wel goed doen, want een eerste lading legt een basis voor de rest van de levensduur.

De MIO 169 krijgt een PXA255 400 MHz proc. deze heeft een PXA270 312 MHz proc. Dat houdt in dat de Yakumo een nieuwere versie proc heeft met een lagere kloksnelheid. Prestaties ligen ongeveer op hetzelfde niveau (kijk maar naar de prestaties van de Dell X30 tov HP H5550), maar energieverbruik moet lager zijn. Verder gekozen voor 64Mb geheugen. Want 128 Mb vreet 2x zoveel energie als 64Mb, en vanwege de 72uur regel, gaat de Yakumo dus langer mee, dan een vergelijkbare PDA met 128 Mb.

Later meer. Maar de Yakumo DeltaX verdient wel een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98316 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:25:
De MIO 169 krijgt een PXA255 400 MHz proc.
waar heb je deze info vandaan, want volgens mijn info van de mio site (zie post hierboven) heeft de Mio 169 een 300 mhz proc ???
Verder gekozen voor 64Mb geheugen. Want 128 Mb vreet 2x zoveel energie als 64Mb, en vanwege de 72uur regel, gaat de Yakumo dus langer mee, dan een vergelijkbare PDA met 128 Mb.
Dit is nieuw voor mij. Kan je uitleggen wat dit "72 uurs principe" is....

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 24-07-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:08:
[...]
In neem aan dat je doelt op de Mio 169 die nog steeds een 300 Mhz proc. heeft ?
Even de specs naast (onder) elkaar:

De Yakuma DeltaX GPS:

[...]

De Mio 169

[...]

...dan lijkt mij de Yakumo toch iets sterker in z'n processor, of zie ik het nu verkeerd :?
Verder volgens mij weing verschil in de apparaatjes.
Je ziet het op zich niet verkeerd, maar ik betwijfel of 12 MHz nou zo'n verschil is om een opvolger op de markt te zetten die voor de rest nagenoeg de zelfde specificaties heeft. Toen ik de Delta X voor het eerst zag dacht ik meteen: hé, eindelijk de langverwachte opvolger!. Toen ik de specs zag en dan met name de processor, was mijn enthousiasme direct weer verdwenen... 12MHz sneller? nou, nou... Jammer hoor. Had er dan een 400MHz proc ingezet... |:(

Nog steeds wacht ik op een wat uitgebreidere PDA (hogere CPU speed, WiFi, etc. met ingebouwde GPS antenne, maar ik denk dat die niet meer komt.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 24-07-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JazzySOB schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:57:
[...]
maar ik betwijfel of 12 MHz nou zo'n verschil is om een opvolger op de markt te zetten die voor de rest nagenoeg de zelfde specificaties heeft.
De Intel PXA-255 tegenover de Intel PXA-270 is dus ook niet een redelijke verbetering (dus los van die 300 tegenover 312 mhz...) bij de DeltaX ?
Of is het alleen het verschil in energiegebruik ? (...op zich ook niet onbelangrijk natuurlijk, toch ?)
JazzySOB schreef op zondag 24 juli 2005 @ 00:57:
[...] Had er dan een 400MHz proc ingezet... |:(
Anoniem: 98316 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:25:
[...]De MIO 169 krijgt een PXA255 400 MHz proc
...als dat waar is wordt het misschien een ander verhaal, maar ik heb nog niet kunen ontdekken waar die 400mhz vandaan komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is nieuw voor mij. Kan je uitleggen wat dit "72 uurs principe" is....
http://www.geekzone.co.nz/content.asp?ContentId=4846
Mike Calligaro from the Microsoft Windows Mobile team posted an entry on the team blog abou the move from RAM to flash memory use on Windows Mobile 5.0 devices. The explanation is very interesting and helps us understand why the current Pocket PC models have such a short (in terms) battery life and how moving from RAM to flash memory (Persistent Storage) will change this.According to the post "A typical battery holds 1000mAh of charge. 128M of RAM takes about 500mAh to stay resident for 72 hours. 64M takes about 250. This is why you never saw a 256M WM 2003 device. It would have run for a minute then decided its batteries were critically low.

So THIS is a must have reading for all who were angry with only 128MB RAM in their devices. 500mAh is terrible number considering that unlike most other parts, it needs this power every second. Thanks to a very new memory organization in Magneto, we can expect new devices with 256MB+ memory soon (I hope).
Het komt er op neer dat een PDA niet meer aangaat als het RAM geheugen minder dan 72 uur vastgehouden kan worden. Dan heb je 72 uur de tijd om je PDA op te laden, zonder data te verliezen. 128 MB RAM eet 500mAh in 72 uur, dat is bijna helft van je totale accu; deltaX heeft een accu van 1100mAh. Dan hou je dus 600mAh over voor PDA tijd, terwijl met 64MB je dan 850mAh PDA tijd overhoudt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste