19" CRT Monitor; Samsung of toch Iiyama?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 844 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Yokozuna schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:30:
[...]

Dan wacht je precies lang genoeg om als je over wilt stappen een OLED paneel te kopen ;)
Juistem! }) Kan niet wachten... :9

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Drake schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 01:40:
Ik weet niet of het al gemeld is maar waarom koop je niet zoiets:
http://www.marktplaats.nl...m?ret=%2Fmarkt%2Fhardware%

bespaard je een hoop geld, plus een stuk groter dan 19"

Ik heb zelf een Dell D1626 en vergeleken met nieuwe monitoren is de beeldkwalitiet subliem.
lol das me echt te groot

ik twijfelde al of 19" me niet te groot was :P

PIII 800@804 Mhz

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga dit topic volgen want ik wil eigenlijk ook wel een nieuwe 19" CRT. Mijn oude LG is toch niet helemaal lekker, en wit :D
Die Samsung 997 ziet er mooi uit, maar nu roepen jullie dat die in Europa alleen in het wit leverbaar is??

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:30
haal nou gewoon die samsung 959nf, die komt bijna altijd als 1 van de besten uit de bus bij de monitor testen.. en dat is echt geen miskoop hoor

https://wren.co/join/Devian

• Aham brahmasmi
ViperGTS schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 01:58:
mijn speurtocht naar CRT monitoren van LG vandaag heeft weinig opgeleverd

ik heb dit model kunnen aanschouwen: LG T910BU 19" Flattron

nu viel me meteen op dat dat beeld dus ook helemaal niet plat was, maar net zoals dynaflat, gewoon een platte glasplaat voor een bolle buis....

dit is natuurlijk een goedkoper model, maar heette desondanks ook flattron.. :?

kan iemand me even duidelijk maken dat de LG F900P een andere buis heeft dan het model wat ik heb gezien en dus WEL 100% plat is???
Makkelijk genoeg: gewoon even op de LG website kijken. Bij de T910BU gebruiken ze dan wel de naam 'Flatron ez', wat in feite hetzelfde is als Samsung's dynaflat, maar bij de specs staat gewoon dat 'ie een Shadow Mask gebruikt dus er is geen twijfel over echt vlak of niet.

De LG T-modellen zijn de dynaflat buizen en de F-modellen zijn de echte Flatron buizen. Daarnaast is er nog onderscheid tussen budget en professioneel door middel van de aanduiding B of P achter het modelnummer (F900B en F900P bijvoorbeeld). Er is ook nog een traditioneel vissekommodel zonder T of F voor het nummer trouwens.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Devian schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:39:
haal nou gewoon die samsung 959nf, die komt bijna altijd als 1 van de besten uit de bus bij de monitor testen.. en dat is echt geen miskoop hoor
De 997 is het nieuwste model van Samsung die volgens mij nog bijna niemand hier heeft, wellicht het proberen waard, ook gezien het me heel sterk lijkt dat je een kat in de zak koopt bij een nieuwe Samsung CRT. Hij krijgt een 8,8 bij circuitcity, gemiddelde uit 85 user-ratings.

OF je koopt gewoon de beste :)

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 16-03-2005 17:42 ]

• Noedelsupke
Jelte schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:19:
Ik ga dit topic volgen want ik wil eigenlijk ook wel een nieuwe 19" CRT. Mijn oude LG is toch niet helemaal lekker, en wit :D
Die Samsung 997 ziet er mooi uit, maar nu roepen jullie dat die in Europa alleen in het wit leverbaar is??
yep die samsung 997df is alleen in wit leverbaar in Europa :( de 17 inch versie is echter WEL in zwart/zilver verkrijgbaar 8)7

en wat betreft LG, die F900P WIL ik dus in het WIT, en die is weer alleen te vinden in het ZILVER :o

hij bestaat wel in het wit, vind ik bij die LG mooier dan de zilvere... kan ik DIE weer niet vinden :X

PIII 800@804 Mhz

• Aham brahmasmi
't Is maar een ideetje, maar ik dacht, even kijken hoe duur hij in Duitsland is. Hier een witte F900P voor 239 euro bovenaan de lijst. oO http://www.ciao.de/LG_Flatron_F900P__1237315

Met Google vind ik in NL niets onder de 310 euro...

• Noedelsupke
hmmm bij mijn vaste winkel in Duitsland (ik woon nog geen uurtje vanaf Aken) kost ie ook 300 euro...eens ff mailen of zij wel de witte hebben :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ik zelf ben in het rijke bezit van een 959nf. Mijn zoon heeft een 109p40. We hadden dezelfde vga kaart (ik heb inmiddels een andere) dus kan redelijk kijken naar de verschillen tussen die 2. Ik zou als ik nu moest kiezen voor de phillips 109p40 gaan. Het beeld daarvan is net wat helderder en ik zou zeggen echt wel wat scherper over het hele beeld. Probeer ze zelf eens te vergelijken als dat kan.

Succes met keuze.

• Aham brahmasmi
ViperGTS schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:43:
hmmm bij mijn vaste winkel in Duitsland (ik woon nog geen uurtje vanaf Aken) kost ie ook 300 euro...eens ff mailen of zij wel de witte hebben :)
Ehh, las je wel dat 'ie ook voor 239 euro te krijgen is in Duitsland? :? :>

Verwijderd

Ik heb vandaag de 959NF van Samsung binnen gekregen. Heb er uiteindelijk 288 voor betaald inclusief verzending. Ik schrok wel toen hij voor het eerst aan ging. (Na dat ik hem met moeite de trap op kreeg, oef wat is dat ding zwaar...) Ik had hiervoor een oude 17 inch en het beeld van deze nieuwe monitor is zo enorm helder.. Hoe heb ik ooit nog op die oude kunnen kijken? Blijkbaar wen je ook aan slecht beeld.
De draadjes zag ik de eerste uren niet. Nu zie ik ze alleen op een witte achtergrond, als ik er naar zoek.
Hij is wel erg groot, maar ik vind dat geen probleem, omdat ik de ruimte heb.
En gamez zijn echt helemaal topppie. Super scherp en mooie kleuren.
Al met al voor mij een goede aanschaf.

• Yokozuna
Op welke resolutie+refreshrate draai je?

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:01:
Op welke resolutie+refreshrate draai je?
Amke draait 1280x1024 100hz En zoon 1280x1024 85 hz
Ik zie geen verschil tussen mijn 100 of 85 hz

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Neej vind je het gek dat je geen verschil ziet, menselijke hersenen merken geen verschil meer als je een refresh rate van boven de 50 gebruikt. Dat is het maximale wat de hersen's kunnen omzetten maar je ogen zien wel de verschillen. En aangezien een beeldbuis niets anders is als een flikkerend lampje die in het geval van 85 hz 85 keer per seconde flikkerd (net zoals een tl-buis, alleen refresh rate weet ik hier niet van) is het veel rustiger voor je ogen om een hogere refresh rate te gebruiken. Omdat het licht dan meer aan 1 stuk door lijkt te komen.

• Aham brahmasmi
Dutchkiller schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:28:
Neej vind je het gek dat je geen verschil ziet, menselijke hersenen merken geen verschil meer als je een refresh rate van boven de 50 gebruikt. Dat is het maximale wat de hersen's kunnen omzetten maar je ogen zien wel de verschillen. En aangezien een beeldbuis niets anders is als een flikkerend lampje die in het geval van 85 hz 85 keer per seconde flikkerd (net zoals een tl-buis, alleen refresh rate weet ik hier niet van) is het veel rustiger voor je ogen om een hogere refresh rate te gebruiken. Omdat het licht dan meer aan 1 stuk door lijkt te komen.
Argh! |:( Begin die discussie nou niet weer! Je spreekt jezelf bovendien tegen (alsof je ogen los van je hersenen werken 8)7), en er zijn zat mensen die het verschil tussen 85 en 100 Hz merken, laat staan 50 Hz.

offtopic:
En doe iets aan je grammatica (stam+T :'(). ;)

Verwijderd

@ Yokozuna: ik draai op 1024x768 120hz. Ik zie maar met één oog en met dat oog zie ik redelijk, maar zeker niet optimaal. Het grote 19inch beeld samen met deze instellingen is voor mij optimaal.

• Jelte
  • Niet online
Devian schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:39:
Allemaal leuk en wel, maar die 997 is gewoon veel mooier. En dan helemaal in het zwart/grijs, maar die verkopen ze hier dan weer niet :(.

Heeft die 997 btw ook van die strepen in de monitor?

Edit: dat die zwart grijze niet leverbaar is in europa is bullshit volgens mij. Want als ik even ga zoeken dan heb ik nu 3 winkels waar dit scherm leverbaar is in zwart/grijs voor €225. check: http://www.kieskeurig.nl/...AEE13C1256F12006D00EF.htm
De plaatjes die erbij staan zijn iig zwart/grijs

[ Voor 28% gewijzigd door Jelte op 17-03-2005 14:10 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 21:48

Deathchant

Don't intend. Do!

@ topicstarter.

Ikzelf heb een Iiyama HM903DTA 19" ook met 1600x1200 op 85HZ aanbevolen. Ik kan tot 100HZ gaan op die reso, maar gebruik het weinig.
Die samsung wat je in je eerste post beschreef is idd beetje lelijk. Maar datzelfde vind ik ook van iiyama's. Het gaat zich om beeldkwaliteit en goeie ergonomische resolutie. Die samsung voor 280 euro is een goeie monitor. Ik heb er 400 voor uitgegeven.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14

JWO

LG Flatron schermen zijn echt top, ze hebben niet 2 van die lijnen in beeld zoals andere triniton/daimontron schermen wel hebben. Ik kijk nu al 5 jaar!! tegen een 915FT plus van LG aan, en nog altijd zeer tevreden :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:50

steveman

Comfortabel ten onder

JWO schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:17:
LG Flatron schermen zijn echt top, ze hebben niet 2 van die lijnen in beeld zoals andere triniton/daimontron schermen wel hebben. Ik kijk nu al 5 jaar!! tegen een 915FT plus van LG aan, en nog altijd zeer tevreden :)
Ik kijk ook sinds 2000 naar een LG915FT... maar helaas issie behoorlijk onscherp geworden in het midden!

stel ik teken dit in notepad ofzo:

waarbij | de rand van het beeld is

code:
1
|-----------------------------------------|

dan krijg ik iets te zien dat lijkt op:

code:
1
|--------============-------|

maar dan wel allebei even lang ;)

maargoed, ik heb mijn monitor tegelijk met m'n broer gekocht (zelfde allebei) en die van hem is ook nog wel scherp... heb ik even mazzel gehad!

Maar het niet hebben van die lijntjes en 1600x1200 @ 85 hz is wel zeer gaaf!

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 17-03-2005 17:39 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26
Wok schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:47:
[...]

Ik ben dan waarschijnlijk een van de weinigen die een ultieme 'out-of-the-box' ervaring heeft met Iiyama. Mijn CRT heb ik inmiddels ruim vier jaar en ik ben er nog altijd zeer tevreden over :) Eerlijksheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat hier om een 17" CRT gaat (A702HT; VMP 410 ) en dus niet om de beruchte serie (ik meen dat dat de VMP450 was, die inderdaad veel problemen gaf) :)
Had ook de A702HT maar merkte toen na het plaatsen van een VMP455 (Iiyama 19" MM904UTA) merkte ik pas het verschil. Fotos die vroeger vrij donker leken waren opeens gewoon licht, je zag nieuwe details.
Me a702HT was al 3 Jaar oud, deze nog geen jaar. Maar goed zal wel het zelfde mee gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Termi op 17-03-2005 17:43 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:22

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:> Mijn pappie heeft dit beestje besteld : http://www.samtron.com/product/98PDF_spec.html en over een paar dagen laat ik wel weten hoe die bevalt !!! In ieder geval lekker goedkoop : 157 € + 25 € verzendkosten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Yokozuna
Jelte schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:44:
[...]
Allemaal leuk en wel, maar die 997 is gewoon veel mooier. En dan helemaal in het zwart/grijs, maar die verkopen ze hier dan weer niet :(
Dus het uiterlijk weegt bij jou zwaarder dan beeldkwaliteit? Lekkere afweging dan :)

• Jelte
  • Niet online
wie zegt dat de 997 slechter is dan de 959? Als ze beide even goed zijn dan ga ik natuurlijk voor de mooiere :)

En eerlijk gezegd, speelt uiterlijk wel een hele grote rol. Hij moet mooi en goed zijn.

• Aham brahmasmi
In 2002 hebben ze bij THG de LG 915FT getest: http://graphics.tomshardw...play/20020319/crt-20.html . Staat wel nuttige info over het verschil tussen Trinitron (aperture grill) en Flatron (flat tension mask). Flatron zou een lagere helderheid hebben, maar mijn LG 795FT plus is zo helder als wat! _/-\o_ Meer is echt niet nodig. Het OSD van LG monitoren is trouwens ook heerlijk om mee te werken (alhoewel je dat meestal alleen nodig hebt als je de monitor pas net hebt).

• Noedelsupke
Jelte schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:44:
[...]
Allemaal leuk en wel, maar die 997 is gewoon veel mooier. En dan helemaal in het zwart/grijs, maar die verkopen ze hier dan weer niet :(.

Heeft die 997 btw ook van die strepen in de monitor?

Edit: dat die zwart grijze niet leverbaar is in europa is bullshit volgens mij. Want als ik even ga zoeken dan heb ik nu 3 winkels waar dit scherm leverbaar is in zwart/grijs voor €225. check: http://www.kieskeurig.nl/...AEE13C1256F12006D00EF.htm
De plaatjes die erbij staan zijn iig zwart/grijs
ik heb werkelijk alle nederlandse winkels gemaild....ze hebben allemaal plaatjes van de zwart/zilvere maar ze hadden allemaal alleen maar witte

meerderen konden mij vertellen dat de zwarte niet in Europa is uitgebracht maar alleen in Amerika :(

zelfs de 959nf is in Amerika in het zwart leverbaar

dieptriest, maar waar...

PIII 800@804 Mhz

• Jelte
  • Niet online
Dan is het heel erg misleidend dat ze overal de plaatjes van die zwart/grijze hebben. naja. Dan moeten we nog maar ff verder kijken. Het is gelukkig niet direct nodig om een ander beeldscherm te kopen.

• Noedelsupke
nero355 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:48:
:> Mijn pappie heeft dit beestje besteld : http://www.samtron.com/product/98PDF_spec.html en over een paar dagen laat ik wel weten hoe die bevalt !!! In ieder geval lekker goedkoop : 157 € + 25 € verzendkosten :)
dit is dus een EXACTE kopie van de Samsung 997DF !! qua specs en uiterlijk

ben benieuwd of ook dezelfde onderdelen gebruikt worden?? want het scheelt wel bijna 100 euro met de samsung :?

PIII 800@804 Mhz

• Yokozuna
Jelte schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:22:
wie zegt dat de 997 slechter is dan de 959?
Ik alvast dan, de 959 is toch een van de beste 19" CRT's die ik ken, het zou gewoon uitzonderlijk zijn als de goedkopere, toch nieuwere, 997 beter zou zijn. Hij zal ongetwijfeld goed zijn, zoals vrijwel alle CRT's van rond de 250 euro.
Exact inderdaad.

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 18-03-2005 02:03 ]

• nero355

nero355

ViperGTS schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 00:10:

ben benieuwd of ook dezelfde onderdelen gebruikt worden?? want het scheelt wel bijna 100 euro met de samsung :?
Daar ben ik dus ook benieuwd naar !!! Is ook een beetje de reden dat mijn Pa hem heeft gekocht : SamTron is praktisch Samsung :) Net AsRock en ASUS zeg maar ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Noedelsupke
haha ik heb weer een probleem

alweer tig winkels gemaild, allemaal hebben ze de LG F900P alleen in het grijs !

wil ik wit, hebben ze grijs, wil ik zwart, hebben ze wit! 8)7

PIII 800@804 Mhz

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Smarron

The bend

Vandaag een "nieuwe" monitor gehaald. Het is de Iiyama VM Pro 454 903DT geworden, aangezien mijn oude Iiyama een beetje de geest aan het geven is. Ik heb hem 2ehands voor € 110,- gekocht. Een koopje al zeg ik het zelf.

Ik draai nu ook weer 1600*1200 @ 100Hz. Heerlijk!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Aham brahmasmi
Zo da's wel lekker ja!

@TS: neem gewoon die grijze. :9

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Heb zelf al weer een jaartje of 5 de LG Flatron 915FT+

Heb toendertijd idd zitten twijfelen tussen een boel merken, maar zo goed als allemaal hadden ze van die fijne vasthoudlijntjes op 1/4 en 3/4 van het beeld :P, alsof ze het niet beter konden fabriceren.
De techniek achter de flatron dingetjes is ook best mooi om te zien btw!

De LG heeft dit gewoon niet, en qua kleur/scherpte steekt ie naar mijn gevoel ook met kop en schouders boven de rest uit.
De 915FT+ is wit btw :P misschien kun je die 2e hands nog ergens op de kop tikken? dingen zijn geweldig :D,

succes met je keuze uiteindelijk :P

paar plaatjes van flatron:

Afbeeldingslocatie: http://www.a-lcomputer.com/article/12_2002/17/images/what_flatron/002.gif

en standaard plat:_________tegen Flatron:
Afbeeldingslocatie: http://www.a-lcomputer.com/article/12_2002/17/images/what_flatron/003_1.gifAfbeeldingslocatie: http://www.a-lcomputer.com/article/12_2002/17/images/what_flatron/003_3.gif

[ Voor 22% gewijzigd door answer_man op 22-03-2005 02:49 ]

• nero355

nero355

En toen was mijn pappie's SamTron 98PDF binnen en door mij een beetje getest enzo >:) :*) =>

Beeld heeft GEEN kalibratiestrepen ofzo zoals bij de Samsung 959NF bijvoorbeeld die ik nog steeds toch wel de #1 vind !!!

@1600x1200 @ 75 Hz is het beeld gewoon 100 % perfect en naar mijn mening nog steeds niet te klein en scherp/goed leesbaar.

In diezelfde resolutie heb ik CS 1.6 zitten spelen en ik wist niet wat ik zag : ALLES WAS GROTER EN DUIDELIJKER :D

Helaas snap ik nog steeds iets niet : Waarom hebben alle CRT schermen die plat zijn soms zo'n raar gevormd/vervormd beeld ?? Toen ik mijn Samsung 753DFX voor de eerste keer binnen kreeg heb ik hem na 1 week op de Garantie gegooid en nu heb ik gelukkig een redelijk rechte monitor al enige tijd :Y)

Al met al voor 157 € + 25 € verzendkosten geen gekke aankoop als je lekker wil fraggen/gamen algemeen en niet zo'n groot budget hebt !!!
Ik vind persoonlijk wel dat de Samsung 959NF toch wat fijner beeld heeft, maar dit kan ook door mijn obsessie voor het gekke beestje komen :+

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom hebben alle CRT schermen die plat zijn soms zo'n raar gevormd/vervormd beeld ??
Een echt platte (bv apperture grill) monitor geeft geen raar beeld. Jouw hersenen zijn echter niet gewend aan een platte beeldbuis en "denken" er dus zelf een bolling bij. Dat lijkt even raar maar als het goed is "wennen" jouw hersenen aan het platte scherm waardoor het er na een tijdje wel goed uit ziet. Ga dan maar weer eens achter een "vissekom" zitten....

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

ViperGTS schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:01:
zijn er eigenlijk mensen met een Iiyama die er 'out-of-the-box' tevreden mee waren??
volgens mij moet je alle geluk van de wereld hebben om een goed werkend model Iiyama te treffen :?

ik zit eens wat te lezen op kieskeurig.nl en lees ALLEEN maar slechte verhalen over de 903DT, je begint je bijna af te vragen hoe zo'n bedrijf kan bestaan, en zijn 'goede' naam zo krijgt behouden

als ik daar tegenover de samsung 959nf reviews lees; allemaal positief......
Ik heb al een hele tijd een Iiyama Visionmaster pro 451, die werkte perfect out of the box, en dat doet ie nog steeds. Ben er zeer tevreden over. Ondertussen heb ik zelf wel een tft aangeschaft, wegens plaatsgebrek op mijn kamer, maar mijn ouders gebruiken nu die oude CRT.

Verwijderd

Klopt het dat de 959NF de opvolger is van de 957MB? Als dat zo is, en ze er ook nog op voorruit zijn gegaan, zou ik voor de 959NF kiezen in verband met "Magic Bright", waarmee je de helderheid enorm kunt verhogen :)

• Aham brahmasmi
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:29:
[...]

Een echt platte (bv apperture grill) monitor geeft geen raar beeld. Jouw hersenen zijn echter niet gewend aan een platte beeldbuis en "denken" er dus zelf een bolling bij. Dat lijkt even raar maar als het goed is "wennen" jouw hersenen aan het platte scherm waardoor het er na een tijdje wel goed uit ziet. Ga dan maar weer eens achter een "vissekom" zitten....
Om precies te zijn is het andersom: als je een bolle CRT gewend bent compenseren je hersenen daarvoor en als je dan achter een echt 100% plat scherm zit, dan lijkt het beeld (logischerwijs) hol omdat je hersenen nog steeds ingesteld zijn op het kijken naar het vervormde beeld van een bol scherm.

Als nero355 het over een Dynaflat scherm had: die hebben sowieso een vervormd beeld omdat ze van binnen nog steeds hol zijn en alleen van buiten plat.

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-03-2005 06:46 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dutchkiller schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:28:
Neej vind je het gek dat je geen verschil ziet, menselijke hersenen merken geen verschil meer als je een refresh rate van boven de 50 gebruikt. Dat is het maximale wat de hersen's kunnen omzetten
Je bedoelt waarschijnlijk 72Hz, wat redelijk aanvaard is als ergonomisch minimum. BTW, ik heb bij trinitron/diamondtron nooit last van de twee bekende draadjes, maar als ik er wat dichter opzit wordt ik altijd tureluurs vanwege het relatief grove dradenmasker (hor. dotpitch is bij schaduwmaskerbuizen vaak beter) en krijg ik snel moeie ogen. Heeft niemand anders daar nou last van?

Verder: goed besluit om voor de Samsung te gaan. Iiyama is niet meer wat het geweest is, zeker omdat het tegenwoordig vaak gerelabelde AOC zut is... Philips is nog Philips op dit moment en zou waarschijnlijk mijn keuze geweest zijn. Wordt helaas ook door AOC overgenomen op termijn :( De CRT monitor gaat helaas de videorecorder achterna als low-budget-2-fabrieken-ter-wereld-product.

[ Voor 52% gewijzigd door mae-t.net op 23-03-2005 10:17 ]

• mae-t.net
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:20:
Helaas snap ik nog steeds iets niet : Waarom hebben alle CRT schermen die plat zijn soms zo'n raar gevormd/vervormd beeld ?? Toen ik mijn Samsung 753DFX voor de eerste keer binnen kreeg heb ik hem na 1 week op de Garantie gegooid en nu heb ik gelukkig een redelijk rechte monitor al enige tijd :Y)
Behalve dat je inderdaad soms moet wennen, is het wel degelijk technisch lastiger om een goeie geometrie te krijgen bij een echt platte buis. In het begin waren er vaak 'meeuwenvleugelvervormingen', maar dat is met betere wikkeltechnieken van de afbuigspoel verholpen. Blijft dat je een straal die uit 1 punt komt, vrij grillig moet afbuigen om hem op een volledig vlak scherm overal goed terecht te laten komen. Behalve de mechanische sterkte was ook dat een belangrijke reden dat schermen tot voorkort bol waren.

• nero355

nero355

mae-t.net schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:21:
Behalve dat je inderdaad soms moet wennen, is het wel degelijk technisch lastiger om een goeie geometrie te krijgen bij een echt platte buis. In het begin waren er vaak 'meeuwenvleugelvervormingen', maar dat is met betere wikkeltechnieken van de afbuigspoel verholpen. Blijft dat je een straal die uit 1 punt komt, vrij grillig moet afbuigen om hem op een volledig vlak scherm overal goed terecht te laten komen. Behalve de mechanische sterkte was ook dat een belangrijke reden dat schermen tot voorkort bol waren.
Dat bedoelde ik dus !!! Thnx voor je uitleg :)

Het is dus onvermijdelijk helaas ... jammer.
mae-t.net schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:11:
De CRT monitor gaat helaas de videorecorder achterna als low-budget-2-fabrieken-ter-wereld-product.
Als ik het goed heb gelezen is Samsung bezig met een heel nieuw soort CRT schermen die kleiner + zuiniger zijn, omdat er dus mensen zoals wij allen zijn die geen TFT willen maar ruimte besparing wel fijn zouden vinden evenals het verbruik :)

• mae-t.net
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:09:
[...]
Als ik het goed heb gelezen is Samsung bezig met een heel nieuw soort CRT schermen die kleiner + zuiniger zijn, omdat er dus mensen zoals wij allen zijn die geen TFT willen maar ruimte besparing wel fijn zouden vinden evenals het verbruik :)
Zou inderdaad een mooie ontwikkeling zijn. Jammer alleen dat traditioneel innovatieve bedrijven zoals Philips wel het bijltje er bij neergooien.

• Aham brahmasmi
mae-t.net schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:37:
[...]

Zou inderdaad een mooie ontwikkeling zijn. Jammer alleen dat traditioneel innovatieve bedrijven zoals Philips wel het bijltje er bij neergooien.
Philips heeft toch al lang ruimtebesparende CRT's met zo'n korte achterkant... Aan CRT's valt verder erg weinig te verdienen dus zal er inderdaad weinig innovatie op dat gebied te verwachten zijn (behalve misschien flat-CRT of hoe dat ook heet (niet één elektronenkanon maar voor elke pixel een apart (microscopisch) elektronenkanon).

• nero355

nero355

Hmm...... kan niet vinden wat ik zoek maar dit komt heele rg in de buurt :

nieuws: Samsung komt met 35cm diep CRT-scherm :)

• mae-t.net
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:08:
[...]
Philips heeft toch al lang ruimtebesparende CRT's met zo'n korte achterkant... Aan CRT's valt verder erg weinig te verdienen dus zal er inderdaad weinig innovatie op dat gebied te verwachten zijn (behalve misschien flat-CRT of hoe dat ook heet (niet één elektronenkanon maar voor elke pixel een apart (microscopisch) elektronenkanon).
Philip heeft kort 100 of 110graden CRT's gehad (zoals de grotere maten televisies ook hebben) maar is daar na 1 generatie alweer mee gestopt... Ondanks de mooie kleine behuizing is het allemaal gewoon 90 graden tegenwoordig.

Verder... Voor elke pixel een elektronenkanon bestaat al, dat heet een plasmascherm.

• Aham brahmasmi
mae-t.net schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 18:23:
[...]

Verder... Voor elke pixel een elektronenkanon bestaat al, dat heet een plasmascherm.
Nee. Een plasmascherm werkt heel anders (gasontlading) en heeft dus geen elektronenkanon voor elke pixel. Er wordt wel nog steeds fosfor gebruikt wordt om de drie basiskleuren te krijgen, maar ik refereerde met "flat-CRT" naar Field Emission Displays (FED). Een soort matrix van microkegeltjes die (onder laagspanning) de fosfors bestralen. Nanotube displays worden ook genoemd in het artikel van c't (nr. 11, 1999, blz 46). :)

Linkjes:

http://www.sharpsma.com/l...nologies/FED_displays.php
http://www.pctechguide.com/07panels_FEDs.htm

• mae-t.net
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 01:53:
[...]
Nee. Een plasmascherm werkt heel anders (gasontlading) en heeft dus geen elektronenkanon voor elke pixel. Er wordt wel nog steeds fosfor gebruikt wordt om de drie basiskleuren te krijgen, maar ik refereerde met "flat-CRT" naar Field Emission Displays (FED). Een soort matrix van microkegeltjes die (onder laagspanning) de fosfors bestralen. Nanotube displays worden ook genoemd in het artikel van c't (nr. 11, 1999, blz 46). :)
Die C'T moet ik nog wel hebben liggen en die linkjes zijn ook informatief :)

• Jelte
  • Niet online
Okay ik weet ongeveer wat ik wil:
Een 19"zonder lijntjes maar wel vlak. En een mooie kast eromheen is natuurlijk ook leuk.
Ik denk dat de samsung (samtron) 997DF en de LG F900P dan overblijven.
De LG is alleen een stuk duurder, maar dan ook wel weer echt vlak.

@viper: Heb je nu al een LG flatron kunnen aanschouwen? Ik heb wel een 17" gezien hier in Nijmegen, maar er was absoluut geen vergelijkingsmateriaal daar. Dus ik heb er niet echt een goede mening over op kunnen bouwen. Het zag er verder allemaal wel strak uit, maar je kon er niets op doen.
Ik denk dat ik maar gewoon een tv ga kopen en even wacht totdat de prijzen van deze LG wat is gedaald :)

• Aham brahmasmi
Jelte schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:12:
Ik denk dat ik maar gewoon een tv ga kopen en even wacht totdat de prijzen van deze LG wat is gedaald :)
Dan kun je lang wachten denk ik, die schermen zijn namelijk al een aardige tijd op de markt en worden waarschijnlijk alleen maar duurder (TFT's worden wel goedkoper, CRT's juist niet). Voor een mooie CRT is een tweedehands toch wel een reële optie vind ik. >> Aham brahmasmi in "19" CRT Monitor; Samsung of toch Iiyama?"

• nero355

nero355

Een 19"zonder lijntjes maar wel vlak. En een mooie kast eromheen is natuurlijk ook leuk.
Die gekke SamTron 98PDF die mijn pappie heeft gekocht heeft ook geen strepen en is best goedkoop voor een 19" Plat gek ding :)

• Noedelsupke

@viper: Heb je nu al een LG flatron kunnen aanschouwen? Ik heb wel een 17" gezien hier in Nijmegen, maar er was absoluut geen vergelijkingsmateriaal daar. Dus ik heb er niet echt een goede mening over op kunnen bouwen. Het zag er verder allemaal wel strak uit, maar je kon er niets op doen.
neuh ik ga de gok nemen zonder m in het echt gezien te hebben

die LG is idd duurder maar ik denk wel de meerprijs waard...

ik heb nu een winkel gevonden die m in het beige (standaard pc kleur) kan leveren, en zilver kan ik m ook vinden........niet precies wat ik wilde (de echt WITTE versie, die bestaat ook)

maar ik twijfel nu dus of zilver misschien toch ook mooi is nu ik een zwart toetsenbord heb gekocht 8)7

dit zijn dus de opties:
Afbeeldingslocatie: http://www.ftest.ru/lg/CRT/F900P.jpg of Afbeeldingslocatie: http://uk.lge.com/download/product/F/F900P/F900P_mdl.jpg

en dit is degene die ik zou willen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ahead-computers.com/images/4062.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Noedelsupke op 24-03-2005 16:52 ]

PIII 800@804 Mhz

• Aham brahmasmi
De lichtbeige kleur van mijn LG 795FT+ vind ik prima. Zilver zou ik echt niet nemen voor iets waar je een aantal uren per dag tegenaan kijkt; beige is een prima kleur voor een monitor.

• Jelte
  • Niet online
ik zag afgelopen donderdag dus de 17"versie van dat beeldscherm ergens in nijmegen staan, en echt zilver is het niet. het is meer gewoon beetje grijs. Niet echt speciaal dus. maarja dat is dat beige ook niet.
Ik zou voor de grijze gaan.

En als je hem hebt wil ik graag wat ervaringen horen, want dan ga ik die misschien ook wel kopen :)

• Noedelsupke
dus die dingen staan echt nog ergens??

weet iemand misschien winkels in Amsterdam, Utrecht, Den Bosch, Eindhoven of Maastricht waar ze nog in een winkel staan ergens????

in al deze steden kom ik af en toe wel eens nl. :P

PIII 800@804 Mhz

• Jelte
  • Niet online
ik heb die 17" bij een Vobis gezien, die zitten toch wel in meer steden?

• Jelte
  • Niet online
Hmm mijn beelscherm begint steeds erger te piepen en er gaan golfjes door het beeldscherm :(
Ik wil dus de LG F-900, maar zit te twijfelen tussen de P en B versie. Wat is er nu zoveel beter aan de P?

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 20:42

Jack

MHz Matters

Ik heb nu al tijden de F900P en hij bevalt prima.

In eerste instantie had ik een monitor gekregen die wat onscherp en blauwig was in de rechter onderhoek, maar toen direct gebeld naar LG en 2 dagen later kwamen ze een nieuwe monitor aan huis brengen.
Deze was prima in orde en heb ik nu nog steeds.
Een vlak scherm zonder 'draadjes' :)

Eerder was mijn oog nog gevallen op de samsung 959NF, maar het design van dat ding vind ik toch echt minder. Bovendien had ik destijds (anderhalf jaar geleden) gesearch op Got en toen hadden veel mensen problemen met deze Samsung monitor.
Deze LG was toen net uitgekomen en ik die heb ik toen genomen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Jack op 07-04-2005 19:45 ]

[Specs]

• Noedelsupke
ik heb m besteld!! :)

welke kleur heb jij??? ik laat me verassen, op de site stond wit, maar de verkoper vertelde me dat het waarschijnlijk een zilvere wordt :+

misschien heb je wat 'echte' foto's online?? (lees zelfgemaakt)
niet dat t uitmaakt, heb m nu toch al besteld....

volgende week zit ik echter een weekje in Berlijn....dus daarna zal ik (en kan ik) pas kijken hoe hij bevalt en zal ik hier ook posten

PIII 800@804 Mhz

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-07 20:42

Jack

MHz Matters

hier 2 high! res foto's

1
2

:)

ik zit er trouwens over te denken om deze monitor weg te doen,
puur en alleen omdat ie toch wel erg groot is en tft's nu betaalbaar zijn geworden.
zie de foto's, ik kom bureau ruimte te kort :P
dus als iemand interesse heeft dan mag hij mij wel mailen.

[ Voor 45% gewijzigd door Jack op 07-04-2005 22:16 ]

[Specs]

• Noedelsupke
Jack schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:11:
hier 2 high! res foto's

1
2

puur en alleen omdat ie toch wel erg groot is en tft's nu betaalbaar zijn geworden.
thanks! meeega bak maarja :P

hoop nu toch dat ik ook de zilvere krijg.... we zullen zien :)

PIII 800@804 Mhz

• Jelte
  • Niet online
Jack schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:11:
hier 2 high! res foto's

1
2

Hmm klinkt goed, en ziet er leuk uit zo. Check mail/MSN :)

edit: Viper waar heb jij dat beeldscherm gekocht? En voor hoeveel natuurlijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jelte op 08-04-2005 13:55 ]

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:09:
Hmm mijn beelscherm begint steeds erger te piepen en er gaan golfjes door het beeldscherm :(
[..]
hmm het lag aan een de combi 1280*960 op 75Hz. Op 85Hz heb ik nergens last van en is het beeld toch weer lekker scherp :) Raar dat ie trouwens opeens op 75Hz was gesprongen...
Dus ik kan nog even wachten met een nieuw beeldscherm kopen ;) (vandaag uitgevonden Jack ;))

Verwijderd

Is de Samsung 997DF niets dan? is een 19" scherm, en ik vind um echt tering scherp, heb er 2 van gekocht, ongeveer 'n maandje geleden. 0.20mm Pitch, Aanbevolen Reso is 1280 x 1024 @ 85 hz... ik vind dit persoonlijk erg prettig.

# CRT Size/Viewable: 19"/18"
# Horiz. Dot Pitch: 0.20mm (H)
# CRT Type: DynaFlatTM
# Horizontal Scan: 30-96 kHz
# Max Resolution: 1920x1440 @ 64Hz
# Emissions: MPR-II
# Available Color(s): Silver/Black

Anders neem zelf ff een kijkje
http://product.samsung.co...?eUser=&prod_id=LE19ISBBQ

Maargoed... iedereen moet het voor zichzelf weten...

• Jelte
  • Niet online
Die 997 is zeker al onderzocht, maar die LG is kwa uiterlijk nog ff een stukkie mooier. Maar ik denk toch dat ik waarschijnlijk uiteindeiljk voor die 997 ga. Of die samtron...
nero355 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:48:
Waar heb je die eigenlijk besteld?

• nero355

nero355

Jelte schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:35:
Die 997 is zeker al onderzocht, maar die LG is kwa uiterlijk nog ff een stukkie mooier. Maar ik denk toch dat ik waarschijnlijk uiteindeiljk voor die 997 ga. Of die samtron...

Waar heb je die eigenlijk besteld?
http://www.anrcomputers.nl <= Binnen 5 dagen heb je hem thuis ongeveer, maybe zelfs sneller !!!

Hij is 7 € afgeprijsd zie ik :+

• Jelte
  • Niet online
Is toch wel een goeie deal moet ik zeggen. Het is zo'n 'nep' plat beeldscherm he? Dus een beetje bol scherm met een vlakke plaat ervoor?
Geen rare vervormingen in beeld of iets dergelijks?
pics?

• nero355

nero355

Jelte schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:23:
Is toch wel een goeie deal moet ik zeggen. Het is zo'n 'nep' plat beeldscherm he? Dus een beetje bol scherm met een vlakke plaat ervoor?
Geen rare vervormingen in beeld of iets dergelijks?
pics?
nero355 in "19" CRT Monitor; Samsung of toch Iiyama?"

• Noedelsupke
wow ik was dit topic nogal uit het oog verloren!

maar ik zit nu dus al een weekje of 2 naar de LG F900P te staren met tevredenheid :)
beeld is superscherp en redelijk recht (niet 100% maar niet zo erg om m te gaan ruilen)

hij maakt wel een irri zoemgeluidje maar dat hoor ik nooit vanwege muziek ;)

hij heeft me incl verzendkosten 260 euro gekost (www.derguenstige.de) wat dus echt een koopje is vergeleken met de Nederlandse prijs (300 euro minimaal)

het is de zilvere versie geworden ondanks dat er wit/beige op de site staat :+ maar daar heb ik geen problemen mee (had de verkoper me al via mail gemeld trouwens)

verder nog vragen?? :) (foto's zijn ook mogelijk als daar behoefte aan is)

[ Voor 14% gewijzigd door Noedelsupke op 04-05-2005 01:02 ]

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Even wat oude koeien... :)

Die LG is wel mooi viper, was er bijna voor gevallen totdat je poste dat ie geluid maakt? Wtf? Daar heb ik toch boxen voor?

Ik voel in principe wel wat voor een philips beestje. Goed voor de economie he, ja zo patriotisch ben ik nou ingesteld. Heb nou een 107T en imo niks mis mee. Nou lees je veel over de 109P40 in deze posts, deze vind ik nogal aan de prijs en ik kan hem nog niet eens vinden op philips.nl, wel de 109B60. Check dit vergelijk eens : http://www.ciao.co.uk/pro...6215578&IDs%5B%5D=5393178

Is er nu iemand die me kan vertellen waarom ik 312,- euri neer zou moeten tellen voor een 109P40 in plaats van 202,- voor een 109B60??

Verwijderd

bump? (1 keertje, hij stond gelijk weer onderaan :))

• Noedelsupke
ow dus door die opmerking laat je de LG meteen links liggen?

sorry maar ik weet niet meer wat ik precies bedoelde met die 'toon'

als ik mn oor tegen het scherm leg hoor ik wel wat ja, maar als ik gewoon zit hoor ik slechts mijn pc ratelen...maw het is echt verwaarloosbaar

en ik ben erg zeikerig wat dat betreft, maar de LG bevalt me prima :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Dat is het um juist, ik ben dat ook :)

Dingen die ik interessant vind zijn, real flat, geen 'draadjes' en 1600x1200 op min. 75hz, dingen als helder of scherp is toch allemaal zo subjectief en het ontloopt elkaar niet zo veel.
Ik zou nog wel graag weten waarom die 109p40 zoveel duurder is als een 109b60... iemand?

Leuk punt van de 109b60 is dat het slechts 70wat verbruikt, scheelt ook weer een boel warmteontwikkeling. Andere modellen verbruiken 100+

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 17:21 ]

Pagina: 1 2 Laatste