Welke voeding heb ik nodig? Deel 10
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw TopicIk vraag mij af of de voeding van mijn nieuwe pc sterk genoeg is om
een 6600GT PCI-e te plaatsen?
Specs:
-IBM S51 Thinkcentre
-IBM moederbord intel 915 chipset
-Intel P4 530J 3,0 GHz 800FSB 1MB LGA775
-512 MB
-Seagate 40Gb 7200rpm SATA
-Nec 3520 DVD brander
-2 kleine casefans
Voeding:
-Hipro 225W HP-A2258F3P
+5V 16A
+3,3V 10A
+5sb 2A
+12V 15A
-12V 0,2A
Specs:
-IBM S51 Thinkcentre
-512 MB
-Nec 3520 DVD brander
-2 kleine casefans
Voeding:
-Hipro 225W HP-A2258F3P
+5V 16A
+3,3V 10A
+5sb 2A
+12V 15A
-12V 0,2A
Flapmo & Flapmule | DiabloII LoD account names
Story of my life =]
Post even je huidige voltages, dan kan ik aan de hand daarvan kijken of het kan. Vermeld meteen even of het systeem overgeclockt is / gaat worden. Ik geef je overigens erg weinig kans, want voor zo'n systeem moet je aan zo'n 330-350 Watt van een A-merk denken.quote:Flapmo schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:32:
Ik vraag mij af of de voeding van mijn nieuwe pc sterk genoeg is om
Specs:
-IBM S51 Thinkcentre
-512 MB
-Nec 3520 DVD brander
-2 kleine casefans
Voeding:
-Hipro 225W HP-A2258F3P
+5V 16A
+3,3V 10A
+5sb 2A
+12V 15A
-12V 0,2A
Iig bedankt en ik zal kijken wat ie ervan bakt!quote:Eraser schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:20:
[...]
Ik kan niet goed zeggen of die voeding dat in zich heeft, ik denk dat het in jou geval een kwestie van proberen is. Als het uiteindelijk niet lukt om hem over te clocken, moet je een keuze maken tussen een nieuwe voeding of niet overclocken.
Reg. datum: 01 maart 2004
Reg. datum: 01 maart 2004
Als je je Voeding alleen gebruikt voor bijv 4 fannetjes, en voorderest niks, trekt hij dan nog steeds de full power? (bijv 250 watt voeding , dat hij dan nog 250watt trekt, zonder de mobo etc etc)
Ik weet dat dit niet in deze topic hoort maar om hier nou een heel nieuw topic over te maken
Igg alvast bedankt.
Ik weet dat dit niet in deze topic hoort maar om hier nou een heel nieuw topic over te maken
Igg alvast bedankt.
Dit is al zo vaak langsgekomen in deze topics. De voeding verbruikt wat hij nodig heeft en niets meer.quote:QreZiX schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:00:
Als je je Voeding alleen gebruikt voor bijv 4 fannetjes, en voorderest niks, trekt hij dan nog steeds de full power? (bijv 250 watt voeding , dat hij dan nog 250watt trekt, zonder de mobo etc etc)
Igg alvast bedankt.
Reg. datum: 11 juni 2003
Reg. datum: 11 juni 2003
Na twee kapotte moederborden in korte tijd, ben ik maar eens mijn voeding gaan testen.
Toen ik deze net had, waren de voltages prima in orde.
Echter nu krijg ik de volgende resultaten.
Het gaat om een Zalman 400 Watt A-type, en is ruim 1,5 jaar oud.
Gemeten met Sandra:

Gemeten met Speedfan:

Gemeten met MBM:

Ok, even een update.
Inmiddels heb ik met een multimeter de voeding doorgemeten.
De voltages zien er nu een stuk beter uit, alleen ze fluctueren wel behoorlijk.
Als ik de multimeter erop zet, loopt de 12V bv. van 11,8 naar 12,1 en weer terug.
Zelfde voor de 5V lijn, is dat normaal, of moet je een min of meer vaste waarde krijgen?
Gemeten met Sandra:

Gemeten met Speedfan:

Gemeten met MBM:

Ok, even een update.
Als ik de multimeter erop zet, loopt de 12V bv. van 11,8 naar 12,1 en weer terug.
Zelfde voor de 5V lijn, is dat normaal, of moet je een min of meer vaste waarde krijgen?
tweaden wijzigde dit bericht 08-03-2005 13:03 (26%)
Reg. datum: 30 juli 2004
PC
amd 2400+
768 ram
r 9600pro
asus a7v8x-x
1 cd speler
1 dvd speler brander
floppy
verder niks bijzonders
q tec 350 watt low noise
(pc is superstabiel)
ik wil mijn pc upgraden naar dit
p4 2.8 gzh
x700pro pcix
msi 915p
doel: gamen en ik ga niet overclocken
gaat mijn voeding dit trekken?

amd 2400+
768 ram
r 9600pro
asus a7v8x-x
1 cd speler
1 dvd speler brander
floppy
verder niks bijzonders
q tec 350 watt low noise
(pc is superstabiel)
p4 2.8 gzh
x700pro pcix
msi 915p
I'm everything you need.
Fluctuatie's zijn vrij normaal en niet alarmerend. Niets om je druk over te maken dus.quote:gaden schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 11:46:
Na twee kapotte moederborden in korte tijd, ben ik maar eens mijn voeding gaan testen.
Gemeten met Sandra:
[afbeelding]
Gemeten met Speedfan:
[afbeelding]
Gemeten met MBM:
[afbeelding]
Ok, even een update.
Hoewel ik vermoed dat je voeding te zwak zal zijn, zou ik het in jou geval gewoon proberen. Het betreft een uitbreiding waarbij het verbruik niet echt denderend stijgt, dus het kan geen kwaad. Om echter een eventuele nieuwe voeding aan te kunnen raden is het van belang dat je je harde schijven noemt.quote:freesix schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:06:
PC
amd 2400+
768 ram
r 9600pro
asus a7v8x-x
1 cd speler
1 dvd speler brander
floppy
verder niks bijzonders
q tec 350 watt low noise
(pc is superstabiel)
p4 2.8 gzh
x700pro pcix
msi 915p
[afbeelding]
oh sorry..vergeten erbij te zetten:P
ik heb ik 1 harde schijf 7200 rpm 80 gb.. ik ga het gewoon proberen tnx
ik heb ik 1 harde schijf 7200 rpm 80 gb.. ik ga het gewoon proberen tnx
I'm everything you need.
Reg. datum: 15 februari 2005
Reg. datum: 15 februari 2005
Ik heb het volgende systeem:
AMD64 3400+
Asus K8N-E Deluxe
1024 mb Kingsten
radeon 9800 pro 128 mb
200 gb maxtor SATA
DVD-Rom
Nec 3500 dvdbrander
Ik heb nu een Sweex voeding van 350 Watt. Nu is het geval dat ik er een nieuwe harde schijf wil bijzetten, nog eentje van Maxtor 200 gb en ik wil gaan OC'en.
Aangezien Sweex een B-merk is, heb een heel groot vermoedern dat mijn voeding dit niet gaat trekken.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe goede A-merk voeding. Ik had zelf rond de 400-450 Watt in mijn hoofd. Welke voeding is goed en wat is een goed merk die in mijn prijsklasse zit?
Alvast bedankt
AMD64 3400+
Asus K8N-E Deluxe
1024 mb Kingsten
radeon 9800 pro 128 mb
200 gb maxtor SATA
DVD-Rom
Nec 3500 dvdbrander
Ik heb nu een Sweex voeding van 350 Watt. Nu is het geval dat ik er een nieuwe harde schijf wil bijzetten, nog eentje van Maxtor 200 gb en ik wil gaan OC'en.
Aangezien Sweex een B-merk is, heb een heel groot vermoedern dat mijn voeding dit niet gaat trekken.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe goede A-merk voeding. Ik had zelf rond de 400-450 Watt in mijn hoofd. Welke voeding is goed en wat is een goed merk die in mijn prijsklasse zit?
