Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 16 maart 2005

quote:
Eraser schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:19:
Het is vreemd dat je voeding het systeem niet kan trekken volgens jou. Ik vermoed namelijk dat je voeding niet schuldig is aan de kuren van dat systeem. Je zult toch echt moeten gaan meten met een multimeter, want dan ben je helemaal zeker. Nu koop je misschien een nieuwe dure voeding voor niets. Aan de gegeven voltages, uitgelezen door software via je moederbordchips, kan ik in ieder geval geen touw vastknopen.

De waarden die weergegeven zijn, zijn de waarden zoals Sisoft Sandra Light deze weergeeft. Ik snap van die hele lage waarden ook niets. Ik ga in elk geval vanavond even een kleine test doen, met de grafische kaart op zijn eigen voeding op een andere PC en dan eens zien of ik hetzelfde probleem heb.

Misschien was ik ook niet duidelijk met de probleemomschrijving. Het systeem draait in principe prima. NFSU2 draait prima, maar bij de derde of vierde race (dus een en ander is al warmer) beginnen er vertragingen op te treden. Dit had ik met de oude 300 Watt voeding ook. Met een el cheapo 550 Watt van Q-tec had ik dit probleem niet (tenminste, ik heb toen uren half-life2 gespeelt zonder frame drops). Wellicht dat NFSU2 gewoon brak is.... Dus vanavond test ik weder half-life 2 weer. Bij Painkiller heb ik het probleem dat het leuk spelen is, maar op het moment dat er veel mannetjes in beeld komen, het net is alsof ik in slow motion speel... Misschien vraag ik teveel van de kaart, maar 1024*768-32bit settings high maag geen probleem zijn lijkt mij,.

Enne, die 380 had ik van de week al gekocht, dus ik kan hem met bijbetalen omruilen voor een 480. Ik had toch een nieuwe nodig, want die oude 300 trok het echt niet.

rfnn wijzigde dit bericht 16-03-2005 17:35 (3%)

Reg. datum: 16 maart 2005

Ben ik weer. Heb dus heel de avond getest. Heb dus die 6600GT op een aparte eigen voeding gezet en de problemen traden na pak hem beet 15 minuten op. Besloot toen de boel eens schoon te maken, denkende aan warmte. Mol bijna mijn CPU, want ik trok hem samen met de koeling uit het slot :( Weten te fixen.

Toen alles op de Tagan 380 gezet, kast opengelaten en dik 2 uur af en aan HalfLife2 en NFSU2 gespeeld. Geen centje pijn! Wel blijft Painkiller gek doen met veel mannetjes, maar ach, dat zal iets anders zijn. ook Farcry deed het prima. Wat blijkt nu? Mijn Geforce wordt boven de 60 graden en mijn CPU ging boven de 70. Blijkbaar is dat teveel van het goede (alles zit in een midi tower).

Conclusie: beter koeling regelen voor mijn kast :)
Vraag: Gezien mijn eerder gegeven specs, kan ik dan zonder problemen een case fan plaatsen?

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
rfnn schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:27:
Vraag: Gezien mijn eerder gegeven specs, kan ik dan zonder problemen een case fan plaatsen?
Uiteraard, geen enkel probleem.
Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

Ik ben bezig met het verbouwen van een systeem, welke een 400Watt Zalman voeding bevat.
Nu vraag ik mij af of deze voeding het wel gaat trekken met de nieuwe opstelling

Specs:
AMD Athlon MP 2800+ (2x)
Gigabyte Moederbord (MPX)
1GB PC2100 DDR RAM ECC
ATI Radeon 9700 Pro
RAIDcore 8 poorts S-ATA RAID5 controller
4x Maxtor DiamondMAX 10 S-ATA schijven (kan uitgebreid worden naar max. 8 schijven)
Plextor DVD speler
NEC3500 DVD brander
3COM NIC 905B 10/100
L.I.S. Display
2x 12cm fan (coolermaster)
3x 8cm fan (1x coolermaster en 2x Enermax)
CM Coolermaster Stacker (behuizing)
2x CCFL balkjes

Werkzaam heden voor het systeem:
- Algemeen werkstation
- Game's
- Dataopslag
- VMware voor verschillende servers (testen)

Overklocken: Niet.

_Dune_ wijzigde dit bericht 18-03-2005 16:08 (34%)

rm -rf /

Ik ben bezig met een eigen HTPC ontwerp. Daarvoor heb ik een shuttle SilentX voeding in mijn bezit omdat deze erg stil zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. Hij wordt toch heet en dan gaat de fan nogal luidruchtig (relatief natuurlijk, maar voor een HTPC te luid) draaien.

Ik zoek dus een nog stillere voeding. Het systeem bestaat uit het volgende

Systeem
MSI KM4M-V Moederbord (sound, video & netwerk onboard)
AthlonXP 2600+
512 PC3200 DDR geheugen
120Gb Seagate Barracuda
Hauppauge PVR500
Bluetooth USB

Eventueel komt hier nog bij (zit er nu nog niet in):

USB-lcd (16x2 characters)
Nvidia GeForce FX5200 (passief gekoeld)
slimline dvd-writer (niet erg waarschijnlijk)

Doeleinden
HTPC met mythtv. Dus mp3's, mpeg2 opnemen/afspelen, enzovoort

Overclocken
Nope, zat zelfs te denken aan onderclocken indien de Athlon te veel overhoudt en dus de warmte beperkt kan worden door minder Mhz's.

Eigen onderzoekje
Ik zat zelf te kijken naar van die kleine boardjes bij MyElectronics.nl die over het algemeen zo'n externe voedingsblok hebben. De meeste boardjes gaan maar tot 110W echter en ik ben bang dat dat te weinig is. Met het goede externe voedingsblok moet het tot 200W kunnen met die boardjes, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Bij linitx.com hebben ze een 150W voeding, maar daar heeft het externe blok dan al weer een fannetje erin zitten. Ze zeggen:
quote:
The AC Adapter included with this set does have an internal fan that is controlled by temperature and load. It is, however, extremely quiet.
maar de vraag is in hoeverre je dat nou moet geloven. Maar 150W zou daarentegen wel moeten gaan, denk ik. Alleen 130 Euro voor zo'n voeding is natuurlijk ook wel weer wat aan de dure kant.

I can't be fired.... slaves are SOLD!

Reg. datum: 28 september 2004

Hoi allemaal,

Ik ben druk bezig geweest met het lezen van alle topic's hier. Met al die informatie heb ik een mooie nieuwe pc samengesteld.

Doel van de pc is om de komende jaren veel Game plezier te hebben. (Game pc dus).

Nu heb ik een Lia-li kast gekozen waar geen voeding bij geleverd wordt. Aangezien ik totaal geen verstand heb van voltage's die voor een pc nodig zijn zou ik om jullie ervaring willen vragen.

Kunnen jullie aangeven hoeveel Watt voeding ik moet hebben, en of jullie een kunnen aanraden.

- Behuizing:Lian Li PC-60B Plus Black Mid tower
- Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
(Socket 939 Athlon)
- Processor: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, boxed)
- Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (Infineon Original)
- Harde schijf: 1x Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB (misschien 2)
- Videokaart: PCI-E Videokaart:GF 6800 GT EN6800GT
- Geluidskaart:Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
- Monitor: (LCD): BenQ FP937S+ (19", 8ms)
- Luidsprekers: Creative Inspire T7700

Alvast heel erg bedankt,
Jaldert

Systeem
- Behuizing:Aerocool AERO-S202
- Moederbord: DFI Lanparty NF2 ultra b
- Processor: AMD XP 3200+
- Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM
- Harde schijf: 1x Maxtor 120GB 8MB
- Harde schijf: 1x Seagate 200gb 8MB sata
- Videokaart: Asus Ati Radeon 9600XT
- 4 led fans
- Dvd speler
- Dvd brander
- Tv kaart
- Floppy station :P
- Linksys Wireless B pci adapter (draadloze netwerk kaart)
- Cooler Master Aerogate 2
- 1 UV ccfl
- 450 Watt voeding (standaard merk)

Doeleinden
Het is een game pc. (soms videobewerking)

Overclocken
Het systeem is niet overgeclockt.

Nu ben ik van plan om nog 2 UV ccfl en een Cooler Master Musketeer 2 en een Seagate 200gb 8MB sata schijf te gaan kopen, maar ik weet niet of ik dan genoeg heb aan een 450 Watt voeding.

Dus nu is mijn vraag kan ik deze voeding nog gebruiken of moet ik een zwaardere voeding kopen?

Music is my life

quote:
_Dune_ schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:31:
Ik ben bezig met het verbouwen van een systeem, welke een 400Watt Zalman voeding bevat.
Nu vraag ik mij af of deze voeding het wel gaat trekken met de nieuwe opstelling

Specs:
AMD Athlon MP 2800+ (2x)
1GB PC2100 DDR RAM ECC
ATI Radeon 9700 Pro
4x Maxtor DiamondMAX 10 S-ATA schijven (kan uitgebreid worden naar max. 8 schijven)
Plextor DVD speler
NEC3500 DVD brander
3COM NIC 905B 10/100
L.I.S. Display
2x CCFL balkjes

- Algemeen werkstation
- Game's
- Dataopslag

400 Watt is wel wat mager voor dat systeem, vooral omdat het een Zalman betreft (zwakke 12 V lijn). Ik zou er een 430 Watter of meer in zetten van wederom een A-merk, maar nu met normaal tot sterke 12 V lijn.
quote:
MrScratch schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:03:
Ik ben bezig met een eigen HTPC ontwerp. Daarvoor heb ik een shuttle SilentX voeding in mijn bezit omdat deze erg stil zou zijn, maar daar ben ik het niet mee eens. Hij wordt toch heet en dan gaat de fan nogal luidruchtig (relatief natuurlijk, maar voor een HTPC te luid) draaien.

Ik zoek dus een nog stillere voeding. Het systeem bestaat uit het volgende

Systeem
MSI KM4M-V Moederbord (sound, video & netwerk onboard)
AthlonXP 2600+
512 PC3200 DDR geheugen
120Gb Seagate Barracuda
Hauppauge PVR500
Bluetooth USB

Eventueel komt hier nog bij (zit er nu nog niet in):

USB-lcd (16x2 characters)
Nvidia GeForce FX5200 (passief gekoeld)
slimline dvd-writer (niet erg waarschijnlijk)

Doeleinden
HTPC met mythtv. Dus mp3's, mpeg2 opnemen/afspelen, enzovoort

Overclocken
Nope, zat zelfs te denken aan onderclocken indien de Athlon te veel overhoudt en dus de warmte beperkt kan worden door minder Mhz's.

Eigen onderzoekje
Ik zat zelf te kijken naar van die kleine boardjes bij MyElectronics.nl die over het algemeen zo'n externe voedingsblok hebben. De meeste boardjes gaan maar tot 110W echter en ik ben bang dat dat te weinig is. Met het goede externe voedingsblok moet het tot 200W kunnen met die boardjes, maar die ben ik nog niet tegengekomen. Bij linitx.com hebben ze een 150W voeding, maar daar heeft het externe blok dan al weer een fannetje erin zitten. Ze zeggen:

[...]

maar de vraag is in hoeverre je dat nou moet geloven. Maar 150W zou daarentegen wel moeten gaan, denk ik. Alleen 130 Euro voor zo'n voeding is natuurlijk ook wel weer wat aan de dure kant.
Lastige kwestie. Ik kan je eigenlijk alleen meegeven dat je aan 200 Watt zeker moet gaan denken. Ik neig zelfs nog naar de 250 Watt. Hoe dan ook, met dit in het achterhoofd moet je wel wat kunnen vinden.
quote:
jaldert schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:32:
Hoi allemaal,

Ik ben druk bezig geweest met het lezen van alle topic's hier. Met al die informatie heb ik een mooie nieuwe pc samengesteld.

Doel van de pc is om de komende jaren veel Game plezier te hebben. (Game pc dus).

Nu heb ik een Lia-li kast gekozen waar geen voeding bij geleverd wordt. Aangezien ik totaal geen verstand heb van voltage's die voor een pc nodig zijn zou ik om jullie ervaring willen vragen.

Kunnen jullie aangeven hoeveel Watt voeding ik moet hebben, en of jullie een kunnen aanraden.

- Behuizing:Lian Li PC-60B Plus Black Mid tower
- Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
(Socket 939 Athlon)
- Processor: AMD Athlon 64 3500+ (S939, 2,2GHz, 512KB, boxed)
- Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM (Infineon Original)
- Harde schijf: 1x Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB (misschien 2)
- Videokaart: PCI-E Videokaart:GF 6800 GT EN6800GT
- Geluidskaart:Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
- Monitor: (LCD): BenQ FP937S+ (19", 8ms)
- Luidsprekers: Creative Inspire T7700

Alvast heel erg bedankt,
Jaldert
Je hebt ongeveer 350 Watt van een A-merk voeding nodig. Met behulp van de topicstart (reviews, links, enz) en met mijn tip in het achterhoofd moet je zelf een keuze kunnen maken.
quote:
Martijn_88 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 15:32:
Systeem
- Behuizing:Aerocool AERO-S202
- Moederbord: DFI Lanparty NF2 ultra b
- Processor: AMD XP 3200+
- Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR SDRAM
- Harde schijf: 1x Maxtor 120GB 8MB
- Harde schijf: 1x Seagate 200gb 8MB sata
- Videokaart: Asus Ati Radeon 9600XT
- 4 led fans
- Dvd speler
- Dvd brander
- Tv kaart
- Floppy station :P
- Linksys Wireless B pci adapter (draadloze netwerk kaart)
- Cooler Master Aerogate 2
- 1 UV ccfl
- 450 Watt voeding (standaard merk)

Doeleinden
Het is een game pc. (soms videobewerking)

Overclocken
Het systeem is niet overgeclockt.

Nu ben ik van plan om nog 2 UV ccfl en een Cooler Master Musketeer 2 en een Seagate 200gb 8MB sata schijf te gaan kopen, maar ik weet niet of ik dan genoeg heb aan een 450 Watt voeding.

Dus nu is mijn vraag kan ik deze voeding nog gebruiken of moet ik een zwaardere voeding kopen?
Je zult eerst de voltages en het exacte merk/type voeding moeten posten.
quote:
Je zult eerst de voltages en het exacte merk/type voeding moeten posten.

Ik heb even opgezocht welke voeding ik heb en ik denk dat het deze is:
Netzteil ATX CP4 450W / PFC P4
http://www.cemos.de/shop2/bilder/img400/832271.jpg
En dit zijn de voltages:
http://img235.exs.cx/img235/8638/voltages6qv.jpg

Systeem
Moederbord: AOpen AX4B-533 (6 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Geheugen: 2 X 512 DaneElec DDR SDRAM PC2100, CAS latency 2
Bios: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Chipset: i845E
Fans: casefan, processor en op video
Processor: Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
HD: Maxtor 6Y120P0 120 gig IDE en Maxtor 6Y120L0 120 gig IDE
Floppy: ja, idd :O
Optisch: PLEXTOR DVDR PX-708A en PLEXTOR CD-R PX-W4824A

Video: ATI Radeon 9700 PRO AGP 4x
Geluid: Creative Audigy 2 ZS PCI en Avance AC97 onboard (uitgeschakeld)
Netwerk: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Controller voor 2e harde schijf: Promise Ultra133 TX2 (tm) IDE Controller PCI
TV kaart: Pinnacle PCTV Data Service PCI
USB devices op computer: monitor hub en Sitecom hub met eigen stroom

Monitor: Iiyama HM903DT, VisionMaster Pro 454 CRT met USB hub
Muis: Logitech MX 300 op PS/2
Toetsenbord: Logitech USB op monitor hub
Printer: Canon i865 USB op monitor hub
Scanner: Canon CanoScan 3000 USB op
Regelmatig aangesloten op Sitecom USB hub: USB keys, Freecom FHD-2 Pro 20Gig Externe HD en Canon Powershot A80
Soms aangesloten op firewire van geluidskaart: miniDV camera van JVC

Doeleinden
Gamen
Programmeren en office
Internetten
Downloaden
PC staat niet constant aan. Soms wel 's nachts. Maximum tijd dat ie aanstaat is in het weekend, dus totaal een uur of 50-60 aan stuk.

Overclocken
Nee, niet van plan ook.

Mijn vraag
De huidige voeding is 280 Watt, een AOpen dacht ik. Volgens mij is dat ondertussen na alle uitbreidingen op de basis (DVD-writer, geluid, tv-kaart, extra schijf) veel te weinig. Heb nu ondertussen twee maal tijdelijke problemen met mijn videokaart gehad (rare strepen) die na onderzoek niet aan de kaart liggen (doet het uitstekend in een ander systeem en op dit moment ook in dit systeem) en ook niet aan de warmte (had m een uur of 12 uitgehad, binnen 5 minuten strepen).
Zat zelf aan vervanging door een Tagan 380 te denken om het systeem weer wat lucht te geven. Is dat een goed idee of heb ik meer of minder nodig???

Alvast bedankt!!!

Mensen,

Ben zoals menigeen bezig met het bouwen van een nieuw systeem. Bij deze de vraag welke voeding ik nodig zal gaan hebben....heb namelijk nog niet alle onderdelen gekocht en wil binnenkort alvast een voeding kopen.

Systeem
Thermaltake XaserII 6000B plus behuizing
Asus A8N SLI Deluxe mobo
AMD Athlon 64 3500+ Boxed proco
1 GB CL 2.5 DDR400 Geheugen
2x 250 GB Western Digital HD's (RAID 0)
Gforce 6800 ultra video
TV Kaart Hauppauge single tuner
Creative Audigy 2 ZS
Creative Inspire T7700 Speakers 7.1
Logitech LX700 cordless desktop
MSI D16 DVD-Speler
BenQ Dual Layer Brander
Apacer 15 in 1 card reader
Iiyama 22" Vision Master Pro 510 CRT
Webcam Generic (boeit mij niet welk merk en type)
USB Stick

Ik wil hem later nog uitbreiden met een All in one printer van HP. Maar welke weet ik nog niet.

Doeleinden
Gamen, IM, Media center.

Overclocken
Aanvankelijk zal ik het systeem niet overclocken. Ik wil het echter wel gaan doen op den duur.

Welke voeding heb ik nou nodig? Ik moet er wel bij vermelden dat de behuizing standaard al 5 fans heeft, namelijk twee aan de voorkant, twee achterin en één gemonteerd op het window van de zijplaat. Ik heb zelf ook al wat uitzoekwerk gedaan en kwam terecht bij sowieso een voeding van Thermaltake, aangezien deze 9 molex aansluitingen hebben (ze houden dus rekening met hun eigen behuizingen). Zo kan ik alles ruimschoots aansluiten en heb ik nog aansluitingen over...hoop ik. Op de site van Thermaltake zag ik de TWV500W staan. Deze Voeding lijkt me erg geschikt voor mijn systeem. Wat is jullie mening hierover? Zijn er andere voedingen die voldoende molex aansluiting bieden? Of zijn er andere oplossingen mogelijk om al die fans aan te sluiten?

Graag jullie reactie!!

Bij voorbaat dank,

Daniel

demirdag wijzigde dit bericht 19-03-2005 18:40 (4%)

Music is my life

quote:
Martijn_88 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:00:
[...]

Ik heb even opgezocht welke voeding ik heb en ik denk dat het deze is:
Netzteil ATX CP4 450W / PFC P4
[afbeelding]
En dit zijn de voltages:
[afbeelding]
Ja, jou uitbreiding zal gewoon werken met deze voeding.
quote:
jackal.nl schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:29:
Systeem
Moederbord: AOpen AX4B-533 (6 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
Geheugen: 2 X 512 DaneElec DDR SDRAM PC2100, CAS latency 2
Bios: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Chipset: i845E
Fans: casefan, processor en op video
Processor: Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
HD: Maxtor 6Y120P0 120 gig IDE en Maxtor 6Y120L0 120 gig IDE
Floppy: ja, idd :O
Optisch: PLEXTOR DVDR PX-708A en PLEXTOR CD-R PX-W4824A

Video: ATI Radeon 9700 PRO AGP 4x
Geluid: Creative Audigy 2 ZS PCI en Avance AC97 onboard (uitgeschakeld)
Netwerk: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Controller voor 2e harde schijf: Promise Ultra133 TX2 (tm) IDE Controller PCI
TV kaart: Pinnacle PCTV Data Service PCI
USB devices op computer: monitor hub en Sitecom hub met eigen stroom

Monitor: Iiyama HM903DT, VisionMaster Pro 454 CRT met USB hub
Muis: Logitech MX 300 op PS/2
Toetsenbord: Logitech USB op monitor hub
Printer: Canon i865 USB op monitor hub
Scanner: Canon CanoScan 3000 USB op
Regelmatig aangesloten op Sitecom USB hub: USB keys, Freecom FHD-2 Pro 20Gig Externe HD en Canon Powershot A80
Soms aangesloten op firewire van geluidskaart: miniDV camera van JVC

Doeleinden
Gamen
Programmeren en office
Internetten
Downloaden
PC staat niet constant aan. Soms wel 's nachts. Maximum tijd dat ie aanstaat is in het weekend, dus totaal een uur of 50-60 aan stuk.

Overclocken
Nee, niet van plan ook.

Mijn vraag
De huidige voeding is 280 Watt, een AOpen dacht ik. Volgens mij is dat ondertussen na alle uitbreidingen op de basis (DVD-writer, geluid, tv-kaart, extra schijf) veel te weinig. Heb nu ondertussen twee maal tijdelijke problemen met mijn videokaart gehad (rare strepen) die na onderzoek niet aan de kaart liggen (doet het uitstekend in een ander systeem en op dit moment ook in dit systeem) en ook niet aan de warmte (had m een uur of 12 uitgehad, binnen 5 minuten strepen).
Zat zelf aan vervanging door een Tagan 380 te denken om het systeem weer wat lucht te geven. Is dat een goed idee of heb ik meer of minder nodig???

Alvast bedankt!!!
280 Watt is inderdaad wat mager. Je kunt het beter doen met 330 Watt of meer. 380 Watt kan dus prima, maar is misschien wat teveel van het goede.
quote:
demirdag schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:39:
Mensen,

Ben zoals menigeen bezig met het bouwen van een nieuw systeem. Bij deze de vraag welke voeding ik nodig zal gaan hebben....heb namelijk nog niet alle onderdelen gekocht en wil binnenkort alvast een voeding kopen.

Systeem
Thermaltake XaserII 6000B plus behuizing
Asus A8N SLI Deluxe mobo
AMD Athlon 64 3500+ Boxed proco
1 GB CL 2.5 DDR400 Geheugen
2x 250 GB Western Digital HD's (RAID 0)
Gforce 6800 ultra video
TV Kaart Hauppauge single tuner
Creative Audigy 2 ZS
Creative Inspire T7700 Speakers 7.1
Logitech LX700 cordless desktop
MSI D16 DVD-Speler
BenQ Dual Layer Brander
Apacer 15 in 1 card reader
Iiyama 22" Vision Master Pro 510 CRT
Webcam Generic (boeit mij niet welk merk en type)
USB Stick

Ik wil hem later nog uitbreiden met een All in one printer van HP. Maar welke weet ik nog niet.

Doeleinden
Gamen, IM, Media center.

Overclocken
Aanvankelijk zal ik het systeem niet overclocken. Ik wil het echter wel gaan doen op den duur.

Welke voeding heb ik nou nodig? Ik moet er wel bij vermelden dat de behuizing standaard al 5 fans heeft, namelijk twee aan de voorkant, twee achterin en één gemonteerd op het window van de zijplaat. Ik heb zelf ook al wat uitzoekwerk gedaan en kwam terecht bij sowieso een voeding van Thermaltake, aangezien deze 9 molex aansluitingen hebben (ze houden dus rekening met hun eigen behuizingen). Zo kan ik alles ruimschoots aansluiten en heb ik nog aansluitingen over...hoop ik. Op de site van Thermaltake zag ik de TWV500W staan. Deze Voeding lijkt me erg geschikt voor mijn systeem. Wat is jullie mening hierover? Zijn er andere voedingen die voldoende molex aansluiting bieden? Of zijn er andere oplossingen mogelijk om al die fans aan te sluiten?

Graag jullie reactie!!

Bij voorbaat dank,

Daniel
Ik kan je alleen meegeven dat je minimaal 350 Watt van een A-merk nodig hebt. Daarbij kun je alvast rekening houden met een relatief sterke 12 V voor het overclocken. :)
Reg. datum: 07 februari 2004

Ik heb nu een standaart chieftec dragon case voeding en die maakt wat teveel geluid naar men zin (heb geen vga fan, zalman cpu koeler) daarom vraag ik me af welke stille voeding jullie me aanraden

specs:
Systeem
AMD Athlon XP-A, 1822 MHz
Asus A7V8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
SAPPHIRE RADEON 9200 ATLANTIS(256 MB)
Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
AOPEN CD-RW CRW5232 (52x/32x/52x CD-RW)
ASUS DVD-E616P (16x/48x DVD-ROM)

Doeleinden
PC: surfen, office, chatten, downloaden, gamen

Overclocken
geen overclock

Voltages
heb geen multimeter en er zijn vrij grote verschillen tussen de programma's (Asus probe, Speedfan,...)
maar heb nooit problemen hehad met instabiliteit

When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realized that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me. -Emo Philips

Music is my life

quote:
berzoid schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:48:
Ik heb nu een standaart chieftec dragon case voeding en die maakt wat teveel geluid naar men zin (heb geen vga fan, zalman cpu koeler) daarom vraag ik me af welke stille voeding jullie me aanraden

specs:
Systeem
AMD Athlon XP-A, 1822 MHz
Asus A7V8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Systeemgeheugen 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
SAPPHIRE RADEON 9200 ATLANTIS(256 MB)
Maxtor 6Y120L0 (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
AOPEN CD-RW CRW5232 (52x/32x/52x CD-RW)
ASUS DVD-E616P (16x/48x DVD-ROM)

Doeleinden
PC: surfen, office, chatten, downloaden, gamen

Overclocken
geen overclock

Voltages
heb geen multimeter en er zijn vrij grote verschillen tussen de programma's (Asus probe, Speedfan,...)
maar heb nooit problemen hehad met instabiliteit
Met een 300 Watter van een A-merk ga je al heel ver komen. Je zou eventueel iets meer kunnen nemen voor een eventuele uitbreiding.
Systeem
Gigabyte GA-K8NS Ultra 939 (nforce 3)
Athlon64 Winchester 3000+ (1.8 Ghz)
2x 512 MB DDR PC3200 (dual channel)
Generic DVD ROM spelertje
Samsung 52x32x52x CD-Rewriter
2x 80 GB (IDE): 1x Maxtor, 1x Seagate
Diskettestation
MSI Geforce 4 Ti 4200 AGP8x
Onboard 7.1 sound
Dell 17" CRT
HP Deskjet 3816 USB
Sweex 100k webcam USB
Eicon Diva ADSLmodem USB
Af en toe hangt er een MP3speler / camera aan (ook USB natuurlijk)
en nog een parallelle Scanner van een of ander obscuur merk die "Maxi Scan A4 Parallel 36-bit" heet, en eigenlijk niet eens werkt...

Momenteel wordt dit alles van stroom voorzien door een Enermax EG301P-VE (300W) voeding.

Doeleinden
Allround... Gamen, internet, schoolwerk. Een doorsnee thuisPC, denk ik.

Overclocken
Begin ik niet aan.

Voltages
Het BIOS zegt enkel dat al men voltages "OK" zijn... verder denk ik dat ze niet echt relevant zijn voor mijn vraag, correct me if I'm wrong.

Nu de vraag...
Mijn voeding trekt dit alles nog perfect op dit moment. Nu wil ik, wanneer ik eindelijk het geld bijeen gespaard heb, mijn Geforce4 vervangen door een Geforce 6600GT AGP (liefst die van BFG, als ik er kan aan geraken). Ik begin echter te vrezen dat mn voeding het dan gaat opgeven... Mijn huidige voeding geeft 15A op +12V.. Ik heb gelezen dat 20A een must is voor deze kaart. Sommige sites zeggen ook dat 350W het minimum is.. ik hoop dat ze het dan over Qtec PSUtjes hebben :p
Het zou best spijtig zijn als ik een nieuwe voeding nodig had, want ik ben nogal gehecht geraakt aan deze :+ maar ik zou het graag zeker weten.

Ik heb het al eens gepost, maar omdat ik sommige mensen met een 400 watt er ook mee door kunnen post ik me specs nog es een keer, want als ik veel minder watt nodig heb kan ik natuurlijk ook een goedkopere voeding kopen ;)

Amd Athlon 64 3500+
Maxtor DiamondMax 10, 200GB
Asus A8N-SLi nForce4 SLi deluxe
XFX GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) ( over 1 jaar een 2de erbij )
2x512 ram Twinmos Speed Premium
DVD-ROM drives / Aopen

Doeleinden:
Gaming

Overclocken:
Misschien maar omdat ik er niet veel vanaf weet weinig kans ;)

Ik zat te kijke naar ee Tagan 480watt maar dat lijkt mij een beetje overdone ;) wat raden jullie me aan ?

Maikuuul wijzigde dit bericht 20-03-2005 16:36 (9%)

AMD 3500+ ClawHammer, Asus A8N SLI Deluxe, Sapphire X850XT PE, 2x512mb ram Gskill PC3200 2-3-3-6, 2x120Gig WD, Tagan 480W

Music is my life

quote:
84n44n schreef op zondag 20 maart 2005 @ 09:50:
Systeem
Gigabyte GA-K8NS Ultra 939 (nforce 3)
Athlon64 Winchester 3000+ (1.8 Ghz)
2x 512 MB DDR PC3200 (dual channel)
Generic DVD ROM spelertje
Samsung 52x32x52x CD-Rewriter
2x 80 GB (IDE): 1x Maxtor, 1x Seagate
Diskettestation
MSI Geforce 4 Ti 4200 AGP8x
Onboard 7.1 sound
Dell 17" CRT
HP Deskjet 3816 USB
Sweex 100k webcam USB
Eicon Diva ADSLmodem USB
Af en toe hangt er een MP3speler / camera aan (ook USB natuurlijk)
en nog een parallelle Scanner van een of ander obscuur merk die "Maxi Scan A4 Parallel 36-bit" heet, en eigenlijk niet eens werkt...

Momenteel wordt dit alles van stroom voorzien door een Enermax EG301P-VE (300W) voeding.

Doeleinden
Allround... Gamen, internet, schoolwerk. Een doorsnee thuisPC, denk ik.

Overclocken
Begin ik niet aan.

Voltages
Het BIOS zegt enkel dat al men voltages "OK" zijn... verder denk ik dat ze niet echt relevant zijn voor mijn vraag, correct me if I'm wrong.

Nu de vraag...
Mijn voeding trekt dit alles nog perfect op dit moment. Nu wil ik, wanneer ik eindelijk het geld bijeen gespaard heb, mijn Geforce4 vervangen door een Geforce 6600GT AGP (liefst die van BFG, als ik er kan aan geraken). Ik begin echter te vrezen dat mn voeding het dan gaat opgeven... Mijn huidige voeding geeft 15A op +12V.. Ik heb gelezen dat 20A een must is voor deze kaart. Sommige sites zeggen ook dat 350W het minimum is.. ik hoop dat ze het dan over Qtec PSUtjes hebben :p
Het zou best spijtig zijn als ik een nieuwe voeding nodig had, want ik ben nogal gehecht geraakt aan deze :+ maar ik zou het graag zeker weten.
300 Watt is eigenlijk te mager voor zo'n systeem. Je zult het hoger moeten zoeken, om precies te zijn bij de 350 Watt. Met behulp van de topicstart moet je zelf een keuze kunnen maken. :)
quote:
Maikuuul schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:23:
Ik heb het al eens gepost, maar omdat ik sommige mensen met een 400 watt er ook mee door kunnen post ik me specs nog es een keer, want als ik veel minder watt nodig heb kan ik natuurlijk ook een goedkopere voeding kopen ;)

Amd Athlon 64 3500+
DVD-ROM drives / Aopen

Ik zat te kijke naar ee Tagan 480watt maar dat lijkt mij een beetje overdone ;) wat raden jullie me aan ?
Zorg eerst dat je een nieuwe post maakt die voldoet aan de eisen, want ik mis hier enkele belangrijke zaken.
Aha dan koop ik em 420Watt Tagan :9~ bespaar ik me ook nog 25 euro

Maikuuul wijzigde dit bericht 20-03-2005 18:50 (75%)

AMD 3500+ ClawHammer, Asus A8N SLI Deluxe, Sapphire X850XT PE, 2x512mb ram Gskill PC3200 2-3-3-6, 2x120Gig WD, Tagan 480W

Music is my life

quote:
Maikuuul schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:23:

Amd Athlon 64 3500+
DVD-ROM drives / Aopen

Doeleinden:
Gaming

Overclocken:
Misschien maar omdat ik er niet veel vanaf weet weinig kans ;)

Je hebt voldoende aan 330-350 Watt van een A-merk voeding.
Systeem
ASUS P4S8X
P4 3.06GHz
2x512MB DDR333
Generic CD-Rewriter
80GB Maxtor 7200rpm 8MB
Diskettestation
ASUS Geforce 4 Ti 4200 AGP8x
Sound onboard AC'97

Doeleinden
Grotendeels gamen, browsen.

Overclocken
Nope

Vraag
Ik ben van plan om te gaan upgraden naar een ASUS GeForce 6800 GE of Ultra en werd geadviseerd m'n huidige voeding (Qtec 350W) te vervangen omdat dat waarschijnlijk niet goed zou gaan. Maar wat moet ik dan pakken, zat zelf te denken aan n Tagan 480W....

WoW: Server - Aszune PvE || Guild - Evolve || Lèc - Lvl70 Dwarf Paladin

quote:

Specs:
AMD Athlon MP 2800+ (2x)
1GB PC2100 DDR RAM ECC
ATI Radeon 9700 Pro
Plextor DVD speler
NEC3500 DVD brander
3COM NIC 905B 10/100
L.I.S. Display
2x CCFL balkjes

- Algemeen werkstation
- Game's
- Dataopslag

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
400 Watt is wel wat mager voor dat systeem, vooral omdat het een Zalman betreft (zwakke 12 V lijn). Ik zou er een 430 Watter of meer in zetten van wederom een A-merk, maar nu met normaal tot sterke 12 V lijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zal een Enermax NoiseTaker 470 Watt PSU ATX 1.3V-EG475AX-VE(G) SFMA ook volstaan?
(ik wil namelijk een goede voeding die ook erg stil is)

Wanneer het systeem in eerste instantie gaat draaien met de 4 schijven zonder CCFL en L.I.S. display zou de Zalman dat wel kunnen bolwerken?
Music is my life

quote:
Marcel34 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 23:22:
Systeem
ASUS P4S8X
P4 3.06GHz
2x512MB DDR333
Generic CD-Rewriter
80GB Maxtor 7200rpm 8MB
Diskettestation
ASUS Geforce 4 Ti 4200 AGP8x
Sound onboard AC'97

Doeleinden
Grotendeels gamen, browsen.

Overclocken
Nope

Vraag
Ik ben van plan om te gaan upgraden naar een ASUS GeForce 6800 GE of Ultra en werd geadviseerd m'n huidige voeding (Qtec 350W) te vervangen omdat dat waarschijnlijk niet goed zou gaan. Maar wat moet ik dan pakken, zat zelf te denken aan n Tagan 480W....
Ik zou inderdaad afstand doen van je Q-Tec. Ik adviseer je een A-merk voeding met een capaciteit van 330-350 Watt.
quote:
_Dune_ schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:51:
quote:

Specs:
AMD Athlon MP 2800+ (2x)
1GB PC2100 DDR RAM ECC
ATI Radeon 9700 Pro
Plextor DVD speler
NEC3500 DVD brander
3COM NIC 905B 10/100
L.I.S. Display
2x CCFL balkjes

- Algemeen werkstation
- Game's
- Dataopslag

Zal een Enermax NoiseTaker 470 Watt PSU ATX 1.3V-EG475AX-VE(G) SFMA ook volstaan?
(ik wil namelijk een goede voeding die ook erg stil is)

Wanneer het systeem in eerste instantie gaat draaien met de 4 schijven zonder CCFL en L.I.S. display zou de Zalman dat wel kunnen bolwerken?
Nee, de Zalman zal het dan nog niet kunnen trekken, want hij heeft een redelijk zwakke 12 V lijn. De Enermax zal het in beide gevallen wel kunnen.
Happy-Happy Joy-Joy

Weet iemand een goede voeding die ditto kwaliteit als die van Tagan (vooral met hoge amperage op 12V) die ook aux. aansluiting heeft? Of weet iemand het volgorde van voltage van zo'n aux. aansluiting? (kan ik dus zelf maken).

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

quote:
GrittyKitty schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:28:
Weet iemand een goede voeding die ditto kwaliteit als die van Tagan (vooral met hoge amperage op 12V) die ook aux. aansluiting heeft? Of weet iemand het volgorde van voltage van zo'n aux. aansluiting? (kan ik dus zelf maken).

http://www.formfactors.org/developer/specs/atx2_2.pdf

Paragraaf 4.1.1 :)

quote:
Eraser schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:36:
[...]
Nee, de Zalman zal het dan nog niet kunnen trekken, want hij heeft een redelijk zwakke 12 V lijn. De Enermax zal het in beide gevallen wel kunnen.
en ik maar denken dat zo'n 400Watt Zalman een goede voeding zou zijn, naast dat hij ook zeer stil zijn werk doet. :'( Nou ja, dan maar een Enermax er bij halen. Kan ik de Zalman misschien wel voor een HTPC gebruiken, daar moet toch een stille voeding in. In iedergeval bedankt.

_Dune_ wijzigde dit bericht 22-03-2005 00:24 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws