Reg. datum: 05 september 2002
Reg. datum: 07 maart 2004
Reg. datum: 07 maart 2004
Ws bouw ik er ook nog een andere kast bij, met het oog op een chiller. Dan kan ik die zuurstof dicht maken en heb ik ws geen last van gewicht, dan "hangt" mn mobo niet maar ligt ie plat..
Maar het ging mij meer op het ontwerp/performance.. 
Edit: gvd, verkeerde account..
Moet iig Jarno zijn.. 
Edit: gvd, verkeerde account..
Marfie wijzigde dit bericht 21-02-2005 21:19 (14%)
Ik had nog beloofd het blokje te posten, bij deze:
http://www.bartuz.net/files/SocketA_WC_tu1nAndRich.SLDPRT
Even voor de goede orde: Dit blokje is nooit in het echt getest. Loop alle maten nog even na dus voordat je gaat converteren, want zo vakkundig zit het niet in elkaar. Ik ben niet zo'n Solidworks held. Daarnaast zou ik het wel waarderen als er foto's van het eindresultaat kwamen, mocht iemand er mee gaan spelen. Daarnaast is dit niet zozeer mijn blokje, maar een blokje van mijzelf en een vriend. Hij heeft de basis ontworpen.
Even voor de goede orde: Dit blokje is nooit in het echt getest. Loop alle maten nog even na dus voordat je gaat converteren, want zo vakkundig zit het niet in elkaar. Ik ben niet zo'n Solidworks held. Daarnaast zou ik het wel waarderen als er foto's van het eindresultaat kwamen, mocht iemand er mee gaan spelen. Daarnaast is dit niet zozeer mijn blokje, maar een blokje van mijzelf en een vriend. Hij heeft de basis ontworpen.
quote:Siertuin schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:56:
Ik had nog beloofd het blokje te posten, bij deze:
iges file siertuin
LinuZZ wijzigde dit bericht 03-04-2005 08:28 (6%)
Tof dat het werkt kerel. Kun je het blok niet in SW openen en de onderkant dichtmaken? Opzich maakt het niet zoveel uit, omdat je de gaten gewoon kunt tappen en er dan vrij korte (inbus staat stoer) boutjes voor kunt gebruiken. Zolang ze niet door het blok heenkomen zou het niet uit moeten mogen maken.
Ik vind het leuk dat het werk! Keep us posted!!
Bart
Edit: 4 gaten gebruik je als mounting holes, de rest voor vastmaken plexi.
Ik vind het leuk dat het werk! Keep us posted!!
Bart
Edit: 4 gaten gebruik je als mounting holes, de rest voor vastmaken plexi.
Siertuin wijzigde dit bericht 21-02-2005 22:52 (11%)
vandaag ff op school bezig geweest in mastercam, helaas was de begeleider nog steeds ziek dus de frees moest nog even wachten ik hoop dat ik dat blokje van Bart (aka siertuin) kan frezen met dat ding, zo ja dan krijgt hij het eerste exemplaar op zijn deurmat, voor in de tussentijd heb ik effe wat rest aluminiumplaat gescoord waar ik een beetje op aan het experimenteren ben (je moet toch wat heh ondertussen
)
Ga je dat blokje nu uit koper freezen? Zo ja, dan zou ik er ook graag een willenquote:1nsane schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:53:
vandaag ff op school bezig geweest in mastercam, helaas was de begeleider nog steeds ziek dus de frees moest nog even wachten ik hoop dat ik dat blokje van Bart (aka siertuin) kan frezen met dat ding, zo ja dan krijgt hij het eerste exemplaar op zijn deurmat, voor in de tussentijd heb ik effe wat rest aluminiumplaat gescoord waar ik een beetje op aan het experimenteren ben (je moet toch wat heh ondertussen)
DaWaN wijzigde dit bericht 22-02-2005 17:00 (3%)
Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3
we gaan het waarschijnlijk toch uit koper doen ja, gewoon wat restkoper scoren eerst en dan kijken of dat apparaat er mee overweg kan, (waarschijnlijk wel) en inderdaad willen we dat RBX achtige blok gaan maken gezien het feit dat we er nu een iges file van hebben, nu nog ff de vraag of dat apparaat minder dan 2 mm aan kan (de man was er nogal vaag over) mocht het nou niet kunnen dan moet ik ff solidworks/mastercam beter gaan leren, dan pas ik hem aan zodat de geultjes wel 2 mm zijn en dan gaat ie op de frees, en anders ff die maze 3 kloon namakenquote:DaWaN schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:59:
[...]
Ga je dat blokje nu uit koper freezen? Zo ja, dan zou ik er ook graag een willenHet is dat RBX achtige blokje?
Nou.. Mocht je er meerdere gaan maken, dan hou ik me natuurlijk wel aanbevolen. Er zat immers redelijk wat werk in dat blok 
Voor goedkoop koper kun je dit adresje proberen: http://www.motorenco.nl/ Gewoon even bellen..
Voor goedkoop koper kun je dit adresje proberen: http://www.motorenco.nl/ Gewoon even bellen..
ik heb het blok van siertuin dermate verneukt dat hij te maken is op een niet- cnc freesbank (omdat ik dat zelf ga doen)
gelijk een paar radiussen verkleind hij is nu heelaas iets minder rond maar goed.
ik kan eventueel nog de sleufjes 2 mm maken voor de liefhebber..
bedankt siertuin
verbouwd blok siertuin
en dan nog iets, in verband met het eerder genoemde gewicht, is het geen idee om het blokje aan de plaat achter je mobo vast te maken, dat je iets langere boutjes neemt?

tekening:

Klikbaar
gelijk een paar radiussen verkleind hij is nu heelaas iets minder rond maar goed.
ik kan eventueel nog de sleufjes 2 mm maken voor de liefhebber..
bedankt siertuin
verbouwd blok siertuin
en dan nog iets, in verband met het eerder genoemde gewicht, is het geen idee om het blokje aan de plaat achter je mobo vast te maken, dat je iets langere boutjes neemt?

tekening:

Klikbaar
LinuZZ wijzigde dit bericht 03-04-2005 08:29 (44%)
Dat gewicht kun je uitrekenen. Gewoon de dichtheid van koper invoeren in SW en dan rekent ie het uit.. Zal heus niet zwaarder zijn dan een grote luchtkoeler. Ik zou hem gewoon met vier bouten met veertjes vastmaken. Post eens een screenshot btw.
quote:vieux schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:44:
Heb je dat gemaakt met unigraphics?
Bovendien is het scharnierpunt van een WC blokje veel lager als dat van een luchtkoeler dus om het gewicht zou ik mij geen zorgen makenquote:Siertuin schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:12:
Dat gewicht kun je uitrekenen. Gewoon de dichtheid van koper invoeren in SW en dan rekent ie het uit.. Zal heus niet zwaarder zijn dan een grote luchtkoeler. Ik zou hem gewoon met vier bouten met veertjes vastmaken. Post eens een screenshot btw.
helaas jongens ik weet niet of jullie het blokje van siertuin/mij al hebben laten zien aan de uitvoerende, het is niet mogelijk dit blokje te frezen omdat de sleufjes te diep zijn voor de frees. een frees van 2 mm kan maar 7 mm diep frezen en dan heb je ook nog te maken met freesjes die krom gaan trekken en dus zullen breken. mijn suggestie: nieuw ontwerp
Dunnere plak koperquote:r_jansen86 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:03:
helaas jongens ik weet niet of jullie het blokje van mij/siertuin al hebben laten zien aan de uitvoerende, het is niet mogelijk dit blokje te frezen omdat de sleufjes te diep zijn voor de frees. een frees van 2 mm kan maar 7 mm diep frezen en dan heb je ook nog te maken met freesjes die krom gaan trekken en dus zullen breken. mijn suggestie: nieuw ontwerp
maby een idee om een dunnere plaat koper te pakken, daar een mooi gleuf profiel in zetten en de kanalen etc in een blok plexi zetten? dan hoef je niet zo veel in het koper te vrezen, (een rij gleuve van 2mm tussen kanalen)
De nieuwe "LJ lightning"
dan heb je wel heel ondiepe kanalen. 7 mm in koper is ook niet haalbaar.. het idee van de koelribben is dan best wel weg.
Je kan toch ook wel 2 keer frezen, of gaat dat niet? Eerst 3,5mm en dan nog een keer 3,5mm?quote:r_jansen86 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:43:
dan heb je wel heel ondiepe kanalen. 7 mm in koper is ook niet haalbaar.. het idee van de koelribben is dan best wel weg.
Een dunnere plak koper is imo gewoon de beste oplossingquote:DaWaN schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:25:
[...]
Je kan toch ook wel 2 keer frezen, of gaat dat niet? Eerst 3,5mm en dan nog een keer 3,5mm?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
quote:El Snorro schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:12:
[...]
Een dunnere plak koper is imo gewoon de beste oplossing
ja dat is wel de beste oplossing maar dan nog heb je een probleem,
mijn vader zou me gaan helpen en die zij toen ik dit verhaal vertelde, ga het maar proberen op een manier van je komt er wel achter dat het niet gaat... en dit ging over messing... misschien ga ik het ook wel proberen maar dan nog
nieuwste update: kanalen frezen per 0,2 milimeter, dat wordt dus zeker wel cnc...
tot 7 mm is dan wel mogelijk. hoe staat het verder met de tekeningen/vorderingen
tot 7 mm is dan wel mogelijk. hoe staat het verder met de tekeningen/vorderingen
Ik ben nu ook een Watercooling aan het maken ik moet alleen nog een koelblok hebben en die wil ik ook zelf maken.... Maar weet iemand waar ik een koperen blok kan vinden...??
bvd
bvd
zoeken in de gouden gids naar non ferro, hier kan je over het algemeen wel koper kopen. Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik had het ooit ergens gelezen
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
www.motorenco.nlquote:UTF Nightmare schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:21:
Ik ben nu ook een Watercooling aan het maken ik moet alleen nog een koelblok hebben en die wil ik ook zelf maken.... Maar weet iemand waar ik een koperen blok kan vinden...??
bvd