Alvast bedankt
Maak een nieuwe post die in één keer voldoet aan de eisen gesteld in de topicstart.quote:michel_tettero schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:34:
AMD64 3400+
Asus K8N-E Deluxe
1024 mb Kingsten
radeon 9800 pro 128 mb
200 gb maxtor SATA
DVD-Rom
Nec 3500 dvdbrander
Alvast bedankt
Reg. datum: 21 november 2002
Reg. datum: 21 november 2002
Ik heb een probleempje met mijn 12volt lijn.
AMD64 3200+
Asus K8V SE Deluxe
2x 512 MB DDR 400
2x Maxtor DiamondMax 10, 120 GB
3x Optical
Radeon 9600XT
Voeding: Aopen 400 Watt voeding, zat bij de behuizing, een H700C
Mijn voltages zijn goed, precies volgens specificaties, behalve mijn 12volt.
Die hangt zo tussen de 11.4 en 11.5 volt. Dit is zowel in de bios als in Motherboard Monitor.
Het systeem is (nog) niet overgeklokt. Ik ben van plan er nog 2x een harddisk in te zetten, maar ik ben bang dat ik dan problemen ga krijgen.
Is er iets aan te doen, of is het gewoon uitproberen en eventueel een nieuwe voeding kopen?
Het systeem is nog geen jaar oud (mei 2004). Kan ik hier misschien mee terug gaan, voor garantie, of valt dit niet onder de garantie? Het systeem is zelf uitgezocht en in elkaar gezet.
AMD64 3200+
Asus K8V SE Deluxe
2x 512 MB DDR 400
3x Optical
Radeon 9600XT
Die hangt zo tussen de 11.4 en 11.5 volt. Dit is zowel in de bios als in Motherboard Monitor.
Het systeem is (nog) niet overgeklokt. Ik ben van plan er nog 2x een harddisk in te zetten, maar ik ben bang dat ik dan problemen ga krijgen.
Is er iets aan te doen, of is het gewoon uitproberen en eventueel een nieuwe voeding kopen?
Het systeem is nog geen jaar oud (mei 2004). Kan ik hier misschien mee terug gaan, voor garantie, of valt dit niet onder de garantie? Het systeem is zelf uitgezocht en in elkaar gezet.
Ik vermoed dat je 12 V gewoon verkeerd uit gelezen wordt. Heb je last van instabiliteit of andere rare dingen?quote:born2tweak schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 10:09:
Ik heb een probleempje met mijn 12volt lijn.
AMD64 3200+
Asus K8V SE Deluxe
2x 512 MB DDR 400
3x Optical
Radeon 9600XT
Je kunt trouwens wel uitbreiden met 2 schijven hoor. Je voeding is toereikend genoeg.
Reg. datum: 24 september 2004
Reg. datum: 24 september 2004
quote:Joost E. Boere schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:03:
Een aandachtspuntje:
Mijn bestelde Cooler Master RS-450-ACLY Real Power heeft geen -5V. Dan doet het onboard geluid NForce4 moederborden het niet goed. Ik ben overgestapt op de Tagan 420-U01. Geen 120mm, maar dat is niet zo erg. Ik was toch van plan wat te verschuiven. De 480-U01 had een week meer levertijd en was voor mijn systeem overgekwalificeerd. Toch?
Het is trouwens toch een Asus A8N Deluxe moederbord geworden i.v.m. levertijd en bios updates (vaker voor de Deluxe versie). Maar dat verbruikt mijns inziens niet significant meer vermogen.
ik zat GoT ff door de spitten voor meer info over mijn bestelde voeding i.c.m. een Asus A8N Deluxe. Ik kwam toen deze reactie tegen. Hierin wordt beweerd dat de Cooler Master RS-450-ACLY Real Power (die ik heb besteld) niet voldoet voor het onboard geluid.
Ik zocht weer verder op GoT en kon er nergens iets over vinden. Ook in de handleiding van het moederbord kon ik niets vinden.
Uit reacties bleek dat meer mensen deze voeding hebben met hetzelfde moederbord, zij zeggen niets over dit probleem.
Dus mijn vraag is eigenlijk werkt het onboard-geluid i.c.m. deze voeding, zo niet graag enige toelichting.
Systeem
AMD Athlon64 "Winchester" 3000-3500+
1GB "rap" geheugen
nForce4 SLI bord
WD 73.4GB Raptor
NEC DVD-RW
GeForce 6800(GT) (voorlopig 1, na een jaar ofzo evt een tweede)
Antec Lifestyle Overture (Antec TruePower 380W)
Doeleinden
Om te gamen!
Vandaar dat er slechts een (kleine) schijf in hangt.
Overclocken
Ik wil het ding eventueel wel een beetje kunnen overclocken: in het begin (als de specs nog ruimschoots voldoen) wil ik enkel de FSB verhogen en de multiplier verlagen om op de oorspronkelijke snelheid de geheugenbandbreedte te kunnen maximaliseren. Later als de hardware niet meer state-of-the-art is, zou ik graag genoeg stroom over hebben om de CPU en beide VGA's te kunnen oc'en.
Ik wil dus eigenlijk een snel gamesysteem in een mooie en kleine behuizing hebben. Ik ga het geheel met water koelen. De waterkoeling zal niet aan de voeding zelf komen te hangen.
In die Overture zit een 380W TruePower voeding, en in deze tijd van 500W en meer voedingen vroeg ik me af of die krachtig genoeg is om mijn setup te trekken. En later ook nog een tweede VGA.
1GB "rap" geheugen
nForce4 SLI bord
WD 73.4GB Raptor
NEC DVD-RW
Doeleinden
Om te gamen!
Overclocken
Ik wil het ding eventueel wel een beetje kunnen overclocken: in het begin (als de specs nog ruimschoots voldoen) wil ik enkel de FSB verhogen en de multiplier verlagen om op de oorspronkelijke snelheid de geheugenbandbreedte te kunnen maximaliseren. Later als de hardware niet meer state-of-the-art is, zou ik graag genoeg stroom over hebben om de CPU en beide VGA's te kunnen oc'en.
Ik wil dus eigenlijk een snel gamesysteem in een mooie en kleine behuizing hebben. Ik ga het geheel met water koelen. De waterkoeling zal niet aan de voeding zelf komen te hangen.
In die Overture zit een 380W TruePower voeding, en in deze tijd van 500W en meer voedingen vroeg ik me af of die krachtig genoeg is om mijn setup te trekken. En later ook nog een tweede VGA.
XQHHDHK
Ja hoor, die voeding gaat dat systeem met extra videokaart en overclocken wel trekken.quote:F.U.B.A.R schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 16:26:
Systeem
1GB "rap" geheugen
nForce4 SLI bord
WD 73.4GB Raptor
NEC DVD-RW
Doeleinden
Om te gamen!Vandaar dat er slechts een (kleine) schijf in hangt.
Overclocken
Systeem
Chieftec Dragon DX-01B-D (410W, I/O- front, USB, Black)
Asus A8V
AMD Athlon 64 2800+ (S754, 2,8GHz, 512KB, Boxed)
Kingston KVR400X64C3A/512 DDR SDRAM
Asus Radeon X100 128MB, Extreme AX300/TD
Maxtor Diamon Plus 8 6B046L2 ATA133
Plextor CD
Chicony toetsenbord
Logitech Pilot muis
Doeleinden
Dagelijks desktop gebruik
Overclocken
Nee, niet van plan
Voltages
De specs van de PSU in de behuizing:

Om op het probleem van nando terug te komen A8V Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart [url]A8V Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart[/url
Hij had het probleem dat ondanks zijn 480watt voeding het systeem niet wilde starten.
Het komt erop neer dat het aantal ampere (a) op de 12v rail van de psu zeer van belang is bij dit systeem.
Ik heb van mijn cpu de power data sheet doorgenomen en kwam op de volgende gegevens:

Laten we kijken naar de gegevens van Min P-State:
Daar komt het op neer dat bij 16,5A het systeem kan werken bij minimale inspanning.
Mijn psu heeft op de 12v rail 17A.
Mijn vraag luidt niettemien:
Zal dit systeem werken? Zo ja, hoe?
ik verwacht eigenlijk wel crashes zo te zien wat de bijgeleverde voeding in de behuizing biedt, maar wil de mening van de Pro's hier lezen...
MvG
StLx
Chieftec Dragon DX-01B-D (410W, I/O- front, USB, Black)
Asus A8V
AMD Athlon 64 2800+ (S754, 2,8GHz, 512KB, Boxed)
Asus Radeon X100 128MB, Extreme AX300/TD
Maxtor Diamon Plus 8 6B046L2 ATA133
Plextor CD
Chicony toetsenbord
Logitech Pilot muis
Doeleinden
Overclocken
Nee, niet van plan
Voltages

Om op het probleem van nando terug te komen A8V Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart [url]A8V Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart[/url
Hij had het probleem dat ondanks zijn 480watt voeding het systeem niet wilde starten.
Het komt erop neer dat het aantal ampere (a) op de 12v rail van de psu zeer van belang is bij dit systeem.
Ik heb van mijn cpu de power data sheet doorgenomen en kwam op de volgende gegevens:

Daar komt het op neer dat bij 16,5A het systeem kan werken bij minimale inspanning.
ik verwacht eigenlijk wel crashes zo te zien wat de bijgeleverde voeding in de behuizing biedt, maar wil de mening van de Pro's hier lezen...
MvG
StLx
stealinx wijzigde dit bericht 24-03-2005 19:04 (9%)
Expect the Unexpected
Wil je eerst even je volledige systeem posten? Ik zie daar slechts een greep uit je systeem.quote:stealinx schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:35:
Systeem
Chieftec Dragon DX-01B-D (360W, I/O- front, USB, Black)
Asus A8V-E Deluxe, K8T890 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed)
Asus Radeon X300 128MB, Extreme AX300/TD
Doeleinden
Overclocken
Nee, niet van plan
Voltages
[afbeelding]
Om op het probleem van nando terug te komen A8V-E Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart [url]A8V-E Dlx system failed CPU test na insteken PCIe videokaart[/url
[afbeelding]
MvG
StLx
Reg. datum: 08 juni 2004
Reg. datum: 08 juni 2004
AMD Athlon64 Winchester 3500+
1GB PC3500 geheugen
Asus A8N-SLi nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
200GB Diamond 10 HD
Aopen DVD player
GeForce 6800(GT) Na 1 jaar koop ik er een tweede bij
Tagan TG480-U01 (ATX, 480W) ( zat ik aan te denken )
Doeleinden
Gaming
Overclocken
Ik zou willen overclocken maar omdat ik het niet echt kan weet ik niet of ik het doe, een gast zeg dat als ik 1x te veel overclock met me geheugen of iets dergelijks dat ze dan kapot kunnen gaan.
Is deze voeding te sterk ? owjah je kunt uit 3 modes kiezen @ die voeding, welke moetje kijken gewoon om te gamen etc ?
Alvast bedankt
1GB PC3500 geheugen
200GB Diamond 10 HD
Aopen DVD player
Doeleinden
Gaming
Overclocken
Ik zou willen overclocken maar omdat ik het niet echt kan weet ik niet of ik het doe, een gast zeg dat als ik 1x te veel overclock met me geheugen of iets dergelijks dat ze dan kapot kunnen gaan.
Is deze voeding te sterk ? owjah je kunt uit 3 modes kiezen @ die voeding, welke moetje kijken gewoon om te gamen etc ?
Alvast bedankt
AMD 3500+ ClawHammer, Asus A8N SLI Deluxe, Sapphire X850XT PE, 2x512mb ram Gskill PC3200 2-3-3-6, 2x120Gig WD, Tagan 480W
Je hebt ongeveer 330-350 Watt van een A-merk voeding nodig, dus met die Tagan zit je ruim voldoende, maar minder kan ook.quote:Maikuuul schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:33:
AMD Athlon64 Winchester 3500+
1GB PC3500 geheugen
200GB Diamond 10 HD
Aopen DVD player
Doeleinden
Gaming
Overclocken
Alvast bedankt
done.quote:Eraser schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:20:
[...]
Wil je eerst even je volledige systeem posten? Ik zie daar slechts een greep uit je systeem.Ik mis bijvoorbeeld de harde schijven en USB apparatuur.
Expect the Unexpected
Die voeding gaat dat systeem wel trekken hoor. Er zou als het moet eventueel een harde schijf of iets dergelijks bij kunnen.quote:
Reg. datum: 17 februari 2003
Reg. datum: 17 februari 2003
Mijn huidige systeem ziet er als volgt uit:
Thermaltake Tsunami Dream systeemkast (2 syst. fans waarvan 1 werkt).
MaxPower 350 Watt Voeding.
AMD Athlon XP 2000+ (non-overclocked).
1x 512 MB Brand/Third DDR-SDRAM PC2700 333Mhz geheugen.
1x 512 MB Kingston DDR-SDRAM PC 2700 333 Mhz geheugen.
MSI KT4V VIA KT400 AGP 8X (Sound).
HD (1) Maxtor Diamondmax 9 80 Gb (7200 rpm).
HD (2) Maxtor Diamondmax 40 Gb (5400 rpm).
Plextor PX-116A DVD-ROM.
Plextor Plexwriter 52x24x52A CD-RW.
Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128 MB AGP (Sinds vorige week. Voorheen Hercules 3D Prophet 9600 Pro)
Doeleinden:
Vooral internet, muziek-programma zoals FruitLoops en Games zoals CoD, FarCry, HL2 etc.
Overclocken:
Niet.
Mijn vraag is, is de huidge voeding die ik nu heb voldoende om dit alles aan te sturen ?
Probleem is dat sinds een week of 2 (nog voordat de Radeon 9800 Pro erin gegaan is) mijn TFT een
"No Signal" melding geeft wanneer ik mijn systeem opstart. Restarten helpt niet in alle gevallen.
Haal ik daarentegen de videokaart uit zijn AGP slot en plaats ik deze opnieuw en start vervolgens het systeem, dan werkt mijn pc weer wel naar behoren. Tijdens gamen heb ik verder geen last ofzo van trage beelden, vastlopen of spontane reboots.
Ik heb met SpeedFan de verschillende voltages gemeten (helaas nu even geen schermafbeelding of exacte waarden), maar daar stond bij de verschillende onderdelen of een groen vinkje, of een blauw pijltje naar beneden. Ook de waarden linksonder bij -3,3V, -5V en -12V kwamen ongeveer overeen met de zojuist genoemde waarden (de ene keer ietsjes hoger of lager).
Hopelijk kan iemand van jullie mij van wat meer info voorzien
Thermaltake Tsunami Dream systeemkast (2 syst. fans waarvan 1 werkt).
MaxPower 350 Watt Voeding.
AMD Athlon XP 2000+ (non-overclocked).
1x 512 MB Brand/Third DDR-SDRAM PC2700 333Mhz geheugen.
1x 512 MB Kingston DDR-SDRAM PC 2700 333 Mhz geheugen.
MSI KT4V VIA KT400 AGP 8X (Sound).
HD (1) Maxtor Diamondmax 9 80 Gb (7200 rpm).
HD (2) Maxtor Diamondmax 40 Gb (5400 rpm).
Plextor PX-116A DVD-ROM.
Plextor Plexwriter 52x24x52A CD-RW.
Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128 MB AGP (Sinds vorige week. Voorheen Hercules 3D Prophet 9600 Pro)
Doeleinden:
Vooral internet, muziek-programma zoals FruitLoops en Games zoals CoD, FarCry, HL2 etc.
Overclocken:
Niet.
Mijn vraag is, is de huidge voeding die ik nu heb voldoende om dit alles aan te sturen ?
Probleem is dat sinds een week of 2 (nog voordat de Radeon 9800 Pro erin gegaan is) mijn TFT een
"No Signal" melding geeft wanneer ik mijn systeem opstart. Restarten helpt niet in alle gevallen.
Haal ik daarentegen de videokaart uit zijn AGP slot en plaats ik deze opnieuw en start vervolgens het systeem, dan werkt mijn pc weer wel naar behoren. Tijdens gamen heb ik verder geen last ofzo van trage beelden, vastlopen of spontane reboots.
Ik heb met SpeedFan de verschillende voltages gemeten (helaas nu even geen schermafbeelding of exacte waarden), maar daar stond bij de verschillende onderdelen of een groen vinkje, of een blauw pijltje naar beneden. Ook de waarden linksonder bij -3,3V, -5V en -12V kwamen ongeveer overeen met de zojuist genoemde waarden (de ene keer ietsjes hoger of lager).
Hopelijk kan iemand van jullie mij van wat meer info voorzien
Ik ben van plan een nieuw systeem te kopen wat kwa specificatie's zeer netjes is naar mij mening. Alleen heb ik mijn twijfels over de voeding. Na het lezen van de systemspecs probeer ik nu mijn post zo compleet mogelijk te plaatsen.
code:
Alles vanaf de geluidskaart heb ik al in het bezit en ga ik niet vervangen. (harde schijven wacht ik end-of-life af voordat ik SATA schijven koop, misschien zijn er tegen die tijd al SATA-II schijven
)
De voeding die ik op het oog heb:
Enermax NT 375AX (W) (SFMA) 370W ATX
Waarom deze voeding
Ik heb voor deze voeding gekozen omdat het moederbord een ATX2 aansluiting nodig heeft en deze voeding een click-on stekkertje heeft op de ATX aansluiting voor ATX2 moederborden (iets wat ik bij heel weinig fabrikanten terug kan vinden op de site). Daarnaast heeft deze voeding een (naar mijn mening) goede prijs kwaliteitsverhouding...
linkje naar productpage fabrikant: klikplek
Er is nog een reden dat ik voor deze voeding gekozen heb. Ik mag mijn computer op kosten van kantoor kopen als stagevergoeding. Voorwaarde is wel dat alles bij informatique of alternate besteld wordt. (in dit geval heb ik gekozen voor alternate omdat deze goedkoper is). Hierdoor ben ik ietswat beperkt door het hardware aanbod, maar dat is verder geen probleem.
edit: oja, de grote vraag: is deze voeding sterk genoeg of raden jullie wat sterkers aan. De AMD 64 vereist minimaal 350 Watt dus het ziet er wel net onder. Gezien de overige hardware heb ik een beetje me twijfels.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Moederbord: MSI K8N Neo4 Platinum
Processor Athlon 64 3200+ (2.0 GHz) Winchester
Geheugen: KVR DIMM 1 GB (2x512 MB) (CL3)
Behuizing: Thermaltake Tsunami
Videokaart XFX 6600GT/TD R (Dual DVI)
Monitor (TFT): BenQ FP937s
DVI Kabel Monitorkabel DVI-D -> DVI-D 2m
Geluidskaart Soundblaster !Live Platinum (incl LiveDrive)
DVD Speler Samsung DVD speler 16x
DVD Brander NEC 3500A
Toetsenbord Ultra Flat X
Muis Logitech Standaard PS2/USB Muis
Hard Disk Western Digital 120 GB 7200 RPM IDE
Maxtor 120 GB 7200 RPM IDE
TV Kaart Leadtek Winfast TV2000 XP |
Alles vanaf de geluidskaart heb ik al in het bezit en ga ik niet vervangen. (harde schijven wacht ik end-of-life af voordat ik SATA schijven koop, misschien zijn er tegen die tijd al SATA-II schijven
De voeding die ik op het oog heb:
Enermax NT 375AX (W) (SFMA) 370W ATX
Waarom deze voeding
Ik heb voor deze voeding gekozen omdat het moederbord een ATX2 aansluiting nodig heeft en deze voeding een click-on stekkertje heeft op de ATX aansluiting voor ATX2 moederborden (iets wat ik bij heel weinig fabrikanten terug kan vinden op de site). Daarnaast heeft deze voeding een (naar mijn mening) goede prijs kwaliteitsverhouding...
linkje naar productpage fabrikant: klikplek
Er is nog een reden dat ik voor deze voeding gekozen heb. Ik mag mijn computer op kosten van kantoor kopen als stagevergoeding. Voorwaarde is wel dat alles bij informatique of alternate besteld wordt. (in dit geval heb ik gekozen voor alternate omdat deze goedkoper is). Hierdoor ben ik ietswat beperkt door het hardware aanbod, maar dat is verder geen probleem.
edit: oja, de grote vraag: is deze voeding sterk genoeg of raden jullie wat sterkers aan. De AMD 64 vereist minimaal 350 Watt dus het ziet er wel net onder. Gezien de overige hardware heb ik een beetje me twijfels.
vriesdude wijzigde dit bericht 11-03-2005 15:12 (6%)
/dev/null
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.