Welke voeding heb ik nodig? Deel 10
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw TopicSysteem
ASUS A7N8X-E DeLuxe
AMD XP 2800+ (Barton)
2x 512MB TwinMOS PC2700 DDR (Dual Channel mode)
Palit GeForce FX5900XT 128MB
Maxtor DiamondMax9 120GB SATA
Maxtor DiamondMax10 200GB SATA
unknown 16x DVD-ROM
NEC ND3500AG DVD-RW
Interne USB-cardreader
Sweex webcam USB
Wacom Volito A5 tekentablet USB
HP DeskJet 5150 printer USB
Acer Scanprisa 640U scanner USB
Trust USB2.0 HUB
Gebruik
Van alles en nogwat
- Internet (surfen/mailen)
- Office (Word/Excel)
- Fotobewerking in PhotoShop
- Grafisch werk in Adobe Illustrator
Zeer sporadisch een game, maar dat mag geen naam hebben
Overclocken
Neen, eerder terugklokken
Voltages
Op dit moment heb ik een Chieftec 340W voeding (standaard geleverd bij Dragon kast) en zijn de voltages als volgt:

Wensen en eisen
- Hij moet het syteem overeind kunnen houden
- Stilte is een absolute eis, daarom ben ik zelf al sterk geneigd een Nexus voeding aan te schaffen
Vraag
Uiteraard: welke voeding heb ik nodig. Ik heb nu het probleem dat als ik mijn USB-HUB heb aangesloten, dat mijn PC niet aan wil. Als ik de HUB aansluit na het opstarten, knippert het LEDje van de HUB zeer onregelmatig en dat geldt dan ook voor de daarop aangesloten Wacom tablet en de powerLED van de kast. Ik heb dus zeer sterk het vermoeden dat de +5V lijn over z'n max zit...
In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes
Toch vreemd dat de +5 V het best leuk doet volgens je afbeelding. 340 Watt is wel wat mager voor dat systeem, maar het is zeker niet onmogelijk. Kun je die 5 V specifiek nameten met een multimeter, bij voorkeur met en zonder randapparatuur. Ik zou voor dat systeem ongeveer 350 Watt van een A-merk voeding aanraden.quote:Wok schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:23:
Ik heb het vermoeden dat mijn voeding het niet meer trekt, daarom hier mjn licht maar eens opdoen:
Systeem
ASUS A7N8X-E DeLuxe
AMD XP 2800+ (Barton)
2x 512MB TwinMOS PC2700 DDR (Dual Channel mode)
Palit GeForce FX5900XT 128MB
Maxtor DiamondMax9 120GB SATA
Maxtor DiamondMax10 200GB SATA
unknown 16x DVD-ROM
NEC ND3500AG DVD-RW
Interne USB-cardreader
Sweex webcam USB
Wacom Volito A5 tekentablet USB
HP DeskJet 5150 printer USB
Acer Scanprisa 640U scanner USB
Trust USB2.0 HUB
Gebruik
Van alles en nogwatMaar over het algemeen:
- Internet (surfen/mailen)
- Office (Word/Excel)
- Fotobewerking in PhotoShop
- Grafisch werk in Adobe Illustrator
Zeer sporadisch een game, maar dat mag geen naam hebben![]()
Overclocken
Neen, eerder terugklokken
Voltages
Op dit moment heb ik een Chieftec 340W voeding (standaard geleverd bij Dragon kast) en zijn de voltages als volgt:
[afbeelding]
Wensen en eisen
- Hij moet het syteem overeind kunnen houden
- Stilte is een absolute eis, daarom ben ik zelf al sterk geneigd een Nexus voeding aan te schaffen
Vraag
Uiteraard: welke voeding heb ik nodig. Ik heb nu het probleem dat als ik mijn USB-HUB heb aangesloten, dat mijn PC niet aan wil. Als ik de HUB aansluit na het opstarten, knippert het LEDje van de HUB zeer onregelmatig en dat geldt dan ook voor de daarop aangesloten Wacom tablet en de powerLED van de kast. Ik heb dus zeer sterk het vermoeden dat de +5V lijn over z'n max zit...
Reg. datum: 03 maart 2005
Systeem Specs:
Moederbord: ASUS A7N8X-X
Processor: AMD 3000+
2x 512 Mb Kingston ValueRAM
ASUS GeForce 6800 GE
Soundblaster LIVE! pci
Seagate 80 Mb HDD
Maxtor 120 Mb HDD
Heb je de powerstekker er wel in zitten ? Want bij sommige kaarten als je die er niet in hebt zitten geeft hij hetzelfde aan.quote:Shady_Guy schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:17:
Ik heb zojuist mijn Asus GeForce 6800 GE ingebouwd, en nu krijg ik een melding van de nvidia drivers dat de kaart te weinig vermogen krijgt om op volle kracht te lopen. Hier had ik nog wel mijn Enermax Noisetaker 370 Watt voor aangeschaft.Maar goed. Hij trekt het dus niet, dus heb ik een nieuwe voeding nodig. Welke raden jullie me aan? Ik zat zelf te denken aan een Tagan 420 of een zwaardere versie van de Enermax noisetaker.
Systeem Specs:
Moederbord: ASUS A7N8X-X
Processor: AMD 3000+
2x 512 Mb Kingston ValueRAM
ASUS GeForce 6800 GE
Soundblaster LIVE! pci
Seagate 80 Mb HDD
Maxtor 120 Mb HDD
Reg. datum: 03 maart 2005
Zat er wel in, maar er bleek nog een tweede stekker in te moeten. Dat had ik over het hoofd gezien. Alles werkt nu perfect, en ik ben happy.quote:R3CoN schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:19:
[...]
Heb je de powerstekker er wel in zitten ? Want bij sommige kaarten als je die er niet in hebt zitten geeft hij hetzelfde aan.
Ik wil soon een nieuwe PC Kopen, ik heb dus wa dingen samengesteld en quess what
behalve mijn voeding ben ik nog nie zeker van.
Ik met mijn nieuwe pc dus gaan gamen dat is waar ik em voor ga gebruiken iig.
Overclocken doe ik voorlopig nog nie mss als ik wa meer verstand krijg van overclocken op mijn oude pc.
MOBO AUS A8N-SLI Deluxe of Msi K8N Neo4 Diamond Socket 939 SLI
CPU Amd Ahtlon 64 3500 + Winchestor
Geheugen Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHZ
Videokaart 2x Gainward Powerpack! Ultra/2800 PCX "Golden Sample" 512 MB SLI
Harddisk 1 WD Caviar RAID Edition 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Harddisk 2 Maxtor Diamond 120 gig IDE
Kast Thermaltake VA8000BWS Aluminium, Armor Black
Cpu FAN Zalman CNPS7700-cu cpu cooler
NoordBrige cooler Zalman ZM-NB47J (Passief)
DVD-rw Nec 3520 DVD Dual Layer 16x black
DVD-player ASUS 16x DVD Speler retail Zwart
Geuidskaart Creative SoundBlaster Audigy II ZS OEM
Speakers Creative Inspire 7.1 T7900 Speakerset
Wat is een aan te raden voeding? Hoeveel watt of welk merk
d8 zelf aan de
OCZ ModStream OCZ52012U, 520W
of
Thermaltake Silent PurePower 560W ActivePFC
of
Silentmaxx 580 watt
MVG ROEL
ps: wil graag et liefst een stille en stabiele voeding en die graag onder de 120 euro ligt liefst minder
Je hebt ongeveer 380 Watt van een A-merk voeding nodig, dus alle genoemde voedingen voldoen. Welke voeding je uiteindelijk kiest laat ik aan jou over, met behulp van de topicstart moet je daar wel uit kunnen komen.quote:Grashoek schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:53:
Hey Mensen,
Ik wil soon een nieuwe PC Kopen, ik heb dus wa dingen samengesteld en quess what
behalve mijn voeding ben ik nog nie zeker van.
Ik met mijn nieuwe pc dus gaan gamen dat is waar ik em voor ga gebruiken iig.
Overclocken doe ik voorlopig nog nie mss als ik wa meer verstand krijg van overclocken op mijn oude pc.
MOBO AUS A8N-SLI Deluxe of Msi K8N Neo4 Diamond Socket 939 SLI
CPU Amd Ahtlon 64 3500 + Winchestor
Geheugen Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHZ
Videokaart 2x Gainward Powerpack! Ultra/2800 PCX "Golden Sample" 512 MB SLI
Harddisk 1 WD Caviar RAID Edition 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Harddisk 2 Maxtor Diamond 120 gig IDE
Kast Thermaltake VA8000BWS Aluminium, Armor Black
Cpu FAN Zalman CNPS7700-cu cpu cooler
NoordBrige cooler Zalman ZM-NB47J (Passief)
DVD-rw Nec 3520 DVD Dual Layer 16x black
DVD-player ASUS 16x DVD Speler retail Zwart
Geuidskaart Creative SoundBlaster Audigy II ZS OEM
Speakers Creative Inspire 7.1 T7900 Speakerset
Wat is een aan te raden voeding? Hoeveel watt of welk merk
d8 zelf aan de
OCZ ModStream OCZ52012U, 520W
of
Thermaltake Silent PurePower 560W ActivePFC
of
Silentmaxx 580 watt
MVG ROEL
ps: wil graag et liefst een stille en stabiele voeding en die graag onder de 120 euro ligt liefst minder
AMD Athlon XP1700+
Soltek moederbord (in de toekomst een Asus A7N8X oid.)
512MB PC133 (2x128 + 1x256)
GeForce 2MX
Maxtor 80GB 7200RPM 8MB
Toetsenbord & Muis
Noname 300 watt (geloof ik)
Doeleinden
Het wordt een server'tje voor o.a. webmail & hosting (php, mysql, apache). Ik wil hem in de toekomst dag en nacht aan laten staan.
Overclocken
Nee.
Ik wil graag een stille voeding omdat hij dag en nacht op m'n kamer staat. Het budget is +- ¤50,-
Voor dat systeem is 300 Watt van een A-merk voldoende. Je zou kunnen overwegen voor een passief gekoelde voeding te gaan, maar dat hangt van je budget af. Met behulp van de topicstart en mijn tips moet je zelf een keuze kunnen maken.quote:Dekay schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:53:
Systeem
AMD Athlon XP1700+
Soltek moederbord (in de toekomst een Asus A7N8X oid.)
512MB PC133 (2x128 + 1x256)
GeForce 2MX
Maxtor 80GB 7200RPM 8MB
Toetsenbord & Muis
Noname 300 watt (geloof ik)
Doeleinden
Het wordt een server'tje voor o.a. webmail & hosting (php, mysql, apache). Ik wil hem in de toekomst dag en nacht aan laten staan.
Overclocken
Nee.
Ik wil graag een stille voeding omdat hij dag en nacht op m'n kamer staat. Het budget is +- ¤50,-
kzou graag een nieuw pcke kope en na een beke te kijken op den best buy guide ben ik tot dees besluut gekomen:
Processor: AMD Athlon 64 3500+ winchester
Moederbord:Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI
Koeler: Zalman CNPS7000B-AlCu
Koeling: Antec Case Fan 120x120x25mm 4pin
Geheugen:2 x 512MB PC3200 DDR SDRAM (Infineon Original)
Videokaart: LeadTek GeForce 6600 GT TDH Extreme
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Harde schijf: Maxtor DiamondMax 10 160GB 8MB
dvdspeler: Lite-On DVD 16x48x LTD-166S
dvdbrander: NEC ND-3500 (zwart)
Diskettestation: Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)
logitech muis en toetsenbord
llyama tft scherm 15 inch
altec lansing 2100
hp deskjet 940c
hp scanjet 5400c
Alles in een schuun kasje gestoken van antec sonata
met nen TruePower 380Watt ATX12V power supply with single fan design for enhanced quietness
de kast straalt wel een blauw lichtje uit naar tschijnt en kweenie precies of da veel energie opslorpt.
En kzou alst tgoe is ook nog nen keer wille vragen wa die winchester eigenlijk is bij dezen processor omda ge dees ook hebt zonder winchester en da zou 10 euro gespaard zijn als da toch geen prestatieverschillen minder zijn.
Doeleinden
kgebruik em vooral om te gamen en ook voor programs geljik photoshop, vb.net, office 2003 en andere paketten.
Overclocken
Kschik hem voorlopig nog nie te overklokken omdak daar nog nie zo in thuis ben maar ik ben da zeker van plan omda nen keer lichtjes te proberen in de zomervakantie. Daarmee da ik toch een beetje schrik heb da ik een zwaardere voeding nodig heb. Zeker omdat er op die site van antac staat dat die case geschikt is voor 3Ghz modellen maar misschien nie voor 3,5Ghz. Hopelijk wete gulle der meer van en houd u nog goe eh.
den john is juust voorbijgesneld
quote:Eraser schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:15:
[...]
Je hebt ongeveer 380 Watt van een A-merk voeding nodig, dus alle genoemde voedingen voldoen. Welke voeding je uiteindelijk kiest laat ik aan jou over, met behulp van de topicstart moet je daar wel uit kunnen komen.
Ten eerste bedankt voor et reageren
nou ben ik een (eigenwijze)noob
maar als je twee 6800 ultra in sli hebt en later mss wil upgraden kwa geheugen en/of processor is et dan mss handig toch voor 500 watt voeding te gaan of is 410 genoeg?
En zou tch ff willen weten of de Silentemaxx 550 of OCZ Modstream 520 goede voedingen zijn ?
Greets Roel
Grashoek wijzigde dit bericht 06-03-2005 03:00 (28%)
- Behuizing AOpen HQ08
- AMD XP1700+
- ASUS A7V333
- 2x 512Mb geheugen (Twinmos)
- MATROX G450 MAX videokaart (ja, ze bestaan nog)
- Ethernetkaart
- USB ==> Canon PIXMA IP4000
- Sound onboard
- 3 Harde schijven Maxtor 160G
Voor gewoon computergebruik, af en toe een spelletje die ik spelen kan met mijn videokaart...
Overclocken
Nee, is niet nodig.
vraag
- Het gaat mij nu om de volgende 2 dingen: Ik wil een nieuwe voeding en daarin hoef ik niet te weten of het wel of niet kan, want dat weet ik al, het kan, de vraag is alleen, wat is het verschil tussen deze 2 voedingen: Huntkey LW-6400, 400W Huntkey LW-6400SH 400W (ATX) Op het plaatje afgaat, lijkt het erop dar de SH versie de luchttoevoer van bovenaf pakt en de andere van de zijkant. En je kan natuurlijk niet zien welke het stilste is. En daar gaat het mij bij het kiezen tussen deze 2 voedingen vooral om.
- Tevens wil ik op mijn MATROX G450MAX een passieve koeler van Zalman doen. Ik kan er alleen niet achter komen welke VGA koeler ik dan moet hebben. Iemand een idee? Ik dacht zelf aan de ZM80C-HP koeler.
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Configuratie:
AMD 64 3000+
K8N Neo4 Platinum
XFX 6600GT
PleXwriter 16/10/40a(heb ik dus al)
DVD-Speler
2x512 MB geheugen, merk weet ik nog niet
Creative SoundBlaster LIVE! 5.1
Floppy drive
57,5 GB HDD(gewoon IDE, geen SATA..deze had ik ook al)
Doeleinden:
Gaming, internet, huiswerk
Overcloking?
Ja, maar ik hoop dat dat gaat met deze voeding, denk het zelf niet..dus ik wil alleen weten of hij met NIET overcloken 't op dit systeem doet
Voeding die ik nu heb levert:
+5 30A
+12 15A
-5 0.5A
-12 0.8A
+3.3 14A
+5 3A
link_mario wijzigde dit bericht 06-03-2005 14:21 (8%)
Coolermaster Comos S - E6600 - ASUS P5B - ASUS EN8800GT - Tagan 480watt - 2x1GB OCZ PC2-6400 - Samsung F1 750GB HD753LJ - Samsung T166 500GB HD501LJ - Western Digital 250GB WD2500YS - NEC 7191S - Creative X-Fi extreme gamer - Hyundai L90D+ -
(Zou je alsjeblieft gewoon Nederlands willen praten? Het is uiterst irritant om het te lezen zo.)quote:den_ulti_john schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 23:48:
Systeem
kzou graag een nieuw pcke kope en na een beke te kijken op den best buy guide ben ik tot dees besluut gekomen:
Processor: AMD Athlon 64 3500+ winchester
Moederbord:Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI
Koeler: Zalman CNPS7000B-AlCu
Koeling: Antec Case Fan 120x120x25mm 4pin
Geheugen:2 x 512MB PC3200 DDR SDRAM (Infineon Original)
Videokaart: LeadTek GeForce 6600 GT TDH Extreme
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Harde schijf: Maxtor DiamondMax 10 160GB 8MB
dvdspeler: Lite-On DVD 16x48x LTD-166S
dvdbrander: NEC ND-3500 (zwart)
Diskettestation: Samsung 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)
logitech muis en toetsenbord
llyama tft scherm 15 inch
altec lansing 2100
hp deskjet 940c
hp scanjet 5400c
Alles in een schuun kasje gestoken van antec sonata
met nen TruePower 380Watt ATX12V power supply with single fan design for enhanced quietness
de kast straalt wel een blauw lichtje uit naar tschijnt en kweenie precies of da veel energie opslorpt.
En kzou alst tgoe is ook nog nen keer wille vragen wa die winchester eigenlijk is bij dezen processor omda ge dees ook hebt zonder winchester en da zou 10 euro gespaard zijn als da toch geen prestatieverschillen minder zijn.
Doeleinden
kgebruik em vooral om te gamen en ook voor programs geljik photoshop, vb.net, office 2003 en andere paketten.
Overclocken
Kschik hem voorlopig nog nie te overklokken omdak daar nog nie zo in thuis ben maar ik ben da zeker van plan omda nen keer lichtjes te proberen in de zomervakantie. Daarmee da ik toch een beetje schrik heb da ik een zwaardere voeding nodig heb. Zeker omdat er op die site van antac staat dat die case geschikt is voor 3Ghz modellen maar misschien nie voor 3,5Ghz. Hopelijk wete gulle der meer van en houd u nog goe eh.
Je hebt met die 380 Watter van Antec meer dan voldoende sap voor dat systeem hoor, ook als je er licht in wilt plaatsen.
Dan is 410 Watt voldoende hoor.quote:Grashoek schreef op zondag 06 maart 2005 @ 01:45:
[...]
Ten eerste bedankt voor et reageren
nou ben ik een (eigenwijze)noob
maar als je twee 6800 ultra in sli hebt en later mss wil upgraden kwa geheugen en/of processor is et dan mss handig toch voor 500 watt voeding te gaan of is 410 genoeg?
En zou tch ff willen weten of de Silentemaxx 550 of OCZ Modstream 520 goede voedingen zijn ?
Greets Roel
Je tweede vraag hoort hier niet thuis, dus wordt dan ook niet beantwoord.quote:omitz schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:54:
SysteemDoeleinden
- Behuizing AOpen HQ08
- AMD XP1700+
- ASUS A7V333
- 2x 512Mb geheugen (Twinmos)
- MATROX G450 MAX videokaart (ja, ze bestaan nog)
- Ethernetkaart
- USB ==> Canon PIXMA IP4000
- Sound onboard
- 3 Harde schijven Maxtor 160G
Voor gewoon computergebruik, af en toe een spelletje die ik spelen kan met mijn videokaart...
Overclocken
Nee, is niet nodig.
vraag
- Het gaat mij nu om de volgende 2 dingen: Ik wil een nieuwe voeding en daarin hoef ik niet te weten of het wel of niet kan, want dat weet ik al, het kan, de vraag is alleen, wat is het verschil tussen deze 2 voedingen: Huntkey LW-6400, 400W Huntkey LW-6400SH 400W (ATX) Op het plaatje afgaat, lijkt het erop dar de SH versie de luchttoevoer van bovenaf pakt en de andere van de zijkant. En je kan natuurlijk niet zien welke het stilste is. En daar gaat het mij bij het kiezen tussen deze 2 voedingen vooral om.
- Tevens wil ik op mijn MATROX G450MAX een passieve koeler van Zalman doen. Ik kan er alleen niet achter komen welke VGA koeler ik dan moet hebben. Iemand een idee? Ik dacht zelf aan de ZM80C-HP koeler.
Wat betreft je eerste vraag, dat kon je zelf vinden op de website van Huntkey. De SH versie is ATX2.0 en de standaard is ATX1.3 Bovendien beweren ze dat hij tot de stille versie's behoort. Je hebt trouwens aan 350 Watt van een A-merk ook voldoende.
Van welk merk en type is die voeding? Daar gaat het namelijk om in deze context.quote:link_mario schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:18:
Ik heb dit systeem al eerder gepost, kreeg toen te horen dat ik minimaal 350 wtt nodig heb...die krijg ik dan van ospap, zit nu in zijn pc, zit er nu 3 maanden in ofzo..hij is 350 watt.
Configuratie:
AMD 64 3000+
K8N Neo4 Platinum
XFX 6600GT
PleXwriter 16/10/40a(heb ik dus al)
DVD-Speler
2x512 MB geheugen, merk weet ik nog niet
Creative SoundBlaster LIVE! 5.1
Floppy drive
57,5 GB HDD(gewoon IDE, geen SATA..deze had ik ook al)
Doeleinden:
Gaming, internet, huiswerk![]()
Overcloking?
Ja, maar ik hoop dat dat gaat met deze voeding, denk het zelf niet..dus ik wil alleen weten of hij met NIET overcloken 't op dit systeem doet
Voeding die ik nu heb levert:
+5 30A
+12 15A
-5 0.5A
-12 0.8A
+3.3 14A
+5 3A
Reg. datum: 01 september 2004
Het zit namelijk zo dat mijn voeding een enorme hittebron is voor de pc, zo erg dat mijn CPU en mijn kast verschillen kunnen oplopen tot 20C,
Kast is normaal rond de 33C, CPU rond de 44 to 55C. Volgens mij komt het onder andere omdat mijn CPU dichtbij de voeding zit, deze erg warm wordt.
Nou mijn vraag, is er een of andere voeding die koeler is dan andere voeding? Of is het zo dat als een voeding 350W is, ze allemaal zo warm zijn?
Groeten Chris
Systeem
Ga er maar vanuit dat ze allemaal even warm worden, maar dat daarbij de afvoer van de warme lucht verschilt.quote:pocari7 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:44:
Ik heb een vraag over de voeding zelf.
Het zit namelijk zo dat mijn voeding een enorme hittebron is voor de pc, zo erg dat mijn CPU en mijn kast verschillen kunnen oplopen tot 20C,
Kast is normaal rond de 33C, CPU rond de 44 to 55C. Volgens mij komt het onder andere omdat mijn CPU dichtbij de voeding zit, deze erg warm wordt.
Nou mijn vraag, is er een of andere voeding die koeler is dan andere voeding? Of is het zo dat als een voeding 350W is, ze allemaal zo warm zijn?
Groeten Chris
2 512MB PC3200 DDR (Infineon Original)
1 AMD Athlon 64 3500+ Winchester
1 Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI
1 Cooler Master CM Stacker STC-T01
1 Western Digital Raptor WD740GD, 73GB
1 Zalman CNPS7000B-AlCu
deze onderdelen wou ik nieuw kopen voor een nieuwe pc plus de oude soundblaster audigy kaart + ati radeon 9700 128 mb uit mijn oude pc. enigste wat ik nog mis is een goede voeding. In de toekomst wil ik er misschien nog wat ram en harddisken aan toevoegen en wellicht 2 nieuwe videokaarten. Ik zat zelf te kijken naar een zalman voeding van 400 watt. Ik heb echter geen idee hoeveel mijn systeem zal gebruiken.
doeleinden
photoshoppen (web design), coden, parren, winrarren en office applicaties.
overclocken
nee
th3 wijzigde dit bericht 06-03-2005 23:19 (11%)
- Systeem
- Doeleinden
- Overclocken
- Voltages
Met 3 van deze 4 punten ben ik het gewoon volledig eens
Volgens mij kan dat ene tussenkopje er best tussenuit, of het kopje "Overclocking?" kan er tussenuit en je kunt Overclocken als Doeleind gaan zien...
Begrijp me niet verkeerd, ik irriteer me echt niet aan het bestaan van dat ene kopje in de TS ofzo
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Zonder de uitbreiding raad ik je een A-merk voeding met een capaciteit van 330-350 Watt aan. Aangezien je toekomstplannen erg vaag zijn, raad ik je aan een voeding te kopen met zeg maar 400 Watt of meer (met een sterke 12 V lijn). De Zalman valt dan af, want deze 400 Watter heeft een zwakke 12 V.quote:th3 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:16:
Systeem:
2 512MB PC3200 DDR (Infineon Original)
1 AMD Athlon 64 3500+ Winchester
1 Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI
1 Cooler Master CM Stacker STC-T01
1 Western Digital Raptor WD740GD, 73GB
1 Zalman CNPS7000B-AlCu
deze onderdelen wou ik nieuw kopen voor een nieuwe pc plus de oude soundblaster audigy kaart + ati radeon 9700 128 mb uit mijn oude pc. enigste wat ik nog mis is een goede voeding. In de toekomst wil ik er misschien nog wat ram en harddisken aan toevoegen en wellicht 2 nieuwe videokaarten. Ik zat zelf te kijken naar een zalman voeding van 400 watt. Ik heb echter geen idee hoeveel mijn systeem zal gebruiken.
doeleinden
photoshoppen (web design), coden, parren, winrarren en office applicaties.
overclocken
nee
Ik kan me niet herinneren dat ik een post heb overgeslagen waar alleen het kopje doeleinden ontbrak. Vaak mankeert er aan de rest van de eisen dan ook wat.quote:XanderH schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:24:
Mag ik even wat commentaar op de regels hier leveren trouwens? Vind ze een beetje vreemd. De volgende punten zou je moeten vermelden in een post:
- Systeem
- Doeleinden
- Overclocken
- Voltages
Met 3 van deze 4 punten ben ik het gewoon volledig eensAlleen het kopje "Doeleinden" snap ik even niet. Wat maakt het uit wat iemand met een PC doet? Ook iemand die niet games wil een stabiel systeem waarbij de videokaar en de CPU op 100% load moeten kunnen werken zonder dat hij vastloopt, toch?
Als er nou nog adviezen werden gegeven voor specifiekere merken of types kon ik me er nog iets bij voorstellen, omdat een gamer misschien minder snel een stille voeding hoeft dan iemand die een 24/7 servertje op zijn kamer heeft staan, maar het enige advies dat hier gegeven wordt is omtrent het vermogen... wat in my opinion dus niet beinvloed wordt door de doeleinden, of gaat een videokaart @ load in een PC van een gamer ineens meer stroom eisen dan een videokaart @ load in een videobewerkings-PC?
Daarnaast moet je op iedere PC alle software kunnen draaien zonder dat ie crasht, ook al doe je dat niet dagelijks
Volgens mij kan dat ene tussenkopje er best tussenuit, of het kopje "Overclocking?" kan er tussenuit en je kunt Overclocken als Doeleind gaan zien...
Begrijp me niet verkeerd, ik irriteer me echt niet aan het bestaan van dat ene kopje in de TS ofzoMaar ik zie soms dat er posts overgeslagen worden omdat ze niet precies aan deze 4 punten voldoen, wat ik niet echt kan begrijpen dus...
Het gaat mij er meer om dat er extreme gevallen zijn waarbij pc's 24-7 staan te renderen of iets dergelijks. Dan staat een CPU namelijk constant 100% te draaien, waarbij het vermogen natuurlijk toeneemt. Bij de advisering van een capaciteit houd ik daar rekening mee, want de levensduur van een voeding hangt veel af van de tijd dat hij op zijn tenen moet lopen. Natuurlijk moet een CPU zonder problemen 100% kunnen draaien, maar als jij gewoon voor het normale huis-tuin-en-keuken-gebruik een computer hebt, draait de CPU nooit altijd 100%. Daarbij hoeft de voeding dan ook niet voluit te draaien, misschien alleen even bij 100% gebruik. Daarbij kan hij wel op zijn piekvermogen draaien, dat is geen probleem. Als een voeding echter constant in zijn piekvermogen hangt, kan dat erg slijten.
Edit: Ik geef toe dat het in de TS wat vaag stond beschreven, maar dat heb ik net even veranderd.
Hm, ik dacht die eentje te zijn tegengekomen, maar het zal wel van niet dan... je moet je ook niet persoonlijk aangevallen voelen ofzoquote:Eraser schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:20:
Ik kan me niet herinneren dat ik een post heb overgeslagen waar alleen het kopje doeleinden ontbrak. Vaak mankeert er aan de rest van de eisen dan ook wat.
Snap ik, maar ook een "huis-tuin-en-keuken-gebruiker" kan beslissen om toch eens mee te gaan doen aan dat leuke DPC project, daar moet hij niet eerst een nieuwe voeding voor moeten kopen lijkt me... Maargoed, volgens mij zitten we wel zo ongeveer op dezelfde gedachtenlijnquote:Het gaat mij er meer om dat er extreme gevallen zijn waarbij pc's 24-7 staan te renderen of iets dergelijks. Dan staat een CPU namelijk constant 100% te draaien, waarbij het vermogen natuurlijk toeneemt. Bij de advisering van een capaciteit houd ik daar rekening mee, want de levensduur van een voeding hangt veel af van de tijd dat hij op zijn tenen moet lopen. Natuurlijk moet een CPU zonder problemen 100% kunnen draaien, maar als jij gewoon voor het normale huis-tuin-en-keuken-gebruik een computer hebt, draait de CPU nooit altijd 100%. Daarbij hoeft de voeding dan ook niet voluit te draaien, misschien alleen even bij 100% gebruik. Daarbij kan hij wel op zijn piekvermogen draaien, dat is geen probleem. Als een voeding echter constant in zijn piekvermogen hangt, kan dat erg slijten.
Ik zie het, staat er zo wat duidelijker imoquote:Edit: Ik geef toe dat het in de TS wat vaag stond beschreven, maar dat heb ik net even veranderd.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik heb over een paar dagen het volgende binnen:
-Asus A8N-SLI Deluxe
-Athlon64 3500+ Winnie
-1024 DDR400 PC3200
-XFX Geforce 6800GT
-3 HD's
-2 Opticals
Ik heb de volgende voedingen nog liggen:
Codegen, 400 Watt @ +3.3V op 20A, +5V op 25A, +12V op 16A, die van de Chieftec moet ik opzoeken
Chieftec, 360 Watt
Moet ik nu ook een andere voeding kopen want het geld van een 16 jarig iemand stroomt niet oneindig
BioHazard wijzigde dit bericht 07-03-2005 15:59 (12%)
Als je er niet mee gaat overclocken zal de Codegen er wel raad mee weten.quote:BioHazard schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:53:
Ik heb denk ik een probleem![]()
Ik heb over een paar dagen het volgende binnen:
-Asus A8N-SLI Deluxe
-Athlon64 3500+ Winnie
-1024 DDR400 PC3200
-XFX Geforce 6800GT
-3 HD's
-2 Opticals
Ik heb de volgende voedingen nog liggen:
Codegen, 400 Watt @ +3.3V op 20A, +5V op 25A, +12V op 16A, die van de Chieftec moet ik opzoeken![]()
Chieftec, 360 Watt![]()
Moet ik nu ook een andere voeding kopen want het geld van een 16 jarig iemand stroomt niet oneindig
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.