Gathering of Tweakers

Quicksearch
Systeem
AMD Athlon64 "Winchester" 3000-3500+
2x 512MB DDR geheugen PC3200
DFI Lanparty nForce4 SLI bord
1x WD 73.4GB Raptor
2x Maxtor Diamondplus 9 120GB
1x Hitachi Deskstar 60GB
Plextor PX-708A
2x GeForce 6800GT
3x case fan 120mm

Doeleinden
Om te gamen en in de toekomst te overclocken.

Overclocken
Ik wil het ding eventueel wel een beetje kunnen overclocken: in het begin (als de hardware nog toereikend is wil ik alles op default laten draaien. Later als de hardware "achterhaald" is wil ik genoeg stroom over hebben om de CPU en beide VGA's te kunnen oc'en.

Welke voeding is hiervoor geschikt? Budget is geen kwestie, een goede voeding is een must.

Triumph Speed Triple 08 - Fusion White

quote:
-krekel- schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 12:52:
he lui,
Ik zat een beetje te kijken naar een leuk dual processor mobo en mijn oog viel op de tyan s2895. Nou heeft deze voeding een EPS voeding nodig, dus met een 24 pins aansluiting en een 8 pins aansluiting EN (als je SLI wilt gaan draaien) een 6 pins aansluiting. Nou zijn er zat normale EPS voedingen te vinden met 24 + 8 pins aansluiting, maar ik ben nog geen enkele voeding tegengekomen die ook die 6 pins aansluiting heeft.
Het is volgens mij niet een pci-e voeding, want de tyan s2885 heeft ook zo'n 6 pins aansluiting nodig, en op dat mobo zit geen pci-e :)

Nou ben ik via via via dit tegen gekomen: http://www.pcpowerandcool...ocools/index_hp_atx-2.htm
De 510 AG heeft dus 24 + 8 + 6 pins aansluiting en is 'officieel' geschikt voor de s2885 (dus waarschijnlijk ook de s2895). Heeft iemand hier ervaring mee?

Maar je kunt die voeding alleen in amerika bestellen, dus ik was eigenlijk op zoek naar iets wat dichter bij huis was. Dus weten jullie een voeding die alle drie de aansluitingen hebben? En een beetje betaalbaar is?
Jaja, ik zit er nog steeds mee :) Maarum, ik heb volgens mij een leuke voeding gevonden van enermax: de EG851AX-VH(W)FM (zie ook hier ). Als ik de specs een beetje doorlees begrijp ik dat er een 6 pins aansluiting op zit. Is dat die mythische aansluiting die ik wilde hebben? Of is dat de pci-express aansluiting? Zijn er mensen die zo'n voeding hebben en mij misschien enige duidelijkheid over kunnen verschaffen?

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
Paul Hewson schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:01:
Systeem
AMD Athlon64 "Winchester" 3000-3500+
2x 512MB DDR geheugen PC3200
DFI Lanparty nForce4 SLI bord
1x WD 73.4GB Raptor
2x Maxtor Diamondplus 9 120GB
1x Hitachi Deskstar 60GB
Plextor PX-708A
2x GeForce 6800GT
3x case fan 120mm

Doeleinden
Om te gamen en in de toekomst te overclocken.

Overclocken
Ik wil het ding eventueel wel een beetje kunnen overclocken: in het begin (als de hardware nog toereikend is wil ik alles op default laten draaien. Later als de hardware "achterhaald" is wil ik genoeg stroom over hebben om de CPU en beide VGA's te kunnen oc'en.

Welke voeding is hiervoor geschikt? Budget is geen kwestie, een goede voeding is een must.
Zeker als je wilt gaan overclocken zou ik alvast een voeding kopen met minimaal 430 Watt aan capaciteit. Welke voeding je precies kiest is aan jou, met behulp van de topicstart moet dat wel lukken.

Eraser wijzigde dit bericht 23-03-2005 16:48 (3%)

quote:
barzi schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:40:
Ik zoek ook een voeding.. hier mijn informatie:

Systeem
Processor: AMD Athlon XP 2500+
Moederbord: Asrock k7s8x rev. 3
Videokaart: Asus V9999GT 128MB
HDD'S: 2: 1x 80GB maxtor 8mb cache, 1x 40GB Maxtor 8 mb cache
Geheugen: 1024MB ddr400 pc3200
CD/DVD(RW): 1x cd-rom speler, 1x DVD brander
Doeleinden
Gamen+overklokken

Overclocken
Ik wil hem graag nog overklokken, vooral mijn processor, en miss nog mijn videokaart.

Barzi
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je hebt hetzelfde als jou voorganger, dus 350 Watt A-merk nodig. Ook hier een sterke 12 V lijn (hoog Ampèrage) voor het overclocken.

Dit advies heeft Eraser me gegeven, maar nu twijfel ik tussen 3 voedingen.

1. ATX - 450 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S ¤64
2. ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U01 Dual Fan ¤79
3. ATX - 450 Watt PSU - Levicom VisiblePower (Zwart) ¤57
4. ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S ¤80

Is de: ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S veel beter vergelijken met de anderen?
Welke is voor mij de beste keus?(bv tussen 3 en 4, dan telt prijs ook mee, want het scheelt dan wel weer zo'n 20 euro)
Of is er nog een betere voeding voor max 80 euro?

ps is de:
ATX - 450 Watt PSU - Levicom VisiblePower (Zwart)
dezelfde voeding als:
LEVICOM Visible Power X-Alien 450 Watt (zwart)?

barzigareb wijzigde dit bericht 24-03-2005 17:54 (17%)

Ik wil binnekort een Geforce6600GT-top gaan aanschaffen, alleen ik ben bang dat mijn voeding dit niet gaat trekken. er zit momenteel een 250watt voeding in.
mijn specs zijn:

P4 3,2 Ghz
1024MB DDR geheugen
200GB-HD

zal ff de overige hardware opnoemen die erin zit
dvd-brander
dvd-speler
floppy-disk
tv-kaart
draadloos netwerkkaart
modem kaart

de afmetingen van mijn voeding zijn 150x140x86 (als ik me niet vergis) Mijn voorkeur gaat uit naar een stille voeding. ik heb mijn systeem niet overgeclock en ben dit ook niet van plan.

Wat is een goede voeding voor mijn systeempje?

zou mij iemaand kunne zegge of deze voeding wel goed is want ik heb er echt geen verstand van :S

Huntkey LW-6500H 500 Watt

http://www.huntkey.com/eng/LW-6500H-3.htm

mijn syteem:
AMD64 3500 winchester
2x512 dual channel kingston met ECC
club3d 6600GT
A8N SLI Deluxe
NEC 3520A
ACER 17inch LCD
USB Toetsenboord met light!
USB Webcame

will meschien uitbreiden met:
club3d 6600GT (dus SLI mode)
2x kingston 512 ECC (dus total dan 4x 512 dual channel)

Wartopia wijzigde dit bericht 25-03-2005 16:01 (47%)

Ik ben opzoek naar een goedkope maar wel goede voeding voor m'n nieuwe PC:

Asus A8N-SLI Non-Deluxe
AMD Athlon 64 3000+
512MB PC3200 (Twinmos SpeedPremium 2x 256)
WD Raptor 36GB 10.000 RPM S-ATA
Maxtor Diamondmax Plus 10 250GB 7200rpm S-ATA
Club3D Geforce 6600GT 128MB PCI-Express

De rest onboard of standaard.

Ik wil gaan overclocken, kan ik toe met een Standaard 300w voeding?

Hmm, ik heb dus sinds dinsdag die Tagan 480W en heb helemaal geen probs gehad maar zonet ging er toch iets mis bij het opstarten. WinXP werd gewoon geladen maar na ongeveer 10 seconden begon t systeem weer gewoon te booten, tot 3 keer toe. :X :X Daarna nog ns getest en toen deed ie t weer (wel maar 1 reboot maar toch) met bij het "wegvallen" een klein klakje van de HD volgens mij. Kan dat aan de HD liggen of is dat klakje misschien het gevolg van het wegvallen van de voeding want dat is wat ik vermoed op het moment... Iemand n idee???

WoW: Server - Aszune PvE || Guild - Evolve || Lèc - Lvl70 Dwarf Paladin

Music is my life

quote:
barzi schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Dit advies heeft Eraser me gegeven, maar nu twijfel ik tussen 3 voedingen.

1. ATX - 450 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S ¤64
2. ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U01 Dual Fan ¤79
3. ATX - 450 Watt PSU - Levicom VisiblePower (Zwart) ¤57
4. ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S ¤80

Is de: ATX - 550 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S veel beter vergelijken met de anderen?
Welke is voor mij de beste keus?(bv tussen 3 en 4, dan telt prijs ook mee, want het scheelt dan wel weer zo'n 20 euro)
Of is er nog een betere voeding voor max 80 euro?

ps is de:
ATX - 450 Watt PSU - Levicom VisiblePower (Zwart)
dezelfde voeding als:
LEVICOM Visible Power X-Alien 450 Watt (zwart)?
Alle voedingen zijn even goed te noemen. Ik zou dan ook een keuze maken met behulp van de reviews. En nee, de Levicommetjes zijn verschillend.
quote:
roltraptoerist schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:42:
Ik wil binnekort een Geforce6600GT-top gaan aanschaffen, alleen ik ben bang dat mijn voeding dit niet gaat trekken. er zit momenteel een 250watt voeding in.
mijn specs zijn:

P4 3,2 Ghz
1024MB DDR geheugen
200GB-HD

zal ff de overige hardware opnoemen die erin zit
dvd-brander
dvd-speler
floppy-disk
tv-kaart
draadloos netwerkkaart
modem kaart

de afmetingen van mijn voeding zijn 150x140x86 (als ik me niet vergis) Mijn voorkeur gaat uit naar een stille voeding. ik heb mijn systeem niet overgeclock en ben dit ook niet van plan.

Wat is een goede voeding voor mijn systeempje?
Dat zijn standaard ATX maten, dus je kunt een gewone voeding uitzoeken. Zorg nu eerst dat je een nieuwe post doet die in zijn geheel voldoet aan de eisen van de topicstart.
quote:
Wartopia schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:51:
zou mij iemaand kunne zegge of deze voeding wel goed is want ik heb er echt geen verstand van :S

mijn syteem:
AMD64 3500 winchester
2x512 dual channel kingston met ECC
club3d 6600GT
A8N SLI Deluxe
NEC 3520A
ACER 17inch LCD
USB Webcame

will meschien uitbreiden met:
club3d 6600GT (dus SLI mode)
2x kingston 512 ECC (dus total dan 4x 512 dual channel)
De review voor de 400 Watters van Huntkey zijn best goed. Ik vermoed dan ook dat deze 500 Watter er ook wel goed door zal komen. Hoe dan ook, vermeld eerst je volledige systeem (dus ook met harde schijven en dergelijke) en de rest van de eisen vermeld in de topicstart.
quote:
Slizer schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:08:
Ik ben opzoek naar een goedkope maar wel goede voeding voor m'n nieuwe PC:

Asus A8N-SLI Non-Deluxe
AMD Athlon 64 3000+
512MB PC3200 (Twinmos SpeedPremium 2x 256)
WD Raptor 36GB 10.000 RPM S-ATA
Maxtor Diamondmax Plus 10 250GB 7200rpm S-ATA
Club3D Geforce 6600GT 128MB PCI-Express

De rest onboard of standaard.

Ik wil gaan overclocken, kan ik toe met een Standaard 300w voeding?
Nee, of het nu een A- of B-merk is, je kan daarmee niet uit de voeten, laat staan overclocken. Je hebt minimaal 350 Watt van een A-merk nodig.
quote:
Marcel34 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:00:
Hmm, ik heb dus sinds dinsdag die Tagan 480W en heb helemaal geen probs gehad maar zonet ging er toch iets mis bij het opstarten. WinXP werd gewoon geladen maar na ongeveer 10 seconden begon t systeem weer gewoon te booten, tot 3 keer toe. :X :X Daarna nog ns getest en toen deed ie t weer (wel maar 1 reboot maar toch) met bij het "wegvallen" een klein klakje van de HD volgens mij. Kan dat aan de HD liggen of is dat klakje misschien het gevolg van het wegvallen van de voeding want dat is wat ik vermoed op het moment... Iemand n idee???
Kun je de voltages controleren met een multimeter? En wat gebeurt er als je zo kaal mogelijk boot?
quote:
Eraser schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:08:
[...]
Alle voedingen zijn even goed te noemen. Ik zou dan ook een keuze maken met behulp van de reviews. En nee, de Levicommetjes zijn verschillend.

Op de site van levicom zie ik alleen staan: Visible Power X-alien
Dus de "Visible power" staat er niet bij, hoe kan dit dan? En is de "Visible power" slechter/beter dan de X-alien versie?

Barzi

Music is my life

quote:
barzi schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:34:
[...]

Op de site van levicom zie ik alleen staan: Visible Power X-alien
Dus de "Visible power" staat er niet bij, hoe kan dit dan? En is de "Visible power" slechter/beter dan de X-alien versie?

Barzi
Ah, ik zie het, mijn fout. Ik dacht dat de Visible Power een andere was als X-Alien, maar volgens hun website zijn ze hetzelfde.
quote:
Eraser schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:37:
[...]
Ah, ik zie het, mijn fout. Ik dacht dat de Visible Power een andere was als X-Alien, maar volgens hun website zijn ze hetzelfde.

Oke, dan ga ik toch voor de Levicom.
het scheel me 20 euro met de andere, hij ziet er mooi uit, en ik dnek dat ik hier nog wel een tijdje mee vooruit kan. Bedankt voor je advies Eraser, :*)

quote:
[...]
Kun je de voltages controleren met een multimeter? En wat gebeurt er als je zo kaal mogelijk boot?
Hmm, sinds die reboots vrijdag is alles dus weer normaal. :? Ik heb nog meerdere keren opgestart in de afgelopen dagen om te proberen of t weer gebeurde maar niet dus..... Afwachten maar denk ik........

WoW: Server - Aszune PvE || Guild - Evolve || Lèc - Lvl70 Dwarf Paladin

quote:
[...]
De reviews voor de 400 Watters van Huntkey zijn best goed. Ik vermoed dan ook dat deze 500 Watter er ook wel goed door zal komen. Hoe dan ook, vermeld eerst je volledige systeem (dus ook met harde schijven en dergelijke) en de rest van de eisen vermeld in de topicstart.

Welke reviews doel je op? Ik kan met google geen reviews vinden, buiten reviews in het Pools en de beschrijving van Jeroen V, wat je nauwelijks een review kan noemen. Verder ben ik benieuwd waarom jij Huntkey onder de noemer A merken schuift.

Dit is niet critisch bedoelt, meer dat ik nauwelijks kan vinden over dit merk buiten dat ze hun producten tegen bodemprijzen aanbieden.

WC Eend wijzigde dit bericht 28-03-2005 00:18 (6%)

Music is my life

quote:
WC Eend schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:17:
[...]

Welke reviews doel je op? Ik kan met google geen reviews vinden, buiten reviews in het Pools en de beschrijving van Jeroen V, wat je nauwelijks een review kan noemen. Verder ben ik benieuwd waarom jij Huntkey onder de noemer A merken schuift.

Dit is niet critisch bedoelt, meer dat ik nauwelijks kan vinden over dit merk buiten dat ze hun producten tegen bodemprijzen aanbieden.
De review van jeroen-v is eigenlijk kort maar krachtig. Wat wil je nog meer weten? Lijkt me duidelijk dat het prima voedingen zijn. Het gewicht vertelt bovendien dat het zeker geen B-merk is.
Meten is weten

Met voedingen is het heel eenvoudig, er zijn een handjevol echte fabrikanten van PC voedingen en tientallen sticker plakkers die hun eigen naam op een standaard voeding plakken.

Wil je een goede voeding dan let je op de volgende zaken:
- Active PFC
- Voldoende stroom kunnen leveren op de 5 volt lijn
- Voldoende stroom kunnen leveren op de 12 Volt lijn
- Maximaal vermogen dat afgegeven kan worden
- Rendement (liefst > 80%)
- Gewicht (zwaarder is groter koelprofiel)

Een groot koelprofiel betekend dat de ventilator niet zo hard hoeft te draaien en dus minder lawaai.

Als je slim bent kop je dus een voeding van een fabrikant en niet van een sticker plakker. Dat scheelt heel wat euro's.

Systeem
qtec psu atx 300 watt
Athlon TB 1333 @ 1466 op een msi k7t turbo
512 mb sdram (1 dimmm)
geforce 2 gts pro
2 hd ide disks, 1 wd800 en 1 hitachi 80gb
1 dvd rom + 1 nec 3520a
sb live 5.1 kaartje,
1 nic
1 cpu fan, 1 case fan.
Doeleinden
staat bijna 24/7 aan, vooral downloaden en gamen.. en ook ff kloten met mysql enzo...

Overclocken
standaard voltages, niets aangepast..

Voltages
http://mtlife.dyndns.org/voltages.JPG

ik post hier maar (weer) omdat ik bad sectors krijg op mijn hitachi hd.. en daarvoor ook op mijn ibm 40 (die ik vervangen heb door de wd800). De hitachi is nog lang geen jaar oud. En hij kreeg ineens bad sectors toen ik mijn ibm 40 gb had vervangen. En volgens mij zijn de voltages niet helemaal correct.

Music is my life

quote:
mtlife schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:15:
Systeem
qtec psu atx 300 watt
Athlon TB 1333 @ 1466 op een msi k7t turbo
512 mb sdram (1 dimmm)
geforce 2 gts pro
2 hd ide disks, 1 wd800 en 1 hitachi 80gb
1 dvd rom + 1 nec 3520a
sb live 5.1 kaartje,
1 nic
1 cpu fan, 1 case fan.
Doeleinden
staat bijna 24/7 aan, vooral downloaden en gamen.. en ook ff kloten met mysql enzo...

Overclocken
standaard voltages, niets aangepast..

Voltages
[afbeelding]

ik post hier maar (weer) omdat ik bad sectors krijg op mijn hitachi hd.. en daarvoor ook op mijn ibm 40 (die ik vervangen heb door de wd800). De hitachi is nog lang geen jaar oud. En hij kreeg ineens bad sectors toen ik mijn ibm 40 gb had vervangen. En volgens mij zijn de voltages niet helemaal correct.
Als ik die voltages mag geloven is je voeding niet schuldig. Ik zou de voltages echter meten met een multimeter, want erg veel vertrouwen heb ik er niet in.
Reg. datum: 16 oktober 2003

ik ben bezig met mijn systeempje wat stiller te maken, en nu is de voeding aan de beurt...

kast: standaard atx tower
voeding: maxpower 300w
moederbord: asus MB A7N8X-X AMD Athlon
Processor: amd athlon xp 2400+
geheugen: DDRAM 512 pc3200 mhz
harddisk HDD 80 Gb 7200 Rpm 2mb Cache
videokaart: nvidia geforce 4 ti 4200 128 Mb AGP8X
monitor: iiyama vision master 1403 17 inch
cd/dvd combo: a-open standaard apparaat
cd-rewriter: a-open 54 X 24 X 52
geluidskaart: onboard
speakers: geen, heb mn pc aangesloten op mijn versterker
netwerkkaart; onboard
muis:logitech optical mouse
cpu koeling: zalman cnps 7000B Alcu
gpu koeling: zalman vf700-Cu
toetsenbord: logitech simpel tb

Doeleinden: hij staat redelijk vaak aan, en ook lang, Soms wil ik m de hele nacht aanlaten :-)
Overclocken: Ben ik niet van plan te gaan doen

temps: http://www.madelief.demon.nl/speedfan.jpg

http://www.madenlief.demon.nl/speedfan.jpg

Ik ben dus op zoek naar een stille voeding, van maximaal 60 euro, wie raadt me wat aan? ( het liefst wat goedkopers..)

thx

gastman wijzigde dit bericht 28-03-2005 17:23 (4%)

"There's no abiding success without commitment"

Ok, ik stel ook maar ff een tech-vraag :P

Welke voeding heb ik nodig voor dit systeem?

Systeem
Pentium 4 2.4 Ghz
512 mb DDR PC3200
WD 200 GB HDD
Maxtor 80 GB HDD
XFX 6600GT
Creative 5.1 geluidskaart
NEC 3500 DVD brander
Liteon CD/RW writer
3Com Etherlink XL Netwerkkaart 100 mbit
FDD

Doeleinden
Ik gebruik hem voor Photoshop, DVD's (films) bewerken, gamen (Battlefield, Medal of Honor, Brothers in Arms, Call of Duty, Need for speed)

Overclocken
Weet nog niet of ik dat van plan ben, misschien wel maar kan ik nog niks over zeggen.

Voltages
Heb nu een 300W Maxpower voeding, maar kan nog geen meting verrichten.

Wie o wie heeft een idee?
Meten is weten

Wat hebben jullie toch met die Q-tec voedingen?

Ze zijn goedkoop en daar is alles mee gezegt. Zo'n voeding zou ik niet eens NAAST mijn PC willen hebben staan. Laat staan dat ik hem inbouw.

Aan Mtlife; Die 5 Volt lijn van jouw Q-tec is veel te laag. Officeel is het op het randje van wat toegestaan is, maar als die spanning om wat voor reden iets lager wordt heb je een probleem.
Jouw Athlon processor gebruikt die 5 Volt en die moet dus gewoon goed zijn en niet op het randje.
Een hard disk die geen stabiele 5 Volt voeding krijgt zal fouten gaan maken.

Koop een Fortron of FSP voeding (dat is een fabrikant van voedingen) van minimaal 350 á 400 Watt. Dan betaal je niet te veel en kan je hem straks met je AMD64 of P4 ook gebruiken. De AMD64 en P4 gebruiken trouwens meer stroom op de 12 Volt lijn dus die moet 25 a 30 Ampére kunnen leveren.

Happy-Happy Joy-Joy

sorry dat ik hier vraag, ben op zoek naar EPS to WTX converter kabel. Weet iemand waar ik die kan kopen?

in alle(bijna dan) webshop die ik bezocht staan er maar 20-24 polig atx converter en andersom.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

quote:
De review voor de 400 Watters van Huntkey zijn best goed. Ik vermoed dan ook dat deze 500 Watter er ook wel goed door zal komen. Hoe dan ook, vermeld eerst je volledige systeem (dus ook met harde schijven en dergelijke) en de rest van de eisen vermeld in de topicstart.
Systeem
Asus A8N SLI Deluxe
AMD64 3500+ Winchester 2,6 Ghz
2x512 Dual Channel Kingston met ECC
Club3d 6600GT 128MB GDDR3 Pci-e
1x 80GB Hitachi SATA 2
1x 120GB Seagate IDE133
NEC 3520A
ACER 17inch LCD
USB Webcame

Doeleinden
hij zal bijna altijd aan staan want ik zal hem gebruiken voor alles en nog wat

Overclocken
ja zeker tot op het laatste :P

Uitbreiden
nog een 6600GT in SLI modus
over een tijdje ga ik GEIL Ultra X 2Cas ram gebruiken 2x 512 of 4x 512 en dan gaat die kingston weg
en dan over 1 maand nog een 80GB Hitachi SATA 2 voor RAID zo dat ik wat sneller ben :P

Voltages

een aangezien deze 500W voeding maar 44 euro kost en ik nog nooit van Huntkey gehoord heb dacht ik ik vraag eens hoe dat ding nou is goed slecht of is er niemaand die hem heeft:P

dus plz help me en geef me raad of ik beter wat anders kan doen :P

btw hun site ziet er erg pro uit in iedergeval beter dan qtec....

ps:als niemaand da ding heeft zal ik zodra ik het binne heb wel de voltages posten via speedfan :P dan hebben jullie er tenminste ook nog wat aan

Reg. datum: 08 oktober 2003

Systeem
Asus A7N8X Deluxe 2.0
AMD XP 2600+ met standaard boxed koeler
1024 MB MEM (2x256 en 1x512 MB PC3200)
Ati Radeon 9600Pro
1x60 GB Maxtor DM 9 Plus ATA
2x160 GB Maxtor DM 9 Plus S-ATA
1x20 GB Samsung 5400rpm schijfje
1xFDD
2 Coolermaster casefans

Dit alles wordt van sap voorzien door de standaard 300W AOpen voeding uit mijn QF50C.

Doeleinden
Dit is gewoon mijn standaard all-round bakkie. Ik gebruik hem voor vanalles: surfen, Office, gamen, muziek draaien, filmpjes kijken, etc. Daarnaast staat hij vaak nachten lang te leechen van usenet.

Overclocken
Op dit moment loopt alles op uit de box snelheden. Ik heb nog een mooie Coolermaster CPU-fan (zo'n turbine ding) liggen die ik misschien wel wil uitproberen en een overclockje naar een FSB van 200 wil wagen.

Voltages
Volgens het BIOS zijn ze redelijk op het randje van wat is toegestaan. Recentelijk die kleine HDD en het reepje van 512 MB MEM erbij geplaatst. Nu heb ik echter de laatste tijd een keer gehad dat de compu spontaan uitviel tijdens het gamen (waarschijnlijk oververhitting van de CPU) en gisteren ging er duidelijk wat mis met de voeding (spontane reboot, waarbij alle lampen in mijn kamer ook even aan en uit gingen). Volgens mij is het dus tijd voor een nieuwe voeding.

Idee
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe voeding kwam ik eigenlijk elke keer weer op de Tagan TG380-UO1. Genoeg aansluitingen, niet te luidruchtig, netjes afgewerkt: prima dus!!! 60 euro vind ik ook nog net een redelijk bedrag.
Is dit een goede keuze? Wat zouden alternatieven zijn voor ongeveer hetzelfde bedrag met genoeg aansluitingen en genoeg power???

Alternatief
Deze vond ik nog als alternatief: Enermax EG375AX-VE (G) SFMA 370 Watt. Ongeveer hetzelfde vermogen en aantal aansluitingen. Ik las dat hier het voordeel was dat je meer zuiging had door de fans. Weliswaar meer geluid, maar ook meer koeling en dan vind ik het laatste belangrijker... Ik krijg geen goed inzicht hoe de afwerking van de kabeltjes zijn. Zo'n sleeve eromheen is wel erug netjes namelijk (zeker vergeleken bij de spaghetti bol in mijn huidige kast...).

Als ik het vermogen vergelijk:
Tagan:
12V 22A
5V 37A
3.3V 28A
-12 1A
-5 0.8A
+5VSB 2.5A

Enermax:
12V 27A
5V 27A
3.3V 27A
-12 0.8A
-5 ???A
+5VSB 2.5A

AJ1815 wijzigde dit bericht 29-03-2005 12:28 (26%)

blaat

Systeem
Processor AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Moederbord Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394)
Asus Wireless 54Mbps Netwerkkaart
Geheugen Intern 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2)
Videokaart Aopen GeForce 6800 GT 256MB
Harde schijven Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB)
Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ)
Seagate Barracuda 7200.7, 120GB (7200rpm, ATA100, 2MB)
CD & DVD branders NEC ND-3500 16x (Dual-layer, Zwart)
Geluidskaart Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Behuizing AOpen H600B (ATX, 350W 24-pins PSU, Zwart)
Voeding AOpen AO350-12APN, 350W (ATX)
Overclocking & Cooling Zalman VF700-Cu
Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940)

Doeleinden
Gaming & Office

Overclocking
Niet

Verandering
Ik krijg er een gig geheugen bij. Nu vraag ik mij af of dit nou niet net teveel gaat worden voor m'n huidige voeding. Een Aopen 350 watt zoals jullie kunnen zien. Ik las namelijk dat geheugen nog best een hoog wattage verbruikt. (Ik las ergens dat iedere 128mb 8 wat gebruikt, andere bron vermelde 40 watt voor 4 reepjes DDR) Ga ik het net redden of ben ik dan toe aan een nieuwe voeding, in dat geval vind ik het net wat minder interessant worden om die gig aan te schaffen.

Systeem | Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws